Miksi ihmiset muuttuu entistä katkerimmiksi kun ikää tulee

Vaihdevuosihirviö

Itse koin 45vuotiaana että alan olla jo elämäni elänyt,nyt olen jo yli 50v ja entistä
kurjempi olo.
Kuitenkin yritän etsiä niitä pieniä auringonsäteitä ja iloa elämään.
Onkohan se vaihdevuodet vai mitkä kun riivaa ?

12

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 27

Itsestäni taas tuntuu siltä, että elämä helpottuu ja selkeytyy sitä mukaa mitä enemmän ikää karttuu.

Pahimmat ruuhkavuodet ovat pian ohi ja ihmisenä alkaa pikkuhiljaa tajuta, mikä on ja miksi haluaa tulla. On vihdoin sinut itsensä kanssa eikä yritäkään esittää mitään muuta. Pikku asiat ympärillämme, niistä ne valonpilkahdukset tulevat.

Tässä iässä mikään asia ei ole enää PAKKO, vaan voi keskittyä siihen mitä HALUAA tehdä. Vihdoinkin voi luottaa siihen, että elämä kantaa.

Kunhan terveyttä vain riittäisi......

• terveisin54vuotias

Tottuushan on se että se viikatemies alkaa olla liian lähellä.
      Haluaisin henkilökohtaisesti olla nuorempi,mutta vuosien vierimistä ei
      pysäytä mikään.
      Jotain hyvää kun etsii,niin eläkeikä lähestyy.
      Sitten on aikaa marjastaa,sienestää,harrastaa.

• Toinenjalkahaudassa?

Pelottaako ketään kuolema, olen itse kohta kuusikymppinen ja meidän suvussa on kuoltu melko nuorina,harva elänyt 80vuotiaaksi.
      Kyllä itsellä kuolemanpelko tullut tässä kun ikää karttunut.

• per...tä

Siksi, että tätä paskaa on jo tallannut sen verran, tietääkseen ettei se uusien hallitusten myötä paremmaksi muutu.

• Reetta

Sinulle nimimerkki terveisin 54 v.
      Elätkö siis sitku-elämää? Sitten kun jäät eläkkeelle? Entä jos sitä päivää ei kohdallasi tulisikaan? Jääkö kaikki haaveesi; marjastaminen, sienestäminen, jäävätkö kaikki vain haaveeksi? Se on surullista, kun asioita siirretään hamaan tulevaisuuteen; tulevaisuuteen, jota ei kenties tulekkaan.
      Carpe diem, ja nautitaan hetkistä!
      Iloa ja Valoa kaikille!

• Elämänkaari.

Minä olen aina elänyt jokaisen päivän kuin se olisi viimeinen,siis hyvällä tavalla.
      Nuorena jaksoin juhlia, tehdä jopa kahta työtä.
      Nyt olen viisissäkymmenissä ja edelleen ihan terve,mutta enää ei
      jaksa juhlia.
      Pitää vain sopeutua vanhenemiseenkin.
      Kaikki ikäkaudet ihmisen elämässä on elämisen arvoisia.
      Näin se elämänkaari kulkee.
      Ei ehtoopuolellakaan tarvitse olla murheellinen.

• Sevapaus

Varmaan johtuu siitäkin etteivät osaa elää mieleistään elämää.
      Pysyvät kaavoissa.
      Joskus se avioerokin on tie onneen.

• keski-ikänenalkkis

kipis ja kulaus, katsomaan onko mikään auki,

• poika saunoo

Näin just! Lätkää samalla jos näkee?

• Toorax

Se on joskus käytävä pitkä ja vittumoinen tie,mutta kyllä se siitä. Tasottuu ne vaihdevuodetkin. On ne miehilläkin,mutta erilaiset.

• 2-3

Harvalla nelivitosena alkaa,mutta ei se mahdottomuus ole.

• ripax

Minulla alkoi täytettyäni 50-vuotta parempi puolisko tavoitteestani sadan vuoden iästä. Sataa vuotta riittää minulle jos Herra elinpäiviä suo. Ihminen oppii tuntemaan ja hyväksymään itsensä vasta 50-vuotiaana. En ole katkera vaan kiitollinen joka hetkestä ja terveyttäkin on riittänyt vaikka olen jo 57-vuotias. Olen jopa paremmassa kunnossa kuin kuin 40-vuotiaana. Masennus on pahinta myrkkyä ihmiselämässä. Ihminen masentuu usein ilman järkevää syytä, koska ei näe ympärillään mitään kaunista ja arvokasta. Masennus vanhentaa ja sairastuttaa ihmisen, koska ihminen jämähtää silloin paikoilleen kadottaen liikunnan ja uuden näkemisen ilon. Masennus edistää ja jopa aiheuttaa myös fyysisiä sairauksia. Rauha ja ilo ovat parasta lääkettä katkeruutta vastaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      39
      2208
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      49
      1787
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      127
      1659
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1346
    5. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      54
      1070
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1018
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      925
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      837
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      102
      811
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      61
      803
    Aihe