Suomi on korruption ja sosiaalitukien perusteella Maailman paras paikka asua. Silti täällä on järjettömät itsemurhatilastot.
Joka ikinen päivä 3 syntyperäistä suomalaista tappaa itsensä tarkoituksella.
Mistä se johtuu?
Miksi hyvinvointivaltion asukas voi niin pahoin?
9
212
Vastaukset
- yksi syy tässä
Ja siten tapahtuu näitä hirvittäviä veriteoja nuorten ja nuorten aikuisten toteuttamina.
Ihmisiltä puuttuu usko ja elämäntarkoitus? Kaikki enitset maraaliarvot on heitetty romukoppaan ja ihmisen sanotaan olevan vain hieman kehittyneempi eläin? - Rössy
Voin huonosti koska olen joutunut seuraamaan isäni laiteavusteista elämänpitkittämistä.Ennenpitkää tämä on masentanut.Tekisi mieli huutaa ja raivota siel hoitolaitoksessa mutta olen vain padonnut kaiken sisällepäin.Unohtanut melkein omat toiveet ja tavoitteet ym.Myös saatu arvio työkyvyttömyydestä on vähitellen nakertanut itsetuntoa.Lukittanut.Mykistänyt.Nauruterapiako avuksi?
Vai eutanasia- Kylmät kädet
Otit melkoisen hyvän pointin esille.
Joudumme kestämään omaistemme kitumista letkuissa, kun vanhoina aikoina he olisivat vain kuolleet pois ja olisimme voineet välittömästi aloittaa surutyön ja olisimme palautuneet yhteiskuntaan tervejärkisenä ihmisenä. - .k.
Eli siis juuri tämä hyvinvointi masentaa.
Hyvinvoinnkiksi katsotaan sekin, että elämää on pidennetty keksintöjen avulla.
- en tiedä miten
näit itsaritapauksia esimerkiksi on tilastoitu (esim. sosioekonomisen taustan perusteella) mutta kyllähän puhuttaessa tästä meidän rakkaasta "hyvinvointivaltiostamme" on muistettava se puoli, että täälläkin rikkaiden/hyvätuloisten ja köyhien välinen kuilu lavenee kaiken aikaa vinhaa vauhtia, kehitys on jatkunut jo pitkään. Eli kyllä täälläkin löytyy niitä, jotka voivat erittäin huonosti jo siksi, että ei ole varaa minkäänlaisiin hoitoihin jne. Itsekin tässä opiskelijana huimilla 500 e kk-etuisuuksilla pohtinut, mistä ihmeestä revin terapiarahat, vaikka KELA tulisikin vastaan osan matkaa. Pakko ottaa lainaa lääkkeisiin ja terapiaan, koska kuitenkin haluan tulevaisuudessa olla mukana työelämässä, tällä hetkellä olisin täysin työkyvytön mihin tahansa, kokeiltu on.
- ja siis tästähän
on opiskelijana oltava kiitollinen, että olen päässyt edes tähän asti, kiitos loistavan opiskelijoiden terveydenhuollon, jossa on ymmärretty tarpeeni terapiaan jne. Olen aiemmin elämässäni yrittänyt turhaan hakea apua julkiselta puolelta, eivät ne siellä välitä pätkääkään ihmisistä, laiskaksi nuoreksi haukkumiset sai palkaksi. (Vaikka itselläkin n. 10 vuoden suhteellisen rankka sairaushistoria sellaisten tapahtumien seurauksena, jotka varmasti traumatisoisivat kenet tahansa.)
- miettijä
"Mistä se johtuu? "
No vaikka siitä, että Suomessa ihmisen arvo tulee ennen kaikkea työn ja suorittamisen kautta. Tietysti jotkut osaavat ottaa rennosti, hyvä heille, mutta heillä on elämäntaiteilijan geenit.
Ennen kaikkea suomalaisilla on tapana tehdä asiat yksin, kuten eräs ulkomaalainen lääkäri sanoi lehtijutussa. Itsekin viihdyn todella paljon yksin. Oma ratkaisuni on mennä aika ajoin ulos kämpästä ihmisten ilmoille.
Netistä ja vaikka mistä olen lukenut, että suomalaiset ovat alistettu kansa, mikä saa meidät alistamaan toinen toisiamme. Esim. jotkut pienyrittäjät haukkuvat talouskeskusteluissa työttömiä sosiaalipummeiksi, vaikka työttömät olemassa olollaan eivät aiheuta pienyrittäjien surkeaa talousahdinkoa. (Mutta tietysti nettielämää viettävät tulevat helposti fanaatikoiksi.)
Jostain luin Suomen kuulemma olevan erikoinen saareke sekä Ruotsiin että Venäjään verrattuna. Väitteen mukaan Suomessa otetaan työnteko kuolemanvakavasti. Ruotsissa käsittääkseni työelämään on helpompi päästä, vaikka olisi hiukan vajaakuntoinenkin ilman että tarvitsee joutua työkkärin kyykyttämäksi. Venäjällä taas on oma meininkinsä.
En ole oleskellut itse vieraissa maissa niin kauan että voisin sanoa, onko näissä jutuissa perää.
Jos viettää liikaa aika yksin tai pienissä piireissä, alkaa helposti näkemään vihollisia siellä sun täällä. Näin minulla ainakin. - BogfFfff
Minun lapsuuteni kotona ja koulussa ainakin ole sellainen, että muilta tuli enimmäkseen päänaukolmista, vittuilua, väheksymistä, aiheetonta syyttelyä, idioottimaista öyhäämistä ym. Positiiviset kokemukset olivat pieni vähmmistö.
En ihmettele korkeita itsemurhalukemia ollenkaan. - gooseberries
Hyvinvointivaltiossa menee ihmisillä niin hyvin että he kadehtivat toisiaan ja jäävät yksin. Siihen lisätään vielä klassinen suomalainen puhumattomuus ja alkoholismi niin kyllä selitys löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341982Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1771934Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3921822Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161258- 921133
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34990Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?693935- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15708- 32694