mikä 5v. takuu?

ei takaa..

Maalitakuu 3v. Puhkiruostumistakuu 10v
.24kk/150thkm, kumpi ensin.
Eli 2v raukeaa takuuiskunvaimentimilta, jousituksen lakeroinista,jousituksen nivelistä,kierejousista,pallonivelistä,vaakatangot,kaiki puslat,pyöränlaakerit,ohjauksen nivelet.
Kytkimen takuu 20tkm, tai kaksi vuota.
Mitä 5v. takuu sitten sisältää? Tuntuu takuu olevan 2v.

24

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelyn paikka?

Mitä kahden vuoden jälkeen kuuluu takuuseen?

• kusetustakuut julki

kahdenvuoden jälkeen takuuseen kuuluu enään sellaiset osat jotka eivät voi hajota, esim ratti, vaihdekepin nuppi(ei kulumat) ja turvavyöt elleivät ole vaurioituneet tai kuluneet.

• H&K.

Takuuseen kuuluvat kaikki ne osat, joille ei ole erikseen lueteltu rajoitusta. Kyllä autossa on sentään muutama sata tai tuhat erilaista osaa. Esimerkkinä vaikkapa moottorin ohjausyksikkö, vaihdelaatikko, jne.
        Olen ajanut Hyundain autoilla Suomessa jo satoja tuhansia kilometrejä eikä ainakaan minulle ole tullut vastoinkäymisiä takuun kattavuuden suhteen.

• kuluvat
        H&K. kirjoitti:

Takuuseen kuuluvat kaikki ne osat, joille ei ole erikseen lueteltu rajoitusta. Kyllä autossa on sentään muutama sata tai tuhat erilaista osaa. Esimerkkinä vaikkapa moottorin ohjausyksikkö, vaihdelaatikko, jne.
        Olen ajanut Hyundain autoilla Suomessa jo satoja tuhansia kilometrejä eikä ainakaan minulle ole tullut vastoinkäymisiä takuun kattavuuden suhteen.

Ei kuulu. Kyllä ohjain yksikön ostat itse. Louttele ne osat mitä 5v. kattaa?

• sonata..

Minulla on Hyundai Sonata ja sen takuukirjassa ei ole tällaisia rajoituksia. Tämä koskee sitten jotain muuta mallia.

• Jack Daniels

Avaaja on aivan oikeassa; takuussa on paljon rajoituksia.

Takuuehtojen valossa tuntuu harhaanjohtavalta, kun Hyundaita mainostetaan takuulla, vaikka takuu tosiasiassa on varsin heikko.

• Luetun ymmärtäminen

Kyllä ostajalle pitäisi tehdä täysin selväksi, että takuu on alustan osalta 20tkm. Muuten ostajalle jää virheellinen käsitys siitä, että autossa on viiden vuoden takuu.

• Luetun ymmärtäminen
        Luetun ymmärtäminen kirjoitti:

Kyllä ostajalle pitäisi tehdä täysin selväksi, että takuu on alustan osalta 20tkm. Muuten ostajalle jää virheellinen käsitys siitä, että autossa on viiden vuoden takuu.

Takuuehdot lukemalla ei tule väärinkäsityksiä :)

• 19+7

Melkoisen huolestuttavaa, että valmistaja mitoittaa alustan kaikki osat kestämään varmasti vain 20 tkm. Tätä en ostaessani tiennyt. Enkä olisi Hyundaita ostanut, jos olisin tiennyt.

• Kian takuu
    • takuun aikaraja

Mulla 2011 alkuvuodesta rekisteröity, auton huolto ja takuukirjassa lukee alustan osien osalta 150 000 km:n takuu mutta ei lue 24 kk aikarajaa. Tuo aikaraja on siis ilmeisesti tullut vasta hiljakkoin.

• Kian takuu

Ei niitä turhaan muuteta. Ilmeisesti alustan osista on tullut liikaa kustannuksia ja ne on siksi muutettu takuun ulkopuolisiksi osiksi. Virhevastuu koskee silti niitäkin kuten muitakin autoja. Siksi tuntuu oudolta, jos maahantuoja haluaa laittaa kaikki alustaremontit kuluttajaviranomaisten kautta korjattavaksi ja mustaa näin Hyundain maineen.

Mutta käytännössä saman autonhan saa Kialta oikealla takuulla.

• Ei mainostettu

Eipä ole Hyundai erityisemmin mainostanut alustan osien poistamista viiden vuoden takuun piiristä.

• bemmunainen

Osta Bemari:)

• 2v./5v.

Mainoksiin voisi muuttaa takuuajaksi 2v./5. Näin tulisi selväksi, että 5v. koskee vain tiettyjä osia, ei koko autoa.

• 4+3

Takuuajan mainostamisen voisi kokonaan lopettaa, jos kerran takuu on ihan muuta, kuin ostajat kuvittelevat sen olevan.

Huijaukselta tuntuu tällaiset "takuut".

• Siinäpä se

Tuntuu, kuvittelee, mutua ja mielikuvitusta.....

• Jos jos

jos, jos , selittäjiä riittää, mitään faktaa huuteluile ei ole . Koittakaa keksiä jotain uutta... . ;)

• Hyundai imee

Kaikki mutu ja musta tuntuu tietäjät. :)

• takuuehdot ...

Jos ostaa käytetyn Hyundain jostain muualta kuin Hyundai jälleenmyyjältä,miten käy takuun ?
      Käytettyä olen katsellut joten olisi melko tärkeä tieto.
      *
      TAKUUEHDOT,kohta 4.2:
      4.2 Kun omistus- ja/tai hallintaoikeus siirtyy elinkeinonharjoittajalle, joka pää- ja sivutoimisesti harjoittaa autokauppaa, mutta ei ole Hyundai Motor Finland Oy:n vähimmäisvaatimukset täyttävä HYUNDAI-liike
      *
      ...tuon perusteella takuu raukeaa jos ostaa käytetyn hyundain vaikkapa toyota jälleenmyyjältä...onko tosiaan näin ?

• Hui hai Hynynen

Jaaha, empäs osaa kertoa muuta kuin että ostin Eestistä pankille joutuneen auton, ja siinä kyllä takuu on pelannut.

• crdii

Mulla on kaikki osat vaihdettu takuuseen, jotka on rikkoutuneen tänä 4 vuoden aikana. Esim. kaasuläppä/kotelo, etulampun pesuri, joku ohjausrele moottoritilassa, egr venttiili 2 kertaa. Takaluukku maalattu uudestaan. (maanantaikappale toi auto)
      Mutta KULUVIEN osien uusiminen takuuseen ei kyllä kuulu minkää automerkin takuuseen. Esim. juuri noi alustan osat ei varmasti kuulu, jos ei pysty osoittamaan valmistusvirhettä. Vain 20 tkm kestävä alustanosa on kyllä mun mielestä valmistusvirhe, joka menee takuun piikkiin. :)

• ki9n

Kyllä se on toisinpäin. Takuunantajan pitää pysyä toteennäyttämään, ettei kysymys ole valmistusvirheestä. Ei niin päin, että kuluttajan pitää toteennäyttää, että kysymys on valmistusvirheestä. Näyttövelvollisuus on tuotteen takuun myöntäjällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6636
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4271
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3599
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      2990
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1591
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1008
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      993
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      969
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      198
      965
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      939
    Aihe