Simsku sisumisu tahtoo tapettia

herttarouva73

Apuuva! Kissani pääsi vahingossa tapetin repimisen makuun, kun kynsi otti leikkiessä seinään ja se huomasi tapetin repeävän. Nyt se ei suostu käyttämään raapimaleluja ja puita, kuin satunnaisesti. Tappelemme kaikki illat tapettiasiasta. Tuo edellinen tapetti piti uusia ja se jatkoi menoa seuraavaankin, joka on joku kallis kuitutapetti, repeämätön sellainen ja tietty ihana. Olen kokeillut kahta kissankarkoitetta: haju ja feromoni karkoitetta.Sitruuna ilmanraikastetta, sitruunaa, valkopippuria hammastahnaa ja kissan ruiskuttamista vedellä ja naksutinta, kun se kääntyy kutsustani pois seinästä. Minulla on ollut elämässäni useita kissoja, eikä yksikään ole repinyt tapettia näin maanisesti. Katti ei välitä kissanmintusta, joten raapimispuiden ja lelujen höystäminen ei tehoa. Tiedän, että tässä kämpässä on ennenkin ollut tapetinraapimisongelmainen kissa, koska tunsin henkilön, joka asui tässä ennen minua. Kun muutin sisään, tapetti oli pakko vaihtaa, koska se silloin oli riekaleina. Luulimme hänen kanssaan, että koko juttu johtui tapetin hajusta, koska kissa ei seuraavassa asunnossa repinyt tapettia, varsinkin, kun nykyisen kissani edeltäjä ei myöskään ollut kiinnostunut tapetista.

Olemme miettineet, että varmaan olen liikaa poissa ja asunto on liian pieni, raapimispuu liian kulunut tai matala jne. Leikkautin kissan koska luulin sen reviirikäyttäytyvän tms. Se ei kuitenkaan tee muita tuhoja, kun tapetin repiminen ja suippojen, pehmeälehtisten kukkanuppujen syöminen.
Olen sinkku ja aika yksinäinen ja mirri on minulle tosi rakas ja yritän huomioida sen ja aktivoida ja ulkoiluttaa ja ruokkia tuoreruualla, jotta em. huonoista asioista huolimatta voisin kullannuppuni pitää.Se oli aika kalliskin.Kaiken huippuna tänään naapuriini muutti kissapelkoinen ihminen, joka suunnilleen potkaisi mirrini pois tieltä, kun oltiin ulkoilemassa. Se on vasta vuoden ja pelkää valjaissa vielä kaikkea uutta muutenkin... Apuuva, onko kellään saman tapaisa kokemuksia, kuin minulla? Tietääkö joku vielä jonkun konstin?

4

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussin mamma

Tepsi meillä: kiinnitä repimishkotien päälle verhokangasta joka kestää kisun kynnet. Voi olla, että joudut pitämään seinäverhoja kuukauden pari, ennenkuin kissa kyllätyys kankaan raateluun ja keksii muuta. Tarjoa kissalle pahvilaatikko raavittavaksi,
      ja tuli tuossa mieleen, siirrettävä "sermit" eli hanki vaneria ja sahauta levy kahtia ja päällystä palat halvalla tapetilla. Sitten vaan lykkäät nämä tapettilevyt pahiten raavittujen kohtien peitoksi. Ja uusit sen halvan levytapetin tapreen mukaan, tai toinen vaihtehto, päällystä levyt,
      kukannuppujen syönnistä pääsee eroo kun kylvää kissalle ruohoa maisteltavaksi. Nyt voi myös tuoda saraheinäturpeen kisun iloksi, ellei kissa pääse ulos luonnon ruohoja mutustelemaan

• isikisu

Paljonko kisulla on ikää? Onko mahdollisuutta kaveriin?

Jos kisu innostuu naruleikistä, niin ota naru esiin kun katti menee raapimiskohdalle ja houkuttele leikkimään. Toista kunnes katsoo raapimiskohdalle mentyään sinua ja kutsu luokse ja aloita leikki. Toista.

Onko muuten raapimiskohdan lähellä ikkunoita / ilmaventtiiliä? Jos on, niin toisen kissan (-pissan) hajut saattavat tulla huoneeseen.

• Chattonen

Ymmärsinkö oikein, että kissasi on simsku eli siamilainen? Ne ovat erittäin aktiivisia ja seurallisia kissoja, ja jos tosiaan kissasi on vasta vuoden, se on vielä melkein pentukin. Kissakaveri olisi ideaaliratkaisu, kaksi menee aika hyvin siinä missä yksikin ja niistä olisi seuraa toisilleen.

Muuten ei auta kuin yrittää purkaa kisusesi hurjaa energiamäärää leikittämällä. Tapetin repimisestä on sitä paitsi voinut muodostua kissalle hauska leikki, jolla se taatusti saa rakkaan emännän jakamattoman huomion... ;)

• Joo, siinä se..Ollaan jo arveltu, että kyseinen ihana tapetti joudutaan poistamaan ja seinä vaan maalaamaan. Tapetin repiminen himottaa sitä selvästi. sain sen raapimaan raapimispuuta, mutta tapetti ei ole jäänyt... Haluaisn ottaa kaverin sille, mutta olen nykyään työtön ja maatiaiskissan pennun otto vaikka löytöeläintalosta epäilyttää: entä jos eivät sopeudu toistesa ruumiinrakenteisiin ja luonteeseen? En nyt aika pitkän linjan eläinomistajana haluaisi mokata vielä pahemmin..Onneksi keällä on edessä jännittävä ensimmäinen automatka maaseudun rauhaan. Onneksi asun omilla vanhemmilla vuokralla ja pentu on heillekkin tuttu ja heillä on oma kissa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3870
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      344
      2997
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      10
      1906
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      771
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      761
    Aihe