Jumalan viha lankeaa

Jumalan viha lankeaa

koko ajan vanhoillislestadiolaisten päälle, kun he ivaavat vilpittömiä uskovaisia "epäuskoisiksi" ja tuomitsevat nämä opetuksellaan kadotukseen.

"1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan." (Matt. 7)

17

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 55-22

      Ovat omalla seurakuntaopillaan nostaneet seurakuntansa ylitse Kristuksen!

    • miksi.

      Miksi kirjoitat toisista, kun puhut itsestäsi?

      Kerro se meille kahdelle?

    • 55-22

      "Ovat omalla seurakuntaopillaan nostaneet seurakuntansa ylitse Kristuksen! "

      Ei riitä heille Kristus ja usko yksin Häneen syntien anteeksisaamiseen, vaikkakin he hyväksyvät :"Vain yksin usko Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen" , vaan "todelliseen syntien anteeksisaamiseen vaaditaan jumalan valtakunnan (huom. pieni j) sisältäpäin tuleva äänellinen synninpäästö. Tässä jumalan valtakunnassa (huom pieni j ) Kristus ei ole ainoa välimies Jumalan ja ihmisten välissä niinkuin on varsinaisesti Jumalan valtakunnassa ( huom. iso J ), jossa Jumalan lapset saavat pitää yhteyttä Jumalaan ainoan välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta, tunnustaen valtavan Jumalan rakkauden heitä kohtaan armolahjassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja tuoden kaiken kiitoksen ja ylistyksen Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle.

      • Jep.

        Ei lisättävää.


    • Eikö pelota?

      Luulis vähän pelottavan vanhoillislestadiolaisia, kun uskovat SRK:ta ja vl-puhujia eikä Jumalaa ja Jumalan sanaa.

      • SAIRASTA!!!!

        VL:ssä opetetaan, että aina kun vl-maallikko-saarnaaja avaa suunsa, sieltä tulee Jumalan puhetta. Siksi puhujat saavat esteettömästi puoskaroida vl-lastenraiskaamisen kanssa ja aiheuttaa uhreille mittaamatonta kärsimystä sivistymättömillä ja julmilla opetuksillaan.

        "Kanna ristisi kuin Kristus aikanaan äläkä häpäise isääsi."


    • no niin

      Tämä maailma ei usko sitäkään, että Sodoma ja Gomorra tuhottiin sen synnin tähden, mikä siellä oli ja ei parannuksentekijöitä löytynyt riittävästi, ei tainnut löytyä yhtään. Jumala antoi siksi sataa tulta ja tulikiveä. Näin unen muuten, että Jumala sanoi /lupasi pudottavan pommin kaikkien homojen ja lesbojen niskaan sekä niitten, jotka hyväksyvät ne. Ei sitä syntiä pidä alkaa hyväksymään.

      • Tulta ja tulikiveä!

        Homoseksuaalisuus ei ole RIKOS, mutta lasten raiskaaminen ja rikosten salaaminen poliisilta on. Siksi teidän itsenne kannattaisi nyt pelätä sitä tulikiveä päällenne satavaksi, kun raiskaatte lapsianne, salaatte rikokset, suojelette rikollisia ja vaiennatte uhrinne!


      • no niin
        Tulta ja tulikiveä! kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus ei ole RIKOS, mutta lasten raiskaaminen ja rikosten salaaminen poliisilta on. Siksi teidän itsenne kannattaisi nyt pelätä sitä tulikiveä päällenne satavaksi, kun raiskaatte lapsianne, salaatte rikokset, suojelette rikollisia ja vaiennatte uhrinne!

        Minä en ole raiskannut tai puolustanut raiskaajia! Ihan väärää puuta syytä. syytön minä siihen syntiin olen.


    • Brita Kajsa

      No juu,

      loogisesti ajateltuna aloittajan omaan niskaan lankeaa se viiha hänen selittäessään, että Jumalan viha lankeaa vanhoillisten päälle. Tarkoitan nyt tällä kysyä sitä, onko sinulla asiasta varmuutta?

      Toisekseen eivät vanhoilliset ketään ivaa, rauhaa rakastavat ja kunnioittavat toisen vakaumusta, vaikka eivät omista lähtökohdistaan käsin voikaan pitää kaikkia uskovaisina.

      Isä Jumala on kyllä yllättävän pitkämielinen meidän ihmisten kanssa. Minä uskon, että viimeisillä metreillä kysytään henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen. Paljon sitä on tullut matkan varrella sellaista, joka on kelpaamatonta. Itsekullekin.

      Jumalan viha on jotakin sellaista, jota ei kukaan kestä ilman Kristusta. Niinpä voinkin ottaa suojakseni vain uskon kilven ja pelastuksen kypärän. Taistelua on ja viimeisellä hengenvedolla saan nekin varusteet luovuttaa Vapahtajan jalkojen juureen. Sota on käyty, taistelu on ohi. Usko on vaihtunut näkemikseksi.

      BK

      • kovin ristiriitaista

        Minä en ole kenenkään tuomari, mutta ajattelen myöskin aloittajan kanssa samallalailla, että vl-uskovaiset tekevät väärin tuomitessaan muut ihmiset vääräuskoisiksi. Onko sinulla varmuus siitä, että vl-uskovaiset ovat ainoita oikeita uskovaisia?
        Miten voit väittää vanhoillisten kunnioittavan toisten vakaumusta, kun he eivät pidä toisia edes uskovaisina?


      • kovin ristiriitaista kirjoitti:

        Minä en ole kenenkään tuomari, mutta ajattelen myöskin aloittajan kanssa samallalailla, että vl-uskovaiset tekevät väärin tuomitessaan muut ihmiset vääräuskoisiksi. Onko sinulla varmuus siitä, että vl-uskovaiset ovat ainoita oikeita uskovaisia?
        Miten voit väittää vanhoillisten kunnioittavan toisten vakaumusta, kun he eivät pidä toisia edes uskovaisina?

        "Miten voit väittää vanhoillisten kunnioittavan toisten vakaumusta, kun he eivät pidä toisia edes uskovaisina?"

        Vanhoillislestadiolaiset halveksivat muita uskovaisia ja ivaavat näitä "epäuskoisiksi".

        Itsensä vl:t korottavat Jumalan yläpuolelle opettaen, että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.

        Samaa hevosenleikkiä harrasti aikanaan korkea enkeliruhtinas, joka pyrki Jumalaa korkeammaksi. Jumala pudotti tämän tyypin asemastaan ja nyt se toimii Jumalan suurimpana vihollisena ja ihmisten villitsijänä, jonka me tunnemme nimellä "saa.tana".

        Saatanalla sekä SRK:lla ja vl-saarnamiehillä on paljon samanlaisia tavoitteita ja tunnusmerkkejä.


      • kuulkaa.
        Melperi1 kirjoitti:

        "Miten voit väittää vanhoillisten kunnioittavan toisten vakaumusta, kun he eivät pidä toisia edes uskovaisina?"

        Vanhoillislestadiolaiset halveksivat muita uskovaisia ja ivaavat näitä "epäuskoisiksi".

        Itsensä vl:t korottavat Jumalan yläpuolelle opettaen, että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.

        Samaa hevosenleikkiä harrasti aikanaan korkea enkeliruhtinas, joka pyrki Jumalaa korkeammaksi. Jumala pudotti tämän tyypin asemastaan ja nyt se toimii Jumalan suurimpana vihollisena ja ihmisten villitsijänä, jonka me tunnemme nimellä "saa.tana".

        Saatanalla sekä SRK:lla ja vl-saarnamiehillä on paljon samanlaisia tavoitteita ja tunnusmerkkejä.

        Mutta sinä Melperi et voi sitä kieltää, minkä tehtävän Jeesus antoi sujettujen ovien takana.

        Taivaasta on myös tullut ääni, joka on sanonut "Kuulkaa häntä" , Jeesusta siis. Ei tosin tuossa tilanteessa, mutta tuo ääni on todella ollut merkkinä siitä, että Jeesusta kannattaa kuulla, Hän (syntien sovittaja) on Jumalan ainoa poika, johon on mielistynyt.

        Miten me siis saattaisimme jättää kuulematta häntä? Ei mitenkään, jos taivaaseen halutaan päästä! Tämä on varmasti monelle hirveän vaikea paikka ja hankala Raamatun kohta, sillä helpompi olisi itsekseen sopia asioita ja miettiä, että nyt ne on sovittu.


      • Brita Kajsa
        Melperi1 kirjoitti:

        "Miten voit väittää vanhoillisten kunnioittavan toisten vakaumusta, kun he eivät pidä toisia edes uskovaisina?"

        Vanhoillislestadiolaiset halveksivat muita uskovaisia ja ivaavat näitä "epäuskoisiksi".

        Itsensä vl:t korottavat Jumalan yläpuolelle opettaen, että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.

        Samaa hevosenleikkiä harrasti aikanaan korkea enkeliruhtinas, joka pyrki Jumalaa korkeammaksi. Jumala pudotti tämän tyypin asemastaan ja nyt se toimii Jumalan suurimpana vihollisena ja ihmisten villitsijänä, jonka me tunnemme nimellä "saa.tana".

        Saatanalla sekä SRK:lla ja vl-saarnamiehillä on paljon samanlaisia tavoitteita ja tunnusmerkkejä.

        Melperi1 hyvä,

        on erotettava kaksi asiaa toisistaan. Toisen ihmisen vakaumuksen kunnioittaminen ja se, että pitääkö häntä uskovaisena.

        Sinäkin tunnet varmastikin esim. islamin uskoisia, Jehovan todistajia ja mormooneja. Et kaiketi katso heitä uskovaisiksi kristillisen määritelmän mukaan, eli todennäköisesti et pidä heitä ns. pelastettuina. Kuitenkin luulen, että tahdot kunnioittaa heidän vakaumustaan ja kohdella heitä tasavertaisesti ja et kaiketi väheksy heidän ihmisarvoaan ja oikeuttaan ilmaista uskontoaan.

        Sen sijaan olen sinun itsesi havainnut monesti pilkkaavan ja ivaavan lestadiolaisia uskovaisia. Heittävän viattomien päälle joidenkin törkeiden synnintekijöiden rikoksia.. Nimittelevän todella ala-arvoisesti Kristuksen kalliisti lunastamia sisaria ja veljiä.

        Melperi1, tahdon kysyä sinulta, onko sinun oma kielenkäyttösi ja käytöksesi sellaista, josta Jumala saa kunnian? Oletko voittamassa kuolemattomia sieluja Kristukselle vaiko mahdollisesti karkoittamassa heitä pois evankeliumin ääreltä?

        Minä ja niin moni toivoisi, sekä vanhoilliset että myöskin ei -vanhoiliset, että täällä voisi keskustella asiallisesti. Keskustella ja kohdata rohkeasti menneet ja olemassa olevat vääryydet.

        Odotan kuitenkin inhimillisyyttä ja kohtuutta asioiden käsittelyssä. Musta on aina mustaa, turha sitä mustuutta on peitellä kalkilla ja valkoisella maalilla.

        Asennetta vaatii, että osaa ja tahtoo osata keskustella fiksusti.

        BK


    • 15

      Kuulkaa. Ei se viha lankea kenenkään päälle. Jumalat, menninkäiset ja joulupukit on ihmisen keksimiä taruolentoja, joten olkaa lapset huoleti.

    • SRK häviää tämän

      Nykyään SRK ja sen jäsenyhdistykset jäävät valehtelemisesta ja erittäin törkeistä lasten raiskaamisista kiinni viikottain. Tahti tulee vain kiihtymään uhrien rohkaistuessa kertomaan rikollisesta kohtelustaan vl-uskonyhteisössä. Hyvä näin, vaikka olisi ollut parempi SRK-laisten itse tunnustaa rikoksensa. Nyt SRK ja Ry:t tunnustavat VAIN sen, mistä ovat jo jääneet kiinni housut kintuissa toivoen, että loput rikokset jäisivät salatuiksi!

    • 55-22

      Nim. "kuulkaa" kirjoittaa:

      """Taivaasta on myös tullut ääni, joka on sanonut "Kuulkaa häntä" , Jeesusta siis. Ei tosin tuossa tilanteessa, mutta tuo ääni on todella ollut merkkinä siitä, että Jeesusta kannattaa kuulla, Hän (syntien sovittaja) on Jumalan ainoa poika, johon on mielistynyt."""

      Jeesusta Kristusta kannattaa todella kuulla ja uskoa Häneen, mitä Hän sanoo ainoana syntien Sovittajana:

      Joh. 7:38
      Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
      Joh. 11:25
      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
      Joh. 11:26
      Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

      Mitään muuta PELASTAVAA, SYNTIEN ANTEEKSIANTAVAA USKOA ei Jeesus, eikä Paavali ja apostolitkaan ole julistaneet, vaan aina on ollut evankeliumin julistuksen pohjana yksin USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, jossa yksin on Raamatun mukaan syntien anteeksiantamus ja elämä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe