Kansanedustajille kysymys:
Oletteko HUOLEHTINEET, että Suomeen on tehty - ei eutanasialaki - vaan hakkereille rikoslaki niin, että hakkereita sakotetaan siinä kuin ylinopeutta ajavaa autoilijaa tai rattijuoppoa.
Entä onko poliisikunta koulutettu joka mutkan taakse niin, että poliisi kuin poliisi tänä päivänä kykenee nopeasti ottamaan kiinni hakkerin ja antamaan sakot ja varoituksen, että jos vielä hakkeroi rangaistus on >kovempi.
Minä joka tätä tekstiä tässä väsään olen ollut erittäin kovan ja koventuneen hakkeroinnin uhri. Olen keuhkovammainen ja pyrin saamaan tapaturmaeläkkeen ja hakkerit iskevät jopa sähköpostiin ja pyyhkäiset viralliset kirjoitukset ja läheitykset pois.
Eilen he pommittivat minua niin että mistään ei tule mitään. He tekevät pharmingia. Sivu otetaan yhtä´äkkiä pois ja toinen sivu on silmieni edessä.
He tekevät röykeää rikosta.
Hakkeri on koko tietokoneessani vaikka en ole netissä.
Olen pyytänyt vuosi sitten poliisi poistamaan hakkerit.
Mitä on tapahtunut? Hakkereiden hakkerointi päivä päivältä kovenee minun yksityisen ihmisen koneeseen, jolla on toki kovat suojaukset olleet koko ajan.
MM. amerikkalinen McAfee jolta ostin kalleimman turvallisuussysteemin tietokoneeseeni soitti minulle ja sanoi, "Tiekoneessasi tehdään niin hirveää rikosta että me emme voi auttaa. Ota heti yhteyttä poliisiin."
Otin mutta apua ei tule.
Näin pyydän Arvoisia Kansanedustajia tarkistamaan onko Suomessa kunnon rikoslaki hakkereita kohtaan, jos ei se tehtäköön. Ja poliiseille määräys että töitä on tehtävä myös netissä eli hakkerit kiinni siinä kuin rattijuopot.
HAKKERIT NETISSÄ = RIKOS > MIKÄ ON RANGAISTUS?
7
561
Vastaukset
- hekkri2345ttpprfu
Ootpa vitun tyhmä koska hakkeri voi asentaa ohjelman tietokoneeseesi vaikka olisit vain päivän netissä. sen jälkeen ohjelma voi esim. kerätä tietojasi, kuten salasanasi s-postiisi ja käyttää sitä sen jälkeen kun esim. viikon päästä taas olet netissä vaikka vain sekunnin. Ohjelma lähettää keräämänsä tiedot hakkerille ja hakkeri voi poistaa s-postistasi viestejä helposti. Perushakkerointia!
- sdf-hgf
Kuulostaa aika hurjalta. Mutta jos tarina on tosi, ota varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista, pistä kovalevy sileäksi, ja asenna käyttöjärjestelmä ja ohjelmat uudelleen. Levy kannattaa putsata nolla-ykkösiksi esim. Eraser-ohjelmalla, eikä vain formatoida uudelleen.
http://eraser.heidi.ie/download/
Windowsit ovat tietoturvan kannalta heikoimpia käyttöjärjestelmiä. Suosittelen tilalle esim. ilmaista Linux Mintiä, joka käyttäjäystävällisempi kuin Windowsit. Linuxien kanssa ei tarvitse edes virustorjuntaohjelmaa. Linuxin omat ohjelmat tukevat myös miltei kaikkia MIcrosoft-ohjelmien tiedostomuotoja.
http://linuxmint-fi.info/linux-mint-lataukset/- Mikroilija
Todella asiallisesti neuvottu! Ei se hakkeri siellä koneen sisällä ole, vaan sen ujuttamat ohjelmat. Pahimmassa tapauksessa oma kaapattu koneesi lähetää häirintäohjelmia nettiin. Hakkereita on äärimmäisen vaikea jäljittää, tyhmimpiä pösilöitä lukuunottamatta. Linux on siitä turvallinen, että sille ei ole käytännössä tehty viruksia eikä haittaohjelmia (joku yksittäinen löytyy, mutta ei ole levinnyt).
- C-koodaaja
Eihän poliisilla ole resursseja eikä taitoakaan hakkereiden jäljittämiseen. Edes parhaat alan asiantuntijat eivät ole pystyneet selvittämään esim. valtionhallinnon tietojärjestelmiin kohdistuneiden hyökkäysten lähdettä. Korkeitaan on voitu sanoa, että hyökkäys todennäköisesti tuli Venäjältä tms.
Kuten yllä mainittu, Linux-koneet ovat kyllä melkein 100-prosenttisesti turvassa haittaohjelmilta ja hakkeroinnilta. - tietäjä12345
Nii
- Hakkeri_Itsekkin
Tota noin... hakkerointi tarkoittaa koodausta jossa ei ole mitään väärää!
- Anonyymi
Suomalainen sivusto hakkereille:
http://www.bounty.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569