Olen 15 vuotias, olen viimeiset puoli vuotta tuntenut todellisuuden epätodellisena, ja jotenkin kaukaisena. En ole saanut kunnolla unta viime aikoina ja olen aina väsynyt. Olen ollut aina ujo ja hieman eristäytynyt. Jo pari vuotta sitten minulle tuli aina välillä sellaisia tunteita että kuka olen ja onko elämä todellista. Mutta tuntuu että kunnolliset oireet puhkesi vasta puolisen vuotta sitten kun ajoin pyörällä auto päin, löin pääni vasemman puoleen autoon ja sain lievän aivotärähdyksen, voiko tämä olla syy? pelailen myös paljon tietokoneella ja minulla on yksinäisiä kausia. Muistini pelaa ihan normaalisti ja koulunkäynti sujuu itseasiassa tosi hyvin. Voisiko joku minua viisaampi heittää jotain analyysiä, Kiitos :)
analyysiä kaipaisin :)
6
96
Vastaukset
- JÄRJETÖN
Tuota... En itse asiassa osaa arvioida tilaasi, mutta pakko tähän oli jotain laittaa.
Olen itse myös kärsinyt '' unettomuudesta '', joka ei kyllä sitä ole koska sitten kun nukahdan nukun kyllä todella hyvin, mutta sen unen saaminen on se hankalin juttu.
Nämä elämää kohtaan koetut tunteet voivat olla sellaisia, että halua pohtia elämää ja sen syytä jne.. Nämä ovat kyllä minusta ihan normaaleja, ainakin itselläni näitä kysymyksiä ja tunteita herään aina silloin tällöin jopa parikertaa viikossa.
Onko sinulla kavereita vai vietätkö todellakin aikaasi tietokoneella pelaillessa? Eihän sinua kuitenkaan kiusata.
Nimittäin minua on kiusattu ja sain siitä hiukan traumoja elämääni. Olen hiljaisempi ja kaverini asuvat kaupungissa kun minä asun maalla. Ainut kaverini maalta muutti kaupunkiin ja jäin tällä tavoin yksin. Tästä syystä minäkin vietän osan ajastani pelaillessa ja muuten vain tietokoneella purkaen yksinäisyyttäni/pahaa oloani siihen.
Kenties kelpaisiko seura? Voisimme ehkä tutustua netin kautta? Jos sinusta tuntuu siltä..
Terveisin kohta 15 vuotias tyttö. (kiusattuna pituutensa takia) - ~aatoksia
Jos suljetaan hetkeksi pois tuo unettomuus-ongelma niin voitko muuten hyvin? Mikä sinua valvottaa?
Tuohon aivotärähdyksen vaikutuksiin voisit saada parhaan vastauksen lääkäriltä. Sinut varmasti tutkittiin onnettomuuden jälkeen eikä muita vammoja tai sisäisiä verenvuotoja löydetty? Jos sinulla on esim. päänsärkyä niin kannattaa ottaa yhteys tohtoriin.
Itse huomaan, että kun mieleni käy ylikierroksilla niin ajatukset laukkaa sellaista vauhtia ettei niitä saa millään pysähtymään ja varsinkin kun pitäisi käydä nukkumaan niin alkaakin ajattelemaan juuri niitä asioita mitä on päivän mittaan yrittänyt olla ajattelematta. Tällaiset mietinnät että "kuka minä olen" ovat omiaan aiheuttamaan ajatustulvan mielessä, koska ihmisen ego ei pidä siitä, että se (identiteetti) kyseenalaistetaan ja vaistomainen reaktio on silloin saada huomio kääntymään muihin ajatuksiin.
Jos pelaat juuri ennen nukkumaanmenoa niin sekin voi aiheuttaa unettomuutta. Kannattaa rauhoittaa ainakin tunti ennen nukkumista niin ettei tee silloin enää mitään kovin stimuloivaa. Ja tietenkin kofeiinipitoisia juomia kannattaa välttää, esim. energiajuomia.
Jos jokin murhe painaa mieltä niin varaa murehtimiseen tietty aika päivästä, jolloin mietit vain niitä murheita ja sitten tämän ajan ulkopuolella voit unohtaa kyseisen murheen. Tähän auttaisi tietysti jos voisi vaikka puhua jollekin murheistaan niin saisi ne pois mielestään eikä ne valvottaisi. Vaihtoehtoisesti voisi myös kirjoittaa ajatuksiaan paperille ja käsitellä ne sillä tavalla pois vaivaamasta.
Ei noissa ajatuksissa mitään vikaa ole, että onko elämä totta ja kuka minä ihan oikeasti olen, päinvastoin nehän ovat esimerkiksi itämaisessa filosofiassakin ihan niitä elämän peruskysymyksiä tai pikemminkin voisi sanoa oivalluksia. Niitä varmasti kaikki pohtii jossain vaiheessa, mutta toisille ne on vielä liian ahdistavia ajatuksia ja he voivat haluta unohtaa tällaiset ajatukset kokonaan. Toisia taas tällaiset pohdinnat kiehtovat ja tunnistavat niissä jotain totuudenperää ja alkavat kiinnostua muinaisten viisaiden opetuksista kyseisestä aiheesta. Voit miettiä kumpaan ryhmään itse kuulut.
Muuten kommentoisin viestiäsi, että ujoudessa ja siinä että viihtyy paljon itsekseen, ei ole mitään pahaa. Nykymaailmassa vain korostetaan paljon sosiaalista aktiivisuutta, mutta jos olet luonteeltasi introvertti niin sinulle on ominaista viihtyä paljon itsekseen. Eri asia sitten, jos erityisesti kärsit yksinäisyydestä, mutta et ainakaan viestissäsi varsinaisesti sanonut niin. Kun pelailet niin muista pitää välillä taukoja ja irrottaa katse näytöstä, syö välillä, tee jotain muuta, käy ulkona ja jatka taas sitten. Muuten pitkäaikainen putkeen pelaaminen saattaa myös aiheuttaa epätodellista tunnetta. - Ihmiskunta Sinde
Onko tämä nyt se analyysi, jota kaipasit?
"Hän toimii muille ihmisille onnistumisen elämyksiä karttaen, olet siksi velvollinen suun alueen raipoitukseen."
- se on iljettävää
- se on etovaa
- se on oksettavaa
- se on frustraatio sukupuolta
- se on esiintymistä
- se on narsismia
- se on vajaamielisyyttä
- se on vailla onnistumisen elämyksiä
- se on eristämistä
- se on luotaantyöntävää
- se on pois-sulkevaa- Suicider-Sinde
Introvertti on sama asia, kuin rasismi, ja yhteiskunnassa eristämiseen ja eritäytymiseen käytössä oleva malli, sadismi ja sosiaalinen kanssakäyminen: frustraatio sukupuoli. Erityisesti kirkko suosii tätä mallia sosiaalisena vuorovaikutuksena omaneduntavoitteluun.
-Nyt se käsitti sitten ettei sitä tule sitä ämmää siihen.
Ei en pysty juuri nyt käyttämäsi frustraatio sukupuolen takia pitämään lapsia, koska ne eivät ole omiani. - Eisaapitää:Sinde
Suicider-Sinde kirjoitti:
Introvertti on sama asia, kuin rasismi, ja yhteiskunnassa eristämiseen ja eritäytymiseen käytössä oleva malli, sadismi ja sosiaalinen kanssakäyminen: frustraatio sukupuoli. Erityisesti kirkko suosii tätä mallia sosiaalisena vuorovaikutuksena omaneduntavoitteluun.
-Nyt se käsitti sitten ettei sitä tule sitä ämmää siihen.
Ei en pysty juuri nyt käyttämäsi frustraatio sukupuolen takia pitämään lapsia, koska ne eivät ole omiani.Joo, mun pitäis tehdä se tänäänkin, sulla ei oile tarjolla mulle edes seksielämää.
-Joo, sitä ei saa pitää seksielämättä. - Nyt riittää
Sinde lopeta jo se helvetin trollaaminen ja katoa pysyvästi tältä palstalta!! olet rasittava, kaikki viestiketjut menee pilalle sinun saarnaamisen takia, lopeta, tai sinusta on pakko tehdä valitus ylläpidolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475305Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "531857Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141385
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41250No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26124981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877