Minua on muutaman kerran askarruttanut seuraava asia.
1) Osa uskovista väittää tietävänsä, mitä Jumala ajattelee tai haluaa
2) Jumala ajattelee aina, kuten uskova itse ajattelee ja tukee juuri samoja asioita kuin uskova itsekin
Jumala esimerkiksi vihaa homoja, joidenkin mielestä. Jumala ei hyväksy evoluutiota, Jumalan mukaan nainen ei ole miehen arvoinen jne. Miten on mahdollista, että Jumala "sattuu" aina olemaan samaa mieltä kuin uskova itse. Silloinkin, kun uskovan mielipide vaihtuu niin se johtuu siitä, että Jumala vaihtoi myös mieltään tai paremminkin tarkensi tahtoaan tms.
Toinen mielenkiintoinen seikka on tietenkin se, että Jumala puhuu eri uskoville eri tavalla eikä ole johdonmukainen ohjeissaan.
Homoviha on korostunut ilmiö fundamentalistien keskuuudessa. He tietävät, että Jumala vihaa aivan kuten he itsekin. Homofoobikot usein unohtavat kuitenkin muut Jumalan vaatimukset olkaa kohauttamatta. Alla esimerkki siitä miten keinotekoista ja tarkoitushakuista, joiden usko on. Ensinnäkin Jumala ei hyväksy homoutta, mutta samoissa ohjeissa kerrotaan, miten tatuoinnit ovat Jumalan tahdon vastaisia. Silti uskovalla on pokkaa tatuoida käteensä, miten Jumala vihaa homoja. Ristiriitaista? Kermankuorintaa?
http://www.upworthy.com/and-the-number-1-way-to-look-like-an-idiot-is?c=bl3
Miksi Jumala on samaa mieltä kuin uskova?
34
198
Vastaukset
- SamiA
"1) Osa uskovista väittää tietävänsä, mitä Jumala ajattelee tai haluaa"
Minä ainakin tiedän Jumalan tahdon.
Se johtuu siitä, että se on suurempi kuin omatahtoni.- Kalapagos (ei kirj.)
Miksi muuten et kampanjoi tatuointeja vastaan? Sehän on Jumalalle tärkeä asia? Entä miksi sinulla ei ole partaa siitäkin kerrotaan samassa kohdassa kuin homoista. Miksi et välitä Jumalan sanasta muuten kuin homojen osalta?
27 Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa. 28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
http://pr38.scripturetext.com/leviticus/19.htm "Minä ainakin tiedän Jumalan tahdon."
Itseasiassa Jumalan tahdon tietäminen on mahdotonta, olet pieni mitätön ihminen jolle sellaista lahjaa ei koskaan edes tule olemaan. Voit toki uskoa tietäväsi Jumalan tahdon huijaat vain itseäsi.- paskajeesus
shadowself kirjoitti:
"Minä ainakin tiedän Jumalan tahdon."
Itseasiassa Jumalan tahdon tietäminen on mahdotonta, olet pieni mitätön ihminen jolle sellaista lahjaa ei koskaan edes tule olemaan. Voit toki uskoa tietäväsi Jumalan tahdon huijaat vain itseäsi.Eikö siis jumalusko ole suurta älyttömyytä, ihmisen on vaikea tunnustaa tietämättö myytensä elämän syvimmästä olemuksesta. Ah, niin paljon helpompi on luoda omia mielikuvitusjumalia ja olla niihin uskovinaan.
- SamiA
Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:
Miksi muuten et kampanjoi tatuointeja vastaan? Sehän on Jumalalle tärkeä asia? Entä miksi sinulla ei ole partaa siitäkin kerrotaan samassa kohdassa kuin homoista. Miksi et välitä Jumalan sanasta muuten kuin homojen osalta?
27 Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa. 28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
http://pr38.scripturetext.com/leviticus/19.htm"Miksi et välitä Jumalan sanasta muuten kuin homojen osalta?"
Rakastan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäni. - SamiA
shadowself kirjoitti:
"Minä ainakin tiedän Jumalan tahdon."
Itseasiassa Jumalan tahdon tietäminen on mahdotonta, olet pieni mitätön ihminen jolle sellaista lahjaa ei koskaan edes tule olemaan. Voit toki uskoa tietäväsi Jumalan tahdon huijaat vain itseäsi."itseasiassa Jumalan tahdon tietäminen on mahdotonta, olet pieni mitätön ihminen"
Pienuudestani huolimatta kuulen Jumalan äänen.
Jumala ei ole ulkopuolellani, vaan sisäpuolella.
Olen osa Jumalaa. - SamiA
paskajeesus kirjoitti:
Eikö siis jumalusko ole suurta älyttömyytä, ihmisen on vaikea tunnustaa tietämättö myytensä elämän syvimmästä olemuksesta. Ah, niin paljon helpompi on luoda omia mielikuvitusjumalia ja olla niihin uskovinaan.
”ihmisen on vaikea tunnustaa tietämättö myytensä elämän syvimmästä olemuksesta.”
Kykenen silti elämään, vaikka en tiedä kaikkea.
Jumala tietää kaiken, se riittää minulle. Elän kuolen kukalla, paikkani on pihan nurmikolla.
Siinä missä meidät ihmiset on kutsuttu, siinä me tiedämme kaiken. Me tiedämme enemmän kuin tiedämme, mutta emme usko siihen. SamiA kirjoitti:
"itseasiassa Jumalan tahdon tietäminen on mahdotonta, olet pieni mitätön ihminen"
Pienuudestani huolimatta kuulen Jumalan äänen.
Jumala ei ole ulkopuolellani, vaan sisäpuolella.
Olen osa Jumalaa."Pienuudestani huolimatta kuulen Jumalan äänen."
Voit ehkä kuulla äänen mutta et voi tietää kyseessä olevan Jumala. Sinun asemasi ei ole tietää, vaan pelkän uskon varassa joudut toimimaan.
"Jumala ei ole ulkopuolellani, vaan sisäpuolella.
Olen osa Jumalaa."
Et voi tietää myöskäan että onko Jumala ulkopuolella vai sisäpuolella, ja vielä vähemmän sen että oletko osa Jumalaa vai et.
Uskoa voit mitä haluat, mutta tietoa sinulla ei ole.- SamiA
shadowself kirjoitti:
"Pienuudestani huolimatta kuulen Jumalan äänen."
Voit ehkä kuulla äänen mutta et voi tietää kyseessä olevan Jumala. Sinun asemasi ei ole tietää, vaan pelkän uskon varassa joudut toimimaan.
"Jumala ei ole ulkopuolellani, vaan sisäpuolella.
Olen osa Jumalaa."
Et voi tietää myöskäan että onko Jumala ulkopuolella vai sisäpuolella, ja vielä vähemmän sen että oletko osa Jumalaa vai et.
Uskoa voit mitä haluat, mutta tietoa sinulla ei ole.”Uskoa voit mitä haluat, mutta tietoa sinulla ei ole.”
Ei kysymys ole uskosta, vaan olemisesta. Jumala on minussa ja hänen tahtonsa. Kyllä sen huomaa, mikä on lähtöisin ihmisestä ja mikä Jumalasta. Se mikä on lähtöisin Jumalasta, sisältää aina yliluonnollisen rauhan. Mitä tietämiseen tulee, niin Jumalassa ei ole kieltä. Jumala puhuu ihmisen sisimpään. Se mitä Jumala on, sisältää sen, mitä Jumala tahtoo. - 18+1
SamiA kirjoitti:
"Miksi et välitä Jumalan sanasta muuten kuin homojen osalta?"
Rakastan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäni.Rakastat olematonta yli kaiken? Et sinä lähimmäisiäsi rakasta. Nyt syyllistyit pahaan valheeseen.
- ?????
SamiA kirjoitti:
"Miksi et välitä Jumalan sanasta muuten kuin homojen osalta?"
Rakastan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäni.''lähimmäistä niin kuin itseäni.''
Kirjoituksistasi päätellen inhoat ja vihaat lähimmäisiä. SamiA kirjoitti:
”Uskoa voit mitä haluat, mutta tietoa sinulla ei ole.”
Ei kysymys ole uskosta, vaan olemisesta. Jumala on minussa ja hänen tahtonsa. Kyllä sen huomaa, mikä on lähtöisin ihmisestä ja mikä Jumalasta. Se mikä on lähtöisin Jumalasta, sisältää aina yliluonnollisen rauhan. Mitä tietämiseen tulee, niin Jumalassa ei ole kieltä. Jumala puhuu ihmisen sisimpään. Se mitä Jumala on, sisältää sen, mitä Jumala tahtoo."Jumala on minussa ja hänen tahtonsa. "
Sinulla ei ole mitään tapaa oikeasti tietää mikä sinussa on, kyse on uskosta siihen että se olisi nimenomaan Jumala joka sinussa on.
"Kyllä sen huomaa, mikä on lähtöisin ihmisestä ja mikä Jumalasta. Se mikä on lähtöisin Jumalasta, sisältää aina yliluonnollisen rauhan."
Pieni sinun pitää olla mieleltäsi jos näin kuvittelet. Ei ole mitään yliluonnollista rauhaa mistä Jumalan tunnistaisi eikä sinulla ihmisenä edes ole kykyä tunnistaa yliluonnollisten asioiden ominaisuuksia. Kaikki sanomasi on vain arvailua.
"Mitä tietämiseen tulee, niin Jumalassa ei ole kieltä. Jumala puhuu ihmisen sisimpään. Se mitä Jumala on, sisältää sen, mitä Jumala tahtoo."
Jumalan tahto on ihmiselle yhtä tuntematon kuin on Hänen todellinen olemuksensakin on. Yliluonnollinen on ihmisen käsitystason tavoittamattomissa etkä sisimmässäsi mitenkään kykene erottamaan Jumalan puhetta Paholaisen puheesta.- mdma
????? kirjoitti:
''lähimmäistä niin kuin itseäni.''
Kirjoituksistasi päätellen inhoat ja vihaat lähimmäisiä."Kirjoituksistasi päätellen inhoat ja vihaat lähimmäisiä."
Samin kirjoituksista päätellen hän inhoaa myös itseään. - ?????
mdma kirjoitti:
"Kirjoituksistasi päätellen inhoat ja vihaat lähimmäisiä."
Samin kirjoituksista päätellen hän inhoaa myös itseään.Aivan.
- kleppoo
SamiA kirjoitti:
”Uskoa voit mitä haluat, mutta tietoa sinulla ei ole.”
Ei kysymys ole uskosta, vaan olemisesta. Jumala on minussa ja hänen tahtonsa. Kyllä sen huomaa, mikä on lähtöisin ihmisestä ja mikä Jumalasta. Se mikä on lähtöisin Jumalasta, sisältää aina yliluonnollisen rauhan. Mitä tietämiseen tulee, niin Jumalassa ei ole kieltä. Jumala puhuu ihmisen sisimpään. Se mitä Jumala on, sisältää sen, mitä Jumala tahtoo.Sinulla ei ole mitään keinoa tietää ovatko ajatuksesi jumalasta vai saatanasta. Saatana on valheen herra, ja molemmat ovat täysin ylivertaisia sinuun verrattuna. Et voi tietää etteikö saatana ilmestynyt jeesusksen hahmossa, koska aina vaaditte sokeaa uskoa ilman todisteita, mutta mitä teki jeesus? esitti taikatemppuja ja ihmeitä ihmisille, jotta nämä hylkäisivät juutalaisten, eli jumalan valitun kansan opit. Panee ajattelemaan?
"Minä ainakin tiedän Jumalan tahdon.
Se johtuu siitä, että se on suurempi kuin omatahtoni."
Anna kun arvaan. Hän on kertonut sen Raamatussa.
Vielä kun osaisit sitten perustella. Miten vajavaisena voit ymmärtää sen perusteellisesti. Onko esim kehonrakennustouhusi ollut hänen tahtonsa mukaista puuhaa joka suhteessa. Ja onko muutkaan puuhasi olleet abosluuttisen moraalin ja totuudenmukaisia. Vaikkapa tuo äsköinen kommenttisi.- SamiA
”Vielä kun osaisit sitten perustella. Miten vajavaisena voit ymmärtää sen perusteellisesti.”
Jumala puhuu ymmärrettävästi, mutta yliluonnollisesti.
Sen vain tietää varmasti, että nyt Jumala puhuu.
Itse asiassa Jumala puhuu kokoajan. Ihana Jumala – kuinka rakastankaan sinua. Minun Jumalani. SamiA kirjoitti:
”Vielä kun osaisit sitten perustella. Miten vajavaisena voit ymmärtää sen perusteellisesti.”
Jumala puhuu ymmärrettävästi, mutta yliluonnollisesti.
Sen vain tietää varmasti, että nyt Jumala puhuu.
Itse asiassa Jumala puhuu kokoajan. Ihana Jumala – kuinka rakastankaan sinua. Minun Jumalani."Sen vain tietää varmasti, että nyt Jumala puhuu.
Itse asiassa Jumala puhuu kokoajan. Ihana Jumala – kuinka rakastankaan sinua."
Mistäs sen nyt tiedät. Kerta sinussa asuu myös täydellinen pahuus (omien väittämisesi mukaan). Jospa se onkin joskus vihtahousu joka sinulle kuiskii?
"Jumala ei tiedä kaikkea
SamiA4.2.2012 01:34
Jumala ei tiedä kaikkea.
Hän ei tiedä, miten paljon yhden ihmisen elämällä ja elämän kokemuksilla on merkitystä kokonaisuuden kannalta.
Jumala on silti kaikkivaltias, mutta tällä on varaa olla heikko."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10430513
Tiedät jumalan tahdon. Mutta jumalasi ei tiedä kaikkea. Mutta koska tiedät mitä jumala tietää. Ja sen että hänellä tietoisuudellaan on rajoitteensa. Se tarkoittaa että olet viisaampi kuin jumalasi!- SamiA
atac kirjoitti:
"Sen vain tietää varmasti, että nyt Jumala puhuu.
Itse asiassa Jumala puhuu kokoajan. Ihana Jumala – kuinka rakastankaan sinua."
Mistäs sen nyt tiedät. Kerta sinussa asuu myös täydellinen pahuus (omien väittämisesi mukaan). Jospa se onkin joskus vihtahousu joka sinulle kuiskii?
"Jumala ei tiedä kaikkea
Jumala ei tiedä kaikkea.
Hän ei tiedä, miten paljon yhden ihmisen elämällä ja elämän kokemuksilla on merkitystä kokonaisuuden kannalta.
Jumala on silti kaikkivaltias, mutta tällä on varaa olla heikko."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10430513
Tiedät jumalan tahdon. Mutta jumalasi ei tiedä kaikkea. Mutta koska tiedät mitä jumala tietää. Ja sen että hänellä tietoisuudellaan on rajoitteensa. Se tarkoittaa että olet viisaampi kuin jumalasi!”Mistäs sen nyt tiedät. Kerta sinussa asuu myös täydellinen pahuus”
Ei asu, vaan täydellinen hyvyys. ”Se mikä on vanhaa on kadonnut ja uusi on sijaan tullut”, sanoo Raamattu. Se mikä on minussa, on suurempi kuin se, joka on maailmassa, miten sinun kohdallasi?
”"Jumala ei tiedä kaikkea
Jumala ei tiedä kaikkea.
Jumala on silti kaikkivaltias, mutta tällä on varaa olla heikko."”
Sami vastaa:
Jumala ei tiedä hyvässä kaikkea, koska Jumalalla on varaa antaa ihmisille vastuuta. Pahassa Jumala tietää kaiken, siltikään ihmisten pahuus ei koskaan yllätä ristiä. Risti tietää sen, mitä meistä on tulossa sen päälle. SamiA kirjoitti:
”Mistäs sen nyt tiedät. Kerta sinussa asuu myös täydellinen pahuus”
Ei asu, vaan täydellinen hyvyys. ”Se mikä on vanhaa on kadonnut ja uusi on sijaan tullut”, sanoo Raamattu. Se mikä on minussa, on suurempi kuin se, joka on maailmassa, miten sinun kohdallasi?
Jumala ei tiedä kaikkea.
Sami vastaa:
Jumala ei tiedä hyvässä kaikkea, koska Jumalalla on varaa antaa ihmisille vastuuta. Pahassa Jumala tietää kaiken, siltikään ihmisten pahuus ei koskaan yllätä ristiä. Risti tietää sen, mitä meistä on tulossa sen päälle."Ei asu, vaan täydellinen hyvyys. ”Se mikä on vanhaa on kadonnut ja uusi on sijaan tullut”, sanoo Raamattu."
Kyseessä on vain kielikuva joka viittaa ihmisen tekemään uskonharppaukseen, siihen että ihminen on hylännyt tiedon ja sen sijaan valinnut sokean uskon Jumalaan. Lisäksi Jumalasi on kaukana täydellisesti hyvyydestä, ja jos sinussa oikeasti asuisi jonkin tason viisaus, tietäisit kuka tätä maailmaa oikeasti pyörittää.- ...
SamiA kirjoitti:
Jumala ei tiedä kaikkea.
Sami vastaa:
Jumala ei tiedä hyvässä kaikkea, koska Jumalalla on varaa antaa ihmisille vastuuta. Pahassa Jumala tietää kaiken, siltikään ihmisten pahuus ei koskaan yllätä ristiä. Risti tietää sen, mitä meistä on tulossa sen päälle.sumea samia
"Jumala ei tiedä hyvässä kaikkea, koska Jumalalla on varaa antaa ihmisille vastuuta. Pahassa Jumala tietää kaiken, siltikään ihmisten pahuus ei koskaan yllätä ristiä. Risti tietää sen, mitä meistä on tulossa sen päälle."
Mitä tuo tarkoittaa? Risti tietää??? Tajuatko sinä hömelö, että risti on puusta tehty viritelmä, johon ihmiset naulataan kitumaan kuoliaaksi? Ei se mitään tiedä! SamiA kirjoitti:
Jumala ei tiedä kaikkea.
Sami vastaa:
Jumala ei tiedä hyvässä kaikkea, koska Jumalalla on varaa antaa ihmisille vastuuta. Pahassa Jumala tietää kaiken, siltikään ihmisten pahuus ei koskaan yllätä ristiä. Risti tietää sen, mitä meistä on tulossa sen päälle."SamiA23.3.2012 22:08
Minussa asuu täydellinen pahuus, mutta minussa asuu myös täydellinen hyvyys, jolla ei ole pahuudessa mitään."
"Ei asu, vaan täydellinen hyvyys."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10540057#comment-54317604
Eli sinussa asuu täydellinen pahuus. Muttei asukkaan vaan täydellinen hyvyys. Jonka pohjalta tiedät jumalan tahdon. Mutta jumala ei tiedäkkään kaikkea. Ja sinä tiedät.
"Sami vastaa:
Jumala ei tiedä hyvässä kaikkea, koska Jumalalla on varaa antaa ihmisille vastuuta. Pahassa Jumala tietää kaiken, siltikään ihmisten pahuus ei koskaan yllätä ristiä. Risti tietää sen, mitä meistä on tulossa sen päälle."
Nyt meni aika jännäksi nuo sun tekstisi. Eli meidän pahuus ei yllätä ristiä? Ja risti tietää mitä meissä on tulossa sen pääl le? Ööh. selityksesi loogisuus on vähintäänkin outo.- SamiA
atac kirjoitti:
"SamiA23.3.2012 22:08
Minussa asuu täydellinen pahuus, mutta minussa asuu myös täydellinen hyvyys, jolla ei ole pahuudessa mitään."
"Ei asu, vaan täydellinen hyvyys."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10540057#comment-54317604
Eli sinussa asuu täydellinen pahuus. Muttei asukkaan vaan täydellinen hyvyys. Jonka pohjalta tiedät jumalan tahdon. Mutta jumala ei tiedäkkään kaikkea. Ja sinä tiedät.
"Sami vastaa:
Jumala ei tiedä hyvässä kaikkea, koska Jumalalla on varaa antaa ihmisille vastuuta. Pahassa Jumala tietää kaiken, siltikään ihmisten pahuus ei koskaan yllätä ristiä. Risti tietää sen, mitä meistä on tulossa sen päälle."
Nyt meni aika jännäksi nuo sun tekstisi. Eli meidän pahuus ei yllätä ristiä? Ja risti tietää mitä meissä on tulossa sen pääl le? Ööh. selityksesi loogisuus on vähintäänkin outo.”Eli sinussa asuu täydellinen pahuus. Muttei asukkaan vaan täydellinen hyvyys”
Olen edelleen syntinen ihminen, mutta samalla synnitön. Se, mikä minussa on syntynyt Jumalasta, ei voi tehdä syntiä. Se mikä on minusta itsestäni, tekee vain pahaa. Näin on jokaisen, joka on uudestisyntynyt ylhäältä. Olen kahden maan kansalainen.
Luonnollinen ihminen ja yliluonnollinen ihminen ovat toisiansa vastaan. Luonnollinen ihminen ei peri taivastenvaltakuntaa, mutta yliluonnollinen perii. Tämän voi ymmärtää vasta sitten, kun on syntynyt uudesti ylhäältä. SamiA kirjoitti:
”Eli sinussa asuu täydellinen pahuus. Muttei asukkaan vaan täydellinen hyvyys”
Olen edelleen syntinen ihminen, mutta samalla synnitön. Se, mikä minussa on syntynyt Jumalasta, ei voi tehdä syntiä. Se mikä on minusta itsestäni, tekee vain pahaa. Näin on jokaisen, joka on uudestisyntynyt ylhäältä. Olen kahden maan kansalainen.
Luonnollinen ihminen ja yliluonnollinen ihminen ovat toisiansa vastaan. Luonnollinen ihminen ei peri taivastenvaltakuntaa, mutta yliluonnollinen perii. Tämän voi ymmärtää vasta sitten, kun on syntynyt uudesti ylhäältä."Olen edelleen syntinen ihminen, mutta samalla synnitön. Se, mikä minussa on syntynyt Jumalasta, ei voi tehdä syntiä. Se mikä on minusta itsestäni, tekee vain pahaa. Näin on jokaisen, joka on uudestisyntynyt ylhäältä. Olen kahden maan kansalainen."
No eikös jumala sitten luonut kaikki asiat. Ja jos näin. Niin kaiken pitäisi absoluuttisen moraalin synnyttämänä olla synnitöntä. - Miksi näin ei ole?
"Luonnollinen ihminen ja yliluonnollinen ihminen ovat toisiansa vastaan. Luonnollinen ihminen ei peri taivastenvaltakuntaa, mutta yliluonnollinen perii. Tämän voi ymmärtää vasta sitten, kun on syntynyt uudesti ylhäältä."
Ja se siitä loogisuudesta.
- PIRKELE
USKONTO ON SUURTA SONTAA, JEESUS ON PERKELE JA PERKELE ON JEESUS
- sivustaseur.uskis
Nuo on ihmisten omia mielikuvia Jumalasta.
- ?????
''Nuo on ihmisten omia mielikuvia Jumalasta.''
Onko olemassa muita mielikuvia?
En minä ainakaan tiedä Jumalan tahtoa - tiedän sensijaan 2000 vuoden ajalta paljon toinen toisensa kanssa ristiriidassa olevia *tulkintoja* ja *selityksiä* siitä, mikä Jumalan tahto on jossain tietyssä asiassa. Mutta en tiedä enkä ole varma, onko jokin noista tulkinnoista ja selityksistä oikeasti Jumalan tahto.
Jumalan tahto kuten jumalakuvakin näkyvät olevan uskojansa kuva.Jumala voi olla eri mieltä uskovan kanssa, mutta näissä tapauksissa moni uskova jättää kuuntelematta Jumalaa. Moni uskova ja ateisti myös unohtaa, että raamattuun on kirjattu seikkoja joita uskovat ovat kuulleet Jumalan heille sanoneen aikojen saatossa eikä sitä mitä Jumala on sanonut.
Itse ainakin uskovaisena lähestyn Jumalaa nöyrällä mielellä, että tietäisin sen Jumalan tahdon elämässäni. Jos Jumala ajatteleisi kuten minä, ei minun tarvitsisi lähestyä Jumalaa. Eipä sellaisella Jumalalla kyllä mitään tekisikään.
Kun Raamattua lukee pitää ottaa huomioon asiakokonaisuudet kuten missä tahansa kirjassa. Kun katsomme tuota tatuointi asiaa Jumala aloittaa ohjeet näin:"Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille.. (3.Moos.19:2). Miksi sitten israelilaiset saivat tatuointikielto ohjeen? Uskon että israelilaisille oli elintärkeää pysyä omissa tavoissaan eikä kopioida ja alkaa noudattamaan naapuruskansan huonoja ja pahoja tapoja. Se olisi ollut heidän tuhon tie." Jos Jumala ajatteleisi kuten minä, ei minun tarvitsisi lähestyä Jumalaa. Eipä sellaisella Jumalalla kyllä mitään tekisikään."
Miksi näin? EIkö kuitenkin sen Jumalan arvovalta, tarve lähestyä tätä ja ylipäänsäkin tarve Jumalalle synny aivan joistain muista tekijöistä kuin siitä miten Jumala ajattelee.
Jos vaikka lähdetään siitä että Jumalalla on käytännössä 100% identtinen ajatusprosessi kuin ihmisellä lukuunottamatta sitä että Jumala tietää vain massiivisesti enemmän kuin ihminen, miten tämä vaikuttaisi Jumalan arvovaltaan ja esim. omaan lähestymiseesi Jumalan suuntaan?
Ja teknisestihän ihminen jää puhtaasti arvailemaan Jumalan tahtoa jopa ihan puhtaasti oman ihmiselämänsä tasolla ja suuremman kuvan saaminen Jumalan koko tahdosta onkin sitten täysin toivotonta.shadowself kirjoitti:
" Jos Jumala ajatteleisi kuten minä, ei minun tarvitsisi lähestyä Jumalaa. Eipä sellaisella Jumalalla kyllä mitään tekisikään."
Miksi näin? EIkö kuitenkin sen Jumalan arvovalta, tarve lähestyä tätä ja ylipäänsäkin tarve Jumalalle synny aivan joistain muista tekijöistä kuin siitä miten Jumala ajattelee.
Jos vaikka lähdetään siitä että Jumalalla on käytännössä 100% identtinen ajatusprosessi kuin ihmisellä lukuunottamatta sitä että Jumala tietää vain massiivisesti enemmän kuin ihminen, miten tämä vaikuttaisi Jumalan arvovaltaan ja esim. omaan lähestymiseesi Jumalan suuntaan?
Ja teknisestihän ihminen jää puhtaasti arvailemaan Jumalan tahtoa jopa ihan puhtaasti oman ihmiselämänsä tasolla ja suuremman kuvan saaminen Jumalan koko tahdosta onkin sitten täysin toivotonta.Uskon että uskovainen lähestyy Jumalaa myös muun syyn takia kuin sen miten Jumala ajattelee. Yhteydenpito kahden välillä sisältää myös paljon muuta. Usko Jumalaan pitää myös sisällä luottamuksen Jumalaan. Uskovaiset luottavat siihen, että se Jumalan tahto ihmisen elämässä on se paras tahto. Tämä ei ole aina ihan helppoa. Usein sitä ajattelee tietävänsä itse asiat paremmin.
- SamiA
Luonnolliselle ihmiselle kelpaa vain sellainen Jumala, joka ajattelee samalla tavalla ja joka on moraalisesti samalla tasolla.
Luonnollinen ihminen tuntee omakseen vain läpeensä syntisen Jumalan. Yliluonnollisen Jumalan luonnollinen ihminen näkee aina pahana.
Näin ollen kristityt ovat pahoja, koska he edustavat yliluonnollista pahaa Jumalaansa. Luonnollisen ihmisen luonnollinen reaktio on nähdä myös kristityt pahoina, jotta he voivat nähdä itsensä hyvinä. Kalapagos (ei kirj.)
26.5.2012 22:35
>>>Miksi Jumala on samaa mieltä kuin uskova?...
Jumala ei hyväksy evoluutiota...
Jumalan mukaan nainen ei ole miehen arvoinen jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1598188Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu963974- 1123847
- 553343
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint412680- 531834
Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d23561737Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi431711Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111611Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko181448