Onko makuero niin merkittävä, että kannattaa ostaa parin vuoden välein 15 euroa maksava keitin kuin 20 vuoden välein 150e keitin?
Muovirimpula vs. Moccamaster
261
3350
Vastaukset
- Anonyymi00002
15 e saa hyvän halvan vedekeittimen ja parempaa murukahvia.
- Anonyymi00003
Minä maksoin vedenkeittimestä muistaakseni 80 euroa. Teeveden keitossa lähinnä käytän, tosin silloin en vettä edes keitä.
- Anonyymi00170
Kyllä kannattaa, koska Moccamasteriin saa varaosia. Se on omasta elinympäristöstä huolehtimista. Mulla on toimiva melkein 25 vuotta vanha Masteri, ja hyvin pelittää, eikä ole edes varaosia kaivannut.
TEMU kamaa rontataan tonneittain SER jätteeseen. On se niin väärin. - Anonyymi00237
Mokka romu ei oo hyvä.
- Anonyymi00238
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minä maksoin vedenkeittimestä muistaakseni 80 euroa. Teeveden keitossa lähinnä käytän, tosin silloin en vettä edes keitä.
Minä maksoin15e ja murukahvia juon.
- Anonyymi00004
Moccis kestää halutessaan maailman tappiin. Runko lienee ainoa komponentti, jota ei saa varaosana.
- Anonyymi00008
Melkoinen rumilus se perusmalli. Niin kuin olisi insinöörin muotoilema.
- Anonyymi00016
Vesisäiliökään ei ole Moccamestaajassa irrotettava.
Mallisuoja (?) mennyt umpeen niin, että samannäköisiä hökötyksiä löytyy muistakin merkeistä.
Esim.
https://www.kitchenone.fi/p/obh-nordica-blooming-prime-kahvinkeitin_57938
https://www.kitchenone.fi/p/wilfa-cm10ab-m125-zense-alux-kahvinkeitin_64556/ - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vesisäiliökään ei ole Moccamestaajassa irrotettava.
Mallisuoja (?) mennyt umpeen niin, että samannäköisiä hökötyksiä löytyy muistakin merkeistä.
Esim.
https://www.kitchenone.fi/p/obh-nordica-blooming-prime-kahvinkeitin_57938
https://www.kitchenone.fi/p/wilfa-cm10ab-m125-zense-alux-kahvinkeitin_64556/Toki säiliön voi vaihtaa. Maksaa vajaat parikymppiä.
- Anonyymi00020
Miksi pitää kestää maailman tappi niin että kaikki putket on kalkkia täynnä...
Katkaisimet Hajoaa jo kättelyssä, kitkeryys ei poistu ensin pitää lomauttaa muutama desi läpi ennen kuin keittää.
Ei enään yhtäkään moccamasteria - Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Miksi pitää kestää maailman tappi niin että kaikki putket on kalkkia täynnä...
Katkaisimet Hajoaa jo kättelyssä, kitkeryys ei poistu ensin pitää lomauttaa muutama desi läpi ennen kuin keittää.
Ei enään yhtäkään moccamasteriaHih hih. Ottaa se koville.
Omaan 20+ vuotiaaseen on pitänyt varaosina hankkia mittalusikka ja viimeksi lasikannu, kun lohkesi reuna alkuperäisestä tiskikoneessa. Tuuninkihommina vaihdoin juoksuputken nykyversioiden monireikäiseen malliin. - Anonyymi00029
Anonyymi00019 kirjoitti:
Toki säiliön voi vaihtaa. Maksaa vajaat parikymppiä.
Siis PESEMISTÄ varten, tietenkin.
- Anonyymi00031
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hih hih. Ottaa se koville.
Omaan 20 vuotiaaseen on pitänyt varaosina hankkia mittalusikka ja viimeksi lasikannu, kun lohkesi reuna alkuperäisestä tiskikoneessa. Tuuninkihommina vaihdoin juoksuputken nykyversioiden monireikäiseen malliin.Mut kun keittiön verhot vaihtuu niin leivänpaahdin, kahvinkeitin ym. on väärän värisiä, vaihtoon 8)
- Anonyymi00032
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hih hih. Ottaa se koville.
Omaan 20 vuotiaaseen on pitänyt varaosina hankkia mittalusikka ja viimeksi lasikannu, kun lohkesi reuna alkuperäisestä tiskikoneessa. Tuuninkihommina vaihdoin juoksuputken nykyversioiden monireikäiseen malliin.Heh, se alkuperäinen mittalusikkakin on lyhytvartinen nilkki.
Lasikannun otin on vanhemmissa hankala kädessä ja koko kannu halvan oloinen.. - Anonyymi00035
Anonyymi00029 kirjoitti:
Siis PESEMISTÄ varten, tietenkin.
???
Peset vesisäiliön?
Mitä siinä käytät/säilytät, jos sen joudut pesemään? - Anonyymi00038
Anonyymi00032 kirjoitti:
Heh, se alkuperäinen mittalusikkakin on lyhytvartinen nilkki.
Lasikannun otin on vanhemmissa hankala kädessä ja koko kannu halvan oloinen..Eipä se kannu maksa kuin vajaat parikymppiä. Liukkaammin menee levylle kuin aikaisempi 20 vuoden ikäinen, vaikka päälle päin samannäköinen onkin. Kait se lasi sitten vuosien saatossa kuluu. Suunnilleen kerran viikossa tulee kannu, suppilo ja juoksuputki pestyä tiskikoneessa.
- Anonyymi00041
Anonyymi00035 kirjoitti:
???
Peset vesisäiliön?
Mitä siinä käytät/säilytät, jos sen joudut pesemään?kyllä se vaan kalkkisesta vedestä likaantuu. kaikissa keittimissä..
- Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
kyllä se vaan kalkkisesta vedestä likaantuu. kaikissa keittimissä..
Kalkinpoisto tehdään sitruunahappoa keittimen läpi valuttamalla.
Kalkkihan ei varsinaisesti ole likaa, sitähän on vedessä luonnostaan, mutta keittimen lämmitysvastuksen tehoa se voi heikentää. Tästä syystä esimerkiksi Moccamasterin keittovastukseen jätetään vettä, jottei kalkki "pala* kiinni. - Anonyymi00052
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kalkinpoisto tehdään sitruunahappoa keittimen läpi valuttamalla.
Kalkkihan ei varsinaisesti ole likaa, sitähän on vedessä luonnostaan, mutta keittimen lämmitysvastuksen tehoa se voi heikentää. Tästä syystä esimerkiksi Moccamasterin keittovastukseen jätetään vettä, jottei kalkki "pala* kiinni.En tarkoittanut sisuskalujen kalkinpoistoa vaan vesisäiliön putsausta.
- Anonyymi00059
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vesisäiliökään ei ole Moccamestaajassa irrotettava.
Mallisuoja (?) mennyt umpeen niin, että samannäköisiä hökötyksiä löytyy muistakin merkeistä.
Esim.
https://www.kitchenone.fi/p/obh-nordica-blooming-prime-kahvinkeitin_57938
https://www.kitchenone.fi/p/wilfa-cm10ab-m125-zense-alux-kahvinkeitin_64556/Wilfa alkoi teettämään kamaa Kiinassa
ja kiina tuottaa sille haisevasta muovista keittimiä.
Vedenkeitin keittää kiinalaiselle petroolimuoville
maistuvaa vettä. - Anonyymi00076
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vesisäiliökään ei ole Moccamestaajassa irrotettava.
Mallisuoja (?) mennyt umpeen niin, että samannäköisiä hökötyksiä löytyy muistakin merkeistä.
Esim.
https://www.kitchenone.fi/p/obh-nordica-blooming-prime-kahvinkeitin_57938
https://www.kitchenone.fi/p/wilfa-cm10ab-m125-zense-alux-kahvinkeitin_64556/Ei mitään statusarvoa kun kyljessä on minikokoinen tarra jossa lukee Wilfa tai OBH. Kyllä skooda ja mersukin on joiltain osin vähän samannäköisiä mutta ei skooda silti mersu ole.
- Anonyymi00088
Anonyymi00008 kirjoitti:
Melkoinen rumilus se perusmalli. Niin kuin olisi insinöörin muotoilema.
Hyvännäköinen se perusmalli on. Minä en halua kuin yhden napin. Turhia ominaisuuksia ei kaipaa
- Anonyymi00098
Anonyymi00088 kirjoitti:
Hyvännäköinen se perusmalli on. Minä en halua kuin yhden napin. Turhia ominaisuuksia ei kaipaa
Toinen nappi on hyvä, koska sillä saa puolitettua lämpölevyn tehon 70 watista 35 wattiin. Pysyy kahvi paremman makuisena.
- Anonyymi00102
Anonyymi00008 kirjoitti:
Melkoinen rumilus se perusmalli. Niin kuin olisi insinöörin muotoilema.
Maailma saisikin olla insinöörien mmuotoilema. Ihmiset keskittyisivät toimivaan käytännöllisyyteen turhamaisuuden ja estetiikan sijaan.
- Anonyymi00103
Anonyymi00020 kirjoitti:
Miksi pitää kestää maailman tappi niin että kaikki putket on kalkkia täynnä...
Katkaisimet Hajoaa jo kättelyssä, kitkeryys ei poistu ensin pitää lomauttaa muutama desi läpi ennen kuin keittää.
Ei enään yhtäkään moccamasteriaKalkinpoistoaine on sitä varten. Myös se halpiskeitin tarvitsee hoitoa kalkkikertymien vuoksi.
- Anonyymi00118
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kalkinpoisto tehdään sitruunahappoa keittimen läpi valuttamalla.
Kalkkihan ei varsinaisesti ole likaa, sitähän on vedessä luonnostaan, mutta keittimen lämmitysvastuksen tehoa se voi heikentää. Tästä syystä esimerkiksi Moccamasterin keittovastukseen jätetään vettä, jottei kalkki "pala* kiinni.Tuolla keittimellä tehdyssä sumpissa tosiaan on eltaantunut maku. Kai se johtuu siitä jatkuvasti lilluvasta vedestä, jota ei saa poius muuten kuin kääntämällä keittimen ylösalaisin.
En ymmärrä, miksi kukaan käyttää kahvinkeitintä. Viidessä minuutissa kahvi kiehuu liedellä. Vesi ja jauhot kattilaan. Kun se alkaa pohista, levy pois päältä. Saa olla jälkilämmällä muutaman minuutin. Kiehuu aikansa ja makua irtoaa paljon, eikä tule kitkerää, kuten keittimillä.
Taloudellista on kiehauttaa aamupuuro toisessa kattilassa, siirtää se syrjään ja keittää kahvi vielä kuumalla levyllä. Sen jälkeen puuro taas jälkilämmölle. Levyn tarvitsee olla päällä vain noin 15 minuuttia kaiken kaikkiaan, riippuen tietysti tehosta. - Anonyymi00148
Anonyymi00008 kirjoitti:
Melkoinen rumilus se perusmalli. Niin kuin olisi insinöörin muotoilema.
Ja monimutkainen.
- Anonyymi00153
Anonyymi00148 kirjoitti:
Ja monimutkainen.
Se onkin hyvä palikkatesti. Jos ei osaa käyttää, niin...
- Anonyymi00168
Anonyymi00008 kirjoitti:
Melkoinen rumilus se perusmalli. Niin kuin olisi insinöörin muotoilema.
Ne 10-20€ tekeleet on kuin veistoksia....
Katseletko maailmaa entisillä Tiimarin laseilla? - Anonyymi00169
Anonyymi00098 kirjoitti:
Toinen nappi on hyvä, koska sillä saa puolitettua lämpölevyn tehon 70 watista 35 wattiin. Pysyy kahvi paremman makuisena.
Tarkoitit varmaanikin sitä, että jos kahvia jää pannuun ja halutaan sen edelleen pysyvän jonkin aikaa ok lämpötasolla ilman että tulee makuun palamisen makua?
- Anonyymi00171
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vesisäiliökään ei ole Moccamestaajassa irrotettava.
Mallisuoja (?) mennyt umpeen niin, että samannäköisiä hökötyksiä löytyy muistakin merkeistä.
Esim.
https://www.kitchenone.fi/p/obh-nordica-blooming-prime-kahvinkeitin_57938
https://www.kitchenone.fi/p/wilfa-cm10ab-m125-zense-alux-kahvinkeitin_64556/Saa vesisäiliön irti, mutta miksi se pitäisi irrottaa? Takuu toki raukeaa, mutta tarvetta irroittamiseen tuskin ilmenee, jos keittimestään huolehtii muutenkin.
- Anonyymi00173
Anonyymi00020 kirjoitti:
Miksi pitää kestää maailman tappi niin että kaikki putket on kalkkia täynnä...
Katkaisimet Hajoaa jo kättelyssä, kitkeryys ei poistu ensin pitää lomauttaa muutama desi läpi ennen kuin keittää.
Ei enään yhtäkään moccamasteriaSe johtuu omasta huolimattomuudestasi. Kalkinpoisto pitää tehdä ennen kuin se on myöhäistä. Enpä usko, että tämän narun yksikään kahvikissa erottaisi eri keittimillä tehtyjä tuotoksia toisistaan, en minä ainakaan.
- Anonyymi00174
Anonyymi00029 kirjoitti:
Siis PESEMISTÄ varten, tietenkin.
Kalkinpoisto on kova sana. Sitäpaitsi, minun Masterissani vesisäiliön pohjassa on 6-koloruuvit, niin ei muuta kuin irrottamaan.
- Anonyymi00175
Anonyymi00032 kirjoitti:
Heh, se alkuperäinen mittalusikkakin on lyhytvartinen nilkki.
Lasikannun otin on vanhemmissa hankala kädessä ja koko kannu halvan oloinen..Prismastakin saa varaosia.
- Anonyymi00176
Anonyymi00035 kirjoitti:
???
Peset vesisäiliön?
Mitä siinä käytät/säilytät, jos sen joudut pesemään?Kaataa tietenkin suomalaiseen tapaan vedet pesemättömästä kahvikannustansa ja itkee, kun säiliö likaantuu ja putket tukkeutuvat.
- Anonyymi00177
Anonyymi00041 kirjoitti:
kyllä se vaan kalkkisesta vedestä likaantuu. kaikissa keittimissä..
Ei kai se Moccamaster ainoa ole, jonka säiliöön jää kalkkia, jos ei puhdista säännöllisesti?
- Anonyymi00178
Anonyymi00052 kirjoitti:
En tarkoittanut sisuskalujen kalkinpoistoa vaan vesisäiliön putsausta.
Mikä estää käyttämästä tiskiharjaa ja fairia?
- Anonyymi00179
Anonyymi00103 kirjoitti:
Kalkinpoistoaine on sitä varten. Myös se halpiskeitin tarvitsee hoitoa kalkkikertymien vuoksi.
Peräkammarin kahvinkeitin heitetään saunan taakse kun se likaantuu ja näpytellään TEMU:sta uusi tilalle.
- Anonyymi00180
Anonyymi00118 kirjoitti:
Tuolla keittimellä tehdyssä sumpissa tosiaan on eltaantunut maku. Kai se johtuu siitä jatkuvasti lilluvasta vedestä, jota ei saa poius muuten kuin kääntämällä keittimen ylösalaisin.
En ymmärrä, miksi kukaan käyttää kahvinkeitintä. Viidessä minuutissa kahvi kiehuu liedellä. Vesi ja jauhot kattilaan. Kun se alkaa pohista, levy pois päältä. Saa olla jälkilämmällä muutaman minuutin. Kiehuu aikansa ja makua irtoaa paljon, eikä tule kitkerää, kuten keittimillä.
Taloudellista on kiehauttaa aamupuuro toisessa kattilassa, siirtää se syrjään ja keittää kahvi vielä kuumalla levyllä. Sen jälkeen puuro taas jälkilämmölle. Levyn tarvitsee olla päällä vain noin 15 minuuttia kaiken kaikkiaan, riippuen tietysti tehosta.Suodatinpaperi kerää suurimman osan kahvin rasvasta, mikä on aika tärkeää kolesteroliarvojen kannalta varsinkin, jos juo paljon sumppia.
Murukahvi on kai kätevin ja terveellinen tapa valmistaa elämän eliksiiriä, mutta se ei ole kovin hyvän makuista. - Anonyymi00229
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vesisäiliökään ei ole Moccamestaajassa irrotettava.
Mallisuoja (?) mennyt umpeen niin, että samannäköisiä hökötyksiä löytyy muistakin merkeistä.
Esim.
https://www.kitchenone.fi/p/obh-nordica-blooming-prime-kahvinkeitin_57938
https://www.kitchenone.fi/p/wilfa-cm10ab-m125-zense-alux-kahvinkeitin_64556/Kyllä tuossa mun Moccamasterissa on kaks torxin kannalla pulttia vesisäiliön pohjassa.
Oltava uusi tiiviste varmasti jos tuon purkaa.
Ei oo tosin tuo kone aivan uusinta mallia. - Anonyymi00230
Anonyymi00169 kirjoitti:
Tarkoitit varmaanikin sitä, että jos kahvia jää pannuun ja halutaan sen edelleen pysyvän jonkin aikaa ok lämpötasolla ilman että tulee makuun palamisen makua?
Minulla kestää pannullisen nauttimisessa noin 1,5 tuntia aamuisin. Jollain keittimellä kahvista tuli juomakelvotonta loppuvaiheessa, kun levy piti sitä liian kuumana.
- Anonyymi00232
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vesisäiliökään ei ole Moccamestaajassa irrotettava.
Mallisuoja (?) mennyt umpeen niin, että samannäköisiä hökötyksiä löytyy muistakin merkeistä.
Esim.
https://www.kitchenone.fi/p/obh-nordica-blooming-prime-kahvinkeitin_57938
https://www.kitchenone.fi/p/wilfa-cm10ab-m125-zense-alux-kahvinkeitin_64556/Eipä niin.... Kaikki kaksi (2) ruuvia pitää sen paikallaan. 🤭
- Anonyymi00254
Anonyymi00020 kirjoitti:
Miksi pitää kestää maailman tappi niin että kaikki putket on kalkkia täynnä...
Katkaisimet Hajoaa jo kättelyssä, kitkeryys ei poistu ensin pitää lomauttaa muutama desi läpi ennen kuin keittää.
Ei enään yhtäkään moccamasteriaTyöpaikallani oli niitä mastereita useita kappaleita, ei pitänyt tippalukot ja ulkonäkö kuin vanhassa pontikkakeittämössä .
Kuluttaja lehti teki joskus kattavan tutkimuksen kahvinkeittimistä joissa keitetyn kahvin laatu testattiin mittauksin sekä sokkona kuluttajaraadilla.
Tulos oli hieman yllätys, sekä mittauksin että raadilta, paras tulos oli halvimmalla keittimellä, kahvissa juuri oikea keittolämpötila on hienon hieno, eikä sitä korvaa hinta. - Anonyymi00256
Anonyymi00008 kirjoitti:
Melkoinen rumilus se perusmalli. Niin kuin olisi insinöörin muotoilema.
Moccamaster on ruma ja ylihinnoiteltu, Noista syistä ostin Wilfa WSP-2A Svart Precision kahvinkeittimen, jonka suunnittelussa on ollut mukana maailmanmestaruuden voittanut kahvibarista ja joka on mm. voittanut muotoilupalkintoja. Wilfan keittimessä on myös ainutlaatuinen ominaisuus, vettä ei jää keittimen sisuksiin yhtään pisaraa! (Kai muistatte lomareissulta palattuanne pyöräyttää Moccamasterissanne ensin pelkkää vettä, että saatte sen keittimessä rauhassa muhineen rapaveden tilalle tuoreempaa tavaraa muhimaan?) Kevyellä pyöräytyksellä rrotettava lasinen vesisäiliö on Wilfassa iso lisäplussa. (Enpä ole kuullut, että Moccamasterin vesisäiliö olisi edes irrotettavissa ilman työkaluja, saati että varaosana saisi uuden muovisäiliön...)
- Anonyymi00257
Anonyymi00045 kirjoitti:
Kalkinpoisto tehdään sitruunahappoa keittimen läpi valuttamalla.
Kalkkihan ei varsinaisesti ole likaa, sitähän on vedessä luonnostaan, mutta keittimen lämmitysvastuksen tehoa se voi heikentää. Tästä syystä esimerkiksi Moccamasterin keittovastukseen jätetään vettä, jottei kalkki "pala* kiinni.Sitä vettä muhii sitten melkein kupillinen ja se ällöttää kun keitintä ei käytetä päivittäin. 🤢
- Anonyymi00258
Anonyymi00153 kirjoitti:
Se onkin hyvä palikkatesti. Jos ei osaa käyttää, niin...
Ei tarvitse olla edes Parkinsonin tautia, kun ne kannet tuppaa tippumaan. Niistä ei saa kiinni eivätkä ne asetu helposti paikalleen.
Ei ole suunnittelijalla pahemmin järki päätä pakottanut.
- Anonyymi00005
Mulla on mökillä Moccamaster ja kaupungissa 25 vuotta vanha muovirimpula, enkä ole huomannut niiden tekemissä kahveissa eroja.
- Anonyymi00010
Sama huomio.
- Anonyymi00021
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sama huomio.
Hyvä vesi auttaa,,ei mitään Kittilän Levin vettä vaan kunnollista niin auttaa.
- Anonyymi00028
Anonyymi00021 kirjoitti:
Hyvä vesi auttaa,,ei mitään Kittilän Levin vettä vaan kunnollista niin auttaa.
Vissyvedestä saa suolotkin mukaan. Jotkut laittaa kahviin voitakin (huom.ei voista valmistettua takkia).
- Anonyymi00033
Anonyymi00021 kirjoitti:
Hyvä vesi auttaa,,ei mitään Kittilän Levin vettä vaan kunnollista niin auttaa.
Ai nyt Moccis tarvitsee huippuvettäkin, kelpaako pullotettu kaupasta??
:D - Anonyymi00090
Jos mökki jää talveksi kylmilleen, niin on syytä muistaa tyhjentää vastukseen jäävä vesitilkka, jottei riko jäätyessään laitetta.
- Anonyymi00096
Itse ostin 50 € Braunin valmistaman peruskeittimen. Tuo 10 kupin keitin on lisäksi fyysisesti varsin pieni, eikä siten vie paljoa tilaa. Parasta siinä on kuitenkin se, että se tiputtaa todella kuumaa kahvia. Olen siihen niin tyytyväinen, että ostin toisen samanlaisen mökille.
- Anonyymi00101
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sama huomio.
älkää ostako mitään
- Anonyymi00108
Anonyymi00090 kirjoitti:
Jos mökki jää talveksi kylmilleen, niin on syytä muistaa tyhjentää vastukseen jäävä vesitilkka, jottei riko jäätyessään laitetta.
Ei jää kylmilleen, ku oon siellä talvellakin joka viikonloppu + kaikki vapaat. 👍
- Anonyymi00130
Anonyymi00028 kirjoitti:
Vissyvedestä saa suolotkin mukaan. Jotkut laittaa kahviin voitakin (huom.ei voista valmistettua takkia).
Koni halpis suodattaa liian kylmällä vedellä
Mocca Masters Issa on termostaatti joka säätää veden ihanteelliseksi - Anonyymi00150
Ei niissä olekaan eroja.
- Anonyymi00181
Anonyymi00101 kirjoitti:
älkää ostako mitään
älkää varsinkaan kirjoittako mitään
- Anonyymi00006
Markettikeittimellä (Moccamaster siis) elvistelemällä voi tietenkin yrittää nostaa itsetuntoaan, jos se on kovin matala.
- Anonyymi00182
kuka mitenkin, mutta minulle se varaosien saanti ja elinikä ovat tärkeintä
- Anonyymi00007
Nuo halvat muovirimpulat ei edes lämmitä vettä ja kahvia riittävästi ja nehän haisevat halvalle muoville, mitähän lie niistä irtoaa veteen? Niiden putkisto on muovia ja silikonikumia ja niistä irtoaa ties mitä.
Kunnon keittimen kun puhdistaa muutaman kerran vuodessa, niin se on kuin uusi.- Anonyymi00009
Heh, no Moccamasterin ongelma juurikin on se viileä kahvi, notta kupin paras kaveri on mikrouuni. 15 sekkaa riittää. 1520 Watin laite ei jaksa...!
Onneton vuotava tippalukko lienee uudemmissa korjattu.
Myin oman Moccikseni aikoinaan Huuto.netissä poies. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Heh, no Moccamasterin ongelma juurikin on se viileä kahvi, notta kupin paras kaveri on mikrouuni. 15 sekkaa riittää. 1520 Watin laite ei jaksa...!
Onneton vuotava tippalukko lienee uudemmissa korjattu.
Myin oman Moccikseni aikoinaan Huuto.netissä poies.Hih hih. Palstaköyhäkin saapui ketjuun kadehtimaan meitä keitinten Rolls-Roycea käyttäviä Mersu-kuskeja.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Hih hih. Palstaköyhäkin saapui ketjuun kadehtimaan meitä keitinten Rolls-Roycea käyttäviä Mersu-kuskeja.
Typerää ulinaa typerästä asiasta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Hih hih. Palstaköyhäkin saapui ketjuun kadehtimaan meitä keitinten Rolls-Roycea käyttäviä Mersu-kuskeja.
Oletko se sama laphalainen, joka raivosi Puikhula--pottujen ylivoimaisuudesta HEHEE
- Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
Oletko se sama laphalainen, joka raivosi Puikhula--pottujen ylivoimaisuudesta HEHEE
Mene kouluun.
- Anonyymi00012
Suppilo ja suodatinpussi riittää aamukahvin keittoon. Keitintä ei ole ollut vuosiin.
- Anonyymi00013
Ilmeisesti et ole työelämässä.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ilmeisesti et ole työelämässä.
Mistä niin päättelet?
- Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mistä niin päättelet?
Siitä kun on aikaa valmistaa kahvia pitkän kaavan mukaan.
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Siitä kun on aikaa valmistaa kahvia pitkän kaavan mukaan.
On nopeampi kuin keitin. Vedenkeittimessä lämmittää kupillisen minuutissa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00026 kirjoitti:
On nopeampi kuin keitin. Vedenkeittimessä lämmittää kupillisen minuutissa.
No ei tosiaankaan ole. Minä valmistan aamulla kahvia 7 kupillista, eli kolme mukillista. Ehtii kahvin valuessa syödä leivät ja juoda mehua. Sitten kahvilla päivä käyntiin.
Mökillä on tuollainen suppilosysteemikin, kun ei ole sähköjä, mutta pannukahvia tulee enimmäkseen tehtyä. - Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
No ei tosiaankaan ole. Minä valmistan aamulla kahvia 7 kupillista, eli kolme mukillista. Ehtii kahvin valuessa syödä leivät ja juoda mehua. Sitten kahvilla päivä käyntiin.
Mökillä on tuollainen suppilosysteemikin, kun ei ole sähköjä, mutta pannukahvia tulee enimmäkseen tehtyä.No yhteen kuppiin on tehokas, muuten häviää keittimelle.
- Anonyymi00044
Anonyymi00030 kirjoitti:
No ei tosiaankaan ole. Minä valmistan aamulla kahvia 7 kupillista, eli kolme mukillista. Ehtii kahvin valuessa syödä leivät ja juoda mehua. Sitten kahvilla päivä käyntiin.
Mökillä on tuollainen suppilosysteemikin, kun ei ole sähköjä, mutta pannukahvia tulee enimmäkseen tehtyä.Minä ainakin syön leivät aina kahvin kanssa.
- Anonyymi00054
Anonyymi00044 kirjoitti:
Minä ainakin syön leivät aina kahvin kanssa.
Minä en syö kahvin kanssa mitään.
- Anonyymi00183
Anonyymi00022 kirjoitti:
Siitä kun on aikaa valmistaa kahvia pitkän kaavan mukaan.
Induktioliedellä vesi kypsyy 30 sekunnissa, ja ei kuin vain kuppiin ja peri lusikallista EXTRA murukahvia - on nopeaa ja halpaa, eikä koskaan tarvitse sietää turhaa kahviseuraa
- Anonyymi00226
Anonyymi00183 kirjoitti:
Induktioliedellä vesi kypsyy 30 sekunnissa, ja ei kuin vain kuppiin ja peri lusikallista EXTRA murukahvia - on nopeaa ja halpaa, eikä koskaan tarvitse sietää turhaa kahviseuraa
Miten vettä voi kypsentää?
- Anonyymi00018
On todella monta merkkiä jotka ovat parempia kuin mokkamasterit, jotka ovat kömpelöitä käyttää, teho yhtä paljon, putki astian pohjaan , ym ym mutta ei niin paljon jää vanhaa vettä kuin mokkamastereissa sinne olemaan..
- Anonyymi00025
Mistä saat uutta vettä? Sama vesi on kiertänyt maapallolla miljardeja vuosia 😂
- Anonyymi00085
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mistä saat uutta vettä? Sama vesi on kiertänyt maapallolla miljardeja vuosia 😂
Vetyä polttamalla tulee vain vettä .
- Anonyymi00109
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mistä saat uutta vettä? Sama vesi on kiertänyt maapallolla miljardeja vuosia 😂
Jep, ja sinun atomeista (lukumääräisesti, eli ei massasta) yli puolet on alkuräjähdyksen ajalta 💥
- Anonyymi00119
Anonyymi00109 kirjoitti:
Jep, ja sinun atomeista (lukumääräisesti, eli ei massasta) yli puolet on alkuräjähdyksen ajalta 💥
Höpö höpö.
- Anonyymi00122
Anonyymi00119 kirjoitti:
Höpö höpö.
Ihmisen kehon atomeista huikeat 62–63 prosenttia on vetyä. Koska vetyatomi on äärimmäisen pieni ja kevyt, sen osuus ihmisen kokonaispainosta on kuitenkin vain noin 10 prosenttia.
Ja tiedätkö milloin se vety syntyi? Eli höpö höpö itsellesi, taukki. - Anonyymi00184
Jos käytät päivittäin, vesi on päivän vanhaa. Masteriin voi kuumana myös lisätä vettä, kun säiliö on tyhjä eivätkä purut lennä höyryn mukana seinille.
- Anonyymi00024
Mökillä on moccamaster keittiössä näkyvällä paikalla. Kyllä näkee kuinka naapuria kadettaa ja v ituttaa kun joskus käy kyläilemässä.
- Anonyymi00034
Ei vaikuta kovin mielenkiintoiselta tuo sinunkaan elämäsi.
- Anonyymi00037
Niin pienellä masiinalla voi pitää laphalaisen itsetuntoa pystyssä....HEH
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Niin pienellä masiinalla voi pitää laphalaisen itsetuntoa pystyssä....HEH
Nauratko aina omille höpinöillesi?
- Anonyymi00042
Anonyymi00039 kirjoitti:
Nauratko aina omille höpinöillesi?
>>Hih hih. Palstaköyhäkin saapui ketjuun kadehtimaan meitä keitinten Rolls-Roycea käyttäviä Mersu-kuskeja.<<
+Tuo Mocca-intoilija ainakin nauraa - Anonyymi00043
Oli kuulemma hirvipeijaisissa simapäissään tilittänyt että kyllä meillekin joskus vielä aito moccamaster saadaan hankittua.
- Anonyymi00106
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ei vaikuta kovin mielenkiintoiselta tuo sinunkaan elämäsi.
Tai naapurin elämä.....🤣🤣🤣
- Anonyymi00116
Anonyymi00039 kirjoitti:
Nauratko aina omille höpinöillesi?
HeH
- Anonyymi00185
Anonyymi00037 kirjoitti:
Niin pienellä masiinalla voi pitää laphalaisen itsetuntoa pystyssä....HEH
tai naapurin alamaissa
- Anonyymi00040
Hyvä vesi on kaiken perusta. San Pellegrinon pullovettä käytän yleensä.
- Anonyymi00046
Mutteripannulla saa hyvät mokat.
- Anonyymi00047
Lähdevesi on parempaa kuin pullossa viikkoja seissyt San Pellegrinon vesi.
- Anonyymi00048
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mutteripannulla saa hyvät mokat.
Ihan ok. Arkiaamuisin ei jaksa sitä viritellä ja putsailla.
- Anonyymi00051
Anonyymi00047 kirjoitti:
Lähdevesi on parempaa kuin pullossa viikkoja seissyt San Pellegrinon vesi.
Lähdevettä ei ole puhdistettu. Saat samalla kolibakteerit sun muut herkut.
- Anonyymi00058
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mutteripannulla saa hyvät mokat.
Toimiiko tällainen VAKUUMIKEITIN oikeesti? Vetää kuuman veden yläsäiliöön - en ole ikinä moista nähnyt!!
Meneekö vakio kaasusäiliö tuohon??
https://www.youtube.com/watch?v=fjPnC7ZesmU - Anonyymi00063
Anonyymi00051 kirjoitti:
Lähdevettä ei ole puhdistettu. Saat samalla kolibakteerit sun muut herkut.
Tuusulassa
saa sammakonkutua hanavedestä. - Anonyymi00066
Anonyymi00051 kirjoitti:
Lähdevettä ei ole puhdistettu. Saat samalla kolibakteerit sun muut herkut.
Et sit ymmärrä asiasta mitään.
- Anonyymi00068
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tuusulassa
saa sammakonkutua hanavedestä.Keravalla vettä purkitetaan ja myydään Koff-merkkisenä.
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Keravalla vettä purkitetaan ja myydään Koff-merkkisenä.
Ja poron kusta myydään Lapinkultana.
- Anonyymi00071
Anonyymi00068 kirjoitti:
Keravalla vettä purkitetaan ja myydään Koff-merkkisenä.
Tuusulassa lähteen päälle kipattiin
bensa- aseman saastuttamaa jätemaata,
vesi alkoi haista bensalle. - Anonyymi00080
Anonyymi00051 kirjoitti:
Lähdevettä ei ole puhdistettu. Saat samalla kolibakteerit sun muut herkut.
Lähdevesi on puhdasta. Voit tutkituttaa sen itse jos haluat. Yleiset lähteet tutkitaan kaupunkien ja kuntien laskuun. Lähdevesi maistuu paremmalle kuin raanavesi, johtuu siitä ettei siihen ole lisätty mitään lisäaineita.
Ja maistuu kahvissa kun paremmalle. - Anonyymi00082
Anonyymi00080 kirjoitti:
Lähdevesi on puhdasta. Voit tutkituttaa sen itse jos haluat. Yleiset lähteet tutkitaan kaupunkien ja kuntien laskuun. Lähdevesi maistuu paremmalle kuin raanavesi, johtuu siitä ettei siihen ole lisätty mitään lisäaineita.
Ja maistuu kahvissa kun paremmalle.Ja missä tuo lähteesi sijaitsee?
Tutkitutat aina veden puhtauden, ettei ole linnut tai myyrät käyneet paskomassa? - Anonyymi00091
Anonyymi00082 kirjoitti:
Ja missä tuo lähteesi sijaitsee?
Tutkitutat aina veden puhtauden, ettei ole linnut tai myyrät käyneet paskomassa?Kaupungin tekemät testit lähteestä. Kaikki kunnossa.
Lähteen vesi tulee maanalta ja on puhdasta pohjavettä ilman kemikaaleja.
Esim. Helsingin vesi tulee päijänteestä ja ihmiset uidessaan siellä jotkut pissaavat veteen. - Anonyymi00095
Anonyymi00091 kirjoitti:
Kaupungin tekemät testit lähteestä. Kaikki kunnossa.
Lähteen vesi tulee maanalta ja on puhdasta pohjavettä ilman kemikaaleja.
Esim. Helsingin vesi tulee päijänteestä ja ihmiset uidessaan siellä jotkut pissaavat veteen.Ja kaupunki käy tarkastamassa monta kertaa päivässä, ettei eläimet ole käyneet lähteeseen ulostamassa? Tuskinpa uskot tuohon tarinaasi itsekään.
Vesijohtovesi on vesilaitoksissa puhdstettua. Kaivo- ja lähdevesi on hasardia käyttäjälleen. Mielummin käytän pullovettä vieraassa paikassa, jonka laatu on tarkastettu pakkausvaiheessa. - Anonyymi00110
Anonyymi00091 kirjoitti:
Kaupungin tekemät testit lähteestä. Kaikki kunnossa.
Lähteen vesi tulee maanalta ja on puhdasta pohjavettä ilman kemikaaleja.
Esim. Helsingin vesi tulee päijänteestä ja ihmiset uidessaan siellä jotkut pissaavat veteen.Entä kalat? 🤭
- Anonyymi00111
Anonyymi00095 kirjoitti:
Ja kaupunki käy tarkastamassa monta kertaa päivässä, ettei eläimet ole käyneet lähteeseen ulostamassa? Tuskinpa uskot tuohon tarinaasi itsekään.
Vesijohtovesi on vesilaitoksissa puhdstettua. Kaivo- ja lähdevesi on hasardia käyttäjälleen. Mielummin käytän pullovettä vieraassa paikassa, jonka laatu on tarkastettu pakkausvaiheessa.Muovipullotettu vesi on myös monesti lähdevettä. Pitkään seisonut vesi tahtoo limottua.
- Anonyymi00114
Anonyymi00111 kirjoitti:
Muovipullotettu vesi on myös monesti lähdevettä. Pitkään seisonut vesi tahtoo limottua.
Helsingin vesi tulee päijänteestä. Kukapa tarkastaa päijänteen veden ja poistaa siitä ulosteet.... 🤬🤬🤬
- Anonyymi00120
Anonyymi00071 kirjoitti:
Tuusulassa lähteen päälle kipattiin
bensa- aseman saastuttamaa jätemaata,
vesi alkoi haista bensalle.Saiko rikollinen edes rangaistusta?
- Anonyymi00123
Anonyymi00114 kirjoitti:
Helsingin vesi tulee päijänteestä. Kukapa tarkastaa päijänteen veden ja poistaa siitä ulosteet.... 🤬🤬🤬
Kyllä järvet on aikaisempia aina kun pohjavesi.
- Anonyymi00124
Anonyymi00123 kirjoitti:
Kyllä järvet on aikaisempia aina kun pohjavesi.
Tietenkin järvet on likaisempia kuin pohjavesi.
- Anonyymi00186
Mä tilaan ekovettä suoraan Venezuelasta Salto Engelin putouksesta. Siihen Jamaikan Mountain Bluea sekaan, niin johan tuntee itsensä ihmiseksi, joka ansaitsee vain parasta.
- Anonyymi00187
Anonyymi00080 kirjoitti:
Lähdevesi on puhdasta. Voit tutkituttaa sen itse jos haluat. Yleiset lähteet tutkitaan kaupunkien ja kuntien laskuun. Lähdevesi maistuu paremmalle kuin raanavesi, johtuu siitä ettei siihen ole lisätty mitään lisäaineita.
Ja maistuu kahvissa kun paremmalle.Makuasioista kannattaa kiistellä, ja väitän, että kukaan ei maista esimerkiksi Helsingin veden ja pullosellaisen eroa.
- Anonyymi00188
Anonyymi00091 kirjoitti:
Kaupungin tekemät testit lähteestä. Kaikki kunnossa.
Lähteen vesi tulee maanalta ja on puhdasta pohjavettä ilman kemikaaleja.
Esim. Helsingin vesi tulee päijänteestä ja ihmiset uidessaan siellä jotkut pissaavat veteen.Jä minä taas pissaan täällä siihen samaan veteen, ja kierto on taattu. Ehkä siinä välissä tapahtuu jotain, esimerkiksi otsonointia ja muuta.
- Anonyymi00189
Anonyymi00110 kirjoitti:
Entä kalat? 🤭
Eihän Helsingin hanoista kaloja saa. Harmi.
- Anonyymi00190
Anonyymi00114 kirjoitti:
Helsingin vesi tulee päijänteestä. Kukapa tarkastaa päijänteen veden ja poistaa siitä ulosteet.... 🤬🤬🤬
HSY, mikäli et tiennyt.
- Anonyymi00210
Anonyymi00190 kirjoitti:
HSY, mikäli et tiennyt.
Tietenkin virtaava lähdevesi on raikkaampaa kuin pullossa viikkoja seissyt vesi. Hanavedessä on aivan liikaa kemikaleja että se voisi olla kenenkään lemppari.
- Anonyymi00216
Anonyymi00058 kirjoitti:
Toimiiko tällainen VAKUUMIKEITIN oikeesti? Vetää kuuman veden yläsäiliöön - en ole ikinä moista nähnyt!!
Meneekö vakio kaasusäiliö tuohon??
https://www.youtube.com/watch?v=fjPnC7ZesmUMeillä oli tuommoinen keitin 70-luvulla ja se toimi. Kaasupullosta en tiedä koska kahvinkeitto tapahtui sähkölevyllä.
- Anonyymi00049
Rahamiehet käyttää kapselikeittimiä.
- Anonyymi00060
Jotkut muut juojat jopa ihonalaista..
- Anonyymi00050
Yleensä Bemaria pidetään peniksen jatkeena, mutta joillekin näyttää menevän jatkeesta joka mökistä löytyvä kahvinkeitinkin.
- Anonyymi00056
Köyhyyden merkki, jos ei ole Moccamasteria. Hävettäisi kyllä.
- Anonyymi00062
NAPPIIN...siksi niitä on kiva hypittää,
- Anonyymi00113
vieläkö tätä moccamasteria joku luulee jotenkin erityiseksi. Kuinka juntti pitää olla.
- Anonyymi00191
Joka naisella varsinkin.
- Anonyymi00192
Anonyymi00113 kirjoitti:
vieläkö tätä moccamasteria joku luulee jotenkin erityiseksi. Kuinka juntti pitää olla.
Lue enemmän, niin luulet vähemmän. Esimerkiksi tämä ketju.
- Anonyymi00053
Ensimmäinen muovirimpula kesti 20 v ja
sittemmin kiina on tuottanut
koko ajan heikkenevää kamaa.- Anonyymi00065
Moccamaster valmistetaan Alankomaissa, joka boikotoi Euroviisuja.
- Anonyymi00055
Ei kannata maksaa mokkamaterin hintaa.
Suomessa on alueita, missä vesi hajoittaa laitteet.
Vedenkeittimet ja kahvinkeittimet. - Anonyymi00057
En ymmärrä mikä niissä mokkamastereissa kiinnostaa. Kahvi on kahvia, keitti sen millä tahansa kuumentavalla päristimellä. Itse tykkään keskihalvoista kahvinkeittimistä ja ostan sellaisen desing mallin kun tykkään jännistä jutuist.
- Anonyymi00061
Ja sais pysyä kahvi kuumana muutaman tunnin putelissa. Moccamaster on avoin lasikippo. Joka työpaikalla niitä näkyy olevan.
- Anonyymi00067
Kahvia ei siis keitetä, vaan uutetaan noin 95-asteisella vedellä. Tuo veden lämpötilan hallinta on halpojen yhden vastuksen keitinten ongelma, kun niihin kertyy vanhemmiten kalkkia.
Perusidea on kyllä simppeli. - Anonyymi00099
Anonyymi00067 kirjoitti:
Kahvia ei siis keitetä, vaan uutetaan noin 95-asteisella vedellä. Tuo veden lämpötilan hallinta on halpojen yhden vastuksen keitinten ongelma, kun niihin kertyy vanhemmiten kalkkia.
Perusidea on kyllä simppeli.Keitin tulee huoltaa ja kalkki poistaa säännöllisin väliajoin. Asia on simppeli ja lukee laitteen käyttö-oheissa. Itselläni on halpa keitin, tosin hyvä merkki ja se kuumentaa veden todella kuumaksi.
- Anonyymi00121
Anonyymi00067 kirjoitti:
Kahvia ei siis keitetä, vaan uutetaan noin 95-asteisella vedellä. Tuo veden lämpötilan hallinta on halpojen yhden vastuksen keitinten ongelma, kun niihin kertyy vanhemmiten kalkkia.
Perusidea on kyllä simppeli.Minä kyllä keitän, teräskattilassa. Tulee pehmeänmakuista täyteläistä kunnon kahvia, ei muovivekottimessa lilluneen veden kitkerää jatketta.
- Anonyymi00064
Eikö helpompi valmis kahvia , vähän murua vaan sekoittaa kuuma veteen? Näissä laadut korkeat ja ei tule haisevia suodattimia jne..
- Anonyymi00070
Helpompaa ehkä, muttei maistu oikein hyvälle kuten "tuorekahvi". Hätävarana ja retkikäytössä menettelee.
- Anonyymi00072
Ainakin Melittalta löytyy perinteisen mallin keitin, joka on paljon parempi ja puolet halvempi. Helpompi puhditettavuus ja kestävämpi rakenne kuin Moccamasterilla.
- Anonyymi00073
Moccamaster kestää eliniän, joten miksi pitäisi olla kestävämpi?
- Anonyymi00074
Ei tässä nyt halpaa ole oltu etsimässäkään.
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Ei tässä nyt halpaa ole oltu etsimässäkään.
Toimeentulotuella ostaa 3 Moccamasteria kuukausessa.
- Anonyymi00077
Anonyymi00073 kirjoitti:
Moccamaster kestää eliniän, joten miksi pitäisi olla kestävämpi?
Moccamaster alkaa vuotaa jossakin vaiheessa. Osatkin rikkoutuvat. Hankala käyttää. Ja keittimen vesisäiliö on vaikea puhdistaa.
Muovirimpuloita oli silloin kun keittimet yleistyivät. Nykyään paremmat rimpulat ovat parempia kuin Moccamaster, joka on kuin lego-palikka. - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Moccamaster alkaa vuotaa jossakin vaiheessa. Osatkin rikkoutuvat. Hankala käyttää. Ja keittimen vesisäiliö on vaikea puhdistaa.
Muovirimpuloita oli silloin kun keittimet yleistyivät. Nykyään paremmat rimpulat ovat parempia kuin Moccamaster, joka on kuin lego-palikka.Milloin alkaa vuotamaan? Olen jo lähes 30 vuotta odottanut. Näyttäisi että ehdin kuolla ennen sitä.
- Anonyymi00107
Anonyymi00073 kirjoitti:
Moccamaster kestää eliniän, joten miksi pitäisi olla kestävämpi?
Jollain se elinikä on lyhyempi kuin toisilla....
- Anonyymi00193
Anonyymi00077 kirjoitti:
Moccamaster alkaa vuotaa jossakin vaiheessa. Osatkin rikkoutuvat. Hankala käyttää. Ja keittimen vesisäiliö on vaikea puhdistaa.
Muovirimpuloita oli silloin kun keittimet yleistyivät. Nykyään paremmat rimpulat ovat parempia kuin Moccamaster, joka on kuin lego-palikka.Kuten sanoin: mulla on ollut 25 vuotta käytössä eikä edes varaosia ole tarvinnut ostaa.
- Anonyymi00235
Anonyymi00073 kirjoitti:
Moccamaster kestää eliniän, joten miksi pitäisi olla kestävämpi?
Jos kohta saa pillereitä, joita syömällä elää vähintään 210 vuotta, rupeaa elämän aikana tarvitsemaan nykyistä paljon kestävämpiä tavaroita.
- Anonyymi00259
Anonyymi00073 kirjoitti:
Moccamaster kestää eliniän, joten miksi pitäisi olla kestävämpi?
Minulla lojuu varastossa moccamaster jonka keittovastus on rikki. Oli niin kallis varaosa, että ostin uuden keittimen kun virtakytkinkin temppuili.
- Anonyymi00079
Kotona Braunin keitin, ollut jo yli 20v.
Töissä Moccamastereita.
Muutama hajonnut, ei pysy väliputki paikallaan tms.
Kotona kahvi on aina parempaa :D
Samoja kahveja keitän, pääasiassa Mokkaa ja Katriinaa.- Anonyymi00081
Mulla hajosi kotona Braun jo vuosia sitten. Työpaikan Moccamaster tuntuu kestävän vuoskikymmeniä. Nykyään juonkin kahvia enää vaini töissä.
- Anonyymi00083
Ei Moccamasteria tarvitse 20 vuoden välein uusia.
- Anonyymi00084
Melitta LookMotion on keittänyt hyvät sumpit jo 17 vuotta,
ja keittää edelleenkin.
Saksassa valmistettu,kahdella vastuksella,hyvä keitin.
Valmistus on jo lopetettu. - Anonyymi00086
Suodatinkannun läpi vesi, sitten bilteman 10€ vedenkeittimellä kiehuvaksi, lusikallinen Tansanialaista africafe pikakahvijauhetta, siitä ei kahvi paljon voi parantua. Afrikafeeta vain saa harvoista paikoista, itse olen ostanut viherjuurei -myymälöistä tai tilannut Tampereen kehitysmaakauppasta. Hinta melko korkea (8,99€/100g viherjuuressa), mutta jauhe on riittoisaa.
- Anonyymi00087
Kalliimmaksi tulee ostaa paska keitin kuin Master. Mulla on yli kymmenen vuotta ollut tuo maisteri ja toivon että menisi epäkuntoon. Ei vaan mene.
Ainoa pieni vika on se kuminen o-rengas joka on kulunut siinä kapulan juuressa joka pudottaa vettä kahviin. Ei meinaa aina se kapula pysyä paikoillaan. Meillä on vastaava uusi laite odottanut paketissa yli kymmenen vuotta jonka haluaisin ottaa käyttöön mutta en voi. Positiivinen ongelma- Anonyymi00093
Samoin.
Toivoin siitä Masterista päästävän eroon, ettei tarvi lämmintä kahvia käydä mikrossa kuumentamassa loppuelämäänsä - myin sen muutamalla kympillä sitten pois.
Tippalukko ihmeen alkeelliinen, ei ihme , ettei pitänyt aina.
Sinänsä kahvi oli hyvänmakuista.
Monella halpiskeittimellä saa kuumempaa kahvia.
Masterin mallisia "rehutorneja" on jo muistakin merkeistä saatavilla: Hayden, OBC Nordica,Wilfa jne.
Ei niin ylihinnoiteltuja.
Pistä Masteri myyntiin netissä , voit saada kelpo hinnan. Merkki-uskovaisia riittää.
- Anonyymi00089
Kyllä moccamasterin paljon tiuhemmin joutuu vaihtaa tuolle ajalle, 5-6 jos ahkerassa, esim. työpaikka(käytössä).
Kaikista paras on perinteisenmallinen teräspannu, joka Elrodin ja Sorsakosken vanhojen mallien yhdistelmä, nyk. merkki Opa jonka alihankintana tekevät kotimaiset metallipajat.
Ei muovia eikä myrkkyjä ja kestää vaikka perinnöksi saakka.- Anonyymi00194
Kolesteroli 5,6.
- Anonyymi00092
Perus Braun-keitin hyvin kestänyt jo yli 10 vuotta. Maku hyvä. Välillä kavinkeittimen puhdistusgeelillä puhdistus.
- Anonyymi00094
Uskon tuon..ei sitä tarvi 250 euroa maksaa saadakseen kestävän ja hyvän keittimen.
Philipsillä on myös ollut laadukkaita.
- Anonyymi00097
Veden keitin ja suppilo suodattimelle. Toimii.
- Anonyymi00100
Työttömälle ja eläkeläiselle sopii, ja muille kenellä on aikaa olla kiinni kahvin valmistuksessa. Muistaa samalla, ettei kahvia saa uuttaa kiehuvalla vedellä, koska silloin kahvista tulee kitkerää.
- Anonyymi00136
Joo, noin suodattivat kahvia vanhempanikin - tämä tosin 60-luvulla.
- Anonyymi00105
Voiko enää keksiä turhanpäiväisempää asiaa josta vängätä?
- Anonyymi00195
Kyllä: politiikka.
- Anonyymi00236
Anonyymi00195 kirjoitti:
Kyllä: politiikka.
Ja uskonasiat.
- Anonyymi00115
>>Moccis kestää halutessaan maailman tappiin. Runko lienee ainoa
komponentti, jota ei saa varaosana.>>
Ei kestä maailman tappiin asti. Lämpölevy ei toimi enää kovinkaan kummoisesti 7 v. vanhassa Moccamasterissa.
Jos kahvi seisoo levyllä yli 10 minuuttia, niin joka kupillinen pitää lisälämmittää mikrossa.- Anonyymi00128
Sama kokemus..
- Anonyymi00117
Moccamaster nyt vaan on rahaväen kahvinkeitin.
- Anonyymi00129
Ai jaa. Suomessa sitten riittää tuota rahaväkeä. Tuohan löytyy suunnilleen joka mökistä.
- Anonyymi00196
Jaa, määki taian sitte olla rahaväkeä! You made my day bro.
- Anonyymi00239
Nykyään se on selvästi kalliimpi kuin viisi vuotta sitten. Eikä nykyään saa sitä yhden katkaisimen keitintä muuta kuin ostamalla käytetyn. Niissä on ollut jo vuosia kaksi katkaisinta, joka on nostanut hintaa omalta osaltaan. Ja jotkut värit nostaa hintaa lisää.
Hyvä keitin tuo on. Kiinalaiset varmaan alkaa tehdä Moccamasterista halppiskopiota merkillä mokamaisteri, joka maksaa alle puolet Moccamasterista ja kestää tuurilla enintään vuoden.
- Anonyymi00125
Minulla oli severin merkkinen uudehko kahvinkeitin n 1200w teho ja ostin moccamasterin noin 1600w sen lisäksi.
Laitoin molempiin saman määrän vettä ja puruja ja annoin kahvin tippua.
Ero oli merkittävä , moccamasterin kahvi oli paljon parempaa ja täyteläisempää sekä myös kuumempaa.
Tuo tehokkampi vastus sen kuulemma tekee. Valitsisin ilman muuta moccamasterin.
(Moccamaster ei sponsoroi minua enkä saa heiltä korvausta lausunostani ). - Anonyymi00127
Moccamaster alkoi tympiä, koska se ei keittänyt riittävän kuumaa kahvia. Tästä on jo pari vuosiymmentä.
Talvella olin kylässä, jossa tarjottiin uudehkolla Masterilla tehtyä - ja taas samaa lämmintä kahvia, mutta en iljennyt toki huomauttaa.
Electroluxilla ja jopa halvalla IDEALE+ -keittimellä keitettyä kaffia olen vieraissa saanut ja yllättävän kuumaa sekä täyteläistä, ei silti kitkerää. - Anonyymi00131
2005 ja sitä vanhemmissa ei ollut lainkaan automaattista virrankatkaisua. Työpaikalla kerran oli Moccamaster unohtunut yöksi päälle, ja kahvi oli palanut koppuraksi lasipannuun kiinni. No sinä aamuna työporukka ei sitten saanut kahvia juodakseen. Uusi lasikannu siihen keittimeen oli aika hintava, muistaakseni n. 24 euroa.
- Anonyymi00197
Ei noin. Pitää ostaa TEMUsta 5€ keitin, ja kun kannu palaa pohjaan, niin ei kuin vain sekajätteeseen, ja uutta tilaamaan. Se on suomalaista miestä!
- Anonyymi00132
Moccamasterin lämmittämä vesi on tismalleen oikean lämpötilaista, eli 94–96-asteista osuessaan kahvijauheeseen. Siksi sillä valmistettu kahvi maistuu hyvälle.
- Anonyymi00133
Se on vain mainos, Tekniikanmaailman testin mukaan vesi oli 90.
- Anonyymi00134
Anonyymi00133 kirjoitti:
Se on vain mainos, Tekniikanmaailman testin mukaan vesi oli 90.
Eivät taida edes mainostaa tuota. Kuluttaja-lehden certaiussa oli tuo 94 astetta mitattu Moccamasterissa. Braun jäi 71 asteeseen,
- Anonyymi00135
AI..
Vaalea paahto:
Vaatii kuumemman veden (94–96 °C). Viileä vesi jättää kahvin helposti valjuksi ja korostaa ikävää pistävää hapokkuutta.
Tumma paahto:
Vaatii viileämmän veden (n. 88–92 °C). Tummapaahtoinen kahvi on huokoisempaa ja uuttuu herkemmin; liian kuuma vesi polttaa kahvin ja tuo esiin kitkeriä tai palaneita makuja. - Anonyymi00139
Anonyymi00135 kirjoitti:
AI..
Vaalea paahto:
Vaatii kuumemman veden (94–96 °C). Viileä vesi jättää kahvin helposti valjuksi ja korostaa ikävää pistävää hapokkuutta.
Tumma paahto:
Vaatii viileämmän veden (n. 88–92 °C). Tummapaahtoinen kahvi on huokoisempaa ja uuttuu herkemmin; liian kuuma vesi polttaa kahvin ja tuo esiin kitkeriä tai palaneita makuja.Annostele kahvi oikein.
Kahvin annostelu riippuu kahvilaadusta ja halutusta lopputuloksesta. Suodatinkahville hyvä nyrkkisääntö on 60-70 g kahvia/vesilitra. Yksi kahvimitta on tasapäisenä 7 g.
Pressopannuun ja pannukahville on hyvä annostella yksi ylimääräinen kahvimitallinen – “yksi pannulle”.
Vältä annostelussa kukkurallisia mittoja. Jos kahvia annostelee liikaa, suodatusaika hidastuu ja kahviin tulee kitkeriä makuja.
Veden lämpötila suodatinkahvissa tulisi olla noin 92-96 astetta. Veden ei koskaan tulisi olla kiehuvaa, ettei kahvi maistu palaneelle.
Pidä kahvilaite puhtaana.
Kahvipannut ja suodattimet pestään jokaisen käytön jälkeen käsin tai astianpesukoneessa, suodattimen ja pannun materiaalista riippuen.
Kahvirasva puhdistuu parhaiten emäksisellä puhdistusaineella, kuten ruokasoodalla.
Jos haluat pestä kahvilaitteen tai -keittimen ”sisältä”, sekoita 3 ruokalusikallista ruokasoodaa litraan vettä ja keitä se kahvilaitteen läpi. Tämän jälkeen keitä vielä pari kertaa puhdas vesi laitteen läpi. Hyvä nyrkkisääntö on tehdä kalkinpoisto aina, kun suodatinpaperipakkaus loppuu. - Anonyymi00198
Anonyymi00133 kirjoitti:
Se on vain mainos, Tekniikanmaailman testin mukaan vesi oli 90.
Eikös niitä ole aika monia malleja - kymmenisen kappaletta?
- Anonyymi00137
Meillä ollut Moccamastereita ainakin 40 vuotta. Just hommattiin uusi ja vanha lähti mökille. Uusi on hieman tehokkaampi ja nopeampi.
Me tykätään vähemmän tulikuumasta kahvista ja kun keitetään 4-6 kupillista, niin tehoasentoa ei tule käytettyä. Jos täysi pannullinen, niin silloin molemmat nappulat alas. Kuitenkin vallankin vajaan pannun kahvin maku kärsii nopeasti, jos kuumempi asetus on käytössä.
Huonoa masterissa on vain sisään jäävä vesimäärä, lähes kahvikupillinen. Siitäkään muuten haittaa ole, jollei keitin ole pitkään käyttämättä. Kylmilleen jäävällä mökillä vesi saattaa kyllä jäätyessään hajottaa keittimen...- Anonyymi00138
Meillä Moccamaster, ost. v -90. Pelittää ihan hyvin, eikä harkita uuden ostoa. Väri on "norsunluu" ja suppilo on tummunut, joten se on uusittu. Kytkin on korkealla, mutta uusissa se on alhaalla ja menee ihan hipaisusta päälle! Vaarallisra! Hesarin kokosivun mainos v -95:
"Jos uskot,ettei kahvinkeittimissä ole laatueroja, uskot ilmeisesti myös, että Lada kulkee yhtä hyvin kuin Ferrari, kunhan molempiin tankataan samaa bensaa."🙂 ( Miksikähän Mmaster voittaa yleensä aina testit vuodesta toiseen?) Suunnittelija Smit sanoo: Jos se ei ole parasta, se ei ole kyllin hyvää." - Anonyymi00140
Anonyymi00138 kirjoitti:
Meillä Moccamaster, ost. v -90. Pelittää ihan hyvin, eikä harkita uuden ostoa. Väri on "norsunluu" ja suppilo on tummunut, joten se on uusittu. Kytkin on korkealla, mutta uusissa se on alhaalla ja menee ihan hipaisusta päälle! Vaarallisra! Hesarin kokosivun mainos v -95:
"Jos uskot,ettei kahvinkeittimissä ole laatueroja, uskot ilmeisesti myös, että Lada kulkee yhtä hyvin kuin Ferrari, kunhan molempiin tankataan samaa bensaa."🙂 ( Miksikähän Mmaster voittaa yleensä aina testit vuodesta toiseen?) Suunnittelija Smit sanoo: Jos se ei ole parasta, se ei ole kyllin hyvää."Ei sillä Ferrarilla mitään tee talvella, ei ainakaan paukkupakkasten aikaan,
Ferrarilla ei myöskään oo mitään virkaa syrjäseuduilla silloin kun yöllä on tupruttanut yli 5cm lunta.
Ladat oli suunniteltu siperian ankariin olosuhteisiin ja esim. Niva oli halpuudestaan huolimatta hyvinkin kelpo maasturi.
- Anonyymi00141
Ei mu säästö on 150 penninvenyttäjälle oiva hankinta kalliimpi keitin
- Anonyymi00142
Moccamaster on se keittiön kunkku joka saa naapurin polvet skagaamaan hottentottia kun sen näkevät!
- Anonyymi00146
Sulla taitaa olla poikkeuksellisen persaukinen naapuri.
- Anonyymi00151
Minä siirrän käytön jälkeen kullanvärisen Moccamasterini ikkunalaudalle, jotta varmasti näkyy naapuriin.
- Anonyymi00199
Anonyymi00151 kirjoitti:
Minä siirrän käytön jälkeen kullanvärisen Moccamasterini ikkunalaudalle, jotta varmasti näkyy naapuriin.
Kandee speijata, jos on musta.
- Anonyymi00143
Aikoinaan ihmettelin, kun rivi-ilmoituksista kutsumani päiväkahviseuralaiset häippäsivät välittömästi keittiön nähdessään pois. Tuota jatkui ja jatkui, kunnes yksi paljasti, että pitää olla Moccamaster, jotta hommat etenee, muutoin ei tule mitään. Pitkin hampain nostin tililtä 1000 markkaa ja kävin ostamassa paikallisesta kodinkoneliikkeestä Moccamasterin. Sitten alkoi kaikki sujumaan.
- Anonyymi00144
👍 Tuon uskon!🤣🤣
- Anonyymi00145
No paljonkos ne "päiväkahviseuralaiset" palveluistaan veloitti?, - vai olitko sinä siinä touhussa (rahallisesti) saamapuolella.
- Anonyymi00154
Näin kävi itselleni myös. Vaikka kävi ns. tsägä niin hoito katosi aamulla kun huomasi että aloin keittää borgaa HBO Nordicalla, vaikka olisi ollut aamukahvit merenrantaterassilla. Saattoi myös huomata että talon edessä oli Skoda parkissa.
- Anonyymi00147
Hyvin on muovirimpula keitellä 4 vuotta. Kirpparihinta 5 euroa.
- Anonyymi00149
Mulla kesti se 15 euron rimpula 20 vuotta.
- Anonyymi00155
Ei oltu edes eurossa 20 vuotta sitten.
- Anonyymi00160
Anonyymi00155 kirjoitti:
Ei oltu edes eurossa 20 vuotta sitten.
Euro tuli helmikuussa v 2002.siitä on nyt jo 24 vuotta! Meidän keitin maksoi -90 jotain lähes tonnin! (Kauppias tyrkytti sitä koekäyttöön viikoksi ja sai palauttaa, jos ei ollut tyytyväinen..)
Ei palautettu, vaan entinen, täysin kunnossa oleva Philips sai väistyä.. Lahjoitettiin se jollekin.👍
- Anonyymi00156
Ylihintaa on tossa masterissa mut tyhmät maksaa..., ostaa Boschin keittimen, helppo irrottaa säiliö,muutaman kupin jos keittää voi hidastaa valumista ,riittävästi tehoa,keittää kuuman kahvin, hintaa noin kolmannes masterpaskasta...
- Anonyymi00157
Mikä tuo säiliönirroitusfetissi oikein on?
Minä kaadan veden kannulla keittimeen.
Keep it simple, stupid. - Anonyymi00158
Anonyymi00157 kirjoitti:
Mikä tuo säiliönirroitusfetissi oikein on?
Minä kaadan veden kannulla keittimeen.
Keep it simple, stupid.Ite kans tykkään irroitettavasta säiliöstä...ei tarvii minkään kannujen kanssa pelata....
- Anonyymi00159
Anonyymi00157 kirjoitti:
Mikä tuo säiliönirroitusfetissi oikein on?
Minä kaadan veden kannulla keittimeen.
Keep it simple, stupid.Niin varmaan,pahalle sun kahvi maistuukin kun et sitä kannuas viitsi pestä ja tuskin muutakaan .
- Anonyymi00162
Anonyymi00157 kirjoitti:
Mikä tuo säiliönirroitusfetissi oikein on?
Minä kaadan veden kannulla keittimeen.
Keep it simple, stupid.Joissakin malleissa on irrotettava säiliö, mutta kumitiiviste voi haurastua ja se alkaa fuskata..
Minä laitan veden Mokkamasteriin aina erillisellä kannulla, enkä koskaan, ikinä, keittimen lasikannulla!😠 - Anonyymi00163
Anonyymi00159 kirjoitti:
Niin varmaan,pahalle sun kahvi maistuukin kun et sitä kannuas viitsi pestä ja tuskin muutakaan .
Vai sellainen sottapytty olet. Ilmeisesti et pese vaatteitakaan koskaan, ja imuria et varmaan edes omista.
- Anonyymi00164
Harkitsin aluksi Moccamasteria, mutta koska en halua että kahvinkeitin, vedenkeitin, ja leivänpaahdin veivät liikaa tilaa keittiön tasoilla, niin päädyin WMF KITCHENminis AROMA Thermo to Go keittimeen, ja itse asiassa saman valmistajan vedenkeittimeen ja leivänpaahtimeen.
Pieni koko on plussaa, ja koska keitin on suunniteltu valmistamaan kahvia vain vähän kerrallaan, niin se keittää erinomaiset kahvit myös yhdelle hengelle.
Kahvit saa valutettua suoraan termoskannuun jossa kahvi pysyy kuumana. - Anonyymi00165
Mokkapannulla kun keittää niin saa oikeaa kahvia eikä mitään lirua.
- Anonyymi00166
Sama asia kuin kellojen kanssa, kymppitonnin rolexista saa saman ajan samalla tarkkuudella kuin kahdenkympin muovicasiostakin. Mieluummin sitä rolexia kuitenkin ranteessa pitää.
- Anonyymi00167
Kun aikoinaan ties milloin ostettiin Moccamaster niin eipä ole tarvinnut katua, koska toimii moitteetta vieläkin vähintään 15v on hankinnasta aikaa.
Kahvin lämpö on pysynyt oikeana ja saattaa olla huollon syystä, koska ajoittain "puhdistus-ohjelma" käydään läpi sitruunahapolla.- Anonyymi00172
Hanki elämä, kahjo. Ei ole tervettä olla mieli noin täynnä yhtä helevetin kodinkonetta.
- Anonyymi00205
Anonyymi00172 kirjoitti:
Hanki elämä, kahjo. Ei ole tervettä olla mieli noin täynnä yhtä helevetin kodinkonetta.
Kerroin vain kuinka järkevää ja fiksua on hankkia kerrasta kunnollinen keitin. Ei tässä ole kysy sen isommasta asiasta, ei ainakaan minulle. Sinä voit ostella ihan mitä haluat, mutta älä heti loukkaannu jos viisaammat toimivat toisin.
- Anonyymi00260
Anonyymi00205 kirjoitti:
Kerroin vain kuinka järkevää ja fiksua on hankkia kerrasta kunnollinen keitin. Ei tässä ole kysy sen isommasta asiasta, ei ainakaan minulle. Sinä voit ostella ihan mitä haluat, mutta älä heti loukkaannu jos viisaammat toimivat toisin.
Omakehu haisee ja kuulostaa ääliömäiseltä.
- Anonyymi00200
Turhasta maksatte masteroijat.
Tehkää sokkotesti samalla kahvilla, niin kukaan ei pysty sanomaan millä keittimellä tai menetelmällä on kahvi tehty.- Anonyymi00201
Ammattilaisraadit ovat vertailleet kahvinkeittimiä ja niissä on kyllä löydetty selkeät erot eri kahvinkeitinten välille. Tärkein on tietenkin uuttolämpötila, ja heti perään sitten missä lämpötilassa valmista kahvia pidetään. Makuun vaikuttaa tietysti käytössä myös puhdistuksen helppous, voiko osat esimerkiksi pestä astianpesukoneessa ym.
Kahvinkeitinten kestotestiä ei ole kyllä ilmeisesti koskaan tehty.
- Anonyymi00202
Muovia se masterikin on.
- Anonyymi00203
Muoviapa hyvinkin, mutta laadukasta sellaista.
- Anonyymi00204
Muovia on vai sellaiset osat joissa sillä ei ole merkitystä laadun tai kahvin keittämisen suhteen.
Meillä oli aikanaan töissä monenlaista halpaa muovirimpulaa ja niitä piti ostaa yhtenään uusia kun ne hyytyivät tai alkoivat vuotaa jne.. ja mukana oli ihan ns. merkkikeittimiäkin mm. Philips jne... Nyt ollaan menty Moccamasterilla jo toistakymmentä vuotta ja ja kun siitä ajaa puhdistukset läpi muutaman kerran vuodessa, niin se toimii ja kavinmaku on kohdillaan.
Ja mikä parasta, siihen saa varaosa pannuja kaikkialta ja se on säästänyt rahaa. - Anonyymi00207
Anonyymi00204 kirjoitti:
Muovia on vai sellaiset osat joissa sillä ei ole merkitystä laadun tai kahvin keittämisen suhteen.
Meillä oli aikanaan töissä monenlaista halpaa muovirimpulaa ja niitä piti ostaa yhtenään uusia kun ne hyytyivät tai alkoivat vuotaa jne.. ja mukana oli ihan ns. merkkikeittimiäkin mm. Philips jne... Nyt ollaan menty Moccamasterilla jo toistakymmentä vuotta ja ja kun siitä ajaa puhdistukset läpi muutaman kerran vuodessa, niin se toimii ja kavinmaku on kohdillaan.
Ja mikä parasta, siihen saa varaosa pannuja kaikkialta ja se on säästänyt rahaa.👍Se on juurikin näin! Varaosia saa, jopa uuden kytkimen vielä v. -90 ostettuun masteriin!👍
- Anonyymi00209
Anonyymi00203 kirjoitti:
Muoviapa hyvinkin, mutta laadukasta sellaista.
Vuonna 1974 Abba voittaa Euroviisut kappaleellaan Waterloo ja Moccamasterin runkomateriaaliksi päivittyy alumiini. Mutta onneksi alumiinipuikkojakin on saatavilla, joten harrastelija voi hitsailla runkoa kuntoon itsekin tarvittassa.
- Anonyymi00261
Anonyymi00207 kirjoitti:
👍Se on juurikin näin! Varaosia saa, jopa uuden kytkimen vielä v. -90 ostettuun masteriin!👍
Kytkin on näissä kuluvaa tavaraa ja rimpulan oloinen käyttää.
- Anonyymi00208
Mulla on 15-vuotias Boschin muovikuorinen kahvinkeitin, helppo käyttää ja pelaa edelleen kuin uusi. Hoidettu hyvin eli kalkinpoisto kaksi kertaa vuodessa, siinä salaisuus. Ja aito saksalainen, ei kiinassa kasattu romu.
- Anonyymi00211
Vedenkeitin suorastaan pitää ostaa 4.56 vuoden välein koska tyynessä meressä on tuhat miljardia litraa vettä
- Anonyymi00212
Minulla on ollut jo monta vuotta 15 euron keitin, joka on paljon parempi kuin moccamaster. Keitin keittää kuumempaa ja maultaan parempaa kahvia kuin master ja helpompi käyttää. Ja tämä on lukuisien vieraiden suusta, joilla on kaikilla moccamaster. Kunhan ostettaessa muista että keittimen teho pitää olla vähintään 1100 W.
Moccamasterissahan seisoo vesi koko ajan ja se on lämmintä, eli bakteeripistoista. Jo parin päivän jalkeen juot "pahaa kahvia". Lisäksi osat ovat työläitä' puhdistaa, niin kumirimpulat putkien pääsää, että itse putki. - Anonyymi00213
Meillä ollut yli 10 vuotta
- Anonyymi00214
ehdottomasti on. Mossamaster tekee kostarikastakin lähes juotavaa
- Anonyymi00240
Lidlistä kun ostaa sen alle 2 euron kahvipaketin ja keittää siitä Moccamasterilla kahvit, niin voi juoda. Jos keittäisi sillä halpakeittimellä, mikä ennen oli käytössä, ei pystyisi juomaan.
- Anonyymi00215
Ehdottomasti MM pidät sen puhtaana niin kestää maailman tappiin oma jo 20 vuotta vanha vesi lämpenee nopeasti oikeaan lämpöön ja takuuvarmaa kahvia joka kerta nopeasti
- Anonyymi00217
Braunin kahvinkeitin numero 2 menossa, tekee kuumaa kahvia ja simppeli vekotin. Moccamasteriakin on kokeiltu, ei minun keittiöön.
- Anonyymi00218
Puhdistus keittimeen kahden kuukauden välein sekä lasipannun pesu kerran viikkoon sekä suppilo. Mulla tavallinen keitin jonka puhdistiksen teen juuri noin eikä kahvin maku säilynyt kuin uudessa. Keittimen ikä 20v.
- Anonyymi00222
Itse puhdistan kerta vuoteen.
En omista mokkamasteria, vaan erilaisen keittimen, mutten saamelaista.
Keitän kahvinkeittimellä kahvia.
Minusta on mukavaa kun on kahvinkeitin ja keitinkin äsken kahvia.
- Anonyymi00220
Jokainen ostakoon mieleisensä.Ottaa päähän kaikenmaailman tyrkyttäjät.
- Anonyymi00221
Monet halvat keittimet eivät kuumenna kahvia tarpeeksi, erityisesti jos käyttää maitoa kahvissaan, siksi suosin kalliimpia. Makuerosta en niin osaa sanoa..
- Anonyymi00242
Sitten niissä halvoissa keittimissä on aina joku heikko lenkki, susi komponentti, joka pamahtaa jopa alle viikko ostopäivästä ja joutuu hakemaan uuden tilalle. Sitten tekevät kohta ihan paskaa sumppia ja siihen ei auta mikään määrä keittimen puhdistusta. Kokemusta halvoista on.
- Anonyymi00223
Moccamasterit on huonoimpia keittimiä.
- Anonyymi00228
Miksi se sitten porskuttaa vuodesta toiseen testivoittajana? Sen valtteja on hiljaisuus. Se EI "jyristele", eikä korise aloittaessaan ja lopettaessaan, niinkuin lähes kaikki muut merkit, joita olimme tuttujen luona kuunnelleet; melutaso oli älytön!
Meille se oli iso yllätys aikoinaan, kun ensimmäiset kahvit Moccamasterilla keitettiin!
Se on käsintehty ja siksi kallis. Se on ainoa valmistaja, jonka kaikki tuotteet ovat Euroopan kahvi-instituutin, ECBC:n hyväksymiä. - Anonyymi00241
Anonyymi00228 kirjoitti:
Miksi se sitten porskuttaa vuodesta toiseen testivoittajana? Sen valtteja on hiljaisuus. Se EI "jyristele", eikä korise aloittaessaan ja lopettaessaan, niinkuin lähes kaikki muut merkit, joita olimme tuttujen luona kuunnelleet; melutaso oli älytön!
Meille se oli iso yllätys aikoinaan, kun ensimmäiset kahvit Moccamasterilla keitettiin!
Se on käsintehty ja siksi kallis. Se on ainoa valmistaja, jonka kaikki tuotteet ovat Euroopan kahvi-instituutin, ECBC:n hyväksymiä.Tuo kommentoija on köyhä, joka on ostanut joka keittimensä jostain kirppiksiltä 2 - 3 eurolla ja niitä on ehtinyt olla elämän varrella yli 1000 erilaista, jo uusina halpoja. Nyt sitten vailla mitään kokemusta Moccamasterista tuli heittämään lyhyen ja ytimekkään "asiantuntija" lausunnon, että Moccamasterit ovat huonoimpia keittimiä.
"Moccamasteri on huono keitin. Mun puolesta se saa maksaa vaikka miljoona euroa. Kun kerran minulla ei ole varaa ostaa Moccamasteria, niin sitten siihen ei tarvitse olla varaa kellään muullakaan.😠" - Anonyymi00244
Anonyymi00241 kirjoitti:
Tuo kommentoija on köyhä, joka on ostanut joka keittimensä jostain kirppiksiltä 2 - 3 eurolla ja niitä on ehtinyt olla elämän varrella yli 1000 erilaista, jo uusina halpoja. Nyt sitten vailla mitään kokemusta Moccamasterista tuli heittämään lyhyen ja ytimekkään "asiantuntija" lausunnon, että Moccamasterit ovat huonoimpia keittimiä.
"Moccamasteri on huono keitin. Mun puolesta se saa maksaa vaikka miljoona euroa. Kun kerran minulla ei ole varaa ostaa Moccamasteria, niin sitten siihen ei tarvitse olla varaa kellään muullakaan.😠"Sinä olet kodinkonepalvontasi kanssa henkisesti köyhä. Eikä se nyt erityistä varakkuuttakaan osoita että kantaa Prismasta kotiin kahvinkeittimen.
- Anonyymi00245
Anonyymi00244 kirjoitti:
Sinä olet kodinkonepalvontasi kanssa henkisesti köyhä. Eikä se nyt erityistä varakkuuttakaan osoita että kantaa Prismasta kotiin kahvinkeittimen.
Kodinkonepalvontaa? Älä viitsi olla idiootti. Jos se, että toinen on hankkinut kotiinsa yhden Mokkamasterin, menee joksikin kodinkonepalvonnaksi, niin huh huh. Ihmisillä menee nykyään jutut helposti "pikkusen" yli. Kodinkonepalvontaa.🙄
Enpä tiennytkään, että olen tässä 4 vuotta 10 kk ollut kodinkonepalvoja sillä, kun ostin elämäni ensimmäisen Mokkamasterin. - Anonyymi00253
Anonyymi00245 kirjoitti:
Kodinkonepalvontaa? Älä viitsi olla idiootti. Jos se, että toinen on hankkinut kotiinsa yhden Mokkamasterin, menee joksikin kodinkonepalvonnaksi, niin huh huh. Ihmisillä menee nykyään jutut helposti "pikkusen" yli. Kodinkonepalvontaa.🙄
Enpä tiennytkään, että olen tässä 4 vuotta 10 kk ollut kodinkonepalvoja sillä, kun ostin elämäni ensimmäisen Mokkamasterin.Se osoittaa henkistä köyhyyttåä että kuvittelee olevansa parempi ihminen vain siksi että on ostanut marketista kahvinkeittimen.
- Anonyymi00224
Paras on ollut Braun merkkinen keitin.
- Anonyymi00225
Meillä on ollut syntymästäni saakka stereomallinen Moccamaster. Isäni on tumma ja keittelee vasemmalla puolella tummaa kahvia ja suomalainen äitini oikealla vaaleaa vaihtoehtoa, jota minäkin juon maidon kanssa aamulla ennen kouluun lähtöä.
- Anonyymi00227
20 vuoden päästä et saa Mokkamasteria alle tuhannen euron kuin ehkä tuurilla nettikirppikseltä käytettynä. Sielläkin huijataan niin että 700€ meni ja Mokkamasteri jäi saamatta.
Moccamaster kuumentaa veden kuumaksi ja saa parhaiten kahvi puruista maun irti. Testi voittaja oli joku Vuosi sitten.
Moccamasterissa lukeekin ettei yhelle kupille. Itte keitän yhen mukillisen kahvia ja se ei ole lähellekkään kuumaa.
Mutta tuntuu silti että parempi mitä oli ne muovikeittimet. Mitä oli ennen.- Anonyymi00231
Kahvin laatu ja kahvinkeittimen säännöllinen puhdistus on tärkeää Moccamaster keittimessä.
- Anonyymi00233
Maksoiko Rydman todistajat hiljaiseksi, tai peräti pelotteliko ?
- Anonyymi00234
Ostaako 150€ keitin kerran 20 vuodessa vai ostaako joka toinen vuosi 15€ keitin? No, sama raha siinä menee, ei säästä eikä häviä mitään. 20 vuodessa sitä rahaa ehtii tuhlata paljon muuhunkin, että jos jättää tuhlaamatta, niin siinä se säästö vasta näkyy.
- Anonyymi00247
Aletaanko seuraavaksi keskustella/ väitellä, mikä pyykinpesukone on paras kestämään vuosikymmenet? (Oma on toiminut jo yli 27v. Indesit)
- Anonyymi00243
Ensimmäiset moccamasterit oli kyllä ihmeellisiä palapelejä,.
- Anonyymi00262
Palapeli tämä viime vuonna ostamanikin on. Kenkku sellainen. Miksei niihin kansiin ole laitettu minkäänlaista reunaa mihin tarttua?
- Anonyymi00264
Anonyymi00262 kirjoitti:
Palapeli tämä viime vuonna ostamanikin on. Kenkku sellainen. Miksei niihin kansiin ole laitettu minkäänlaista reunaa mihin tarttua?
Se on kyllä iso miinus! Minultakin kimpoaa se vesisäiliön kansi sormista vähän väliä! Sama ongelma on suodattimen aromikannessa ja lasikannun tarjoilukannessa, (mikä on ainoa, mikä on pysynyt ehjänä 35 vuotta) (90- luvun malli)
Sentakia ne lohkeaa ja varaosaostoksille on lähdettävä, ellei halua pitää "avomallisena"!
Harmi, jos nykymalleissakin on vielä tuo puute !?
Kärsiiköhän sen tyylikkyys, jos laittais vähän reunaa.. - Anonyymi00265
Anonyymi00264 kirjoitti:
Se on kyllä iso miinus! Minultakin kimpoaa se vesisäiliön kansi sormista vähän väliä! Sama ongelma on suodattimen aromikannessa ja lasikannun tarjoilukannessa, (mikä on ainoa, mikä on pysynyt ehjänä 35 vuotta) (90- luvun malli)
Sentakia ne lohkeaa ja varaosaostoksille on lähdettävä, ellei halua pitää "avomallisena"!
Harmi, jos nykymalleissakin on vielä tuo puute !?
Kärsiiköhän sen tyylikkyys, jos laittais vähän reunaa..Vesisäiliön kanteen voi porata reiän ja laittaa samanlaisen nupin kuin keittiön kaapeissa, mutta miten korjaisi suodattimen kannen?
- Anonyymi00267
Anonyymi00265 kirjoitti:
Vesisäiliön kanteen voi porata reiän ja laittaa samanlaisen nupin kuin keittiön kaapeissa, mutta miten korjaisi suodattimen kannen?
😀On hyvä idea!👍Suodattimen kansi on kyllä yks murheenkryyni!😠 Sentakia moni suodattaakin ilman mitään kantta. 😟Itse vielä käytän ja joka kerta puren hammasta! Vaatii näppivoimia ja näppäryyttä🤬
Eikö millään sais kansiin edes yhden millin uloketta!? - Anonyymi00269
Anonyymi00265 kirjoitti:
Vesisäiliön kanteen voi porata reiän ja laittaa samanlaisen nupin kuin keittiön kaapeissa, mutta miten korjaisi suodattimen kannen?
Minä liimasin kuumaliimalla pp-nauhasta rivan molempiin kansiin.
- Anonyymi00246
Ei kyllä ole mitään eroa
- Anonyymi00250
On myös kuuden vuoden väilen ostettavia 45€ keittimiä.
- Anonyymi00251
Murukahvi ja mikro toimivat parhaiten eikä mene puruja hukkaan
- Anonyymi00252
En osaa sanoa, koska minulla on noin neljännesvuosisadan ikäinen Moccamaster käytössä. Voihan nykyiset halpakeittimet olla ihan hyviä.. Edellinen keitin oli joku alle 200 markan Phillips, joka kyllä uutena oli ihan kohtuullinen, mutta ajan kanssa alkoi tekemään huonompaa. Melkoinen korisija olil se vekotin.
- Anonyymi00255
Meillä on vanha mokka-m. Ostelin mökille monta halpis-keitintä ja romukoppaan lensivät mikä hajosi mikä ei keittänyt hyvää kahvia. Ostin uuden mokka-masterin, nyt meillä 2 mokkamasteria. Muita keittimiä kokeilin, mutta yksi on paras ja kestää. Kunnon keitin maksaa yli 200 € mutta se kestää vuosikymmeniä.
- Anonyymi00263
Kahvien hinnoissa pahasti ilmaa kun 3 € on tarjouskahvin ja hinnan välillä joka kriiseillä korotettu/jätetty voimaan kriisin jälkeenkin, vaikka maailmanmarkkinahinnat laskeneet jo ainakin vuoden.
- Anonyymi00266
Meillä käytössä yli 20v vanha mokkamaster termoskeitin.
Olen omien hölmöilyjeni takia joutunut ostamaan varaosina uuden suodatin osan ja termarin korkin tiivisteen.
Viimeksi tänään aamulla laitoin kuppiin termarista eilisen kahvin loput ja kuppi mikroon. Keitin sitten aamukahvit kahvia juoden.
Laatu ja kiinanpaska ovat kaksi eri asiaa.- Anonyymi00268
Mikro on Moccamestarin paras kaveri, sama kokemus. Sen takia saikin vaihtua merkki,
- Anonyymi00270
Anonyymi00268 kirjoitti:
Mikro on Moccamestarin paras kaveri, sama kokemus. Sen takia saikin vaihtua merkki,
2000-luvun mokkamaisterissa on enemmän watteja kuin vanhoissa.
Legoilla leikkiminen joka aamu pitää dementian poissa.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531387
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3231008- 43865
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html148665- 33651
- 38607
- 52561
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107508