Hei ihmiset!

hevoshaaveita

Voisitteko kertoo mielipiteenne tästä jutusta. Oon ratsastanu n.5 vuotta ja osaan satuloida,ruokkia,hoitaa ym. tärkeät asiat.Harkitsen omaa suokkia,mieluiten pienikokoista. Niin sitä vaan että mitä mieltä ootte,kannattaako vielä ottaa omaa hevosta? Aikaa ois hevoselle runsain mitoin.

5

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki hoi, älä jätä!

      Heippa!
      Viisi vuotta on liian vähän. Itse ole ratsastanut n. 9v eikä tallilta löydy vieläkään omaa hevosta. Et kertonut ikääsi tai ratsastustaitoasi, ilman noita kahta asiaa on miltein mahdoton sanoa oletko valmis, mutta voisin sanoa että jos kysyt tuota täällä, et ole valmis. Aloita vaikka vuokrahepalla, josta saa hieman esimakua omasta hevosesta.

    • hevoshaaveita

      Kiitos. Mutta oon laukannut,hypänny menny kouluu ym....

    • suokkityyppi

      Jos rahaa riittää ja on mahdollisuus saada hevonen tallille, jossa on apua saatavilla (ja jos uskallat myös sitä pyytää jos joku mietityttää), niin miksei :) Tietysti joku vuokra- tai ylläpitohevonen voisi olla helpompi alkuun, sais vähän totuteltua siihen mitä se hevosen omistaminen on, mutta voi sitä omankin ostaa jos siltä tuntuu.

      Monilla pari vuotta ratsastaneillakin on omia hevosia. Se, että jollakin ei ole 9 vuoden harrastamisen jälkeen omaa kopua ei tarkoita sitä, etteikö jollain muulla voisi olla. Ja ratsastustaito ei vaikuta siihen, voiko ostaa oman hevosen, vaan tärkeintä on, että sen kanssa pärjää maastakäsin ja osaa hoitaa sen kunnolla. Jos ratsastustaito ei ole kovin hyvä, kannattaa pyytää joku kokenut ratsastaja välillä hevosen selkään ja käydä tunneilla tai valmennuksissa, oman hevosen kanssa kehittyy tosi nopeesti! :)

      • :D

        Heips!

        Kannattaa ensin vuokrata hevonen ennen kuin otat oman sillä silloin pääset omistamisen makuu.jos se on ensi hevonen niin kannattaa ottaa ruuna näin alkuun.mun mielestä rstsastustaodolla ei ole väliä kunhan pärjäät hevosen kanssa maasta käsin.


    • suosittelen että ei. se maksaa aika paljon. oon ite 10v harrastanut hevosia ja ollu 1 heppa ja nyt vasta oon toista ostamas eli ex kuoli parivuotta stten. jos vaan on joku talli mis käyt ni jatka käymistä :) mieti jos heppa tulee kipeeks lääkäri maksaa monta tonnia? entässitte? lopetuskin maksaa. sit oot lirissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7907
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1734
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      60
      1006
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      190
      928
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe