Kuin nuijalla lyöty?

IsomahaniPrahaan

Olen matkustellut paljon, joten toki ymmärrän, että kesäkuukausina kaikki Euroopan isot turistikohteet ovat aivan täynnä turisteja. Lomani on heinäkuussa, ja Praha, minulle ennestään tuntematon, kiinnostaa. Onko se aivan sietämättömän täynnä turisteja? Tosin jos olen selvinnut kesäisestä Pariisista, selviän kai mistä tahansa. Lomani on viikoilla 27-30 joten kannattaako mennä heti alkupuolella, elokuuhan on Euroopassa lomakuukausi, eli heti heinäkuun alussa voisi olla väljempää?

Muitakin vinkkejä saa antaa.

Kiitos.

9

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusocu

      Paljon on turisteja kesällä Prahassa ,mutta ei tungosta ole yhtään enempää ainakaan kuin Pariisin nähtävyyksissä.

    • max.

      Terve! Tässä pikku-vinkkejä.

      Onhan siellä matkalaisia, mutta oikealla reitti-valinnalla ja ajoituksella välttää pahimmat ruuhkat.
      -vältä vanhankaupungin aukiota tasa tunnein.
      -vältä linanaluetta puoliltapäivin.
      -käytä Kaarlensiltaa aikaisin aamulla tai myöhemmin illalla.
      -linnanalue ja pienipuoli ovat parhaimmilaan illalla.
      -rauhallisimmat ja edulliset /hyvät ruokapaikat löytyvät Vinohardyn alueelta...keskustasta kävelymatka.

      • poloPrazan

        Hyvät on nämä vihjeet, ja jos aikaa on paljon, ota pendoliino ja käy Olomoucissa, uskomaton vanhakaupunki ilman Prahan turistisirkusta!


    • ....

      Ihmiset luo sosiaalista, mukavaa tunnelmaa...

      Jos haluaa välttää ihmisiä, on viisasta matkustella loma-aikojen ulkopuolella...

      • Turisti

        Tai suomessa


      • Walintakysymys

        Makukysymys, toiset haluaa ryysistä ja väkeä ympärille, toiset haluaa väljyyttä ja joku tykkää "korvesta".


    • Prahasta

      Prahassa on aina väkeä, mutta heinäkuussa ei niin suosittua mennä sinne, koska siellä kuuma. Praha on ihana kaupunki, olimme siellä joulukuussa.

    • parga

      Viime kesänä olimme elokuun alussa 6.-12.8. Olihan siellä populaa, muttei mitään yletöntä kaaosta missään. No ainoastaan kun satuimme iltapäivällä linna-alueelle, niin siellä oli ruuhkaa. Aamun tunnit ihania, sai rauhassa käyskennellä Kaarlen sillalla. Heti 11:n jälkeen alkoi väkimäärä lisääntyä. Kyllä sinne sekaan mahtuu!

    • 9+1

      Me ollaan oltu kaksi kertaa Prahassa heinäkuussa. Ekalla kerralla käytiin kaikki nähtävyydet läpi, oltiin pari viikkoa. Suosittuihin nähtävyyksiin kannattaa mennä _heti aamusta kun lippuluukku aukeaa_ -ei ole jonoja, eikä kuumuus pääse haittaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe