Vieroitusoireista

selvä-sylvi

Kertokaa ketkä on kokeneet, missä vaiheessa ne tulee ja selviääkö niistä millä konstilla ? Onko niihin kotkonsteja vai pitääkö mennä tohtorille?

Oon ajautunut työttömyyden myötä kotitissutteluun, tätä on jo jatkunut
noin vuoden päivät. Nyt olisi "uhkana" töihin lähtö. Olen kyllä vähentänyt jo asteittain vaan silti hirvittää ne oireet. Kun oon kuullut että totaalilopettamisesta pari päivää tai silleen.

Olen juonut lähinnä viiniä (olutta, siideriä tai lonkeroa ei pysty) ja joskus kirkasta. Paha tapa tästä tuli, tosiaan, aina palkka jostain asiasta oli lasillinen viiniä,,, ja ehkä toinenkin. Vaikka kauppareissun (minusta ne on tosi rasittavia) päälle lasillinen. Ja jos ei ole minnekkään menoa niin sitten vielä lisää. Käytän koiran pitkällä lenkillä, palkkana siitä taas lasillinen. Siivoan... lasillinen.
Siitä tuli tapa ja kierre.

Ja nyt pitäsi selvitä työelämässä, sekin jo pelottaa, ja tuo tee ei tunnu kuulkaa yhtään houkuttelevalta...

Kuinka kauan menee ennekun elimistö alkaa tottua olemaan ilman päiväannosta ?

22

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenkem

nopeuttaksesi raittiutta suosittelisin siirtymään jenkemin käyttöön. se on edullista ja saatavilla helposti. esim krapularipulit vaan sankoon ja sieltä purkkiin. helppoa ja hauskaa !

• ent rentun ruusu

Parin täysin raittiin päivän jälkeen tulee epätodellinen epävarma vapiseva olo. Tuntuu ettei pysy kasassa. On levottomuutta ja keskittymistä vaativa paikallaan olo esim. kirjoittaminen provosoi vapinan samoin istuminen. Hikoiluttaa ja paleltaa vuoronperään. nyt lopeta tissuttelu, älä sovi työhön menoa ainakaan viikkoon, sen ajan ottaa pahin vaihe. Lepo b-vitamiinivalmisteita ja terveellistä ruokaa, ne auttavat. Toipuminen vuoden viinikuurista selkeään levolliseen ioloon vie 3 kk

• selvä-sylvi

Kiitos, tuon levottomuuden olen jo huomannutkin,esim tänään ei pisaraakaan mitään jääteetä vahvempaa.
        On muuten tullut siivottua!
        Jääkaapissa on puoli pulloa viinä, mutta urheesti olen välttänyt ja siirsin kokonaan pois näkyviltä, ettei illalla tule liian suuri houkutus siihen. Pöydällä rasia minitomaatteja, siitä suuhun vain tasaseen tahtiin. Niissähän on sitä umamia, eli mielihyvää tuottavia aineita. Sen takia monet lapset addiktoituu ketsuppiin.

On näitä selviä päiviä ollut välillä, esim jos pitää mennä jonnekkin jossa ei sitten passaa olla yhtään simassa. Esim otin putkeen monta hammaslääkärikäyntikertaa.. huvi ja hyöty samassa.

Se on vain silloin kun ei ole mitään sen "järkevämpää" tekemistä.
        Kahdelleen koiran kanssa käy välillä päivät tooodella pitkiksi, on liian helppo narahtaa. Käsi ojentautuu kuin itsestään viinipullolle.

Yhden tosi pahan deliruimin oon nähnyt ja se oli pelottava kokemus, kaveri näki oikeesti pikku-ukkoja. Sitä pelkään, jos semmoisen saa !

• ent rentun ruusu
        selvä-sylvi kirjoitti:

Kiitos, tuon levottomuuden olen jo huomannutkin,esim tänään ei pisaraakaan mitään jääteetä vahvempaa.
        On muuten tullut siivottua!
        Jääkaapissa on puoli pulloa viinä, mutta urheesti olen välttänyt ja siirsin kokonaan pois näkyviltä, ettei illalla tule liian suuri houkutus siihen. Pöydällä rasia minitomaatteja, siitä suuhun vain tasaseen tahtiin. Niissähän on sitä umamia, eli mielihyvää tuottavia aineita. Sen takia monet lapset addiktoituu ketsuppiin.

On näitä selviä päiviä ollut välillä, esim jos pitää mennä jonnekkin jossa ei sitten passaa olla yhtään simassa. Esim otin putkeen monta hammaslääkärikäyntikertaa.. huvi ja hyöty samassa.

Se on vain silloin kun ei ole mitään sen "järkevämpää" tekemistä.
        Kahdelleen koiran kanssa käy välillä päivät tooodella pitkiksi, on liian helppo narahtaa. Käsi ojentautuu kuin itsestään viinipullolle.

Yhden tosi pahan deliruimin oon nähnyt ja se oli pelottava kokemus, kaveri näki oikeesti pikku-ukkoja. Sitä pelkään, jos semmoisen saa !

Toivon taistelutahtoa turnaukseesi. 3 kk raittiuden jälkeen on olo tosi mukava, vastoinkäymisistäkin selviää helpommin ei tule paisuteltua pieniä ongelmia.Minullakin 3cm pullossa skottilaista wiskiä työpöydällä muistuttamassa olemassaolostaan.

• selvä-sylvi
        ent rentun ruusu kirjoitti:

Toivon taistelutahtoa turnaukseesi. 3 kk raittiuden jälkeen on olo tosi mukava, vastoinkäymisistäkin selviää helpommin ei tule paisuteltua pieniä ongelmia.Minullakin 3cm pullossa skottilaista wiskiä työpöydällä muistuttamassa olemassaolostaan.

Paljon kiitosta kannustuksesta ! Viime yö oli aika paha... ehkä kuvittelin jo niitä oireita , mitä oli aiemmissa nettilinkeissä. Ja jännitin aivan sikana työpaikkahaastattelua. Lopulta otin roskaromaanin ja luin sen oikein keskittymällä. Amulla kiireen vilkkaa ulos koiran kanssa, vaatteiden vaihdolle ja syvästi henkäisten haastatteluun.
        Ajattelin että menkööt syteen tai saveen, pakko on yrittää.

SAIN SEN PAIKAN !!!!

Työt alkaakin jo tällä viikolla = ei ole vara ottaa edes puolta lasillista.
        Haastattelusta päästyä mietin et jollain sitä on itsensä palkittava.
        Normaalistihan se oisi ollut pullo kuivaa valkkaria.
        Menin kauppaan ja ostin pullaa , toasteja ja uutta teetä.
        Koira pysähtyi automaattisesti alkon oven eessä mutta siitä vaan
        jatkettiin matkaa. Lisäks, kaupassa oli niin haiseva ja rähjäinen puli
        mun takana kassajonossa,että se oli tosi muistutus siitä mihin tilanne voi mennä.

Kotona kiireellä teekannu tulille ja herkut esiin.
        Vielä se vinkku jääkaapissa on vaan nyt ei tehnyt edes mieli.

Lopulta-- lopulta saa tehdä töitä. Sosiaalistua, kaivautua ulos luolastaan ihmisten ilmoille.
        Tämä on ns kuntouttavaa, eli aika iisiä ja kevyt alku
        Ison selkäoperaation jälkeen on ollut tosi vaikea löytää mitään, alkon ovenripa kyllä aukesi siitä huolimatta kevyesti.

Toki pelkään tulevaisuutta, ei tätä taisetlua vielä ole voitettu ja takapakkeja saattaa tulla. Viikonloppuna jään vielä yksin kun koira
        lähtee hoitoon tytölleni. Mitään riskejä ei uskalla ottaa semmosten ystävien luo menemisellä joissa varmasti korkit sihahtelee.

No mutta... hetki ja päivä kerrallaan... enempää ei saa.

Tsemiä muillekkin jotka rimpuilee saman asian kanssa !!!

• ent rentun ruusu

onnea , selvä-sylvi!
      työpaikkaa ei kannata riskeerata alkon takia. Itselläni on ollut noita kuvailemiani oireita mm. lomien jälkeen. useasti päätin etten ota enää ikinä.
      Mutta nyt ilo ja tyytyväisyys,jotka ovat seuranneet raitistumistani vievät voiton viinasta.
      Aluksi kannattaa vältellä tilanteita joissa läträtään. Keksi jotain kivaa hemmottelua viikonlopuksi.
      Itsekin sain kannustusta näin netin kautta ja minulle sillä oli huima merkitys.

• selvä-sylvi

Moi taas.
        Nyt 99% selvinpäin olleena ja muiden kirjoituksia lukeneena on vaan kiitollinen että alkaa olla jo pahin ohi.
        Työt alkoi, ja tuntui tosiaan siltä että maailmassa ollaan kiinni jälleen, jollain muotoa. Illat on yhä hankalia ja pitkiä, mutta siitä hyötyy koira :o) Ja teenkulutus on huipussaan, jotain on hyvä olla yhä käden ulottuvilla, tee on näköjään mulle se juttu kun kahvia ei kestä toi mun sydänvika. Mun työpaikalla oisi kaappijuopolle noin tuhat eri mahdollisuutta harrastella asiaa, kukaan ei ns valvo työntekoa ja siinä palaverit ja kokoontumiset pidetään alueen parissa ravintolassa.
        Mutta teelinja piti, ja tulee pitämään. (TOIVOTTAVASTI)

Eilen illalla oli tuttavani valmistujaispippalot ja siellä tarjottiin tietenkin onnittelumalja. Buffetpöydässä oli viinejä ja muuta juomaa.
        Siinä sitten tapahtui se "takapakki", juustojen kanssa pari lasia punaviiniä. Ja : ei muuten maistunut yhtään sille että oisi halunnut jatkaa ottamista. Ihan tarkotuksella punkkua siinäkin mielessä että
        se joskus aiheuttaa migreenin... arvelin että siinäpähän opin jos kipeeksi tuun.

Nyt kun on oppinut sanomaan itselleen sen 2 kirjaimisen sanan ja
        perustelemaan miksi, niin päivä päivältä on ollut helpompaa.
        Vaikka uskomattoman tiukassa on ne "ottotrutiinit" , niile nyt haeskelen uusia muotoja.
        Sen sijaan että tarttusin pulloon valkoviiniä, otan vaikka lasillisen greippimehua... sen jälkeen ei hetkeen maistu mikään miltään ...
        ja sen kun vielä nauttii viinilasista niin illuusio on lähes täydellinen

• selvä-sylvi
        selvä-sylvi kirjoitti:

Moi taas.
        Nyt 99% selvinpäin olleena ja muiden kirjoituksia lukeneena on vaan kiitollinen että alkaa olla jo pahin ohi.
        Työt alkoi, ja tuntui tosiaan siltä että maailmassa ollaan kiinni jälleen, jollain muotoa. Illat on yhä hankalia ja pitkiä, mutta siitä hyötyy koira :o) Ja teenkulutus on huipussaan, jotain on hyvä olla yhä käden ulottuvilla, tee on näköjään mulle se juttu kun kahvia ei kestä toi mun sydänvika. Mun työpaikalla oisi kaappijuopolle noin tuhat eri mahdollisuutta harrastella asiaa, kukaan ei ns valvo työntekoa ja siinä palaverit ja kokoontumiset pidetään alueen parissa ravintolassa.

Eilen illalla oli tuttavani valmistujaispippalot ja siellä tarjottiin tietenkin onnittelumalja. Buffetpöydässä oli viinejä ja muuta juomaa.
        Siinä sitten tapahtui se "takapakki", juustojen kanssa pari lasia punaviiniä. Ja : ei muuten maistunut yhtään sille että oisi halunnut jatkaa ottamista. Ihan tarkotuksella punkkua siinäkin mielessä että
        se joskus aiheuttaa migreenin... arvelin että siinäpähän opin jos kipeeksi tuun.

Vaikka uskomattoman tiukassa on ne "ottotrutiinit" , niile nyt haeskelen uusia muotoja.
        Sen sijaan että tarttusin pulloon valkoviiniä, otan vaikka lasillisen greippimehua... sen jälkeen ei hetkeen maistu mikään miltään ...

...jatkoa vielä: ruoan merkitys. Kotona ollessa on niin helppo kuitata lounas lasillesella valkkaria ja sitten ei olekkaan enää nälkä. Ottaa toisenkin lasillisen.
        No nyt oon alkanut tekemään monimutkaisia kasvispainotteisia ruokia, ihan pieniä määriä kerrallaan niin että joka päviä voi tehdä jotain uutta.

Huvittavaa, sain jostain ohjelmasta päähäni ananas-salsan, ja ei muuta kun reseptiä etsimään. No kaupassa muistin että sehän on sitten kotona..menin kysymään kauppiaalta tietäskö hän mitä siihen tulee.
        Kauppias raapi päätään, sanoi ei tiiä mutta voi etsiä netistä. Siinä meni aikaa ja arvelin että hän jo unohti ja jatkoin matkaa.. no kohta juoksuttaa mulle reseptin. Kiittelin kovasti hyvästä palvelusta. Menee hetki ja kohta tuo 2 reseptiä lisää... kysyi että mihin muuten tätä tarvitset ?
        Meinasin sanoa että alkavan alkoholismin hoitoon ja työpaikan säilyttämiseksi mut sanoin sitten vaan että tortillan täytteeseen :o)

• ent rentun ruusu
        selvä-sylvi kirjoitti:

...jatkoa vielä: ruoan merkitys. Kotona ollessa on niin helppo kuitata lounas lasillesella valkkaria ja sitten ei olekkaan enää nälkä. Ottaa toisenkin lasillisen.
        No nyt oon alkanut tekemään monimutkaisia kasvispainotteisia ruokia, ihan pieniä määriä kerrallaan niin että joka päviä voi tehdä jotain uutta.

Huvittavaa, sain jostain ohjelmasta päähäni ananas-salsan, ja ei muuta kun reseptiä etsimään. No kaupassa muistin että sehän on sitten kotona..menin kysymään kauppiaalta tietäskö hän mitä siihen tulee.
        Kauppias raapi päätään, sanoi ei tiiä mutta voi etsiä netistä. Siinä meni aikaa ja arvelin että hän jo unohti ja jatkoin matkaa.. no kohta juoksuttaa mulle reseptin. Kiittelin kovasti hyvästä palvelusta. Menee hetki ja kohta tuo 2 reseptiä lisää... kysyi että mihin muuten tätä tarvitset ?
        Meinasin sanoa että alkavan alkoholismin hoitoon ja työpaikan säilyttämiseksi mut sanoin sitten vaan että tortillan täytteeseen :o)

Terve Sylvi !
        Mukava kuulla että olet päässyt hyvään alkuun. Minulla lisääntyi kivennäisvesien kulutus ,pullo per päivä menee vieläkin. Kyllä se lipitys sen verran on verissä.Suklaata olen myös alkanut syödä, sitä en syönyt aikaisemmin.
        Luin Lilli Loiri-Sepän selviämistarinoita, rankkoja juttuja. Ihan niin pohjalla en ole ollut. Kaikki päihdeongelmaan liittyvä kiinnostaa , uskon että menee ajallaan ohi .

• dretfuyghkl
        selvä-sylvi kirjoitti:

Moi taas.

"Ihan tarkotuksella punkkua siinäkin mielessä että
        se joskus aiheuttaa migreenin... arvelin että siinäpähän opin jos kipeeksi tuun."

Tyypillistä alkoholistin ryyppäämisen puolustelua. Et vieläkään ole ole sisäistänyt asiaa, että sinä ET OTA yhtään, vaikka mikä olisi. Tai muuten...

• selvä-sylvi
        ent rentun ruusu kirjoitti:

Terve Sylvi !
        Mukava kuulla että olet päässyt hyvään alkuun. Minulla lisääntyi kivennäisvesien kulutus ,pullo per päivä menee vieläkin. Kyllä se lipitys sen verran on verissä.Suklaata olen myös alkanut syödä, sitä en syönyt aikaisemmin.
        Luin Lilli Loiri-Sepän selviämistarinoita, rankkoja juttuja. Ihan niin pohjalla en ole ollut. Kaikki päihdeongelmaan liittyvä kiinnostaa , uskon että menee ajallaan ohi .

Kiitti paljon Ruusu !
        Noita kirjoja kiinostasi lukea itekkin, pitääpä kurvata kirjastoon...vertaistuki ja muiden kokemukset on aina paikallaan.
        Ja varottavat esimerkit.

Vaan olipas vaikea sunnuntai, vettä satoi kaatamalla, koira poissa, ei mitään tekemistä ja se vinkkupullo suorastaan tuijotti jääkapin ovessa ja välillä tuntui että sen läpi.
        Piti tehdä aikamoiset huudit ja muuvit etten tarttunut siihen. Mietin jo piilottamista mut auttaakse sinällään mitään. Luojan lykky sitten äitini soitti että oonko kotona, voiko käydä... normaalisti oisin keksinyt 101 tekosyytä miks ei käy, nyt suorastaan ringuin että tule tule. Käytiin sateesta hulimatta haudoilla ja se taas oli ihan hyvä muistutus kuolevaisuudesta. Sielläkin on monta viinaan kuollutta, ihan varmasti.

Mut kylläpä oli tänään sitten tyytyväinen olo töissä.. ei minkään valtakunnan kivistystä tai tärinöitä, vähän kyllä huvitti katsoa niitä joilla on... no ei pidä olla vahingoniloinen, ite vois hyvin olla samassa jamassa.
        Onneks työtahti on niin hektinen, että siellä pystyy keskitymään ihan täysillä muuhun.

Tää kotona (yksin) olo on myrkkyä, pitääkin selustansa varmistaakseen lähteä vielä sadekävelylle vaikka kirpparille ja tomaatteja ostamaan. Tulee sit luonnollinen väsymys, ei kemiallinen.

Tsemppiä kaikille tähän iltaan !

• selvä-sylvi
        dretfuyghkl kirjoitti:

"Ihan tarkotuksella punkkua siinäkin mielessä että
        se joskus aiheuttaa migreenin... arvelin että siinäpähän opin jos kipeeksi tuun."

Tyypillistä alkoholistin ryyppäämisen puolustelua. Et vieläkään ole ole sisäistänyt asiaa, että sinä ET OTA yhtään, vaikka mikä olisi. Tai muuten...

olenko minä jossain väittänyt että olisin täydellinen ? jos laitan sormen vesilasiin, siihen ei jää kuoppaa

• rentun ruusu
        selvä-sylvi kirjoitti:

Kiitti paljon Ruusu !
        Noita kirjoja kiinostasi lukea itekkin, pitääpä kurvata kirjastoon...vertaistuki ja muiden kokemukset on aina paikallaan.
        Ja varottavat esimerkit.

Vaan olipas vaikea sunnuntai, vettä satoi kaatamalla, koira poissa, ei mitään tekemistä ja se vinkkupullo suorastaan tuijotti jääkapin ovessa ja välillä tuntui että sen läpi.
        Piti tehdä aikamoiset huudit ja muuvit etten tarttunut siihen. Mietin jo piilottamista mut auttaakse sinällään mitään. Luojan lykky sitten äitini soitti että oonko kotona, voiko käydä... normaalisti oisin keksinyt 101 tekosyytä miks ei käy, nyt suorastaan ringuin että tule tule. Käytiin sateesta hulimatta haudoilla ja se taas oli ihan hyvä muistutus kuolevaisuudesta. Sielläkin on monta viinaan kuollutta, ihan varmasti.

Mut kylläpä oli tänään sitten tyytyväinen olo töissä.. ei minkään valtakunnan kivistystä tai tärinöitä, vähän kyllä huvitti katsoa niitä joilla on... no ei pidä olla vahingoniloinen, ite vois hyvin olla samassa jamassa.
        Onneks työtahti on niin hektinen, että siellä pystyy keskitymään ihan täysillä muuhun.

Tää kotona (yksin) olo on myrkkyä, pitääkin selustansa varmistaakseen lähteä vielä sadekävelylle vaikka kirpparille ja tomaatteja ostamaan. Tulee sit luonnollinen väsymys, ei kemiallinen.

Tsemppiä kaikille tähän iltaan !

Minulla tämä arki alkaa sujua . Kävin ystäväni luona ja hän siinä otti kuumaa rommia kurkkukipuun. Kerroin olleeni raittiina3 kk.. Hänkin totesi viinin kulutuksensa lisääntyneen viime vuosina. .Asia jonka olin huomannut aikaisemmin. Ehkä tuo oli pieni mini-interventio.
        Mieltäni askarruttaa lähestyvä juhannus. Ympärillä tulee olemaan hauskanpitoa ,johon liittyy alkoholi.
        Jotain muuta pitää keksiä päänmenoksi.Juuri nyt ajattelen ,että on tyhmää juoda ja halvaannuttaa normaali elämä, mutta pyhinä asiaa joutuu puntaroimaan enemmän. Toivottavasti sanonta hyvin suunnitltu on puoliksi tehty, pitää paikkansa täsääkin asiassa.
        Raitis neljäs kuukausi menossa olen vähän ylpeä!

• selvä-sylvi
        rentun ruusu kirjoitti:

Minulla tämä arki alkaa sujua . Kävin ystäväni luona ja hän siinä otti kuumaa rommia kurkkukipuun. Kerroin olleeni raittiina3 kk.. Hänkin totesi viinin kulutuksensa lisääntyneen viime vuosina. .Asia jonka olin huomannut aikaisemmin. Ehkä tuo oli pieni mini-interventio.
        Mieltäni askarruttaa lähestyvä juhannus. Ympärillä tulee olemaan hauskanpitoa ,johon liittyy alkoholi.
        Jotain muuta pitää keksiä päänmenoksi.Juuri nyt ajattelen ,että on tyhmää juoda ja halvaannuttaa normaali elämä, mutta pyhinä asiaa joutuu puntaroimaan enemmän. Toivottavasti sanonta hyvin suunnitltu on puoliksi tehty, pitää paikkansa täsääkin asiassa.
        Raitis neljäs kuukausi menossa olen vähän ylpeä!

Hieno homma. Ja sekin että voit puhua asiasta ystäväsi kanssa. Jos näitä jää yksin hautomaan niin kohta ollaan samassa jamassa, luulen minä. Joo- se juhannus, aiheuttaa kyllä pientä päänvaivaa. Kun lähestulkoon kaikki on mökeillään ryypiskelemässä eikä sitten viitsis
        selvin päin sinne änkeytyä.

Noh- ratkasin asian silleen että otin kirpputorimyyntipaikan heti juhannukselta kahdeksi viikoksi, siinähän se aika kuluu tavaraa laputtaessa. Kaveriksi sain vielä ystävän, joka on entinen holisti, nykyään uskossa ja aivan hulvaton tyyppi. Osaa laskea leikkiä sillä entisellä juoppoudellaan eikä tuputa uskoaan. (tänäänkin oli ostanut sarjan juoppohullun päiväkirjoja)

Jos oikein menee pahaksi niin menen sitten pilaamaan työkavereiden juhannusta, he ketkä on töissä, irvistelemällä siellä että läl läl lää. Vaikka todellisuudesssa kyllä itse mielummin oisin siellä...

Taas on tulikoe edessä kun to alkaa neljän päivän vapaa, koira tulee vasta perjantaina illasta... ääk. Tässä jo kävin lenkillä ja ostamassa lisää tomaatteja, paljon raejuustoa ja ananasta, käskytin naapurin laittamaan ruohonleikkuriin öljyä, mehumaija kaivettu kaapista raparperia varten. Tekemistä pitää olla ja TOIVOTAAN ettei sada.

Kiitos hänelle joka antoi vinkin siitä loppuviinin pakastamisesta, se on nyt tehty. Senhän voi sitten käyttää vaikka risottoon.

Tsemiä taas kaikille !

Ai nii PS: naapurilla meinasi kanssa lähteä kaljanjuonti lapasesta kun oli kauan työttömänä. Nyt kun totesi ettei kuitenkaan pysty olemaan ihan täysin ilman oluen makua niin juo ykköstä. Hyvin pystyy hoitamaan työnsä ja hän "onnellinen" on yövuorossa niin että sekin suojelee retkahduksilta. Konstit on monet !

• rentun ruusu
        selvä-sylvi kirjoitti:

Hieno homma. Ja sekin että voit puhua asiasta ystäväsi kanssa. Jos näitä jää yksin hautomaan niin kohta ollaan samassa jamassa, luulen minä. Joo- se juhannus, aiheuttaa kyllä pientä päänvaivaa. Kun lähestulkoon kaikki on mökeillään ryypiskelemässä eikä sitten viitsis
        selvin päin sinne änkeytyä.

Noh- ratkasin asian silleen että otin kirpputorimyyntipaikan heti juhannukselta kahdeksi viikoksi, siinähän se aika kuluu tavaraa laputtaessa. Kaveriksi sain vielä ystävän, joka on entinen holisti, nykyään uskossa ja aivan hulvaton tyyppi. Osaa laskea leikkiä sillä entisellä juoppoudellaan eikä tuputa uskoaan. (tänäänkin oli ostanut sarjan juoppohullun päiväkirjoja)

Jos oikein menee pahaksi niin menen sitten pilaamaan työkavereiden juhannusta, he ketkä on töissä, irvistelemällä siellä että läl läl lää. Vaikka todellisuudesssa kyllä itse mielummin oisin siellä...

Taas on tulikoe edessä kun to alkaa neljän päivän vapaa, koira tulee vasta perjantaina illasta... ääk. Tässä jo kävin lenkillä ja ostamassa lisää tomaatteja, paljon raejuustoa ja ananasta, käskytin naapurin laittamaan ruohonleikkuriin öljyä, mehumaija kaivettu kaapista raparperia varten. Tekemistä pitää olla ja TOIVOTAAN ettei sada.

Kiitos hänelle joka antoi vinkin siitä loppuviinin pakastamisesta, se on nyt tehty. Senhän voi sitten käyttää vaikka risottoon.

Tsemiä taas kaikille !

Ai nii PS: naapurilla meinasi kanssa lähteä kaljanjuonti lapasesta kun oli kauan työttömänä. Nyt kun totesi ettei kuitenkaan pysty olemaan ihan täysin ilman oluen makua niin juo ykköstä. Hyvin pystyy hoitamaan työnsä ja hän "onnellinen" on yövuorossa niin että sekin suojelee retkahduksilta. Konstit on monet !

Mietiskelen tässä omaa ongelmaani. Kyllä minä olen alkoholisti. Ei muutoin viini kävisi mielessä päivittäin.Eilen väsyneenä töistä tullessani ajattelin kylmää olutta.
        Tautini kanssa en siinä mielessä ollut spurgu-tasolla,koska pystyin käymään työssä
        Tähän astisen 3kk raittiuden euforia alkaa haihtua ja ajatuksiin hiipii jos ....
        Mutta päätän että ei.

Sinlla on samat eväät kuin minullakin raejuustoa ananasta, hyvää. Nyt olen hullaantunut raejuusto-tomaatti-ruohosipulisekoitukseen.
        Hauskoja vapaapäiviä sinulle

• selvä-sylvi
        rentun ruusu kirjoitti:

Mietiskelen tässä omaa ongelmaani. Kyllä minä olen alkoholisti. Ei muutoin viini kävisi mielessä päivittäin.Eilen väsyneenä töistä tullessani ajattelin kylmää olutta.
        Tautini kanssa en siinä mielessä ollut spurgu-tasolla,koska pystyin käymään työssä
        Tähän astisen 3kk raittiuden euforia alkaa haihtua ja ajatuksiin hiipii jos ....
        Mutta päätän että ei.

Sinlla on samat eväät kuin minullakin raejuustoa ananasta, hyvää. Nyt olen hullaantunut raejuusto-tomaatti-ruohosipulisekoitukseen.
        Hauskoja vapaapäiviä sinulle

Kiitos Ruusu ! Sitä on niistä valinnoista vastuussa vaan itselleen, ja jos joltain kysyy että voisinkohan ottaa tässä oluen niin vastaus oisi tod näk että ota vaan. No sittenhän sitä ottais.
        Kyllä mullakin vinkku käy mielessä päivittäin, esmes tänään.
        Heti aamusta aloin jyryyttämään ruohonleikkurilla taloyhtiön pihoja (mulla on talkkariviikko, piha on iso). Sitten väsytti sikana... no mikä käy mielessä. Se. Äkkiä toiset kengät jalkaan ja kävelemään kylille ja kaupoille ja jututtamaan ihmisiä. Kotona nopeesti trimmeri käteen (naapurit jo katsoi että hullu se on, ei se teeskentele) ja sitten siitä pahkeisesta loppui akku.
        Niiin kovasti teki mieli kylmää lasillista valkkaria ettet voi uskookkaan.

Jääteetä kehiin, koska on taas vaaran paikka.

Huomenna on sitten pe ja puhelin laulaa kummiskiin... tuu käymään, lämmitetään sauna ja grilli... tää on vaikeeta kun ei haluaisi olla yksin kotona asian takia mutta sitten kyläpaikoissa kummiskiin ihmetellään jos en ota. En tavallaan ole hauskaa seuraa. Muut hilpeellä tuulella ja joku pyytää teetä :o)))))

Ystäväpiiristä suurinpiirtein kaikki ottaa, ei perskännejä vaan ihan silleen kivasti ja kohtuudella ja sehän on ihan OK. Kuuluu kuvioon työviikon jälkeen rentoutua ja hyvä ruoka, viini ja mukava seura tekee sen. Tää ongelma pitäsi jotenkin ratkasta, keksi jotain...
        Jos en mene, kohta mua ei pyydetäkkään, jos jään yksin kotiin, vaara on ihan yhtä suuri kipasta sinne pitkäripaseen koskapa yksin kotona
        oleminen on tosiaan just sitä. Yksin kotona olemista.

Hmmm....jos vaikka menis kyläilemään ja vetoasi johonkin olemattomaan lääkekuuriin...

Kuullaan, voi hyvin !

• kauhataterapia

Löylykauha perceeseen!

• nariseva einari

Noh, noh, tää on meijän jäsentenvälistä terapiaa, en mää tiiä ymmärtääks
      plikat tätä meitin kauhaterapia hömssötystä.

• Maroolofi

Kyllä siinä viikko voi mennä.

Arvasin jo kirjoituksestasi että olet nainen, vaikka huomasin nimimerkin vasta luettuani. Kunpa miehetkin osaisivat kirjoittaa yhtä fiksusti.

• abc321

Se viini on kuitenkin jo piloilla, nakkaa menemään tai minigrip-pussissa pakkaseen niin voit käyttää ruoanlaittoon :)

Tsemppiä!

• selvä-sylvi

Tämän palstan jutut on niin asiattomia että lopetan nyt ja keksin jotain muuta johon voi kirjoitella.
        Oikein hyvää jatkoa kaikille teille ja varsinkin Ruusulle.
        Lippu korkealle !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe