Hei ihmiset!

hevoshaaveita

Voisitteko kertoo mielipiteenne tästä jutusta. Oon ratsastanu n.5 vuotta ja osaan satuloida,ruokkia,hoitaa ym. tärkeät asiat.Harkitsen omaa suokkia,mieluiten pienikokoista. Niin sitä vaan että mitä mieltä ootte,kannattaako vielä ottaa omaa hevosta? Aikaa ois hevoselle runsain mitoin.

5

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki hoi, älä jätä!

Heippa!
      Viisi vuotta on liian vähän. Itse ole ratsastanut n. 9v eikä tallilta löydy vieläkään omaa hevosta. Et kertonut ikääsi tai ratsastustaitoasi, ilman noita kahta asiaa on miltein mahdoton sanoa oletko valmis, mutta voisin sanoa että jos kysyt tuota täällä, et ole valmis. Aloita vaikka vuokrahepalla, josta saa hieman esimakua omasta hevosesta.

• hevoshaaveita

Kiitos. Mutta oon laukannut,hypänny menny kouluu ym....

• suokkityyppi

Jos rahaa riittää ja on mahdollisuus saada hevonen tallille, jossa on apua saatavilla (ja jos uskallat myös sitä pyytää jos joku mietityttää), niin miksei :) Tietysti joku vuokra- tai ylläpitohevonen voisi olla helpompi alkuun, sais vähän totuteltua siihen mitä se hevosen omistaminen on, mutta voi sitä omankin ostaa jos siltä tuntuu.

Monilla pari vuotta ratsastaneillakin on omia hevosia. Se, että jollakin ei ole 9 vuoden harrastamisen jälkeen omaa kopua ei tarkoita sitä, etteikö jollain muulla voisi olla. Ja ratsastustaito ei vaikuta siihen, voiko ostaa oman hevosen, vaan tärkeintä on, että sen kanssa pärjää maastakäsin ja osaa hoitaa sen kunnolla. Jos ratsastustaito ei ole kovin hyvä, kannattaa pyytää joku kokenut ratsastaja välillä hevosen selkään ja käydä tunneilla tai valmennuksissa, oman hevosen kanssa kehittyy tosi nopeesti! :)

• :D

Heips!

Kannattaa ensin vuokrata hevonen ennen kuin otat oman sillä silloin pääset omistamisen makuu.jos se on ensi hevonen niin kannattaa ottaa ruuna näin alkuun.mun mielestä rstsastustaodolla ei ole väliä kunhan pärjäät hevosen kanssa maasta käsin.

• suosittelen että ei. se maksaa aika paljon. oon ite 10v harrastanut hevosia ja ollu 1 heppa ja nyt vasta oon toista ostamas eli ex kuoli parivuotta stten. jos vaan on joku talli mis käyt ni jatka käymistä :) mieti jos heppa tulee kipeeks lääkäri maksaa monta tonnia? entässitte? lopetuskin maksaa. sit oot lirissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      117
      2294
    2. 130
      1835
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      96
      1168
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      77
      975
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      955
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe