Virheet inssissä

ei enää 2-kymppinen

Mitä virheitä siellä sallitaan, vai pitääkö ajaa kokonaan ilman v-merkintöjä, että pääsee läpi?
Takana jo toinen yritys, eikä vieläkään läpi.
Ekalla kerralla tuli pari V:tä ja yksi K, kun en huomannut pysähtyä ennen suojatietä, kun kääntymässä ollut auto oli ryhmittynyt ennen sitä (tien ylittäjiä ei ollut ja väliin jäi tyhjä kaista, myöskään edellä menijä ei pysähtynyt, joten en siinä muistanut, että olis kuitenkin pitänyt pysähtyä).
Kuvittelin, että jos paperiin ei nyt tokalla kerralla tule yhtään K:ta, ainoastaan joku pikku V, niin pääsen ehkä läpi, mutta ei.
Nyt tokalla kerralla tuli jokunen V merkintä. Yhdestä olin eri mieltä tutvon kanssa. Havainnointimme ei oikein mennyt yksiin, itse olin siinä tilanteessa nopeampi, mutta hänen mielestään vain kiirehdin tilanteessa liikaa. Olis siis ilmeisesti pitänyt vaan jäädä siihen paikoilleen möllöttämään tien tukkeeksi, vaikka tilanne oli täysin selvä. En tiedä oliko näkökenttänsä vasemmalle sieltä pelkääjän paikalta jotenkin rajoittunut, kun ei tuntunut näkevän samaa kuin minä.
Yhden H:nkin jopa sain, mutta se ei yhtään auttanut asiaa, lisätunteja määrättiin, vaikkakin huomattavasti vähemmän mitä edellisellä kerralla, mutta kuitenkin.

Taidan ottaa seuraavan inssin korostetun hitaasti ja jään tuijottelemaan joka kadunkulmaan oikein hartaasti, saanko sitten vuorostaan syytteet liian hitaasti ajamisesta ja siitä, että en pysy muun liikenteen rytmissä?

19

5797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87k

      http://www.youtube.com/watch?v=N9wPjBZwgF0 tässä palaute inssistä joka päästiin EKALLA LÄPI.

      Tälle inssille riittää siis se, ettei aiheuta VAARAA kenellekään, jotkut taas vaatii virheettömän suorituksen.

      Eli se on ihan siitä kiinni minkä TUTVON saat, pääsetkö läpi tai et

      • Okohan aito?

        "Jep noniin okei kyl hei tä hyväksytty ajo oli" ei vittu et repesin, kyllähän nyt pitää vähän jännitystä pitää yllä, eikä vain sanoa "hyväksytty"

        Mut onkohan kyseessä oikea inssi, tai jonkun henkilön tekemä "monologi" jos on oikea inssi, niin on kyllä todella lepposan tuntunen tyyppi...

        Ja jotkut vielä väittää ettei läpipääsy ole kiinni siitä kenent saa inssiksi, paskapuhetta


      • AK-47

        Heh, kai se pitää ekalla mennäkin, kun kyse oli korttiluokan muutoksesta eikä "elämän ekasta inssistä"


      • 87k
        AK-47 kirjoitti:

        Heh, kai se pitää ekalla mennäkin, kun kyse oli korttiluokan muutoksesta eikä "elämän ekasta inssistä"

        Eihän se vaikuta läpi menoon lainkaan onko pohjalla esim M-kortti tai joku muu.

        Ja itse olen opeutsluvalla hankkinut B ja A kortin, C-kortin tietenkin autokoulussa (siihen aikaan sai sen vielä "minimikorotuksella" jos oli B-kortti ollut voimassa 6kk) ja M-kortin tietenkin pelkällä teoriakokeella.


        SIlti olen A B C inssin ja teorian päässy ekalla läpi, ja M-kortin teorian myös ekalla läpi.

        Ja B-kortissa opettajanani oli äitini, joka on ajanut autoa ehkä noin 2000 kilsaa vuodessa, ja A-kortissa myös äitini joka oli ajanut mopoa viimeksi joskus 20 vuotiaana

        Eli uskokaa pois, se pääseekö inssin läpi, on 80% kiinni siitä kenet saa tutvoksi, esim tossa mun videolla olevalla "palautteella" ei varmana Raija S olisi päästänyt inssiä läpi


      • ap.

        Heh, no just...en varmaan sen enempää minäkään niitä vaaratilanteita aiheuttanut.
        Mulla oli inssin jälkeen kyllä vähän sellainen olo, että ne tutvot (miehiä ja ilmeisesti nuorempia kuin minä) siellä vaan ajattelee, että "taas yksi vanha täti epätoivoisesti yrittämässä, että voi voi, menis vaan suosiolla bussilla, kuitenkin vaaraksi liikenteessä...".


      • minä vaan...
        ap. kirjoitti:

        Heh, no just...en varmaan sen enempää minäkään niitä vaaratilanteita aiheuttanut.
        Mulla oli inssin jälkeen kyllä vähän sellainen olo, että ne tutvot (miehiä ja ilmeisesti nuorempia kuin minä) siellä vaan ajattelee, että "taas yksi vanha täti epätoivoisesti yrittämässä, että voi voi, menis vaan suosiolla bussilla, kuitenkin vaaraksi liikenteessä...".

        tuskinpa vaan... parempi olla arvailematta liikaa mitä muut ajattelevat.


    • sdfksdfffj

      Ei sitten ole tullut mieleen kysyä inssiltä tai autokoulusta mit virheitä sallitaan? Olet taas näitä uusavuttomia jotka vain nyökkäilevät asialle ja sitte tullaan tänne kyselemään.

      • ap.

        Luulin kyllä jo tietäväni, mutta olin väärässä. Tutvolla ei tuntunut olevan aikaa selittää perusteellisesti tätä viimeistä suoritusta, jotain ylimalkaista vain. Ekassa oli eri tutvo, joka selitti sen suorituksen paremmin ja siinähän oli kaiken muun ohella myös yksi selvä K merkintä, niin se oli sillä selvä, mutta nyt tilanne oli eri ja tällä toisella tuntui olevan vain kova kiire päästä tilanteesta nopeasti pois. Itse menin vielä siinä tilanteessa jotenkin "shokkiin" ja lukkoon, kun kuulin tuloksen (aloin ajatella mitä tämä kaikki tulee maksamaan, rahat on lopussa jne...täysi epätoivo päällä ja suoraansanoen hävetti, opettajankin puolesta), enkä enää jaksanut alkaa siltä seisomalta vaatia lisäaikaa asian käsittelyyn.
        Opettajakin näytti vähän pettyneeltä, oli varmaan luullut, että nyt menee jo läpi.
        Siinähän se, kun ajattelen vielä tässä sitäkin, että miltä hänestä tuntuu, kun olen -näköjään- tällainen onneton oppilas.


      • Vaihteen vuoksi
        ap. kirjoitti:

        Luulin kyllä jo tietäväni, mutta olin väärässä. Tutvolla ei tuntunut olevan aikaa selittää perusteellisesti tätä viimeistä suoritusta, jotain ylimalkaista vain. Ekassa oli eri tutvo, joka selitti sen suorituksen paremmin ja siinähän oli kaiken muun ohella myös yksi selvä K merkintä, niin se oli sillä selvä, mutta nyt tilanne oli eri ja tällä toisella tuntui olevan vain kova kiire päästä tilanteesta nopeasti pois. Itse menin vielä siinä tilanteessa jotenkin "shokkiin" ja lukkoon, kun kuulin tuloksen (aloin ajatella mitä tämä kaikki tulee maksamaan, rahat on lopussa jne...täysi epätoivo päällä ja suoraansanoen hävetti, opettajankin puolesta), enkä enää jaksanut alkaa siltä seisomalta vaatia lisäaikaa asian käsittelyyn.
        Opettajakin näytti vähän pettyneeltä, oli varmaan luullut, että nyt menee jo läpi.
        Siinähän se, kun ajattelen vielä tässä sitäkin, että miltä hänestä tuntuu, kun olen -näköjään- tällainen onneton oppilas.

        Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon tekstin, ap. Olen iältäni vanha autokoululainen ja käynyt kahdesti inssissä. Ensimmäinen tutvo selitti tarkkaan virheet ja sen yhden K:n, jossa olin mokannut. Toinen ei selittänyt juuri mitään, kirjoitti yhden V:n lomakkeeseen ja hylkäsi mut sulkuviivojen ylityksen takia. Opettajanikin ihmetteli tiukkaa linjaa... Nyt kolmas ajokoe edessä ja motivaatio nollassa - mutta onneksi kiukku alkaa nostaa päätään. Rahaa on palanut reippaasti yli 2 tuhatta ja lisäajokertoja on yhteensä jo 22.


      • kati______
        Vaihteen vuoksi kirjoitti:

        Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon tekstin, ap. Olen iältäni vanha autokoululainen ja käynyt kahdesti inssissä. Ensimmäinen tutvo selitti tarkkaan virheet ja sen yhden K:n, jossa olin mokannut. Toinen ei selittänyt juuri mitään, kirjoitti yhden V:n lomakkeeseen ja hylkäsi mut sulkuviivojen ylityksen takia. Opettajanikin ihmetteli tiukkaa linjaa... Nyt kolmas ajokoe edessä ja motivaatio nollassa - mutta onneksi kiukku alkaa nostaa päätään. Rahaa on palanut reippaasti yli 2 tuhatta ja lisäajokertoja on yhteensä jo 22.

        Täällä yksi "vanha" (vähän päälle 30-vuotias) ja surkea autokoululainen lisää joukkoonne. Tänään reputin inssiajon toista kertaa, ensi viikolla olisi kolmas yritys. Ensimmäinen inssi meni kaikin puolin huonosti. Tämä toinen meni jo paremmin, mutta tein kaksi mokaa: Tulin STOP-merkin takaa jonossa kolmantena ja pysähdyin jonon jatkoksi, mutta kun edelläni olevat autot olivat menneet, en pysähtynyt enää merkin kohdalla uudestaan. Olisi kuulemma pitänyt! Toinen virhe oli, että tajusin liian myöhään, että kääntyäkseen pyydettyyn suuntaan pitää vaihtaa kaistaa, ja rupesin vaihtamaan liian lähellä ryhmitysaluetta.

        Rahaa on tosiaan palanut, ja aikaakin menee, ja harmittaa. Mutta huojentaa hieman kuulla, etten ole ainoa. Luotetaan siihen, että harjoittelu tekee meistä parempia kuskeja! Tsemppiä teille!


    • jokvain

      Tutvot luultavasti käyttää sellaista "perstuntumaa" siinä hylkäyksessä. Jos ajo on kokoajan kauhean epävarmaa tms mutta yksittäisiä kardinaalimunauksia ei tule niin uusinta voi tulla siltkin. Ja toisinpäin samoin. Itsellä tuli aikoinaan yksi kardinaalimoka inssiin, ei kuitenkaan tarttunut jarruttaa/tarttua rattiin ja silti pääsin läpi. Mutta jos ajo olisi muutenkin ollut "siinä ja siinä" niin varmasti olisi mennyt uusinnaksi. Nyt selvittiin sillä, että loppukeskustelussa käytiin oikea toimintatapa läpi ja sovittiin että ensi kerralla teen näin.

      Kauhean epäreilu systeemi, että tuollaiset toimintatavat on jokaisella tutvolla tietysti erilaiset ja kokelaan henkilökohtaiset ominaisuudet toki vaikuttaa.

      • Mielivaltaa jos voi

        Taitaa Tutvot luulla olevansa jumalasta seuraavia ennen jeesusta...


      • Vaihteen vuoksi

        Se epävarmuus voi olla myös varovaisuutta. Ekassa ajokokeessa ajoin liian lujaa ja liian lähellä edelläolevaa, joten toisella kerralla otin varovaisemmin. Siitä tuli sitten loppukommenttina toiselta tutvolta: Luota itseesi. Ota noista nyt selvää... Minusta pitäisi etukäteen olla selvillä, mitkä virheet aiheuttavat hylkäyksen, jotta niihin voisi panostaa.


    • minä vaan...

      Aja normaalisti, mutta ehtottomasti liikennesääntöjen mukaan. Turha kuppaaminen on turhaa kuppaamista ja voidaan tulkita liiaksi epävarmuudeksi. Virheet taas on virheitä, ja häsläämällä tekee virheitä. Kai se on vähän testi, että tiedäxä ihan oikeesti nää liikennemerkit ja väistämisjärjestyksen? Hankala siitä on hylätä jos ei tee virheitä. Ja paljonko voi keretä tehdä virheitä parissa käännöksessä ja muutamissa liikennevaloissa? Inssi on HELPPO tutvosta riippumatta.

    • (:.

      Kuitenki maksimi V määrä inssissä on 5.

      • hhddggf

        Kerroppas mulle mistä löytyy tämä maaginen 5 V merkintää. En ole itse sitä vielä löytänyt mistään.


      • (:.
        hhddggf kirjoitti:

        Kerroppas mulle mistä löytyy tämä maaginen 5 V merkintää. En ole itse sitä vielä löytänyt mistään.

        Näin mulle autokoulussa kerrottiin, sekä inssikin sen taisi tokaista.
        Ja kun laiska olen ni enpä jaksa lähteä googlemaan sitä mistään.

        En tosiaan tajua tuotakaan miksi kaikki täällä pitää ilmaista niin helvetin töykeästi.


    • Pena111

      Mielenkiintoista inssissä on ettei se ole enää inssi vaan ajo-opettajan ammattitutkinnon suorittaneen pitämä ajokoe eli siis autokoulun opettajan. Kun opetat opetusluvalla niin ajokoe alkaa aina ensimmäisenä lauseella, että ”ei siis ole opetettu autokoulussa vaan opetusluvalla?” eli paha on asennevamma näillä ajokokeen vastaanottajilla opetusluvalla opetettuja kohtaan. Eli autokoulussa opetetut virhe ei ola sama kuin opetusluvalla opetetun. Opiskelukavereita pitää tukea.

      • markku.lievonen

        Niin, asioita ei tule yleistää. Nyt oli kuudes opetuslupa ja kokemuksia on laidasta laitaan. Aivan järkyttävästä tasosta inssin käyttäytymisestä aina erittäin mallikkaaseen. Siis kyseessä on ysilöihmisen / inssin persoonallinen käyttäytyminen. Tarve näyttää ja hallita. Onnksi tämä näyttämisen tarve ei liene erikoisen yleistä. Psykopaattisuuden piireteestä on kysyys.

        Perjantaina poika oli ajokokeessa ja meni läpi pienistä virhestä huolimatta. Oli muuten todella ammattitaitoinen inssi. Ajokokeen jälkisssä keskustelussa molemmat olimme samaa mieltä, miten pienet virheet on normaalija ja niihin tulee alussa kiinnittää huomiota ja ajan / kokemuksen saattelemana virheettömyys on saavutettavissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2900
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1079
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe