Olen matkustellut paljon, joten toki ymmärrän, että kesäkuukausina kaikki Euroopan isot turistikohteet ovat aivan täynnä turisteja. Lomani on heinäkuussa, ja Praha, minulle ennestään tuntematon, kiinnostaa. Onko se aivan sietämättömän täynnä turisteja? Tosin jos olen selvinnut kesäisestä Pariisista, selviän kai mistä tahansa. Lomani on viikoilla 27-30 joten kannattaako mennä heti alkupuolella, elokuuhan on Euroopassa lomakuukausi, eli heti heinäkuun alussa voisi olla väljempää?
Muitakin vinkkejä saa antaa.
Kiitos.
Kuin nuijalla lyöty?
9
1163
Vastaukset
- perusocu
Paljon on turisteja kesällä Prahassa ,mutta ei tungosta ole yhtään enempää ainakaan kuin Pariisin nähtävyyksissä.
- max.
Terve! Tässä pikku-vinkkejä.
Onhan siellä matkalaisia, mutta oikealla reitti-valinnalla ja ajoituksella välttää pahimmat ruuhkat.
-vältä vanhankaupungin aukiota tasa tunnein.
-vältä linanaluetta puoliltapäivin.
-käytä Kaarlensiltaa aikaisin aamulla tai myöhemmin illalla.
-linnanalue ja pienipuoli ovat parhaimmilaan illalla.
-rauhallisimmat ja edulliset /hyvät ruokapaikat löytyvät Vinohardyn alueelta...keskustasta kävelymatka.- poloPrazan
Hyvät on nämä vihjeet, ja jos aikaa on paljon, ota pendoliino ja käy Olomoucissa, uskomaton vanhakaupunki ilman Prahan turistisirkusta!
- ....
Ihmiset luo sosiaalista, mukavaa tunnelmaa...
Jos haluaa välttää ihmisiä, on viisasta matkustella loma-aikojen ulkopuolella...- Turisti
Tai suomessa
- Walintakysymys
Makukysymys, toiset haluaa ryysistä ja väkeä ympärille, toiset haluaa väljyyttä ja joku tykkää "korvesta".
- Prahasta
Prahassa on aina väkeä, mutta heinäkuussa ei niin suosittua mennä sinne, koska siellä kuuma. Praha on ihana kaupunki, olimme siellä joulukuussa.
- parga
Viime kesänä olimme elokuun alussa 6.-12.8. Olihan siellä populaa, muttei mitään yletöntä kaaosta missään. No ainoastaan kun satuimme iltapäivällä linna-alueelle, niin siellä oli ruuhkaa. Aamun tunnit ihania, sai rauhassa käyskennellä Kaarlen sillalla. Heti 11:n jälkeen alkoi väkimäärä lisääntyä. Kyllä sinne sekaan mahtuu!
- 9+1
Me ollaan oltu kaksi kertaa Prahassa heinäkuussa. Ekalla kerralla käytiin kaikki nähtävyydet läpi, oltiin pari viikkoa. Suosittuihin nähtävyyksiin kannattaa mennä _heti aamusta kun lippuluukku aukeaa_ -ei ole jonoja, eikä kuumuus pääse haittaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288348Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4327224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1551085Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17726Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28643Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58623En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579