Kilpailemaan!?

n91

Olen parikymppinen tyttö, harkitsen taekwondon aloittamista syksyllä.
En ole koskaan harrastanut kamppailulajeja tai muutakaan tavoitteellista urheilua, mutta olen silti kohtalaisen hyvässä kunnossa. Voiko tältä pohjalta vielä päästä kilpailemaan? Jos voi, kuinka kauan sitä täytyy odottaa ja onko mahdollisuuksia muuhunkin kuin jumbosijaan? Olen kiinnostunut lähinnä ottelusta, mutta liikesarjat myös ok. Kiitos etukäteen vastauksista.

13

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • U.J.

Kamppailu-urheiluseurat ovat erittäin narsistisesti johdettuja yhteisöjä. Ja tuossa iässä on turha työntää naamaansa kilpailurinkiin, ellei ole valmis maksamaan menestyksestään isoja summia. Ne piirit päästää sisään vain ihmiset joista kaikkein eniten itse hyötyvät, ja kehtaavat sulkea ulkopuolelle ne joita eivät halua.

• blahblahplah

mestaruudet ovat kauppatavaraa

• justjustjustiinsajoo

Ikä liittyy miten? Minkälaisista summista puhut? Onko sulla käytännönkokemusta tuosta, että "piirit päästää sisään" vain kenestä itse hyötyvät?

...kyllä on semmoista paskaa taas mun intternetti pullollaan, että hohhoijjjaaa...

• U.J.
        justjustjustiinsajoo kirjoitti:

Ikä liittyy miten? Minkälaisista summista puhut? Onko sulla käytännönkokemusta tuosta, että "piirit päästää sisään" vain kenestä itse hyötyvät?

...kyllä on semmoista paskaa taas mun intternetti pullollaan, että hohhoijjjaaa...

intellektuelliempin ihmisten piireissä on kamppailu-urheilun korruptio ollut tiedossa sen kaupallistumisesta lähtien.

• 34555789008876543
        justjustjustiinsajoo kirjoitti:

On siinäkin kysymys jos joku urheilua harrastamaton meinaakin alkaa parikymppisenä urheilijaksi, no onnistuu ainoastaan taekwondossa jos lahjot kivasti liiton väkeä. On siellä sellasia olioita nähty mestareina että hohhoijaa. Ja nykyään vielä sellanen heppu maajoukkueen päävalmentajana että bisnes luistaa varmaan ihan hyvin.

• joonasssd

joo,taekwondossa onnistuu,helpointen se käy kun alat seurustelemaan jonkun vetäjän kanssa,toisaalta lahjakkailta 10v-17v ei enää kilpaileminen onnistu ellei isukki oo vetäjä tai kuulu seuran sisäpiiriin.Tietysti loppu on itsestäs kii,mutta saat kuitenkin hyvät harjottelumahdollisuudet kun taas suurin osa harjottelee kerran viikossa ja opetetaan old scoolia millä ei pärjää.

• pulipulipuli

Lol joku taekwondo. Pelkkää Japanilaisten apinoimista!

• MURR....

HAISTA SINÄ MURSU PASKA!
        ÄLÄ HAUKU URHEILULAJIA JOS ET OLE SITÄ HARRASTANUT ETKÄ EDES TIEDÄ SEN PERUSTAMISMAATA SE ON ETELÄ KOREA!
        VITUTTAA TOMMOSET AASINPERSEET JUMALISTE

• pulipulipuli
        MURR.... kirjoitti:

HAISTA SINÄ MURSU PASKA!
        ÄLÄ HAUKU URHEILULAJIA JOS ET OLE SITÄ HARRASTANUT ETKÄ EDES TIEDÄ SEN PERUSTAMISMAATA SE ON ETELÄ KOREA!
        VITUTTAA TOMMOSET AASINPERSEET JUMALISTE

Haista sinä mursu ite! Tiedän kyllä perustamismaan eikä sillä ollut edellisessä viestissäni merkitystä. Taekwondohan on kekitetty karatesta ja se on siis japanilaisten apinointia

• VJ

Ilman muuta ehdit vielä aloittamaan taekwondon myös kilpailumielessä. Parikymppisenä aloitaneet ovat kyllä voittaneet jopa arvokisamitaleja, eli ei tuo myöhäistä ole edes korkeilla tavoitteilla, jos on hyvät urheilulliset pohjat. Toki nykyään aloitellaan nuorempana kuin aiemmin, mutta ei kannata sen takia aloitamatta olla. Jos tavoitteet ovat vaikkapa SM-mitalissa, ja treenimotivaatiota löytyy, niin sanoisin tavoitteen olevan todennäköisesti jopa saavutettavissa.

Nykyään Suomessakin on seuroja, jotka panostavat kovasti kilpaurheiluun. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Helsingissä vuoden verran toiminut Taekwondourheilijat 2011 ry ( http://www.taekwondourheilijat.fi/ ), jonka perustivat joukko Suomen menestyneimpiä kilpaottelijoita. Siellä ainakin kannustetaan aikuisiakin ottelemaan ja kilpailemaan, ja harjoittelu tapahtuu melko urheilulähtöisesti, vaikka taekwondoa kokonaisuutena opetetaankin. Kannattaa tsekata, jos pääkaupunkiseudulla asustelet.

• kaikkikisaamaanvaan

mitä kilpailuja tarkoitat ihan MM-tasoa vai suomen keskeisiä kisoja,avoimiin kisoihin saa osallistua jos vain ikä ja vyöarvo riittävät

• minavaintkd

Kisoja löytyy myöskin harrastetasolta lähtien. Eli puoli vuotta treeniä ja opettelua, sen jälkeen vaan koittamaan että miten menestyy.. pääkohtaktin saa pois harrastesarjoissa, joten sitäkään ei kannata pelätä! :)

• 11123454329876

Ei kannata mitää taekwondoo, jos tulet hyväksi lennät ulos. Et saa kisata kuitenkaan. Menestyminen periytyy, salaseuratoimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25