SOTE HYI HYI !!!!!!

Turha Sote

KUULTUA: Eräs mies oli mennyt yötä vasten päivystykseen, koska hänellä oli ollut kova korvasärky. Odoteltuaan lääkärille pääsyä useita tunteja, hoitaja oli kehottanut potilasta kotiutumaan ja palaamaan aamulla uudelleen päivystäjän vastaanotolle. Lääkäri ei kuulemma kerennyt ottaa potilasta vastaan, odotussalissa ei tämän potilaan lisäksi ole ollut viittä enempää.
Kun potilas on sitten väsyneenä, sekä tuskissaan tehnyt kotiinlähtöä, olikin päivystyksessä vuorossa ollut sairaanhoitaja kiinnittänyt potilaan punaisuuteen huomiota. Hän oli mitannut kuumeen ja sehän oli ollut yli neljänkymmenen asteen. Päivystävä sairaanhoitaja oli tilannut taxin ja sillä potilas oli siirretty Kiuruveden päivystykseen. Siellä kokeiden tuloksena oli ollut ruusu korvassa. Voi vaan kuvitella mikä tuska ihmisellä on ollut ja on apua hakiessaan tyrmätty. Onneksi valpas sairaanhoitaja pelasti varmaan potilaan enemmiltä tuskilta ja passitti hänet paikkaan jossa osaava henkilökunta osasi hoitaa potilasta.
Sote ...Sote...Sote...Otappas oikee ote!
Nyt kannattaa seurata päivystykseen apua hakemaan tilannetta ja jos sitä ei saa ja potilas ....menee heikommaksi tai jopa kuolee. Laskun loppusumma, mitä se on ja kuka sen maksaa? Ihminenhän siitä vastaa...vai mitä?

282

9404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuolemanpelko

      Mutta putkimiesporukka vaan selittelee,mitään ei tapahdu.Kerralla nurin koko kepulainen johto,ja ammattilaiset kehiin.Ja putkimiehet alansa töihin.Töitä on.

      • Anonyymi

        Kepun sotejohtoahan ei ole valittu kuntalain edellytyksin. Sinne on vedetty henkilöitä, joita horiskoja on johdon helppo pyöritellä mielensä mukaan hyötymistarkoituksessa. Tästä on hyvä esim miten sotessa nostettiin koronan vuoksi 25% lisäpalkkaa. Tällaista ei ole muualla suomessa sallittu. Vain yksi valtuutettu puuttui näihin epäkohtiin. Ylä-Savon kansa ei tykkää tällaisesta terveyden kustannuksella saadusta henkilökohtaisesta kiskonnasta ja siksi he haluavat äänestää perusuomalaisia kuntavaaliehdokkaista. Yhtenä hyvänä ehdokkaana suosittelen numeroa 154!


    • väyrysläinen

      Kepulaiset sotkee kaiken mihin tarttuvat. Kepulainen suojatyöntekijä pelasti Pekkasen, pääsee vielä enemmän mesomaan kun täydellä palkalla vapautetaan pääsotkijan tehtävästä.

    • höpöhöpöjuttua

      Vaikuttaa täysin urbaanilegendalta!

      • Rutaojan gona 1/69

        Ei kyllä vaikuta. Köyhä olen itsekin mutta soten palveluita en käytä, sen kerran kun lääkäriin tarvitsee mennä niin käyn terveysasemalla tai muualla oikealla vastaantolla. Ottaa ne rahatkin, mutta kyllä ne myös saa oikeasti selville sairauden ja keksiivät hoitomenetelmän. Eivätkä käännytä pois. Säälin niitä, jotka ovat niin usein sairaana että joutuvat turvautumaan tuohon terveyskeskukseen, jossa hoitajat ottaa lääkärin roolia ilman mitään pätevyyttä ja käännyttää potilaita pois. Itsekin olisin parempi lääkäri, kuin nuo sairaanhoitajat, minä sentään osaan käyttää googlea.


    • tosi juttu

      niin se taipale pääsi ,kuin koira veräjästä .vaikka teki virheitä pitäis tossa virassa osata butjetti asiatkin hoitaa,vastuu oli hänellä.taipale ei päässyt kyksiin johto tehtäviin parempi niin.pekkanen osaa pitää kuria,joka joillekkin on tarpeen soteessa.

      • hupatusta

        taipale kirjoitti lehteen ,et renkinä pitää olla.ei kai hän ole lukkojen takana työpaikalla.lähtis lätkimään,eipä lähtenä nythän ois piässy,taitaa raha olla kysymyksesssä.hän ei välitä potilaista pennin vertaa ,rahaa se haluaa.kyllä ne muutkin töitä joutuu tekemään ,tos pitkiä päiviä raskasta työtä.kaikki unilääke asiat lehen palstalle antaa julki.


      • Anonyymi

        Totta hymyilyttää


    • JALLUPALLU

      TEHKÄÄ NIITÄ SOTEN JUONTIREESSUJA VÄHEMMÄN NI RAHAT SÄÄSTYY!!!!

      • nähty

        just niin kyllä ne ei pulloon sylkäse,näkkyy viina maistuvan jos muukin niille....


    • ei sovi alalle

      olimpa kerran kirungisella osastolla isassa,leikkauksen jälkeen pirun moiset kivut,jota ei kovilla lääkkeilläkään saatu kuriin.valitin koski pirusti koko yön ,eräs vanhempi hoitsu napsautti sanoa ,et pitää olla hiljaa muut saa nukkua.töpötti olla punaista huulipunaa,oli terävä kiel hoitsulla.kenetkehän meinas hurmata yöllä..ja kaiken lisäks annettiin väärää kipulääkettä,vaik papereissa luki et ei käy,tosi huolimattomia hoito virheitä paljon sattuu.

    • ei pohjanmaalta ei

      Missä on se pohjanmaalainen merkonomi jolla huippu palkka ei kai sotessa töissä. Ei merkonomilla oo tietotaitoo soten johtajalla täytyy olla korkeampi kaupallinen koulutus ja lääketieteelistä koulutusta.

    • savolaiset sietää

      Noita ihan tositarinoita Soten mokista piisaa. Sonkajärvisiä ja Kiuruvetisiä käysääliksi.
      Eivät voi vaikuttaa asioihinsa. Hlökunta puree hammasta kun v-tuttaa.
      Sote on kallis kupla ja aivan turha hörhötys kun ihmiset yrittää tehdä töitä.

      • Anonyymi

        Kyllä Kiuruvesi on jäänyt lapsipuolen asemaan siinä SOTE mylläkässä.Täällä ei enää saa lääkäri aikoja ollenkaan kun ei ole edes sitä keikka lääkäriä koskaan.Tämähän on se hyvinvointi alue.Siis me voidaan täällä hyvin kaikki.ja se on hyvä se.
        Täällä Kiuruvedellä on hyvä kunnollinen terveyskeskus.Mutta nyt se seisoo lähes tyhjänä ja sairas kansa matkaa kela taksilla Kuopioon Kysiin..Jossa saa kyllä hyvää hoitoa.Mutta se on kaukana kaukaisimmalta syrjä kylältä.200. km. Ja sille välille keriää kyllä kuolla.
        Mutta sehän tarkoitus lieneekin Helsingin herroilla.


    • muutkin huomanneet

      ennen sotea oli rahaa isan sairaalallakin huimasti,sitä ei pihistelty potilaihin kohalla ainakaan.potilaat sai hyvää hoitoo viimesen piäle ,oli hyvät johtajat ja lääkärit.,mut lähtivät paremmille vesille ,ilmapiiri meni huonoks.

      • tarjottiin parasta

        totta ennen ol hyvät lääkärit ,hoito tosi hyvää et ihan hymyilyttää..potilasta hoijettiin kokonaisuuvessaan.annettiin lähete yksityiselle puolelle hoitoon,nyt ei puhettakaan semmosesta . kun ei piäse muutenkaan,niin vieläpä yksityiselle....


      • Vika löötyy....
        tarjottiin parasta kirjoitti:

        totta ennen ol hyvät lääkärit ,hoito tosi hyvää et ihan hymyilyttää..potilasta hoijettiin kokonaisuuvessaan.annettiin lähete yksityiselle puolelle hoitoon,nyt ei puhettakaan semmosesta . kun ei piäse muutenkaan,niin vieläpä yksityiselle....

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.


      • tarkat tutkimukset
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        tais kolahtaa totuus,käyppäs sinä kunnallisella tai ....mikä lähempänä onkaan ....ylhäältä alotus ....


      • täys kymppi
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        mites ois yksityis puolella hoito hyvää.kuopijossa vai iisalmessa,kuopijossa oon tottuna käymään,entäs jos vika ei löyvy...lääkäreiden mielestä iloinen ja valoisa yleistila hyvä.


      • kerronko kaikki
        tarjottiin parasta kirjoitti:

        totta ennen ol hyvät lääkärit ,hoito tosi hyvää et ihan hymyilyttää..potilasta hoijettiin kokonaisuuvessaan.annettiin lähete yksityiselle puolelle hoitoon,nyt ei puhettakaan semmosesta . kun ei piäse muutenkaan,niin vieläpä yksityiselle....

        tottahan se on et lähete annettiin yksityiselle puolelle hoitoon, ei se oo valetta.


      • kaikki ei tajuu
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        tiijoks sulle,et jos potilasta lääkäkärit hoitas kokonaisuuvessaan, paljonko säästettäs yhteikunta varoja. tajuatko mitä tarkoitan.tämä lääkäri sano et,hän hoitaa potilaita kokonaisuuvessaan.


      • yks monista
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        naurattaa ...


      • ei löyvy vikaa
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        ei löytynä vikaa,vaikka kävin afrikassa asti lomalla tarkistuttamassa.


      • u.p
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        tämän kirjoituksen perusteelle,arvaa jo kirjottajan.


      • minä toivon
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        vika löytyy,on sullakin joutilasta aikoo olla jatkuvasti netissä kirjottelemassa.mänisit tok marjoja poimimaan ,oes hyövyllisempää.saisit marjoja raitista ilmaa ja liikuntaa,ja kuunnella linnun laulua.


      • x
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        taijat olla jatkuvasti netissä.


      • tähtäin kohallaan
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        ei vikaa,silmätkin kunnossa,ammuin neljä sorsaa ja kerta tuli.


      • x
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        öitä


      • sullakin vaikeeta ol
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        jos saa jotain huonoo,sitten saa jotain parempaa ja ihanaa tilalle.et meni oikein jalat alta,muistan loppu elämän.onhan täällä sellasiakin ihmisiä ,johon voi luottaa.toivon et saat sinäkin jotain parempaa.kaikki kuuluu elämään hymyilyttää.


      • hyvää hoitoa
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        mä saan hyvää hoitoa lääkäreiltä ,kun olen niin kiltti ja ystävällinen.kyksissäkin ihan kahteen kertaan sano lääkäri,et tule tänne jos ongelmia tulee,et ihan pyyvetään totta.


      • uskallatko 1
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        Laita nimes joka kirjoitit ,et ois syytä käävä tarkistuttamassa kunnallisella puolella.


      • näytäppä uskallatko
        uskallatko 1 kirjoitti:

        Laita nimes joka kirjoitit ,et ois syytä käävä tarkistuttamassa kunnallisella puolella.

        Laitappa nimes ! kun uskallat kirjoitellakkin tuommosia ,vuos on kuluna .


      • Saat ruusun
        uskallatko 1 kirjoitti:

        Laita nimes joka kirjoitit ,et ois syytä käävä tarkistuttamassa kunnallisella puolella.

        Laitappa nimes uskallatko!


      • Raketit
        uskallatko 1 kirjoitti:

        Laita nimes joka kirjoitit ,et ois syytä käävä tarkistuttamassa kunnallisella puolella.

        Kun vuosi vaihtuu ,sit nimes laitat sinä tai minä.


      • tuija1
        tarjottiin parasta kirjoitti:

        totta ennen ol hyvät lääkärit ,hoito tosi hyvää et ihan hymyilyttää..potilasta hoijettiin kokonaisuuvessaan.annettiin lähete yksityiselle puolelle hoitoon,nyt ei puhettakaan semmosesta . kun ei piäse muutenkaan,niin vieläpä yksityiselle....

        menin sunnuntaina päivystykseen kun olin särkenyt tapaturmaisesti selkäni, ja koski niin perkeleesti etten jaksanut odottaa. sain maanantain ja tiistain sairaslomaa ja Burana 600mg 100 tablettia päälle, siis kolmen kuukauden annos jos ottaa ohjeen mukaan max 3 päivässä. Kivut jatkui keskiviikkona ja menin työterveyslääkärille ja ne otti kuvat ja todettiin selkärangan murtuma ja sain 2kuukautta sairaslomaa ja olen vieläkin sairaslomalla. Toivon että joku vastaisi.


      • Anonyymi
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        h
        Tohtorit jotkut ei kestä totuutta! minä kyllä uskallan sanoa niin kuin asiat ovat ,olipa minkälainen tohtori tahansa.


      • Anonyymi
        Vika löötyy.... kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että tuon kirjoituksen perusteella, en nyt ihan hulluks ala nimittelemään, mutta olisin sitä mieltä, että kyllä olis syytä käävä tarkistuttamassa, ihan kunnallisella puolella.

        Kävin kylässä kerren


    • Vaaliteemaksi.

      Se on mennyt ahneus jo siihen suuntaan, että vanhus ja eläkeläinen ovat niin kalliita hoitokustannuksia aiheuttavia ihmisryhmiä ja osa niistä vielä vähävaraisia, että eihän heitä kannata hoitaa. Eihän ne tuota enää yhteiskunnalle, muuta kuin kuluja. Eikö se jo kannata, esittää, että otetaan kylymästi se eutanasia käyttöön. Silloin ei tuntus niin pahalta, kun saes todeta, että onneks, se älys ite sitä pyytee. Niin, savolaesittaen, itehän se pyyti sitä!
      Kyllä alakas siästöjä siunaatummaan ja perintövero 75%, niin kohta olis valtionkin talous kunnossa. Olispa taas mitä, kreikalle lähettee. vapautus uusia työpaikkoja ja hyviä asuntoja.

      • eutanaattia

        Muista tuo kirjoituksesi kun olet vanha. piiki takapuoleen ja hyvästi elämä. Sulla ei ole sitten vaihtoehtoja.


    • lehessä kiitelty

      tosi on et hyvät lääkärit,lähtivät soteesta lätkimään,aulis ja monta muuta.eivät mainettaan pilanneet.miten joku ilkee kertoa ,et on soteella töissä,eikö hävetä voi herranen aika naurattaa.

      • pirun kyllästyny.

        kyllähän se on sote,per......Vanhukset ja vammaset ynnä muut jotka eivät pysty pitämään puoliaan,on jo ulukoistettu kansalaisopiston ruumisarkku kursille viime syksynä.Oon oma kohtasesti sen kokenu,lähetteitä ei aluesair.päivystäjiltä tipu,on muutaman vuoden aikana kuollut ihmisiä joiden ikänsä puolesta pitäisi olla vielä elossa.tutkimuksiin et pääse,ennekuin koivet oikenee.


      • lisä tulo
        pirun kyllästyny. kirjoitti:

        kyllähän se on sote,per......Vanhukset ja vammaset ynnä muut jotka eivät pysty pitämään puoliaan,on jo ulukoistettu kansalaisopiston ruumisarkku kursille viime syksynä.Oon oma kohtasesti sen kokenu,lähetteitä ei aluesair.päivystäjiltä tipu,on muutaman vuoden aikana kuollut ihmisiä joiden ikänsä puolesta pitäisi olla vielä elossa.tutkimuksiin et pääse,ennekuin koivet oikenee.

        soteen pitäis perustaa ruumisarkku kurssi varmuuven vuoks,jos sattuu mokia ja lipsuu.


      • unelma
        pirun kyllästyny. kirjoitti:

        kyllähän se on sote,per......Vanhukset ja vammaset ynnä muut jotka eivät pysty pitämään puoliaan,on jo ulukoistettu kansalaisopiston ruumisarkku kursille viime syksynä.Oon oma kohtasesti sen kokenu,lähetteitä ei aluesair.päivystäjiltä tipu,on muutaman vuoden aikana kuollut ihmisiä joiden ikänsä puolesta pitäisi olla vielä elossa.tutkimuksiin et pääse,ennekuin koivet oikenee.

        ei raha,ei valta onnea tuo,kun viimeiset kellot soi,silloin ei auta rahakaan.


      • rupee toimimaan

        aulis oli hyvä johtavalääkäri isassa ja muuallakin,homma pelas .entiset hyvät tohtorit takas.


    • äppklasiakas

      olemme mieheni kanssa todella tyytyväisiä Soten palveluihin ja henkilökunnan toimintaan. Meillä oli vaikeita asioita jotka hoidettiin todella huippuasiantuntijajuudella ja palveluakttiudella. Olen itsekin kironnut usein Sotne heikkouden mutta tiukan paikan tullen hoitivat hienosti asiat, siitö suuri KIITOS!

      • pirun kyllästyny

        kato,kato ettet vain olis soten virkaa tekevä mainosmies.Minä taas sain ideaalisiteen kaks eripitkää kävelysauvaa ja varsinainen tutkimus ja hoito piti tapella ite.diaknoosi oli (luulet vain että koskee)Ja vuosien varella on tullut todetuksi että potilaan ei parane sanoa vastaanotolla että mihin koskee.Kyllä Lääkäri TIetää.tulokset ovat olleetkin sen mukaisia.Osa tk.lääkäreistä jopa kuuntelee,päivystyksessä viitataan yleensä kintaalla potilaan puheille.


      • Kepitä.
        pirun kyllästyny kirjoitti:

        kato,kato ettet vain olis soten virkaa tekevä mainosmies.Minä taas sain ideaalisiteen kaks eripitkää kävelysauvaa ja varsinainen tutkimus ja hoito piti tapella ite.diaknoosi oli (luulet vain että koskee)Ja vuosien varella on tullut todetuksi että potilaan ei parane sanoa vastaanotolla että mihin koskee.Kyllä Lääkäri TIetää.tulokset ovat olleetkin sen mukaisia.Osa tk.lääkäreistä jopa kuuntelee,päivystyksessä viitataan yleensä kintaalla potilaan puheille.

        Minä menin yhtenä päevänä sinne ja sanoin, että nyt on semmonen juttu, että pitäs suaha litra pirtua, sialle.Liäkär kahto minua vähä aekoo ja sano, että kahella jalallako se sika kävelöö, minä sanoen, että nii kävelöö, vuan pitäs piästä neljällä kävelemmään.


      • leekitä
        Kepitä. kirjoitti:

        Minä menin yhtenä päevänä sinne ja sanoin, että nyt on semmonen juttu, että pitäs suaha litra pirtua, sialle.Liäkär kahto minua vähä aekoo ja sano, että kahella jalallako se sika kävelöö, minä sanoen, että nii kävelöö, vuan pitäs piästä neljällä kävelemmään.

        Ja niihhän se kirjotti se elläenliäkär sen resetin vanahhaan laan ovveen,
        kun ee ollu paperia matkassa.
        Resetissä luki: Vanhalle karjulle hännän kutinaan, lusikallinen lääkettä
        päivässä lakkaamatta, kuuri nautittava loppuun!


      • Kandi!
        leekitä kirjoitti:

        Ja niihhän se kirjotti se elläenliäkär sen resetin vanahhaan laan ovveen,
        kun ee ollu paperia matkassa.
        Resetissä luki: Vanhalle karjulle hännän kutinaan, lusikallinen lääkettä
        päivässä lakkaamatta, kuuri nautittava loppuun!

        Niin, kerran vanaha ukko meni jalakasa takia kontrolli käännille, jota oli lääkehoijolla jo 2 viikkoo hoijettu.liäkär kahto sitä jalakoo ja sano, että tämä on niin hyvässä kunnossa nyt, että tällä työ piäsettä vaekka haataan asti. Ukko kahto liäkäriä silimiin ja sano, että tuolla Kiuruveellä se ollut iät ja ajt semmonen tapa, että ne viep sen loppumatkan kantamalla.


      • Eila täti

        Kunnossapa tunnut olevan, kirjoituksesi perusteella; Uskokoon ken tahtoopi.


      • Sitä sattuu....
        Kepitä. kirjoitti:

        Minä menin yhtenä päevänä sinne ja sanoin, että nyt on semmonen juttu, että pitäs suaha litra pirtua, sialle.Liäkär kahto minua vähä aekoo ja sano, että kahella jalallako se sika kävelöö, minä sanoen, että nii kävelöö, vuan pitäs piästä neljällä kävelemmään.

        Minäkii mänin sinne yks päevä, vaekka oonnii 87 vuotias. Oel kommee naesliäkär, ni minä vetäsin vetoketjun aaki ja sitten riuhtasin kullin ulos ja sanoen sille liäkärille, että katoppas vähän tuota minun pyssyä, että mikähän siinä on, ku ee taho ennee kuvanlaella laaveta. No, se laetto kumihanskat kätteesä ja pyörittel sitä kullia koorassaan ja sano mulle, että ee tässä pyssyssä näättäs mittää vikkoo olovan, vuan tämä on niin vanahoo mallia, että tähän ee ennee valamisteta panoksia.


    • kipulääkee

      yks mies ol männy polveensa valittamaan lääkärille,et kun koskee lääkär ol kirjoittanut diapamia .ol männy toiselle lääkärille ,vika ol löytynä ja leikkauspöyvälle.

      • hupakoita

        oes lääkärille taina olla tarpeen,oes kokkeelu ite ensin tepsiikö..


    • tosi onnnn

      Soten hallinto on turhake ja kallis ja tarpeeton.
      Kunnat toimisivat paremmin itsenäisinä.
      Nyt ovat kuin lammaslauma.

      Mihin pomoja tarvitaan-lomalla ei huomaa poissaoloa mistään.

      • pakka pois tap.ajalt

        onkos kukaan tullut ajatelleeks,paljonko tul maksamaan soteen johtajiin tappelu.vuoron perään jäähyllä ,täyvellä palkalla,ois silläkin rahalla monta sairasta potilasta hoijettu.palkka juoksoo ,verorahat käytetään tappeluihin.


    • Selevishän se.

      Kerran oel männy eräs iäkkäämpi roova liäkkärriin ja oel sanona, että jos tohtor kahtos tuota alapiätä, kun kutiaa niin kovasti. Tohtoer siihen, että heittäkeehän pöksyt poes, niin vilikastaan. No, tohtoer ol vilikassu ja sanona roovalle, että tiällä näkkyy muuten olevan kuollut satijainen. Roova oel sanona, että jos tohtoer kahtos vähän tarkemmin, kun eehän ne kuolleet liiku, eehän ne voe kutkuttoo. Tohtoer otti ison suurennuslasin ja rupes sen kanssa tutkimaan ja sano, että, joo ei tää kutkuttakkaan, vaan tiällä näyttää ne vainajan 300 kaveria pitävän hautajaisia!

    • Where they are?

      Iisalmessa eräs tummahiuksinen (vähä iäkäs) naislääkäri päivystyksen puolella, on ihan kauhee lääkäri. Tämä nukkuu työaikana ja ei ota potilasta aina niinkään todesta. Sitten tiuskii jos hänet on herätetty töihin (tämä tapahtunut myöhäillasta kerran) .

      Missä oikeet lääkärit? Sellaset jotka haluu oikeesti auttaa sairastuneita?

      • tie valitus

        joo niitä tiuskijia siinä talossa riittää,otappas toimitusjohtajaan yhdeyttä. eiköhän passais kotona nukkua,ei muuallakaan töissä yö vuorossa nukuta.oes jiänä kottiinsa muata rötköttämään.


    • työtä ei tappelua
      • on ottana koville

        paljos toi konsultti tuli maksamaan,vai menikö kuntalaisten verorahat.kertokaapa nyt johtajat veronmaksajille,paljon makso,oli kallis tappelu.muut tohtorit jne..oottivat jännittyneenä miten elokuva jatkuu.


      • riijat seleviää
        on ottana koville kirjoitti:

        paljos toi konsultti tuli maksamaan,vai menikö kuntalaisten verorahat.kertokaapa nyt johtajat veronmaksajille,paljon makso,oli kallis tappelu.muut tohtorit jne..oottivat jännittyneenä miten elokuva jatkuu.

        soteessa kun muihinkin kohalla riita tulee,tilatkaa konsultti selvittämään se,kuntiin laskut.


      • Patolooki!
        on ottana koville kirjoitti:

        paljos toi konsultti tuli maksamaan,vai menikö kuntalaisten verorahat.kertokaapa nyt johtajat veronmaksajille,paljon makso,oli kallis tappelu.muut tohtorit jne..oottivat jännittyneenä miten elokuva jatkuu.

        Se konsultti oli kallis, meni ainakin 100.000€. Eikä se siihen lopu, jatkossa menee ainakin saman verran. Myö kun savolaiset ei osata iliman, pohjalaesia, hoitaa terveyttämme, eikä etes kuolla poes omilla konsteillamme, pittää olla pohjalaenen konsultti, että kuollaan oekein. Muuten suttaavaat perukirjaan merkitä, että viärin kuollu.


      • salaavat
        Patolooki! kirjoitti:

        Se konsultti oli kallis, meni ainakin 100.000€. Eikä se siihen lopu, jatkossa menee ainakin saman verran. Myö kun savolaiset ei osata iliman, pohjalaesia, hoitaa terveyttämme, eikä etes kuolla poes omilla konsteillamme, pittää olla pohjalaenen konsultti, että kuollaan oekein. Muuten suttaavaat perukirjaan merkitä, että viärin kuollu.

        joo joo eivätpä uskalla ,soteen johtajat kertoo konsultin hintaa paljon makso.niin oli varmaan kallis,ei se ilmanen oo ollu .ei kun panna tiukille ,et kerrottava on.


      • uskallattako kertoo
        on ottana koville kirjoitti:

        paljos toi konsultti tuli maksamaan,vai menikö kuntalaisten verorahat.kertokaapa nyt johtajat veronmaksajille,paljon makso,oli kallis tappelu.muut tohtorit jne..oottivat jännittyneenä miten elokuva jatkuu.

        me veron maksajat ootetaan ,paljonko konsultti tul maksamaan ja tappelu.nyt alkakaapa kertoa veron maksajille,vai ettäkö uskalla.sanotte et miten kallista hoito on,entäs tappelu .kirjottakaapa senkin hinta lehteen iisalmen sanomiin, tai töllöttimeen,hinnat eritelty.


      • soteessa osataan
        uskallattako kertoo kirjoitti:

        me veron maksajat ootetaan ,paljonko konsultti tul maksamaan ja tappelu.nyt alkakaapa kertoa veron maksajille,vai ettäkö uskalla.sanotte et miten kallista hoito on,entäs tappelu .kirjottakaapa senkin hinta lehteen iisalmen sanomiin, tai töllöttimeen,hinnat eritelty.

        millon kerrotte paljon rahaa meni tappeluun,siinähän nähtiin ,aina potilaihin syyks kaikki laitetaan,ite ovat piälimmäisenä tappelemassa.nythän kaikki näki,koko suomen kansa,eekö hävetä.


    • provoiluako?

      Juttu kusee.

      Potilas on päivystyksessä, sieltä tilataan taksi ja siirretään potilas päivystykseen???

    • kaikilla mausteilla

      jotain yhteistä on gynekologilla ja pizzakuskilla,saa haistaa mutta ei maistaa.

    • tyytyv.asuja.kiuruve

      Kyllä oli osa jutuista höpö löpöä, ei asiallista vitsit tänne kuulu.Minä olen ollut ihan tyytyväinen, en tiedä miten minulle on sattunut täällä kiuruvedellä aina osaava lääkäri mutta niihin täytyy suhtautua hyvin.Ei saa ruveta mollaamaan kun pääset vastaanotolle, on kerran kyllä sattunut väärä lääkäri mutta se asia korjautu kun aluehoitaja laittoi toiselle lääkärille ja sitten tuli apu.Minulla on niin paljon perustauteja että saavat kandit opetella minun kanssa hyvinkin lääkäriksi.Sote a ei me olis tarvittu meillä oli sen verran rahaa että olis saatu lääkäreitä meille itsenäisesti nyt määrää paljon Iisalmi mutta Sonkajärvi kuuluu olevan kurjimus mutta ei siellä päättäjät hyvin seuraa minne heidän rahansa menee nyrkki pöytään periaatteella jos ei puhe rupea auttamaan mitenkä lie ollut siellä lääkäri tilanne ennen sotea.Nyt kun vaalit lähestyy taas käsi ojolla ollaan toreilla että jos tuo äänestäs.Joko lie Pikkarainen kiuruvedellä kiertämässä, olisivat nyt kiurukkaat viisaita ja viskaisijat järveen tuolaisen puheenjohtajan joka joka lehdessä jotakin nälvii.En tykkää tuollaisesta päättäjästä.Jospa se nyt on rauhallinen kun on nuori uuuuuuuuuusi vaimo

      • ei sopiva alalle

        saahan sitä antaa palautetta takas,jos huonosti sotelaiset palvelevat potilaita.koska ovathan ne meidän vero rahoilla töissä,niihin pitäis periaatteessa kiittää meille,samoin johtajiin myös.kyllä niistä jotkut ovat kuin ......hyppivät silmillä,ite ne alottavat vittuilun ensin,sitä saa mitä tilaa.hyvä et saat hyvää palvelua,saat olla kiitollinen.


      • ol paras
        ei sopiva alalle kirjoitti:

        saahan sitä antaa palautetta takas,jos huonosti sotelaiset palvelevat potilaita.koska ovathan ne meidän vero rahoilla töissä,niihin pitäis periaatteessa kiittää meille,samoin johtajiin myös.kyllä niistä jotkut ovat kuin ......hyppivät silmillä,ite ne alottavat vittuilun ensin,sitä saa mitä tilaa.hyvä et saat hyvää palvelua,saat olla kiitollinen.

        yks lääkäri sano ,et sano vuan aina takasin samalla mitalla,piti minun puolia.


      • kiitokset
        ol paras kirjoitti:

        yks lääkäri sano ,et sano vuan aina takasin samalla mitalla,piti minun puolia.

        isassa oli tosi hyvä lekuri se eskelinen,se oli paras.kyllä ovat muutkin kehuneet,homma toimi asijoihin kans ei vitkasteltu,kaikki järjästi potilaan asijat viimesen piäle.tarjos parhaan jatko hoijon huippukirurgian luokse turkuun,useamman kerran parhaalla kyyvillä,johtajat oli samaa mieltä lekurin kans,ja sano asit suoraan ,niin kuin pittääkii.huippukirurgi kehu myös ,sano et hyvä maine on...


      • asikas palvelua
        ei sopiva alalle kirjoitti:

        saahan sitä antaa palautetta takas,jos huonosti sotelaiset palvelevat potilaita.koska ovathan ne meidän vero rahoilla töissä,niihin pitäis periaatteessa kiittää meille,samoin johtajiin myös.kyllä niistä jotkut ovat kuin ......hyppivät silmillä,ite ne alottavat vittuilun ensin,sitä saa mitä tilaa.hyvä et saat hyvää palvelua,saat olla kiitollinen.

        oli iisalmen sanomis ,miten oli huonoa palvelua päivystyksessä saaneet.yhen kun suap raahottummaan,toinen alottaa.onkohan niillä ...... ..... taati.


    • Hourupää Virsu

      Soten lähtökohdat olivat kehnot, kun heti alkumetreillä alkoi kunnian päälle käyvät kähinät viroista ja osattomaksi jääneiden joutava hyvittely. Olisi jo aika karistaa paska rattaista ja alkaa töihin. Sotea rakentaa jokainen sieltä palkkaa nauttiva, ja kunkin olisi hyvä tarkistaa, että kun osoittaa syyttävällä sormella toista, niin mihinkä ne muut sormet osoittavat?

    • qazxswedc

      Soten määrärahat näkkyy menevän karaoke iltohinja kurkusta alas.....

    • näinon näreet

      Mitäs me valitettiin ennen kuin oli tämä Sote katsokaapa taaksepäin näitä juttuja niin omaa kuntaa/kaupunkia on haukuttu silloin nyt vaan on jokaisen huulillaSote.Kyllä ennenkin tuli mokia lääkärit hävisi ettei potilaita voinnut kotiuttaa kun jokaisella oli oma lääkäri.Se oli muuten hyvä systeemi mutta kyllä minä olen koko Sote ajan käynnyt melkein aina samalla lääkärillä ja voihan sitä kertoa lääkärille miten on ennen hoidettu.Ei pidä tuppi suunna istua kertoo asiansa niinkuin on.Sitten suu käy kun tullaan kotiin ja kirjotellaan täällä voi voi kun oli taas tyhmä lääkäri ei tiennyt mitään.Todella ne ei ehdi lukeen meidän papereita kymmenen vuotta taaksepäin kyllä ne tärkeimmät asiat pitää heti kerto niin minä teen .

      • 2 minuuttia ei riitä

        joo niinhän ne lääkärit kirjottelevat,mitä sylki suuhun tuopi,mitä ihmeellisimpiä tarinoita.lääkärin pitäis tutkia potilaan paperit,ennen vastaan ottoa,ja kysellä potilaalta vaivoista ja hoijoista,antaa potilaalle myös suun vuoro.


    • Kertokaa pian.

      Näin vaalien alla olis mukava tietää, minkäniminen oli se henkilö, joka työnantajapuolelta oli allekirjoittanut Pekkasen työsopimuksen , sisältäen 100.000€ ERORAHAN. Sitä sitä, saa ihmetellä koko Ylä-savo?
      Varmaan vaaleissa sais 5000 ääntä. Kansa haluaa tietää....

    • hommaan kyllästynyt

      Mitä nopeammin Sote loppuu sen p:pi.
      Kiuruvesi ja Sonkajärvi saisivat omin nokin paremmin kokeneempia suomea puhuvia lääkäreitä.Iisalmi kolhoosi ei pelaa.
      Maailman ohuin kirja: Mitä hyötyä on Sotesta ollut Yläsavolle.

      Hoitsit tekee laadukasta duunia.
      Soren hallinto ja koneisto täysin tarpeeton menoerä.

      Mihin moista tarvitaan???

      Terveydenhuolto ei kaipaa emaili ja A4 nikkareita toimistossa istuen.

      • taijot ei riitä

        samaa mieltä ,joutaa loppua sote.kerta potilaita ei osata hoitaa,eikä halueta.semmoset joutaa männä työtä etsimään jäte homma puolelta.


      • Sote on ihan OK

        No, sehän loppuu itestään, jos kokoomus ja demarit saa tahtonsa läpi ja Ylä-Savossa on vain yksi kunta. Iisalmi päättää yksin asioista, ja Kiuruvesi ja muut kumppanit ovat sivukyliä, joilla ei ole enää mitään sananvaltaa. Jos sinne valtuustoon 1 tai 2 jäsentä muista ex-kunnista pääsee, mitä ne siellä mahtavat? Ei niin mitään.
        Siinä on syrjäkylän mummut ihmeissään, kun pitää mennä päivystykseen Iisalmeen asti jostain Kiuruveden Koivujärveltä. Kiuruvedeltähän loppuu päivystys, jos kukaan ei pistä nyt hanttiin - ennenkuin on liian myöhäistä. Mieluummin Sote kuin älytön suurkuntahanke. Sote on hoitanut hommansa hyvin, älkää suottaa urputtako.


    • dr.böhö

      samat sotkijat siellä hallituksessa niinkuin monessa muussakin hallituksessa.ammattitaito johtamiseen ,taloudenpitoon ja kehittämiseen nolla.tarviiko ihmetellä?

      • tarvitaan järkee

        hallitus vaihtoon mahollisimman äkkiä,vanahat poikkeen nuoria viisaita tilalle ,rupee kuulkaa homma toimimaan.


    • sote ja kokoomus Kil

      Merkonomi soten johtaja . On siinä koulutusta juu. Lärvi vain laulaa oikeisiin suuntiinm. Viekää sote viroon siellä on halpaa.

    • Niin minäkin.

      Hyvä palvelu, älkää moittiko, joainen on avun saanut.

      • ei turhasta valita

        ei kaikki,ei ne kuule valittas jos palvelu toimis,oo hupattamatta.


      • Mummeli
        ei turhasta valita kirjoitti:

        ei kaikki,ei ne kuule valittas jos palvelu toimis,oo hupattamatta.

        Osaatkos sanoa jonkun seudun/paikkakunnan, missä ei koskaan ole mitään valittamista? Kun lukee esim. Helsingin uutisia, niin kyllä siellä joutuu jonottamaan hoitoihin huomattavasti kauemmin. Epäkohdista pitää sanoa, kun on asiaa, mutta tällä palstalla pääasiana tuntuu olevan, kuka osaa eniten haukkua Sotea. Lukekaa tämän päivin Iisalmen Sanomia, palvelut pelaavat hyvin - vielä. Ei kauan. Nyt olisi äänestäjillä harkinnan paikka. Valitkaa sellaisia valtuutettuja, jotka pitävät kotiseudun puolia. Ei keskittämiselle!


    • kiurukas

      Tiedoksi vaan et ei Kiuruvedellä ole päivystys kun klo 18.00 asti ja labrakokeita ei oteta klo 15 jälkeen,et taitaa olla urbaanilegenda.Sotessa on hyviäkin puolia muttei niistä kukaan kerro,niinkuin ei yleensäkään vain huonot ja epäasiallinen kohtelu muistetaan.

      • tavat muututtava

        menisiäkö syömään sellaseen paikkaan toisen kerran,jossa palvelu ois töykeetä.sotelaiset ovat asiakas palveluksessa ja meidän verorahoilla töissä,itestään selvyys et palvella asiakkaita hyvin.kaikista ei oo asikaspalveluun ,eikä suitsiinsa purijoista hoito alalle.


    • Naapurin asialla

      Olisiko aiheellista tarkistaa välillä Iisalmessakin toimivien läälkäreiden oikeellisuus; Voiko ehdottaa potilaalle kotiutumista, vaikka henki ei kulje, kusi ei tule...ilman katetroimista, ihminen ei pääse jaloillaan liikkumaan, kun ovat turvonneet nelinkertaisiksi!!!!!

    • herrojen piätös

      oottakeehan kun rajan takaa tulevat ,ne vie soteen ja kaikki meijät muutkin.samoin ruotsin ja norjan. rajat ovat sepposen selällään ,koko ajan virtaa lisää.

    • Tipu

      Ihmeellistä on tämä hoidon haukkuminen sekä lääkärien, että varsinkin vastaanottavien hoitajiien osalta, jotka hyvin koulutettuina lyhentävät lääkärien jonoja auttaen potilaita nopeammin eteenpäin pienemmissä vaivoissa. Julkista sairaanhoitoa voidaan toki haukkua, kun joka nuhaan ja jomotukseen ei anneta antibioottia tai muuta reseptiä. Ehkä tarpeeksi ei ole ollut informaatiota antibiootien ja muiden "varmuuden vuoksi " otettujen lääkkeiden haitoista. Nykyään pitäisi olla nappi suuhun joka pieneen vaivaan ja heti. Ihmisellä kuin on niin vaikeaa, kun yskittää ja on niin hankala olla. Yksityiseltä reseptit saa, täytyyhän maksavat asiakkaat pitää.

      • yksityisellä parasta

        tipulainen,soteen lääkäreidä on myös yksityis puolella vastaan ottoa pitämässä,johtavasta ylilääkäreihin ym. yks mies ol valittanut kerran päivystyksessä,et rintaan koskee ja kuumetta on,sanoneet närästystä.oli ruvena henkee ahistamaan kotona,kohta pillit vinkuu ja sit kyksiä kohti. kyksis ol sanottu et huomena et oes tarvina enää tulla,tiijättäkö mitä tarkoittana.oli muutes keuhkoissa ollu jotain,ei kaikki valita turhasta.


    • pilli suuhun

      on se lääkäreihinkin kohta vaikee uskoa ,et kuka on oikeesti sairas.kun nämä jotkut juopot ryyppeevät ja rälläävät,sit kehutaan et ei jaksa huomena töihin lähtee,pitää hakea sairaslomaa.sisuja ja yskä pastillia suuhun lapetaan ,et ei viina haise.nämähän lorvit on sotkemassa joka paikassa,pitäis päivystyksessä puhalluttaa viikonlopun jälkeen .

    • tieto taito

      vaikka lääkäri en ookkaan,mut neuvoimpa kerran lääkäriäkin,annoin hyvän neuvon.sitä tietoa voivat käyttää hyväkseen issa.taisivat ihmetellä miten viisas oon,liekkö ottaneet ihteensä lekurit.niin kun pikkusen käyttää järkee.

      • viisaita ollaan

        totisteet on.


      • metsästäjälle

        hyvä lahja metsästäjälle ,sellainen liivit ja siihen kuuluu sellanen kuin kännykkä.se laitetaan koiralle,voi sen laittaa ihmisellekkin.ite voi sit kännykästä seurata ,haukkuuko vai kuorsaako vai mitä tekkee,äänet kuulu näkee missä liikkuu jne.


      • hyi hyi

        minkähän taatta miehet lukevat naistentautien lääkäriks,voi herranen aika ,et on siinä ammatti.se ala sopii paremmin naisille.ei ainakaan kenenkään katehtia tarvii.huh ,huh.yäk.


      • voe voe
        hyi hyi kirjoitti:

        minkähän taatta miehet lukevat naistentautien lääkäriks,voi herranen aika ,et on siinä ammatti.se ala sopii paremmin naisille.ei ainakaan kenenkään katehtia tarvii.huh ,huh.yäk.

        Niin, onhan siinä riski, että se männöö miestohtorilla heleposti seesomatyökx!


      • ehyet hanskat
        voe voe kirjoitti:

        Niin, onhan siinä riski, että se männöö miestohtorilla heleposti seesomatyökx!

        siinä ammatissa näkee naisia ,laijasta laitaan ,sit jos oma kulta roplattavana.käsiä saa pestä.


      • minkäs voit
        voe voe kirjoitti:

        Niin, onhan siinä riski, että se männöö miestohtorilla heleposti seesomatyökx!

        himothan ne on hiirelläkin,jos tohtorillakin.


      • nuori nainen
        hyi hyi kirjoitti:

        minkähän taatta miehet lukevat naistentautien lääkäriks,voi herranen aika ,et on siinä ammatti.se ala sopii paremmin naisille.ei ainakaan kenenkään katehtia tarvii.huh ,huh.yäk.

        hyi kauheeta ,vanhoja tohtor ukkoja naistentauien lääkärinä.onneks ykityisellä saa valita,siellä on nais lääkäriäkin.kyllä sairaalallakin täytyy saaha valita lääkäri,naistentautien hoijossa.


      • kovia kokenutovat i
        metsästäjälle kirjoitti:

        hyvä lahja metsästäjälle ,sellainen liivit ja siihen kuuluu sellanen kuin kännykkä.se laitetaan koiralle,voi sen laittaa ihmisellekkin.ite voi sit kännykästä seurata ,haukkuuko vai kuorsaako vai mitä tekkee,äänet kuulu näkee missä liikkuu jne.

        johtajille hyvä ,voi seurata työntekijöitä ,eli kytätä ja missä liikkuu.ei tarvii toisia käyttää pelinappuloina,varsinkaan sairaita potilaita.ovat ihmetelleet.


      • hiirulaiset 3
        nuori nainen kirjoitti:

        hyi kauheeta ,vanhoja tohtor ukkoja naistentauien lääkärinä.onneks ykityisellä saa valita,siellä on nais lääkäriäkin.kyllä sairaalallakin täytyy saaha valita lääkäri,naistentautien hoijossa.

        ja ryppysiä,iso mahasia et oksettaa .monopoli mannekiiniä.


      • varovasti tohtoer.
        nuori nainen kirjoitti:

        hyi kauheeta ,vanhoja tohtor ukkoja naistentauien lääkärinä.onneks ykityisellä saa valita,siellä on nais lääkäriäkin.kyllä sairaalallakin täytyy saaha valita lääkäri,naistentautien hoijossa.

        Oikein, kyllä miehilläkin tulee olla oikeus valita lääkärinsä miestentauteihin. Minä ainakin tykkäisin kauniista naislääkäristä, vois vaikka lisätä innostusta, sitten kotona?


      • tunteet
        varovasti tohtoer. kirjoitti:

        Oikein, kyllä miehilläkin tulee olla oikeus valita lääkärinsä miestentauteihin. Minä ainakin tykkäisin kauniista naislääkäristä, vois vaikka lisätä innostusta, sitten kotona?

        meeppä kuule kauniin ja nuoren naislääkäri luo,jospa kotona homma rupees toimimaan tai ei.jos rakastusit kauniiseen naislääkäriin,se ois kielen piälä aina.


      • niksnaks-temppu
        varovasti tohtoer. kirjoitti:

        Oikein, kyllä miehilläkin tulee olla oikeus valita lääkärinsä miestentauteihin. Minä ainakin tykkäisin kauniista naislääkäristä, vois vaikka lisätä innostusta, sitten kotona?

        Etpä taida uskaltaa mennä nuoren naislääkärin luo, se saattaa tehdä sen
        narutempun. Mites sitten suu pannaan jos antti tekee viikluntit?


      • totta1
        minkäs voit kirjoitti:

        himothan ne on hiirelläkin,jos tohtorillakin.

        samaa lihaahan se on ,mitä kielessäkin.


      • ilman hampaitakin
        nuori nainen kirjoitti:

        hyi kauheeta ,vanhoja tohtor ukkoja naistentauien lääkärinä.onneks ykityisellä saa valita,siellä on nais lääkäriäkin.kyllä sairaalallakin täytyy saaha valita lääkäri,naistentautien hoijossa.

        sullaahan se sokeri vanhankin tohtorin suussa.


      • oma napa
        hiirulaiset 3 kirjoitti:

        ja ryppysiä,iso mahasia et oksettaa .monopoli mannekiiniä.

        niin ovat,juovat konjakkia ja pirtua ja syövät läskisoossia.


      • siisti ja ystävällin
        nuori nainen kirjoitti:

        hyi kauheeta ,vanhoja tohtor ukkoja naistentauien lääkärinä.onneks ykityisellä saa valita,siellä on nais lääkäriäkin.kyllä sairaalallakin täytyy saaha valita lääkäri,naistentautien hoijossa.

        on tok komeita vanhoja mies tohtoria,tämä ei ollu naistentauien tohtori,ei täältä päin.mut ol komea ,valkonen paita,punainen solmio,mustat suorat housut ja valkonen takki,siisti ja tosi ystävällinen jne..jäi kyllä mieleen,muistan lopun elämää ,ei kaikki oo rumia on niitä komeitakin.


      • Anonyymi
        varovasti tohtoer. kirjoitti:

        Oikein, kyllä miehilläkin tulee olla oikeus valita lääkärinsä miestentauteihin. Minä ainakin tykkäisin kauniista naislääkäristä, vois vaikka lisätä innostusta, sitten kotona?

        Joukon kullin päässä oli ollut punainen läikkä. Joukolle tuli hätä ja kiireellä hän hakeutui päivystykseen. Siellä vastassa oli nuori kaunis naislääkäri, jolle Jouko kertoi häpeillen vaivansa. Lääkäri käski avata sepalus ja laittoi kumihanskat käsiinsä. Otti Joukon kullin, pyöritteli ja tutki sitä. Sitten otti nenäliinan ja pyyhki sillä, katsoi nenäliinaa ja totesi. Ei tämä ole vaarallista, tämä on pelkkää huulipunaa.


    • vittuun1

      Että voi panna potilaita vittuun

    • Lettutieteen Vihtori

      No niin! Jokohan olis tämän palstan aiheet jo ihan finaalissa elikkäs anaalissa kun on päästy jo tuhmia turisemaan. Kannattaiskohan vaihtaa kirjoittelijoiden jo seksipuolelle. Alunperin kait on puhe paikkakunnista ja SOTE.asioista.

      • ottakeepa mallia

        no niin,et soteen lääkärienkin pitäis opetella pyytämään anteeksi,omat virheensä, tekemiset. niin ennen yks lääkäri oli ,se pyyti sanomisensa anteeks ja virheensä hyvitti ,siinä mallia muille tohtoreille soteseen.sitten ei mee välit ,ei tarvii muistella pahalla.


      • tohtori ja seksi

        tännehän tuota kirjoittelet itekkin,alappas ensin sinä kirjoitella niitä seksi juttujas,sullahan varmaan on paljon kokemusta .


      • kerroppa

        ootko lettutieteen vihtori kommee?


      • Määt tietösti

        Määtkö lettutieteen vihtori muotinäytökseen???.!


      • Toivottavasti ei

        Lähtevätköhän lettutieteen vihtorin lapset ,samalle alalle kuin isukki . Sit oisivat finaalissa niin kuin isukkikin .


    • paluumuuttaja

      Pakko kai tähän on osallistua... minulla on todella paha psoriasis, ollut lähes 30 vuotta. Asuin välillä Helsingissä ja siellä sain erilaisia hoitoija. Tulin takaisin joku vuosi sitten, ja yksityispuolella ei ole enää ihotautilääkäriä (ja tauti on myös nivelissä - ja sitäkään lääkäriä ei ole). Täällä minulle määrättiin niitä samoja lääkeitä, jotka todettiin jo Helsingissä toimimattomiksi. ja epäsopiviksi. Ihan sama mitä sanoin - katsotaan puolen vuoden päästä. No, en syönyt.

      Tuttavalla on lävilevyn pullistuma - terveystalon lääkäri on laittanut 4 kertaa lähetteen magneettikuvaan ja is:n lääkäri on kumonnut sen. Naapurin mummon on 180 cm pitkä ja sai niin pienen rollaattrin, että sopisi 5-vuotiaalle pojalleni.Ja sitä rataa...

      • alan vaihto

        joillaillai soteessa koulun käynti hukkaan menny,virheitä tehhään jatkuvasti.ei lääkkeistäkään tiijetä mitään ,joka kohassa toheloijaan henki lähtöö.lääke virheetkin on vakava asia.


    • säästöjä tulee

      soteen johtajat,antakaapa puolet palkasta pois.lääkäritkin vois pinemmällä palkalla tehä töitä,koska se työ ei oo niin tehokasta joellakin.

    • potilaihin herkkua

      pohjanmaalainen kun tul soteseen johtamaan,men kaikki mönkään.rupes pihistämään joka kohassa ja potilaihin kohalla.ei sonkajärvelle lääkäriä hommaa,niin hällä väliä ,kun ee aattele muita kun ihteensä.eiköhän oes pohjanmaalla töitä,ainakin sitä toista hommaa.

    • Ääööpöö

      Tietääkseni savolaisten kuntien hallussa on sote. Myös ylin päätösvalta on vaaleilla valittujen elinten määriteltävissä. Tyhmää heimojupinaa. Samaa kurjuuden jakoa se on jokapuolella Suomessa.

    • ystävällinen,valoisa

      soteenhan periaatteessa pitäis olla kiitollinen,kun saivat neuvoja .että ostalääkärit tulevat kuntalaisille kalliiks.sote ei käytä ostolääkäriä enää ,lehti on luettu.teijän pitäis hyvästä neuvosta palkita ja kiittää neuvojaa .

    • elämää

      tartuin soteessa käteen kuumaan,se vei helevetin huumaan.

    • tyytyväinen

      Ei oo rikkaillakaan elämä helppoo,ne ovat niin ahneita ,et vievät lapsilta karkitkin.Eivätkä joova perheensä kans olemaan,rahan kiilto silmissä on,juostaan paikasta toiseen jos sais euronkin oes hyvä,ovat vielä nuukia.Eikä ne osaa nauttia ,yhtä ihanista päivistä kuin muut.

    • Viimeiseen korttiin

      Olisi jo korkea aika puuttua korkean virkavallan tähän Ylä-Savon SOTE asiaan!!

      Esimerkiksi lakisääteinen hoitotakuu ei toteudu lähimainkaan Iisalmessa. Viimeksi tänään soitin lääkärin ajanvaraukseen, koska vatsakivut ovat niin kovat. Sanoivat, että lääkäriajan voi saada ehkä hyvällä tuurilla jonnekin 3-4 viikon päähän!!

      Ei taida olla Ylä-Savon terveydenhuollon työntekijät perillä asioista!! Paikkakunnan on annettava käyntiaika lääkärille terveyskeskukseen tai sairaalaan seuraavan 3 päivän sisälle yhteydenotosta. Muussa tapauksessa kunta on velvoitettu ohjaamaan potilas hoidettavaksi toiseen sairaanhoitopiiriin tai yksityiselle vastaanotolle, ilman että siitä koituu potilaalle mitään lisämaksuja!!

      Olisi aiheellista katsoa mihin päätökseen viranomaiset päätyvät tällaisen toiminnan johdosta, kun tehtäisiin nykymenettelystä ilmianto!

      • johtajan tuoliin

        kyllä jos minä pääsisin johtajiin paikalle,niin jokainen pääsis hoitoon ja äkkiä.sitä paits kovat vatsakivut ovat päivystys asia,sinne vain.on se kumma et minä pääsen nopeesti lääkäriin,ja leikkuuseenkin,ei puolta vuotta tarvii oottaa.haavojani parantelen parasta aikaa..


    • Järkyttävää hoitoa

      Sanokaas muuta!!!

      Pyysin Iisalmen terveyskeskuksessa käydessäni, että kirjoittaisivat lähetteen sukupuolen korjausleikkaukseen, mutta eivät suostuneet!!!! Järkyttävää terveydenhoitoa ja ihmisten terveyden huollosta pitämistä. Tänne ei kannata kenenkään muuttaa, koska täällä menee kaikki kaupunkilaisten maksamat verot Kepulaisten kukkaroon ja Jyväjemmareiden tarpeisiin. Muualla kyllä kirjoittavat lähetteitä sukupuolen korjausleikkauksiin ja muihin ihmisten terveyden kannalta tärkeisiin terveydenhoitoihin, mutta ei Iisalmessa.

      • 2pv sairaslomaa

        Minäpä sain sen lähetteen. Kehypajalla pellistä tehtiin kokonaan uus vagina ja ratakiskosta kierukka.


      • hormooni kierukka
        2pv sairaslomaa kirjoitti:

        Minäpä sain sen lähetteen. Kehypajalla pellistä tehtiin kokonaan uus vagina ja ratakiskosta kierukka.

        Kannattaako iisalmelaisten lapsia tehä?koska soteen lääkärit eivät halua sairaita lapsiakaan hoitaa.taitaa olla et,siellä hoijetaan vaan lääkärien kakarat.Eikä sote pysty potilaita hoitamaan,kun on miinuksella.naistentautien lääkärit nyt kierukoita asentamaan,kun ette lapsia halua hoitaa.


      • 2 kerroksen väkeä
        hormooni kierukka kirjoitti:

        Kannattaako iisalmelaisten lapsia tehä?koska soteen lääkärit eivät halua sairaita lapsiakaan hoitaa.taitaa olla et,siellä hoijetaan vaan lääkärien kakarat.Eikä sote pysty potilaita hoitamaan,kun on miinuksella.naistentautien lääkärit nyt kierukoita asentamaan,kun ette lapsia halua hoitaa.

        Olen tullut samaan tulokseen!

        Viime vuonna jouduimme odottamaan 2,5 kuukautta, että 3 vuotias poikamme pääsi hammaslääkäriin ja siellä saatu palvelu oli niin ala-arvoista kuin olla vain voi! Tänä vuonna, kun 1 vuotias lapsemme sairastui erittäin korkeaan kuumeeseen niin eivät meinanneet alkaa ottamaan päivystyksessä sisään, mutta vaadimme ja monen tunnin odotuksen jälkeen lääkäri levitteli tiedottomana käsiään. Hän ei kuitenkaan määrännyt lastamme tutkittavaksi esimerkiksi Kuopioon, koska siellä varmasti olisi osattu tehdä jotain asian eteen. Lapsemme sairasti todella korkeaa kuumetta ja räkätautia viikon verran.

        Itselläni oli muutama vuosi sitten virtsatietulehduskierre, mutta silloinkaan ei Iisalmen lääkärit tehneet asian eteen mitään. Sain aina vain hoito-ohjeeksi antibioottikuurin, mutta sanoin että se on yhtä tyhjän kanssa koska ei ole auttanut tähänkään mennessä. Lääkäri sanoi kerran, että katsotaan sitten KYS:iä mikäli virtsatietulehduksia alkaa olla reilut 10!!!

        Olen varma, että jotkut SOTE:n lääkärien ja alueella vaikuttavien ihmisten kakarat olisivat heti otettu sillä sekunnilla vastaan ja tarvittaessa lähetetty jatkotutkimuksiin Kuopioon!


      • Tiedän useita
        2 kerroksen väkeä kirjoitti:

        Olen tullut samaan tulokseen!

        Viime vuonna jouduimme odottamaan 2,5 kuukautta, että 3 vuotias poikamme pääsi hammaslääkäriin ja siellä saatu palvelu oli niin ala-arvoista kuin olla vain voi! Tänä vuonna, kun 1 vuotias lapsemme sairastui erittäin korkeaan kuumeeseen niin eivät meinanneet alkaa ottamaan päivystyksessä sisään, mutta vaadimme ja monen tunnin odotuksen jälkeen lääkäri levitteli tiedottomana käsiään. Hän ei kuitenkaan määrännyt lastamme tutkittavaksi esimerkiksi Kuopioon, koska siellä varmasti olisi osattu tehdä jotain asian eteen. Lapsemme sairasti todella korkeaa kuumetta ja räkätautia viikon verran.

        Itselläni oli muutama vuosi sitten virtsatietulehduskierre, mutta silloinkaan ei Iisalmen lääkärit tehneet asian eteen mitään. Sain aina vain hoito-ohjeeksi antibioottikuurin, mutta sanoin että se on yhtä tyhjän kanssa koska ei ole auttanut tähänkään mennessä. Lääkäri sanoi kerran, että katsotaan sitten KYS:iä mikäli virtsatietulehduksia alkaa olla reilut 10!!!

        Olen varma, että jotkut SOTE:n lääkärien ja alueella vaikuttavien ihmisten kakarat olisivat heti otettu sillä sekunnilla vastaan ja tarvittaessa lähetetty jatkotutkimuksiin Kuopioon!

        Sotenjohto laittakaa ouluunpäin niitä hammaslääkäripyyntö ilmoituksia. Siellä on vapaita hammaslääkäreitä. Saadaan Iisalmen vaje täytettyä.


      • Vinkkinä
        Tiedän useita kirjoitti:

        Sotenjohto laittakaa ouluunpäin niitä hammaslääkäripyyntö ilmoituksia. Siellä on vapaita hammaslääkäreitä. Saadaan Iisalmen vaje täytettyä.

        Muuten hyvä, mutta kannattaa käydä tuo informaatio laittamassa vaikka suoraan nettisivujen kautta SOTE:lle ja Iisalmen kaupungille. Olen 100% varma ettei SOTE:n johto lue tätä palstaa, ei millään pahalla. :D


      • Mies 24v
        2pv sairaslomaa kirjoitti:

        Minäpä sain sen lähetteen. Kehypajalla pellistä tehtiin kokonaan uus vagina ja ratakiskosta kierukka.

        Täällä kirjoittaa toinen mies. Minäkin sain lähetteen. Minä en tartte enää naista mihinkään. Minulle laitettiin Kehypajalla kohtu kierrätetystä muovista tehty pussi ja vesiletkusta munajohtimet. Nyt ajattelin alkaa yrittämään ensimmäistä lastani.


      • ovat utelijaita
        Vinkkinä kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta kannattaa käydä tuo informaatio laittamassa vaikka suoraan nettisivujen kautta SOTE:lle ja Iisalmen kaupungille. Olen 100% varma ettei SOTE:n johto lue tätä palstaa, ei millään pahalla. :D

        kyllä muutes soteen johto lukee nämä sivut varmaan ja moneen kertaan .ovat sillä töin siitähän ne palkan saavat.


      • tietäjä
        Vinkkinä kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta kannattaa käydä tuo informaatio laittamassa vaikka suoraan nettisivujen kautta SOTE:lle ja Iisalmen kaupungille. Olen 100% varma ettei SOTE:n johto lue tätä palstaa, ei millään pahalla. :D

        paljosta lyyvään veto?ettei mukamas soteen johto lue tätä palstaa!!!


      • vika löytyy
        Vinkkinä kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta kannattaa käydä tuo informaatio laittamassa vaikka suoraan nettisivujen kautta SOTE:lle ja Iisalmen kaupungille. Olen 100% varma ettei SOTE:n johto lue tätä palstaa, ei millään pahalla. :D

        Minusta tuntuu,että soteen lääkärien,hoitajien.Kyllä olis syytä käyvä tarkistuttamassa,ihan lapinlahden terveyskeskuksessa .miten hyvin meillä sairaita hoijetaan,ja käytös kurssi päälle.Että lähtis ylimielisyys ja koppavuus pois,eevätkä oes lärviään aakomassa joka paikassa.lehestä saa lukea sote,sote ,sote...lehtikin pilalle menny jo.


      • mukava tietää ois
        tietäjä kirjoitti:

        paljosta lyyvään veto?ettei mukamas soteen johto lue tätä palstaa!!!

        Mistä tiijät?et soteen johtajat lukevat nämä sivut ,kerroppa ketkä niistä.


      • tiijettään
        mukava tietää ois kirjoitti:

        Mistä tiijät?et soteen johtajat lukevat nämä sivut ,kerroppa ketkä niistä.

        Kaikki johtajat, ja vielä pikkunilkit piälle!


      • kesät,talvet
        Vinkkinä kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta kannattaa käydä tuo informaatio laittamassa vaikka suoraan nettisivujen kautta SOTE:lle ja Iisalmen kaupungille. Olen 100% varma ettei SOTE:n johto lue tätä palstaa, ei millään pahalla. :D

        Sote on kuin suuri ampiaispesä! lähelle menee surina kuuluu ja ovat vihasia.


    • Mikä on hoitajan nim

      Mikä on hoitajan nimi? Onko nainen vai mies?

      • Ruskeanaukon tohtori

        Pentti Hirvonen


    • Ei hyvää toimintaa

      Alkaa ottamaan vähän päähän tämä SOTE:n toiminta! Minun yksi oriista sai viime viikolla herpeksen, kun joku Vieremäläinen tamma kävi vähän vieraissa. Yritin viedä sitten tätä hevostani hoidettavaksi, mutta eivät alkaneet tekemään asialle mitään! Ei tällainen peli vetele!

    • verenpaine ajelua

      Sote hankki kiertävän asuntoauton,ajatellaan mitkä kustannukset siinä on.vakuutus maksut,polttoaineet ,verot,paljonko auto makso.sitten työntekijöihin palkat,siinähän on vain meno puol,jonnii joutava hupatus.kallista ajelua ympäri ylä-savoa,ei oo mitään tolkkua tuossa hommassa.

    • Vaihtamalla paranee

      Pakko kirjoittaa! Aivan uskomatonta,et miten kyksissä on kirungisella osastolla,nais ja mies hoitajat .ystävällisiä ,iloisia ,huumorintajusia ja osaavia ja muuallakin siellä.Tuovat lääkkeet sanovat etu nimeltä.Laitoin merkille et,miten mies hoitajatkin ovat niin uskomattoman taitavia,niin iloisia ystävällisiä,laskevat huumoria.Jäipä hyvä mieli,hymyssä suin läksin pois.Sinne meen jatkossakin hoitoon,ei tarvii kiukutteluja ja tupsuiluja ym. kuunnella .saavat soteen hoitsut tupsuilla muille vaikka johtajille,kelpaa vain paras.

      • Vaihto kannattaa!

        Juu, samoin täällä toisen kasvukeskuksen yliopistollisessa sairaalassa, keskussairaalassa ja terveyskeskuksissa. Täällä lääkärit ja hoitajat ja muut sosiaali- ja terveysalantyöntekijät tekevät työtään todella iloisin, auttavin ja ystävällisin mielin sekä arvostavat ammattiaan ja pitävät siitä. Se on heille eräänlainen kutsumusammatti ja palveammatti, eikä mikään pakkopulla.

        Sairaanhoitajat niin naiset kuin miehet tulevat monesti juttelemaan niitä näitä, ettei potilaille tule pitkä aika. He myös kertovat omista kokemuksistaan, harrastuksistaan, jne. Kyselevät onko kaikki hyvin, tarvitseeko jotain lisää, voiko auttaa jotenkin, jne.

        Vähän aika sitten osastolla ollessani yksi erittäin mukava naishoitaja tuli juttelemaan jääkiekosta kanssani, koska hän on kova jääkiekon kannattaja. Jääkiekosta ja monesta muustakin asiasta juteltiin useita kertoja, tästä tuli sellainen tunne että aivan kuin me oltaisiin tunnettu toisemme entuudestaan koska niin mukavaa keskustelu oli.

        Tilasin myös eräänä päivänä pizzaa yhdestä karvakäsien pizzeriasta naapuri potilaan kanssa, kun eräs toinen naishoitaja kysyi haluaisimmeko tilata. No, kaikki piti tietysti maksaa käteisellä, mutta minulla olisi jäänyt pizzasta ja kuljetuksesta uupumaan 70 senttiä, joten sanoin hoitajalle että joutuisin käyttämään pankkikorttia (tämä ei ollut mahdollista). Naishoitaja sanoi minulle, että älä välitä hän laittaa loput omistaan. Tuskinpa saa Iisalmessa tällaista hoitoa, ainakin epäilen suuresti. :D

        Iisalmessa terveys- ja sosiaalialan ihmiset tekevät alansa homia asenteella, että "teen nyt tätä paskaduunia, koska muutakaan työtä ei ole tällä paikkakunnalla tarjolla, joten kouluttauduinpa sitten siihen koska kaupungissa on vain tälle alalle hirveä kysyntä. On aivan sama miten minä täällä asennoidun, koska on varma työpaikka hoitaja- ja lääkäripulan takia".

        Täällä ei ole vara lähteä sosiaali- ja terveysalalle, jos siihen ei ole oikeaa "paloa" ja jonkinlaista kutsumusta, sekä hyvää osaamista. Mikäli asenne on "teenpä tätä vain palkan takia" niin ei tule saamaan töitä ja niille jotka ovat jo töissä tulee kenkää. Työpaikat saadaan täällä kyllä täytettyä kunnollisella henkilöstöllä.


      • kyksissä osataan
        Vaihto kannattaa! kirjoitti:

        Juu, samoin täällä toisen kasvukeskuksen yliopistollisessa sairaalassa, keskussairaalassa ja terveyskeskuksissa. Täällä lääkärit ja hoitajat ja muut sosiaali- ja terveysalantyöntekijät tekevät työtään todella iloisin, auttavin ja ystävällisin mielin sekä arvostavat ammattiaan ja pitävät siitä. Se on heille eräänlainen kutsumusammatti ja palveammatti, eikä mikään pakkopulla.

        Sairaanhoitajat niin naiset kuin miehet tulevat monesti juttelemaan niitä näitä, ettei potilaille tule pitkä aika. He myös kertovat omista kokemuksistaan, harrastuksistaan, jne. Kyselevät onko kaikki hyvin, tarvitseeko jotain lisää, voiko auttaa jotenkin, jne.

        Vähän aika sitten osastolla ollessani yksi erittäin mukava naishoitaja tuli juttelemaan jääkiekosta kanssani, koska hän on kova jääkiekon kannattaja. Jääkiekosta ja monesta muustakin asiasta juteltiin useita kertoja, tästä tuli sellainen tunne että aivan kuin me oltaisiin tunnettu toisemme entuudestaan koska niin mukavaa keskustelu oli.

        Tilasin myös eräänä päivänä pizzaa yhdestä karvakäsien pizzeriasta naapuri potilaan kanssa, kun eräs toinen naishoitaja kysyi haluaisimmeko tilata. No, kaikki piti tietysti maksaa käteisellä, mutta minulla olisi jäänyt pizzasta ja kuljetuksesta uupumaan 70 senttiä, joten sanoin hoitajalle että joutuisin käyttämään pankkikorttia (tämä ei ollut mahdollista). Naishoitaja sanoi minulle, että älä välitä hän laittaa loput omistaan. Tuskinpa saa Iisalmessa tällaista hoitoa, ainakin epäilen suuresti. :D

        Iisalmessa terveys- ja sosiaalialan ihmiset tekevät alansa homia asenteella, että "teen nyt tätä paskaduunia, koska muutakaan työtä ei ole tällä paikkakunnalla tarjolla, joten kouluttauduinpa sitten siihen koska kaupungissa on vain tälle alalle hirveä kysyntä. On aivan sama miten minä täällä asennoidun, koska on varma työpaikka hoitaja- ja lääkäripulan takia".

        Täällä ei ole vara lähteä sosiaali- ja terveysalalle, jos siihen ei ole oikeaa "paloa" ja jonkinlaista kutsumusta, sekä hyvää osaamista. Mikäli asenne on "teenpä tätä vain palkan takia" niin ei tule saamaan töitä ja niille jotka ovat jo töissä tulee kenkää. Työpaikat saadaan täällä kyllä täytettyä kunnollisella henkilöstöllä.

        Kyksissä ei tommonen törkeä käyttäytyminen vetelis,siitä tulloo hyvin äkkiä loppu.Niin hoitsuille ja muillekkin,tai pellolle lähtö,siellä istuu semmoset johtajat.Kurihan se pitää olla ,muutenhan ne hyppii silmillä,kurihan se on työpaikoilla ja koulussakin.Eipä ne kyksiin pääsiskään töihin ,parempi olla vertaistensa luona,eikä niitä sielä kaivatakkaan.


      • kys on paras.

        kyllä kehut oikeata paikkaa,olin itse pari vuotta sitten sydän ja rintaelin osastolla kyllä oli hoitajat ja varsinkin mies hoitajat ammattitaitosia ja ystävällisiä.Tuntu et onkohan tämä ees totta.Oon kyllä päättäny et tänne iisalmeen en jää tapettavaks no hope hospitaaliin jos vaan voin ite päättää.


      • Huippua kyksissä
        kys on paras. kirjoitti:

        kyllä kehut oikeata paikkaa,olin itse pari vuotta sitten sydän ja rintaelin osastolla kyllä oli hoitajat ja varsinkin mies hoitajat ammattitaitosia ja ystävällisiä.Tuntu et onkohan tämä ees totta.Oon kyllä päättäny et tänne iisalmeen en jää tapettavaks no hope hospitaaliin jos vaan voin ite päättää.

        Just niin,kyksissä hoitajat sanovatkin että ovat sitä varten,et hoitavat potilaita ja siitä heille maksetaan.On kuin yöllä ja päivällä ero soteen hoijon kanssa,minustakun tuntuu et ei se oo ees sairaala,ovat niin kylmäverisiä potilaita kohtaan yäk.käet ristissä istutaan ja jumalata rukkoillaan yläpuolella korkeimmalla tuolilla valkotakissa.


      • Kylillä kuuluu
        kys on paras. kirjoitti:

        kyllä kehut oikeata paikkaa,olin itse pari vuotta sitten sydän ja rintaelin osastolla kyllä oli hoitajat ja varsinkin mies hoitajat ammattitaitosia ja ystävällisiä.Tuntu et onkohan tämä ees totta.Oon kyllä päättäny et tänne iisalmeen en jää tapettavaks no hope hospitaaliin jos vaan voin ite päättää.

        Totta kyllä kyksissä hoitajat ovat ystävällisimpiä mitä soteessa.Mies hoitajat ovat ammattitaitosia huumorintajusia ,eivät oo samanlaisia kuin soteessa tiuskijoita.Eikä ne sitä paitsi osaa ees soteessa potilaita hoitaa.Niihin pärstästä nääkee miten niillä on vitutus piälä aina ja iän kaikkisesti,kaikkihan niistä puhuu.


    • hienoo on kyksissä

      Soteessa kehitys on täys nolla,mitään uutta ei isan sairaalalle ole saatu aikaseks.Kyksi laajentaa koko ajan ja kaikki entinenkin remontoijaan .kanttiinitkin ovat hienot passaa käydä kahvilla on upeeta,isassa samat vanhat puljut.

      • kyssin tiedän

        Mikä hemmetin kyksi.mikä se on.


      • Nyt tiijät
        kyssin tiedän kirjoitti:

        Mikä hemmetin kyksi.mikä se on.

        Kuopijon yliopistollinen keskussairaala!


      • Hirveetä on meno
        Nyt tiijät kirjoitti:

        Kuopijon yliopistollinen keskussairaala!

        Sotenhallinnon pitäis muuttaa nyt sinne Koljonvirransairaalan alakerran tiloihin, siellä on hyvät ja sopivat tilat. Eikä mihinkään Pohjolanporttiin helevitin kaalliisiin vuokratiloihin. Seuratkaahan nyt päättäjät tätä meininkiä?


      • Tietämättömälle
        kyssin tiedän kirjoitti:

        Mikä hemmetin kyksi.mikä se on.

        Hei pahvi! Kuopion yliopistollinen sairaala on ollut nimeltään KYKS jo yli 50 vuoden ajan, joka käsittää yliopistollisen sairaalan kampusalueen. KYS:iin eli Kuopion Yliopistolliseen Sairaalaan kuuluu useampi toimipiste Kuopiossa, jotka ovat: Puijon sairaala (kaikki erikoisalat paitsi lastenpsykiatria), Alavan sairaala (lastenpsykiatria, nuorisopsykiatria), Julkulan sairaala (psykiatria), Tarinan sairaala (kirurgia, kuntoutus, psykiatria). Lisäksi KYS tekee yhteistyötä Varkauden ja Iisalmen sairaaloiden kanssa.

        Tämä pitäisi tietää kaikkien Pohjois-Savolaisten ihmisten, jotka ovat vähänkään kiinnostuneita mitä ympärillä tapahtuu ja mistä puhutaan. Ihmiset käsittäisivät sen jälkeen vähän paremmin tämän SOTE kuvionkin, kun ottaisivat asioista selvää ennen kuin huutelevat puskista.


      • Aamuja kaikille
        Tietämättömälle kirjoitti:

        Hei pahvi! Kuopion yliopistollinen sairaala on ollut nimeltään KYKS jo yli 50 vuoden ajan, joka käsittää yliopistollisen sairaalan kampusalueen. KYS:iin eli Kuopion Yliopistolliseen Sairaalaan kuuluu useampi toimipiste Kuopiossa, jotka ovat: Puijon sairaala (kaikki erikoisalat paitsi lastenpsykiatria), Alavan sairaala (lastenpsykiatria, nuorisopsykiatria), Julkulan sairaala (psykiatria), Tarinan sairaala (kirurgia, kuntoutus, psykiatria). Lisäksi KYS tekee yhteistyötä Varkauden ja Iisalmen sairaaloiden kanssa.

        Tämä pitäisi tietää kaikkien Pohjois-Savolaisten ihmisten, jotka ovat vähänkään kiinnostuneita mitä ympärillä tapahtuu ja mistä puhutaan. Ihmiset käsittäisivät sen jälkeen vähän paremmin tämän SOTE kuvionkin, kun ottaisivat asioista selvää ennen kuin huutelevat puskista.

        Kuopion yliopistollinen sairaala on ollut nimeltään KYS,jo kauan. KYKSIÄ ei ole enää olemassakaan.Tarkista vaikka netistä,jos et muuten ymmärrä.


      • Ennenkuin on myöhä
        Hirveetä on meno kirjoitti:

        Sotenhallinnon pitäis muuttaa nyt sinne Koljonvirransairaalan alakerran tiloihin, siellä on hyvät ja sopivat tilat. Eikä mihinkään Pohjolanporttiin helevitin kaalliisiin vuokratiloihin. Seuratkaahan nyt päättäjät tätä meininkiä?

        Nyt pitäis sotenhallituksen terävöityä, mm. niin, että vaaditte, että kaikki laitehankinnat kilpailutetaan, jo 100€ alkaen. Hallituksen pitää nyt alkaa seuraamaan ja olla mukana yhdessä päättämässä niiden hankinnoista. Kaikki kalliit konsulttipalvelut pitää kieltää, kyllä hallitus voi linjata asioiden tärkeysjärjestyksen, ei näitä vähiä rahoja kannata syöttää pohjalaisille konsulteille missään tapauksessa. Kyllä terve arkijärki sanoo, miten meillä saadaan edullisemmin hoidetuksi sairaat. Kyllä kansalaiset saivat jo kokea tämän laitoksen johdon tekemät menettelytapavirheet, mm. tämä lomapalkka asia. Täyttä ammattitaidottomuutta, ei se voi tulla yllätyksenä tuommoinen lasku. Nyt sitä maksetaan ja pitkään. Soten hallitus ja valtuusto, OTTAKAA OHJAT KÄSIINNE!


      • Olet väärillä jäljil
        Aamuja kaikille kirjoitti:

        Kuopion yliopistollinen sairaala on ollut nimeltään KYS,jo kauan. KYKSIÄ ei ole enää olemassakaan.Tarkista vaikka netistä,jos et muuten ymmärrä.

        Höpö höpö KYKS on olemassa, eli Kuopion Yliopistollinen Keskus Sairaala. KYS:iin kuuluu edellä mainitsemani yksiköt. KYKS on sama kuin Puijon Sairaala, mutta se kulkee joka paikassa KYKS nimikkeellä, koska on keskussairaala. Käy vaikka itse todistamassa paikanpäällä, niin jokaisessa kyltissä lukee KYKS.

        Sama homma on kaikissa muissakin yliopistokaupungeissa joissa on yliopistollinen keskussairaala. Helsingissä yliopistollinen keskussairaala on HYKS ja Turussa TYKS. Esimerkiksi HYKS kuuluu HUS:iin (vastaava KYS). HUS kuntayhtymään kuuluu yli 20 sairaalaa, eli kaikki pääkaupunkiseudun sairaalat Porvoo, Kerava, Tuusula, jne. Helsingin yliopistollinen keskussairaala (HYKS) taas käsittää Helsingin sairaanhoitoalueen esimerkiksi Meilahden sairaalan, Peijas, Auroran sairaalan, Jorvin sairaalan jne. Aivan sama toiminta periaate kuten KYKS ja KYS, sekä Turussa Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri johon kuuluu Turun yliopistollinen keskussairaala TYKS ja monet muut sairaalat. Sen sijaan TYKS käsittää taas samat asiat kuin Kuopiossa KYKS ja Helsingissä HYKS.

        Tampereella ei ole yliopistollista keskussairailaa, vaan siellä on TAYS, eli yliopistollinen sairaala, samoin on Oulussa. Näillä on omat sairaanhoitopiirinsä joihin kuuluu Yliopistollinen sairaala, erilliset keskussairaalat, terveyskeskukset, hammaslääkäritoimipisteet, jne. Lisäksi sairaanhoitopiirien kanssa yhteistyötä tekevät lähikunnat.


      • Helluntaita
        Olet väärillä jäljil kirjoitti:

        Höpö höpö KYKS on olemassa, eli Kuopion Yliopistollinen Keskus Sairaala. KYS:iin kuuluu edellä mainitsemani yksiköt. KYKS on sama kuin Puijon Sairaala, mutta se kulkee joka paikassa KYKS nimikkeellä, koska on keskussairaala. Käy vaikka itse todistamassa paikanpäällä, niin jokaisessa kyltissä lukee KYKS.

        Sama homma on kaikissa muissakin yliopistokaupungeissa joissa on yliopistollinen keskussairaala. Helsingissä yliopistollinen keskussairaala on HYKS ja Turussa TYKS. Esimerkiksi HYKS kuuluu HUS:iin (vastaava KYS). HUS kuntayhtymään kuuluu yli 20 sairaalaa, eli kaikki pääkaupunkiseudun sairaalat Porvoo, Kerava, Tuusula, jne. Helsingin yliopistollinen keskussairaala (HYKS) taas käsittää Helsingin sairaanhoitoalueen esimerkiksi Meilahden sairaalan, Peijas, Auroran sairaalan, Jorvin sairaalan jne. Aivan sama toiminta periaate kuten KYKS ja KYS, sekä Turussa Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri johon kuuluu Turun yliopistollinen keskussairaala TYKS ja monet muut sairaalat. Sen sijaan TYKS käsittää taas samat asiat kuin Kuopiossa KYKS ja Helsingissä HYKS.

        Tampereella ei ole yliopistollista keskussairailaa, vaan siellä on TAYS, eli yliopistollinen sairaala, samoin on Oulussa. Näillä on omat sairaanhoitopiirinsä joihin kuuluu Yliopistollinen sairaala, erilliset keskussairaalat, terveyskeskukset, hammaslääkäritoimipisteet, jne. Lisäksi sairaanhoitopiirien kanssa yhteistyötä tekevät lähikunnat.

        Ei pidä paikkaansa.Yritäppä vaikka netin ja kirjoita KYKS,mitä lukee näyttöpäätteellä.Väittän että seon KYS,eli Kuopion yliopistollinen sairaala.Selasin esim puhelinluetteloa,missään en huomannut sanaa KYKS.Telkkarissa puhutaan ja käytetään sairaalasta nimitystä KYS.


      • Koljonvirta best
        Hirveetä on meno kirjoitti:

        Sotenhallinnon pitäis muuttaa nyt sinne Koljonvirransairaalan alakerran tiloihin, siellä on hyvät ja sopivat tilat. Eikä mihinkään Pohjolanporttiin helevitin kaalliisiin vuokratiloihin. Seuratkaahan nyt päättäjät tätä meininkiä?

        Paremminkin hoivaosastolle. Tuommoset virkamiehet käyvät veronmaksajalle kalliiksi.


    • Jumalan Terve!

      Ei Ylä-Savossa mitään SOTEa tarvita, kyllä Jumala ja Jeesus parantaa teidän kaikki, kun vain muistatte rukoilla aamuin ja illoin!

      • Jumalan valtakunta

        Jumalasta seuraava on lääkäri! Ei kaikki lääkäritkään soteessa halua hoitaa sairaita,mitenke ne hoitavat kun ite tarviisivit hoitoo.


      • Varmasti

        Kyllä Allah hoitaa loput!


      • Kuumoo keeliä
        Jumalan valtakunta kirjoitti:

        Jumalasta seuraava on lääkäri! Ei kaikki lääkäritkään soteessa halua hoitaa sairaita,mitenke ne hoitavat kun ite tarviisivit hoitoo.

        Ja papit antaa reisille, kyllä reidet paranoo sillä geelillä.


      • testattava
        Kuumoo keeliä kirjoitti:

        Ja papit antaa reisille, kyllä reidet paranoo sillä geelillä.

        Kummankohan keelillä paremmin,papin vai tohtorin? Riippuu tietenkin tohtoristakin.


      • Tohtorin keelillä
        testattava kirjoitti:

        Kummankohan keelillä paremmin,papin vai tohtorin? Riippuu tietenkin tohtoristakin.

        Osastolla iisalmessa ! Naiselta oli jalka leikattu,komea lekuri joka oli leikannu naisen jalan,oli kierrolle tullu. Mummeli oli tuumana naiselle,et kyllä jalka kuntoon tulee,kun noin komea lääkäri.Naista oli ruvena naurattamaan,oli naurana niin et veet oli silmistä tullu.


      • Liekköhän totta
        Tohtorin keelillä kirjoitti:

        Osastolla iisalmessa ! Naiselta oli jalka leikattu,komea lekuri joka oli leikannu naisen jalan,oli kierrolle tullu. Mummeli oli tuumana naiselle,et kyllä jalka kuntoon tulee,kun noin komea lääkäri.Naista oli ruvena naurattamaan,oli naurana niin et veet oli silmistä tullu.

        Fånga mig !dddD


      • Uskon jumalaan

        Totta kun rukoilin jumalalta apua, niin paranin. oli kauheita kipuja ,enkä päässyt liikkumaan kunnolla ja särkylääkkeitä piti syyvä hirveesti. Nyt ei tarvii,jumala kuuli rukoukseni ja paranin .Huippu lekurikin on uskossa ja rukoilee kun vaikeeta on.Ei se pahaa tee kenellekkään...


      • Surullista
        Uskon jumalaan kirjoitti:

        Totta kun rukoilin jumalalta apua, niin paranin. oli kauheita kipuja ,enkä päässyt liikkumaan kunnolla ja särkylääkkeitä piti syyvä hirveesti. Nyt ei tarvii,jumala kuuli rukoukseni ja paranin .Huippu lekurikin on uskossa ja rukoilee kun vaikeeta on.Ei se pahaa tee kenellekkään...

        Minunkin naapurissa oli sairas mies ja hän oli kova rukoilemaan. Yhtenä aamuna luoja tuli ja otti hänetkin pois huomaansa. Ei tarvinnut enää kärsiä sairaudesta, hänhän olikin muuten jo 98 V. Näin kävi hänelle.


      • Valoisa 1
        Surullista kirjoitti:

        Minunkin naapurissa oli sairas mies ja hän oli kova rukoilemaan. Yhtenä aamuna luoja tuli ja otti hänetkin pois huomaansa. Ei tarvinnut enää kärsiä sairaudesta, hänhän olikin muuten jo 98 V. Näin kävi hänelle.

        Joo ompa surullista,minä ooonkin nuori vielä haluan liikkua ja mennä.Hiihto ,pyöräily,lenkkeily,tanssi ,metästys ym .harrastukset.ois ikävää jos ei pystystyis maailman loppu ois.


      • Tarttuvaa
        Uskon jumalaan kirjoitti:

        Totta kun rukoilin jumalalta apua, niin paranin. oli kauheita kipuja ,enkä päässyt liikkumaan kunnolla ja särkylääkkeitä piti syyvä hirveesti. Nyt ei tarvii,jumala kuuli rukoukseni ja paranin .Huippu lekurikin on uskossa ja rukoilee kun vaikeeta on.Ei se pahaa tee kenellekkään...

        Jumala antaa kaikki synnit anteeks ,tiälä kun ei muuten pärjää,kuin kaiken laisilla kepposilla ja epä rehillysyyvellä . Sillä rikastuu .


      • Itkettää
        Surullista kirjoitti:

        Minunkin naapurissa oli sairas mies ja hän oli kova rukoilemaan. Yhtenä aamuna luoja tuli ja otti hänetkin pois huomaansa. Ei tarvinnut enää kärsiä sairaudesta, hänhän olikin muuten jo 98 V. Näin kävi hänelle.

        Niin myös minun naapuri ja hyvä tuttu,ystävä sairastuna kauheeseen tautiin.Kauheeta on kun ei saa kertoo muille ja oikein ahistaa.Pitää rukoilla joka ilta ,et hän parantuis.


    • Luomukeinot käyttöön

      Ei lääkäreitä, sairaanhoitajia, lähihoitajia, kirurgeja, psykiatreja ja ylipäänsä SOTEa tarvita mihinkäään, koska eihän niitä ole tarvittu kivikaudellakaan ja silti ovat ihmiset eläneet. Tulee paljon säästöjä kun ajetaan koko SOTE alas ja potkitaan turhat hammasten purijat pois sairaalojen palkkalistoilta.

      Minäkin ihan tavallisena pulliaisena paransin viime kesänä yhden vajaan 50 vuotiaan naisen, joka kärsi kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Aina naidessamme ja suuseksiä antaessani nainen voihki kuin mikä ja huusi että on aivan eufroninen tunne sekä session jälkeen sanoi, että minä päästin hänet paratiisin ja hän näki taivaanportit! Viime vuoden syksyllä hänelle annettiin sitten terveen paperit ja hänen ei enää tarvitse syödä edes mitään nappeja. Tästä voimme päätellä, että nykylääketiede on aivan liian yliarvostettua, kyllä vanhat kansanparannuskeinot ja hoitomenetelmät puree paljon tehokkaammin kuin jotku kemialliset napit joita lääkärit määräilevät lääkeyhtiöden mieliksi.

      • actavis r.vastatiini

        Lääketiede on niin kova bisnes, että kaikki ne ovat terveitä, joita ei ole vielä tutkittu.


    • me kärsimme

      Sote oli Savon suurin erhe sitten venäläisten kanssa veljeilyn.
      Kiuruvesi heti erilleen ja Sonkajärviset nostakoon oikeusjutun petettyjä lupauksia kohtaan.
      "Leveät hartiat, laadukas hoito, hyvä rekrytointi.." mitä sana helinää, joka upposi kiuruvetisiin vasemmstopoliitikoihin ja kepulaisiin ja kokoomukseenkin. Harvassa oli järkipäättäjät,

      • sit näkee

        Eiköhän ne kohta jää eläkkeelle tai vaikka varhaiseläkkeelle.Alkavat olla sitä ikäluokkaa,kuuskymtävuotijaita tai jopa ylikin.Kukahan sit tulee johtavakslääkäriks?sitten alkaa uusien valinta,tai ei kukaan lähe jatkamaan saa nähä sitten.


    • Hoitotakuu tökkii

      Iisalmen pitäisi ehdottomasti purkaa järkyttävät kuukausien mittaiset kunnalliset hammaslääkärijonot samalla tavalla kuin muuallakin!

      Muilla paikkakunnilla kaikki jonot puretaan niin että kaupunki ostaa hammaslääkäripalveluita yksityisiltä hammaslääkäreiltä, jotka sitten laskuttavat kaupungin sosiaalitoimintoa, jonka jälkeen kaupunki laskuttaa asiakkaita kunnallisen hammaslääkäripalveluiden hintataulukon mukaan. Tällä hetkellä Iisalmen kaupungin hammaslääkäripalvelut eivät toteuta kaupunkilaisille laissa vaadittua ajanvarausta. Nykylaki myös vaatii, että jokaiselle kuntalaiselle täytyy tarjota julkiset hammaslääkäripalvelut.

      En voi käsittää kuinka olemattoman huonoa järjen juoksu on näillä Iisalmen päättäjillä. Ei tartte ihmetellä, että SOTE-asiat on Ylä-Savossa päin sitä itseään koska sen verran osaamatonta porukkaa SOTEn johtoon on nimitetty.

      Lisäksi, kun katsoo ketä on Iisalmen kaupunginvaltuustossa ja erityisesti kaupunginhallituksessa päättämässä Iisalmen asioista, niin ei paljoa ihmetytä että Iisalmen asiat ovat menneet viimeisenä 20 vuotena rapakuntoon. Hoitotakuu ei myöskään toteudu muissa sairaala ja terveyskeskuspalveluissa, vaikka kuinka Taipale niin yrittää väittää. Yksi tuttava on jonottanut polvitutkimukseen jo yli neljäkuukautta.

      • kannattaa kiirehtiä

        Kyksiin ei tarvii jonottaa neljää kuukautta,ja polvi leikkaukseen ei tarvii jonottaa puolta vuotta.Sinne pääsee tosi nopeesti kun soittaa ja kiirehtii,minä pääsen silloin kun mulle sopii .nopeet syö hitaat,minä oon niin viisas taipalekkin on kehuna.


      • Vertailu todistaa
        kannattaa kiirehtiä kirjoitti:

        Kyksiin ei tarvii jonottaa neljää kuukautta,ja polvi leikkaukseen ei tarvii jonottaa puolta vuotta.Sinne pääsee tosi nopeesti kun soittaa ja kiirehtii,minä pääsen silloin kun mulle sopii .nopeet syö hitaat,minä oon niin viisas taipalekkin on kehuna.

        Yläsavon sotessa on hallintopuolella puolet liikaa väkeä, verrattuna muihin sote kuntayhtymiin! Sen vuoksi sairaiden hoito on niin kallista tällä alueella.


      • Lisää pukkaa
        Vertailu todistaa kirjoitti:

        Yläsavon sotessa on hallintopuolella puolet liikaa väkeä, verrattuna muihin sote kuntayhtymiin! Sen vuoksi sairaiden hoito on niin kallista tällä alueella.

        Ja lisää on tyrkyllä, kun olen käynyt kuuntelemassa kaupunginvaltuustojen kokouksia. Etenkin Demareista porukat oikein kielipitkällä ja vesikielellä näyttävät kilpailevan ketkä kaikki pääsisivät mukaan näihin SOTE-karkeloihin. Huvittavaa sirkusta pitävät, kaupunginvaltuustojen kokouksia seuratessa saa kerralla parin kuukauden sirkushuvit.


      • pakko mennä
        Lisää pukkaa kirjoitti:

        Ja lisää on tyrkyllä, kun olen käynyt kuuntelemassa kaupunginvaltuustojen kokouksia. Etenkin Demareista porukat oikein kielipitkällä ja vesikielellä näyttävät kilpailevan ketkä kaikki pääsisivät mukaan näihin SOTE-karkeloihin. Huvittavaa sirkusta pitävät, kaupunginvaltuustojen kokouksia seuratessa saa kerralla parin kuukauden sirkushuvit.

        Mä ootan kans genelecin 35vuotis juhlia kesäkuussa vesikielellä,ne juhlat ovat ihania kutsuttu on.


      • Rahat loppuu
        Vertailu todistaa kirjoitti:

        Yläsavon sotessa on hallintopuolella puolet liikaa väkeä, verrattuna muihin sote kuntayhtymiin! Sen vuoksi sairaiden hoito on niin kallista tällä alueella.

        Käykääpä kahtomassa puhelin luettelosta,ylä-savon sote.on vaikka minkälaista paperin pyörittelijöitä,johtajilla sihteerit se on ok.ymmärrettävää.Mut oastonhoitajallakin apulainen ja ylihoitajallakin sihteeri ym.paperinpyörittelijöitä.Niihin palkkoihin ne rahat uppoavatkin,niistä karsia ensiks.Johtajatkin ois voineet entisessä paikassa työnsä tehä terveyskeskuksen yläpuolella,sielähän ne tais ollakkin alunpittäin.


      • ei tajuu
        Rahat loppuu kirjoitti:

        Käykääpä kahtomassa puhelin luettelosta,ylä-savon sote.on vaikka minkälaista paperin pyörittelijöitä,johtajilla sihteerit se on ok.ymmärrettävää.Mut oastonhoitajallakin apulainen ja ylihoitajallakin sihteeri ym.paperinpyörittelijöitä.Niihin palkkoihin ne rahat uppoavatkin,niistä karsia ensiks.Johtajatkin ois voineet entisessä paikassa työnsä tehä terveyskeskuksen yläpuolella,sielähän ne tais ollakkin alunpittäin.

        Voip sitä johtavatalääkäriäkin kusettaa soteessa.


      • tiineeks hesassa
        ei tajuu kirjoitti:

        Voip sitä johtavatalääkäriäkin kusettaa soteessa.

        Montakohan muuta virkaa, on sillä Taipaleella. Puhuvat kylillä, että pitäis myös kuopiossa ja jossain toisessa kaapungissa vastaanottoo.eikö kannattas hakeutua sinne vastaanotolle, tiijä vaikka hoetas ilimaseks?


      • maksettava on
        tiineeks hesassa kirjoitti:

        Montakohan muuta virkaa, on sillä Taipaleella. Puhuvat kylillä, että pitäis myös kuopiossa ja jossain toisessa kaapungissa vastaanottoo.eikö kannattas hakeutua sinne vastaanotolle, tiijä vaikka hoetas ilimaseks?

        Ei hoija ketään ilmaseks,ottaa maksun vaikka luonnossa.


      • Lääkäriä tarvitaan
        maksettava on kirjoitti:

        Ei hoija ketään ilmaseks,ottaa maksun vaikka luonnossa.

        Taipale on hyvä lääkäri ! ihminen on hänkin.


      • Reilua ois
        tiineeks hesassa kirjoitti:

        Montakohan muuta virkaa, on sillä Taipaleella. Puhuvat kylillä, että pitäis myös kuopiossa ja jossain toisessa kaapungissa vastaanottoo.eikö kannattas hakeutua sinne vastaanotolle, tiijä vaikka hoetas ilimaseks?

        Periaatteessa pitäis ilmaseks hoitaa,pitäis hyvittää jollain lailla mokat,niin muutkin lääkärit on tehnä.


      • Huilaahan välillä
        tiineeks hesassa kirjoitti:

        Montakohan muuta virkaa, on sillä Taipaleella. Puhuvat kylillä, että pitäis myös kuopiossa ja jossain toisessa kaapungissa vastaanottoo.eikö kannattas hakeutua sinne vastaanotolle, tiijä vaikka hoetas ilimaseks?

        On ne jotkut ahneeta,kun lauantainakin pittää töitä tehä.Eiköhän remontti hommat kerkiä arkena tehä.Rahan kiilto silmissä on ,monta raatoo tulessa on...


    • jepa5

      kaikki pahvipäät jotka dissaatte esim vaaltustossa olevia yms. Menkääpä kuulkaa ite sinne ja tehkää asiat paremmin, AINIIN kun ei teitä pahvipäitä sinne edes huolittais. Lol.

    • jepa5

      kaikki pahvipäät jotka dissaatte esim vaaltustossa olevia yms. Menkääpä kuulkaa ite sinne ja tehkää asiat paremmin, AINIIN kun ei teitä pahvipäitä sinne edes huolittais. Lol.

    • jepa5

      kaikki pahvipäät jotka dissaatte esim vaaltustossa olevia yms. Menkääpä kuulkaa ite sinne ja tehkää asiat paremmin, AINIIN kun ei teitä pahvipäitä sinne edes huolittais. Lol.

    • jepa5

      kaikki pahvipäät jotka dissaatte esim vaaltustossa olevia yms. Menkääpä kuulkaa ite sinne ja tehkää asiat paremmin, AINIIN kun ei teitä pahvipäitä sinne edes huolittais. Lol.

      • pahvipäät

        Sote polkasta suohon ,jonnii jootava hupatus.


      • 17.000€ hävis rahhoo
        pahvipäät kirjoitti:

        Sote polkasta suohon ,jonnii jootava hupatus.

        Kerran meni mies lääkärille. Lääkäri sano, että mikäs teitä vaivaa. Tähän ukko, että kun tikku meni kieleen. No, lääkäri ihmettelemään, että mites se tikku voi mennä kieleen. Ukko tokaisi, että pillun nuolin. Eihän siellä voi tikkuja olla, sanoi lääkäri. No, kuule kun se oli piirretty lankkuaitaan, vastasi ukko.


      • Valssi 1
        17.000€ hävis rahhoo kirjoitti:

        Kerran meni mies lääkärille. Lääkäri sano, että mikäs teitä vaivaa. Tähän ukko, että kun tikku meni kieleen. No, lääkäri ihmettelemään, että mites se tikku voi mennä kieleen. Ukko tokaisi, että pillun nuolin. Eihän siellä voi tikkuja olla, sanoi lääkäri. No, kuule kun se oli piirretty lankkuaitaan, vastasi ukko.

        Kaunista valhetta vainen...


      • Taka ajo
        17.000€ hävis rahhoo kirjoitti:

        Kerran meni mies lääkärille. Lääkäri sano, että mikäs teitä vaivaa. Tähän ukko, että kun tikku meni kieleen. No, lääkäri ihmettelemään, että mites se tikku voi mennä kieleen. Ukko tokaisi, että pillun nuolin. Eihän siellä voi tikkuja olla, sanoi lääkäri. No, kuule kun se oli piirretty lankkuaitaan, vastasi ukko.

        voivatko naiset ajaa takaa miehiä?Miksikäs ei?No oletko sitten nähnyt hiirenloukun juoksevan hiiren perässä?T


    • lapinlahti kuopijoon

      Meneekö tämä tie kuopijoon?kysyi autoilia siilinjärvellä savolaisukolta.Männöö puoliksi.Toinen puoli männöö iisalmeen.

      • joku jäi

        Niin Taipalekkin lähti soteesta pois,kyllä teit viisaasti .Tiijä vaikka nyt törmäät vanhoihin tuttuihin..niin toinen toisensa jälkeen lähtee ,johtajat jälestä .


      • Samaan matkaan
        joku jäi kirjoitti:

        Niin Taipalekkin lähti soteesta pois,kyllä teit viisaasti .Tiijä vaikka nyt törmäät vanhoihin tuttuihin..niin toinen toisensa jälkeen lähtee ,johtajat jälestä .

        Lähteeköhän se mielikkikin pois ??


    • unnaaaaa
    • niinnty
    • Sote vihaaja

      Sote on paskaa. Alas koko saatanan yhtymä!

      • sairaalalla iisalmes

        niin just ,lehessä jatkuvasti kirjotellaan sote,sote,miten raskasta on hoitajiin ,lääkäriin työ. kyllä tiälä muutkin joutuu töitä tekemään,raskaita töitä.Hoitajilla lääkärillä on työt kevyitä,jootavat tappelemaan on sen merkki liian vähän töitä.varpaihin väliä puhistelevat pumpulilla.


      • Seurataanhan
        sairaalalla iisalmes kirjoitti:

        niin just ,lehessä jatkuvasti kirjotellaan sote,sote,miten raskasta on hoitajiin ,lääkäriin työ. kyllä tiälä muutkin joutuu töitä tekemään,raskaita töitä.Hoitajilla lääkärillä on työt kevyitä,jootavat tappelemaan on sen merkki liian vähän töitä.varpaihin väliä puhistelevat pumpulilla.

        Kyllä sitä saa ihmetellä, että mikä siellä mättää, kun lähes jokainen vain moittii Sotea. Luulisi, että yleisesti olisi vallalla sellainen mielipide, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä, samoin henkilökunta, mutta ei. Osakaskunnille se hoito on kyllä äärettömän kallista, varmaankin ovat miettineet päänsä puhki, miten sen sais edullisemmaksi. On sieltä kuulunut kyllä kehujakin, varsinkin lääkäri ja sairaanhoitaja työskentelystä, onkohan niin, että ongelmat ovat suuren ja kalliin johto-organisaation sisällä ja että se heijastuu sitten sieltä julkisuuden mielikuviin.


      • kiukkusia
        Seurataanhan kirjoitti:

        Kyllä sitä saa ihmetellä, että mikä siellä mättää, kun lähes jokainen vain moittii Sotea. Luulisi, että yleisesti olisi vallalla sellainen mielipide, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä, samoin henkilökunta, mutta ei. Osakaskunnille se hoito on kyllä äärettömän kallista, varmaankin ovat miettineet päänsä puhki, miten sen sais edullisemmaksi. On sieltä kuulunut kyllä kehujakin, varsinkin lääkäri ja sairaanhoitaja työskentelystä, onkohan niin, että ongelmat ovat suuren ja kalliin johto-organisaation sisällä ja että se heijastuu sitten sieltä julkisuuden mielikuviin.

        Niillä taitaa olla vaihevuet jokaisella,tai kuukaus ...perä remontti..


      • synkkä pilvi

        Nyt ei sote sotkulaan saaha johtvaalääkäriä ! Taipaleen pitäis mennä takas, sinnehän se niin halus silloin riijan jälkeen. Soteet ovat jonniin jootavia vouhotuksia,isan sairaala meni ihan pilalle,tul sote sotkuineen.


      • totisteet on
        sairaalalla iisalmes kirjoitti:

        niin just ,lehessä jatkuvasti kirjotellaan sote,sote,miten raskasta on hoitajiin ,lääkäriin työ. kyllä tiälä muutkin joutuu töitä tekemään,raskaita töitä.Hoitajilla lääkärillä on työt kevyitä,jootavat tappelemaan on sen merkki liian vähän töitä.varpaihin väliä puhistelevat pumpulilla.

        varsinkin päiväkirungiassa hoitsut ja ym.Turpa laalaa .


      • Hallinto vaatii
        synkkä pilvi kirjoitti:

        Nyt ei sote sotkulaan saaha johtvaalääkäriä ! Taipaleen pitäis mennä takas, sinnehän se niin halus silloin riijan jälkeen. Soteet ovat jonniin jootavia vouhotuksia,isan sairaala meni ihan pilalle,tul sote sotkuineen.

        Niin, ainakin käymään, että selvittäis mahdolliset sotkut!


    • KYRPIINTYNYT

      Sotella olisi Iisalmessa asiat erinomaisesti kun MAMUja ei tänne haalittaisi ja sekin raha(kyse ei TODELLAKAAN OLE PIKKUSUMMISTA) sijoitettaisiin hankkimalla lisää lääkäreitä iisalmen päivystykseen.
      MUTTA eihän tässä MUNATTOMASSA suomessa(huom pieni s-kirjain) saati Iisalmessa ole munaa tehdä yhtään vitun kantasuomalaisten asemaa parantavia päätöksiä.

      • Tarzan 3

        Vaihevuet lähtee kuulema,kun on kunnon rakastaja.


      • Veronmaksaja1
        Tarzan 3 kirjoitti:

        Vaihevuet lähtee kuulema,kun on kunnon rakastaja.

        Nyt luin lehdestä, että ei Ylilääkärinvirka kiinnosta, hakijoita on ollut vain kaksi. Miksiköhän?Taitais olla tosiaan viisainta ajaa alas koko sote, kaikkien kuntien yksimielisesti. Hakea joku uusimalli, millä mennään, tai hoitaa jokainen kunta omat sairaansa, kykyjensä mukaan. Ei tässä tällä menolla riitä kenenkään rahat tulevaisuudessa, ehkä hakijatkin sen ymmärtää, ettei työpesti ole kovin pitkäaikainen. Eikä se soten menneisyyskään todistettavasti, oikeuta kunniamainintoihin. Riitelyä, kurinpalautuslomia, huolimatonta asioidenhoitoa, valvonnan puutteita, Miksiköhän?Jospa hallitus ja valtuusto kaivaisivat syyn esiin, sehän on heidän tehtävänsä.


      • kylässä
        Veronmaksaja1 kirjoitti:

        Nyt luin lehdestä, että ei Ylilääkärinvirka kiinnosta, hakijoita on ollut vain kaksi. Miksiköhän?Taitais olla tosiaan viisainta ajaa alas koko sote, kaikkien kuntien yksimielisesti. Hakea joku uusimalli, millä mennään, tai hoitaa jokainen kunta omat sairaansa, kykyjensä mukaan. Ei tässä tällä menolla riitä kenenkään rahat tulevaisuudessa, ehkä hakijatkin sen ymmärtää, ettei työpesti ole kovin pitkäaikainen. Eikä se soten menneisyyskään todistettavasti, oikeuta kunniamainintoihin. Riitelyä, kurinpalautuslomia, huolimatonta asioidenhoitoa, valvonnan puutteita, Miksiköhän?Jospa hallitus ja valtuusto kaivaisivat syyn esiin, sehän on heidän tehtävänsä.

        Toivottavasti seuraava johtavalääkäri ,,jos nyt tulee soteeseen .uskaltaa laittaa pikkunilkit kuriin,eikä anna hyppiä silmillä on luotettava jne.eikös oo yks sanontakin ruma sanonta...


    • Dr Huu

      Sote ongelmat ratkaistu. Koko valtakunnan mitassa. Ratkaisu arvoitukseen seuraavassa valtuustossa.

      • EX Piispa

        Taes männä jo yli allahin?


      • Persuillaan
        EX Piispa kirjoitti:

        Taes männä jo yli allahin?

        Iisalmen valtuustossa on semmonen mies joka laittaa koko valtakunnan sote-asiat kuntoon. Mittee työ turhoo sote-asioilla päätä vaivaatte. Ens valtuuston kokouksessa vissiin kuulemme lissää.


      • Persuut olalle
        Persuillaan kirjoitti:

        Iisalmen valtuustossa on semmonen mies joka laittaa koko valtakunnan sote-asiat kuntoon. Mittee työ turhoo sote-asioilla päätä vaivaatte. Ens valtuuston kokouksessa vissiin kuulemme lissää.

        Kyllä ja suattaa olla toenennii mies, joka teki valtuustoaloitteen, jota lehdistö ei halunnut julkaista. Kansalaisia se eritoten kiinnostais, myöhän niitä laskujen maksajia ollaan.


      • kahtosivat peiliin
        Persuut olalle kirjoitti:

        Kyllä ja suattaa olla toenennii mies, joka teki valtuustoaloitteen, jota lehdistö ei halunnut julkaista. Kansalaisia se eritoten kiinnostais, myöhän niitä laskujen maksajia ollaan.

        Nyt sotelaiset eivät saakkaan mässäillä napaansa täyteen herkuilla,pikkujoulussa ruokaa ei tarjotakkaan. Eiköhän nekin oo meijän vero rahoja,meijän verorahoillahan ne ovat töissäkin,itestään selvyys on .Mehän ne pietään leivässä älyääköhän ne ies sitä.


      • Voeta ja leepee
        kahtosivat peiliin kirjoitti:

        Nyt sotelaiset eivät saakkaan mässäillä napaansa täyteen herkuilla,pikkujoulussa ruokaa ei tarjotakkaan. Eiköhän nekin oo meijän vero rahoja,meijän verorahoillahan ne ovat töissäkin,itestään selvyys on .Mehän ne pietään leivässä älyääköhän ne ies sitä.

        Kyllä siellä näläkä lähtöö, kun se essiintyjä piäsöö riäkymmään yil 20 tonnin eestä. Poes lähtiissä kaekki kokkeiloo vielä takataskuvvaan, että on se rahapussi tallessa, ja sitten grillille.


      • raahaa
        Voeta ja leepee kirjoitti:

        Kyllä siellä näläkä lähtöö, kun se essiintyjä piäsöö riäkymmään yil 20 tonnin eestä. Poes lähtiissä kaekki kokkeiloo vielä takataskuvvaan, että on se rahapussi tallessa, ja sitten grillille.

        Liekköhän niillä toisilla ressukaisilla ees rahaa? kun potilailta pitäis saaha rahat ihan tappelun kans, tehä illa sivu bisnestä rahaa tulee. Niinhän tohtoritkin tekee.


      • miinuksella oovat
        kahtosivat peiliin kirjoitti:

        Nyt sotelaiset eivät saakkaan mässäillä napaansa täyteen herkuilla,pikkujoulussa ruokaa ei tarjotakkaan. Eiköhän nekin oo meijän vero rahoja,meijän verorahoillahan ne ovat töissäkin,itestään selvyys on .Mehän ne pietään leivässä älyääköhän ne ies sitä.

        Nyt ne saavat kuitenkin pikkujoulssa ruuan, saavathan ne mässätä verorahoilla napansa kuitenkin täyteen. sittenhän jäksaavat rääkyä koko rahan eestä ,säästöjä tulee.


      • Mikä mättää
        miinuksella oovat kirjoitti:

        Nyt ne saavat kuitenkin pikkujoulssa ruuan, saavathan ne mässätä verorahoilla napansa kuitenkin täyteen. sittenhän jäksaavat rääkyä koko rahan eestä ,säästöjä tulee.

        Mikähän siellä on oikein epäselvyytenä?Tuntuis, että jos siellä vanhoissa asioissa on epäselvyyttä, ne pitää selvittää. Miksi 4 kunnan edustajat eivät halua selvittää? Miksi Tj ei halua selvittää, jo oma etunsa vaatis asioiden olevan kunnossa?Miksi joitakin asioita on käsitelty salaisina? Jos asiat ovat rehellisiä, ei niitä tarvitse käsitellä salaisina?Nehän ovat yleisjulkisoikeudellisia! Miksi ei yksikään veronmaksaja vaadi, tai tee tutkintapyyntöä, mahdollisista epäselvyyksistä? Yhteisen edun nimissä ja yhteisten varojen vuoksi, luulisi jo viranomaisten puuttuvan asiaan? Kuka suojelee ja ketä?


      • Kaikkea ei voi hyv.
        Mikä mättää kirjoitti:

        Mikähän siellä on oikein epäselvyytenä?Tuntuis, että jos siellä vanhoissa asioissa on epäselvyyttä, ne pitää selvittää. Miksi 4 kunnan edustajat eivät halua selvittää? Miksi Tj ei halua selvittää, jo oma etunsa vaatis asioiden olevan kunnossa?Miksi joitakin asioita on käsitelty salaisina? Jos asiat ovat rehellisiä, ei niitä tarvitse käsitellä salaisina?Nehän ovat yleisjulkisoikeudellisia! Miksi ei yksikään veronmaksaja vaadi, tai tee tutkintapyyntöä, mahdollisista epäselvyyksistä? Yhteisen edun nimissä ja yhteisten varojen vuoksi, luulisi jo viranomaisten puuttuvan asiaan? Kuka suojelee ja ketä?

        Taitaa olla niin tulenarka asia, että lähtee kulo palamaan? Miksiköhän mediakin on vaiti?Saattaa löytyä iso rysä, josta on kalat karanneet?


      • Raha käyttöä varten
        Kaikkea ei voi hyv. kirjoitti:

        Taitaa olla niin tulenarka asia, että lähtee kulo palamaan? Miksiköhän mediakin on vaiti?Saattaa löytyä iso rysä, josta on kalat karanneet?

        Oli sitä rahaa ennen sairaalalla,sitä sai laittaa palamaan.Potilaat sai käyvä yksityisellä hoijossa ja taxsilla parhaan lääkärin hoijoissa useasti.Nyt soteella miinuksella pulju pyörii ,ois ihme miehen neuvot tarpeen.Hyvät muistot jäi niiltä ajoilta naurattana on, jospa tietäsivät...


      • kerroppa
        Kaikkea ei voi hyv. kirjoitti:

        Taitaa olla niin tulenarka asia, että lähtee kulo palamaan? Miksiköhän mediakin on vaiti?Saattaa löytyä iso rysä, josta on kalat karanneet?

        Jos kulo lähtee leviämään ,pitää palokunta kuhtua sammuttamaan.Mikä on tulen arka asia?


      • Palomies2
        Mikä mättää kirjoitti:

        Mikähän siellä on oikein epäselvyytenä?Tuntuis, että jos siellä vanhoissa asioissa on epäselvyyttä, ne pitää selvittää. Miksi 4 kunnan edustajat eivät halua selvittää? Miksi Tj ei halua selvittää, jo oma etunsa vaatis asioiden olevan kunnossa?Miksi joitakin asioita on käsitelty salaisina? Jos asiat ovat rehellisiä, ei niitä tarvitse käsitellä salaisina?Nehän ovat yleisjulkisoikeudellisia! Miksi ei yksikään veronmaksaja vaadi, tai tee tutkintapyyntöä, mahdollisista epäselvyyksistä? Yhteisen edun nimissä ja yhteisten varojen vuoksi, luulisi jo viranomaisten puuttuvan asiaan? Kuka suojelee ja ketä?

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?


      • Kulo leviää
        Palomies2 kirjoitti:

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?

        Ee saa kertoo kaikkea ,muistaaksen joku tietty henkilö sano niin kerran.Mietippä antajana vai ottajana ,mitäs luulet rätneeppä se.


      • Näläkävyö
        kahtosivat peiliin kirjoitti:

        Nyt sotelaiset eivät saakkaan mässäillä napaansa täyteen herkuilla,pikkujoulussa ruokaa ei tarjotakkaan. Eiköhän nekin oo meijän vero rahoja,meijän verorahoillahan ne ovat töissäkin,itestään selvyys on .Mehän ne pietään leivässä älyääköhän ne ies sitä.

        On siellä pikkujoulussa smack-tajoilu sentään.


      • Autokoulun ope sano
        Palomies2 kirjoitti:

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?

        Kaikki kuuluu elämään,antajana tai ottajana jne...


      • Järkevää
        Näläkävyö kirjoitti:

        On siellä pikkujoulussa smack-tajoilu sentään.

        Kuulemma poikotoivat, kalliiden kustannusten vuoksi?


      • Ajatteleppa asiaa
        Palomies2 kirjoitti:

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?

        Voi hyvittää vaikka likööripullolla tai kossulla.jne...


      • Arvasitko
        Palomies2 kirjoitti:

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?

        Antajana vai ottajana,molempia .


      • Tutkinta päälle
        Raha käyttöä varten kirjoitti:

        Oli sitä rahaa ennen sairaalalla,sitä sai laittaa palamaan.Potilaat sai käyvä yksityisellä hoijossa ja taxsilla parhaan lääkärin hoijoissa useasti.Nyt soteella miinuksella pulju pyörii ,ois ihme miehen neuvot tarpeen.Hyvät muistot jäi niiltä ajoilta naurattana on, jospa tietäsivät...

        Ei se raha riitä, kun mm. vanhan miljoonan kokoinen lasku maksetaan epähuomiossa ja valvonnan puutteessa. Sitten vielä takaisin perinnässä osa rahoista jää sille tielleen. Pitäis jo viranomaisten puuttua asiaan virkansa puolesta!
        Sitten neljän kunnan edustajat vain ihmettelee, että mitenkäs tässä näin kävi?Missä Toimitusjohtajan vastuu?


      • smack my ass
        Järkevää kirjoitti:

        Kuulemma poikotoivat, kalliiden kustannusten vuoksi?

        Smack = smäkki, valkoinen heroiini.


      • Voi sotea
        Järkevää kirjoitti:

        Kuulemma poikotoivat, kalliiden kustannusten vuoksi?

        Muutkaan isot virmat ei piä pikkujouluja iisalmessa,mut sote pittää ja isosti.Tuntuu olevan rahaa,sinne ne meijän verorahat menee.Kerta tiukkaa on ois pitänä jättää tommoset juhlat väliin aatella järellä.


      • Ottajana
        Palomies2 kirjoitti:

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?

        Minä ainakin keksin rahalle käyttöä,jos tuntuu ette kerkii tärvätä rahoja ,tiälä on semmonen joka keksii rahalle käyttöö varmasti.


      • Lukee varmasti
        Kulo leviää kirjoitti:

        Ee saa kertoo kaikkea ,muistaaksen joku tietty henkilö sano niin kerran.Mietippä antajana vai ottajana ,mitäs luulet rätneeppä se.

        Taipale ei saa lukea näitä soteen sivuja,koska ei kuulu soteseen enää...


      • Joulupukkina
        Palomies2 kirjoitti:

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?

        Ootko palomies ollu pukkina milloinkaan ?


      • tulipalo
        Palomies2 kirjoitti:

        Oliko kyse lahjonnasta? Antajana vai ottajana?

        Missäs palomies ol ? kun ei paloa ollu sammuttamassa, nukkumassa varmaan.


      • Anonyymi
        Persuillaan kirjoitti:

        Iisalmen valtuustossa on semmonen mies joka laittaa koko valtakunnan sote-asiat kuntoon. Mittee työ turhoo sote-asioilla päätä vaivaatte. Ens valtuuston kokouksessa vissiin kuulemme lissää.

        Niin tämä Jooko, häntä iänestän numero kuulu olevan 154.


    • akkuna2

      Aiempi terveydenhuolto on ollut ihan samaa, ennen sotea ja sotessa. Monesti vaan on tuurista kiinni ja tietysti lääkäristä ja vaivoista. Parhaansa varmasti yrittävät tehdä, että potilas saa asianmukaista hoitoa. Mutta aina ei ongelma selviä, syystä tai toisesta. Vois olla tyytyväisiä ihmiset, kun on suomalaisia ja kaikki oikeasti melko hyvin. Jossain muualla ei ole kaikki ok. Kyllä minuakin v.... jos ja kun asiat ei mene niinkuin omasta mielestä/tarpeesta pitäis. Lienenkö poikkeus ihmisrodussa sotessa, kun yritän ymmärtää, mihin veromarkkojani käytetään.

      • Hävinnyt ON

        Sen vielä ymmärtäis, jos niitä käytetään oikein, mutta jos niitä häviää ja sitten niitä ei tutkita, mihin ne häviää, niin se ihmetyttää. Tutkitaanhan potilaskin.


      • Nähty on

        Parhaat lääkärit ovat poikessa ja jotkut hoitajatkin ovat vittuilijoita.kun niillä omat asiat ovat perseellään ja ovat kauheen kateellisia .varsinkin potilaille jotka ovat kauniita .


      • 32v
        Nähty on kirjoitti:

        Parhaat lääkärit ovat poikessa ja jotkut hoitajatkin ovat vittuilijoita.kun niillä omat asiat ovat perseellään ja ovat kauheen kateellisia .varsinkin potilaille jotka ovat kauniita .

        Täytyy juhlia hääpäivä tänään.


      • kiltti
        Hävinnyt ON kirjoitti:

        Sen vielä ymmärtäis, jos niitä käytetään oikein, mutta jos niitä häviää ja sitten niitä ei tutkita, mihin ne häviää, niin se ihmetyttää. Tutkitaanhan potilaskin.

        Niin nyt saattaa iisalmesta leikkuut loppua,saattaa loppua pikku nilkeiltä työyt. niin myös rolli kelloilta ja niiltä joilla on puukot väärissä käsissä .Ketään ei voi pakottaa sinne hoitoon,menevät kuopijoon mistähän johtuu.


    • täti63v

      Minulla ei ole valittamista lääkäreistä ja 98 % hoitajistakin oli mukavia. Ensimmäisen kerran jouduin käymään Aluesairaalassa leikkauksessa ja kerran terkkarin puolella.

      • Yksin kertasia ovat

        Ei kaikki hoitajat oo vittuilijoita ,tietyt hoitsut leikkuupuolella ja osastolla.Ja jotkin lääkärit toheloita kaikki tietää.Kyksi on parempi, huippu lääkärit ja hoitajat nähty on.Kuolemakin parempi kuin Aluesairaalan hoit.


      • Naiset johtajiks

        Ompa ihme jos soteessa on hoitsuja ja lääkäreitä, lehessä oli et ihan hirveesti soteen työntekijät ovat sairas lomalla.Laiskuuskohan lie ,tai hermo lomalla.Ei se johtajista johu heijän sairaslomansa,ihan muusta.Nais johtaja on hyvä ,siinä on johtajan mallia muillekkin.Ukko johtajat ovat kuin kusijaiset ongen koukussa , rupeavat tärisemään.


      • Veronmaksaja yrittäj
        Naiset johtajiks kirjoitti:

        Ompa ihme jos soteessa on hoitsuja ja lääkäreitä, lehessä oli et ihan hirveesti soteen työntekijät ovat sairas lomalla.Laiskuuskohan lie ,tai hermo lomalla.Ei se johtajista johu heijän sairaslomansa,ihan muusta.Nais johtaja on hyvä ,siinä on johtajan mallia muillekkin.Ukko johtajat ovat kuin kusijaiset ongen koukussa , rupeavat tärisemään.

        Ei Soteen halutakaan lääkäreitä lisää, kokoomusjohto haluaa että kun ihmiset sairastaa ja kun joutuvat odottamaan tarpeeksi kauan, menevät sitten yksityiselle. Sama hammaspuolella. Markkinatalous jyllää...
        Soten toiminta ei pelaa, sen sijaan yritysten ylläpitämä työterveyshuolto toimii mainiosti. Yrittäjä parat vain joutuvat maksamaan, terveydenhuollon kulut kahteen kertaan ja Soten kallispalkkaiset johtoryhmät ovat iloisia.


      • Kiitos sinne
        Veronmaksaja yrittäj kirjoitti:

        Ei Soteen halutakaan lääkäreitä lisää, kokoomusjohto haluaa että kun ihmiset sairastaa ja kun joutuvat odottamaan tarpeeksi kauan, menevät sitten yksityiselle. Sama hammaspuolella. Markkinatalous jyllää...
        Soten toiminta ei pelaa, sen sijaan yritysten ylläpitämä työterveyshuolto toimii mainiosti. Yrittäjä parat vain joutuvat maksamaan, terveydenhuollon kulut kahteen kertaan ja Soten kallispalkkaiset johtoryhmät ovat iloisia.

        Kannattaa hakeutua vaikka Siilinjärvelle vastaanotolle. Lakimuutoksen jälkeen se on kaikille mahdollista. Siellä homma toimii.


    • ja kansa maksaa

      Kunnallisissa on vain nuoret juuri valmistuneet lääkärit, jotka ei uskalla päättää jatko hoidoista. Iisalmen sairaalan polin seinällä on suuri julisteet potilaille, että he tuntisivat syyllisyyttä kun tulevat valittamaan mitättömyyttään.

      Kuitenkaa näitten julistuksen sääntöjä ei noudata lääkärit. Vaikka olet 2 kk sairastanut ns. flunssaa niin ei muuta kuin oireita hoidetaan ei syitä. Vaikka olisi bakteeri tulehdus niin silmämääräisesti lääkäri arvioi ja lähettää kotiin.
      Heikompi luonne voi pahimmassa tapauksessa synkistää sote alueen itsemurhatilastoja.

      Suomessa on kaksi yksityistä sairaalaa Mehiläinen ja Terveystalo näissä sairaaloissa on ammatinsa osaavat lääkärit. Nuita yllämainittuja juttuja ei esiinny yksityisellä puolen.
      Mutta mutta näissä yksityisissä kaikki maksaa ja todella paljon. Näitten yksit. sairaaloiden omistajat on veroparatiisi firmoja sekä heillä on veroneuvontaa henkilökunnalle. Palkat ymv kierrätetään veroparatiisien kautta. Näitten maksamatta jääneiden veroja me kansalaiset maksamme.

      Tässä mehiläisen ( sioitusyhtiöt) omistajat. http://fi.wikipedia.org/wiki/Mehiläinen_(yritys)

      Tässä terveystalon omistajat Terveystalon omisti vuodesta 2009 sijoitusyhtiö Bridgepoint, joka myi yrityksen syyskuussa 2013 ruotsalaiselle EQT VI -rahastolle.[6] Vuoden 2012 liikevaihto oli 306 miljoonaa euroa.[1]

      Bridgepoint omistaa katsastus asemat A1 ja K1 . Näitten liikevoitosta maksamat verot jää suomen kansan maksettaviksi.

      Ps. Kuntien huonon taloustilanteen vuoksi aluesairaalat myydään yksityisille sijoitus firmoille ja taas kansa maksaa.

      Hki:n lastensairaala alkaa vaikutamaan siltä , että sijoitusyhtiöt rakentaa rakennuksen ja perii siitä miljoonia vuokraa. Vertaa iisalmen poliisitalo 1 miljoona /v vuokraa

      • Taxsilla

        Niin yksityisellä hoito maksaa,mutta sinne pääsee nopeesti ja hoito on hyvää.Yks kaverini meni yksityiselle lääkäriin,ja äkkiä lisä tutkimuksiin ja leikkaukseen nopeesti.henkissä on oli syöpä .Lekuri laitto mehiläiseen hoitoon ja sano et raha on käyttöä varten.Hyvästä hoijosta kannattaa maksaa.


    • rami3

      Iisalmessa eletään kuin villissä lännessä. Sotessa taitaa mättää joka puolella. Lastensuojelu siitä räikeä esimerkki. Lapsen mielipidettä ei kuunnella.
      Kaupungin arvoista kertoo sekin, ettei ole edes ommaa lakimiestä. Onko kaupungin ja Soten virkoihin pesiytynyt korruptoituneita päättäjiä, jotka ajavat vain omaa etuaan ja unohtavat pienten ihmisten hädän.
      Päivystävälle sairaanhoitajalle hatunnosto.Oli ilmeisesti kokenut ja paikallaan.

      • koulun penkkiin

        Niin päivystyksen ylilääkäri kirjoittelee jatkuvasti lehteen,mitkä sairauvet hoijetaan päivystyksessä.Minä kun oon sitä mieltä ,et hoitajat ei oo mitään lääkäreitä.Minä ainakin meen aina lääkärin luo,en tarvii hoitajiin arvijointia.Sitä paitsi poskiontelotulehus ja korvatulehus vaatii lääke kuurin.Päivystyksen ylilääkäri ei sitä tajuu,naurettavaa on.


    • Järkikäteen älypäät

      Tilanne todennäköisesti ollut se, että tarkkailutila ollut täynnä akuutisti sairaita jotka tarvitsevat enemmän hoitoa juuri sillä hetkellä kuin odotustilassa oleva. Se, että potilaita ei käytävällä näy ei kerro kokonaistilanteesta mitään. Olkaa onnellisia että olette niinkin terveitä että joudutte odottamaan.

      • satulinna2

        Niin just järkikäteen kun sote tuli,meni isan sairaalalla kaikki perseelleen.Niin päivystyksessä kuin muuallakin puolella .Toista oli ennen , potilaat pääs hoitoon nyt ei.


      • Verorahat
        satulinna2 kirjoitti:

        Niin just järkikäteen kun sote tuli,meni isan sairaalalla kaikki perseelleen.Niin päivystyksessä kuin muuallakin puolella .Toista oli ennen , potilaat pääs hoitoon nyt ei.

        Luulis olevan itestään selvyys,et meijän verorahoilla ootta sielä töissä.Ja siellä ollaan erottelemassa ketä hoijetaan ,ketä ei.


      • lappu luukulle
        satulinna2 kirjoitti:

        Niin just järkikäteen kun sote tuli,meni isan sairaalalla kaikki perseelleen.Niin päivystyksessä kuin muuallakin puolella .Toista oli ennen , potilaat pääs hoitoon nyt ei.

        Nyt sotelaisetkin pääsevät huippu lääkärien ja hoitajiin hoitoon kyksiin.Lehessä oli kehuttu et kyksissä on osaava henkilökunta,leikkaus ym.Tarkoittaa et iisalmensairaalalla ei taijot riitä ,leikkaus ym .puolella.Et ei kannata hoitaa kyksiin vaan.


      • Röh röh
        lappu luukulle kirjoitti:

        Nyt sotelaisetkin pääsevät huippu lääkärien ja hoitajiin hoitoon kyksiin.Lehessä oli kehuttu et kyksissä on osaava henkilökunta,leikkaus ym.Tarkoittaa et iisalmensairaalalla ei taijot riitä ,leikkaus ym .puolella.Et ei kannata hoitaa kyksiin vaan.

        Sinnehän voi sit perustaa possujen teurastamon jos se suljetaan,onhan isot tilat .


    • Hangota Petsamoon

      Minulle sanasta SOTE on tullut luonteva kirosana ! Ainakin terveyden / sairaudenhoidon on tämä Belsepuupin kehitelmä tehty niitttämään kuolemaa ympäri suomen.

      • Kateellisia

        Kun potilas menee Iisalmen sairaalalle leikkuuseen ,eihän sielä oo ees välineitä.Kun ne menee piiloon ,jos joku laittaa.Kallista lystiä kahvilla ja kusella käy taxsilla kotiin,yhteiskunta maksaa.


      • tottako
        Kateellisia kirjoitti:

        Kun potilas menee Iisalmen sairaalalle leikkuuseen ,eihän sielä oo ees välineitä.Kun ne menee piiloon ,jos joku laittaa.Kallista lystiä kahvilla ja kusella käy taxsilla kotiin,yhteiskunta maksaa.

        Onko tälläista tapahtunut, kerro lisää ?


      • Totta kaikki
        tottako kirjoitti:

        Onko tälläista tapahtunut, kerro lisää ?

        Totta on ja totiisteet on myös.Eräs sano kun puhuin siitä muillekkin ,mitä kaikkee muutakin tapahtu. Et nyt sen tietää kaikki,sehän oli tarkoituskin et kaikki tietää.Pitkä juttu en nyt jaksa kirjottaa ,joku toinen päivä .


      • Homma pelaa
        Totta kaikki kirjoitti:

        Totta on ja totiisteet on myös.Eräs sano kun puhuin siitä muillekkin ,mitä kaikkee muutakin tapahtu. Et nyt sen tietää kaikki,sehän oli tarkoituskin et kaikki tietää.Pitkä juttu en nyt jaksa kirjottaa ,joku toinen päivä .

        Iisalmessa alkaa kohta olla potilaspula. Monet kuulu käyvän lääkärissä Vieremällä ja Siilinjärvellä, sekä Lapinlahdella kun siellä pääsee nopemmin.


      • Kuopijoon
        Kateellisia kirjoitti:

        Kun potilas menee Iisalmen sairaalalle leikkuuseen ,eihän sielä oo ees välineitä.Kun ne menee piiloon ,jos joku laittaa.Kallista lystiä kahvilla ja kusella käy taxsilla kotiin,yhteiskunta maksaa.

        Totta on ! on oksettava laitos.


    • Lopputilit kaikille

      Sit se pulju joutaa laittaa kiini,mitä sillä tekee kun potilaat ei pääse hoitoon .Eikä osata hoitaa, eikä koulun käyneet hoitsut tiijä lääkkeistäkään mitään,tai eräs on tyhmä .

      • Pelottavaa

        Virheitä ne tekevät paljon ,vaikka monta vuotta persettään istuttavat koulun penkissä.On taina koulun käynti hukkaan mennä tietyillä....


    • ammattilainen

      no toivottavasti teillä kohta loppuu valitus kun lakkautetaan päivystys. sitten voitte mennä yhen tikin ompeluun tai puranareseptin hakuun kyksiin. hah hah..

      • Korkeimmalta käeltä

        Voi tokkiinsa kun ovat monet joutuneet menemäänkin,kun isassa ei pääse hoitoon.Huuvetaan turpa levällään ,et mitä sinä tänne tulet.Jospa se riäkyminen loppuu joiltakin.


      • Hui kauheeta

        Lehessä oli et jos halut kuolla,mene iisalmen sairaalaan tapettavaks.


      • Meille raha kelpaa

        Tai lapinlahdelle sielähän on ystävällistä palvelua ,sinne kyllä hoitoon pääsee .


      • Muutkin ihmettelee
        Meille raha kelpaa kirjoitti:

        Tai lapinlahdelle sielähän on ystävällistä palvelua ,sinne kyllä hoitoon pääsee .

        Mite se taipale on iisalmelainen ? asuukohan viikot tunnelissa ja viikonloput kuopijossa.Mikähän kiinostaa soteen asijoissa? oiskohan taka ajatuksia.


      • Kertokeepa
        Muutkin ihmettelee kirjoitti:

        Mite se taipale on iisalmelainen ? asuukohan viikot tunnelissa ja viikonloput kuopijossa.Mikähän kiinostaa soteen asijoissa? oiskohan taka ajatuksia.

        Kukahan on ollu iisalmensairaalassa paras johtavalääkäri?


      • kukahan lie
        Hui kauheeta kirjoitti:

        Lehessä oli et jos halut kuolla,mene iisalmen sairaalaan tapettavaks.

        Sielä veri lentää leikkuu salissa kaula valtimo poikki ,henki lähtöö.


      • ymmärti potilaita
        Kertokeepa kirjoitti:

        Kukahan on ollu iisalmensairaalassa paras johtavalääkäri?

        Aulis paras ,anto luvan yksityiselle hoitoon ,eikä ollu nuuka.


    • Hymyilyttää

      Mitähän se tohtor meinaa teatterissa esittää? Esittäkääpä vaikka jänis metsällä! se vasta on mukava harrastus.

    • ällistynyt

      Nyt täytyy sanoa, että en ymmärrä Iisalmen sairaalan toimintaa! Miksi potilas joka kärsii pahasta huimauksesta lähetetään kotiin parin päivän seurannan jälkeen vaikka hän asuu yksin? Sairaalassa hän oli liikkumiskiellossa, ei edes vessaan yksin koska kaatuilee. Miten hänen kuvitellaan pärjäävän kotona 24h sängyn pohjalla???? Vaikka joku avustaja tai kotisairaanhoito kävisi pari kertaa päivässä, ei se ole riittävä apu yksin kotona selviämiseen...... Terveyskeskukseenkaan ei oteta seurantaan, koska siellä on täyttä.

      • Antaamennä

        Ei sitä ymmärrä suurinosakaan. Nythän on niin , että mitä väliä, kuolkoon, kuolevathan kaikki aikanaan. Ai niin kroisokset ei kuole, ne elää ikuisesti, siksi niitä hoidetaankin ja ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Sotella on ainut asia joka pelaa nopea laskutus.

    • Anonyymi

      Järkyttävää kyllä, että mies joutui kärsimään niin kovasti. Mikään ei ole niin kauheaa, kuin pahasti kärsivä potilas käännytettäisi takaisin kotiin katsomatta potilaan tilannetta. On kiire, mutta ei oikeuta kerrassa mihinkään sekään syy. Voi voi. Kirjoitin myös erään toisen potilaan samanlaisesta tilanteesta, mutta siinä potilas todellakin lähti kotiin todella kärsivänä, kipuisena päivystyksestä näkemättä lääkäriä.

    • Anonyymi

      Ei oo sotea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe