Rahoitus: lainaa vai omia säästöjä?

tumpelo

Jos perustan tai ostan yrityksen ja tarvitsen molemmissa tapauksissa rahaa noin 12-15 000 € ja minulla on riittävästi säästöjä niin miksi minun olisi edullisempaa hoitaa rahoitus hakemalla pankista vastaava summa lainaa?

En oikein tajua. Kaikki käskevät menemään pankkiin ja ottamaan velkaa, kai siitä jotain vähennyksiä sitten jossain verotuksessa saa, mutta en silti tajua mikä itu on maksaa korkoja ja ottaa rahoitusriskiä? Toistaiseksi oma talouteni on toiminut loistavasti periaatteella etten ota velkaa kuin asuntoon ja säästän ensin rahat ennenkuin ostan mitään.

3

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stjydkufiloö-l.

Omalla rahalla ilman muuta. Velasta ei ole kuin haittaa. Se joka väittää että velkaa kannattaa ottaa ei tiedä mistä puhuu.
      Taseessa oleva velka vaikuttaa heikentävästi nettovarallisuuteen ja sitä kautta osingonjakovaroihin.
      Mitä vähemmän velkaa taseessa sitä enemmän voit jakaa osinkoa yhteen kertaan verotettuna.

• twreqälök

Ed. oikeassa. Hommaat vain valmiiksi luotollisen tilin, jotta saat lisää pelivaraa jos tulee käyttöpääomasta hetkittäin pulaa.

• tase tase

Juu velasta ei ole muuta kuin haittaa. Korothan saa vähentää verotuksessa mutta kun itse velkaa ei saa niin ei siitä mitään hyötyä ole että sitä velkaa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe