Jumala ei tiedä kaikkea.
Hän ei tiedä, miten paljon yhden ihmisen elämällä ja elämän kokemuksilla on merkitystä kokonaisuuden kannalta.
Jumala on silti kaikkivaltias, mutta tällä on varaa olla heikko.
Jumala ei tiedä kaikkea
28
209
Vastaukset
- En ois uskonu
Mitäs sinä nyt höpiset? Todellakin Jumala tietää kaiken!!!
- Ei yllätä
Katsos, luotu on taas kerran ylentänyt itsensä Luojansa asemaan, mutta sehän ei ole mitään uutta - niinhän se teki pirukin.
- nukkumaan nyt
Joo ,ei tänne unissaan pidä kirjoittaa! Hyvää yötä Jeesus myötä.
- teuvo looseri
jumala kyllä tietää..mutta jumala ei välitä "yhden ihmisen elämästä ja kokemuksista" kokonaisuutta ajatellen..jumala toimii niiku kaikki muutkin ..ensin minä sitte muut... jos yks palanen pystyy tekee 50 muuta palasta..jumalan kannalta ei ole paljo merkitystä yhden palasen takia kunha se tekee ne 50 muuta palasta..ja mitä enemmä se yks palane tekee toisia palasia sitä vähemmä sillä yhellä palasella itsessään on merkitystä muuta ku tehää lisää palasia...ja jos se pelkkä palanen on suunniteltu tekee vaikka 5000 toista palasta...se ei enää ole muuta ku pelkkä palanen,hyödyllinen työkalu parhaillaan, pieni tuli niin paljon isomma kokon vieres mitä se vois sytyttää..ja koska sen työkalun tekijä vaan välittää siitä mitä sillä työkalulla voi tehä...ei se enää siitä työkalusta välitä.. ei jumalakaa oo mikään "kaiken suvereeni" ja kaikkia ajatteleva, jumalaki ajatte omaa etuansa, sanaki sen sanoo mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä minkä on meihin asettanu, mustasukkaisuus tarkottaa kiihkoa, palavaa halua mikä haluaa jonki ei mitää väliä miten, ja jos se 5000 tehty työ kalu ei tekee yhden virheen, se itsekäs mustasukkasuus käy palavasti vastaan sitä työkalua...vähä mä oon lukenu tän kirja mitä ny luetaan jo aikaa sitte, ja mä oon viisaampi ku kristus, mä en oo noin "intohimonen" mä en vaa välitä vittuakaa mistää, paskaa tulee, otan vastaan,teen mitä käsketään, kunnes kerra potkase tyhjää,
- teuvo reiskanen
ja nyt jumalan "silmät" on lähteny mun luota, jumalaa sallii mun tehdä noh mitä "teen" kunnes jumalaa tarvii mua..mä voin jauhaa paskaa vaikka mite lystää, mut se ei muuta mitää...joten kaiketi leikin mukana, kuten jumala sanoo lepää, syö hyvin(taj vaihtoehtosesti yrittää tappaa mut, senki se on tehny aika monesti ;))
kohta jumalan pyhä henki käskee mut lepäämään ja "paranemaan"..ehkä vähän aikaa viel näyttää vihaansa mutta silti tekee niin...kunnes tää paljon puhuttu "pommi" posahtaa..joka pistää jopa munki leuat auki, "kunnes hänen aikansa tulee"
- -jarmo-
Kaikella kunnoituksella SamiA... Nyt et ihan täysin ollut ajatellut varmaan loppuun.
Jumala on tehnyt ihmisen kanssa monia liittoja ja kaikki ne ovat yksipuoleisia, jossa vain Jumala pitää lupauksensa. Jumala siis tietää todellakin kaiken.
Vanhin näistä ihmiselle tehdyistä lupauksista on tehty jo ennen ihmisen luomista, jolloin Jumala alkoi vasta tehdä Aatamia. Hän antoi ihmislapselle vapaan tahdon ja hän itse kunnioittaa sitä vapaata tahtoa. Jumala siis tietää kyllä, muttei puutu siihen kaikissa syvimmissä ihmisen tekemissä päätöksissä, vaikka katkeraan loppuun asti.
Sen sijaan Jumala on kyllä hyvinkin aktiivinen ohjaamaan ja opettamaan ihmistä.
Mutta sellaista yhtälöä ei olekaan, joka ei olisi Jumalan tiedossa. Vain yksi asia oli Jumalallekin vaikeaa, ainkin omien sanojensa mukaan. Se oli sellainen missä Elia pyysi Jumalaa päästämään hänet toisen ihmisen sisään/henkeen. Tällöin Jumala vastasi, "pyydät vaikeita".
Lue Jesaja 48:4-8- SamiA
Ihan hyviä perusteluja sinulla oli.
Pysyn silti siinä, että Jumalalla on varaa olla tietämättä kaikkea.
Se mitä meistä tulee, ei ole yhteisverrannollista.
Jeesuksen palkka on määritelty, mutta kaikkea iloa tuskin Jeesus tietää ennalta. Mitä morsiameen tulee, niin Jeesus ei tiedä ulkonäköä. - Surju S:n puolesta
SamiA kirjoitti:
Jeesuksen palkka on määritelty, mutta kaikkea iloa tuskin Jeesus tietää ennalta. Mitä morsiameen tulee, niin Jeesus ei tiedä ulkonäköä.SamiA on sekaisessa tilassa.... sääli. Ihmisen pieni pää ei kyllä kaikkea tiedä, joten se samin höpötyksestä
- yxc.
SamiA kirjoitti:
Jeesuksen palkka on määritelty, mutta kaikkea iloa tuskin Jeesus tietää ennalta. Mitä morsiameen tulee, niin Jeesus ei tiedä ulkonäköä.SamiA,
kyllä Jeesus tietää morsiamen ulkonäön.
Miehet tekee rakkautensa eteen mitä vaan.
- KTS (Ei kirj.)
Ketjun aloittaja on aikaisemminkin poikennut Raamatun sanasta.
Luukas
12:6 Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut.
12:7 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta. - Jumala kyllä
tietää, mutta on tietämättöminään. Jo Raamatun alkulehditä asti saamme lukea Jumalan kyselemän: ' missä olet? ' ' Mistä tulet?'
" Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
Toki Jumala tiesi missä mies oli, vaikka häntä kysyen huusikin. - Tauon paikka
Sami A:n olisi hyvä pitää taukoa palstalta ja keskittyä omaan hyvinvointiin! Ei vaikuta enää tasapainoisen ihmisen jutuilta!
- rukoillaan....
Samaa mieltä. sami a.n jutut sekavia...
- Kyllä Jumala toimii?
rukoillaan.... kirjoitti:
Samaa mieltä. sami a.n jutut sekavia...
Muuten, ootteko sattunu jo kuulemaan? Uudesta kirjasta, jossa kymmenien vuosien aikana tapahtuneita Jumalan ihmeitä? Se on on jus tullu jakoon, kuulin nimen Ilon Ikkunoita, Ihmeiden ovia... Jotta joku lukija sano, että vaikk tekis mieli väittää vastaan niin vaikee on? ihmeitä siis tapahtuu, kun Jumala TIETÄÄ KAIKEN.
- kirjoitukset
>>No voi voi.Olemme oman onnemme ahjailtavissa.Ota lääkkeesi ja pysähdy!
- SamiA
Uskon, että ihmisen elämä sisältää valintoja, jotka Jumala on ennalta suunnitellut. Jumalalla on varaa siihen, että ihminen toteuttaa vapaata tahtoa.
Jumalan täydellinen suunnitelma tarkoittaa Jumalan tahdon mukaista elämää. Kun se ei onnistu, siirrymme Jumalan sallivan tahdon piiriin. Kristityn elämä on kipuilua Jumalan tahdon ja Jumalan sallivan tahdon välillä. Meidän on pakko tehdä valintoja kokoajan ihmisen ja Jumalan välillä.
Paavali kuvasi asian seuraavasti: Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä minä en tahdo, minä teen.- kirjoitukset
Onhan se näinkin,että ihmiselle on annettu vapaa tahto.Se menetettiin paratiisissa,koska ihminen ei totellut Herraa.Onhan Raamattu piukassa näitä ihmisiä,jotka eivät ole totellut Jumalaa.Kuintenkin Herra on armollinen ja antaa anteeksi,mikäli ihminen sydämensä pohjasta sitä pyytää.Itse olen aikaa sitten tämän kokenut,erittäin raskaalla tavalla.Kaduin ja rukoilin yli kuukauden.Tunsin itseni tyhjäksi ja pelkäsin,etten enää saa anteeksi.Mutta sain lopulta ja miten helpottava olotila tulikaan.Ymmärsin tämän koulutuksena,etten enää pahaa himoitsisi.Siis näin,jokainen kompuroitsee,mutta kun Herran Henki siittä muistuttaa,silloin on taistelu synnistä eroon.Koska,mikäli ihminen tekee syntiä-se on saatanasta.Kuitenkin sanoisin näinkin,tämä kaikki on opiksi.Amen
- hrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
JUMALA tietää jo mitä sinä teet marraskuun 23päivä kello 15.00.Hän tietää jo etukäteen ihmisen teot.
- KTS (Ei kirj.)
Samin lössi paukuttaa kyllä tätä vappaata tahtoa aina kun se korvasyyhyyn soppii ja korostaa että vaikka Jumala pitääkin lupauksistaan kiinni, niin ihmisellä on vapaa tahto niistä sanoutua irti.
Sitten kun taas tulee puhe Israelista, niin fanittajalössinä unohtuu tämä vappaa tahto välittömästi ja Jumalan lupaukset taas jyrää Israelin vappaasta tahdosta välittämättä...
:D - adjkl
"Jumalassa me elämme, liikumme ja olemme!" Raamattu Eli Jumala elimellisesti aivan tietää kaikki!
"Jumala on valkeus!"Raamattu Valkeus on kvattitila, jossa on klaikki iteto!
Kirkon historiasta on tieto, että Jeesuksella on aivan tietty Jeesuksen valitsema morsian, joka ilmoitettu morsiammelle Jeesuksen ilmoituksesta!
Lue 2 Tess. 2.luku. kaikenlainen itsekorotus on vaarallista Jumala suhteessa. - adjkl
Oikea vastaus tietenkin löytyy Raamatusta!
1. Johanneksen kirjeestä 3:20 esimerkiksi:
"17. Mutta jos jollakin olis tämän maailman hyvyyttä, ja näkis veljensä tarvitseman, ja sulkee sydämensä häneltä, kuinkas Jumalan rakkaus pysyy hänessä?
18. Lapsukaiseni, älkäämme rakastako sanalla eli kielellä, vaan työllä ja totuudella.
19. Siitä me tiedämme, että me totuudesta olemme ja taidamme hänen edessänsä meidän sydämemme hillitä,
20. Että jos meidän sydämemme tuomitsee meitä, niin on Jumala suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki."
"Jumala tietää kaikki!" Eli Jumala on kaikkitietäväinen!!!
QED
Kommentin kirjoittajan on pyyteleminen anteeksi antikristillistä julistusta! SamiA sanoi :
Jumala ei tiedä kaikkea.
Hän ei tiedä, miten paljon yhden ihmisen elämällä ja elämän kokemuksilla on merkitystä kokonaisuuden kannalta.
Jumala on silti kaikkivaltias, mutta tällä on varaa olla heikko.
Jumala on silti kaikkivaltias, mutta tällä on varaa olla heikko.””
Jumala on kaikki tietävä pahassa, mutta hyvässä tällä on varaa olla tietämättä kaikkea. On mahdollista, että Jumala yllättyy hyvässä, kun käy ilmi se mitä meistä tulee. Jeesus todennäköisesti yllättyy nähdessään morsiamen.
Mihin tarvitaan vapaata tahtoa, jos Jumala tietää etukäteen kaikki valintamme? Eikö olisi turhaa laittaa ihmistä valitsemaan, jos jo ennalta tiedetään, miten tämä valitsee? SamiA kirjoitti:
””SamiA sanoi :
Jumala ei tiedä kaikkea.
Jumala on kaikki tietävä pahassa, mutta hyvässä tällä on varaa olla tietämättä kaikkea. On mahdollista, että Jumala yllättyy hyvässä, kun käy ilmi se mitä meistä tulee. Jeesus todennäköisesti yllättyy nähdessään morsiamen.
Mihin tarvitaan vapaata tahtoa, jos Jumala tietää etukäteen kaikki valintamme? Eikö olisi turhaa laittaa ihmistä valitsemaan, jos jo ennalta tiedetään, miten tämä valitsee?SamiA sanoi :
Eikö olisi turhaa laittaa ihmistä valitsemaan, jos jo ennalta tiedetään, miten tämä valitsee?
SamiA sanoi :
Eikö olisi turhaa laittaa ihmistä valitsemaan, jos jo ennalta tiedetään, miten tämä valitsee?
Tarkoititko, että ihmisellä on vapaatahto sen vuoksi, että sen tarkoitus on osoittaa sieluviholliselle väärin valitsemisen seuraukset? SamiA kirjoitti:
””SamiA sanoi :
Eikö olisi turhaa laittaa ihmistä valitsemaan, jos jo ennalta tiedetään, miten tämä valitsee?””
Tarkoititko, että ihmisellä on vapaatahto sen vuoksi, että sen tarkoitus on osoittaa sieluviholliselle väärin valitsemisen seuraukset?SamiA sanoi :
En ymmärtänyt pointtia…
Tarkoititko, että ihmisellä on vapaatahto sen vuoksi, että sen tarkoitus on osoittaa sieluviholliselle väärin valitsemisen seuraukset?
Luciferhan järjesti taivaassa kapinan.- -jarmo-
SamiA kirjoitti:
””SamiA sanoi :
Jumala ei tiedä kaikkea.
Mihin tarvitaan vapaata tahtoa, jos Jumala tietää etukäteen kaikki valintamme? Eikö olisi turhaa laittaa ihmistä valitsemaan, jos jo ennalta tiedetään, miten tämä valitsee?SamiA:
Mihin tarvitaan vapaata tahtoa, jos Jumala tietää etukäteen kaikki valintamme? Eikö olisi turhaa laittaa ihmistä valitsemaan, jos jo ennalta tiedetään, miten tämä valitsee?
Tuo on sama kysymys kaikkeen, ateistienkin suuhun pantu kysymys: Jos Jumala on olemassa, miksi hän saallii kaiken tämän pahuuden. Varsinkin kun ymmärtää sotien julmuudet, lasten seksuaaliset hyväksikäytöt, kidutukset ja murhat jne. mitä pahuutta ikinä vain keksit. Miksi Jumala sen sallii.
Jumala ei ole aikaan sidoksisssa, hän siis tietää tasan tarkkaan mistä kukin tulee ja mihin päästyy ja hän sallii tämän kaiken tapahtuvan kuuden päivän ajan, joka on juuri päättymäisillään.
Jos meillä ei olisi vapaata tahtoa, niin emme kukaan tekisi myöskään uskolla mitään. Usko menettäisi merkityksensä kokonaan. Paratiisista ihminen on loitoinnut Jumalaläsnäolosta yhä kauemmaksi ja siksi uskolla on aina suurempi merkitys.
Mikäli Jumala ei olisi antanut vapaata tahtoamme, eläisimme diktatuurissa, jossa Jumala olisi hyvä diktaattori, mutta silti diktaattori ja siksi Jumalan suunnitelma on täydellinen ihmisen pelastukselle, joka ei voi koskea kaikkea juuri siitä syystä. Sa_tana ottaa omansa ja vie...
- asdfasdfasdfe
Väärä foorumi. Oikea palsta olisi kristinusko- osio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.1218634Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d26735174Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras253462- 362384
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1231654- 601589
Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.1821436Nainen, ota nyt rauhallisesti
Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä1381367Ajattelen sinua kiitollisuudella
Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi601119- 201052