Olen kai vihdoin saanut tarpeeksi torjunnasta.

Elämää ja retoriikkaa

En tarvitse sitä enää. Vakuutteluja etten merkitse mitään enkä merkinnytkään. Liioittelua, mutta ehkä ei täysin. Yksinäisyys ei ole pelottavaa sikäli kuin se ei tuo uusia loukkauksia tai torjuntoja. Vähäiset voimani keskitän vastavuoroisiin ihmissuhteisiin. Olen torjunut kyllä itsekin ja loukannut. Siinä mielessä en aio ryhtyä marttyyriksi. En ole olosuhteiden uhri. Jos en tarvitse enää torjuntoja, tarvitseeko minun torjua. Sitä en tiedä, mutta menneisyyden käsitteleminen on tehtävä loppuun. Ei täällä. Tuolla muualla. Muuten se palaa kummittelemaan. Retorinen kysymys; voinko antaa itselleni sen mitä tarvitsen. Tarvitsenko vakuutuksen siitä, että merkitsen. Jollekin. Ehkä jatkossa riittää vähempi. Ja omanarvon tunne.

6

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+5

Osa tuosta on samaa, mitä itsekin olen ajatellut. Ja hölmöltä tuntuu, mutta voisin kuvitella että myös kaipaamani henkilö saattaisi kirjoittaa noin. Jopa siinäkin tapauksessa ettei hän minua kaipaisi.

Vakuutus että merkitset: pitääkö hänen olla joku kumppanin kaltainen, eli ettei läheisiä sukulaisia lasketa?

Jotkut itsensä ja henkisen puolen kehittäjät voisivat sanoa, että et tarvitse vakuutusta, koska sinä itse riität itsellesi ja kaikki löytyy itsestäsi.
      En usko että se olisi noin helppoa. Ihminen on eläin, joka ei kovin hyvin viihdy yksikseen. Siksi tämäkin palsta on niin suosittu.

• 1+0

Sama kuin ap ja 5 5. Eipä mitään lisättävää.

• ap.

Niin se on.

• 5+5

mikä on vastaus tähän kysymykseen
        "Vakuutus että merkitset: pitääkö hänen olla joku kumppanin kaltainen, eli ettei läheisiä sukulaisia lasketa?"

Jos joku kumppani, niin onko sulla joku mielessä?

• älä luovuta

Tottakai sinä merkitset! Luovutatko helposti heti ensimmäiseen virheeseen vai haluatko yrittää kaikesta huolimatta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2157
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      44
      2117
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1033
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe