Selkärankareuma ja salazopyrin

SaanaM

Heippa!
Mulla on just todettu selkärankareuma, ja alotetaan siis toi salazopyrin onks kellään siitä kokemuksii, onks pahoja sivuvaikutuksia vähän pelottaa?
Hirveesti ollu noita limapussin tulehduksia lonkassa ja polvessa kortisonia laitettu ja otettu nestettä pois polvesta. Onks tietoo helpottaako toi lääke noita tulehduksia,kun ei koko aikaan olisi terveellistä tota kortisonoa laittaa.. Ihmettelen vaan kun toi lonkka kuvattiin, ja sanottiin aluksi ettei oo tietoo onko siellä kasvusta aiheutuvaa jotain "häikkää" oon siis vasta 18,mutta sittenkun kysyin että mitä siellä
on kun lonkka naksuu jatkuvasti ja on tosi kipeenä koko ajan..
Kiitos jo etukäteen! :)

4

1383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerkko69

      Hei, itseäni on leikattu 16 kertaa ja olen taas menossa uuteen leikkaukseen. Ne eivät kai liity mitenkään selkärankareumaani, vaan ovat kuulemma perittyjä vikoja eri puolilla niveliä. No, niiden kanssa pitää vaan elää ja toivoa parasta, mulla todettiin selkärankareuma 1,5 vuotta sitten kun olin kärsinyt selkäkivuista yli 13 vuotta eikä mitään löytynyt ennen sitä. Syön salazopyriniä 2 2 pilleriä päivässä siitä lähtien enkä ole saanut mitään sivuhaittoja siitä, virtsattaa välillä vaan tosi useasti, mutta en tiedä onko se tuosta kiinni. Itsellänikin on tosi usein noita limapussin tulehduksia eri puolilla niveliä ja välillä olen tosi kipeä nivelistä. En osaa sanoa eikä lääkäritkään onko jotain muutakin kun tuo reuma, mutta niitä on ollut todella paljon. Välillä on hyvä olla mutta usein olen tosi kipeä jostain, liika makaaminen on todettu huonoksi ja jos ja kun vain voit koita pitää paikat kunnossa edes pienellä kuntoilulla, se helpottaa sinua itseäsi tosi paljon. Aina se ei ole todellakaan helppoa, mutta eritä pitää pientä kuntoilua yllä koko ajan, huomaat kyllä sen auttavan sinua kipujen kanssa jonkin ajan päästä. Tsemppiä, tämä ei ole kivaa mutta eipä siihen paljoa ole sanomista jos sen saa.

    • ...

      Sala on ollut mullekin tosi helppo lääke. Alotuksen yhteydessä oli pari päivä sellasta pientä etovaa oloa, jos syömisestä oli liian pitkään. Nykyäänkin sen olon saa, jos ottaa napit tyhjään vatsaan. Ruuan kanssa otettuna ei ole ollut mitään ongelmaa. Ja paljon on helpottanut oireitakin. Ei se Trexanin veroinen ole, mutta siinä rinnalla loistava apuri. Huono puoli vaan on, että sitä joutuu syömään tosi usein. Nyt menee annoksella 3 3, kun en huomannut eroa 2 2 2 annokseen.

    • reumaatikko

      Minulla on ollut selkärankareuma 17-vuotta. Käytin itse kyseistä lääkettä vuosia mutta se lopetettiin tehottomuuden ja toistuvien hiivatulehdusten takia (ei ollut sivuoirelistassa ainakaan silloin).

      Parhaillaan otan biologistalääkettä, Humiraa, pistoksena joka toinen viikko ja se on käytännössä palauttanut minut takaisin "terveenkirjoihin", reuma on mutta se on oireeton. Biolääkkeitä ei anneta sairauden alkuvaiheessa koska "normilääkkeet" halutaan ensin kokeilla, biolääkkeet maksavat myös paljon. Näistä kannattaa kuitenkin olla tietoinen, siltä varaltasi että reuma ei Salasta rauhoitu.

    • vaari48

      Olen syönyt ko lääkettä 2aamulla ja 2 illalla Salazopyrin 500 EN ,nyt olen ollut syömättää vajaat 2 kk , no voi olla että alan uudestaan ,,koska rintalasta ja alaselkä kipuilee.Itse lääkkeestä ei ole ollut mitään haittavaikutuksia,,lääkitys alkoi 2001,,kun todettiin selkärankareuma..joka alkoi pikkupunataudin jälkitautina,,sairastin tuon veriripulitaudin 1973 ollessani suezilla yk-joukoissa.
      ei tässä muuta;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe