suututtaa tuollainen asenne :(

Onneton odottja :(

Olen raskaana ja olen itse siitä iloinen koska haluan vielä yhden lapsen. Minulla on ennestään jo 2lasta. Mutta mies ei olekaan onnelinen niinkuin on antanut aikaisemmin ymmärtää että hyväksyy asian jos tulen raskaaksi ja tietty olen uskonut häntä. Nyt kuitenkin ku testi näytti plussaa niin sain kuulla kunniani. Mies perusteli käytöstään sillä että sentakia sanoi minulle vaan että hyväksyy ku piti asiaa varmana et en voi kuitenkaan tulla raskaaksi kun olen niin ylipainoinen (lapsellista). Ja tekaistuja mitä ihmeellisimpia syitähän tulee joka päivä lisää, kuten emme mahdu asumaaan nykyisessä asunnossa vaikka tilaa on 140m2 tai että en pärjää vauvan ja vilkkaan 3vuotiaan kanssa. Likipitäen mies vihjailee abortista melkeen päivittäin. Ja itse ku olen sitä mieltä että tervettä elämää ei saa tappaa ja vielä noin kevein perustein. Ainoa tilanne jossa sallisin sen keskeytyksen on että jos pystytään todistaan että vauvalla on joku vakava sairaus niin sitten mutta muuten ei sydämmeni anna periksi. Onko kellään vastaavaa yhtä hankalaa tilannetta tai neuvoa kuinka tästä voisi selvitä.

20

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duni-

Anteeks vaan mut ai kamala näitä parisuhteita.. "Ajattelin sun olevan niin lihava ettet voi tulla raskaaksi" :/

• Onneton odottja :(

...Ja tarkotat mitä tuolla????

• ilpiulpi
        Onneton odottja :( kirjoitti:

...Ja tarkotat mitä tuolla????

varmaankin täydellistä kunnioituksen puutetta :( Järkyttävää sanoa ja ajatella noin rakkaastaan..
        En ole duni, joten en puhu nyt hänen puolestaan, tämä on oma ajatukseni.

• duni-
        ilpiulpi kirjoitti:

varmaankin täydellistä kunnioituksen puutetta :( Järkyttävää sanoa ja ajatella noin rakkaastaan..
        En ole duni, joten en puhu nyt hänen puolestaan, tämä on oma ajatukseni.

Ihan oikein päätelty. Lisää lapsia miehen kanssa, joka puhuu sinulle noin? :(
        Exäni puhui tuolla tavalla, on syystäkin ex.
        En käsitä sitä että ihmiset, jotka ovat vuosikausia olleet yhdessä, ovat edelleen kykenemättömiä puhumaan keskenään. Jos olisitte saaneet kunnon keskustelun aikaiseksi, olisi ehkä ajoissa tullut selväksi mitä kumpikin teistä oikeasti haluaa.
        Jotkut kuulemma käyttävät salaa ehkäisyä mutta on kyllä ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun luottaneen tosissaan ylipainon ehkäisyvoimaan..

• 12+18

Sitä varmasti että minkä helvetinlaisten idioottien kanssa te jotkut oikeen seurustelette.. monoo perseelle ja tollanen äijä ulos!

• dgvsd

Vaikuttaa siltä, että miehesi ei ole alun alkaenkaan halunnut uutta lasta ja ehkä sanonut suostuvansa asiaan sen vuoksi, että olet hiillostanut liikaa. Ehkäpä sen vuoksi tuo typerä kommenttikin. Hän saattoi tosiassaan uskoa, että tärppiä ei tule.

Mikä neuvoksi? mitäs neuvoja sinä tarvtiset. Olet raskaana ja uskoit, että asia oli miehellesi ok, joten elä sen mukaan.

On miehesi oma ongelma, että hän ei alunalkaen kehdanntu sanoa ettei tahdo uutta lasta. toivottavasti oppii nyt sitten jatkossa olemaan rehellinen.

• Seppi

Voi olla kans et jatkossa asuu eri osoitteessa...

• ........

Siis olet saanut lapsen kolmisen vuotta sitten, mutta nyt mies on sitä mieltä, ettet enää ylipainon vuoksi olisi voinut saada enempää? No, ongelma on hänen, mitäs ei ole huolehtinut ehkäisystä ja on luottanut (huonoon) tuuriin. Ylipaino ei ole ehkäisykeino ja jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi se ymmärtää itse.

• 4+4

Meillä oli vähän sama tilanne. Itselläni armoton vauvakuume ja miehen mielestä lapsiluku täynnä. Keskustelimme asiasta moneen kertaan ja kurjaa oli kun ei toiveet kohdanneet. Päätimme antaa kohtalon päättää ja 3kk aikaa tulla raskaaksi. Jos en tule niin se on siinä. Takana oli edellisen lapsen kohdalla monen vuoden yritys. Luulimme kai molemmat, että tärppiä ei tulisi, mutta niin siinä sitten käikin, että raskauduin. Aluksi mies oli suorastaan vittuuntunut asiasta ja katui koko juttua, mutta onneksi aika pian aika teki tehtävänsä ja nyt odotamme kumpikin meidän viimeistä lastamme innolla. Luulin, että mulla on vauvakuume kroonisena, mutta tämä viimeinen plussa muutti kaiken, se on todella nyt tässä. Olen tosi onnellinen, että mieheni suostui tähän kohtalon arpapeliin, sillä nyt tunnen että paletti on täysi.

• Onneton odottaja :(

Olen itsekin sitä mieltä että tämä on varmasti viimeinen ja tämän jälkeen lapset on sitten minun kohdaltani tehty. Ei vaan pysty iloitsemaan kun toinen suhtautuu asiaan noin epäkypsästi. Ja hän on kyllä aina tiennyt että haluasin kolme lasta,mutta ihan hyvin toki olisin tyytynyt kahteenkin jos en olisi enää tullutkaan raskaaksi. En ole koskaan pakottanut häntä, koska valintahan on ollut hänellä, koska hän on tiennyt varmasti etten käytä ehkäisyä eikä ole sitä itsekään halunnut käyttää ja hänkin on sanonut ''että jos on tullakseen niin tulee'' sittenpähän ne on tehty. Mutta nyt tuollainen asenne loukkaa ja tuntuu pahalta et kasvattaa isän mielestä ei tovottua lasta. Toivon kuitenkin sydämmestäni että hän muuttaisi mielipidettä, mut voi olla turha toivo.

• bbb

Meillä on sama tilanne, minulla on vauvakuume ja mies on ollut ehdottomasti vastaan. Nyt hän on kuitenkin heltynyt ja sanonut, että antaa kohtalon päättää (ajattelee, että meillä on niin harvoin seksiä). Tottakai mä ymmärrän, että asiasta täytyisi olla täysi yhteisymmärrys. Toisaalta, kyllä meillä on paljon rakastettuja lapsia ja täysi-ikäisiä, eikä meitä kaikkia ole niin piiruntarkasti pohdittu ja tasan saman verran toivottu.

• bbb

Vielä, tämä oli tosi ihanasti sanottu:

"Luulin, että mulla on vauvakuume kroonisena, mutta tämä viimeinen plussa muutti kaiken, se on todella nyt tässä. Olen tosi onnellinen, että mieheni suostui tähän kohtalon arpapeliin, sillä nyt tunnen että paletti on täysi."

Mä toivon, että mä alan tuntemaan juuri noin.

• voissstna!

Joo hyvät jatkot vaan..Sehän taas kannatti hankkitua paksuksi?

• aarrghh >:(

sulle nimimerk. ''voissstna!'':Joo hyvät jatkot vaan..Sehän taas kannatti hankkitua paksuksi?

Kylläpä on lapsellinen kommentti!

• asdfg10

No on siinäkin taas parivaljakko, voi jösses. Toivon että tää on trolli. Jos ei ole niin miehesi on surkea vätys, ja täytyy kyllä ihmetellä sinunkin käytöstäsi, kun olet tuollaisen tapauksen kanssa mennyt perustamaan perheen. Miten sitä ei muka huomaa, jos toinen ei oikeasti halua lapsia? Miten sellaiseen projektiin voi ryhtyä ilman täyttä yhteisymmärrystä? Toivon, että tuollaisia ihmisiä ei sentään oikeasti ole olemassa.

• voiprkkle

se on aikuismainen ja rehellinen kommentti..Aika realistinenkin

• eihyvääpäivää...

joo ei tätä voi taas kun ihmetellä, kuitenkin on kysymys vakavasta asiasta eli lapsen hankinnasta.
      en voi vaan yksinkertaisesti käsittää että on niin tyhmiä ihmisiä olemassa, että uskoo jonkun ylipainon olevan este raskaaksi tulolle, ja luottaa sitten sen taikaan ettei toinen raskaudu, mutta sitten taas kuitenkin antaa ymmärtää että haluaa lasta, eli ei käytä mitään luotettavampaa ehkäsyä ja raskaus saa siis alkaa jos on alkaakseen.
      Kyllä siinä miehen pitää olla yks juntti ja kusipää.

Kovasti mietityttää että miksi mies ei ole voinut suoraan sanoa että ei halua lasta, että hänen puolestaan se nyt sitten on tässä, vaan pitään tuolla lailla valehdella mennen tullen ja sitten puoliso saa kuulla kunniansa kun onkin tullut raskaaksi, mies aliarvioi naisen kykyä hoitaa lapsia, painostaa ehkä aborttiin.

Jotainhan vikaa tuossa suhteessa on oltava, jos asioista ei voida keskustella niinkuin ne oikeasti on...hyvin kummallista.
      Jokainen aikuinen ihminen joka nyt jostain jotain tietää, pitäisi osata käyttää ehkäisyä, ja jos ei käytä, ja vahinko tapahtuu, niin siinä ei voi kun syyttää ihan itseään, jos on ollut varsin tietoinen siitä että toinen ei käytä ehkäisyä.

• 40+1

-minkä ikäisiä nämä jo olemassa olevat lapset ovat, toinen on 3 v, minkä ikäinen on toinen?

• Onneton odottaja :(

Joo eli esikoinen täyttää syksyllä 7vuotta ja nuorimmainen täytti maaliskuussa 3vuotta et ihan hyvät ikävälit näillä on.

• voihan prkkle urpot!
        Onneton odottaja :( kirjoitti:

Joo eli esikoinen täyttää syksyllä 7vuotta ja nuorimmainen täytti maaliskuussa 3vuotta et ihan hyvät ikävälit näillä on.

Ei voi sanoa kuin että....voihan helevetin vttu teidän kanssa..Käyttäkää spärdäriä ja kahta päällekkäin pillereiden kera, tehkää se palvelus lapselle, itsellenne ja maailmalle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      120
      7091
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      122
      4874
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      64
      4155
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3433
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      713
      2207
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      265
      1628
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1435
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1408
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      56
      1354
    10. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1266
    Aihe