Kesä ja lomat lähestyy. Kannattaako Mikkeliin tulla? Olen kuullut että olisi Suomen paras kesäkaupunki. Kuulemma kauniita ihmisiä ja hyvää ruokaa, tai näin sanottiin kun tori valittiin parhaaksi Suomessa. Onko mitään nähtävyyksiä kaupungissa? Ainakin visulahti löytyy, muuta en tiedä.
Mikkeli paras kesäkaupunki?
5
231
Vastaukset
- Mikkelist
No jos on Etelä-Savoon pakko tulla, niin voittaa Savonlinnan tarjonnallaaan ainakin 100-0.
- ex mikkeli
Lappeenrantaan!
- wcfjkglkjg
Älä todellakaan Savonlinnaan eksy kesällä. Hurjat ruuhkat heinäkuussa ja yksi katu jota pitkin pääsee pois.. Mikkelin torin tienoo tosi viihtyisä ja ei jano ainakaan pääse yllättämään, on sen verran siinä juottoloita..
- Kannattaa piipahtaa
Mikkeli on ihan mukava ja vilkas kesäkaupunki. Nähtävyyksistä voisi torin uudistuneen ympäristön lisäksi mainita Kenkäveron, Naisvuoren (vohveleineen) ja vaikkapa Mikaelin - siinä on konserttitalo, millaisia ei enää nykypäivänä rakenneta. Myös kävelykadun pään goottilaistyyppinen tuomiokirkko on ihan persoonallinen nähtävyys.
Kuten voinee arvata, päämajakaupungin museot ovat keskittyneet sotahistoriaan, mutta Taidemuseo (Marimekko-näyttely tänä kesänä), Suur-Savon museo ja Valokuvakeskus tarjoavat jotain muuta.
Luontokohteita löytyy useita kauempana kaupungista: Anjan Puisto, Neitvuori ja Astuvansalmen kalliomaalaukset lienevät kiinnostavimpia? Lähempänä keskustaa löytyy "ikuisuusprojekti" Mikkelipuisto ja siinä vieressä hiidenkirnu. :-) - mikmik
VIsulahtea en suosittele.
Kauppatarjonta ihan yes nykyään. Tori kiva.Sunnuntaisin usein suurkirppis torilla. Torikahviloita runsaasti.
Kaunis kirkkopuisto, kesäteatteri, TOIVO-laiva satamassa, Kenkävero , Mikkelipuisto , Tertin kartano .
Kiireetöntä pikkukaupungin elämää, tule katsomaan! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057