Abcenthe

Kuninkaiden Juoma

Eli tietoa Absintista

Absintti on mm. koiruoholla maustettu viina. Aitoa absinttiä ei Suomesta saa. Ja se on fakta. Jäljitelmää saa Alkoista, mutta tuo jäljitelmä on valovuoden päässä aidosta Absintista, erityisesti maun puolesta!

Aito absintti luokitellaan Suomessa huumausaineeksi, mutta 5:stä eri valtiosta Euroopassakaan saa Aitoa Sinttiä!

Noin tusinan Absinttihumalan kokemuksella voin sanoa, ettei huono tai hullu humala ole kyseessä! Siihen ei tarvitse asennoitua edes erilailla kuin muihin viinoihin, mutta humala on niin monin kerooin rennompi, kaikin puolin miellyttävämpi jne.
Vaikka itsekin uskon ettei siinä ole vain puhdasta alkoholia, on turha pelätä mitään huumeannosten määrää tai uhkaavaa riippuvuutta.
Suosittelen, jos pääsette maistamaan ja juomaan aitoa Abcentea Euroopassa! Ei oo pehmeämpää ja parempaa!

7

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sandy

      Mistä maista sitä aitoa sitten saa, ja saako sitä niissä tavallisista viinakaupoista? Olen kyllä tehnyt baarissa tuttavuutta suomalaisen/suomalaisten versioiden kanssa (toinen oli muistaakseni 75% ja toinen kuuskymppistä) mutta mieli tekisi joskus testata ihan kunnollistakin Absinthea.

      • alibaba

        Itse olen saanut sellaista informaatiota:
        Absinthin valmistusprosessi oli vielä joitakin vuosia sitten, niin epäluotettavaa siinä mielessä, että hallusinogeenit eivät suodattuneet prosessin aikana pois ja jäivät juomaan. Senpä takia sitä ei ole saanut myydä maailmalla melkein missään.. Nykyisin absinthin valmistusprosessi on saatu sen verran luotettavaksi, että hallusinogeenit eivät pääse juomaan. Hallusinogeenit ovat siis peräisin absinthin "mausteesta" koiruohosta. Eli tälläistä "kunnon" absinthia se ei ole. Sitä ei taida saada enään oikeen mistään.
        Itse olin elokuussa 2004 Prahassa (Tsekeissä) joka on tunnettu absinthista (siellä se on kait kehitettykkin). Join absinthia jokaisessa baarissa jossa kävin, enkä huomannut humalan olevan jollain tavoin poikkeavaa. Tuliaisiksi ostin 2 pulloa 70% sinttiä (eri pullottamot). Avasin ensimmäisen pulloin taannoin, eikä mitään eroa niihin baarejen absintheihin verrattuna. Sama homma varmaan toisessakin pullossa.
        Pitääpä mennä ostamaan alkosta "Suomen absinthia" ja kokeilla onko eroa..

        Prahassa tuota absinthia myytiin ihan joka puolella.. Matkamuistokaupoissa, pikku kioskeissa, baareissa, ruokakaupoissa.. Aivain missä vaan. En sitten tiedä miten on muualla päin eurooppaa. Kait siellä sentään viinakaupat on. Itsenikin tekisi mieli tuota oikeata taiteilijaviinaa kokeilla, mutta sen saaminen taitaa olla tiukassa nykyisin.. Kait sitä nyt jossain vielä pullotetaan taiteilijoille..


      • Jooko?
        alibaba kirjoitti:

        Itse olen saanut sellaista informaatiota:
        Absinthin valmistusprosessi oli vielä joitakin vuosia sitten, niin epäluotettavaa siinä mielessä, että hallusinogeenit eivät suodattuneet prosessin aikana pois ja jäivät juomaan. Senpä takia sitä ei ole saanut myydä maailmalla melkein missään.. Nykyisin absinthin valmistusprosessi on saatu sen verran luotettavaksi, että hallusinogeenit eivät pääse juomaan. Hallusinogeenit ovat siis peräisin absinthin "mausteesta" koiruohosta. Eli tälläistä "kunnon" absinthia se ei ole. Sitä ei taida saada enään oikeen mistään.
        Itse olin elokuussa 2004 Prahassa (Tsekeissä) joka on tunnettu absinthista (siellä se on kait kehitettykkin). Join absinthia jokaisessa baarissa jossa kävin, enkä huomannut humalan olevan jollain tavoin poikkeavaa. Tuliaisiksi ostin 2 pulloa 70% sinttiä (eri pullottamot). Avasin ensimmäisen pulloin taannoin, eikä mitään eroa niihin baarejen absintheihin verrattuna. Sama homma varmaan toisessakin pullossa.
        Pitääpä mennä ostamaan alkosta "Suomen absinthia" ja kokeilla onko eroa..

        Prahassa tuota absinthia myytiin ihan joka puolella.. Matkamuistokaupoissa, pikku kioskeissa, baareissa, ruokakaupoissa.. Aivain missä vaan. En sitten tiedä miten on muualla päin eurooppaa. Kait siellä sentään viinakaupat on. Itsenikin tekisi mieli tuota oikeata taiteilijaviinaa kokeilla, mutta sen saaminen taitaa olla tiukassa nykyisin.. Kait sitä nyt jossain vielä pullotetaan taiteilijoille..

        Eikös tuota juomaa voisi kutsua ihan vaan absintiksi kun sille kerran on sellainen nimi suomen kielessä olemassa? Miksi vierasperäinen abcenthe tai absinth?

        Eihän täällä kukaan (normaalin sivistyksen omaava) puhu/kirjoita myöskään whiskystä (whiskeystä), cognacista, vermouthista jne. vaan viskistä, konjakista, vermutista ja sitä rataa.


      • niin..
        Jooko? kirjoitti:

        Eikös tuota juomaa voisi kutsua ihan vaan absintiksi kun sille kerran on sellainen nimi suomen kielessä olemassa? Miksi vierasperäinen abcenthe tai absinth?

        Eihän täällä kukaan (normaalin sivistyksen omaava) puhu/kirjoita myöskään whiskystä (whiskeystä), cognacista, vermouthista jne. vaan viskistä, konjakista, vermutista ja sitä rataa.

        se taitaa olla yks ja sama, miten nimen kirjoittaa. kunhan asian ymmärtää.


    • koiruoho

      Kertoisitko missä maissa myydään sitä aitoa ja oikeaa absintia? Entä minkä "merkkisiä" nämä absintit ovat?

    • absintti.com
      • absintti ja absintin osto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe