Selkärankareuma ja salazopyrin

saanaM

Heipähei! :)
Tosiaan just todettu selkärankareuma ja aloitetaan toi salazopyrin aluksi luultiin että fibroo olis alotettiin triptyliini mutta se laski mun valkkarit niin alas mut nyt tohon tulokseen lääkärit tullut. Onko kellään kokemuksii kyseistä lääkkeestä, onks paljon sivuvaikutuksii,mites alkoholin käyttö ton lääkkeen kanssa? Oon siis 18 vasta. :)
Helpottaako toi lääke noita limapussintulehduksia,mulla nimittän niitä jatkuvasti ja koko aika laitetaan vaan kortisonipiikkiä ja silläselvä. Eihän se nyt kovin terveellistä voi olla jos koko ajan kortisonia piikitetään? :o
Ihmetyttää vaan kun mangeettikuvas ton mun lonkan ja sano että jotain "häikkää" siellä on,mutta josko johtuis kasvusta? mutta sittenkun kysyin puhelimessa uudestaan asiasta koska lonkka naksuu ja poksuu koko ajan ja on tosi kipeenä.. Onks mulla tollasta samaa? Olis kiva kuulla jotain kokemuksia muilta selkärankaa sairastavilta. Vähän nimittän pelottaa.

1

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsuppa duida

      Moi, Salazopyriini aloitettiin mulla syksyllä. aloitettiin varovasti, mutta lopuksi kaks pilleriä aamulla ja kaksi illalla. Aluksi alkoi silleen vapisuttamaan ja heikottamaan, vähennettiin annosta ja sit taas nostettiin. Nykyään se ei aiheuta mitään oireita enää.. tuntuu että lääkkeestä on ollut jotain hyötyä koska nykyään helpompi olla ja vähemmän tulehduksia.. saattaa kyllä johtua myös biologisesta, joka mulla aloitettiin. Aluksi kyllä tuntui noin neljä kuukautta, että ei ole mitään apua.. mutta nyt on, kumma kyllä, ollut helpompaa. Saattaahan myös olla siksi, että talvi ja koleat kelit muuttuivat kesäksi.. en tiedä.. magneettikuviin pääsen tässä kuussa, siitä sitten viimeistään näkee onko reumaattiset tulehdukset alkaneet vähentymään.. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      101
      1912
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1397
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1167
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1148
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      994
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      980
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe