ääripäästä toiseen..

peloissaan

Oon 18-vuotias nuori naisen alku. Mitoiltani olen tällä hetkellä 167/54. Alimmillani olen ollut 48kg (muutama kuukausi sitten) ja painavimmillani olen ollut 62kg (vuosi sitten). Ennen minulla oli hyvä itsekuri ja ahmiminen oli minulle ihan vierasta ja enkä ymmärtänyt miksi ihmiset ahmivat. Halusin vain laihtua ja haluan edelleenkin. Nykyään en kuitenkaan hallitse enää syömisiäni ollenkaan... Viikon ajan olen syönyt putkeen joka päivä yli 4000kcal, eikä loppua näy. Tuntuu, että kaikki vuosien himot ja halut pääsivät valloilleen. En osaa lopettaa syömistä ja olen jo lihonut 4kg viikossa. Eli jos jatkan samaa tahtia olen kuukauden päästä 70 kiloinen. Ennen en voinut mennä kauppaan ostamaan edes tavallista jäätelöä, koska se oli liian ahdistavaa, mutta nyt voisin mennä kauppaan ostamaan ihan mitä tahansa ja sen lisäksi minulla ei olisi mitään ongelmia sen syömisessäkään. Tää on tosi pelottavaa. Mua vaan ahdistaa ja masentaa tosi paljon. Miks mulle käy näin. Oon itkenyt monta kertaa kun oon niin täynnä, mut en voi vaan lopettaa (en tiedä miksi...). En halua BED:iä... Mulla on lääkäri aika parin päivän päästä, mut enhän mä kehtaa sille tällasesta puhua! Miks tuntuu nolommalta sanoa, että ahmin päivittäin, kuin että sanoisin että en syö juurikaan mitään...

7

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helop

      Saman ikäinen kohtalotoveri täällä.
      Itselläni auttoi, että sanoin jollekulle ääneen ahmineeni. Se tuntui, kuiten uumailitkin, niin HIRVITTÄVÄN nololta, että sen jälkeen ahmiminen on vähentynyt huomattavasti!

      • peloissaan

        Helpottavaa kuulla etten ole ainoa :) toivon kanssa, että toi ääneen sanominen vaikuttais ees vähän asiaan..


    • kihd

      voi olla että painat liian vähän. ja voi olla kuten sanoit, että vuosien ruokahimot ovat päässeet valloilleen. niin minullekin kävin. jo vuoden päivät on ollut ahmimista lähes viikottain, mutta hyvä juttu on että en ole lihonut, ehkä vain hetekllisseti. sinulla ne neljä kiloa ovat varmaan turvotusta ja nesteitä. tuskimpa olet oikeasti lihonut kahta kiloa enempää. yritä rauhoittaa se syöminen ja paino tasaantuu parissa viikossa

      • peloissaan

        noin suuret muutokset saa vaan ahdistumaan tosi helposti ja silloin normaali syöminen ei tuu kuuloonkaan. Koko ajan tekee mieli syödä jotain, mut onneks oon nyt saanu vähän hillittyä syömisiä. Yritän olla rajottamatta liikaa syömisiä ja yrittää alkaa syömään normaalisti. Laihduttaminen ei aiheuta ku ahmimisjaksoja nykyään. Ehkä on ihan hyvä pitä jonkun aikaa taukoa tai ehkä jopa lopettaa kokonaan.


    • JepJep

      Muakin peloittaa ihan hirveästi tuo bed. Olen toipuva bulimikko ja ahtamiskohtaukset ovat viimeaikoina olleet n.1krt/kk, oksentanut en ole nyt 6kk. Bulimiaa olen sairastanut n 10 vuiótta ja vasta nyt tuntuu että olen päässyt siihen kiinni. Käyn psykoterapiassa sekä vertaistuki ryhmissä.

      Paino on tuon "urani" aika seilannut 106kg- 58 kg välillä. Nyt painan 70 kg, pitkä olen 174 cm. Bmi on ihan ookoo mut löysältähän tuo olo tuntuu. Eli on sitä tullut kanssa mentyä laidasta laitaan. Mulla on kaikki järjelliset/ henkiset/ pyykkiset työkalut pitää tuo krt/kk ahmiminen kurissa mutta kun en pysty/voi/halua. Se fiilis kun kaupasta tulee kotiin silmät kiiluen, kassit täynnä herkkuja on OLLUT eufoorinen, mutta ei ole enään... Sitä tunkee p****aa suuhunsa saamatta siittä mitään "kiksejä"tai muutenkaan yhtään mitään, paitsi sen ähkyn ja tunteen että kuolee just tähän paikkaan. Oksentamaan en enään ryhdy, sen pidän. Mutta miksi sitä ahtamista ei vain pysty lopettamaan?!?

      Tänään on taas ollut ahtaamista ja vuorokauden kcal huitelee jotakin 5000 joten olo on pursuavan ähkyyntynyt. =( Nyt pitäis mennä nukkumaan ja yöstä tulee levoton. Näkee hämäriä painajamais unia. Aamulla kun herää (ellen ole räjähtänyt)t olo on kuin krapulaisella. Töissä pitää jaksaa vaikka tekis mieli olla kotona peitto korvilla. Ehkä se sitten taas parin päivän päästä helpottaa... Ja tietäen jo tässä vaiheessa että tämä ei ollut viimeinen kerta...

    • been there

      Tuttua on minullekin tuo loputon ahminta. Sairstuin 7 vuotta sitte anoreksiaan, mutta nyt tauti taitaa kääntyä bediksi, ahmimista on ollut koko tämä vuosi, ja yhä tiiviimpään tahtiin ja suurempia ruokamääriä. ja painoa kertyy hirveästi. pelottaa ihan hirveästi, etten ikinä pääse eroon, ja kaikkein kauheinta on huomata, että oikeasti haluan ahmia, ja että ajatus siitä, etten saisikaan ahmia ahdistaa enemmän kuin ajatus ruuasta. kaipaan anoreksia-aikojeni kurinalaisuutta ja rajoittuneisuutta.

    • batcr

      Ahmiminen on täysin normaali osa parantumista.
      Itse ahmin n.2kk n.6000kcal/pv, mutta se väheni ja loppui itsekseen kun en yrittänyt rajoittaa syömisiäni tai tyhjentää itseäni. Löysin taas normaalit nälän ja kylläisyyden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe