Enpä olisi uskonut

E60 530i

että Skoda voi olla noin nopea! Tänään Porvooseen menevän motarin liittymässä edessäni ajoi Skoda Superb ja se teki kiihdytyksessä selvän eron minuun. En tiedä mikä moottori Skodassa oli, mutta neljä pakoputkenpäätä siinä oli. Minulla on E60 530i. Kiihdytimme liki kävelyvauhdista tuohon 120 km/h ja pakko myöntää että Skoda vei! Kieltämättä hieman korpeaa.

23

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simply clever 2

      oisko olluna 1.4 TSI?

    • Bemu

      Minä taas mietin viime viikolla miten Skeidan RS voi olla noin hidas, Dieseli Bemari liikkui paremmin ja Skeida kuskin naamasta näkyi että nyt vituttaa

      • Ocu RS

        Älä vääristele! Juuri tänään erään bemarikuskin naama oli mutkalla kun ei pysynyt oman RS Ocun perässä. Bemukuski yritti pysyä kannoilla 50-120 km/h kiihdytyksessä, mutta eipä sillä jakoa ollut. Itse lopetin kiihdyttämisen tuossa 120 kohdalla, mutta bemukuskia kismitti niin kovin että jatkoi kiihdyttämistä. Bimmeri oli E90 korinen 325i. Ei uskoisi että se on Ocua tehokkaampi kun kerta se jäi niin paljon.

        Ihan turhaan te leijutte niillä Bemuilla, se BMW:n merkki kun ei tuo sitä tehoa enempää. Monet tavisautot (kuten Skoda) kyykyttävät bimmereitä miten huvittaa. Terveiset kuskille joka ajoi mustaa E90 325i pemua.


      • ubivaajet
        Ocu RS kirjoitti:

        Älä vääristele! Juuri tänään erään bemarikuskin naama oli mutkalla kun ei pysynyt oman RS Ocun perässä. Bemukuski yritti pysyä kannoilla 50-120 km/h kiihdytyksessä, mutta eipä sillä jakoa ollut. Itse lopetin kiihdyttämisen tuossa 120 kohdalla, mutta bemukuskia kismitti niin kovin että jatkoi kiihdyttämistä. Bimmeri oli E90 korinen 325i. Ei uskoisi että se on Ocua tehokkaampi kun kerta se jäi niin paljon.

        Ihan turhaan te leijutte niillä Bemuilla, se BMW:n merkki kun ei tuo sitä tehoa enempää. Monet tavisautot (kuten Skoda) kyykyttävät bimmereitä miten huvittaa. Terveiset kuskille joka ajoi mustaa E90 325i pemua.

        Olitko juuri se RS ocu kuski joka porvoon motarilla teki tosi kusipäisen tempun... Ajoin omalla 330i:llä vakkari päällä 130km/h kotia kohti ja eteen ilmesty sininen rs ocu. Ajoin ohi niin tämä apina kiihdytti rajusti siten että saavutti minut ja keulat olivat suunnilleen samoissa... mistä viiraa apina. Osaatko ajaa normaalisti? Se sun rs ocu on täysin jalkoihin jäävä sontaläjä, se ei ole edes tehokas. Corollan jälkeenhän se voi tuntua raketilta mutta ei se ole. Koeta nyt opetelle ajelemaan sillä tavalla että ihmisten ei tarvitse nauraa sinulle, kyydissä olijat nimittäin kaikki NAUROI sinulle. "on ihme idiootti", "katsonut liikaa you tubee"


      • Yualle
        Ocu RS kirjoitti:

        Älä vääristele! Juuri tänään erään bemarikuskin naama oli mutkalla kun ei pysynyt oman RS Ocun perässä. Bemukuski yritti pysyä kannoilla 50-120 km/h kiihdytyksessä, mutta eipä sillä jakoa ollut. Itse lopetin kiihdyttämisen tuossa 120 kohdalla, mutta bemukuskia kismitti niin kovin että jatkoi kiihdyttämistä. Bimmeri oli E90 korinen 325i. Ei uskoisi että se on Ocua tehokkaampi kun kerta se jäi niin paljon.

        Ihan turhaan te leijutte niillä Bemuilla, se BMW:n merkki kun ei tuo sitä tehoa enempää. Monet tavisautot (kuten Skoda) kyykyttävät bimmereitä miten huvittaa. Terveiset kuskille joka ajoi mustaa E90 325i pemua.

        Ilmeisen tarkka tuntemus skodamiehellä bemuista..., lukiko tuo E90 takaluukussa vai mistä moinen tieto?


      • HAHAHAHHA!!!
        Yualle kirjoitti:

        Ilmeisen tarkka tuntemus skodamiehellä bemuista..., lukiko tuo E90 takaluukussa vai mistä moinen tieto?

        No johan sen nyt näkee korista että onko se E46 vai E90. Taidat olla aika tollo? Raukkaparka luulet että vain BMW:n omistajat tunnistavat eri sukupolvet.


    • E60 530i

      No niin, selvitin netistä että mikä Superb se oikein oli. Moottorina on 3.6 V6 ja auto on myös nelivetoinen. Ei mikään ihme että noin rivakasti kulki. Siinä on ainakin hinnalle vastinetta, kun uusien hinnat ovat n. 50 000 euroa. Mutta Skodaa en silti ostaisi, pysyttelen tuttuun tapaan BMW:ssä, Audissa tai Mersussa.

    • trolli olli.

      Haise pahalle, uutena superb 3.6 litrasella koneella maksaa melkein 70 000 erkiä. Eikö olisi parempi että sinä menisit pihalle takaisin mopoautoasi virittelemään, senkin provoilija.

    • Keenu78

      Aika laiska tuo sokota on ja se on silti sokota.

    • Bemu

      Tässä Ocu Rs herralle vähän faktaa, jotta en vääristele. Minä puhuin dieseli bemareista joten tässä vähän specsejä.

      Skeidan Rs
      2.0 TDI RS 170 hv 350 Nm
      2.0 TFSI RS 200hv 280Nm


      Bemarin dieselit 3 sarjoissa:
      e46
      320d 150hv 330Nm
      330d 204hv 411Nm
      e90
      318d 122 hv 280 Nm
      320d 163 hv 340 Nm
      320d 177 hv 350 Nm
      325d 197 hv 400 Nm
      330d 231 hv 500 Nm
      330d 245 hv 520 Nm
      335d 286 hv 580 Nm

      320 dieselin kanssa voi Octavialla olla pientä saumaa, muuten ei mitään. Massoja en katsonut, mutta uskon Octavian painavan enemmän.

      • Kiitos nauruista!

        Kuules teini, käytännössä kokeiltu on luotettavampi kuin paperilla ilmoitetut. Sinulla on vielä PALJON opittavaa. Vain E90 330d ja 335d ovat Octaviaa nopeampia, sitten kun verrataan hinnalle vastinetta, niin Skoda on 100 kertaa parempi.


    • opelix.

      ite olen huomannut että nämä 530deet alkaa jäämään tossa 180 kmh kieppeillä, loppuneeko ajo-ominaisuudet vai kierrokset tierä sitä... ai niin mää ajankin ooppelilla!

    • kyllä huomaa

      että amikset ovat taas vallanneet isukkien tietsikat. Menkää vaikka 3 euron tuntipalkalla letkuapinoiksi.

      • Flamenco Red

        Niinpä!
        Täysin luokattomia ovat nämä kiihdytyskisat ja kyykyttelykeskustelut ihan siitä riipumatta, ajetaanko Skodilla vai Bemareilla. Tuommoinen toiminta ei muutenkaan liikenteeseen kuulu - menisivät moottoriradalle purkamaan rattiraivoaan tai sitten sitä perikansallista huonoa itsetuntoa.

        Oman kokemukseni mukaan nuo kiihdytys- ja tehoväittelyt ovat aika yhdentekeviä muutenkin. Käytännössä toki oleellisempaa on, osaako kaveri ylipäätään ajaa sitä vaunuaan vai ei. Helpottaahan se tehokas autokin tosin vähän.

        Sanotaan nyt selvyyden vuoksi vielä sekin, että mielestäni BMW on kyllä hieno auto ja ovat Baijerissa kehittäneet vuosien varrella paljon hienoa tekniikkaa siihen. Sitten nämä lippalakkipellet pilaavat suotta hyvän merkin mainetta. Kumminkin, jos on käyntiä Müncheniin päin, niin siellä kannattaa ehdottomasti vierailla BMW:n museossa ja näyttelyssä, suosittelen.

        Ja rehellisyyden nimissä kun autopalstalla ollaan: olen kohta viidettä vuotta Skoda-mies. Ei RS vaan vakio dieselillä mennään. Merkki-imago ei ole minulle se tärkein kysymys, vaan auton luotettavuus, ja sen vaatimuksen on Ocu lunastanut kiitettävästi. BMW:täkin katselin, mutta sellaisen Touring Bemun hinta, johon perheen lomareisuun kamat olisivat samalla lailla mahtuneet kuin Octaviaan mahtuu, olisi ollut tähtitieteellinen. En kokenut saavani siitä rahoilleni todellakaan tarpeeksi vastinetta.

        Ja se liikkuvuuskin on Ocussa täysin riittävä, etenkin Suomessa, isompaa pykälää sisään ja meno vain paranee. Sen toivomuksen kumminkin esittäisin niille Bemun (miksei myös Audin) kuskeille, joiden sielu ei kestä perässäni ajamista, että ohittakaa reilusti vaan, ei se minua loukkaa hiukkaakaan, mutta jos ohitatte, niin ajakaan sitten kanssa, älkääkä olko taas heti kohta tientukkona edessäni hituroimassa niin kuin yleensä käy.


      • Dynamic Blue
        Flamenco Red kirjoitti:

        Niinpä!
        Täysin luokattomia ovat nämä kiihdytyskisat ja kyykyttelykeskustelut ihan siitä riipumatta, ajetaanko Skodilla vai Bemareilla. Tuommoinen toiminta ei muutenkaan liikenteeseen kuulu - menisivät moottoriradalle purkamaan rattiraivoaan tai sitten sitä perikansallista huonoa itsetuntoa.

        Oman kokemukseni mukaan nuo kiihdytys- ja tehoväittelyt ovat aika yhdentekeviä muutenkin. Käytännössä toki oleellisempaa on, osaako kaveri ylipäätään ajaa sitä vaunuaan vai ei. Helpottaahan se tehokas autokin tosin vähän.

        Sanotaan nyt selvyyden vuoksi vielä sekin, että mielestäni BMW on kyllä hieno auto ja ovat Baijerissa kehittäneet vuosien varrella paljon hienoa tekniikkaa siihen. Sitten nämä lippalakkipellet pilaavat suotta hyvän merkin mainetta. Kumminkin, jos on käyntiä Müncheniin päin, niin siellä kannattaa ehdottomasti vierailla BMW:n museossa ja näyttelyssä, suosittelen.

        Ja rehellisyyden nimissä kun autopalstalla ollaan: olen kohta viidettä vuotta Skoda-mies. Ei RS vaan vakio dieselillä mennään. Merkki-imago ei ole minulle se tärkein kysymys, vaan auton luotettavuus, ja sen vaatimuksen on Ocu lunastanut kiitettävästi. BMW:täkin katselin, mutta sellaisen Touring Bemun hinta, johon perheen lomareisuun kamat olisivat samalla lailla mahtuneet kuin Octaviaan mahtuu, olisi ollut tähtitieteellinen. En kokenut saavani siitä rahoilleni todellakaan tarpeeksi vastinetta.

        Ja se liikkuvuuskin on Ocussa täysin riittävä, etenkin Suomessa, isompaa pykälää sisään ja meno vain paranee. Sen toivomuksen kumminkin esittäisin niille Bemun (miksei myös Audin) kuskeille, joiden sielu ei kestä perässäni ajamista, että ohittakaa reilusti vaan, ei se minua loukkaa hiukkaakaan, mutta jos ohitatte, niin ajakaan sitten kanssa, älkääkä olko taas heti kohta tientukkona edessäni hituroimassa niin kuin yleensä käy.

        Todella asiaa, Flamenco Red!! Itsekin ajelen kokolailla rajoitusten mukaan, vaikka autossa kohtuullisesti potkua olisikin. Ocu 1.8 TSI DSG. Jos joku haluaa ajaa ylinopeutta ja ohitella, niin annan kyllä suosiolla tilaa. Parempi antaa "hullujen" mennä. Muuten voi moni joutua kärsimään. Aivan syyttömätkin.


      • Yualle
        Flamenco Red kirjoitti:

        Niinpä!
        Täysin luokattomia ovat nämä kiihdytyskisat ja kyykyttelykeskustelut ihan siitä riipumatta, ajetaanko Skodilla vai Bemareilla. Tuommoinen toiminta ei muutenkaan liikenteeseen kuulu - menisivät moottoriradalle purkamaan rattiraivoaan tai sitten sitä perikansallista huonoa itsetuntoa.

        Oman kokemukseni mukaan nuo kiihdytys- ja tehoväittelyt ovat aika yhdentekeviä muutenkin. Käytännössä toki oleellisempaa on, osaako kaveri ylipäätään ajaa sitä vaunuaan vai ei. Helpottaahan se tehokas autokin tosin vähän.

        Sanotaan nyt selvyyden vuoksi vielä sekin, että mielestäni BMW on kyllä hieno auto ja ovat Baijerissa kehittäneet vuosien varrella paljon hienoa tekniikkaa siihen. Sitten nämä lippalakkipellet pilaavat suotta hyvän merkin mainetta. Kumminkin, jos on käyntiä Müncheniin päin, niin siellä kannattaa ehdottomasti vierailla BMW:n museossa ja näyttelyssä, suosittelen.

        Ja rehellisyyden nimissä kun autopalstalla ollaan: olen kohta viidettä vuotta Skoda-mies. Ei RS vaan vakio dieselillä mennään. Merkki-imago ei ole minulle se tärkein kysymys, vaan auton luotettavuus, ja sen vaatimuksen on Ocu lunastanut kiitettävästi. BMW:täkin katselin, mutta sellaisen Touring Bemun hinta, johon perheen lomareisuun kamat olisivat samalla lailla mahtuneet kuin Octaviaan mahtuu, olisi ollut tähtitieteellinen. En kokenut saavani siitä rahoilleni todellakaan tarpeeksi vastinetta.

        Ja se liikkuvuuskin on Ocussa täysin riittävä, etenkin Suomessa, isompaa pykälää sisään ja meno vain paranee. Sen toivomuksen kumminkin esittäisin niille Bemun (miksei myös Audin) kuskeille, joiden sielu ei kestä perässäni ajamista, että ohittakaa reilusti vaan, ei se minua loukkaa hiukkaakaan, mutta jos ohitatte, niin ajakaan sitten kanssa, älkääkä olko taas heti kohta tientukkona edessäni hituroimassa niin kuin yleensä käy.

        Ihan vaan mielenkiinnosta..., millä autolla ajoit viisi vuotta sitten...?


    • Remuli3

      Avaaja on trolli ja te menette 6-0 mukaan vedätykseen (ok, niin minäkin, trollia ei pitäisi ruokkia).

      Muutoin on turha verrata kyseisiä merkkejä, ne eivät ole keskenään kilpailevia vaihtoehtoja.

    • s-keida-

      Minun mielestä noi skeida jutut kuulu tuonne itä-auto palstalle

    • tää on niin tätä!!

      Eiköhän järjestetä Skoda-BMW kokoontumisajot Ahvenistolle.
      Tarjolla makkaraa , virvokkeita ja nyrkkeilyhanskat!!

    • Route 66

      Eikun Saksaan Autobahnille. Siellä lähtee luulot oman auton paremmuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe