Vaaralliset maajussit liikenteessä

Vahinkoja sattuu ?

Milloinkahan maajussit joutuvat korvausvelvollisiksi aiheuttamistaan tahallisesti tehdyistä vahingoista, ainakaan Oulun alueella ei edes poliisi voi asialle mitään tai ei halua. Itselle sattui tuulilasi rikko kun maajussin traktorista ja paskanajo kärryn renkaista oli tullut suuri määrä kiviä tielletullessaan tilan liittymästä ja tietysti sitä itseään. Vastaan tuli auto ja pam tuulilasi hajalla. Ilmoitin asiasta poliisille, joka kävi paikanpäällä toteamassa että ompas aikapaljon kiviä ja sitä itteensä tiellä mutta asia kuuluu kevääseen ja maajussit ovat oikeutettuja kuulemma aiheuttamaan tielläliikkujille vahinkoja ja vaaratilanteita. Varmaankin ainut yhteikuntaryhmä joka saa aiheuttaa tahallista rahallista vahinkoa syyttömille ihmisille, toivottavasti ei nuille pököpäille ainakaan lisää valtuuksia anneta, johan me rehelliset veronmaksajat saamme niiden leikkimiset muutenkin maksaa. Vahinko sattui puolanka - pudasjärvi tiellä noin puolivälissä. Varokaa siellä liikkujat saatatte liukastua tiellä lehmänpaskaan jota kyseiset maanviljelijät tielle levittävät. Toivottavasti tämä viesti löytää myös sen maajussin tietoon joka vahingon aiheutti ja maksaisi aiheuttamansa vahingon. Esimerkiksi metsäkonemiehet laittavat varoitusmerkit metsätyöstä tien vieressä, kuuluisikohan maajussien laittaa varoitusmerkki paskansa ajosta tielle että tietäisi autoilijat varoa arvon maajusseja, heille niin rakkaassa työssään. Ilmoittelen maajussin nimen täällä myöhemmin jos asia ei muuten selviä.

5

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etelän vares

      Sehän on poronhoitoaluetta, jossa kaikki maa on yhteisesti paliskunnan käytössä. Tiedäthän että Suomessa on kaksi eläintä, jotka saavat laiduntaa naapurin mailla. Toinen on mehiläinen.

    • ajavaroen

      tuottamuksellisuus puuttuu, ja tahallisuus tuosta sinun vahingostasi.
      olist ajanut kyseisen paikan ohi noin 5 sekuntia myöhemmin niin mitään ei olisi tapahtunut...

    • Se ja sama

      Moturisti25.3.2010 20:28
      Eihän tuo mitään..
      Joku vuosi taaksepäin ajelin tuommoista asfaltoitua kantatietä moottoripyörällä. Yht´äkin mutkan takaa alkoi tielle ilmaantua mutaisia jälkiä. N. 50 metrin matkan riitti reilua savikerrosta ja n. 200 metrin jälkeen vastaan tuli perä edellä tela-alustainen (arviolta 900mm telolla) kaivinkone. Ja pitkin sitä asfalttitietä! Mitähän ****** mahtoi konekuskin päässä liikkua?? Vieressä olisi ollut noin 6 metrin piennar kahta puolen tietä, mutta se on varmaan mukavampi läpytellä sillä koneella pitkin pikitietä! Nyt en kyllä enää muista miksi en soittanut tilanteeseen poliisia, mutta tilanne olisi ollut hengelle hupa hämärän tai pimeän aikaan.

      Tuommoisen kirjoittelin par vuotta sitten. Mutta ei puutu ajankohtaisuus vieläkään, kun lukee aloittajan tekstin.

      Tänä keväänä huomasin ainakin metsäkone-miesten siivonneen jälkensä, varmaankin vain harjalla käsipelissä. Virtuaalihattua heille nostan.

    • auramies...

      Se on kyllä niin, että jos kivi on lentänyt vastaantulevan auton renkaasta sinun tuuli ikkunaasi. Niin se vastaan tulevan auton kuljettajan olisi kuulunut maksaa se sinun lasisi.
      . Mutta kun sinulta puuttuu asiasta näyttö.
      Olen ollut itse 3 kertaa poliisi kuulusteluissa siitä syystä että kuljettamastani ajoneuvosta on ilmeisesti lentänyt jotakin henkilöauton lasiin rikkoen sen.
      Mutta kertaakaan ei syyttäjä ole nostanut vielä syytettä asiasta.
      Toimin tienhoito-auton kuljettajana..
      Sille kai ei kukaan voi mitään, jos tielle on joutunut syystä tai toisesta kiviä/soraa..
      T:Nimimerkki.. Mitäs ajoit kiven eteen...

      • Nopeampi rikkoutuu

        Kivi ei törmää autoon vaan auto törmää kiveen. Kiviä roiskuu, mutta onko joku kuullut, että jalankulkija olisi joutunut sairaalaan kiven osumasta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe