Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taulukkomaksu / ulosottomaksu

Kiitos

Moi,luin jostain nettikeskustelusta että taulukkomaksun (vai onko se nimeltään ulosottomaksu) perimminen lakkaa, kun on kaksi vuotta maksanut ulosottoon.

Itse olen maksanut yli neljä vuotta ja edelleen taulukkomaksu peritään (ei elatusmaksuja ulosotossa vaan normivelkoja).

Onko tuo siis vain huhu että taulukkomaksut lakkaavat tietyn ajanjakson jälkeen. En löytänyt mitään virallista tekstiä.
Jos tuo on totta, tilittääkö ulosotto liikaa perityt taulukkomaksut jälkikäteen velkojille? (haluan siis oikeasti päästä ulosotosta eroon ja yli kahden vuoden taulukkomaksutkin on iso raha velkoihini).

37

8652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+5

      Mitä ihmettä höpiset. Ulosotto päättyy kun velat muut maksut on maksettu tai maksimiperisajan jälkeen oliko se 15v. Perittävän ulosoton määrä voi vaihtua tulojen vaihdellessa ja voit saada sovittua maksuvapaita kuukausia jne. mutta ei ulosotto mihinkään poistu. Voit tietty tilanteesta riippuen päästä velkajärjetelyihin tai saneeraaukseen mutta se on eri juttu.

      • 8+12

        Nyt oli taulukkomaksuista kyse, eikä mistään ulosoton päättymisestä. Jösses mikä urpo, onko luetun ymmärtämisessä ollut aina vaikeuksia? Tai sitten et vain tiedä asioista yhtään mitään ja silti tulet kommentoimaan, kuten tuosta sun tekstistäsi käy ilmi, kun pitää tuota velkojen vanhentumis aikaakaan arvuutella. Itse olen myös kuullut että taulukkomaksu jossain vaiheessa poistuisi, kun on tarpeeksi kauan maksanut. Tarttis varmaan soittaa uo-miehelle ja kysyä.


      • Anonyymi
        8+12 kirjoitti:

        Nyt oli taulukkomaksuista kyse, eikä mistään ulosoton päättymisestä. Jösses mikä urpo, onko luetun ymmärtämisessä ollut aina vaikeuksia? Tai sitten et vain tiedä asioista yhtään mitään ja silti tulet kommentoimaan, kuten tuosta sun tekstistäsi käy ilmi, kun pitää tuota velkojen vanhentumis aikaakaan arvuutella. Itse olen myös kuullut että taulukkomaksu jossain vaiheessa poistuisi, kun on tarpeeksi kauan maksanut. Tarttis varmaan soittaa uo-miehelle ja kysyä.

        "Sen jälkeen kun velalliselta on peritty toistuvaistulon ulosmittauksessa edeltäneen kahden vuoden aikana taulukkomaksuja yhteensä vähintään 18 kuukauden ajalta, taulukkomaksun perintää ei jatketa. "

        Finlexissä lukee noin.


      • Anonyymi

    • Kiitos

      Ok, kiitos. Taitaa olla paras vaan suoraan kääntyä ulosottomiehen puoleen.

      '14 5', tosiaan, sulla taisi jäädä kysymykseni ymmärtämättä tai tekstini lukematta.

      Kysyin siis niistä maksuista mitä ulosotto ottaa 'käsittelykulua' eli omaa taulukkomaksuaan (toiselta nimeltä kai ulosottomaksu), kun kohdistavat saatavia veloille. Itse kun maksan ulosottoon joka kuukausi rapiat 1000 euroa, on taulukkomaksut luokkaa reilut 100 euroa per kuukausi ja jos tuo maksu tosiaan pitäisi loppua kahden vuoden jälkeen, olisi velkoihin mennyt noin 2500 euroa enemmän lyhennyksiä. Eli se koko maksamani tonni per kuussa menisi velkoihin, eikä vain 900 euroa.

      Mutta paras tieto taitaa löytyä sieltä ulosottomieheltä ;) Ajattelin vaan josko jollain olisi täällä ollut tietoa varsinkin siitä miten nuo mahdolliset takautuvat suoritukset uo:n toimesta kohdistuvat veloille.

      • hmmmjoo

        Siis mikä ihmeen taulukkomaksu. Itse ainakin maksoin kokoajan 1/3 nettopalkastani ja kaikista lisistä lomapalkkoineen..


      • EsaL-74
        hmmmjoo kirjoitti:

        Siis mikä ihmeen taulukkomaksu. Itse ainakin maksoin kokoajan 1/3 nettopalkastani ja kaikista lisistä lomapalkkoineen..

        Kuukausittain siinä lapussa jonka kotiisi sait, oli rivi "Ulosottomaksu, x yksikköä rahaa." Summa X riippui siitä, paljonko tulostasi vietiin. Kyse ei ole prosenttiosuudesta, vaan nousee pykäittäin.

        http://www.oikeus.fi/6553.htm


    • Kiitos

      Juu juu, kyllä, kyllä, palkasta menee 1/3 tai vähän enemmänkin kun tulot välillä suuremmat.

      Mutta se koko palkasta menevä summa ei suinkaan mene kokonaisuudessaan sun velkojen maksuun vaan osa menee ulosoton kuluihin. Niistä sun ulosoton lapuista näet että jos vaikka jollekin velalle on mennyt 100 euroa, sen lisäksi ulosotto ottaa oman kulunsa.

      Vielä kerran kysymykseni. Luin jostain että tuota taulukkomaksua ei perittäisi enää kahden vuoden jälkeen. Itselläni on peritty ja alkuperäinen kysymykseni on, onko joltain taulukkomaksun periminen lakannut ja tai jos on yli kaksi vuotta virheellisesti peritty, onko jälkikäteen tehty jotain korjauksia.

      Ja vielä taulukkomaksun määrät:
      Taulukkomaksu
      Peritty saaminen tai sen osa
      * enintään 14 euroa, taulukkomaksu 2,50 euroa
      * yli 14 euroa mutta enintään 27 euroa, taulukkomaksu 5,00 euroa
      * yli 27 euroa mutta enintään 67 euroa, taulukkomaksu 7,00 euroa
      * yli 67 euroa mutta enintään 165 euroa, taulukkomaksu 12,00 euroa
      * yli 165 euroa mutta enintään 335 euroa, taulukkomaksu 27,00 euroa
      * yli 335 euroa mutta enintään 670 euroa, taulukkomaksu 56,00 euroa
      * yli 670 euroa mutta enintään 1 680 euroa, taulukkomaksu 84,00 euroa
      * yli 1 680 euroa mutta enintään 8 400 euroa, taulukkomaksu 134,00 euroa
      * yli 8 400 euroa, taulukkomaksu 210,00 euroa

    • Kiitos

      ps. ja en siis tosiaan tarkoita nyt sitä että minulta perittäisin ulosoton kautta vähemmän kuin esim. tuo 1/3 taulukkomaksun lakkauttamisen jälkeen.

      Haen sitä että velkani kuittaantuisivat nopeammin jos tuota taulukkomaksua ei perittäisi.

      Mutta kuten totesin, maanantaina puhelin käteen ja uo:sta tietoa kysymään.

    • derbet

      Semmonen kaksi vuotta koskeva asia, että jos uo kestänyt 2vuoden (24kk) aikana 18 kk,menee luottotiedot, vaikka maksat koko ajan. Se on ainakin uutuus,mikä tuli voimaan

      • UOmiehenunelma

        en osaa sanoa mitä tapahtuu kun kaksivuotta tulee täyteen, olen vasta maksellut vuoden 1/3 tilistäni. vasta nyt kun katselin tuota taulukkomaksu luetteloasi tajusin miksi UO mies maksaa aina kahdelle tai jopa kolmelle pienen siivun. ihmettelin kun oli jättänyt yhteenkin laskuun 30€ jäljelle. no siitähän saa taas seuraavalla kerralla sen 7 euroo.
        aheita ovat, toki olen kuulemma oikeen hyvä asiakas kun on suht isot tulot ja reippaasti UO ssa, näin sanoi setä joka yrittää saada minut järjestelyn piiriin.


      • hmmmjoo31
        UOmiehenunelma kirjoitti:

        en osaa sanoa mitä tapahtuu kun kaksivuotta tulee täyteen, olen vasta maksellut vuoden 1/3 tilistäni. vasta nyt kun katselin tuota taulukkomaksu luetteloasi tajusin miksi UO mies maksaa aina kahdelle tai jopa kolmelle pienen siivun. ihmettelin kun oli jättänyt yhteenkin laskuun 30€ jäljelle. no siitähän saa taas seuraavalla kerralla sen 7 euroo.
        aheita ovat, toki olen kuulemma oikeen hyvä asiakas kun on suht isot tulot ja reippaasti UO ssa, näin sanoi setä joka yrittää saada minut järjestelyn piiriin.

        Ei siinä mitään ihmeellistä ole vaikka tuntuu vääryydeltä. Kaikkia velkojia kohdellaan tasapuolisesti. Jos suuret summat ulosotossa moneen paikkaan niin eihä kukaa velkoja suostu siihen että hänelle tilitetään rahaa vasta vuosien kuluttua.


      • hmmmjooo 32
        hmmmjoo31 kirjoitti:

        Ei siinä mitään ihmeellistä ole vaikka tuntuu vääryydeltä. Kaikkia velkojia kohdellaan tasapuolisesti. Jos suuret summat ulosotossa moneen paikkaan niin eihä kukaa velkoja suostu siihen että hänelle tilitetään rahaa vasta vuosien kuluttua.

        Onko se tasapuolista että vouti rahastaa uo.maksuilla virastolleen velkojien rahoja? Edellisen tapainen pilkkominen on törkeää käytöstä ulosottajalta ja onneksi enää vain harvat virastot siihen syyllistyvät.
        Ei kenenkään velkojan tarvitse vuosia omiaan odottaa, kuukausia kyllä mutta saavat sitten kunnon summan keralla eikä muutamaa kymppiä joka firmoilla hukkaantuu jo ko summan kiranpitokuluihin


    • on laki

      Eli uloston kulut on LAKI pykälällä pakko lopettaa 18 kk jälkeen, ja se on iso summa.
      Yrtiän itse saada nyt takaisin.
      Ne näkyy tasasummina kuiteissa joita saat kk maksun yhteydessä.
      Eli maksat yhdelle asialle taulukkoaksun mukaan esimerkiksi 18 kk aina 56 e / kk, ei se ole enää oikein että
      sen jälkeen maksat kyseisestä asiasta ulosottomaksu latian latia.
      Kohdallani on kyseessä varmasti jopa tuhansia euroja. Voi helkutti, kun ei edes velkaneuvojat osaa näitä kertoa. Ja miksi on suomen kansa veloissa???
      koska kaikki vetää kuluja laittomasti.

      • 19+8

        Itselläni kanssa nuo maksut edelleenkin otetaan kuukausittaisesta summasta, vaikka olen ollut yli 24kk ulosoton asiakkaana. Että ei se näköjään riitä että pikavippikeisarit kusettavat liian suurilla kuluilla, eikä sekään että perintätoimistot hyväksikäyttävät surutta köyhien ahdinkoa hyväkseen, mutta että ulosotto vielä tämän jälkeen kusettaa on kyllä käsittämätöntä.


      • 4+7
        19+8 kirjoitti:

        Itselläni kanssa nuo maksut edelleenkin otetaan kuukausittaisesta summasta, vaikka olen ollut yli 24kk ulosoton asiakkaana. Että ei se näköjään riitä että pikavippikeisarit kusettavat liian suurilla kuluilla, eikä sekään että perintätoimistot hyväksikäyttävät surutta köyhien ahdinkoa hyväkseen, mutta että ulosotto vielä tämän jälkeen kusettaa on kyllä käsittämätöntä.

        No kannattaisiko asiasta kysyä voutilta? Jos taulukkomaksuja on otettu liikaa, vouti kyllä tilittää ne velkojille.


      • 1+1
        4+7 kirjoitti:

        No kannattaisiko asiasta kysyä voutilta? Jos taulukkomaksuja on otettu liikaa, vouti kyllä tilittää ne velkojille.

        Taidan odottaa vielä pari vuotta, ja sitten teen kerralla kunnon tilin ja haukun ulosottovirkailijan pystyyn ja ehkä kaupan päälliseksi vielä nostan jonkunlaisen syytteen. Siinähän sitten ihmettelevät että mites nämä korot nyt sitten lasketaan näille huijatuille rahoille.


    • bölölölöö

      "Ja miksi on suomen kansa veloissa???
      koska kaikki vetää kuluja laittomasti. "


      EI EI EI. Veloissa ollaan siksi, kun vilhelmiinat ei osaa käyttää rahaa. Pitää saada nytkaikkiheti! Kun varakkaammalla kaverillakin on... Apinat!

    • oppia

      Velkaneuvojat kertovat että jos ihminen sairastuu, mikään ei turvaa operaatioita, jos julkinen ei niitä tee, NÄin kävi minulle.
      Ahdonkoa lisäävät vain ja ainoastaan kulut ja korot, jotka nostavat saatavat HELPOSTI kaksinkertaiseksi eli 5000e on 10 000e jne jne...
      Pääoan moni vielä hoitaisi ihna niinkuin muutkin ihmiset hoitavat pankkilainansa ja asia kunnossa, mutta tämä systeemi ei anna ihmiselle mahdollisuutta lyhtentää vaikka hän sitä pyytää vaan velka laitetaan eteenpäin, ja sitten vedetään korkeimman tulot mitä saadaan...Ei todellakaan ole mikään yksinkertainen asia että joku ostaa mekkoja tai matkoja,,,vaan koko jäjestelmä kiusaa ihmistä ja lähetteelee kuluja ja korkoja yhtäaikaa kun lyhentää, näin ei pitäisi olla, vaan kaikki hyötyvät kun nostammeihmise jaloilleen ja sillä tavalla että velka kuitenkin maksetaan mutta ei niin että vuodessa se on ryöstetty kaksinkertaiseksi!!! Voi voi, kun tämän järjestelmän uhriksi joutuu, ihmettelen miten ei ole jo poltettu koko oikeustaloja

      • hullu systeemi

        joo kyllä palauttaa taulukkomaksut, mutta itse pitää ne tarkistaa, ainakin mulla jo 22 kk maksettu ja kivasti tuli 600 e loppumaksuun taulukkomaksuja...ei se mitään, ne saan pariin ertään sovittua, mutta en mielelläni maksa turhasta. KAi ne ulosottomaksu jotain liukuhihna rahastusta on valtiolle, josta sittten tulee virheitä ja kai jopa tulkintojakin. Ulosottomies voi tulkita lakia kirjaimellisesti tai etsiä jounkun pykälän joilloin ei ole pakko periä taulukkomaksuja varan mukaan??? mutta en olisi ikin äuskonut että tämä on mahdolista että perintätoimistot saavat tehdä velallasi ihan mitä lystää!!!!!!!!!! Ja sitten ne ihmettelee ett kun eivät suostu velan alussa sopimaan, että asia kestää...


      • velkaaa
        hullu systeemi kirjoitti:

        joo kyllä palauttaa taulukkomaksut, mutta itse pitää ne tarkistaa, ainakin mulla jo 22 kk maksettu ja kivasti tuli 600 e loppumaksuun taulukkomaksuja...ei se mitään, ne saan pariin ertään sovittua, mutta en mielelläni maksa turhasta. KAi ne ulosottomaksu jotain liukuhihna rahastusta on valtiolle, josta sittten tulee virheitä ja kai jopa tulkintojakin. Ulosottomies voi tulkita lakia kirjaimellisesti tai etsiä jounkun pykälän joilloin ei ole pakko periä taulukkomaksuja varan mukaan??? mutta en olisi ikin äuskonut että tämä on mahdolista että perintätoimistot saavat tehdä velallasi ihan mitä lystää!!!!!!!!!! Ja sitten ne ihmettelee ett kun eivät suostu velan alussa sopimaan, että asia kestää...

        En ymmärtänyt koko juttua. Minulla uo perii joka kk noin 80-100 € taulukkomaksuja ja summa määräytyy sen mukaan mitä ovat lyhentäneet. Nyt olen vuoden ollut uo:ssa ja taulukkomaksut ovat koko ajan olleet kutakuinkin saman suuruiset.


      • 20+14

        Jos sairastuu eikä julkinen terveydenhuolto korvaa, niin silloin ei kuitenkaan oteta kulutusluottoja, joita ei pysty maksamaan takaisin. Tämän pitäisi olla selvä asia. Ei ihme, että koetaan perintäyhtiöiden karhukirjeet kiusallisiksi.


    • velatmaksettu

      oma kokemus taulukkomaksu piti anoa voudilta et poistui.kirjoitin et maksanut jo niinXvuotta.lukenut ulosottosäännöistä et poistuis.niin poistui mutta mitään ei palauttanut jo liikaa otettuja.tämä helsinkissä.

      • Olitko maksanut jo kaikki uo-velkasi? Ylimääräisinä maksetut uo-maksut jaetaan ensin velkojille ja vasta kun mitään maksettavaa ei ole jäljellä, raha palautetaan sinulle. Jos ulosotto on pitänyt väärinpidätetyt taulukkomaksut itsellään, lyhentämättä niillä velkojasi, on tapahtunut virhe ja olet oikeutettu saamaan rahaa takaisin.


    • hghgkfghk45874

      Taulukkomaksut poistuu vain jos kyseessä palkan ulosmittaus, oma toiminen maksaminen ei poista taulukkomaksuja. Ja tuo aika oli 2 vuoden aikana vähintään 18kk eli käytännössä 1v 6kk. Ja jos uo päättyy ja alkaa uudelleen vuoden sisällä niin maksuja ei peritä tässä uudessa ulosotossa ja jos menee yli vuosi niin maksuja menee seitten 12kk.

    • 3+18

      Kukaa osaa sanoa miten palkanlaskija saa tiedon ulosotolta, että on vapaakuukausi? Tuleeko postissa vai puhelinsoitolla tieto. Saako velallinen tästä tiedon itselleen kotiin?

      • 6+2=

        Kannattaa pyytää vp kuukausilta kopiopapru itselle. Yleensä olen vielä tarkistanut asian sieltä mistä rahaa maksetaan.

        Kiitosta muuten tästä ketjusta täytyneepä tarkistaa omatkin taulukkomaksut.


      • 10+18
        6+2= kirjoitti:

        Kannattaa pyytää vp kuukausilta kopiopapru itselle. Yleensä olen vielä tarkistanut asian sieltä mistä rahaa maksetaan.

        Kiitosta muuten tästä ketjusta täytyneepä tarkistaa omatkin taulukkomaksut.

        Sen takia kyselen, koska itselläni on vuodessa jotain kuukausia joista ei ole tullut tilityskuittia. Itse en tiedä onko palkasta otettu vai ei, koska tehtiin työnantajan kanssa sopimus että palkka pysyy samana, eli sain niin sanotusti hiljaisen palkankorotuksen. Nyt sitten mietityttää, koska kuitteja ei ole tullut muutamalta kuukaudelta, että onko ulosotto maksanut velkojille. Mielessä pyörii että onko virkailija laittanut omaan taskuunsa rahat, vai onko ne kuukaudet olleet automaattisia vapaa kuukausia. Olisi kiva jos velallinen saisi tiedon vapaakuukausista, jos ulosotto virkailija sellaisia menee omin päinsä myöntämään. Työn antajalta en viitsi mennä kyselemään asiasta sen enempää, enkä ole kiinnostunut ulosotto virkailijan kanssakaan mihinkään kanssa käymiseen, niin paljon vituttaa niiden käytös. Nyt on menossa jo 3:as eri virkailija kahden vuoden sisään.


      • poiur6ytu
        10+18 kirjoitti:

        Sen takia kyselen, koska itselläni on vuodessa jotain kuukausia joista ei ole tullut tilityskuittia. Itse en tiedä onko palkasta otettu vai ei, koska tehtiin työnantajan kanssa sopimus että palkka pysyy samana, eli sain niin sanotusti hiljaisen palkankorotuksen. Nyt sitten mietityttää, koska kuitteja ei ole tullut muutamalta kuukaudelta, että onko ulosotto maksanut velkojille. Mielessä pyörii että onko virkailija laittanut omaan taskuunsa rahat, vai onko ne kuukaudet olleet automaattisia vapaa kuukausia. Olisi kiva jos velallinen saisi tiedon vapaakuukausista, jos ulosotto virkailija sellaisia menee omin päinsä myöntämään. Työn antajalta en viitsi mennä kyselemään asiasta sen enempää, enkä ole kiinnostunut ulosotto virkailijan kanssakaan mihinkään kanssa käymiseen, niin paljon vituttaa niiden käytös. Nyt on menossa jo 3:as eri virkailija kahden vuoden sisään.

        99,9 % todennäköisyydellä työnantajasi ei ole tilittänyt /maksanut.
        miten et voi tietää onko otettu ?
        Etkö saa tilinauhaa


      • Anonyymi
        poiur6ytu kirjoitti:

        99,9 % todennäköisyydellä työnantajasi ei ole tilittänyt /maksanut.
        miten et voi tietää onko otettu ?
        Etkö saa tilinauhaa

        Jollei työnantaja ulosoton pyynnöstä huolimatta tililtä ulosotolle palkasta on työnantaja velvollinen maksamaan jälkikäteen tuon ulosotolle tilitettävän summan.


    • Sovit asiasta uo-miehesi kanssa joka ilmoittaa asiasta palkanlaskijalle.

    • Työtön2014

      Mä olen työtön ja velkaa ulosotossa on monta vuotta jo ollut 2000-3000€. Edellisvuonna velka oli 2700€ josta vähentyi 600€ vero palautukset. Velkaa jäi vähän päälle 2000€. Viime vuonna oli taas noussut 2400€ josta vähentyi taas 250€ veronpalautukset ja suoraan velkojalle maksamani 420€. Joulukuussa 2016 velka oli enää 1950€ kuittien mukaan jolloin tein maksusuunnitelman ulosottomiehen kanssa ett alan maksaa 100€ kk. Puheenollen siitä hemmetin taulukkomaksusta vasta nyt heräsin siihen ja huomasin ett sitä on lisätty jokaisen maksamani erän jälkeen 84€. Kuitissa lukee että maksamastani 100 eurosta 88€ menee velkaan ja 12€ ulosottomaksuja kk. 88eurosta ei kuitenkaan menee kaikki velkaan. En edelleenkään tajua tätä. Kun yritin kysyä ulosottomieheltä ainoa vastaus on ollut kuinka paljon olen velkaa jäljellä joka on 1168€. Jos jatkan maksamista 100€ kk tähän menee vielä 14kk ennen kuin velka on kokonaan maksettu. Käytännössä olen maksanut 2000€ velkaa monta kertaa jo takas. Kuitissa ei lue mitään tarkkaan mihin maksamani 100€ oikein menee. Kukaan ei osaa sanoa yhtään mitään. Olen edelleen työtön eikä minulla ole enempää varaa maksaa kk, mutta haluan päästä eroon velasta.

      • gjghj657

        ööö täh.. eli Joulukuussa 2016 eli puoli vuotta sitten velkaa oli 1950€ ja nyt 1168e ? Hyvinhän tuo on lyhentynyt, mitä kitiset ? Taulukkomaksut menee ulosotolle tottakai ja kyllä mulla ainakin kuukausittain kuitissa näkyy kenelle käytetty suoritus menee..


      • Anonyymi

        Asiaa osaamaton ulosottohenkilö, jos vie ylimääräistä rahaa. Ihmiset ovat ahdingossa ulosoton kanssa ja soksi ulosottohenkilöiden tulisi osata asiansa ja katkaista ylimääräisten kulujen rahastus heti kun aika tulee täyteen.

        "Sen jälkeen kun velalliselta on peritty toistuvaistulon ulosmittauksessa edeltäneen kahden vuoden aikana taulukkomaksuja yhteensä vähintään 18 kuukauden ajalta, taulukkomaksun perintää ei jatketa. "

        Finlexissä lukee noin.


    • Anonyymi

      Onkohan jollain uutta tietoa asiasta, että miten tuo taulukkomaksujen poisto menee. Oikeus.fi sain vastauksen että taulukkomaksut eivät poistuisi enään ollenkaan?
      Heidän sivuilla ja ulosoton sivuilla kuitenkin lukee että kun maksanut sen 18kk tai 2 vuotta niin taulukkomaksut poistuu.

    • Anonyymi

      Markkinaneitsyttä voi kuka tahansa esittää maailmantappiin.
      "digigigi"

    • Anonyymi

      Itse en kysyisi mitän täälät vaan varaisin ajan ilmaseen veka neuvojalle.Joita on joka kaupunki kunta. Lisäksi kysyisin pääsenkö velka saneraus,Kun on työ tulot. Jos en kysyisin miten saa lainaa tai anotaan laina takuusätiöltä.Kertovat. Takuu sätiön idea maksaa vekasi heti pois.Laativat sen maksun heille takaisin sinulle,Loppu sinä korot,kuin loppu velka sanerausikin.Mikä vaikeus on otaa kontakti ja varaa aika: Velka neuvojalle kun ne ovat ilmaisiakin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2404
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2151
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1983
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1410
    Aihe