Kuinka paljon pää normaalisti kääntyy ja koska pitäisi huolestua liian vähäisestä kiertoliikkeestä?
Omani ovat 40 ja 80 astetta.
Pään kääntymisestä
5
2246
Vastaukset
- lääkäriprofessori
Normaalilla ihmisellä 365 ja 180 astetta (vaaka- ja pystysuunta). Tämä on evoluution tulos, joka on mahdollistanut ihmiselle ympäristön jatkuvan "skannaamisen" ja 3d kuvan muodostamisen ympäristöstä. Jos pääsi ei pyöri ympäri suosittelen lääkärille varamaan ajan, nykyään nämä ongelmat osataan kyllä korjata, kirkopraktikko sen kun vääntää ns. niskat nurin niin johan kääntyy-
- LÄÄKÄRIYLIPROFESSORI
ei varmasti oo 365 astetta :D Ei meitsin pää ainaki ympäri pyörähdä ilman kuolemaa. 180 ja 180 on normaali
- ap.
LÄÄKÄRIYLIPROFESSORI kirjoitti:
ei varmasti oo 365 astetta :D Ei meitsin pää ainaki ympäri pyörähdä ilman kuolemaa. 180 ja 180 on normaali
Täällä on hirveän koulutettuja vastaajia. :-O
- Vuoden opiskellut
Selkärangan eri osien liikelaajuuksia esittävät luvut vaihtelevat yllättävän paljon lähteestä riippuen, mutta löysin ainakin suuntaa-antavaksi luvuksi niskarangan kiertoliikkeen (rotaation) laajuudeksi 50 astetta molempiin suuntiin. Jos käyttää kiertoliikkeeseen myös alempaa selkärankaa, päästään yleensä 90 asteeseen ja ylikin.
Asiantuntemukseni ei nykyisellään riitä sanomaan, miloin pään heikosta kääntymisestä pitäisi huolestua. Suosittelisin kysymään joltain paremmin tietävältä ainakin seuraavissa tapauksissa: 1) pää kääntyy oleellisesti vähemmän toiseen suuntaan kuin toiseen, 2) niskan liikelaajuus on vähentynyt viime aikoina esim. vamman seurauksena, 3) niska on kipeä tai sinulla on joitakin muita oireita, jotka mahdollisesti liittyvät niskan liikkeisiin, 4) asia vaivaa sinua edelleen.- ap.
Kiitos kattavasta vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481