Mistä löötyypi muikkokukkoo!

Reissutyössä

Kertokeepa tietäjät mistä suopi Kajaanista Hanna Partasen kalakukkoo. Sitä oon tottunna aina työevvääksi ostamaan ja ei oo vielä tullunna vastaan mistään kaapasta? Muualla tehtyihin piraati kukkoihin en kyllä ennee erehy kun kerran semmosen vahinkossa ostin.

28

2342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä korvike tässä

      Enpä tiiä saako mistään, mutta mene palokankaalle ja osta sieltä kukkoleipurien kukko sillä aikaa ku etit sitä muka ainoota oikeeta. mee keskiviikkona tai perjantaina, niin saat uunituoreen.

      • Patakukko

        Kuuleppa pari weke katiskaa veteen ja pikku ahvenista tulee kukkoa. Pekonia muutama siivu kannen alle.


      • Reissutyössä

        Pitteepä kokkeilla tätä kukkoleipurien kukkoo, eihän sitä tiijä ennen kun maistaa.


      • siinä sinulle
        Reissutyössä kirjoitti:

        Pitteepä kokkeilla tätä kukkoleipurien kukkoo, eihän sitä tiijä ennen kun maistaa.

        En tiedä nykyistä tilaa, mutta aina ohikulkiessani olen ostanut Kajaanin "torilta" kesäisin mahtavia kukkoja. Pottukukkoa, lihakukkoa, muikkukukkoa. Kuori mahtava ja sisuksissa ei ole säästelty. Kuumia kukkoja, kielen viepi mennessään ja iloinen, ystävällinen myyjä


      • Anna raportti
        Reissutyössä kirjoitti:

        Pitteepä kokkeilla tätä kukkoleipurien kukkoo, eihän sitä tiijä ennen kun maistaa.

        Kokkeileppa tosiaan noita molempia, torin ja palokankaan kukkoja, ja anna sitte harrastelij/asijantuntija arviot tänne kuhan oot maistellunna. Siis niitä kukkoja maistellu... muut maistelut voit raportoida toisaalle :)
        Oottelmma roportteja...


      • kukon suurystävä
        Anna raportti kirjoitti:

        Kokkeileppa tosiaan noita molempia, torin ja palokankaan kukkoja, ja anna sitte harrastelij/asijantuntija arviot tänne kuhan oot maistellunna. Siis niitä kukkoja maistellu... muut maistelut voit raportoida toisaalle :)
        Oottelmma roportteja...

        Kainuussa kyläilen seuraavan kerran kesäkuisena viikonloppuna. Missä niitä palokankaan kukkoja myydään, onko torilla? Torimyyjän kukkoja vien tuliaisiksi ja menevät kuin kuumille kiville. Olen ostanut myös Kuopioon niitä tuliaisiksi ja tykättyjä ovat. Hanna Partasen kukkoihin verrattuna näissä on käsintehdyn maku.


      • KukkoYstävälleTietoo
        kukon suurystävä kirjoitti:

        Kainuussa kyläilen seuraavan kerran kesäkuisena viikonloppuna. Missä niitä palokankaan kukkoja myydään, onko torilla? Torimyyjän kukkoja vien tuliaisiksi ja menevät kuin kuumille kiville. Olen ostanut myös Kuopioon niitä tuliaisiksi ja tykättyjä ovat. Hanna Partasen kukkoihin verrattuna näissä on käsintehdyn maku.

        No Palokankaallaahan se myymälä on, mutta ilmoituksen mukaan kiertävät autollakin joskus jossain, ja Nuottijärven kioskilta myös voi ostaa. Tutkipa noita sivuja, josp:a niistä valaistut
        http://www.kukkoleipuri.fi/?page_id=68


      • kukko on poikaa
        KukkoYstävälleTietoo kirjoitti:

        No Palokankaallaahan se myymälä on, mutta ilmoituksen mukaan kiertävät autollakin joskus jossain, ja Nuottijärven kioskilta myös voi ostaa. Tutkipa noita sivuja, josp:a niistä valaistut
        http://www.kukkoleipuri.fi/?page_id=68

        Vielä kysymystä. Jos lauantaina poikkeaa myymälään, onko ne kukot leivottu joskus perjantaina tai aikaisemmin? Onko tietoa siitä. Ja missä tämmöinen Nuottijärven kioski on? Ne Kajaanin torin kukot ovat vasta leivottuja, kuumia, niinkuin kotiuunista otettuja. Koskaan en ole saanut niin lihaisaa lihakukkoa kuin nämä ovat. Hetkeksi tarvittaessa uuniin vielä kuumumaan ja voita päälle. Nyt tuli ajatuksesta vesi kielelle.


      • Tyttökukko
        kukko on poikaa kirjoitti:

        Vielä kysymystä. Jos lauantaina poikkeaa myymälään, onko ne kukot leivottu joskus perjantaina tai aikaisemmin? Onko tietoa siitä. Ja missä tämmöinen Nuottijärven kioski on? Ne Kajaanin torin kukot ovat vasta leivottuja, kuumia, niinkuin kotiuunista otettuja. Koskaan en ole saanut niin lihaisaa lihakukkoa kuin nämä ovat. Hetkeksi tarvittaessa uuniin vielä kuumumaan ja voita päälle. Nyt tuli ajatuksesta vesi kielelle.

        Leipomispäivät ovat keskiviikko ja perjantai - tietääkseni.
        Ja Nuottijärven kioski löytyy viitostien varrelta Kajaanistä etelään, siis täältä:
        http://www.finder.fi/Ravintoloita/Taukopaikka Nuottijärvi/KAJAANI/toiminta/869716

        Mutta kioskin aukioloajat ja kukkojen saatavuus ja leipomispäivät varmistuvat ja selviävät soittamalla k.o. yritykseen, jos ei noilta nettisivuilta asia selkene.


      • jätkätkätkät
        kukko on poikaa kirjoitti:

        Vielä kysymystä. Jos lauantaina poikkeaa myymälään, onko ne kukot leivottu joskus perjantaina tai aikaisemmin? Onko tietoa siitä. Ja missä tämmöinen Nuottijärven kioski on? Ne Kajaanin torin kukot ovat vasta leivottuja, kuumia, niinkuin kotiuunista otettuja. Koskaan en ole saanut niin lihaisaa lihakukkoa kuin nämä ovat. Hetkeksi tarvittaessa uuniin vielä kuumumaan ja voita päälle. Nyt tuli ajatuksesta vesi kielelle.

        NIIN NIIN! sakari kukko ja köyhien ystävät? vätvätvät


    • adalmiin

      Ylimainostettuja Hanna Partasen kukot jos muutkii tuotteet ovat
      Torilta pieniä muikkuja, läskiä taikinankuoreenja uuniin. Onhan se toki muuta toista kun toriloilta puolityhjiä kuoria ostella. pitäs tuonverran opetella ite tekemään aikaisten ihmisten. Hyh

    • EI KANNOO EIKÄ KUKKO

      reissutyössä. älä helvetissä mene ostamaan kukkoleipureitten kukkoo,jos aitoa ja kalaisaa kukkoa haluat.itse KERRAN erehdyin ostamaan k.o. putiikin lohikukon,SISSUS SAATANA jossakin myllyssä oli lohta jauhettu ei pysynnä kuoren sisällä koko hituset.EN SUOSITTELE!

      • Eläpä hauku vuan...

        Stoooop nyt tykkänään. Stooooooop

        En oo ostanna kukkoleipureilta koskaan mittää lohikukkoa, eihän se oo kukko, se kun vähän niinku joku hienostokukko. Ostin muikku - ja ahvenkukkoa. Minun mielestä molempi oli hyvää. Lohikukon jos ostan, niin se on Kaesan leipomosta ja se on avokukko. Vallan mainio, mutta ihan eri asia ku joku perinteinen muikkukukko.

        Muttä nää on makuasioita, annetaanhan aloittajan ite piätellä mikä on paras makuelämys.

        Oon ostannu joskus partasen kukkoo Kuopijosta, ja minusta se on ylimainostettu. Tietysti hienoo, jos on onnistuttu tekemään brändituote.

        Mutta miun suu ei oo ku muitten ku miun suu, ja se tykkää eri asioita ku jonkun toisen suu.


      • Hyi häpiä sie siellä

        On aika edesvastuutonta tulla tänne pilaamaan yrityksen mainetta vain yhden subjektiivisen kokemuksen perusteella, joka kokeumuksesi sitäpaitsi perustuu vain ihan omiin makumieltymyksiisi. Ja niinkuin tuolla jo edellä oli, niin lohikukko on ihan oma lajinsa. Jos et ole muikku- tai ahvenkukkoa ostanut, niin pidä suusi supussa ja äläkä tee vahinkoa yritykselle.
        Kukkoleipurit on tervetullut lisä tänne leipureitten joukkoon, Kaesan ja Pekka Heikkisen ja Puolangan ja Ämmän leipomon lisäksi - mitä niitä nyt onkaan. Nämä luetellut Kaesan avoukkoja lukuunottamatta eivät tosin liity aloittajan aiheeseen eli niihin kukkoihin, mutta hyviä lähileipomoita ovat.


      • Hyi häpiä sie siellä
        Hyi häpiä sie siellä kirjoitti:

        On aika edesvastuutonta tulla tänne pilaamaan yrityksen mainetta vain yhden subjektiivisen kokemuksen perusteella, joka kokeumuksesi sitäpaitsi perustuu vain ihan omiin makumieltymyksiisi. Ja niinkuin tuolla jo edellä oli, niin lohikukko on ihan oma lajinsa. Jos et ole muikku- tai ahvenkukkoa ostanut, niin pidä suusi supussa ja äläkä tee vahinkoa yritykselle.
        Kukkoleipurit on tervetullut lisä tänne leipureitten joukkoon, Kaesan ja Pekka Heikkisen ja Puolangan ja Ämmän leipomon lisäksi - mitä niitä nyt onkaan. Nämä luetellut Kaesan avoukkoja lukuunottamatta eivät tosin liity aloittajan aiheeseen eli niihin kukkoihin, mutta hyviä lähileipomoita ovat.

        Selvennykseksi viel', että tämä vastaus oli nimimerkille EI KANNOO EIKÄ KUKKO


      • vakavaasia
        Hyi häpiä sie siellä kirjoitti:

        Selvennykseksi viel', että tämä vastaus oli nimimerkille EI KANNOO EIKÄ KUKKO

        NO NIIN! kahdenkilon kalakukkoo ei saa laittaa kilonpussiin saat syytteen eläinrääkkäyksestä...


      • EI KANNOO EIKÄ KUKKO
        Hyi häpiä sie siellä kirjoitti:

        Selvennykseksi viel', että tämä vastaus oli nimimerkille EI KANNOO EIKÄ KUKKO

        itsekö "kukkoleipurit" te kaks jannua kirjoititte mulle vastineen?MÄ tiedän ,mistä puhun ja kirjoitan.TARK.VIELÄ ärjää myoten näitä pikku nyttösiä yritetään myydä kovalla hinnalla! vaalee vanhempi nainen bisseissä yrittää myydä (rohk.epäillä) poikansa värkkäämiä "KUKKOJA"PISTE.


      • Hyi häpiä enemmän
        EI KANNOO EIKÄ KUKKO kirjoitti:

        itsekö "kukkoleipurit" te kaks jannua kirjoititte mulle vastineen?MÄ tiedän ,mistä puhun ja kirjoitan.TARK.VIELÄ ärjää myoten näitä pikku nyttösiä yritetään myydä kovalla hinnalla! vaalee vanhempi nainen bisseissä yrittää myydä (rohk.epäillä) poikansa värkkäämiä "KUKKOJA"PISTE.

        En ole kukkoleipuri, olen asiakas, joka on ollut ihan tyytyväinen kukkoleipurien kukkoon.
        Muuta en väitä.
        Jos sinä et tykkää tai joku muu ei tykkää, siihen ei ole mitään vastaanväittämistä.

        Mutta jospa sallisit minulle edelleen oman nautintoni ilman sinun ohjeistustasi.
        Ja mustutan vielä, että aluperin kyse oli, mistä voi ostaa Partasen kukkoja, ei mistään, ja tilalle on annettu vaihtoehtoja. Paremmuutta täällä ei ratkota, annataan vain vinkkejä. Testaamalla sed selviää, ja testi ei kohtuuttoia maksa.

        Tämä tästä, ja piste. Et sentään ole kiinan keisari, joka määrää kuka mistäkin tykkää ja kuka saa missäkin asioida.


      • Tyttökukko
        EI KANNOO EIKÄ KUKKO kirjoitti:

        itsekö "kukkoleipurit" te kaks jannua kirjoititte mulle vastineen?MÄ tiedän ,mistä puhun ja kirjoitan.TARK.VIELÄ ärjää myoten näitä pikku nyttösiä yritetään myydä kovalla hinnalla! vaalee vanhempi nainen bisseissä yrittää myydä (rohk.epäillä) poikansa värkkäämiä "KUKKOJA"PISTE.

        No miten ihmeessä joku sai tämänkin asian riitelyksi?
        TÄhän saakka tämä ketju oli kohtuullisen asiallinen.
        Kukkoja on erilaisia, iha yhtä montaa lajia kuin on leipureitakin.


      • painu Ärjään
        EI KANNOO EIKÄ KUKKO kirjoitti:

        itsekö "kukkoleipurit" te kaks jannua kirjoititte mulle vastineen?MÄ tiedän ,mistä puhun ja kirjoitan.TARK.VIELÄ ärjää myoten näitä pikku nyttösiä yritetään myydä kovalla hinnalla! vaalee vanhempi nainen bisseissä yrittää myydä (rohk.epäillä) poikansa värkkäämiä "KUKKOJA"PISTE.

        Jos jokin ketju alkaa suhteellisen asiallisesti, tulee tälläinen EI KANNOO jne pilaamaan ja tölväisee jotain ihmistä kohtaan henkilökohtaisesti. Tuollaisilta ihmisiltä pitäisi tukkia suu.


      • tuu vaan,en pelkää
        painu Ärjään kirjoitti:

        Jos jokin ketju alkaa suhteellisen asiallisesti, tulee tälläinen EI KANNOO jne pilaamaan ja tölväisee jotain ihmistä kohtaan henkilökohtaisesti. Tuollaisilta ihmisiltä pitäisi tukkia suu.

        tuupa tukkimaan jos uskallat,sano vaan aika JA PAIKKA NIIN VOIT YRITTÄÄ MUT VARO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • TIETOA ON
        painu Ärjään kirjoitti:

        Jos jokin ketju alkaa suhteellisen asiallisesti, tulee tälläinen EI KANNOO jne pilaamaan ja tölväisee jotain ihmistä kohtaan henkilökohtaisesti. Tuollaisilta ihmisiltä pitäisi tukkia suu.

        SANONTAHAN ON ETTÄ SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA


      • tukin suusi
        tuu vaan,en pelkää kirjoitti:

        tuupa tukkimaan jos uskallat,sano vaan aika JA PAIKKA NIIN VOIT YRITTÄÄ MUT VARO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Voisin tullakkin. Tosin olen vanhuuseläkkeellä oleva naisihminen. Ostan kukon, syön sen kertalaakista ja ajan sähkärillä päällesi.


    • jezspujee

      Makuasioita kaikki. Ite kun tekee saa mieleisen mutta kaikki ei jaksa/osaa.
      Itse tykkään Kukkoleipureitten kukoista, peruna ja lihakukko on suosikkejani.
      Noitten kukossa kuori hieman erillainen kuin "perinteisessä" savolais kukossa.
      Molempien Partasten (Irene ja Hanna) kukkoja maistellut useamman kerran enkä tykännyt niistä. Kuori on päältä niin kova että rälläkällä joutuu leikkaamaan ja alta taikinamössöä. Ontto kohta välissä ja sitten täytteet. Mutta nämä on makuasioita.

      Pikkukukkoja en suosittele, eivät paistu mielestäni kunnolla.. 700g - 1kg kukot parhaita :)

      • kukoton einari

        Joo adamiin pässähti ihan asiasta. Vain taitaa sekin taito ikänaisten mukana hävitä. Vaikka ruokaohjelmia on pilvin pimein niin kotimaisissakaan ei vissiin ole neuvottu oikeaoppista kukon tekoa.
        Taikinankoostumus ja se ettei kukko "laula" uunissa on kai ne vaikeimmat asiat.
        Jos täällä joku asiantuntija vois vähän valaista asiaa, että mitenkä sitä....ihan ite..
        kun tossiinsa heittäytyy.
        Ostokukonkuori ei kyllä maistu muuta kuin väkevälle ja sisus kuivakkaa mössöä,
        ostipa hänen mistä tahaan


      • Kukko maistuis..
        kukoton einari kirjoitti:

        Joo adamiin pässähti ihan asiasta. Vain taitaa sekin taito ikänaisten mukana hävitä. Vaikka ruokaohjelmia on pilvin pimein niin kotimaisissakaan ei vissiin ole neuvottu oikeaoppista kukon tekoa.
        Taikinankoostumus ja se ettei kukko "laula" uunissa on kai ne vaikeimmat asiat.
        Jos täällä joku asiantuntija vois vähän valaista asiaa, että mitenkä sitä....ihan ite..
        kun tossiinsa heittäytyy.
        Ostokukonkuori ei kyllä maistu muuta kuin väkevälle ja sisus kuivakkaa mössöä,
        ostipa hänen mistä tahaan

        "Ostokukonkuori ei kyllä maistu muuta kuin väkevälle ja sisus kuivakkaa mössöä,
        ostipa hänen mistä tahaan"

        Valitettavasti. Tämän olen huomannu ympäri Suomen. Myydäänhän kukkoja täällä jopa marketeissa mutta kotitekoiselle ei pärjää.

        Parhaat kukot lie tehnyt itse kunkin mummo, väittäisin.


    • Kukko ei muni

      No niin, tuokin vastauksesi auttoi paljon aloittajaa ;)))

      Eiku reissumies vaan mummojen metsästykseen, josko ne ryhtyis kukkoa leipoviksi tyttöystäviksi reissumiehelle. Niinkös?

      Mie en ite kukkoa leivo, eikä oo mummoa tai tuttua, joka leipois. Joten tyytyminen on kaupan kukkoon. JA NYT HUOM: niitä vaihtoehtoja ja ostopaikkoja tässä keskusteluketjussa on tarkoitus etsiä. Kotileipurit elvistelkööt siellä itekseen kuis tahtovat, se ei tässä ketään auta eikä tähän kuulu.

      • Kukko ei muni...

        Viesti oli siis tarkoitettu tuolle edellä olevalle "Kukko maistuis.", joka valittaa ettei ostokukkio maistu, vain mummon kukot ovat hyviä.

        Vaan mites se minä, ku minulla ei sitä mummoa ole elossa ollut kumaltakaan puolelta. Että multakukkojako tässä syömään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe