mies katoaa yhtäkkiä

tämän päivän trendi?

Ajattelin tulla kyselemään onko muilla samanlaisia kokemuksia... Olen pitkän suhteen jälkeen ollut sinkkuna n. puolitoista vuotta ja sinä aikana onnistunut (valitettavasti näin jälkikäteen todettuna) ihastumaan kahteen mieheen. Eri aikaan siis tietysti.... Molemmat ihastukset vaikuttivat tuntevan samoin minua kohtaan. Sain ihania tekstiviestejä ja koin ihan oikeasti että minusta tykättin. Toinen jopa kertoi, että olen hänen elämänsä nainen. Molemmissa tapauksissa minut myös jätettiin aivan yllättäin, mitään sanomatta.

Viimeisemmän tuttavuuden kanssa erosimme halaten, hän sanoi soittavansa minulle vielä saman illan aikana. No, ei soittanut. Seuraavana päivänä vaihdettiin pari teksitivestiä. Sen jälkeen: ei mitään. Viesteihin ei tule vastausta. Puhelinsoittoon ei vastata.

Mikä ihme siinä on. Oletan, että minut jätettiin. Mutta miksi sitä ei voi sanoa suoraan. Tai edes sitten puhelimessa tai tekstiviestillä. Olen itse aikuinen nainen, yli 30 -vuotias (niin olivat nämä miehetkin), eikä mieleeni tulisi koskaan kohdella ketään ihmistä noin. Ehkä olen tavanomaista rehellisempi ja suoraselkäisempi ihminen, mutta en pysty kuvittelemaan etten kertoisi toiselle ihmiselle, että asia on nyt niin, etten halua enää tavata häntä. Olen aivan ymmälläni ja totta kai surullinen, pettynyt ja vihainen.

Onko kyseessä joku nykypäivän trendi? Kohtelevatko ihmiset (miehet) toisiaan nykyään kuin kertakäyttötavaraa... otetaan käyttöön ja heitetään pois. Miksi ei pystytyä sanomaan, jos suhde halutaan lopettaa? Eikö se olisi helpompaakin, kun poistella tekstiviestejä ja todeta että taas tuo soittaa....

Tämä on uskomatonta enkä tiedä miten jaksan taas tästä eteenpäin. Kiukun voimin? Raivostuttaa tuollainen selkärangattomuus ja munattomuus. En tiedä uskallanko enää ihastua /tutustua kehenkään, jos tilanne tosiaan on se, että yhtäkkiä voin olla taas yksin, ilman mitään selitystä. Voiko kehenkään luottaa, jos ei voi luottaa edes siihen, että kerrotaan, jos ei enää kiinnostakaan?

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten selvisitte? Itse tekisi mieli jotenkin kostaa tuollainen munattomuus, mutta en tiedä helpottaisiko se omaa oloa. Jotenkin haluaisin tällaisille miehille tiettäväksi miten surkeita selkärangattomia luusereita he ovat!

128

14741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama täällä

      Itse olen törmännyt aivan samanlaiseen tilanteeseen.
      On julmaa jättää toinen kertomatta syytä.
      Itse olen miettinyt, että tämä on toisen heikkoutta. Ei kyetä kohtaamaan tosiasioita. Ehkä saa olla tyytyväinen, että suhde loppui.
      Kosto kävi itsellänikin mielessä, se lienee luonnollista, kun on loukattu syvästi. Kostohan ei hyödytä ketään ja syö vain turhaan energiaa. Kun aika kulkee eteenpäin unohtaa toisen. Itse olen törmännyt kadulla myöhemmin ja voin sanoa, että mitä ihmettä näin siinä ihmisessä koskaan.
      Rohkeasti vain uusiin seikkailuihin ja voimia sekä jaksamista!

    • Hämmästynyt

      Kuulostaa tosi kurjalta. Valitettavasti itsellenikin on käynyt noin ja jotenkin olen huomannut, että varsinkin yli 40-vuotiaat miehet eivät oikein osaa käyttää kännykkää kohteliaasti. Ensin saattavat pitkäänkin laittaa milloin mitäkin viestiä ja sitten yhtäkkiä, kun itse innostunkin tekstaamaan ja kyselemään kuulumisia, Eikä kyse ole siitä, että olisin jotenkin kamalannäköinen tai muuten epämiellyttävä naisihminen. Hämmästyttää vaan tuollainen välinpitämätön ja suorastaan epäkohtalias käytös. Ihmetellenkin toisinaan, miten kyseiset miehet ylipäätään pärjäävät elämässään. Ilmeisesti pyörivät samanlaisissa verkostoissa, joissa ihmiset ovat kertakäyttökamaa ja kyllästyttyään siirrytään seuraavaan toiselle osapuolelle sitä kertomatta.

    • kukaan ei soita mull

      Miksi ruma mies ei kelpaa?

      • einiinrumakaan

        Kelpaa mut ei se rumuuskaan takaa hyvää luonnetta ja päinvastoin.


    • ap ihmettelijä

      Niin, sekin vielä tässä jälkimmäisessä tapauksessa... kerroin hänelle tuon ensimmäisen tapauksen, miten kurjaa se oli ja miten MUNATONTA ja hän vakuutti minulle että hän ei ainakaan toimi noin vaan tulee todellakin sitten sanomaan ihan naamatusten jos aikoo minut jättää... No eipä siis tullut. Tulee vaan mieleen, mikä ihme itsessä on vikana, lukeeko mun otsassa että "kohdelkaa rumasti"????? Halusiko tää mies loukata mua, jos niin miksi, koska mä en oo tehnyt mitään sitä ansaitakseni? Oonko mä niin pelottava, ettei mulle uskalla sanoa suoraan, että heippa? Oonko mä niin arvoton, etten ansaitse sitä viimeistä viestiä/soittoa? Vai onko se tosiaan vaan sitä pelkuruutta noilta miehiltä. Harmittaa, kiukuttaa. Tiedän, tästä pitää vaan mennä eteenpäin. =(

      • Hämmästynyt

        Tuskin otsassasi lukee sellaista, että sua pitäisi kohdella rumasti. Pointti on vaan se, että ihmiset ei osaa käyttää teknisiä laitteita siten kuin niitä olisi kohteliasta käyttää. Joidenkin on vaikea laittaa sitä viimeistä viestiä. Muutama vuosi sitten puhuin nyt jo hieman yli 40v isoveljeni kanssa aiheesta ja hän oli sitä mieltä, että älytöntä ylipäätänsä se, että ihmiset tsekkailee kännyköitään kaiket päivät ja odottelee viestejä. Hän kuulemma joko vastaa tai ei vastaa mutta vastaamatta jättäminen ei tarkoita sitä, ettei olisi toisesta kiinnostunut. Joten tätä miehen logiikkaa seuraten tekstariin vastaamisesta tai vastaamatta jättämisestä ei voi päätellä yhtään mitään. Veljeni sanoi, ettei laittaisi ikinä yhtään tekstaria, vaan sopisi suoraan ajan ja paikan, missä nähdään eikä mitään tekstareita joka päivä, että mitä kuuluu jne. Mutta velipoika onkin sellainen kahden lapsen isukki, joka eli "parhaat" päivänsä kymmenen vuotta sitten.


    • samaan törmännyt

      Tää ei varmasti lohduta yhtään, mutta et todellakaan ole ainoa...

    • itsekin kokenut saman...:( juuri itse asiassa...

    • enempivähempi

      sinkkuna viimeiset 14v, ja noin on käynyt minullekin Todela Monta Kertaa. lähes aina. itse mietin samaa, onko otsassani jokin lappu.. arvoton. yksin kylmään, pimeään ja hiljaisuuteen hylätty. se on tuskallista. äärettömän. varsinkin aina uudelleen kertautuessaan.

      olisiko kaikilla nykyään jokin peter pan syndrooma.

      olen kasvanut kulttuuriin, jossa löydettiin mukava ihminen, hengattiin, tutustuttiin, seurusteltiin. ihan automaattisesti.
      nykykulttuurissa se on täysin vierasta.

      enkä ole ainoa nainen, joka tätä ihmettelee, tapauksia on omassa lähipiirissäni.. varmaankin kymmeniä.

      miksi kukaan (nainen) ei kelpaa enää suhteeseen?
      milloin ja miksi suhteista tuli vanhanaikaisia?

      • qwertyuio3123

        Koska mies kaipaa vapautta, jota hän ei taida voida saada naiselta. Vapautta olla oma itsensä, vapautta nauttia elämästä. Niin se vain on. Moniko aviomieskin lähtee vanhemmiten mökille hommiin yksikseen? Veikkaan, että aika moni.


      • hyväksikäyttäjiämiehet

        Onko se vapaus sitä, että saa käyttää toista hyväkseen vain saadakseen jotain makuukammarrissa? Varsin hyvin miehet tietää tai pitäisi tietää, että naisille se suhde on muutakin. Itse en ainakaan enää jaksa miehiä...itsekkäitä ovat tavalla taikka toisella. Ne jotka tyytyy naisen kanssa parisuhteeseen ovat siinä vain jonkun hyödyn takia...rakkaudesta eivät mitään ymmärrä.


    • ap....

      Hämmästynyt: mutta tämä ko ihminen kyllä osasi käyttää kännykkää. Osasi laittaa ihania viestejä ja soittaakin. Mutta tässä tilanteessako se kännykän käyttö sitten unohtuu?? Ihanteellistahan olisi kertoa suoraan naamatusten, että nyt en enää halua tavata sinua. Mutta jos edes se helkutin tekstiviesti, jos ei edes soittamaan pysty. Mutta tämä... En vaan jaksa tajuta tätä taktiikkaa... Mitä nää ihmiset tällä saa, eikö helpompi olis puhua suoraan?

      Enkä kyllä ymmärrä jos tämä on yleistä. Miten ihmiset voi toimia noin julmasti? Uskomatonta. Mulla on ollut 2 pitkää suhdetta takana ja nyt siis nämä. Kahdessa pitkässä suhteessani eropäätökset puhuttiin, ne veivattiin ees ja taas ja yhdessä mietittiin. Olen ilmeisesti tullut sinkkuna ihan uuteen maailmaan tai sitten mulla oli kunnia seurustella kahden täysijärkisen suoraselkäisen miehen kanssa, jos ne loput on sitte tollaisia munattomia vätyksiä, jotka vaan katoaa kun lakkaa kiinnostamasta.

      Mä haluaisin muutenkin tietää mitä tapahtui. Tuliko parempi eteen vai oliko mussa sittenkin jotain, mikä ei arvon herroja miellyttänyt... Nyt jää ikuiseks arvoitukseksi....

      • amm17+14

        Komppaan edellistä!:/


    • valheilla eteenpäin

      Tuttua on, eikä edes mitään ihan eilisen juttuja. Saattaa olla, että ilmiö on yleistynyt ja siitä on tullut myös suht normaalien ihmisten tapa. Itse määrittelisin oman tapaukseni miehen jotenkin persoonallisuushäiriöiseksi.

    • suruinen

      Mua lohduttaa ihan vähän lukea, että muillekin on käynyt samoin. Vaikka en toki halua mässäillä toisten pahalla mielellä.. Tiedoksi vaan sinulle ap, että mulle kävi lähes täsmälleen samoin ihan vähän aikaa sitten :(.

      Mäkään en saanut vastausta, että mikä on vikana. Kun sitten suostui puhumaan kanssani viimein(vain puhelimessa), oli syy kuulemma vain hänessä, ei minussa. Ja ei kuulemma ole ketään uutta, johon olisi ihastunut. Mutta kyllähän mussa pitää jotain vikaa (?) olla, jos yhtäkkiä ei seura enää kelpaa.. Ja oltiin sentään tunnettu ja "seurusteltu" yli puoli vuotta ja suunniteltu jo kesälomaa yms.

      Mä koen todella epäreiluksi jättää kertomatta todellista syytä! Nyt pohdin ja mietin yötäpäivää, mikä sai miehen jättämään minut. Olisi ollut "helpompi" hyväksyä ero vaikka uuden ihastuksen takia..

    • ap....

      Hei suruinen... mä koitan hakea hitusen voimaa ittelleni myös siitä, etten ole ainoa, mutta ei se kivalta tunnu todellakaan... Mä aion jossain vaiheessa varmaan taas koittaa soittaa hänelle, jos hän nyt viitsii vastata. Mä olen myös sitä mieltä, että ero olisi helpompi hyväksyä ja ylipäänsä käsitellä, jos saisi tietää syyn. Jos se on mussa tai jossain toisessa uudessa ihmisessä, niin haluan tietää sen! Mä todella uskon myös, että syy jollain asteella oli mussa, vaikka ei niin kai saisi ajatella... =( Mutta jos ei kerran kiinnosta, niin jotain vikaahan silloin kai mussa oli...???

      Me ehdittiin tuntea myös sellainen puolisen vuotta, ei mitään ihmeempiä suunniteltu, mutta jos tosiaan viimeinen tapaaminen päättyy halaamiseen ja siihen, että "mä soitan sulle vielä illalla", niin helkutin oudolta tuntuu, että sen jälkeen ei sitten ole kuulunut mitään (ja mun lähetettyjä viestejä on varmaan 15 kpl ja soitettuja puheluita toinen mokoma)... Miksei hitto voinu siinä jo sanoa, ettei aio enää soitella. Tai vastata ees yhteen soittoon tai viestiin... Ei tajua, ei ei ei... =(

      Mä toivon saavani joskus vastauksen, mutta pahaa pelkään, etten tuu ikinä sitä saamaan. Täytyy vaan koittaa jaksaa eteenpäin. Mietin vaan, uskallanko enää tutustua tosiaan kehenkään, jos tää on tätä! Ei tällasia hylkäämisiä jaksa... Ja kun mullakin tosiaan jo toinen mies tekee tän, niin pakostakin sitä ajattelee, että mikä hitto mussa mättää, kun mua näin kohdellaan.... =(

      • kljdlfkjsld

        Voihan se nyt olla niinkin että sussa ei tosiaan ole mitään vikaa vaikka ei haluakaan jatkaa, MUTTA ei vaan tunne sua kohtaan sellaisia tunteita että hommalla olisi jatkoa.

        Samaa mieltä kuitenkin siitä, että hiljaisuus tappaa ja asian sanominen kasvotusten olisi kaikkein parasta. Vaikka siltihän se koskee. Eikä muuta tosiasioita.


      • diplomaatti

        Hei
        Oletko varma, että tyyppi on hengissä? Ettei makaa koomassa. Promillen sadastuhannesosalle on löytynyt tällainen syy, ei siis kovin monelle.
        Eikö naiset todellakaan katoa? Sitoutumispelkoisia kyllä löytyy ja suhde katkeaa siihen.
        Älä kuitenkaan jää jumiin ja unohda kerjääminen!! Loppu mikä loppu, kundi ei van jaksa keksiä syytä ja jos jaksaakin, ei se välttämättä ole totta. Älä syytä itseäsi, mene eteenpäin.


    • Sad but true

      Tunnistin aloituksesta niin samankaltaista mitä itsekin käynyt läpi ja ihmetellyt. Juuri se suru ja kiukku yhtäaikaa, kysymykset jotka jäävät ilmaan roikkumaan... Eli kyllä, samantapaisesti minutkin jätettiin. Olisikin mielenkiintoista jos joku "jättäjä" rohkenisi kommentoida tän ketjun viestejä...

      Pahinta kai tällaisessa on jätetylle juuri se arvottomuuden tunne, ajatus että "enkö edes sen vertaa merkinnyt että olisi voinut kasvokkain sanoa". Varsinkin kun on kyse ihmisistä joilla on jo jotakin elämänkokemusta karttunut.

      Miksi toista kohdellaan näin, ei liene siihenkään yhtä ainoaa vastausta. Pitkälti olen päätynyt siihen, mitä joku jo kirjoittikin, se on jättäjän heikkoutta. Tulee mieleen, että jotkut elävät "rakastumisen" tunteesta, aina uudelleen tarvitsee sen hullaantumisen tunteen. Itseänsä kai pettävät siinä lopulta eniten?

      Suht lyhyen tuntemisen perusteella ei kuitenkaan voi tietää mitä kaikkea toinen saattaa käydä läpi. Toisella voi olla "omia" ongelmia, joista ei rohkene kertoa vaan pakeneekin mieluummin. Itselleni valkeni tämä kun pari kuukautta "katoamisesta" oli kulunut ja olin luovuttanut, en uskonut kuulevani toisesta enää mitään. Auttoihan se hänen yllättävä yhteydenotto näkemään asioita vähän toisessa valossa. Ainakin niin, että eipä toisellakaan varmaan helppoa ole ollut. Reilua se ei silti ollut, miten suhteen lopetti. Ja sitten jää miettimään, eikö ongelmista olisi voitu selvitä yhdessä.

      Miten selvitä, kun toinen sulkeutuu, jättää selittämättä? Kiukun voimalla kai aluksi, ajattelemalla että eipä toinen tajunnut mitä menetti! Välillä on surtava ja ikävöitävä mutta on myös pakotettava itsensä ajattelemaan muita asioita, yritettävä keksiä tekemistä joka saa hyvälle mielelle. Kostamisen tielle en lähtisi. Voimia!

    • ms steel

      Koin tuon saman tilanteen tänään...sovittiin että mies soittaa tänään kun pääseen töistään ja meidän piti tavata. no 2 tuntia myöhemmin ei ollut herrasta kuulunut mitään, ei vaikka olin soittanut itse ja laittanut viestiä. nyt 9h takana eikä ole ilmoittanut itsestään mitään vaikka olin kysellyt jopa facebookinkin kautta.

      mikä ihme saa aikuisen ihmisen käyttäytymään näin? eikö sitä pystyisi edes sitä hiton viestiä laittamaan ettei enää kiinosta jatkaa tapailua kuin että päättää kadota? sama tuttavapiiri meillä kuitenki kyseessä niin pakostakin joutuu jatkossa harrasteiden vuoksi vielä tapaamaan, joten edes silloin luulisi osaavan hoitaa asian kunnolla.

      ei tässä mieti enää edes sitä miksi toinen ei halua jatkaa hyvin alkanutta tapailua vaan pelkästään sitä miten voi tehdä noin raukkamaisen tempun ettei ota mitään yhteyttä vaikka luvannut.

    • suruinen

      Ap: saat niin mun tuen ja sympatian! Samaa miettinyt itekin tässä pari viikkoa, että mä en hitto uskalla enää tutustua keheenkään, kun ei voi luottaa sanomisiin näköjään yhtään :( . Mua surun lisäksi suututtaa tää senkin takia niin paljon, että oli tän miehen kohdalla jo toinen kerta, kun tekee mulle saman.. Noin vuosi sitten oltiin tapailtu muutaman kerran, ei siis vielä seurusteltu tms. niin jätti vaan vastaamatta mun viesteihin. Annoin muutaman päivän jälkeen olla, kunnes se yhtäkkiä syksyllä otti yhteyttä ja oli pahoillaan, että teki mulle niin. Oli kuulemma miettinyt paljon asioita ja mua jne. ja halusi nähdä, jos vaan mulle kävisi.

      Nähtiin sitten, koska mullakaan ei ollut ketään uutta ja ajattelin, että no katsellaan mitä tästä tulee ja yritin pitää kevyttä linjaa tunteissani, koska enhän voinut luottaa täysin... Mutta koko talvi oltiin sitten tiiviisti yhteydessä, tekemisissä lähes päivittäin ja meidän lapsetkin tutustui toisiinsa. Mies oli vannonut monta kertaa, että ei enää katoa ja jos poikki menee, niin se olisin minä, joka sitten haluaisin lopettaa. Keväällä alkoi olla sitten aina pidempiä jaksoja, ettei nähty, tosin kyllä soiteltiin ja viestiteltin montakin kertaa päivässä. Mies tekee paljon töitä, siitä ei ollut epäilystä, mutta se vapaa-aika sitten... siinä mua harmitti se, että useammin ja useammin se valikoi silloin mun sijaan jonkun muun tekemisen, kaverit tai sitten ei vaan "jaksanut" nähdä pitkän päivän jälkeen ja halusi olla kotonansa. Tottakai minä ymmärrän, etten ole aina ykkössijalla ja tietenkin pitää olla kavereita ja harrastuksia, mutta kyllä sen vaan huomaa, kun toista ei selkeästi kiinnosta mun seura enää samalla tavalla... :( .

      Tästä sitten kyselin ja halusin jutella, koska asia mua vaivasi. Enkä saanut oikein mitään järkevää vastausta. Kysyin haluaako ehkä olla itsekseen, "erota", vaikkei yhdessä asutakaan, mutta ei hän sitäkään nähnyt parhaana vaihtoehtona.. Kunnes sitten yhtenä iltana tuli ihan mitättömästä asiasta pieni riita ja lähdin hänen luotaan, koska tuntui, että en voi jäädä sinnekään. Ilta oli jo pilalla eikä olisi saatu tunnelmaa enää parannettua. Tämä oli viimeinen kerta, kun olen hänet nähnyt. Laittoi perään myöhemmin viestin, että on pahoillaan käytöksestään ja että ei osaa sanoa, miksi meidän välillä tuntuu olevan seinä..

      Jonkun kerran sitten viikon verran viestiteltiin, lähinnä minä purin ajatuksia hänelle ja hän oli yleensä vastaamatta niihin. Minä yritin ehdottaa tapaamista ja että selvitetään asiat kunnolla kasvotusten, niinkuin mun mielestä yli 30 v. ihmiset pitäisi pystyä tekemään. Ensin suostui tapaamiseen, mutta samana päivänä ilmoittikin ettei ehdi nähdä, mutta soittaa illalla. Ja soittikin ja puhuttiin ihan asiallisesti. Mutta ei osannut (halunnut) edelleenkään kertoa syytä, miksi ei halunnut mua enää nähdä eikä jatkaa meidän juttua. Ja tällä kertaa oli sitä mieltä, että on parempi erota nyt. Että näin.

      Tavallaan ei siis tällä kertaa kadonnut, mutta minä koin sen sellaiseksi, koska yhtäkkiä ajauduttiin vaan kauemmaksi toisistamme eikä se ollut tälläkään kertaa mun tahdosta... Mä tunnen itseni niin arvottomaksi, ihmiseksi, jonka tunteilla ei ole mitään väliä. Ihmiseksi, jota saa satuttaa kerta toisensa jälkeen, vaikka olen varma etten sitä ole ansainnut... Mutta että ei mitään varsinaista syytä kuulemma. Että mussa ei ole vikaa vaan hänessä. Ei mene mun järkeen, ei millään!!

      Luulen ja oikeastaan tiedän, etten tule koskaan saamaan kunnollista vastausta tähän kaikkeen. Senkin takia on niin vaikeaa jatkaa eteenpäin ja todella luotto on miehiin mennyt. Tiedän, että tämä tulee helpottamaan sitten joskus, vaikka kyllä katkeruus jää, vaikken haluaisi. Nyt vaan on vaikea uskoa, että voisin ikinä enää olla oikeasti onnellinen kenenkään kanssa, koska en varmasti pysty luottamaan enää kehenkään tai ainakin se tulee ottamaan aikaa ja luultavasti häiritsemään mahdollista uutta suhdetta sitten joskus...

      Joo munkin mielestä tällainen käytös, mitä olette muutkin kokeneet, on jättäjän heikkoutta ja niin raukkamaista ja se taitaa olla ainoa keino nyt puskea eteenpäin. Purkaa kaikki pettymys, ikävä ja tunteet vihaksi ja saada niistä energiaa tulevaisuuteen.

      Tsemppiä teille muille!! Ja minäkin olisin todella kiinnostunut lukemaan jonkun jättäjän mielipiteen/ajatuksia. Mikä siinä on niin vaikeaa lopettaa suhde kunnolla???

      • Siltiylpee

        Kertokaa etunimiä. Toni ja Mika tehneet mulle noin.


    • ap taas

      Sad but true: Niin juuri, niin juuri... Se arvottomuuden tunne on valtava. Enkö ollut edes sen arvoinen, että mulle sanoo "hei", toivottaa ehkä hyvää loppuelämää... En sitten ollut. Olen näköjään tämän arvoinen... eli en minkään? Helpottaa (??) kuulla, että joku muukin on kärsinyt samasta, kokenut samoja tunteita... tai mitään helpota, mutta siis... äh, en tiedä, kurjaa, että tällaista pitää kokea. Mutta siis, kiitos, että kirjoitit. Voi olla, että hänellä tosiaan on asioita, joita hän käy nyt läpi. Sulle kävi hyvin, että kuulit edes jossain vaiheessa jotain, mikä selvitti asiaa. Toivottavasti minäkin kuulisin.

      Ero on aina kurja, mutta tällä tavalla se tuntuu niin epäreilulta. Raukkamaista jättää toinen näin. Ei erokaan helppoa ole, mutta olisi se helpompi elää läpi ilman tällaista epätietoisuutta.

      Taas eilen en saanut unta, olin niin kiukkuinen, en tiennyt mitä olisin tehnyt. Suunnittelin kaikenlaista, menenkö itse hänen oven taa odottamaan, pakotan puhumaan....Tänään laitoin viestin. Katsotaan tuleeko vastausta.

      Suruinen: kiitos tarinastasi. Toivon sinullekin voimia. Sait sentään kuulla edes jotain. Muuta kuin hiljaisuutta...

      Eivät ne selkärangattomat munattomat vätykset täällä varmaan näitä tilityksiä lue, ja jos lukevatkin, kiinnostaisiko heitä vastata, kun eivät vastaa niillekään, jotka niitä vastauksia kipeimmin haluavat ja odottavat. Tietysti jos joku osaa selittää tätä käytöstä, lukisin mielelläni sen.

      Voimia kaikille tämän kurjuuden kokeneille....

    • Hedda

      Minullekin sattui samanlainen tapaus joitakin vuosia sitten. Mies vain lakkasi vastaamasta soittoihin ja viesteihin. Menin tapahtuneesta täysin rikki, koska tykkäsin miehestä tosi paljon (liiankin paljon). Minullekin tuli sellainen tunne, että minut mitätöitiin ihmisenä täysin, koska en ollut edes yhden tekstiviestin arvoinen. Eron olisin kyllä kestänyt, mutta se tapa millä se tehtiin, oli minulle käsittämätön.

      Tällaisia ihmisiä on näköjään paljon, joilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Se kertoo kyllä aika paljon ihmisen oikeasta luonteesta. Sitä saakin varmaan olla tyytyväinen, ettei jutusta tullut mitään, ties minkälaista kohtelua olisi ollut edessä tulevaisuudessa.

      Toivottavasti sinä ap saat jotain tietoa miehestä, niin sinun ei tarvitsisi mielessäsi pähkäillä asiaa. Ja vaikket saisikaan, niin kyllä sinä selviät (selvisinhän minäkin, vaikka toipumiseen menikin kauan aikaa), ja vähitellen mielenrauhasi palautuu. Voi myös olla, että mies myöhemmin ottaa yhteyttä sinuun, ja haluaisi päästä takaisin elämääsi. Sinuna en ottaisi häntä takaisin.

      Voimia ap:lle ja kaikille saman kokeneille!

    • ap taas...

      Kiitos Hedda!

      Vielä ei ole tullut mitään vastausta (siis siihen tänään laittamaani tekstiviestiin). En usko että enää tuleekaan. Pitää kai alkaa tosiaan sisäistää se, etten tule kuulemaan hänestä enää mitään. En tajua, en ymmärrä. Minäkin tykkään tästä miehestä, ilmeisesti liikaa, koska tämä tuntuu niin pahalta, mutta nyt kun olen miettinyt häntä niin minun tehdessä esim. kesäsuunnitelmia (mihin hän kuului), hän ei kommentoinut niitä mitenkään. Tiesikö hän jo silloin ettei aio olla mukana minun kesässäni??? En edelleenkään ymmärrä miksei hän sanonut mitään. Halasi, hymyili, lupasi soittaa ja katosi... =(

      Että tämä risoo ja raastaa mieltä! Mistä sitä hiton voimaa repii, että jaksaa tämän pettymyksen ja surun läpi. Mä ehdin tekemään jo vaikka mitä suunnitelmia tulevan varalle, näin hänet aika tärkeänä osana tulevaa ja nyt pitää alkaa tajuamaan, että yksin sitä taas tässä taaperretaan. Ei tullut siitäkään miehestä mulle miestä. Ja mä kuvittelin, että siinä se on. Toi on just mun tyylinen ja mulle tarkoitettu... =(

      Ja vielä sekin, että miten mun ihmistuntemus voi mennä niin pieleen!?!? Pidin häntä kilttinä, ystävällisenä, mukavana miehenä. Uskoin siihen, että hän piti musta, uskoin kun kehui kauniiksi, että olen ihana ja mukava... En olis ikinä uskonut hänestä tätä! En kyllä siitä ekastakaan, joka rakasti mua yli kaiken ja oltuaan myös kateissa pari kuukautta, ehti mennä naimisiin toisen kanssa. Mutta tän ekan jälkeen uskoin tunnistavani moiset huijarit kaukaa, no enpä tuntenut. En jaksa luottaa enää mihinkään!!!!!

      Mitä mieltä olette, menenkö odottamaan hänen ovelle vai jätänkö tähän? Haluaisin repiä häneltä vastauksen, vaikka väkisin, mutta teenkö itsestäni siinä pellen? Tekeekö musta arvokkaamman se, että annan ******n olla... Haluaisin huutaa hänelle mitä mieltä olen tästä, haluan että hän tietää, millaisena kusipäänä häntä pidän tämän jälkeen. Mutta välittääkö hän edes enää, mitä mä hänestä ajattelen? Miten mut voi noin vain unohtaa?

      Olen niin vihainen. Ja niin surullinen... =(

      • Ehkäpä meidän

        meidän samalla tavoin kohdeltujen naisten tulisi tehdä noin: mennä ovelle istumaan, tai työpaikalle, minne hyvänsä, niin kauan, että asia selviää. En ole koston kannalla, ikinä, mutta näköjään pitää Opettaa, että noin ei voi tehdä.

        Tai laittaa nimi nettiin. Kunhan vain toteaa mitä on tehnyt, ja siitä on näyttöä, ei mielestäni ole kunnianloukkaus.

        Alkaa olemaan kokonaisia sukupolvia riekaleisia naisia.
        Ja euroopassa eniten Suomessa. Jotain on pahasti vialla.


      • oisko ollut varattu?

        Tulikos mieleen, että mies olikin varattu? Jäi kotona kiinni sun kanssa kulkemisesta. Odottaa, että pöly laskeutuu ja palaa sitten asiaan. Voiskos olla noin?


    • sitä on liikkeellä

      Jännä ettei tänne ole tullut yhdenkään miehen spekulaatiota aiheesta, toisaalta ihan loogista. Ne luuserit, jotka tätä katoamista harrastavat, ovat ilmeisesti jotenkin kommunikaatiokyvyiltään puutteellisia, eivätkä osaa/halua edes yrittää kertoa ajatuksistaan.
      Tuokin eräs ylläoleva kertomus siitä, kuinka mies ei osannut selittää, miksi halusi erota, kuulostaa ihan siltä ettei kyseinen henkilö juuri osaa analysoida ja eritellä tuntemuksiaan tai ainakaan pukea niitä sanoiksi, ja siksi pyrkiikin mieluummin liukenemaan tilanteesta sanomatta mitään. Koska se on hänelle itselleen sillä hetkellä helpompi ratkaisu.

      Tämä on siis vain oma teoriani - itse olen nainen, joka on samankaltaisen totaalisen katoamistempun uhriksi taannoin joutunut. Eipä ole hyvä fiilis se.

      • Reetta

        Olen samaa mieltä "sitä on liikkeellä"- nimimerkin omaavan kanssa. Uskon, että tuo käyttäytyminen, niin raukkamaista kuin se onkin, johtuu juuri tuosta, että tilanteen ratkaisu on miehelle sillä hetkellä helpoin. Ei tarvitse selittää mitään, vastata kysymyksiin ja kertoa oikeasti, mistä kiikastaa.

        Olen myös ihan samaa kokenut. Joskin minun kohdallani, olen juuri tutustunut heihin, mutta lupauksia tulevasta ja seuraavasta näkemistä on heitetty ilmoille ja oltu tosi kiinnostuneita. Ja en voi edes kuvitella, että miten pahalle tuntuu se, että ap oli tuntenut/seurustellut miehen kanssa jo puolisen vuotta! Käsittämätöntä käytöstä!!

        Kyllä myös oma ihmistuntemukseni on todella saanut kolauksen näiden ihmisten kanssa. Ja mietinkin, että hieno juttu, että nytpä sitä voi todella luottaa seuraavan tapaamansa miehen sanoihin.. tälläisellä käytöksellä tulee hirveä epäluottamus toisia, niitä kunnon miehiä (niitäkin kuulemma on), kohtaan. Ja olen samaa mieltä aiempien kirjoittajien kanssa siitä, että tälläinen käyttäytymistyyli on yleistynyt. Vieläkin surullisemmaksi sen tekee sen, että nämä tällä tavoin käyttäytyvät ovat ihan aikuisia miehiä.

        Tsempit aloittajalle ja kaikille samaa kokeneille. Meitä on näköjään paljon!!


    • ~ciss~

      Jätetyksi tuleminen millä tavalla tahansa satuttaa. Itse olen tehnyt miehille noin kuten ketjussa kerrotaan miesten tehneen.

      Tässä ketjussa moni kommentoi, että olisi halunnut jonkun selityksen ja syyn. Juuri siihen selvittelyyn jättäjä ei halua ryhtyä. Ei ole mitään muuta syytä kuin että toinen ei kiinnosta, ja sellaista on tosi töykeää toiselle suoraan sanoa.

      Mulla on kokemusta myös siitä, että kun reilusti sanoo, että en halua suhdetta kanssasi ja nyt ei enää nähdä, meneekin tosi vaikeaksi. Alkaa kysymykset, syyttelyt, ehdottelut että jatketaan vain ystävinä jne. Ei reilusti kertominen ole tuntunut olleen sille toiselle yhtään helpompi tapa tulla jätetyksi, mutta on antanut hänelle vain tekosyyn olla yhteyksissä "asioiden selvittämiseksi". Joskus on parempi, ettei ole mitään selvitettävää...

      En usko että kukaan niistä miehistä joista ketjuun on kirjoitettu, on halunnut millään tavalla loukata.

    • suruinen

      ~ciss~ : en mäkään usko, että mies, jonka kanssa seurustelin, halusi mua loukata. Sanoikin sen ja oli pahoillaan (kai). Mutta kyllä mä haluan, että se sanotaan suoraan eikä anneta ymmärtää muuta! Jos ei enää kiinnosta niin ei kiinnosta, olkoon syy mikä hyvänsä, mutta pahinta on jättää toinen epätietoisuuteen. Mun tapauksessa hän oli jo puhunut yhdessä asumisestakin yms. Minä yritin himmailla ja olla pitämättä kiirettä, koska se pieni epäilys aiemmasta kalvoi kuitenkin ja muutenkaan jo lastenkin ollessa mukana jutuissa ei voi tehdä isoja päätöksiä niin nopeaan.

      Meillä oli ollut asiat kuitenkin vain pari viikkoa aiemmin hyvin (?) ja sitten yhtäkkiä ei halutakaan olla enää tekemisissä.... Niin kyllä mä vaan tarvitsisin sen syyn käsitelläkseni asian ja jatkaakseni eteenpäin.

      Tämä ikävä ja kaipuu toisen lähelle on tälläkin hetkellä raastava. Herätä yksin aamulla, miettiä mitä tekisi, ajatukset pyörii miehessä silti, vaikka koitan olla miettimättä :( . Puolen vuoden ajan jo oli tottunut siihen, että kun lapset ovat isällään, mullakin on viimein joku, joka haluaa olla mun kanssa, joku jonka kanssa miettiä vapaasti mitä tehdä, minne mennä, mitä syödä... olla vaan. Niinkuin kuka tahansa pari. Ja yhtäkkiä ilman mitään mun tiedossa olevaa oikeaa kunnon syytä mä oon taas yksin.

      Joo aika auttaa ja se ei ollut mun arvoinen ja se oli k*sipää ja löydän vielä jonkun ja ja ja... Olen kuullut nämä ja tiedän, mutta juuri nyt, tällä hetkellä noi sanomiset ei auta. On vaan tyhjä, hylätty ja arvoton olo.

      Mutta kyllä on tosiaan ikävää lukea, kuinka yleistä tällainen näköjään on.

      • ~ciss~

        En itse sentään olisi tehnyt noin toiselle jos suhde olisi ollut oikeaa seurustelua. Jos on jo harrastettu seksiä niin kyllä sitten pitää ottaa jo toisesta vähän vastuutakin. Mun omat katoamistemput on olleet sellaisia parien treffien tuttavuuksia joiden kanssa ei tiedä oikein mitä tekis, sitä kun jää pohtimaan niin jää lopulta vastaamatta.

        Sama tietämättömyys, pähkäily ja sen vuoksi ajan kuluminen voi olla kyseessä kyllä tossakin jutussa. On jäänyt vastaamatta kun ei ole oikein itselleenkään selvittänyt mitä haluaa, miksi tuntuu vaikealta erota kunnolla mutta vaikealta jatkaakin. Ajattelee että huomenna otan yhteyttä, mutta päivä päivältä se käy vaikeammaksi. Jäähän tuo välirikko miestäkin vaivaamaan, vaikka tuntuukin helpommalta aluksi vain kadota. Ja myös arvottomuuden tunne.


    • 3+5

      Mielestäni täytyisi vain sanoa suoraan, jos kokee, ettei suhteella ole tulevaisuutta ja omat tunteet eivät ole riittävän voimakkaita. Kyllä pitäisi pystyä edes yhden tekstiviestin laittamaan. Jos asiaa ei tahdo puida sen enempää (ja jätetty haluaisi), voi vain todeta, että ei tahdo lähteä asian turhanpäiväiseen vatvomiseen. Kaiken voi hoitaa kohteliaan tyylikkäästi mutta samalla ytimekkäästi.

      Mutta mies ehkä pelkäsi pakkien antamisesta seuraavan mieletöntä draamaa. Hysteeriaa sai aikaiseksi katoamistempullaankin.

    • täysin nolla

      Mulle ei ole kukaan nainen soittanut 5 vuoteen. Viraston tätejä tai puhelinmyyjiä ei oteta huomioon. Mut mulla ei vain ole näis ystäviä yhtään.

    • Ap

      Kiitos kaikille vastanneille...

      ~ciss~: ehkä parien treffien jälkeen tosiaan tuollainen toiminta voi olla ok, kun toiseen tuskin on kehittynyt suurempia tunteita. Tällaisen jälkeen ei varmaan jäisikään mitenkään paska olo, voisi vaan todeta että olipa paska tyyppi.. ja siirtyä seuraavaan.. me kuitenkin tunnettiin se 6 kk ja kun siinä mun mielestä oli niitä tunteita mukana.... Ei sellaista saisi jättää noin. Ja jos toisella oli tunteita, niin eikö niitä pitäisi sen verran kunnioittaa, että vaikka itsellä ei oo, niin kertoisi sille toiselle sen....???

      Meillä molemmilla on lapsia, jotka tapasi pari kertaa kaiken lisäksi toisensa. No, ovat niin pieniä, etteivät osaa vielä kysellä... onneksi. Sekin vaan herätti ajatuksia siitä, miten hyvä oli... ehti miettiä, että tulisiko meistä oikeesti joskus perhe.. Ja sitten kävi näin.

      Joku mietti olisiko kyse varatusta miehestä.Sen verran tiedän, että exä kyllä on aika tiiviisti ollut kuvioissa. Ehkä hän palasi sinne.. Mutta olisi senkin voinut sitten sanoa!

      Itse en ole mikään perään ruikuttaja, suren toki, mutta en ala vinkumaan enkä perään soittelemaan, jos asiat on selviksi puhuttu. Siksi se, että mies olisi pelännyt jotain draamaa tai syyttelyä tai muuta, ei tunnu loogiselta, tai ainakin uskoisin, että hän oppi sen verran minua tuntemaan, ettei tuollaista reaktiota olisi pelännyt. Olen ihan aikuinen ja tervejärkinen ihminen, siksi odotin että mua kohdellaankin sellaisena...ollaan itsekin aikuisia, asiallisia ja suoraselkäisiä, mutta ei sitä näköjään ole kaikille suotu noita piirteitä...

      No, kai se on vaan todettava, että tätä tää on ja siirtyä elämässään eteenpäin. Tai sitte mä meen sinne oven taa ja odotan niin kauan, että ne vastaukset mulle annetaan. Sitten kun ne vastaukset saan, voin unohtaa tyypin ja jatkaa eteenpän...

      Suruinen: tiedän täysin sun tunteen. lainaan sua: "aika auttaa ja se ei ollut mun arvoinen ja se oli k*sipää ja löydän vielä jonkun ja ja ja... Olen kuullut nämä ja tiedän, mutta juuri nyt, tällä hetkellä noi sanomiset ei auta. On vaan tyhjä, hylätty ja arvoton olo. " Mulla on tasan sama olo! Eikä ton sanominen auta, tiedän. Mä vastaan että paskat, mä en luota kehenkään, en halua ihastua kehenkään, koska en halua enää tätä paskaa! Ehkä jossain vaiheessa tulee vastaan se mies, joka saa taas tuntemaan itsensä naiseksi, ehkä voi joskus luottaa taas johonkin, mutta nyt ei kyllä tosiaan oo sellainen olo. Arvoton on tosiaan se olo, mikä tässä on. Voi suruinen, lähetän sulle voimahalauksen. Me emme ole arvottomia, tiedäthän sen!! Ja me tästä noustaan ja haistatetaan noille selkärangattomille mulkuille pitkät *****t ja jatketaan meidän elämää taas hitusen vahvempina upeina suoraselkäinä arvokkaina naisina. Eikö vaan? Se on niitten tappio, ne ei tuollaisella toiminnallaan pisteitä kerää ja joskus se kolahtaa niitten omaan nilkkaan.

      Voimia!!!!

      • Sivullinen uhri?

        Noissa tilanteissa on se paholaismainen piirre, että kertautuessaan ne pahenevat ja pahenevat, kuin lumivyöry.

        Mitä minusta jäljelle jää..


    • dflgkjdlfgkdl

      Naiset tekee tätä myös. Ne muutamat ovat kyllä sitten vastanneet puhelimeen ja lässyttäneet jotain selitykseksi.

    • suruinen

      Ap: kiitos :) kannustuksesta ja siitä, että ymmärrät miltä tuntuu. Vaikka en todella sinulle enkä kenellekään tällaista toivo. Toki tiedän, ettei olla arvottomia tai milläänlailla huonoja! Ja joo, tollaset mulkut voi suksia helvettiin! Täältä noustaan aikanaan taas yhtä huonoa kokemusta rikkaampina, mutta myös toivoakseni vahvempina. Ja haluan myös uskoa, että ne oikeat ihanat välittävät miehet vielä meidänkin eteen osuu.. :) .

      Voimia sinulle myös!!! Tule joskus vielä kertomaan, oletko saanut mitään vastausta ja muutenkin vaikka miten menee... olisi kiva kuulla!

    • särkynyt luottamus

      Olen jo niin moneen kertaan kertomut kokemukseni kuinka mies katosi niin en sitä enää tee mutta tuollainen teko sai ainakin minun elämän täysin pois raiteiltaan ja uskon että tokkopa olisi noin tehnyt jos ymmärtäisi mitä aiheutti, mutta kun ei ymmärrä minkä tuskan ja huolen toiselle aiheuttaa. Sillä ei kellään tule ensihetkessä mieleen että mies vain päätti että ei jatka suhdetta. Minulla ei ainakaan tullut vaan pelko siitä että sattu jotain. Että on saanutj onkin sairaskohtauksen tai jotain.
      Kun aamulla kaikki hvyin ja iltapäivällä ei enää vastaa puhelimeen vaikka aikoi tulla syömään niin ensiajatus oli että hälle on sattunut jotain. Kävelin asunnolleen kattoon mutta eihän se ollut kotona ja silloin alkoi epäilys hiipiä sisimpään.

    • Kai se on sitten minutkin jätetty! Kerrankin odotin aloitetta miehen puolelta, mutta sitä ei kuuulu eli jatkan etiäpäin pää pystyssä uusiin haasteisiin-koskaan ei tiedä mitä elämä tuo eteen!

    • omaa toimintaa

      mä olen ilmoittanut itse, että suhde oli sitten tässä koska toinen on osoittautunut epäluotettavaksi valehtelijaksi ja kommunikaatio tai puhelin ei mitä ilmeisimmin pelaa tähän suuntaan. Olen ilmoittanut, että en ole kiinnostunut tietämäänkään syytä, koska minulle riittää itselleni suhteesta se tieto, että toinen ei kykene puhumaan tai vastaamaan ja että tarkoituksenani on ihmissuhde rehellisen ja reilun kanssa, joka osaa ilmaista itseään ja en halua suhdetta ihmiseen, jolle yhtäkkiä puhkea mykkyys ja jolla ei ole kykyä käyttää puhelinta. Lisäksi olen toivottanut parempaa onnea tuleviin suhteenlopettamisiin ja suositellut paria pensasta, mihin pelkuri voi työntää päänsä, sekä olen suositellut tarvittaessa puheterapeuttia, kun kielenkannat on olleet niin jähmeänä. Minua ei kiinnosta edes toisen syyt. Minä teen johtopäätökset niillä tosiasioilla, mitkä ovat totta. Kun mies ei kykene yhdessä lopettamaan suhdetta, siinä on minulle riittävästi tosiasiaa ja syytä. Minä sen kyllä voin tehdä itsekin.

    • ap kuittaa

      Heips!
      Tilanne eteni siihen pisteeseen, että aloin uhkailla kotiovelle tulemisella ja kävinkin siellä (ei vaan ollut tyyppi kotona). Ilmoitin, että jos et ala puhumaan mulle, niin minä tulen sitten uudestaan ja pakotan sut puhumaan. No, nyt sitten puhuttiin. Tosin vaan puhelimessa, ei hän mua nähdä halunnut. Ei ollut miehestä sitten suhteeseen mun kanssa, vaikutti siltä että palaa yhteen exänsä kanssa.. vaikka ei sitä myöntänyt, mutta vähän rivien välistä ymmärsin niin...

      Olen samaa mieltä "omaa toimintaa" kanssa siinä, että en halua suhdetta ihmiseen, joka yhtäkkiä vaan mykkenee eikä osaa ilmaista itseään. Tämäkään mies tuskin olisi mulle ikinä mitään puhunut, ellen olisi menettänyt hermojani ja ottanut ns. ohjat omiin käsiin. Sekin siis puhuu exän kanssa yhteenpalamisen puolesta, että jätkä niin kovasti pelästyi sitä, että tulen sinne hänen kotiin... etten vaan yllätä heitä... kas kummaa kun silloin pystyttiinkin jo vastaamaan puhelimeen...

      Kovasti väitti olevansa pahoillaan, että teki mulle näin. Ihme vaan, että se välittäminen alkoi vasta kun rupesin uhkailemaan, ei kun yritin tekstiviestillä ihmetellä, mitä tapahtui....noin 20 kertaan.... Mutta toisaalta, en mä kaipaa enkä halua ihmistä, joka voi noin vain kadota elämästä mitään sanomatta ja kohdella toista noin ala-arvoisesti, että hyvä ehkä että kävi näin nyt eikä parin vuoden päästä, kun olisi ehkä jo ollut tilanne ja tunteet toiset.... Mä en ilmeisesti merkinnyt hänelle sittenkään yhtään mitään...

      Vaikka "sussa ei ole mitään vikaa, vika on mussa", niin oletan että mä en nyt vaan ollut hänen mieleen, jokin mussa ei sitte vaan natsannu ja /tai tuli exää ikävä. Tiedä häntä. No, tämmöinen ero tällä kertaa. Nyt menen lapsineni viettämään kesää ja unohdan (=yritän unohtaa) mokoman selkärangattoman vätyksen.

      Kyllä tämä kaihertamaan jäi, jälleen kerran, mutta tällä kerralla tosiaan onneksi sain sitten edes jotain vastauksia (=valheita...??) vaikka ne uhkailemalla ja väkisin häneltä jouduinkin hakemaan. Ei edes suostunut mua enää tapaamaan, että olisi voinut mut naamatusten jättää! Ei ollut äijällä munaa siihen. Ja edelleen, tuollaista munatonta vätystä en loppujen lopuksi haluaisikaan, joten parempi näin vaikka pahalta, petetyltä ja hylätyltä tuntuukin. Eiköhän tästä voi vaan nousta ylös, kuitenkin...

      Suruinen: hyvää jatkoa sulle ja toivotaan tosiaan, että ne kunnon miehet meidätkin joskus löytää... Taas yksi pettymys lisää, ei auta ku koittaa taas jälleen päästä yli ja jatkaa eteenpäin. Kuin mummo lumessa.... mutta eiköhän se aurinko meillekin joskus paista... uskotaan näin. Ja eikös se niin tosiaan ole että mikä ei tapa vahvistaa.... Hyvää jatkoa!!!! =)

      Ps. siitä olen kuitenkin tyytyväinen, että sain hänen kanssaan puhuttua. Sai pisteen tälle jutulle eikä tarvinut jäädä miettimään. Olisihan sen toisinkin voinut hoitaa (mies siis), mutta parempi tämäkin keino, kuin täydellinen lopullinen hiljaisuus ja epätietoisuus.

      Aurinkoista kesää kaikille kirjoittaneille, kiitos kommenteista!

      • Tulta

        Heh, on aina hauska kuulla että luikero on on pistetty seinää vasten. Miehet on hyvin harvoin rohkeita ja sankarillisia, useimmiten ne on just tollaisia pieniä sokeritoukkia, jotka vilahtelee yön pimeydessä.

        Hauskaa kesää :)


    • nainen 63

      Hui.

      Oot hirvee ihminen, roikkuja ja vainoaja.

      Jätä nyt se miesparka sentään rauhaan. Ja tarvittaessa hae itsellesi apua.

    • Hajalla

      Täällä taas yks jolle kävi näin.

      Maanantaina soitettiin viimeisen kerran, tiistaina laitoin viestiä aamulla ja illalla, kuulumisia kyselin, ei vastausta, nyt laitoin vielä yhden viestin jossa kerroin että selväksi tuli ja miltä musta tuntuu. Arvatenkin ei oo mitään vastannut :( tuntuu ihan vitun pahalta.

    • ap

      Voi, saat myötätuntoni "hajalla", tiedän miltä tuntuu. =( Minun oloni tosin parani, kun sain puhua tilanteen selväksi. Epätietoisuus oli kurjinta.

      Sinulle nainen 63, heh heh, et ole tainnut lukea näitä kirjoituksia lainkaan. Jos olisit lukenut, tietäisit, että mies on nyt ihan rauhassa. Voit olla huoleti. Annettuaan minulle vastauksensa, jatkoimme molemmat omaa elämäämme, en edelleenkään arvosta häntä ja hänen tekojaan. Nauroin kommentillesi, juu, älä hätäile, luuserimies on jätetty rauhaan kamalilta tekstiviesteiltä (hui!), enkä minä tarvitse apua, minähän olin tässä yhtälössä se tervejärkinen ja asiallinen aikuinen. Kiitos kuitenkin sinullekin, olit ainoa, joka löysi uhrin miehestä...uskomatonta mutta totta! Heh heh, iloista loppuelämää sinulle, toivottavasti läheisesi ei koskaan koe mitään ikävää, sinusta ei ainakaan heille ole mitään apua.

    • arvotonvfj

      Oletpa päässyt ikäiseksesi helpolla. Itse olen 23 vuotias ja jätetty tällä tavalla kolme kertaa. Monta on vielä edessä tämän pitkän elämän aikana ja monta sitä kestää? Itsekin olen miettinyt lukeeko otsassani "arvoton, kohtele huonosti". Miten tälläinen munaton sukupolvi on syntynyt suomessa?

    • suruinen

      Ap: hyvä että sait vastauksia! Valheita tai ei, niin kyllä se helpottaa oloa, että toinen sanoo edes jotain.

      Ollaankohan me seurusteltu (?) saman tyypin kanssa... näkyy olleen niin paljon yhteisiä piirteitä. Mutta tod.näk. ei eli todella sääli, että näitä munattomia kusipäitä on oikeen urakalla liikkeellä :( .

      Hajalla: kovasti tsemppiä eteenpäin!!
      arvotonvjf: niinpä, sitä sopii ihmetellä... :(

    • ....................

      Kyllä ne naisetkin osaa tänä päivänä aivan saman homman. Minulla taitaa olla jokin pettämätön vainu löytää tällaisia tapauksia. Jonkinlaisen välttelevän vastauksen yleensä saa, jos alkaa pidemmän hiljaisuuden jälkeen kyselemään tai voisi sanoa pikemminkin varmistamaan asioiden laidan. Laiha lohtu, on todella vaikea ymmärtää ihmistä joka edellisenä on niin rakastunut ettei paremmasta väliä ja seuraavana ei halua edes puhua.

    • ruma=arvoton

      Eihän siinä mitään vatvomista ole jos toisella ei vaan tunteet riitä suhteen jatkamiseen. Joskus kiinnostus lopahtaa, eihän sille mitään voi ja se on ihan tavallista. Sen ymmärrän ihan hyvin, toki se sillä hetkellä tuntuu pahalta ja on vaikeaa, mutta siitä pääsee nopeasti yli kun tajuaa että ei vaan sovittu yhteen, jos toista ei kerran kiinnosta. Mutta jos mies on niin saakelin selkärangaton kusipää, ettei voi edes yhtä tekstiviestiä laittaa ja rehellisesti ilmoittaa ettei enää halua nähdä, niin sellaiset pitäisi hirttää munista. Jättämisen vielä kestää, mutta jos ei pidemmän tapailunkaan jälkeen kunnioita toista edes sen vertaa että olisi rehellinen... Pahinta on juuri se arvottomuuden tunne, että toinen ei arvosta edes sen vertaa että jonkinlaisen viestin laittaisi, tulee sellainen olo että koko suhde oli valetta ja kiinnostus teeskenneltyä.

      Itselleni on käynyt näin kerran, mutta se riitti. Laitoin miehen myöhemmin selkä seinää vasten, asiat selvitettiin ja tyhmä kun olin niin palasimme jopa yhteen. Joku sinkkupalstan häirikkö varmaan väittäisi, että olen valkannut pelimiehen, mutta ei, tämä kyseinen vatipää oli kiltti ja vähän nörtähtävä mies, jolla ei ollut paljoakaan naiskokemuksia. Suhde oli ihana niin kauan kuin sitä kesti, jälkeenpäin ajatellen vähän liiankin. Myöhemmin paljastui että mies oli jo etsinyt uutta. Tämän jälkeen en luota kehenkään, en jaksa edes ajatella mitään suhdetta.

      Tuollaiset miehet kannattaa unohtaa heti, sillä ne ei ajattele kuin omaa napaansa ja ovat täysin tunnevammaisia. Pitäisi kai itse alkaa kohtelemaan miehiä kusipäisesti ja olla itsekäs suhteessa. Tuntuu että jos on huomioonottava ja hemmottelee miestä niin pidetään jonain takertujana, ja kiinnostus lopahtaa. Hankalia lehmiähän miehet palvoo minkä kerkiää, ja kiltit naiset jää kuin nalli kalliolle.

    • Saman kokenut- 75

      Pakko kommentoida kun muulla tavalla ei ole koskaan jätettykkään kuin katoamalla ja näitä alkaa jo olla lähemmäs kymmenen. :(
      Pidin jopa deittailusta pitkää väliä, kun en kestänyt tätä jättämistapaa. Ajattelin, että viimeisin ei niin tee, mutta toisin kävi. Tuntui, että en saa henkeä kun näin taas kävi, ihan kuin huutaisi ja kukaan ei kuule. Todella epäreilu tapa jättää. Ensiksikin siksi, että jätetyllä menee hetki jos toinenkin kun ihmettelee sitä, että tuliko jätetyksi vai onko toisella vaan joku työkiire. Paljon parempi olisi sanoa suoraan, että ohi on, jolloin pääsee heti käsittelemään asiaa.

      Uskoisin ,että syitä vastaamattomuuteen on muitakin kuin pelkkä "ei kiinnosta", takana on pelkurimaisuutta/pelkoa ja ennen kaikkea kykenemättömyyttä kommunikoida. Olenkin viimeisimmän jälkeen ajatellut, että miehen kyky käsitellä tai sanoa jotain "epämiellyttävää" noin yleensä antaa jo hieman suuntaa sille onko välien yhtäkkinen katkaisu hänelle tyypillinen tapa jättää. Siis miten yleensä osaa kieltäytyä/ pystyy kieltäytymään asioista jotka eivät hänelle sovi, mutta joista kieltäytyminen aiheuttaa sinulle mahdollisesti mielipahaa.

    • joku

      Moi

    • Saying sorry is hard

      Astun tulilinjalle kun kerran keskustelijat kyselivät puolustelijoita. Voin vain vastata että ei tätä voi puolustella mitenkään. Olen tuntenut tyttöystävän puolisen vuotta ja tällä hetkellä fiilis on "en tiedä". Ei mulla ole tytön kanssa mitään ongelmia tai eripuraa. Varsin mukava ihminen se on ja asiat ovat menneet mutkitta mutta kun se kysyy mikä on vialla niin voin vain vastata että en tiedä. Tekee mieli juosta teltan kanssa metsään ja vain olla yksin pari päivää/viikkoa. Vastaan kyllä ajan kanssa mutta kun ei vain keksi mitään syytä erota saati olla yhdessä on vaikea sanoa mitään. Kyllä, tämä viesti on erittäin sekainen. En vain pysty parempaan tällä hetkellä. Eikä tämä ole ainoa asia elämässä joka on vialla.

      Ehkä nuo miehet eivät vastaa koska he eivät vain tiedä mitä sanoisivat. Kaikki muu tuntuu selittelyltä ja arvailulta joten parempi olla sanomatta mitään. Kyllä mä tiedän miltä toisesta varmasti tuntuu mutta en tiedä mitä tehdä. Anteeksi tästä, me ihmiset vaan ollaan.

      • 2+2

        Et tiedä, mitä tunnet? Sinulla ole erityistä intohimoa suhdettanne kohtaan (=ei syytä olla yhdessä)? Toisaalta ei ole mitään selkeää "syytä" erota. Eipä kai niitä syitäkään tarvitse loputtomiin analysoida ainakaan tuoreessa suhteessa, riittää, että suhde ei tunnu oikealta. Haudotko tuollaisia mielessäsi vaikka tyttöystäväsi luulee teidän suhteenne olevan kunnossa?


      • dydeli

        Sayning sorry is hard:
        Minä törmäsin mieheen, joka sanoi samoilla tavoin ja jäin miettimään onko hänellä jotain muuta harmia elämässä meneillään, mutta joista hän ei tahtonut minulle kertoa.

        Ero tuli, koska koin hänen jättäneen minut vetäytymällä hiljaisuuteen ja siksi minun oli pakko jättää hänet kun en kestänyt epävarmuutta.

        Voin kertoa, että on ollut hirmuinen ikävä, mutta olen pärjäillyt. Hänelle en sitä mene kertomaan, koska voi myös olla niin että hänen kiinnostuksensa kertakaikkiaan vain lopahti, joten en halua nöyryyttää itseäni enää enempää kuin olen keskusteluyrityksilläni jo varmasti tehnyt.


    • Saying sorry is hard

      Kuten sanoin, tunteet ovat sekavat. Pidän tyttöystävästäni mutta pelkään että hän pitää minusta enemmän, syynä jatkuva kyttääminen menemisistäni. Jos olen hiljaksiin niin sitten tivataan että mikä on vialla joka on ärsyttävää. Joskus sitä haluaa olla vain yksikseen eikä tarvitse miettiä että siellä se taas luulee että petän tai olen vihainen tai mitä vain. Yritäpä tuota selittää ilman että toinen loukkaantuu. Joskus vain haluaisi haihtua helvettiin eikä olla vastuussa kenellekkään.

      Kaikki hautovat mielessään asioita ilman että niistä pitää erikseen keskustella. Tai jos keskustelen, keskustelen kolmannen osapuolen kanssa joten toinen osapuoli ei loukkaannu. Ehkä sitten paineen kasvaessa jotkut vain katoavat koska jättäminen ei tunnu sen paremmalta kuin jätetyksi tuleminenkaan. Päästetään itsensä niin sanotusti helpommalla. Sinäänsä viestini ei täysin sovi ketjuun koska en ns. katoamista ole koskaan tehnyt enkä halua saati hyväksy, mutta ymmärrän miksi jotkut niin tekevät.

      No ei tainnut paljon selvempi olla tämäkään viesti. Joku muu samoissa fiiliksissä oleva voisi yrittää verbalisoida tunteensa paremmin.

      • dydeli

        Ehkä se tyttelisi ei tarkoittanut kytätä menemisiäsi. Voi nimittäin olla niinkin, että hän on tavoiltaan "tiiviimpi" seurustelija ja on vain kiinnostunut mitä toinen puuhailee. Sinä saatat olla taas itsenäinen oman tien kulkija ja ärsyynnyt viattomasta kysymyksestä "Mitäs puuhailet? " tai "Kenen kanssa olitkaan siellä mökillä silloin? "


    • ni sillai

      Olen nainen ja viisikymppinen, ja elän avoliitossa jossa olen elänyt viimeiset kahdeksan vuotta.
      En haluaisi jatkaa, haluaisin erota. Olen muutaman kerran jutellut mieheni kanssa siitä että eroavuutemme ovat aikamoiset, elämäntyylimme ja tapamme. Mieheni kyllä hölöttää omiaan, mutta oikeasta keskustelusta ei minun mielestäni tule yhtään mitään. Hän kuittaa asian niin, että oikeastaan mitään ongelmaa ei ole, se on vain minun päässäni - ja voi olla. Mutta kun en haluaisi jatkaa.

      Jos nyt tästä lähtisin, hän varmaan sanoisi että jätin hänet mitään sanomatta ja ilman syytä. Mutta kun mulla on paska olla eikä keskustelu johda mihinkään.

      • ....................

        Ei minusta tuota voi verrata mitään puhumattomuuteen tai teatteriin, että kaikki on hyvin jopa kysyttäessä. Selvästi miehesi on kuullut, mitä olet sanonut. Ei vain ota sitä vakavasti, kun ilmeisesti mikään ei ole muuttunut.


    • tilaa tästä

      Kyllähän noihin heppuihin on tullut täälläkin tuhlattua ihan liikaa energiaa aikanaan. Katoamisia, selityksen puuttumista, välttelyä, ailahtelua. Uskomattomia tapauksia, jotka kehtaavat sitten pokerilla tulla esim. puolen vuoden päästä kokeilemaan kepillä jäätä.

      Yksi tapaus satttui ihan tässä keväällä, netissä tavattu mies, joka oli NIIIIN symppiksen oloinen, jurohko ja rehti, mukamas. Lopulta kärähti nettideittalusta muiden kanssa ja selitystä ei herunut. Välttelevää mykkyyttä, ja hermostumista kun vaadin suoraselkäistä vastausta toiminnalleen.

      Lopulta jätin tyypin nopeasti omaan arvoonsa, ja sieltähän se selitys sitten mailitse aikanaan tulikin. Lähinnä pohti asiaa omalta kannaltaan ja se, mitä teki minulle jätettiin käsittelemättä. Kehtasi vielä harmitella, kun minulle käy kuulema aina huonosti ja plaa plaa.

      Nyt olen tavannut aivan mahtavan miehen, ja kyllä silloin kun mies on kiinnostunut viestejä satelee, ja aktiivisuutta löytyy kaksilahkeisenkin puolelta. Ei tarvitse nöyrtyä kyselemään perään, tai olemaan yksipuolisesti kimpussa. Olen niin iloinen että pääsin tuosta edellisestä mörrimöykystä eroon. Ja mikä ironisinta, sieltä se jaksaa kaivautua yhä vieläkin, katkerana siitä että löysin häntä tuhannesti fiksumman, kohteliaamman, komemamman ja paremman miehen.

      Miehet tekevät kuulema mitä tahansa ennemmin kuin ilmoittavat naiselle päin naamaa, ettei kiinnosta. Tästälähtien minäkin ajattelen, että ei todellakaan ole minussa se vika jos toinen katoaa ja pelaa pelejään. Minussa ei ole vikaa, vaan olen kunnollinen, kohtelias ja selkärankaa omaava yksilö, joka kunnioittaa niitä ihmisiä joiden kanssa on tekemisissä ja joista välittää. Sitä ei tarvitse ainakaan hävetä koskaan.

      Kun pääsee kakkiaisista eroon, on niin upeaa löytää se mies, joka on vastavuoroinen, suora ja avoin. Kaikille teille toivon samaa, ja niin tulee vielä käymään.

    • Kiitos kaikesta

      Älkää vaan ottako takaisin tyyppiä, vaikka selittäisi mitä tuollaisen syrjäänpanon jälkeen. Aina niillä on hyvä syy sille, etteivät osaa käyttäytyä inhimillisesti toista ihmistä kohtaan. On vaikea sitoutua, isä hakkas ja koulussa kiusattiin... Minä katselin tuota on-off juttua sen seitsemän kertaa ja aina minut jätettiin samalla tavalla. Jäljelle jäi syvä hiljaisuus. Sellainen satuttaa, mutta käteen tästä jäi se, että minä annoin sen kusipään tehdä niin ja monta kertaa. Nyt sitä ei enää tapahdu. Koen olevani vahvempi ja mielestäni hän on säälittävä rääpäle.

    • suru-

      On kokemusta todellakin. Minusta on väärin että joku katoaa. Aivan käsittämätön ilmiö. :( Mikä miehiä oikein vaivaa, varsinkin pelimiehiä.

    • fasfasfasfsa

      Joo tosi fiksua taas ottaa esille sukupuoliroolit.

      Naisissa ihan tasan yhtä paljon k-päitä.

    • löklvkxcl

      Juu, ihan perustouhua nykyisessä deittailukulttuurissa. Jokainen vähänkään aktiivisemmin treffaileva törmää tähän ilmiöön ennemmin tai myöhemmin, joten ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Syy on yleensä joko seksin ulkopuolisen kiinnostuksen puute tai toisen naisen (yleensä eksän) ilmeistyminen kuvioihin.

      Nämä miehet (ja naiset) ovat jo menetettyjä tapauksia, mutta jos saan joskus lapsia, teen kyllä kaikkeni, että he oppivat kunnioittamaan paitsi itseään myös muita.

    • Jättäjämies

      No kerrotaan sitten sen jättäjän mielipide. Tiedän tasan tarkkaan, että jätetyksi tuleminen ei ole mukava tunne. Se murtaa jätetyn itsetunnon ja saa mielen todella matalaksi. Ei kukaan jättäjämieskään siitä nauti, päinvastoin.

      Mutta, ei kaikki ole niin mustavalkoista, kuin tästä ketjusta saattaa ymmärtää. Jättämiseen liittyy aina jokin syy, sanoi mies mitä hyvänsä. Ainakin itellä se syy on yleensä kiinnostuksen puute tai sen loppuminen. Yksinkertaisesti kaikki yhteiset asiat on jo käyty läpi eikä ilmaantunut mitään sellaista miksi tapailua pitäisi jatkaa. Tähän voi mennä viikoista useisiin kuukausiin. Toki, jos kumppani on mukava, on edes jotain yhteistä ja seksi on molemmin puolin tyydyttävää niin miksei ns. "turha tapailu" saata jatkua liiankin pitkään. Tällöin suhde ajautuu tilanteeseen, jossa mies on tyytyväinen joihinkin etuihin ja näihin tyytyen saattaa viestittää naiselle ihan jotain muuta kuin on tarkoittanut. Naisella lienee tällöin jo vahvat tunteet ja ihastuminen pelissä.

      Ite olen itse jo vuosia pitänyt kiinni linjasta, jonka mukaan treffeille en edes pyydä ihmistä, joka ei silmääni miellytä. Ulkonäöstä on homma rehellisesti sanoen hyvin harvoin kiinni, jos tapaillaan. Joku muu; harrastukset, aatteet, elämäntilanne, puhetyyli(!), prinsessamaisuus ja liika meikkaaminen saattavat pistää miehen pötkimään pakoon. Myös liikaa aktiivisuutta yhteydenpidossa kannattaa välttää. Kyllä mies muistaa naisen ilman viittä päivittäistä viestiä ym. lörpötystä. Soittakaa mielummin kerran tai joka toinen päivä.

      Ja hyvät naiset! Ajakaa nyt ihmeessä ne viiksikarvanne! Ite en ole pinnallinen, mutta tehkää tämä pieni kauneuden teko miesten vuoksi. Maitoviikset kasvaa liian monella nuorella naisella ja ne, jos jotkut ovat todelliset turnoffit muuten kauniilla naisella. Moni luulee, ettei itellä sellaisia ole, vaikka totuus on jotain ihan muuta!

      Jättäminen on aina vaikeaa. Mitä kauemmin epäselvää tilannetta on kestänyt, sitä vaikeampi on sanoa suhteen/tapailun olevan ohitse. Usein on erittäin mukava olla naisen kanssa, mutta ahdistus ja epäsopivuuden tunne iskee yksin ollessa ja asioita miettiessä. On äärettömän vaikeaa sanoa puhelimessakaan pirteälle ja mukavalla ihmiselle, että tämä on nyt tässä. Varsinkin, kun ei oikeasti tiedä syytä miksi näin pitää sanoa. Ei vain tunnu oikealta!

      Vinkki on/off -suhteeseen naisille:
      Älkää antako miehelle mahdollisuutta palata. Älkää olko epätoivoisia tai olko kenenkään varanainen. Jos kerran jätetään, sitten jätetään, eikä enää vanhoihin palata. Heikot miehet vonkaavat seksiä vanhoilta panoiltaan. Heikot naiset antavat seksiä ja kuvittelevat miehen taas rakastavan, vaikka siemensyöksyn jälkeen miestä ei edelleenkään kiinnosta!

      Mykistyminen on miehiltä valitettava reaktio, siinä lienee petrattavaa itse kullakin. Haluan muutenkin jo vihdoin löytää sen naisen kenen kanssa ei tarvitse em. asioita enää pohtia, vaan elää yhdessä.

      • djkslfsdjl

        "Myös liikaa aktiivisuutta yhteydenpidossa kannattaa välttää. Kyllä mies muistaa naisen ilman viittä päivittäistä viestiä ym. lörpötystä. Soittakaa mielummin kerran tai joka toinen päivä."

        Tällaiset pelit on ihan turhia. Jos kiinnostus on todella molemminpuolista, ei viestien määriä tai soittovuoroja tarvitse pelailla. Jos taas miestä alkavat toisen viestit ahdistamaan, syitä erolle on luultavasti ollut jo jollain muulla osa-alueella. Aktiivisuus vain ajaa hieman aikaisemmin jättämiseen.

        Tässä ketjussa ei kuitenkaan kritisoida jättämistä eikä etsitä sille edes syitä, vaan ihmetellään nimenomaan tapaa jättää. Katoaminen on epäilemättä paskin tapa lopettaa suhde, oli se sitten viikon tai vuosien pituinen. Ei sellaista reaktiota voi perustella jättämisen vaikeudella ellei ole ihan totaalisen raukkis. Tekstiviestin lähettäminen ei ainkaan ole mikään kovin ylivoimainen missio ja aikuisen ihmisen pitäisi pystyä puhumaan ikävistä asioista myös puhelimessa/kasvotusten.


      • just joo

        Pelkkää selittelyä. Moni mies ei todella kunnolla edes tutustu naiseen, ja väittää että "mitään uutta ei ilmaannu". Omia johtopäätöksiä tehdään miten sattuu. Pinnallisilla periaatteilla.
        Nainen ei ole heikko jos antaa seksiä. Nainen antaa siksi että ylipäätään näkee miehen ettei toinen katoa. Silloin nainen todella välittää. Mies käyttää vain hyväkseen naista, mikä on väärin.
        Hankkikaa joku selkäranka! Jos ei näe nätissä ja älykkäässä naisessa kiinnostavaa, joskus kannattaa miettiä miten katsoo toisia. Millä mittaa ja arvioi. Vaatiiko jopa liikaa. Siitäkin huolimatta että jokainen valitsee itse kenen kanssa on.


      • huh huh
        just joo kirjoitti:

        Pelkkää selittelyä. Moni mies ei todella kunnolla edes tutustu naiseen, ja väittää että "mitään uutta ei ilmaannu". Omia johtopäätöksiä tehdään miten sattuu. Pinnallisilla periaatteilla.
        Nainen ei ole heikko jos antaa seksiä. Nainen antaa siksi että ylipäätään näkee miehen ettei toinen katoa. Silloin nainen todella välittää. Mies käyttää vain hyväkseen naista, mikä on väärin.
        Hankkikaa joku selkäranka! Jos ei näe nätissä ja älykkäässä naisessa kiinnostavaa, joskus kannattaa miettiä miten katsoo toisia. Millä mittaa ja arvioi. Vaatiiko jopa liikaa. Siitäkin huolimatta että jokainen valitsee itse kenen kanssa on.

        "Joku muu; harrastukset, aatteet, elämäntilanne, puhetyyli(!), prinsessamaisuus ja liika meikkaaminen saattavat pistää miehen pötkimään pakoon. Myös liikaa aktiivisuutta yhteydenpidossa kannattaa välttää. Kyllä mies muistaa naisen ilman viittä päivittäistä viestiä ym. lörpötystä. Soittakaa mielummin kerran tai joka toinen päivä."

        Elämäntilanne tuskin on ongelma, jos ei ole lapsiakaan. Puhetyyli? Harrastuksissa jokaisella on omansa...
        Mistä nainen voi tietää milloin pitää soittaa tai viestiä. Jos niin ei tee, sitten mies kyselee miksei ole viestinyt. Sitten jos viestii, ahdistelee suurinpiirtein miestä miehen mielestä. Ei voi olla ajatustenlukija! Jos yrittää tehdä oikein tekee kuitenkin jossain väärin hohhoijaa.


      • sekin vielä
        huh huh kirjoitti:

        "Joku muu; harrastukset, aatteet, elämäntilanne, puhetyyli(!), prinsessamaisuus ja liika meikkaaminen saattavat pistää miehen pötkimään pakoon. Myös liikaa aktiivisuutta yhteydenpidossa kannattaa välttää. Kyllä mies muistaa naisen ilman viittä päivittäistä viestiä ym. lörpötystä. Soittakaa mielummin kerran tai joka toinen päivä."

        Elämäntilanne tuskin on ongelma, jos ei ole lapsiakaan. Puhetyyli? Harrastuksissa jokaisella on omansa...
        Mistä nainen voi tietää milloin pitää soittaa tai viestiä. Jos niin ei tee, sitten mies kyselee miksei ole viestinyt. Sitten jos viestii, ahdistelee suurinpiirtein miestä miehen mielestä. Ei voi olla ajatustenlukija! Jos yrittää tehdä oikein tekee kuitenkin jossain väärin hohhoijaa.

        Miesten pitäisi tulla siitä teini-iästä pois joskus, ja ajatella syvällisemmin eikä pinnalta.


    • fsdfsdfsdfsd

      Just joo. Naiset katoilee ihan samalla tavalla. Käyttää miestä pelkkään seksiin ihan samalla tavalla. Valehtelee, pelaa, hämää, manipuloi.

      Sukupuolien stereotypisoiminen on todella naurettavaa. Nyt puhutaan ihmisistä ja meitä on niin erilaisia.

    • ....

      Kävi itselle samoi kk sitten.. Elämäni nainen ja rakkaus olin mutta ei sitten kuitenkaan.. Edellisenä päivänä vannoi rakkauttaa ja seuraavana hävisi..

    • moimoioimoimoimoimoi

      Mieshän voi sanoa syyksi mitä vaan, esim kun olet niin herkkä ettet ymmärrä miksi haluan flirttailla naisten kanssa tai miksi oon deittipalstoilla,.....monikohan hyväksyis noi ,vastatkaa naiset?

    • kaikenlaista porukka

      Hmm mielenkiintoista luettavaa. Kai totuus on siinä, että ei uskalleta sanoa toiselle, ettei enää kiinnosta. En minäkään uskaltaisi heti täräyttää, vaikka näin ajatellen se olisi kaikkein nopeinta. Antaisin ehkä tällä tunteiden viiletä pikkuhiljaa.
      Kai ne miehetkin ajattelivat, että kun ette ole nähneet niin usein, on ihan selvää että ero on tulossa. Miksi ei sitten sanota syytä? Ihan siitä syystä, että ei haluta kohdata sitä jälkipyykkiä!! Suhteita on kiva aloittaa ja viettää mukavaa aikaa, mutta asioiden jälkipuinti.... not welcome. Kaikki sujuu kuin itsestään, kun ei vaan enää pidä yhteyttä... "Kyllä se kohta tajuaa olla soittelematta."

      Itselleni kävi niin, että kaveripiirissäni eräs henkilö ei ottanut enää kehenkään meihin muihin yhteyttä. Olimme silloin noin 18 vuotiaita. Hänellä oli myös uusia kavereita lukiosta.
      Edelleenkään emme tiedä mikä tuolle kaverillemme tuli (tästä on jo muutama vuosi) ja olemme sanattomia tökeryyden edessä. Yhteydenpito vain loppui ja viesteihin saimme harvoin lakonisia vastauksia. Jopa hänen kotiovellaan sanotiin että tämä "kaveri" on varmaan vain lukenut pääsykokeisiin kun ei vastaa. Paskanmarjat. Ei kukaan lue 24/7 pääsykoekirjoja....

      Huhhuh mitä porukkaa.

    • Oppiva mies

      Muistan monta vuotta sitten tehneeni vähän samankaltaisen "jättämisen". Sellanen puolisen vuotta seurustelin, mutta sitten oli kuitenkin tunne ettei tää nyt oikein ole sellanen parisuhde mitä haluaisin tai että halusinko ylipäänsä juuri sillä hetkellä parisuhdetta. Naisessa ei ollut isoja vikoja, mutta jos itse ei oikein innostu suhteesta niin alkaahan sitä jotnkin asiat häiritä siinä ihmisessäkin. No kävi sitten niin, että yhteydenpito alkoi väljähtyä ja sitten vaan aloin toivoa, että kunpa tää loppuisikin näin, että väljääntyisi eikä vaan enää pidettäis yhteyttä. Siinä menikin varmaan joku kuukausi, kunnes tämä nainen soitti vai laittoikohan tekstiviestin, että pitäisköhän meidän tavata ja jutella nää asiat selväksi. Se oli hyvä ehdotus. Hävetti että en ollut ajatellut hänen tunteitaan. Tapasimme juttelimme ja saatiin asiat selväksi. Nykyään jos nähdään niin moikataan. Kyllä ne vaan kannattaa lopettaa asiallisesti ne suhteet.

      • There must be an Angel

        nämä hiljaiset ja sanattomat jättäjät, sen tajusin lukiessani teidän muidenkin tapauksista!!

        Itselleni näitä yllättävia pakenemisia on tullut kohdalle 3 (kaksi puolen vuoden ja yksi lyhyempi suhde).

        Yhteinen tekijä miehissä on ollut (näin jälkikäteen mietittynä) mielikuvituksettomuus ja kiltteys. Aina kun piti tekemistä keksiä, miehen kommentti oli "Sano sä, mulle käy kaikki." Ja se oli totta kaikki ehdotelmani leffavalinnasta, ravintolasta, viikonlopun suunnitelmista tms sopi miehelle. Olisi naisena joskus kiva kokea yllätys että mies järjestää ja hoitaa asian.

        Äideilleen nämä miehet eivät sanoneet vastaan ja äidin sana oli laki.

        Elämässä lapset ovat vanhemmilleen etusijalla, mutta pari seurustelukumppaniani oli aivan lastensa vietävissä. Lasten takia peruuntui minilomia, lasten harrastuksien takia peruuntui tapaamisia (16-vuotias tytär ei päässyt kaupunkiin bussilla, piti kuskata), lasten takia muutettiin ruokalistaa juhliin ja kerran jopa luikin takaoven kautta pois talosta, kun lapset eivät saaneet nähdä isän naisystävää... Eli lapset eivät olleet ruodussa, isä, se mies, oli aivan talutushihnassa.

        EI -sanan sanominen joo joo-miehen suusta on kai mahdotonta. Kuvitelkaas naiset, mitä sellainen mies sanoo tuntemattomalle ihan viehättävälle naisen lähestymisyritykselle baarin valomerkin tai harrastekerhon pikkujoulun jatkoilla. Ei ainakaan "EI".

        Voi meitä tytöt! Kiitos kun jaoitte kokemuksenne, löysin hurjasti tuttuja juttuja, piirteitä ja kokemuksia.

        Sanaton jättäminen upean mökkiviikonlopun jälkeen saa tuntemaan kenet tahansa maan matoseksi, vaikka naisen asiat sisäisesti ja ulkoisesti olisivat enemmän kuin kohdillaan.

        Jatkossa ehkä kiltit miehet jää jalkoihin ja etsin miehen jossa jo suhteen alussa on vastusta sanallisesti. Joo joo -miehet kierrän helvetin kaukaa.


      • .................

        Joo, niin se on, että jos toisesta edes vähäsen välittää, niin ei roikuta löysässä hirressä, vaan hoitaa asiat tyylikkäästi tai vähemmän tyylikkäästi loppuun asti. Saapahan toinenkin mahdollisuuden jatkaa elämäänsä ilman turhia mietteitä ja ehkäpä löytää sen onnen, jonka ansaitsee.


    • Itse olen kokenut saman kohtalon juuri äskettäin.Olen 27 vuotias mies enkä ymmärrä miks nainen ei voinut ilmoittaa ettei halua olla enää tekemisissä kanssani vaan päätti ilmeisesti vaan häipyä sanaa sanomatta.Olemme pitäneet yhteyttä viestitse päivittäin ja ehdimme jo suunnitella tapaamistakin.Hän jopa itse ehdotti treffejä ja kiinnostus oli molemminpuolista.En ymmärrä mikä tuli.Hänkin kumminkin 24 vuotias et olettais et jos haluaa lopettaa hoidettais niinkuin aikuiset.

    • ristus pelinappula

      No eihän kukaan nyt tuollaisen HUORAN kanssa ala olemaan, jolla on monta mieskaveria yhtä aikaa ! Ristus häpeäisitte ristus ! Ihmiset on nykyään ristuksen pelinappuloita ristus !

    • aikanelintu

      jatkakaa niitten vainoomista vähintään viis vuotta per ukkeli, se on sen ansainnu, levitä sanaa kylillä mulkun tekosista, pilaa sen maine ihan perusteellisesti, jos tiedät kotiosoitteen ei muuta kuin lisää pökköä pesään, kyllä sä keksit keinot

    • naomi----

      lopettaisit jo selittämisen...

    • marilyn2

      MINULLE KÄVI TÄYSIN SAMOIN KAKSI MIESTÄ ERIAIKOINA, molemmat jättivät minut ihan yllättäen sanaakaan sanomatta. En ole päässyt yli ieläkään. Olenko niin arvoton että tuon vertaa ei voi tehdä että selittää missä mennään. syyskuussa kävi viimesin.

    • hohoijaa1

      Tiedän näitä tapauksia paljon. Ne on naimisissa olevia ison perheen isiä, pidetään aikansa hauskaa ja kiinnijäämisen vaaran huomattuaan katoavat. Todennäköisesti ei liiku omalla nimellä eikä omalla autolla. vuokra autoja tai kavereiden autoilla liikutaan ettei voi mistään saada oikeaa henkilöllisyyttä selville. todella törkeää menoa. se on tätä päivää. siis naiset olkaa tarkempia ja käräyttäkää heti jos saatte tietoon perheelliseksi ukoksi. treffipalstat ja kaikki netissä toimivat seuran haku palstat pulollaa ukkomiehiä.

    • tosirakkausodottaa

      Miehet jotka jättävät yhtäkkiä vastaamatta viesteihin tms. eivät todellakaan tiedä, mitä haluavat (so. yleensä eivät halua) tai sitten heillä on todella jo se toinen "kiinnostavampi".

      Tiedän kokemuksesta, että se on vaikeaa, mutta naisen jolle näin tehdään ei todellakaan pidä kuvitella että itsessä on jotain vikaa tai että näin miehet ja naiset nykyään toisiaan kohtelevat. Joskus - ja varsinkin uusissa alkavissa suhteissa, kun on haku päällä - niin vain käy. Tulee uusia ja mietitäään, harkitaan, kunnes kolahtaa sitten oikein todella. Kun niin käy, siinä suhteessa ei sitten ole yhtään mitään epäselvyyksiä puolin eikä toisin, eikä jahkailuja. Sen tietää kyllä.

      Sinkkuna kohtasin minäkin pari tällaista tapausta, yhtäkkiä miehen kiinnostus vain lopahti kun se itselläni olisi vielä jatkunut. Mies alkoi vältellä, mistä ymmärsin ns. yskän.

      Vastaavasti sain viimeksi seurata - salaa - sivusta, kun mies jätti vain vastaamatta erään naisen toistuviin viikonloppusoittoihin. Kyseessä oli nainen, jonka nykyinen mieheni oli tavannut ennen minua. Kai heillä jotain pientä ennen minua oli, mutta tavattuamme mies päätti kyllä hyvin nopeasti, että haluaa minut ja seurustelumme alkoikin hyvin tiiviinä ja päivittäisenä heti kohdattuamme. Tiedän, että mies ei halunnut loukata minua vastaamalla toisen naisen puheluihin, eikä varmaan tiennyt mitä olisi tälle toiveikkaalle naisellekaan sanonut. Että ei kiinnostta, sorry? Toimiko hän väärin? Ikävästi tietenkin tätä toista naista kohtaan, mutta minua kohtaan kyllä hyvin rakastavasti.

      • Tuttu juttu

        Kuulostaa todella tutulta - ikävä kyllä.

        En tiedä koskeeko tämä "trendi" lähinnä vain miehiä - itse en voisi tehdä kenellekään niin että vain katoaisin enkä enää vastaisi yhteydenottoihin. Todella rumaa ja epäkunnioittavaa käytöstä.

        Ja olen aina kaikille miehille sanonutkin että jos tuleekin olo ettei halua jatkaa, toivon että se sanotaan ihan suoraan, eikä sitä tarvitse sen enempää selitellä jollei halua. Etten siis tule saamaan mitään "kohtauksia".
        Kaikki miehet ovat olleet asiasta täysin samaa mieltä, mutta todella harvalla on ollut selkärankaa toimia kuten on sanonut toimivansa.

        Tässä juuri taannoin eräs mies oli super ihastunut minuun, tapailtiin, viestitteli runsaasti, kunnes yhteydenotot yks kaks harveni ja loppui sitten ihan totaalisesti. Itse laitoin kaksi viestiä hänelle tämän jälkeen, muttei ole niihin koskaan vastannut. Ja enempää en halua "häiritä". Mutta olisi hän sen voinut suoraankin sanoa. Tai laittaa edes tekstari ettei tarvitse miettiä ja ihmetellä.

        Ikävää jäädä pohtimaan joko jotain ikävää sattunut vai onko muuten vain valinnut kadota totaalisesti.

        Ei voi ymmärtää tollasta epäystävällistä käytöstä - ei sitten mitenkään.


    • truut totuus

      Eräs psykologi sanoi että persoonallisuushäiriöiset

      jättävät juuri noin. Ilman ennakkovaroitusta. ja ilman selityksiä edes sitä yhtä tekstaria

      että ei niin kuin kiinnosta enää.

    • Wau! Täällähän on paljon kohtalotovereita. Itsellä aivan sama juttu. Nähtiin yleensä viikonloppuisin, oli kivaa, juteltiin, yms ja kaikesta olis voinu jo päätellä, että tästähän vois tullakin jotain. Itse olin ainakin todella ihastunut ja kaikesta siitä mitä mies sanoi ja teki, päättelin myös, että hän oli ihastunut, vaikkei sitä ääneen sanonutkaan. Sitten tässä taannoin tuli YKSI sellainen päivä, kun olin kerennyt suunnitella muuta menoa ja mies ehdotti tapaamista. Ei käynyt, kun olin luvannut jo kaverille. Ehdotin, että nähdään seuraavana päivänä. Sain vastauksen: "Katsotaan sitä sitten" Äänensävy oli ehkä jotenkin normaalia omituisempi, kun se sen sanoi ja hyvä, että kerkesin sanoa väliin mitään, kun oli jo lopettamassa puhelua :o Pyysin seuraavana päivänä käymään. Ei tullut. No se oli mulle ok, koska ajattelin, että ehkä sillä on muuta menoa. Tämän jälkeen nähtiin pikaisesti, kun kävi hakemassa lainaan antamansa kirjan minulta. Hassuinta tässä on se, että haki sen aamulla juuri ennen, kuin lähdin töihin. (Ei varmaan halunnut jäädä juttusille tai kahville.) Tämä sai jo mussa aikaan kummallisia tuntemuksia, että nyt ei oo kaikki ihan okei. Arvasin oikein. Laitoin sitten muutama päivä sen jälkeen viestin, että miten menee ja en saanut vastausta, vaikka normaalisti olisi siihen vastannut. Homma olikin sitten sillä selvä. Kerta tapaamista ei voi siirtää päivällä eteenpäin ja sitten, kun pyydän kahville, ei käy ja kysyn kuulumisia, muttei vaivaudu edes vastaamaan, niin mitäs muuta tässä enää pystyy tekemään, kun antaa asian olla. Mutta edelleen mun mieltä kaivaa se, että mitä tein väärin ja miksi yhteydenpito loppui? Vaikea saada vastauksia, kun ei suostu näkemään tai vastaa viestiin. Jos tämä kaikki johtui siitä, etten yhtenä iltana pystynyt näkemään, kun olin jo luvannut muuta, niin huh huh! Mutta elämä jatkuu :) Toivon kyllä, että vielä joskus saan ne vastaukset.

    • hylättynä

      On käynyt monesti niin. Yksin vaan.

      • Shenandoah

        Moi Christina!

        Lakkaa ajattelemasta, että olisit tehnyt mitään väärää! Ei KUKAAN normaali, täysjärkinen ihminen pahastu siitä, että toinen on sopinut muuta menoa. Miten kauan ehdit tuntea tämän miehen? Kuulostaa siltä, että vasta nyt alkoi paljastua minkälainen ihminen hän oikeasti on. Tuo, että hän ei vastaa viestiisi, on todella törkeä temppu, ja se kertoo paljon hänen todellisesta luonteestaan.

        Ole iloinen, että pääsit tuollaisesta ihmisestä eroon. Totta kai se sattuu ja kovasti, koska olit jo ehtinyt ihastua häneen, mutta kuten itsekin sanoit, elämä jatkuu. Sinulla pitää nyt olla niin paljon itsekunnioitusta ja omanarvontunnetta, ettet anna tämän ihmisen satuttaa itseäsi enempää.

        Ehkä saat vastauksia, ehkä et. Voit tietysti jollain konstilla yrittää saada ne vastaukset, tai sitten annat asian olla. Sinun elämäsi ei siihen kaadu, vaikket saisikaan vastauksia.

        Minun oma elämäni meni täysin pirstaleiksi moneksi vuodeksi, kun en saanut kaipaamiani vastauksia. Minutkin siis jätettiin ilmoittamatta mitään. Tyyppi ei enää vastannut viesteihin tai puheluihin, enkä enää ikinä kuullut hänestä mitään. Nyt olen vihdoin päässyt yli tapahtuneesta, vahvempana ja viisastuneena.

        Voimahalit sinulle!


      • Shenandoah kirjoitti:

        Moi Christina!

        Lakkaa ajattelemasta, että olisit tehnyt mitään väärää! Ei KUKAAN normaali, täysjärkinen ihminen pahastu siitä, että toinen on sopinut muuta menoa. Miten kauan ehdit tuntea tämän miehen? Kuulostaa siltä, että vasta nyt alkoi paljastua minkälainen ihminen hän oikeasti on. Tuo, että hän ei vastaa viestiisi, on todella törkeä temppu, ja se kertoo paljon hänen todellisesta luonteestaan.

        Ole iloinen, että pääsit tuollaisesta ihmisestä eroon. Totta kai se sattuu ja kovasti, koska olit jo ehtinyt ihastua häneen, mutta kuten itsekin sanoit, elämä jatkuu. Sinulla pitää nyt olla niin paljon itsekunnioitusta ja omanarvontunnetta, ettet anna tämän ihmisen satuttaa itseäsi enempää.

        Ehkä saat vastauksia, ehkä et. Voit tietysti jollain konstilla yrittää saada ne vastaukset, tai sitten annat asian olla. Sinun elämäsi ei siihen kaadu, vaikket saisikaan vastauksia.

        Minun oma elämäni meni täysin pirstaleiksi moneksi vuodeksi, kun en saanut kaipaamiani vastauksia. Minutkin siis jätettiin ilmoittamatta mitään. Tyyppi ei enää vastannut viesteihin tai puheluihin, enkä enää ikinä kuullut hänestä mitään. Nyt olen vihdoin päässyt yli tapahtuneesta, vahvempana ja viisastuneena.

        Voimahalit sinulle!

        Tottakai sitä aina syyttää ensimmäisenä itseään, kun näin tapahtuu. Parempi olla vain ajattelematta asiaa, mutta helpommin sanottu, kuin tehty. Parempaan suuntaan tässä kuitenkin ollaan menossa ja päivisin osaa ajatella jo muutakin :) Välillä on se olo, että haluan ne vastaukset, mutta toisaaltaa mitä minä niillä oikeastaan teen? Tunteet on jo kuivuneet varmasti jo hänen osalta ja pikkuhiljaa omaltakin kohdalta, joten parasta antaa vaan olla ja jatkaa elämää eteenpäin katsella taas vähän muutenkin ympärilleen :)

        Hienoa, että sinä oot päässy jo yli. Minä porskuttelen perässä omaa vauhtia. Tunteita on niin vaikea heittää roskikseen hetkessä, joten kaikki tapahtuu ajallaan. Kiitos voimahaleista! :)


    • zxzxzxzxzxzx1

      naiset on katoilleet, hävinneet, pettäneet, jättäneet vastaamatta jne jne.

      Sen verran kovaksi ovat tehneet, että nykyään vaan naurattaa "next, next, next" :D

    • ihmismäinen

      Onko niin, että on ihmisiä jotka suhtautuvat toisiin ihmisiin esineinä, jotka otetaan esille oman tarpeen mukaan? Varsinaista ihmissuhdetta ei ole, on vain tapaamisia, joissa arvioidaan toista: sopiiko hän täyttämään omat odotukseni? Samaan tyyliin, kuin kaupassa kävisi. Jos ihmiset ovat hyödykkeitä, miksi heille pitäisi selittää, ettei enää kiinnosta?

    • Omalääke

      Parasta vain pysyä sinkkuna ja käyttää miehiä hyväksi kuten he meitä naisia käyttää.Minä saatan oikein hurmata tai yrittää miehen hurmata ja sitten kun hän latoo viestejä,en vastaa...

    • lovoojo

      Ei, Omalääke. Älä tee noin.

      Itse jätin tapailuvaiheet sillensä kesällä kahden miehen kanssa, koska kiinnostukseni lopahti enkä kokenut seurustelun aloittamista mielekkääksi sittenkään. Mutta tein sen reilusti kertomalla heille siitä joko kasvotusten tai välimatkan vuoksi puhelimessa. Ja NIMENOMAAN siksi, koska aiemmin sinä vuonna minulle oli tehty taas katoamistemppu, jollaista en ollutkaan kokenut sitten teinivuosien. Siitä hyvästä päätin, että vaikka olisin maailman viimeisin reilu ihminen, minä en suostuisi kohtelemaan toisia yhtä pskasti. Sain näiltä miehiltä suoraselkäisyydestäni kiitosta, vaikka surullisiksi tulivatkin.

      Aikanaan, em. katoaja palaa luokseni lakki kourassa, tiedän sen. Joka ikinen kerta eri tyypin kanssa niin on käynyt, aina. Ja joka ikinen kerta minä olen vain rauhallisesti saattanut todeta että olen pahoillani, mutta se juna meni jo.

      Seuraavaa voitonpäivää odotellessa..

    • Wilimus

      Pakko vastata vanhaan ketjuun.

      Samoja kokemuksia täällä sinkkunaisella 30v.
      Tässä keskustelussa on eksytty alkuperäisestä aiheesta, joka oli katoaminen. Tämä ei liity eron tai tapailun syihin mitenkään. Kyse on yksinkertaisesti ilmoitusluontoisesta asiasta "en halua jatkaa".

      Älkää hyvät ihmiset itseänne syyttäkö. Tätä tapahtuu paljon, ja itse ajattelen että se on vastapuolen kyvyttömyyttä. Ei uskalleta. Luikitaan hiljaa pois. Mitään syitä en ainakaan itse teiden erkanemiselle kaipaa, mutta se puhelinsoitto tai edes tekstiviesti ei ole liikaa pyydetty että mäkin tiedän missä mennään.

      Älkää hyvät ihmiset alkako tivaamaan miksi ja mitä ja mikä mussa oli vikana! Ahdistavaa. Selkeästi se toinen ei ole teidän arvoinen jos ei välitä?

      Vituttaa varmasti ja surettaa, mutta olisin tyytyväinen että äijän/muijan luonne paljastui. Eipä katoa sitten kun on lapsia ;)

    • ajattelennäin

      No mitä siihen VOI vastata, kun toinen penää syytä jättämiseen?

      Olet liian tyhmä makuuni. Haen fiksumpaa.

      Et tarkemmin katsoen ollutkaan tarpeeksi kaunis. Itse asiassa olet pyöristynyt kilon tai kaksi jo ensimmäisen kahden kuukauden aikana...

      Pidän vähän kinkymmästä seksistä, joten ei tästä mitään tule.

      En voi sietää arkisia tapojasi.

      Perheesi ja ystäväsi ovat kamalia, en jaksa heitä.

      Tämä nyt ei vain sitten ollut sitä suurta rakkautta.

      Tosiasia on että sanoo sen ihan millä lailla tahansa tai jättää sanomatta, niin ainahan sitä on sen jätetyn mielestä paska ja jätetty on mielestään väärin kohdeltu uhri.

      • Ajattelepa näinkin

        "No mitä siihen VOI vastata, kun toinen penää syytä jättämiseen?

        Olet liian tyhmä makuuni. Haen fiksumpaa. Et tarkemmin katsoen ollutkaan tarpeeksi kaunis. "

        Etkö todella pystyisi muotoilemaan mitenkään positiivisemmin ja olemaan samalla suora? Suoruushan ei tarkoita törkeyttä.


      • ajattelennäin
        Ajattelepa näinkin kirjoitti:

        "No mitä siihen VOI vastata, kun toinen penää syytä jättämiseen?

        Olet liian tyhmä makuuni. Haen fiksumpaa. Et tarkemmin katsoen ollutkaan tarpeeksi kaunis. "

        Etkö todella pystyisi muotoilemaan mitenkään positiivisemmin ja olemaan samalla suora? Suoruushan ei tarkoita törkeyttä.

        Jättäminen voi olla jättäjällekin kipeä asia. Ei ole kivaa jos toinen on rakastunut ja lataa odotuksia, joihin itse ei voi vastata, kun kerran ei rakasta.

        Miksi siis yrittää olla kohtelias ja sieväsanainen? Kun asettelee ne sanansa miten vain, se toinen ei voi mitenkään ymmärtää miksi tässä nyt näin kävi.

        Eikö ole suorastaan parempi ja armeliaampaa olla jättäessään niin selväsanainen ja vittumainen, että se jätetty on suorastaan onnellinen päästessään eroon suhteesta...


      • Ajattelepa näinkin
        ajattelennäin kirjoitti:

        Jättäminen voi olla jättäjällekin kipeä asia. Ei ole kivaa jos toinen on rakastunut ja lataa odotuksia, joihin itse ei voi vastata, kun kerran ei rakasta.

        Miksi siis yrittää olla kohtelias ja sieväsanainen? Kun asettelee ne sanansa miten vain, se toinen ei voi mitenkään ymmärtää miksi tässä nyt näin kävi.

        Eikö ole suorastaan parempi ja armeliaampaa olla jättäessään niin selväsanainen ja vittumainen, että se jätetty on suorastaan onnellinen päästessään eroon suhteesta...

        Ehdottomasti täytyy olla kohtelias ja sieväsanainen. Se on vähimmäisvaatimus.
        Selväsanainen täytyy olla ilman muuta, mutta selväsainaisuus ei olekaan vittumaisuutta. Miksi pitäisi olla onnellinen päästessään eroon suhteesta. En ymmärrä ollenkaan.


      • ajattelennäin
        Ajattelepa näinkin kirjoitti:

        Ehdottomasti täytyy olla kohtelias ja sieväsanainen. Se on vähimmäisvaatimus.
        Selväsanainen täytyy olla ilman muuta, mutta selväsainaisuus ei olekaan vittumaisuutta. Miksi pitäisi olla onnellinen päästessään eroon suhteesta. En ymmärrä ollenkaan.

        No. Ikävä kyllä mulla on kokemuksia siitä että kun yritän olla kohtelias niin se toinen on silti kiukkuinen. Ja olen kuullut ystäviltäni aivan ihme länkytystä ja viuraamista, että ei vaan voi ymmärtää mikä sille miehelle tuli, kun se niin kauniisti kuitenkin puhui - ja jopa sellaista roikkumista ja uuden selityksen penäämistä mitä en ollenkaan voi sietää.

        Tämä on saanut minut kyllä sille kannalle, että jos vielä joskus joudun jonkun jättämään, niin sanon vaan että eiköhän tämä ollut tässä, rakkaus loppui joten hyvästi.

        Enkä rupea sanomaan että syy on minussa ja sinä olet ihana. Syy ei ole minussa jos me kaksi ei sovita sillä tavalla yhteen että minunkin rakkaus riittäisi jatkoon.


      • Ajattelepa näinkin.
        ajattelennäin kirjoitti:

        No. Ikävä kyllä mulla on kokemuksia siitä että kun yritän olla kohtelias niin se toinen on silti kiukkuinen. Ja olen kuullut ystäviltäni aivan ihme länkytystä ja viuraamista, että ei vaan voi ymmärtää mikä sille miehelle tuli, kun se niin kauniisti kuitenkin puhui - ja jopa sellaista roikkumista ja uuden selityksen penäämistä mitä en ollenkaan voi sietää.

        Tämä on saanut minut kyllä sille kannalle, että jos vielä joskus joudun jonkun jättämään, niin sanon vaan että eiköhän tämä ollut tässä, rakkaus loppui joten hyvästi.

        Enkä rupea sanomaan että syy on minussa ja sinä olet ihana. Syy ei ole minussa jos me kaksi ei sovita sillä tavalla yhteen että minunkin rakkaus riittäisi jatkoon.

        "No. Ikävä kyllä mulla on kokemuksia siitä että kun yritän olla kohtelias niin se toinen on silti kiukkuinen."

        Se kiukkuhan on normaalireaktio ainakin joillakin, jotka jätetään. Riippuu ehkä temperamentista? Kiukkureaktio menee kuitenkin ohi, ja elämä jatkuu. Toiselle asian kauniisti esittäminen ei olekaan sitä kertojaa itseään varten, vaan sitä toista varten joka jätetään. Jätetyksi tuleminen haavoittaa enemmän tai vähemmän, ja kohtuullista on, että sitä haavoittamista lievennetään niin paljon kuin mahdollista. Kiukku täytyy ottaa vastaan ja keskustella niin kauan kuin toinen haluaa asiaa puida . Se auttaa molempia eteenpäin, ja on suoraselkäistä toimintaa jätettyä kohtaan.

        Kaikkia asiat voi sanoa kauniisti tai rumasti. Vaikeat asiat voi sanoa niin, ettei ole julma.


      • ajattelennäin
        Ajattelepa näinkin. kirjoitti:

        "No. Ikävä kyllä mulla on kokemuksia siitä että kun yritän olla kohtelias niin se toinen on silti kiukkuinen."

        Se kiukkuhan on normaalireaktio ainakin joillakin, jotka jätetään. Riippuu ehkä temperamentista? Kiukkureaktio menee kuitenkin ohi, ja elämä jatkuu. Toiselle asian kauniisti esittäminen ei olekaan sitä kertojaa itseään varten, vaan sitä toista varten joka jätetään. Jätetyksi tuleminen haavoittaa enemmän tai vähemmän, ja kohtuullista on, että sitä haavoittamista lievennetään niin paljon kuin mahdollista. Kiukku täytyy ottaa vastaan ja keskustella niin kauan kuin toinen haluaa asiaa puida . Se auttaa molempia eteenpäin, ja on suoraselkäistä toimintaa jätettyä kohtaan.

        Kaikkia asiat voi sanoa kauniisti tai rumasti. Vaikeat asiat voi sanoa niin, ettei ole julma.

        Kyllä vain on niin, että erottua pitää päästä jatkamaan omaa elämää eikä jäädä iankaiken kuulemaan toisen länkyttämistä ja asettua riippuvaisen ihmisen terapeutiksi.

        Kunnon ero paras.


    • 15+11

      Jos suhteen laadusta ei ole mitään sovittu ja kaikki on vasta aluillaan niin miksi kukaan lähettelee useita viestejä/soittelee/facettaa, jos vastapuoli ei vastaa siihen ensimmäiseen viestiin?

      Olen nainen ja en todellakaan ota uudestaan yhteyttä, jos mies ei vastaa/soita takaisin. Tai jos joku mies lähettelee useita viestejä & kyselee miksi en vastaa niin en vastaa vaikka olisinkin aikonut vastata, kun on aikaa, koska kyttääminen ahdistaa, jos ei tunne toista yhtään.

      Miksi jäädä roikkumaan johonkuhun, joka ei selvästi ole arvoisesi? Kauniit sanat eivät tarkoita alkuun mitään muuta kuin, että olen nyt sinusta kiinnostunut. Mielipide voi muuttua hyvin nopeasti parien treffien jälkeen, niin miehillä kuin naisilla...

      • DanielaAGP

        Olet selkeästi narsisti, juuri narsisteille toisten tunteet ovat yhdentekeviä.


    • rikkinäinen32

      tollanen jättötapa on pahin mahdollinen... mutta mulle kävikin niin että mä asuin hlön kanssa ja oltiin kihloissa ja suunniteltiin tulevaisuutta ja mitään selitystä tai ees viestiä saanu vaan yksinkertaisesti ei enää vastannut viesteihin,soittoihin, blokkasi numeroni ja ei enää ottanu yhteyttä!
      vaikeinta on ymmärtää tässä on se miten joku joka on sanonut olevansa valmis vaikka kuolemaan puolestani kun se mua niin paljon rakastaa voi noin kylmästi vain leikata sut irti elämästään ilman yhtäkään sanaa!
      kun kaikki muut hänet hylkäsi,olin ainoa joka olin läsnä, hoidin paapoin elätin huonoina hetkinä kuuntelin tuin pyyhin toisen kyyneleitä...
      ja hän valitti mulle miten paskasti muut sitä on kohdellu elämässään...
      mutta mitä hän tekee ainoalle ihmiselle joka on ollut siellä hänen vuokseen kokoajan!?
      Mulla ei vaan riitä ymmärrys...
      siitä on nyt 7viikkoa kun en ole kuullut hänestä mitään en ole enää yrittänytkään,mutta tuska tuntuu olevan loputon... sattuu niin paljon, en usko enää rakkauteen koska tuntuu että kaikkien sanat on yleensä vaan tyhjää!
      ei kellekään voi luvata rakkautta tai asioita, koska jokin ihmisissä muuttuu ! oli vaikea antautua rakkaudelle tässäkin tapauksessa mutta kun ajattelin että oli sen arvoista. tässä sitä taas ollaan, paikkailaan itseään haavoilta. joka yö itkee uneen..
      kenenkään ei voi luottaa, vain itseensä!

      • Kannattaa selvittää

        mitäköhän hänelle on tapahtunut? Onko elossa? Sairastunut ehkä?


    • Oma lääke!

      itse lopetin tapailuni sanomatta sanaakaan. En ole narsisiti mutta olin miehelle vain käyttökamaa niin ajattelinpa että mitäs sen väliä? Eikä ollut mitään selitettävää mielestäni sillä tapailussamme ei ollut mitään sääntöjä. Hän jäi itse ruikuttaan perääni ja ihmetteli katoamistani mutta sanonpahan vaan että sitä saa mitä tilaa ja omalääke paras lääke! Jos olisi kohdellut vähän kauniimmalla tavalla niin olisin viimeisiks sanoiks voinutkin jotain jättää, enkä niin kylmästi ja julmasti vain kadota. On ollut joskus muitakin tapailu suhteita, eikä niissä yksikään ole ikinä kohdellut niin paskamaisesti kuin tämä kyseinen henkilö.

      • ..............

        Mäkin olen jättänyt yhden roikkujan sillä tavalla, että en vaan enää vastannut viesteihin jne. Jätin häne kerran aimmin ja hän halusi puhua kasvotusten, mutta sai painostettua minut takaisin suhteeseen kanssaan. Eli kyseessä oli jossain määrin liian dominoiva persoona ja en halunnut kohdata häntä kasvotusten uudestaan. Hän siis jyräsi minua liikaa mitta tuli täyteen.


    • .................

      Ymmärrän sen, että ei halua jäädä vatvomaan eroa tai pelkää, että toinen jää roikkumaan. Mutta sen katoamistempun voi tarvittaessa tehdä sen jälkeen, kun on kertonut ettei halua jatkaa suhdetta ja on parempi, että ei olla enää yhteydessä.

      • kyynkooo

        Toivon että karma tulee vastaan näille tämmösille munattomille miehille ja naisille. Huomasin muuten omalla kohdalla semmosen seikan että miehellä oli tosiaan pienet pallit, liekö liitoksissa yllämainittuun käytösmalliin? :D


    • kylläolenkatkera

      Miehet käyttää naisia nykyään vain hyväkseen. Itsekkäimmät valehtelevat ja tekevät rakkaudentunnustuksia saadakseen naisen koukkuun tällaiseen hyväksikäyttösuhteeseen. Jos mieheltä puuttuu selkäranka täysin hän ei pysty myöntämään valehdelleensa vaan viestii veemäisillä tempuilla ettei oikea parisuhde kiinosta häntä. Näin hän saa naisen poissa tolaltaan, hermostumaan tai muuten näyttämään tunteensa ja epätyytyväisyytensä tilanteeseen, jolloin miehen ei tarvitse olla se ns. "pahis" vaan hän voi myhäillä itsetyytyväisyydessään ja saa tekosyyn liueta hyväksykäyttösuhteesta ilman huonoa omaatuntoa. Omalla kohdallani näitä on nähty muutamia yksilöitä, eräs myönsi ihan itse olleensa epärehellinen minkä vuoksi pystyimme jäämään kaikesta huolimatta ns. ystäviksi vaikken häntä huolikkaan lähipiiriini muista kuin kohteliaisuus syistä. Epärehelliset ihmiset kun eivät kiinosta edes kaverina. Enää en edes kaipaa parisuhdetta, koska olen niin paljon onnellisempi yksin kuin tällaisissa joko fyysiseen tai taloudelliseen hyväksikäyttöön perustuvissa "suhteissa". Miehiin en luota enää pätkääkään eikä vaan kiinosta enää. Ja ei...miehet elämässäni eivät ole olleet ytm miehiä vaan ihan tavallisia tallaajia, tavallisen näköisiä jne. joten turha itkeä ja väittää, että johtuisi siitä, että olisin huolinut vain kusipäisiä alfauroksia. Kyllä ihan samanlaisia kusipäitä ovat kaikki miehet vaikka muuta väittävät päästäkseen sänkyyn tms.

      • N48

        Aivan kuin minun kirjoittamaani tekstiä...komppaan..


      • senkoin

        Aloitukseen viitaten. Erottiin puolison kanssa, hänen jäätyään kiinni pettämisetä Oltiin jonkin aikaa erossa jonka aikana puoliso katui. Hän otti yhteyttä ja toivoi saavansa vielä mahdollisuuden. Pehmenin hänen aneluihinsa ja alettiin ns puhtaalta pöydältä. Kaikki oli hyvin, ei mitään ongelmia. Hän lähti asioille, aikoi tulla syömään. Lähtiessä antoi suukon niinkuin hällä oli tapana.
        Sinne meni. KAtosi kuin pieru saharaan. En saanut mitään yhteyttä moneen päivään. Hän vaihtoi puhelinnumeronkin että en saisi häntä kiinni. Ensimmäiset päivät kun en tiennyt mitä oli sattunut olivat kauheimmat. OLi ihan hilkulla että alan soittelemaan sairaaloihin ja poliisille. Ajattelin kuitenkin että kaikkeen pitää olla järkevä selitys. Sitten kuulin hänen ajelevan kaupungilla entinen petoskumppaninsa vierellään.
        Ei ollut selkärankaa sanoa miten asiat olivat, vaan päätti aiheuttaa kauhean tuskan minulle. Itse oli rukoillut mahdollisuutta ja kiitti siitä mitä alhaisimmalla tavalla.


      • miinameri

        Minäkin komppaan. Miehissä on paljon todella epärehellisiä mulkkuja. Nainen tai naisia pitää olla elämässä jos ei muuten niin valheen avulla. Olen aika tavalla luovuttanut miehen etsinnän, sillä hyviä miehiä on niin vähän.


      • enkatkeramuttabored

        "kylläolenkatkera" aika samanlaiseen tulokseen olen tulossa pikkuhiljaa kuten sinä. Uusiosinkkuna suhtauduin miehiin luottavaisesti, kuten olin suurimman osan elämästäni tehnyt ja sitä luottamusta saanut kokea, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

        Yksi mies sanoi, että hienoa, kun sinä et ole kyyninen, että niin monet naiset ovat kyynisiä. Mutta ei mennyt aikaakaan, kun hän oli kertonut toiselle naiselle, että haluaa tutustua häneen ja että itsellään ei ole minkäänlaista seurustelusuhdetta (?hmnn). No jätin hänet saman tien, kun asia selvisi minulle. Mikähän se meidän suhde sitten oli.

        No nyt tässä sitten pikkuhiljaa on muitakin kokemuksia, joten kyynisyyttä alkaa löytyä. Harmi vain jos kohtaakin kivan ja rehellisen miehen, niin koko ajan ajattelee hänestäkin huonosti, niin eihän mikään suhde niin lähde etenemään terveeseen suuntaan. Eli on tässä itsen kanssa töitä tehtävä ja parempi vaan sinkkuna nauttia elämästä.


      • N48

        Mulla oli ihan sama tilanne, eli olen aina luottanut ihmisiin ja ajatellut positiivisesti. Vuosia sitten erottuani uskoin vielä että rehtejä miehiä on vielä olemassa.

        Muutaman vuoden deittailemisen jälk aloin luopua toivosta että "tavallisia kilttejä" miehiä olisi enää vapaana. Kun huomasin että ainoa keino testata miehen todellista kiinnostusta minuun oli olla antamatta tutustumisvaiheessa seksiä, valtaosa miehistä katosi kuin pieru saharaan, haukuttuaan minut ensin "kyyniseksi ja epäluuloiseksi." En kuitenkaan ole mielestäni kyyninen, en vaan halua olla kaikkien miesten panopatja ja kuulla kerta toisensa jälkeen että "sori mutta en juuri nyt haluakaan vakavaa suhdetta, katselen vaan ja voisin kyllä suostua kanssasi ns. vakipanosuhteeseen..." Ja tämän saman tarinan sain kuulla kaikilta miehiltä, riippumatta heidän ulkonäöstä, "fiksuudesta" tai elämäntilanteesta. Ei mulla mtn suuria kriteereitä miehille ollut. En ole tavoitrellut sitä kaupungin komeinta ja varakkainta miestä, vaan aivan tavallista keski-ikäistä pulliaista pallomahoineen.

        Oli "vika" sitten minussa tai miehissä, vakituista parisuhdetta en löytänyt enkä löydä. Joko en ole miehille mieleinen muuhun kuin sänkuhommiin tai sitten miehet ei halua enää muunlaista suhdetta. Kusettamalla ja pelaamalla mua ei enää sänkyyn saa. Olen kai sitten "katkera"?


    • Tosiasiassahan ei naisen kannata edes ottaa miestä vakio vaivakseen. Niin kuin ed. jo sanoikin kun tulee petetyksi ei kannata sellaiseen edes ryhtyä. Hyvin lihavat miehetkin kun kuvittelee että voi toimia noin. Kun kerran mies unohtaa heti jos saa seksiä. Ja unohtaa jos ei saa sitä heti, niin eipä hirveesti ole ikävä näitä tapauksia.
      Haluan vain hyvän rakastajan kaikilla mausteilla - tai sitten olen tyytyväinen yksin.
      Nykyisin sanonkin jo heti alkuun että tänne ei sitten jäädä asumaan. Ja hyvin on toiminut.
      ap:lle Katoava ihminen ilman selityksiä on reppana itsetunnoltaan eikä mikään mies.
      Et hävinnyt siinä mitään jos noin katoaa..

    • frrrr

      Minulla sama juttu.
      Tarina menee näin: mies oli bongannut minut paljon aiemmin, enkä edes tajunnut, että hän katseli minua "sillä silmällä". Sitten muissa kuvioissa minun oli "pakko" puhua tälle, ja tämä kysyi, että olenko sinkku ja enkö halua perhe-elämää. Hämmennyin. Mutta meni viikkoja, ja aloimme jutella. Mies kertoi ,että halusi kanssani perheen. Emme harrastaneet seksiä.
      Sitten aloin lämmetä miehelle, ja "iskin" miehen sänkyyni. Mies tuntui katuvan kauheasti sitä, että harrastimme seksiä.
      Sitten kun laitoin kerran miehelle viestin, tämä ei vastannut siihen. Soitin sitten päivien päästä, ja sanoin, että minua ei kiinnosta pelata, että jos tällä on joku toinen, niin kertokoon sen heti, että pääsen tapailemaan muita. Mies sanoi ,että haluaa kanssani naimisiin, ja että oli ollut flunssassa (ja yritys menossa konkkaan). Jatkoi nsiis suhdetta. Emme tapailleet kovin usein, mutta se oli minulle ok, koska halusin minäkin lopulta yhteistä elämää, enkä seurustelua.
      Tunsimme toisemme melkein vuoden. Sitten eräs päivä mies ei taas vastannut viestiini. En pitänyt pahana, koska tällähän oli tapana olla vastaamatta, mutta kun sitten toiseenkin viestiini viiden viikon päästä jätettiin vastaamatta (emme tosiaan tapailleet usein), tajusin ,että mies ei vaan halua enää tavata.
      Että tällaista. :)

    • snowflake000

      Ketju on vanha, mutta valitettavasti aihe on edelleen ajankohtainen. Kuten tuolla joku kirjoittikin, on vielä ymmärrettävää jos toinen jättää vastaamatta viesteihin parien treffien jälkeen, kun kyse ei ole mistään vakavasta. Mutta sitten on näitä k*päitä jotka jättävät ilman mitään selitystä vaikka ollaan jo suhteessa. Olen lukenut muiden kertomuksia, ja nyt se sitten osui omalle kohdalle.

      Mies ilmoitti neljän kuukauden tiiviin seurustelun jälkeen viestillä että tämä oli tässä. Ei vastaa viesteihin eikä puheluihin. Ja ei, en odota syväluotaavaa keskustelua siitä miten tähän päädyttiin. Riittäisi edes että olen pahoillani, mutta meidän suhteella ei ole tulevaisuutta, tapasin toisen, elämäntilanteeni muuttui tms tms. Mutta että jumalauta aikuinen mies ilmoittaa "tämä oli tässä". Varsinkin kun taustalla ei ole riitoja tai ongelmia, tai ainakaan mies ei ole niitä tuonut esille. Olen itse yli 30v ja mies vanhempi, ja jotenkin sitä odottaisi että tässä iässä käyttäydytään fiksusti eikä niin kuin teinit. Tosin en kyllä muista että teininäkään kukaan poika olisi ollut noin tökerö.

      Komppaan muita kirjoittajia; en ihmettele miksi sinkkuelämä tekee toisista kyynisiä. Kaikenlaista on tullut itsekin nähtyä ja koettua, ja alkaa olla vaikea uskoa siihen että jostain löytyy kiva ja luotettava mies. Taas menee hetki ennen kuin saa itsensä koottua, ja pystyy unohtamaan tuon kurjan kohtelun. Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville!

    • Qswq

      Jokainen taablaa tyylillään. Jos tilanne koetaan kiusalliseksi niin helpoin tapa on aiemmin mainitut keinot. Onko toiveissa ajatella sitten, et kun alkaa vanha suola janottaa niin on helpompi palata ja jatkaa siitä mihin viimeksi ollaan jääty?

      Itse en ole koskaan näin tehnyt. Mut joku huolettomuus arjesta voi hyvin kans selittää tätä tapaa toimia? Pelko stressaavasta tilanteesta, jonka keskustelu voi aiheuttaa voisi olla hyvä selitys, tavalle toimia? Puhutaan roikkujista, joista ei meinaa irti päästä, jos on liian ymmärtäväinen toista kohtaan? Riiteleminen ei ole kivaa, jää harmitus kaupan päälle?

      • snowflake000

        Nuo on ihan hyviä näkökulmia. Mikään selitys ei silti poista sitä tuskaa mikä aiheutuu kun toinen katkaisee välit selittämättä ja täysin yllättäen. Olen kokenut eroja aiemminkin, pisin suhde oli kahdeksan vuotta. Mikään ero ei kuitenkaan ole ollut yhtä musertava kuin tämä: yksi tyly viesti ja sen jälkeen ei mitään. Ei mahdollisuutta kysyä tai keskustella. Ensin on vietetty paljon hyviä hetkiä yhdessä arkena ja lomilla, suunniteltu joulua ja tulevaisuutta. Keskusteltu kaikesta maan ja taivaan välillä, ja vannottu yhdessä että tämän suhteen eteen olemme valmiita tekemään töitä koska tämä on jotain ainutlaatuista. Sovittu että keskustellaan kaikesta avoimesti ettei asiat paina mieltä. Ja nyt olen yksin.


    • Myhäilijä

      Olen 27-vuotias mies.

      On näköjään naisilla paljon samanlaisia kokemuksia. Ja myönnän itsekkin tehneeni kerran niin, että jätän naisen yhtäkkiä.

      Naisen on tosiaan vaikea seuloa jätkistä nämä tyypit pois, jotka lähtee yhtäkkiä menemään kun ovat saaneet pillua tarpeeksi. Kulttuuri on muuttunut paljon viime vuosikymmeninä sillä on osa syynsä. Luulenpa että aikaisemmin oli arvomaailma ihmisillä terveempi, ja se on nyt mädätetty.

      Miehenä ajattelen, jos en löydä sitä oikeaa naista, niin ei olisi mitään järkeä olla yksin ja odottaa vuosia löytääkseni sen oikean. Siinä välissä voi olla muita naisia kunnes löydän sen oikean. Olen ollut elämässäni vuosia ilman pillua, tiedän miltä se tuntuu. Luulenpa valtaosan miehistä tarvitsevan pillua, ja se on monelle miehelle edellytys henkiselle terveydelle ja henkiselle tasapainolle ja hyvinvoinnille. Kun ei ole naista kuukausiin tai vuosiin, se alkaa masentaa ja vituttaa. Sillä seuraamuksella ettei kohta enää kiinnosta mikään muukaan elämässä. Ja taas kun saa naisen läheisyyttä ja pillua niin elämä voittaa!

      Miehen hyvinvoinnin kannalta mies tarvitsee naista, jos ei löydy sitä oikeaa sielunkumppania, hänelle kelpaa väliaikaisesti joku muukin. Ja keinot naisen saamiseksi on monenlaiset. Moraaliset rajat on häilyviä. Vaihtoehtona on naisettomuus ja näköalattomuus elämään, ja ehkä masentuminen.

      Uskon kyllä jätkille löytyvän sellainen nainen jonka kanssa he haluavat elää ja mennä vaikka naimisiin, mutta sellaisen naisen löytäminen on vaikeaa. Kun sellainen löytyy niin mies kyllä jää naisen luokse parisuhteeseen. Tyytymättömyys naiseen saa miehen etsimään vaihtoehtoista naista.

    • vaaleanpunainenunelmaN

      Katsopas myhäilijä 27v. Ihan samoin voi nainenkin sanoa että kun ei ole tyytyväinen miehen huonoon ulosantiin. Empatia kykyyn niin hän lähtee nosteleen. Ja ei todellakaan hyvä nainen lähe sellaisen pilluhaukka pelaajan matkaan josta suuri määrä tuttava piirin naisista sanoo että se vain kokeilee. siinä mielessä jokaisen tulisi ajoissa aikuisena oppia ne moraalin rajat miten toisen tunteilla voi leikkiä. Kyllä se kullin lypsäminen onnistuu omatomisesti että ei siihen niitä kokeilu naisia tarvita. Aivan samoin kun nykyään on lähes jokaisen naisen mh laatikossa se ihana klittan härveli josta lähtee enmmän hyvänoloa kuin aina pettymistä niin miehen käytökseen kuin seksi taitoihin.

    • Epätietoisuus

      Up! Hämmentävää kyllä että nykypäivänä aina tehdään näitä ghostaamisia, viimeisin lomaromanssini tekstaili pari viikkoa tiiviisti mun kanssa. Puoliksi vitsillä ehdotin hänelle suomeen matkustamista kun hän oli minulle aiemmin lähettänyt kuvan lentojen hinnoista yms. Tämän jälkeen keskustelu jatkui suht normaalisti kunnes yhtäkkiä ei mitään. Ei onlinessa whatsappissa eikä fb:ssä. Kummassakaan ei ole estänyt, mutta puhelut eivät edes mene läpi että alkaisi hälyttämään. Vaikka olisi vaihtanut numeronsa niin luulisi että fb tiliään käyttäisi. Vaikka ei haluaisi olla tekemisissä niin laittais edes viestin että on ok. Kauhee olo kun ei tiedä. Yleensä ghostaajat blokkaa/estää somessa mut tällänen maanalle katoaminen on kyllä mullekkin uutta, luulin että oon jo kaiken nähny.

    • liispetti

      Tapailin muutaman kerran miestä, joka oli minusta alussa liiaksi asti kiinnostunut. Kiinnyin itsekin ja sanoin, että on tunteita häntä kohtaan. Tuo oli ilmeisesti liikaa, sillä mies perääntyi vähitellen ja lopetti yhteydenpidot. Vastaili alussa kohteliaana viesteihin, mutta asia tuntui hyvin selvältä. Vähän aiemmin ehdotti itse uusia treffejä.
      Että näin toimii miehet ja tälläkin ikää 45v.
      Tuokin mies toimii työkseen ihmisten parissa, joten olettaisi jonkinlaista ryhtiä olevan privaatissakin. Mutta toimii toisin kuin ohjaa.

    • voirel022

      En ole iloinen itselleni, jos en lähetä ihmisen yhteystietoja, jotka auttoivat minua palauttamaan rakastajan takaisin. Tämä voimakas oikeinkirjoittajan nimi on tohtori Akpada ja hänen yhteystiedot ovat: (akpadatemple@hotmail com) tai whatssap 27844130246 Tämä oikeinkirjoitin on niin voimakas, että hän pystyi tuomaan ex takaisin minulle 48 tunnin kuluessa ja tämä on enemmän syytä, miksi neuvon ihmisille, jotka ovat ilmoittaneet siellä suhdetta yhteyttä tohtori Akpada

    • Anonyymi

      mistä tietää onko mykkäkoulua vai ohi koko suhde ?? ilmoitti vaan kyllästynyt oleen mun aivot ??viimeks meni 2 viikkoa mutta avautui

    • Anonyymi

      mut on kans just lempattu. kolmisen vuotta passasln ja ostelin lahjoja. itse en saanut mitään vastinetta.

    • Anonyymi

      Ghostaamista kohtaavat naiset jotka rakentavat suhteitaan modernin maailman ehdoilla ja tavoilla. Miesten rooli nykymaailmassa on vetää suhdetta ja naisen tunnemaailmaa eteenpäin, tämä rooli on suhteen kannalta tuhoisa. Miehet jotka ghostaavat yksinkertaisesti kasaavat naiseen aikaa, energiaa ja vaivaa eivätkä saa takasinpäin riittävästi - eli naiset jäävät velkaa.

      Ghostaamisissa on selkeä kaava nähtävissä - mies on aina miellyttäjä, ihana, mahtava ja nainen leijailee seitsemännessä taivaassa - ja sitten "yhtääkkiä" mies lopettaa ja nainen jää passiivisesti ihmettelemään mikä tuli. Avainsana on passiivisuus - joka on ollut läsnä alusta saakka.

      Miehet eivät ole saaneet teiltä arvoa takaisinpäin. Eivät sellaista huomiota mitä itse ovat antaneet. Eivät sellaista ajankäyttöä mitä ovat itse tarjonneet.

      Ghostaaminen tapahtuu kun teidän suhdevelkanne kasvaa liian suureksi, mies ei sitä ääneen sano (eikä välttämättä tajua sitä itsekään) - vaan ghostaajan takana on yksinkertaisesti tunne siitä että jotain on loputtomasti ja peruuttamattomasti väärin, että tahtoa jatkaa ei ole. (johtuu siitä että naisen ottama velka menee liian suureksi ja mies alitajuisesti tajuaa että on aina maksajan roolissa. Miksi jatkaa?).

      Hankkikaa kuulkaa naiset terveitä suhdetaitoja ja asetakaa itsellenne oikeita aktiivisia rooleja suhteenluonnissa, tehkää oma osuutenne niin ettette jää velkaa. Silloin teitä ei ghostata koska olette kumppanimateriaalia ettekä kivireki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe