Mari Leppänen Kalevassa

Oikeutta uhreille

31

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesymes

      Saarnaako sievä ja niin lestadiolaisen uskovaisen näköinen Mari synnit anteeksi vain me mantralla, vastoin kirkon mantraa. Syökö suloinen Mari naapurin pöydästä?

    • eräs vaan...

      Leppänen on oikeassa. Kun luotto on mennyt, kuten Hänninenkin on myöntänyt, luulisi fiksujen ihmisten osaavan itsekin tehdä seuraavat johtopäätökset siitä, mitä luottamuksensa menettäneiden tulisi tehdä...

      • Monet lähtevät.

        Varsin moni on lähtenyt koko liikkeestä, koska ei halua olla tukemassa erittäin vakavaa lapsiin kohdistuvaa seksuaalirikollisuutta. Useat tuttavani ja sukulaiseni ovat näiden saastaisten oppien ja tekojen paljastuttua jättänyt vl-uskonnon.

        Vaikka halua olisikin muuttaa järjestelmää, fiksuimmat ymmärtävät sen olevan täysin mahdotonta. Ikävä kyllä näin on.


    • Rehellinen nainen

      Sisareni Mari. Pelkosi piilossa edelleen olevista hyväksikäyttörikoksista on aivan varmasti aiheellinen. Mutta Taivaan Isä antaa vielä useille uhreille voimia ja rohkeutta viedä kokemansa rikokset poliisille, siihen voimme luottaa. Rukoilemme heille voimia irrottautua rippisalaamisesta, joka heidän päällensä on langetettu. Aamen.

    • Näin on!

      "Anteeksipyyntö ei riitä"

      "Ihmisten, jotka ovat osallistuneet näiden asioiden käsittelyyn ja sanovat, että he ovat tehneet raskaita virheitä, olisi luonnollista kantaa vastuu ja astua sivuun ja tarjota tila toisille ihmisille. Se olisi myös mahdollisuus rakentaa luottamusta ja mahdollisuus ottaa askelia eteenpäin", Leppänen sanoo Ylellä."

      • hummohemmo

        jotta mari pääsisi itse uudistamaan vanhoillislestadiolaisuutta! jossa kohta olisi kaikki sallittua!!! hah haaaaaa


      • lasten puolesta
        hummohemmo kirjoitti:

        jotta mari pääsisi itse uudistamaan vanhoillislestadiolaisuutta! jossa kohta olisi kaikki sallittua!!! hah haaaaaa

        Mari on ajamassa vl-liikkeeseen uutta johtoa, joka puolustaisi lapsia.
        Toivottavasti niin kävisi, että vl-liikkeeseen tulisi valtaan nuorempia ihmisiä, jotka eivät ole ryvettyneet hoitokokoussotkuissa.
        Heillä ei ole hoitokokousluurankoja kaapissa kurkistelemassa, jolloin he pystyvät hyvällä omallatunnolla auttamaan heitä, jotka ovat jääneet kaikkien jalkoihin, hyväksikäytetyt lapset.


      • Miksi raiskaatte?
        hummohemmo kirjoitti:

        jotta mari pääsisi itse uudistamaan vanhoillislestadiolaisuutta! jossa kohta olisi kaikki sallittua!!! hah haaaaaa

        Marihan nimenomaan pyrkii siihen, ettei lasten raiskaaminen sairaine oheistoimintoineen olisi enää sallittua ja "vallitsevaa kilttuuria" vl-uskonyhteisössä.

        Miksi haluat lasten raiskaamisen jatkuvan?


      • näin se on
        hummohemmo kirjoitti:

        jotta mari pääsisi itse uudistamaan vanhoillislestadiolaisuutta! jossa kohta olisi kaikki sallittua!!! hah haaaaaa

        Mari puhuu täyttä asiaa.

        Liikkeesi opetus on muuttunut läpi sen historian.


      • SRK ei uudistu.
        lasten puolesta kirjoitti:

        Mari on ajamassa vl-liikkeeseen uutta johtoa, joka puolustaisi lapsia.
        Toivottavasti niin kävisi, että vl-liikkeeseen tulisi valtaan nuorempia ihmisiä, jotka eivät ole ryvettyneet hoitokokoussotkuissa.
        Heillä ei ole hoitokokousluurankoja kaapissa kurkistelemassa, jolloin he pystyvät hyvällä omallatunnolla auttamaan heitä, jotka ovat jääneet kaikkien jalkoihin, hyväksikäytetyt lapset.

        Voittonen pitää kiinni vallankahvasta yhtä kouristuksenomaisesti kuin Kekkonen aikanaan. Aika on ajanut ohi eikä omat kyvyt riitä enää, mutta vallasta ei luovuta!

        Voittosta ei voi erottaa, koska hän on valittu "Hengen virkaan", kuten hän itse asian ilmaisi.

        Miksi Antti Pentikäistä ei koskaan ehdoteta SRK:n johtokuntaan? Koska hän on yrittänyt neuvoa ja nuhdella nykyistä johtoa lastenraiskaamisen salaamisesta. Nykyinen johto pitää niin tiukasti naruista kiinni, että se jopa valitsee seuraajansa...


      • kaapit pullistelee
        SRK ei uudistu. kirjoitti:

        Voittonen pitää kiinni vallankahvasta yhtä kouristuksenomaisesti kuin Kekkonen aikanaan. Aika on ajanut ohi eikä omat kyvyt riitä enää, mutta vallasta ei luovuta!

        Voittosta ei voi erottaa, koska hän on valittu "Hengen virkaan", kuten hän itse asian ilmaisi.

        Miksi Antti Pentikäistä ei koskaan ehdoteta SRK:n johtokuntaan? Koska hän on yrittänyt neuvoa ja nuhdella nykyistä johtoa lastenraiskaamisen salaamisesta. Nykyinen johto pitää niin tiukasti naruista kiinni, että se jopa valitsee seuraajansa...

        Luurangot pullistelee kaapeista ulos näillä SRK:n johtomiehillä, nyt pullahti Nurmelan luurangot pihalle kaikkien katseltavasi.


      • Johtokunta saastunut
        kaapit pullistelee kirjoitti:

        Luurangot pullistelee kaapeista ulos näillä SRK:n johtomiehillä, nyt pullahti Nurmelan luurangot pihalle kaikkien katseltavasi.

        Tietysti he ovat johtokunnassa keskustelleet näistä tapauksista ja kaikki ovat niistä tietoisia. Miksi olisivat toisiltaan salanneet, kun ovat "oikein" toimineet ja yhteisten sääntöjensä pohjalta? Aivan turha yhdenskään jphtokunnan jäsenen näytellä täysin tietämätöntä.


      • hannestapani
        SRK ei uudistu. kirjoitti:

        Voittonen pitää kiinni vallankahvasta yhtä kouristuksenomaisesti kuin Kekkonen aikanaan. Aika on ajanut ohi eikä omat kyvyt riitä enää, mutta vallasta ei luovuta!

        Voittosta ei voi erottaa, koska hän on valittu "Hengen virkaan", kuten hän itse asian ilmaisi.

        Miksi Antti Pentikäistä ei koskaan ehdoteta SRK:n johtokuntaan? Koska hän on yrittänyt neuvoa ja nuhdella nykyistä johtoa lastenraiskaamisen salaamisesta. Nykyinen johto pitää niin tiukasti naruista kiinni, että se jopa valitsee seuraajansa...

        Haluan korjata virheellisen arviosi. Olavi Voittosen ja Tuoman Hännisen, Matti Lääkön ja Aimo Hautamäen kyvyt SRK:n johtoon eivät ole koskaan riittäneet. Heidät on valittu rauhanyhdistyksissä vallitsevan ymmärtämättömyyden ja typeryyden johdosta. Niissä ei ole ymmärretty SRK:n johdolta vaadittavia oikean uskon vaatimusta, riittävää ymmärryskykyä ja sivistyneisyyttä eikä talonpoikaisjärjen tarvetta.

        Oikein uskovien on viimeistään seuraavissa suviseuroissa, SRK:n vuosikokouksessa vaadittava koko johdon vaihtoa.


    • Luottamus mennyt

      Mari on oikeassa. Kun luottamus menee niin silloin a) johdon tulisi oma-aloitteisesti tehdä eroilmoitus tai b) valitaan johtoon uudet henkilöt. Näin toimitaan normaalissa yhdistys- ja yritysmaailmassa.

      • Hullua

        Eiköhän se ole finito tälle lesta uskolle, Lars Leevi oli ja meni


      • Apostolinen kokous?

        SRK:N johtokunnan puheenjohtaja Olavi Voittonen sanoi, että johtokuntapaikka on "Hengen virka", josta ei voi erottaa, koska ohtokunta on Jumalan valitsema. Samainen Olli on monesti sanonut johtokunnan päätöksiä "Pyhän Hengen päätöksiksi".

        Toinen Voittosen määritelmä SRK:N johtokunnasta on "apostolinen kokous", eli hän on nostanut itsensä Raamatun apostolien joukkoon. Omaihyväisyys johtaa vl-yhteisöä...


      • hannestapani
        Apostolinen kokous? kirjoitti:

        SRK:N johtokunnan puheenjohtaja Olavi Voittonen sanoi, että johtokuntapaikka on "Hengen virka", josta ei voi erottaa, koska ohtokunta on Jumalan valitsema. Samainen Olli on monesti sanonut johtokunnan päätöksiä "Pyhän Hengen päätöksiksi".

        Toinen Voittosen määritelmä SRK:N johtokunnasta on "apostolinen kokous", eli hän on nostanut itsensä Raamatun apostolien joukkoon. Omaihyväisyys johtaa vl-yhteisöä...

        SRK:ta johtavat umpikierot, omasta mielestään jumalaakin suurempaa tietoa omaavat raskaasti omavanhurskaat (farisealaiset) "kyykäärmeiden sikiöt", kuten Jeesus heitä nimitti.


    • up

      Up

    • evä ano

      Lievästi sanottuna

    • adkl

      Luther."Raamattu on uskon ylin ohje!" Raakattuun on kirjoitettu:"Nainen vaietkoon seurakunnassa!" ja " Paavali ei salli, että nainen opettaa!" sekä "Pappi olkoon yhden vaimon mies!"

      Ei nuita Raamatun lauseita voi pyydellä eikä antaa anteeksi!!!

      • hannestapani

        Oletko koskaan tullut miettineeksi ja selvitellyt, mitä Paavali tarkoittaa kirjoittaessaan, että papin tulisi olla yhden vaimon mies? Voisiko se tarkoittaa yksiavioisuutta? Katsos, kun tuohon aikaan oli runsaasti myös moniavioisuutta/palvelijoiden hyväksikäyttöä.


    • Hä o nii nuor viäl.

      Ai, hää laittaa ittestään tänne oikein avauksenkin!

      Voi aikoja!

      Voi tapoja!

      • 4kymppinen

        Ja mitä iällä on tämän kanssa tekemistä? Olitko sinäkin nuorempana sitä mieltä että on väärin raiskata lapsia mutta vanhennuttuasi oletkin alkanut itse raiskaamaan?


    • suomalainen juntti

      Miksei nämä femisti teologi lestadiolaiset perusta omaa haarakonttoriaan, jota ihan itse saisivat hallinnoida, kun tuntuvat sen homman osaavan? Tässä liikkeessä ei olisi mielenvikaisia lapsiin sekaantujia, ehkäisy olisi suositeltavaa ja kaikki ihmiset avoimia toisilleen.

      • Se o sellast.

        Kyll ne se viell perustaak. Ja o sit nii puhdast. Eks tykkää, ko o nii oppinneit. Kyl silt jou niistki jääk.


      • SRK ei ole taistellu
        Se o sellast. kirjoitti:

        Kyll ne se viell perustaak. Ja o sit nii puhdast. Eks tykkää, ko o nii oppinneit. Kyl silt jou niistki jääk.

        "Ja o sit nii puhdast."
        Ainakin taistellaan kovasti pedofiliaa vastaan, sota-aseita ei olla laskettu, kuten olet varmaan huomannut.


    • SRK pelkää!

      Tätä SRK juuri pelkääkin. Siksi se palkkasi itselleen asianajajan heti alkuunsa. Uhrit saattavat vaatia muutakin kuin ivaamista.

      • UHRIEN PUOLESTA

        UHRIEN PITÄISI SAADA MYÖS OMA ASIANAJAJA.


      • Joukkokanne!
        UHRIEN PUOLESTA kirjoitti:

        UHRIEN PITÄISI SAADA MYÖS OMA ASIANAJAJA.

        Olisiko joukkokanne mahdollinen SRK:ta vastaan?


      • hannestapani
        Joukkokanne! kirjoitti:

        Olisiko joukkokanne mahdollinen SRK:ta vastaan?

        Varmasti olisi. Kiitos vinkistä. Täytyy miettiä tarvittavaa sanamuotoa...


      • hannestapani
        hannestapani kirjoitti:

        Varmasti olisi. Kiitos vinkistä. Täytyy miettiä tarvittavaa sanamuotoa...

        Vähintäänkin adressi - vaatimus SRK:n johdon ja johtokunnan henkilöstön vaitamisesta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe