ADHD ja Rikollisuus

kopsuu

Mul on ADHD sillon ku en syö conserta lääkeitäni niin ajattelen asiat joskus tosi rikollisesti. Sit taas ku syön lääkeeni niin must tulee semmonen hassu valistaja joka haluaa kaikille hyvää :)))

7

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loikkiskoikkis

Kuulostaa oudolta. Mulla ei concerta vaikuta mitenkään muuten kuin että pystyn aloittamaan asiat ja pysymään tehtävissäni, eikä ulkoiset häiriötekijät valtaa kaikkea huomiotani jne. Sun pitäis tehdä sokkotesti, niin ettet itse tietäis, ootko saanu oikeeta lääkettä vai lumelääkettä ja sitten ajatella asioita. Luulen että ADHD:n ja rikollisuuden yhteys tulee pikemminkin siitä että ADHD-ihmisillä on impulsiivisuutensa vuoksi riski päätyä tekemään rikoksia. Mutta miksipähän ei voisi aivoissa hermosolujen aineenvaihdunta (siihenhän concerta vaikuttaa) toimia jotenkin niinkin, että ajattelu muuttuu?

• Kopsuu

Ihan varmasti tunnistaisin lumelääkityksen koska sillo ku otan consertan se muuttaa mun elämän oikeeseen suuntaan, sillon mua kiinostaa hyvinvointi ja oikeesti terveet elämäntavat, en tarkota terveelist ruokaa vaan enemmänkin elämänarvoja ja oikeeta suuntaa, hyvää harmoniaa ihmisten välillä ja vakaata tavallista elämää. Toimii enemmän loogisesti ja rakentavasti.

Sillon ku en ota lääkityst mä oon oikeest tosi kaheli. Joskus aijemmin miä arvostin vaa kovii gangsterit ja halusin semmoseks ja tein kaikkee hölmöö ja luulin vaa omas pääs et mul menee hyvi. Onneks enää ei oo asiat nii huonost, mut vielki ku jää lääkitys ottamat tulee esim. yllytettyy jengii rikoksiinki ja leijutuu ku tietää mite sil alal menestyy.

Just samanlai mulla vaikuttaa consertat käytännön tasol, pystyy just toimimaa ilma häiriötekijöit ja laittaa oman panoksen esim. kaverisuhteeseen tai työpaikal ja huomaa iha selväst miten kaikki menee paremmi.

Nii toi on kyl varmaa totta et joillain ADHD-ihmisil on impulsiivisuuden takia riski sortuu rikoksii mut miä en niihin taida kuulua. Lääkityksen kans mä saan just tarvittavan kontrollin elämään et pärjään. Voi olla oma ittensä eikä tarvi hakee kontaktei niihin masentuneisiin ihmisiin ja ajaa niit rikosten poluille..

• kopsuu

joo kyl mä rupeen ottaa lääkeet ja rupeen iha normi kansaliseks vaik muuhunki ois potenttiaalii

• Älä vaan missäään tapauksessa ainkaan näpistä. Jos jäät kiinni, tulee rikosrekisteriin merkintä.

• Tuo on V Ä Ä R I N. Varastin itsekin muutaman kerran, mutta sit tuli poliisi ja antoi sakot. Kadun sitä joka päivä. Tulen katumaan vastedeskin.

• 18mg

joo meitsiki jos unohan ottaa konkan nii oon boss ja rahat tulvii mun taskus

• Todnäkkileipä

Vieroitusoireita todnäk...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe