Hyvinkään tragedia.
Eikö olisi korkea aika tällaisissa tragedioissa niin median, kuin meidän "tavisten", alkaa todellakin HALVEKSIMAAN tekijää, eikä suinkaan vuodatella järkytystä.
Niin järkyttävää kuin onkin, että joku sekopää tappaa tuntemattomia omaa vihaa ja ahdistustaan purkaessaan, tällaiset tapahtumat saavat mediassa aivan vääränlaista julkisuutta. Median julkisuus ruokkii näitä sairaita aina epätoivoisempiin tekoihin, omaa huomiotaan hakiessaan. Mitään muuta motiiviahan näille ei ole, kuin huuto; "Mulla on paha olla! Kukaan ei huomaa!"
Kautta aikain on ollut henkisesti sairaita ihmisiä, jotka mm. itseään vahingoittamalla yrittävät saada ympäristön huomiota, empatiaa, sääliä tai sympatiaa (toki väärillä keinoin) Kyseessähän on ihan sama ilmiö. Niin kauan kuin ruokimme tämäntyylistä huomionhakua, se on sairaalle keino saada se huomio.
Median (ja meidän kaikkien) tulisi lakata nyt antamasta sitä huomiota silloin, kun keino huomion saamiseen on näinkin järkyttävä (satuttaa huomion hakija sitten itseään, tai muita) Tämänlaisella huomiolla vaan ruokimme näitä sairaita ihmisiä, jotka tarvitsevat ihan muunlaista apua, kuin julkisuutta.
niin sairasta
31
192
Vastaukset
- *
Mitähän mahtaisit asiasta ajatella, jos 18-vuotias olisi omasi tai jonkun läheisesi lapsi?
- *
Lisään vielä, että kauhea tapaus.
Mistä johtunee nyky meno, en ainakaan minä sitä tiedä.
Minua järkyttää sekin, että media uutisoi kuinka muualla maailmalla on asiaan regoitu. Siinä mennään jo liian pitkälle. - äiti myös
Aina kun näitä tapahtuu ajattelen tekijän olevan jonkun äidin lapsi. Mitä on tapahtunut sille pienelle reippaalle pojalle? Onko poika itse syyllinen vai ihmiset jotka hänen kasvaessaan ovat vaikuttaneet hänen elämäänsä? Suojellaanko lapsia pienenä liikaa ja varjellaan pettymyksiltä? Onko oikeä elämä liian kova pumpulissa kasvaneelle tai onko lapsi jo pienenä joutunut kokemaan vain etäisyyttä aikuisten taholta?
Miten me aikuiset oppisimme kuuntelemaan lapsiamme oikein ja tunnistamaan heidän hätänsä? - Usko A.
äiti myös kirjoitti:
Aina kun näitä tapahtuu ajattelen tekijän olevan jonkun äidin lapsi. Mitä on tapahtunut sille pienelle reippaalle pojalle? Onko poika itse syyllinen vai ihmiset jotka hänen kasvaessaan ovat vaikuttaneet hänen elämäänsä? Suojellaanko lapsia pienenä liikaa ja varjellaan pettymyksiltä? Onko oikeä elämä liian kova pumpulissa kasvaneelle tai onko lapsi jo pienenä joutunut kokemaan vain etäisyyttä aikuisten taholta?
Miten me aikuiset oppisimme kuuntelemaan lapsiamme oikein ja tunnistamaan heidän hätänsä?Nyt olisi korkea aika perustaa toimikunta
puolueettomasti tutkimaan, mitä olis teh-
tävissä. Nuorten korkea työttömyys, opis-
keluhaluttomuus ja syrjäytyminen.
Siitä ei voi syyttää hallitusta, sillä ilmiö on
Yleis-Eurooppalainen. Uskon, että meillä
olisi mahdollisuus ratkaista se. - 20 13
oma läheiseni on hakenut huomiota satuttamalla itseään, ja saanut sitä. Saanut riittävästi, että toistaa tekonsa tietyin väliajoin. En sano, että olisin itse antanut huomiota, mutta läheisenä tiedän, että huomiota tällä tavoin on saatu, ja paljon.
Rinnastan tämän Hyvinkään, ja muut vastaavat ihan samaan gategoriaan. Epätoivoisen ihmisen huomionhakuun.Niin kauan, kuin tällätavoin saadaan haluttua huomiota, se jatkuu. Tehdään jotain niin epätoivoista, että huomataan. Julkisuus vielä ruokkii tätä...
En suinkaan tarkoita, etteikö ihminen tarvitsisi todellakin apua, hakiessaan huomiota suorastaan epätoivoisin keinoin, mutta minkälaista sen avun tulisi olla? Presidentin osanottoja iltapäivälehdissäkö?
Oma veljeni on tehnyt itsemurhan alle 20 vuotiaana, ilman, että olisi näkyviä merkkejä siitä ennalta antanut, satuttanut sen enempää itseään, kuin muitakaan. Mikä hänet siihen aikoinaan ajoi, emme kukaan tiedä? Itse hän kuitenkin suunnitteli ja varmisti asiat niin, että elämä loppuu. Kukaan ei "pelasta viimehetkillä" ym. Hän halusi pois, ei huomiota. - 12 15
äiti myös kirjoitti:
Miten me aikuiset oppisimme kuuntelemaan lapsiamme oikein ja tunnistamaan heidän hätänsä?aivan, mutta mikä tulee olla ympäristön asenne. Säälikö, voi sua raukkaa... sua on kiusattu. Sääli ei ketään paranna, jotkut jopa hakevat sitä tietoisesti tai alitajuisesti, joka sekin saattaa johtaa epätoivoisiin tekoihin.
Tekijä on jonkun lapsi aina, joskus jopa jonkun vanhempi. Säälitäänkö häntä, vai hänen läheisiään, vai uhreja vai uhrien läheisiä... sääli ei johda mihinkään. - **
Usko A. kirjoitti:
Nyt olisi korkea aika perustaa toimikunta
olisi mahdollisuus ratkaista se.Helpommin sanottu kuin tehty. Yhteiskunnan olisi tehtävä muutos arvoihin ja asenteisiin.
- 20.20.26.05
** kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Yhteiskunnan olisi tehtävä muutos arvoihin ja asenteisiin.
olet oikessa, ei ole helppo tehtävä, mutta nämä ääritapaukset ovat mieleltään sairaita.
Monikin vanhemmistamme ja isovanhemmistamme ovat kokeneet lamaa ja vaikeita aikoja, työttömyyttä (jopa ilman tämänpäivän taloudellista ja sosiaalista tukea) ja selvinneet vahingoittamatta muita.
Pienissä kyläyhteisöissä silloin nämä muutamat "kylähullut" toki hoituivat ympäristön tuella (muttei kannustuksella kuitenkaan!) vaan kuinka tänäpäivänä selvitään? Ei ole sitä kyläyhteisöä? On korkeintaan isä ja äiti, jos hekään (ehtivät)
Monikin meistä on taloudellisesti hyvinkin tukalissa tilanteissa, ihmissuhteetkin voi kaatua ym. mutta ei se saa meitä ampumaan tai puukottamaan vieraita ohikulkijoita.
Tällaisiin tekoihin ajautuvat ovat aina mieleltään sairaita. Miksi ihmeessä tähän ei herätä, eikä huomata niitä sairaita? Huomata heitä muiden ongelmien kanssa olevista. Ei Kelan päiväraha auta, ei opiskelupaikka auta, jos mieleltään sairas ei koe saavansa apua ja tukea. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä itsensä näkyväksi? Tavalla tai toisella, joskus siis todella pahalla tavalla. - yllytetystäkö?
Usko A. kirjoitti:
Nyt olisi korkea aika perustaa toimikunta
olisi mahdollisuus ratkaista se.kyse ei ole ollut "syrjäytyneestä nuoresta"
"http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/poliisi-kattoampuja-eroaa-profiililtaan-muista-joukkosurmaajista/art-1288472333654.html
- olet ällöttävä loine
Sinä olet yksi tragedian varjossa kylpevistä egoisteista jotka postaavat tälllaisia aiheita, sen takia että saisivat näyttää "sympaattisilta" ja saada osansa huomiosta.
Vaadit medialta huomaamattomuutta, mutta mitä itse teet, varastat heidän työnsä hedelmät, postaat itse ollaksesi näkysillä
Tarvitaan toisen tragedia jotta loiset kuin sinä, elävät.- 16 8
mitä ihmettä Sinun mielestä on sympaattisuus? Sympaattisuutta näissä asioissa ruokkii nimenomaan julkinen media.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että asioihin olisikin puututtava aika tiukalla kädellä, ei suinkaan sympatialla, ei edes empatialla.
Jos varastan median hedelmät, mitä ihmeen iloa siitä on täällä s24 palstalla minulle?
Kyllä, yritän herättää keskustelua siitä, onko mm. median suhtautuminen asiaan oikeanlaista (jos siis yritetään estää tämänkaltaisia asioita tapahtumasta!)
Yritän myös herättää keskustelua siitä, kuinka meidän tavallisten ihmisten, läheisten tulisi reagoida omaistemme tai ystäviemme masennukseen, pahaan oloon ym. jolloin sen esiintuomiseen käytetään arvelluttavia ja vaarallisia keinoja, niin ympäristön, kuin asianomaisen itsensä suhteen.
Nappasinko nyt leivä suustasi vai? Se ei ollut tarkoitus.Tarkoitus oli herättää keskustelua siitä, lisääkö tämäntyyppinen media, julkisuus näissä asioissa, vielä näitä epätoivoisten, masentuneiden, sairaiden ihmisten huomionhakuisuutta. Lisääkö se tämäntyyppisiä tragedioita?
Kukaan meistä ei halua, että läheinen ihminen joutuisi tämäntyyppisen huomionhaun viattomaksi ulkopuoliseksi kohteeksi. Sinun lapsesi tai siskosi tai isäsi? Olisitko todella iloinen, jos läheisesi olisi uhri, pelkästään siksi, että väsynyt ja sairas Sinulle ja läheisellesi tuntematon ihminen ei saa huomiota enää muutakuin raa`alla väkivalla, tuikituntemattomia kohtaan. "Räiskimällä", ja pääsemällä lööppeihin?, jotta media saisi tästä leipänsä?
Asioita voi, ja pitääkin uutisoida. Miten se tehdään, on toinen asia. Ruokitaanko muita sairaita ihmistä lööpeillä, jossa kerrotaan presidentin lähettäneen surunvalittelut omaisille? Tai kuvilla kynttilämerestä kohdalle sattuneiden ulkopuolisten kuolinpaikoilla? Listaa voi jatkaa vaikka kuinka...
Nämä käsittämättömät teot on sattuneet muutaman viime vuoden aikana.
Tietenkin tämä julkisuus on yksi tekijä. ilman sitä, tuskin näitä toistuvasti tapahtuisi.
Se, miten nämä voitaisiin estää, on vaikeampi asia. Ei siinä tavisten halveksunta varmaan auta.
Suomalainen yhteiskunta on onnistujien ja vahvojen yhteiskunta.
Epäonnistujien ja heikkojen osa ei ole kadehdittava,
Kannattaisi myös miettiä, mikä merkitys on väkivaltaviihteen hyvin suurella osuudella televisiossa ja netissä sellaisille, jotka ovat tämän sortin vaikutteille alttiita.
Sellainen tuntuma, että nämä tekijät on hyvin yksinäisiä, joiden minäkuva on vääristynyt.
Miten saada enemmän yhteisöllisyyttä, ja miten saada näm l"auman" jäseniksi, se on jo isompi kysymys.- minä minä huomatkaa
enkä edes puhuisi "suomalaisesta"... kyllähän näitä tapahtuu muuallakin. Halveksunta...tai julkisuuskuva, on yksi asia, osa-alue. Näihin tekoihin syyllistyvat ovat psyykkisesti sairaita poikkeuksia. Kyse onkin pitkälti siitä, ruokitaanko tämäntyylistä huomionsaamista, vai saadaanko se näyttämään "ei niin hyvältä" huomionsaamiselta.
Terve ihminen suurienkin ongelmien keskellä itkee, kiroilee, manaa, juo viinaa, väsyy, kyllästyy, nukkuu tai potee unihäiriöitä, syö tai nälkiintyy, mutta ei todellakaan tapa tuntemattomia viattomia vieraita ihmisiä, jopa lapsia, ei tapa edes tuttuja, ilman motiivia. Tällaiseen silmittömään toimintaan ei ole mitään muita perusteita, kuin sairaalloinen huomion saaminen. minä minä huomatkaa kirjoitti:
enkä edes puhuisi "suomalaisesta"... kyllähän näitä tapahtuu muuallakin. Halveksunta...tai julkisuuskuva, on yksi asia, osa-alue. Näihin tekoihin syyllistyvat ovat psyykkisesti sairaita poikkeuksia. Kyse onkin pitkälti siitä, ruokitaanko tämäntyylistä huomionsaamista, vai saadaanko se näyttämään "ei niin hyvältä" huomionsaamiselta.
Terve ihminen suurienkin ongelmien keskellä itkee, kiroilee, manaa, juo viinaa, väsyy, kyllästyy, nukkuu tai potee unihäiriöitä, syö tai nälkiintyy, mutta ei todellakaan tapa tuntemattomia viattomia vieraita ihmisiä, jopa lapsia, ei tapa edes tuttuja, ilman motiivia. Tällaiseen silmittömään toimintaan ei ole mitään muita perusteita, kuin sairaalloinen huomion saaminen.Tämä on vain yksi ilmentymä yhteiskunnan pahoinvoinnista.
Toinen lukunsa on nämä päin rekkaa ajamiset, ja muut itsemurhat.
holtiton viinankäyttö
Onhan viimeaikaisissa perhesurmissa kuollut enemmän kun tässä.
kyllä ne yhteiskunnan oireista (pahoista) kertoo.
Kilpailuyhteiskunta on viety liian pitkälle, joka ei siinä vauhdissa pysy, se jää jalkoihin.
Joku yrittää olla vahva, ja tekee tällaista.
Sille vaan ei mitään mahda, että tällaisia on.tulisilla kirjoitti:
K-kotton.
Kirjoitat niin mun ajatuksia.
Mulla ei ole juurikaan tuohon mitään lisättävää.Kyllä minun ajatuksiin lisättävää löytyy.
Tuossa tullut viime aikoina vähän seurattua.
Kylla julkisuudessa on se "hyvän" elämän raja vedetty niin ylös, että taitaa harvalla olla siihen mahdollisuus.
Varmaa vaikeasti ymmärrettäviä nämä minun jupinat.- L*
k-kotton kirjoitti:
Kyllä minun ajatuksiin lisättävää löytyy.
Kylla julkisuudessa on se "hyvän" elämän raja vedetty niin ylös, että taitaa harvalla olla siihen mahdollisuus.
Varmaa vaikeasti ymmärrettäviä nämä minun jupinat.Sinun ajatuksiin on helppo yhtyä. Ei ole olemassakaan mitään hokkuspokkus-temppua, joilla noin vain päästään parempaan, jos siihen edes pyritään.
Maamme sanotaan olevan rikaampi kuin koskaan, ja silti lopetetaan ja vähennetään lasten ja nuorten hyvinvointiin tähtäävää toimintaa.
Eikäpä aina tunnu pahoinvointi olevan varattomuudenkaan syytä.
Ahneus, rahanhalu, muiden tallaaminen on tätä päivää.
Monikaan ei muista, kuin omiaan, jos aina heitäkään.
Moni lapsi istuu tietsikan edessä mielikuvitusmaailmassa, josta tuskin syömään ehtii.
Sekin on vain yksi asia, mutta omiaan hämärtämään toden ja kuvitelman rajaa.
Moni vanhempi elää uransa kiireisintä aikaa, samalla kun lapset tarvisivat pelkkää aikaa.
Liian monet vanhemmat omin elämäntapoinensa ovat kyvyttömiä kasvattamaan lapsiaan.
Asia on niin monisärmäinen, ettei parhain taitoinsakaan siitä voi kuin hieman kynnellä raapaista pintaa. k-kotton kirjoitti:
Kyllä minun ajatuksiin lisättävää löytyy.
Varmaa vaikeasti ymmärrettäviä nämä minun jupinat.Ei noi sun jupinat mulle vaikeita ole.
Itsekin olen jo kauan seurannut tätä maailman menoa monella kantilla.
Eikä näin mennä kun tuhoon.
Jossain vaiheessa tulee raja vastaan.
Aina ei voi vain kasvaa, ei mennä loputtomiin kovempaa.
Nyt on alkanut monella tapaa tää elämän rakoilu, monilla ihmisillä.
Niilläkin joilla "hyvin" menee.
Mutta mikä sitten olis se vastaus tähän.
Sehän ei olis kelleen myönteinen mitä itse ajattelen.
Pitäis opetella tulemaan vähemmällä toimeen. Ja toi yhteisöllisyys on yksi kulmakivi.
Ja oikeesti ei mun vastaukset ole kun pelkästään mun ajatuksia.
- tsätsätsääreborgi
Kuinka moni teistä puhuu yli kaksivuotta vanhaan puhelimeen, ajaa 1990 luvun autolla? Kuluttamisen ja näyttämisen hysteria tekee ihmisistä juoksevia sekopäitä joiden arvot ovat..ensin raha, sitten raha ja ulkoinen hyvinvointi..kolmantena näennäinen lasten hyvinvointi, annetaan viisikymppiä ja kaikki ok.
Vanhempien asenteesta lasten ongelmat johtuvat, kaikkien vanhempien jotka maan moraalin ja suunnan näyttävät. Niin makaa kuin petaa.- Rattus sp.
Kirjoitat paljon samalla tavalla kuin ajattelen. On helppoa syyttää, että yhteiskunta on kylmä ja kilpailuhenkinen. Yhteiskunta muodostuu yksittäisistä ihmisistä, jotka vaikuttavat siihen, mitä se on. Yhteiskunnasta on tullut käsite, syntipukki.
Vähemmän kilpailuhenkistä laumasieluisuutta ja enemmän yksilöitä.. - 17 2
minäpä puhun (vanhaan puhelimeen) En omista autoa, tosin asun hsl-alueella, jossa julkinen liikenne on hyvin hoidettu. Elän toimeentulorajan alarajoilla, pienyrittäjänä ilman tukia ajoittain jopa reilusti sen alapuolella. Olen myös itse ollut lapsi hyvin vähävaraisessa perheessä (verrattuna senaikaiseen tasoon, en saanut niitä "leluja", joita varakkaimmissa perheissä syntyneet ystäväni saivat) Olen saanut kuitenkin kotoani perusarvot elämääni, joista oikeudenmukaisuus yksi tärkeimpinä.
Niin väsynyt ja masentunut, kuin lapsena/nuorena usein olinkin (mm. koulukiusaaminen) koskaan ei edes käynyt mielessä vahingoittaa tuntemattomia ihmisiä, ei edes itseäni.Toki tiedostamaton itseni vahingoittaminen tapahtui mm. syömällä liikaa ja väärin.., vaikka koti oli köyhä, ruokaa oli aina.
Ei Hyvinkään tapaisiin tragedioihin johda puute materiasta. Tällaisiin julkisiin yhden ihmisen mielenosoituksiin johtaa puute huomiosta.
Huomio on lopulta saatu?
- 2+17
Nykyään yhteiskunta kieltää mutta vanhemmat ei. Kannattaisiko kokeilla toisinpäin?
- Rattus sp.
Monesti tuntuu siltä, että tekijää ymmäretään, mutta uhrit jäävät huomiotta. Uhrit ovat statistin osassa, jolla ei ole merkitystä. Tuollaisen kuvan saa, kun lukee lehtikirjoittelua. Ei ole siis ihme, etten seuraa mediaa pahemmin noiden tragedioiden osalta.
Mitä enemmän kirjoitellaan ja märehditään asiaa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä seuraava tarttuu aseeseen. Noiden aseiden säilyttäminen kotona pitäisi olla jämptimpää. Se, kenellä on lupa, pitää asekaapin avainta mukana, niin ettei se ole kaikkien perheenjäsenien saatavilla.
Puolueetonta tutkimusta (vaikka olisi kuinka karua tekstiä) aiheesta eli mikä johtaa tekoihin. Siihen on varmasti osa syynä terveydenhuollon tehottomuus/vanhanaikaisuus/resurssipula, kasvatus (koulu/päiväkoti/vanhemmat), elinolosuhteet jne..
Kyllähän on viime vuosina nähty monia nurinkurisia juttuja lehdissä. Osa vanhemmista pitää lapsiaan loma-aikana päiväkodeissa, jotta saavat levättyä. Kunnat pitävät lapsia "tarhattuina" ylisuurissa ryhmissä päiväkodeissa. Välillä tuntuu siltä, että onko niitä lapsia vain sen tähden, kun naapurillakin on.. Jos syyllistänkin osaa vanhemmista, niin mielestäni se on aiheellista. Huom. tarkoitin osaa, en kaikkia vanhempia..- Rimmir tänään
Olisikohan oikeastaan kysymys että vanhemmilta on mennyt kyky tulkita lapsiaan ja erityisesti lasten mielenterveyttä.
Ja mistä ihmeestä hän sai aseet käsiinsä? Pitäisikö sitä aselakia sittenkin koventaa ettei yksityisissä kodeissa enää saa säilyttää aseita vaan ne olisi oltava poliisilaitoksella tai vaikkapa ydinvoimalassa. - Rattus sp.
Rimmir tänään kirjoitti:
Olisikohan oikeastaan kysymys että vanhemmilta on mennyt kyky tulkita lapsiaan ja erityisesti lasten mielenterveyttä.
Ja mistä ihmeestä hän sai aseet käsiinsä? Pitäisikö sitä aselakia sittenkin koventaa ettei yksityisissä kodeissa enää saa säilyttää aseita vaan ne olisi oltava poliisilaitoksella tai vaikkapa ydinvoimalassa.Voi olla hyvinkin syynä ja myös se, että omilta kiireiltään tai etäisten välien tähden ei huomaa muutosta. Tuo poliisiasemalla säilyttäminen voisi olla hyvä asia aikoina, jolloin ei ole metsästysaika. Iso määrä aseita houkuttelesi muuten rikollisia.
- Tätä mieltä
Olavi Sydänmaanlakka sanoin Maikkarin uutisissa ihan oikein. Vika on tässä yhteiskunnan tämän hetkisessä tilassa ja mm meidän kyvyssämme olla toisten kanssa. Onko sääli sittenkään sairautta????
Minusta tässä yhteiskunnassa on tapahtunut Skotlannin paimenkoira ilmiö. On sanottu, että em rotu on jalostettu liian pitkälle. Seurauksena kallo on pienentynyt eikä aivot mahdu sinne kunnolla mistä seuraa arvaamatonta käyttäytymistä. MInä koen suomalaisen yhteiskunnan ahdistavana enkä ihmettele näitä tapahtumia yhtään. Odotellaan ihan levollisin mielin seuraavaa.
Tuo suoranaisesti v.....taa, tällainen tapahtuma ja melkein samaa hetkeen uutisoidaan, että aseiden säilyttämistä aiotaan muuttaa.
Jokelan ja Kauhajoen jälkeen vaahdottiin aselupien myöntämisestä. Ase tarvitsijalleen on kuin viina juopolle. Aina löytyy.
Seuraava katasrofi tapahtuu varmasti ja mistä sen jälkeen vaahdotaan- outoa!
Mutta yhteiskuntahan olemme me!
Erittäin hyvä näkökulma! Olen kirjoittanut asiasta blogin tänään, mutta teen siitä oman aloituksen, sillä näkökulma on hieman erilainen.
- Sosiopaatti
Ja kun jollain paha olo niin pitäähän muillakin olla! Ja jos ei vielä ole niin tarttee näköjään tehdä jotain että joillekin muillekin tulee paha olo! Eiks se niin mene?
- Juuso-Petteri
Suomessahan on väkivallan ja vihan perinne.
Näkyyhän tuo täälläkin, ja se ei hetkessä muutu.
Vihaamme kerjäläisiä ja marjanpoimijoita. Miksi?
Vihaamme erilaisuutta. Vihaamme eri mieltä ole-
via. Miksi?
Emme oikeastaan kuulu länsimaihin. Väkival-
tatilastomme ovat samat kuin Balttian maissa
ja Venäjällä. Mutta mehän voimme yrittää kas-
vaa ja sivistyä. Enemmän suvaitsevuutta.
Sivistyksessä meillä on vielä pitkä ja kivinen tie! - miksi?
perheväkivaltaa on paljon, mutta se on niin hävettävää, ettei kerrota kellekkään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222387
- 951526
- 1181264
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18959- 52852
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18831- 34785