Moi! Milloin teidän vatsanne ovat alkaneet kasvaa raskaana ollessa? rv 17 4 ja raskausmaha ei ole vielä lupsahtanut. Raskaus on ensimmäiseni.
Milloin masu kasvaa?
26
1491
Vastaukset
- Hgfddhjk
Vk 30. Eikö se ole hyvä ettei kasva?
- Ddhkcdszg
23v pentu paksuna!! Saas nähä mitä tulee. Merkit ei lupaa hyvää.
- No voi luoja!
Olipa taas idioottimainen kommentti!!! Parempi kun oisit jättänyt sanomatta... Anteeks nyt vaan!
- helistään¤
Viitaten ' Ddhkcdszg ' kommenttiin.
Ilmeisesti pitäisi ryhtyä äidiksi vasta päälle 30 vuotiaana?
Taitaa kirjoittaja olla katkerta 45 vuotias?!!!
- ...
Hei! Täällä pullahti maha esiin rv: 19-20. Ensi odottajalla voi tulla maha vaikka viikolla 25 vasta esiin. Älä huoli kyllä se sieltä esiin tulee. :)
Nyt rv 26 ja maha kimpeenä. - pikku neiti :)
mulla alko raskaus näkymää muillekki rv 25..oli itselläki aikasemmi vähän mahaa nii ei heti näkynyt.. :)
voi että nuo osaa jotku olla inhottavia.. voisivat jättää tollaset kommentit välistä jos ei oo muuta asiaa ku aukoopäätä.. mä taidan olla sit pennumpi ku olin 21 ku sain esikoiseni.. :D tolloja nuo jotku.. - Kncktnkc
En oikein muista milloin se masu alkoi olla sen kokoinen että muutkin saatoivat nähdä olevani raskaana. Itse huomasin mahan kasvaneen ehkä joskus rv 15. Sitten rv 20 maha oli jo sen kokoinen, että oli fiksua kertoa jo muillekin ettei ihmisten tarvinnut arvailla:)
- tytön äiti
Mulla esikoistani odottaessa pieni vatsa alkoi näkyä joskus rv 15, liikkeet alkoi tuntumaan suunnilleen viikkoa myöhemmin. Rv 20 näkyi jo niin hyvin ettei kukaan luullut enää pömppikseksi :P
- tytön äiti
Ps. Vatsani on aina ollut suht litteä, siksi varmaan näkyi nopeasti:)
- katkarapu21
rv 17 4, ja näkyy jo nyt! :)
- Junde
Mulla oli rv 22 menossa, kun äitini kommentoi, että näkyy jo. Mies oli jo aiemmin sitä mieltä, että selvä vauvamaha on :) Mutta asiasta tietämätön kysyi ensimmäistä kertaa rv 24, että onko jotain kerrottavaa... Kai se maha alkoi saada pyöreää muotoa.
Ite odotin myös kuin kuuta nousevaa mahan kasvamista. Johtuu varmaan minullakin siitä, että ensimmäistä odotan. Rv 10 olin jo ihan stressissä, kun keskustelupalstoilla puhutaan, että silloin tarttee vaihtaa äitiyshousuihin jne, eikä omasta mahasta ollut vielä tietoakaan. Ei hetkeen aikaan. :D - kikka90
minulla alkoi näkyä kunnolla vasta rv23,itse olen hieman pyöreä ja kai ihmiset luulivat että olen vain lihonnut.nyt olen ylpeä isosta masusta rv36 2!
- keijukainen
ekaa orottaessa kaks viikkoo ennen la:ta mua pyyrettiin yhteen laihrutusryhmään, sanoin käyväni ensiksi laitoksella ja katsotaan sitten. kysyjä pahoitteli kamalasti, ei tajunnut minun odottavani maha oli sen muotoinen niinkun olisin lihonut parikiloo. Tyttö tuli silloin ja nyt toista odottaessa masu alkoi näkymään jo 20 viikolla, mutta poika on tulossa, tosin paino on noussut vain 3 kg, mutta ns vauvamasu näky jo aikasemmin!
- Olivia O.
Olen lyhyt (160 cm), joten vauvamaha näkyi jo rv:lla16. Rv. 20 olin jo huomattavan isomahainen ja siitä 3 vkoa alettiin kyselemään, että kohtako syntyy!? Olen normaalipainoinen. Vatsaa ei nähnyt takaapäin ollenkaan, vaan se kasvoi suoraan eteenpäin kun ohjus! Rv. 36 moni oli sitä mieltä, että kaksoset pakko olla. No, eipä ollut kun 3,7 kg tyttövauva! :)
- 15+2
Minulla alkoi vatsa näkyä jo rv13-14. Itse sen tietenkin huomaa helpommin kun muut. Tosin äitini mainitsi asiasta myöskin silloin. Vatsan kasvuhan on todella yksilöllistä. Jotkut varmasti ajattelevat että onpas tuo lihonut. Ne kenen kanssa olen lähes päivittäin tekemisissä huomasivat muutoksen kyllä hyvinkin pian ja alkoivat kysella asiasta :D Minulla on ystävä jonka raskaus on kaksi viikkoa omaani edellä ja hänellä on näkynyt vatsa jo pitkän aikaa. rv 15 hänellä oli jo aivan selvä vauvamaha eikä ollut epäilystäkään mistä on kyse.
- isonapa
Esikoista odottaessa pääsin aika pitkälle, melkein puoliväliin, ennen kuin vatsa alkoi näkyä kunnolla. Siis siten, että vieraammatkin alkoivat tajuta, että kysymys on raskaudesta. Nyt kun odotan toista, tuntuu että vatsa alkoi pyöristyä heti ensimmäisillä viikoilla. Menossa tällä hetkellä rv 15 ja kyllä tässä ollaan ihan selvästi jo "paksuna".
Ensimmäistä odottaessa vatsan pyöristymistä oikein odotti. Nyt toisella kierroksella muistuu elävästi mieleen se viimeisten kuukausien äheltäminen ison mahan kanssa, kun vatsanahka kiristää ja kaikki liikkuminen ja liikkumatta oleminenkin tuntuu tukalalta. Olen lyhyt (160cm) ja lyhytselkäinen, joten kaipa sekin oman osansa tuohon tekee. - Pirtsakkaa289
Mulla huomenna 14 viikkoa täynnä ja enää ei mahu ku verkkarit kunnolla jalkaan. Työhousut ei mee enää kiinni ja joudun käyttää nyt töissä vanhoja farkkuja, joissa tosi matala vyötärö. Kai tää jotain turvotusta on, mut melkein vois jo äitiysvaatteita käyttää :D Oon ihan normaalikokonen 157cm ja 55kg...
- 17+4
Mulla alko näkyyn 15-16 viikoilla ja 16 viikolla aloin käyttään äitiyshousuja. Huomaa kyl et iltaa myöten maha turpoo ja näyttää isommalta.
oon 160cm pitkä ja aika notkoselkäinen, se ehkä syynä että maha näkyy jo ekassa raskaudessa nyt ja istukka on edessä, silläkin ehkä joku pieni merkitys. - Katseenvangitsija*
Viikolla 28 mennään ja muutama on kysynyt että onko tulossa. Vielä kuitenkin pystyn peittämään mennen tullen esim normaalikokoisen hupparin alle tai vähänkään löysemmän topin alle.:)
Aika hassu juttu oli, että todella moni on kuulemma tunnistanut katseesta, että olen raskaana. Silloin kun kukaan muu kuin minä ja mieheni ei asiasta tienneet, oli eräs vanhempi tuttavapariskunta kyselleet anopilta että onko meille tulossa vauva. Katseesta oli huomannut?! Aika hassu juttu. Tuolloin viikkoja oli jotain 7 tai 8 muistaakseni.:) - Ensimmäistä odottava
rv 14 huomasin itse ihan pienen kohouman häpyluun päällä.
Vasta rv 20 maha oli kasvanut niin, että muutkin sen näkivät, tosin vain raskaudesta tietävät osasivat yhdistää kummun raskauteen - muille olisi mennyt lihomisen piikkiin vielä siinä vaiheessa.
Muistaakseni rv 23 ensimmäinen asiasta tietämätön kysyi asiasta. Vasta joskus rv 27-28 maha alkoi olla sen kokoinen, ettei sitä voinut oikein vaatteilla piilottaa. - lössykkä
rv 28 pullahti esiin :) Sitä ennen ei huomannut jos ei tiennyt.
- emilia92^^
suunnilleen rv 20 alkoi näkymään muillekkin pikkasen vauva maha, mutta nyt menossa rv 29 3 ja maha on jo semmonen ettei voi erehtyä:)
- juhhuuu1
Mulla on rv 19 eikä vielä tietoakaan mistään mahasta, ei näytä edes siltä että olisi lihonut...
- kolmastulossa
mulla huomannu iltapäivisin jo pitkään :D turvotusta tulee päivän mittaa niin kauheesti, että takki mikä mahtuu aamusta päälle, ei mene enää iltäpäivästä kiinni :)
Nyt rv21 ja kolmas tulossa. Eikös se helpommin maha "valahda" jos on aikasemminkin turvonnut? :) - _Sirius_
Mulla on nyt rv 25 menossa ja vieläkin voisin peittää vatsan vaatteilla ihan hyvin. Ja olen vain 156cm pitkä. Näillä viikoilla vauva alkaa kerätä painoa vauhdilla, niin luulen että alkaa kasvamaan viikolle 30 mennessä.
Kohtu mulla oli voimakkaasti taaksepäin kallistunut ennen raskautta. - kohdun asento
Minulla ei oikeastaan koskaan tullut sellasta kunnon vauvamahaa. Löysä tunika ja collegehousut päällä niin eipä ois vähänkään vieraammat ihmiset arvanneet synnyttämään mennessäkään, et olen raskaana. :) Ja olen 154cm / 45kg (hoikka) ennen raskautta. Turvotuksiakaan ei ollut joten masu oli tosi pieni. Itse huomasin, et tiukimmat normihousut alkaa kiristää vasta rv30 jälkeen. Painoakaan ei kyllä tullut kuin 7kg. Pieni 2,7kg tyttö sieltä sitten syntyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p636141Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813766Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242801- 232310
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol422221Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61689Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85130281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201246- 301226