Laskulla/ osamaksulla ostaminen?

Ei niin helppoa

Menee ihan pää sekaisin ku näitäkin löytyy nykyään kymmenen eri joka paikasta. Joustoa, Klarnaa, Collectoria jne jne. Mitä eroa näissä jos ollenkaan... onks kokemuksia mitkä puljut ovat luotettavia? Ite vähän skeptinen koroista...

18

8589

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egaybyb

      Klarna ok, collector huijari, joustosta ei tietoo.

    • yeryer

      jousto sama kuin collector

    • 100kalrnaajälellä

      Ei ne korot, vaa muut kulut. Tän kuun klarnas näyttää olevan 0,02e korkoi ja 3,95e hallinnointi kului. Näit laskui ei kannata venyttää maksimiajalle, vaan fiksu hoitaa ne mahollisimman nopeest pois.

    • Säästä ensin

      Hyvä, kun olet varovainen.

      Säästä ensin, osta sitten ! Kokeile, edullisin vaihtoehto !

      • ...

        Niinpä! Vähävaraisena miksi maksaa samasta tuotteesta enemmän kun sen voi saada halvemmalla kerralla maksaen. Kun itse olin tiukilla, ei minulla ainakaan ollut yhtään ylimääräistä maksaa korkoina ja kuluina, nekin rahat tarvittiin johonkin muuhun.


    • kredit

      Klarna on ok, muista ei tietoa.

    • huh huh..

      Kaikki mainitsemasi on pikavippifirmoja. Antavat kovalla korolla pienlainoja turhuuksiin. Ota pankista lainaa kun oikeasti tarvitset johonkin järkevään. Tai olet kohta itkemässä palstalla kun vippikierre tuhosi elämän....

    • adjgccvvv

      Fiksu ei osta velaksi asuntoa lukuunottamatta. (Yritysvelat on asia erikseen) Rahaa pitää hukata senverran harkiten, että löytyy tarpeeseen aina! Joutavat ostokset ja varsinkin ulkomaiset nettiostot jätettävä väliin.
      Olen aina ollut pienituloinen, mutta en koskaan lainaa miltään vippi-firmalta. Enkä osta joutavia hupeja! Ennen haukkuivat huijareiksi rehellistäkin kiertokauppiasta, mutta nykyään suorastaan kaikenlaisiin konnuuksiin tungetaan rahaa omasta taskusta pois!

    • Namu...

      Klarnasta ei missään tapauksessa, ihan paska firma. NetAnttilan asiakkaana ollut jo vuosia eikä olis pitänyt muualle vilkuilla. Jos tavaraa tarvii niin ei siinä hirveesti ylimääräistä maksettavaa tule sieltä ostaessa.
      Jos Klarnasta nyt välttämättä haluaa laskuja niin ei kannata ostaa montaa tavaraa, vain yksi kerrallaan kun ne ei erittele laskussa niitä velkoja niin ei tiedä mikä ostos on jo kokonaan maksettu.
      Klarnassa korko voi olla mikä summa tahansa vaikka olis maksanut sen mitä pyydetään ja enemmänkin. Laskussa oli koron määrä noin 25 euroa ja maksoin enemmän kuin pyysivät niin seuraavaan laskuun oli laitettu korkoa noin 50 euron verran. Alankin olla vähän kypsynyt siihen pelleilyyn puhumattakaan siitä että olen muutenkin sotkenut raha-asioitani. Hyvä kuitenkin tietää kuka jää ensimmäisenä ilman rahaa jos menee siihen pisteeseen ettei saa maksettua kaikkia velkojaan. En mä nyt sentään jätä pitkäaikaisia luotettuja kauppakumppaneitani ilman rahaa. Enkä uudempiakaan kun tiedän ne ok firmoiksi.
      Jos pääsis takaisin rytmiin niin sais kusipää Klarnakin ilman harkintaa niitä rahojaan minulta.

      • Klarna Oy

        Hei,

        Harmillista, jos olet kokenut laskutuksessasi epäselvyyksiä. Haluaisin mielelläni auttaa sinua ja selvittää, mistä laskusi koostuu.

        Otathan minuun suoraan yhteyttä osoitteesta [email protected]

        Mukavaa kesää,

        Iina
        Klarna


    • eiklarnaaenääikinä

      Klarnalla ei ainakaan ikinä kannata mitään ostaa. Kerran ostin ja laskun mukaan eräpäinänä maksoin. Tuli maksumuistutus!!!! Yritin soittaa heille ja joku vastasi ruotsiksi eikä ymmärtänyt mitään. Kaksi mailia laitoin eikä kumpaankaan vastausta (tästä siis reilu neljä kuukautta). No nyt odotellaan, viäkö aiheettomia karhuja tulee. Ihan ihme toimintaa.

      Tää on joku ruotsalainen firma? No ei ole yhtään ihme jos ei homma toimi.

      • hmmm...

        Kokemuksella voin sanoa että ruotsalaisten laskunmaksutapa ja maksutapa on semmoinen että raha pitää olla velkojan tilillä eräpäivänä eikä silloin voi enää maksaa ilman muistutusta. Huomioi rahansiirto kahden maan välillä. Toki paraantunut IBAN järjestelmän kautta.


    • klurna

      Siinä ei ole kahta sanaa:Jos laskun eräpäivä on 15.6,niin riittää kun sen maksaa 15.6 olkoon vastaanottaja vaikka etelänavalla.

      Ei kukaan voi tietää,että kauanko tilisiirto Ruotsiin tai Etelänavalle kestää.

      Vieläpä niin,että jos tuo 15.6 on lauantai niin sen voi maksaa maanantaina 17.6,eikä seuraamuksia tule.

    • Loooo

      Klarna - Hyvä
      Jousto - Hyvä
      Collector - Ok
      Qliro -Hyvä

    • Anonyymi

      jouston sivulla sanotaan että voi maksaa 1/100 osa loppu summasta mitenkähän tuo toimii,pitääkö itse laskea aina vähimmäis erä,vai miten?..(voit milloin tahansa vaihtaa Jouston joustavaan maksusuunnitelmaan, jolloin maksat kuukausittain vain 1/100 jäljellä olevasta velasta, kuitenkin vähintään 9,90 euroa.)

      • Anonyymi

        Ei tarvitse itse laskea vaan laskulla näkyy ns. maksettava vähimmäismäärä.

        Kannattaa huomioida, että jos on tehnyt kiinteän osamaksusopimuksen vaikka 12kk ajalle (12 erää) niin jos vaihtaa siitä tuohon "joustavaan" maksusuunnitelmaan, myös korot nousevat huomattavasti. Tuolla, että maksat 1/100 laskusta, voit olla varma että maksat samaa luottoa vielä vuosienkin jälkeen ja todellisuudessa se kokonaissumma alkuperäiseen on moninkertainen.


    • Anonyymi

      Mutta kai sen voi maksaa esim 60 erässä jolloin kk maksu on vähän suurempi?

    • Anonyymi

      Jousto
      "Viimeinen sana ja se on EI"!
      Älä käytä joustoa, säästyt turhilta "myöhästymis maksuilta"!
      Verkkokaupassa tarjottu Jousto maksu, kohtuullisen harhaan johtavaa.
      Ostoksen yhteydessä normaalisti vahvistetaan maksu omassa Verkkopankissa, mutta:
      Maksu EI lähdekään Joustolle, se on vain valtuutus Jouston maksaa lasku?!
      Myöhemmin Jousto lähettää sähköpostilla vain ehdotuksia maksun suorittamiseksi erissä, maksuaikaa???
      Tässä kohtaa tuleekin harhautusta, pitäisikin mennä uudestaan Joustoon kirjautuneena tarkistamaan ja vahvistamaan tilanne?
      Asiakas olettaa jo kertaalleen hyväksytyn summan omassa verkkopankissa meneen Jouston tilille, vaan eipä menekään?
      Muutaman viikon päästä saat SP.lla avattavan virallisen laskun, jota ei todellakaan lähetetä ajoissa.
      Se onkin karhulasku, johon lisätty viivästymis maksu!
      Clarnassa tätä ongelmaa ei ole koskaan ollut!
      Koskaan ei Joustoa enää, se on varmaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe