Parkanon keskustan talli

koti-parkanoon

Hei, Kyselisin tuosta Parkanon tallista että millainen paikka on?
Lapseni kanssa olemme muuttamassa parkanoon ehkä ja hevonenkin meillä olisi mukana,jos mahdollista. Saako Parkanon tallille tuotua omaa yksityishevosta? Ja millaiset hintaluokat on? Entä millainen toiminta tallilla yleisestikin on. Onko ratsastuskoulumainen? Ja onko tallilla aloittelijoille omia ryhmiä jos tuo meidän nuorimmainenkin kiinnostusi ratsastuksesta.

Kiitos vastauksista

51

4885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää79

Ei jumalauta onko se keskustan talli vieläkin muka pystyssä? Itse siellä olen käynyt 20-v sitten ja oli niin alaarvoinen paikka ponien olosuhteiden osalta.

• koti-parkanoon

miksi ala-arvoinen paikka?

• heppa66

kyllä virranhaara&vesanto on aina pitänyt ratsutallin hevosten että ponienkin osalta erinomaisessa kunnossa.Suosittelen.

• Huhhuhhh

Perusteles tämä lausahduksesi!!

• teretulemast

Kuten ensimmäisestä vastauksesta huomaa, täällä ei ehkä kannata kysellä. Kannattaa ottaa puhelin käteen ja soittaa kyseiseen paikkaan, niin ehkä saa vastauksia. Parempihan on mennä tietenkin paikan päälle tutustumaan. :) Itsellä ei paikasta ole kokemusta, muuta kuin muutaman ratsastus kerran verran lapsuudestani, joten enpä mene tähän mitään sanomaan.

• miemiemie

Suosittelen talli Satumaata noin 10km päässä keskustasta. Ohjattua toimintaa ratsastusseuran kanssa ja ainakin yleensä on tarjolla myös tallipaikkoja. Käsittääkseni keskustan tallin toiminta on suunnattu vain alle 16-vuotiaille.

• Kirsi

Kannatan myös Satumaata, pieni ajomatka mutta tosi hyvä paikka :)

• miemiemie

Niin ja ymmärtääkseni keskustan tallilla ei ole ohjattua toimintaa ollenkaan enää?

• lnhkjghhjv

Suosittelen ehdottomasti talli Satumaata! Soita sinne. Ehdottomasti..............

• Parkanon ratsastaja

Ei missään nimessä sinne... Huonot paikat ja oltavat... Staumaahan n.10km Karviaan päin ! (:

• heppahullu

Eivät ovat yksityishevosia Parkanon Ratsastustallilla ja en itse veisi omaa hevostanikaan kyseiseen paikkaan mistään hinnasta... Terveitä poneja ja sitä rataa. Mutta Satumaata voin myös suositella, ja löytyy Parkanosta muitakin paikkoja pitää hevosta, ovat vain vähän kiven alla :)

• hh

ehdottomasti Satumaa jos haluaa oikeasti oppia ja olla turvallisessa opissa

• ei tosiaankaan!!!

Googleta Parkanon ratsastustalli niin saat vastauksen :(

• heppaheppanen

yksityisiä on aika vähän täällä.

• Kdjdj

Älä missään nimessä sinne vie. Jos heppasi ei sovellu muideb joukkuun niin nohappy, siellä kaikki samoissa laitsoissa ja karsinoissa näkee kolmeakin ponia. Ajattelet varmasti tätä ihan normaaliksi rats.talliksi, mutta tämä ei ole. Nyttenkin poneja kuollu vanhuuteen, koska monet on sitä 30v ja sitärataa ja normaalissa käytössä ja terveydestä tuskib huolehditaan, ainakaan ponien ulkonäön ymz perustella. Käy paikabpäällö niin ymmärrät. Talli ei ole myöskäöb normi siibämielessä että siellä ei ole kunnon tunteja joissa opppii! Lähinnä ilmansatulaa ja päätöntä menoa, poneille satuloita vissiin 3kpl, ja montakohan kymmentä ponia???
      Ei kisoja myöskään eikä mitään vslmentautumista. En ymmärrä miten paikka ob viröä pystyssä, käviskö viikossa ehkä vajaa viis ratsimassa.... Suosittelen todellakin satumaata! Kilpailu ja valmentautumismahdollisuus, hyvät puitteet: hyvä kenttä, kunnon maastoesteet ja maastot, estekalusto, hyvä uudehko talli ja mukava ilmapiiri. Hintakaan ei päätä huimaava.

• Heipä hei46347458486

Aika hämärälta vaikuttaa se Virranhaaran touhu keskustassa... ties mitä siellä porttien takana oikein tapahtuu... huhuja ainakin kylällä kuulee niin kaikenäkösiä että ite ainaki iha huolestun.. Kai siitä jollekkin vois soittaa ja pyytää vähän että tarkistaa että elukoilla on kaikki hyvin...

• paroonirooni

EI MISSÄÄN NIMESSÄ KESKUSTAAN EI IKINÄ!
      Oon itse käynyt kyseisessä paikassa naperona leirillä ja en ole sen jälkeen ikinä käynytkään! Poneja jotain 100 kpl karsinat liian PIENET ja käytetän liian vähän puruakin pohjana. Ja karsinoissa näkee useasti 2-3 ponia kerralla.
      Tätä touhua en suosittele kenenkään kannattavan.. ELäinrääkkäystä sanon minä!
      Ja eikä se niiden vesannon ym toiminta mitenkää kaunista ole!

• HAISTA P

Tuo oli loukkaavaa! Minä ratsastan itse siellä, talli on laajennettu ja eläimet voi hyvin!

• plogsdahl

no soittakaa sit vaikka eläinlääkäri sinne tarkastamaan, jos kerran asiat mielestänne noin huonosti ovat!!! niin loppuu se ihmisten ainainen takanapäin haukkuminen ja narina!

• eläintenpuolesta

Eipä tavallinen eläinlääkäri mahda asialle mitään, mutta läänineläinlääkäri pitäisi saada paikalle ja on kuulemani mukaan yritettykkin useaan otteeseen. Ja eikö eläinten huonosta kohtelusta saisi narista, omasta mielestäni se on ainakin VÄÄRIN.

• Ei virranhaaralle

Satumaahan. Virranhaaralla törkeää hevosten kohtelua, kaikki nälkiintyneitä ja piloille kiusattuja. Ei missään nimessä sinne.

• Ponille kyytiä

Hei !

Kävimme yhden kerran ratsastamassa poneilla Parkanon keskustassa ja se kerta riitti. Tilat ala-arvoiset ja nainen, joka peri maksun oli töykeä sekä lapsille että meille. Vaikka varasimme ajan, niin emme silti saaneet opastusta ja satulaa poneille.
      Järkyttävä paikka ja piha epäsiisti. Tuntihinnat halvat, mutta meno villiä ja meille tuli olo ettemme ikinä mene sinne ratsastamaan. Ponit olivat söpöjä ja pieniä hevosiin hurahtaneita tyttöjä käytettiin häikäilemättä työorjina...ihmettelen, että on pystyssä tuo pulju ! Sääliksi käy niitä poniparkoja ja tyttösiä !
      Satumaa on ihana paikka ja aivan päinvastainen..ainoa ongelma oli ettei ollut maneesia...suosittelen !

• Haiseeko

Saapa Parkanolaiset kasvaa paskan hajussa:)

• vittu teiän kans!

ponille kyytiä //

mitä helvettii sä selität? Meitä parkanon tyttöjä ei todellakaan käytetä työorjina! Miks käytäs jos oltas muka jotain työorjia? Satulat saa jos vaa osaa pyytää. Opastusta on yleensä vain tallilla vakituisille kävijöille!

Ja miks sanot meitä pieniks? me ollaan kaikki 11-14 vuotiaita eikä mitään 6-10 vuotiaita.

miks ees sanot meitä orjiks jos et oo nähny meit muuten ku kerran elämässäs?

Ja Pirjo on mitä on mutta oikeesti hyvä tyyppi.

• vittu teiän kans!

Lisäys edelliseen!

jos sua niinpaljo liikuttaa ponit että olishuonokuntosia settikset nii et oo nähny isoja. Kyllä niitä nuoria on ja vanhoja hyväkuntoisia. Lucy Erita Episse Oliver Alfred ja Hannah ja halita on huonokuntoisia ja vanhoja.

Sitte Lissu on ainoo hyvä mitä käytetää aktiivisesti, mutta Poku ontuu välillä.

• Kernisatula

Kaikki ny rattattaa konimus kaakkimuksella. On koni kuiskaajia ja
      huiskaajia. Se satulas se pieni nykäisy se tekee hyvää.

• ehhehee11

vittu teiän kans: 10 vuotta eteenpäin ja sinäkin ihmettelet miksi kannatit tuota toimintaa :)

• ehhehee11

lisäyksenä vielä, kaikki mainitsemasi ponit olivat jalka- ja selkävikaisia jo 90-luvulla.

• parkanolainen1

Oliver? Halita? Toivottavasti Pontus ei enää ole siellä kitumassa? Olisi varmaan jo nelikymppinen... Monesti olen ohikulkiessa katsellut sinne pihaan ja miettinyt, mitä rautaportin takana tapahtuu, muttei tarvitse enää miettiä. Ei kai noilla poneilla sentään enää ratsasteta??

• hannahh

Eikä!! Onko hannahkin vielä elossa????? !!!! Ei oo totta!!! Oli 20v sitten aivan ihana pikku poni jolla alottelin ratsasteleen 'isoilla'. Mitähän se maksais? Tekus mieli pelastaa se vanhoille päiville.

• vanha kävijä

Järkyttävää jos nuo luetellut ponit ovat vieläkin ratsastuskäytössä :o itse kävin nuorena likkana (huom yli 10v.sitten) kyseisellä tallilla kun en vielä tajunnut paremmasta. Ponit olivat jo silloin huonokuntoisia..ei niin vanhoja enää sais pitää siellä pikkutyttöjen rääkättävänä :( Jos oikeesti on hevoshullu ja haluaa kehittyä lajissa niin pitäis itsekkin tajuta vaihtaa parempaan talliin eikä tukea kyseistä toimintaa!!
      -oikeesti-

• klipkklop

Mitä niille poneille sitten tulisis teiän mielestä tehä? Lopettaa? Joku jo halusi tarjota eläkeäiviä jollekkin ponivanhukselle.., miksi kuvittelette ettei se niitä eläkepäiviä jo vietä tuolla tallilla. Asiallisesti kysyn, kun oikeasti tahon tietää.

• diidiih

klipklop: Vastasit itse omaan kysymykseesi. Kun hevonen on vanha, laiha ja sairas, se tulee lopettaa.

• lehdenjakaja

Hevoset pääsevät joskus itse pois aitauksesta, "hillumaan" kylälle. Olin yksi yö, töissä ollessani, törmätä laumaan (10-...) hevosia, jotka juoksenteli keskellä katua. Virranhaara & vesannon henkilökuta nukkui sikeästi peteissään (ei ainakaan näkynyt maillahalmeilla). Jos on yhtään maalaisjärkeä niin pitäis senkin jo kertoa jotain hevosten hoidosta ja välittämisestä, kun ei suljeta portteja niin että elukat ei pääsis lähteen omilleteilleen.

• hdjjmffm

Kyllä ne hevoset joskus (harvoin, ehkä 1x vuosi) pääsevät karkuun, mutta ei ne minnekkään kylille lähde juoksentelemaan, vaan kirmaavat siellä alhaalla. Mulle joskus aikoja sitten sanottiin, että kerran ovat päässeet kylille karkuun, mutta en tiedä onko tämä totta.

• pöyristyttävää

Tämä vain rahat keräävä eukko vois häipyä aukomaan päätänsä johonki muualle ja ammattitaitoinen tallinhoitaja tilalle jolla taitoa valmentaa sekä kouluttaa hevosia. Talli on mennyt ihan piloille, niin sinne halutaan ottaa vain lapsia ratsastelemaan, koska ne ei osaa vaatia mitään ja kiltisti tottelevat tätä naisihmistä joka patsastelee paikalla tekemättä mitään muuta kuin kerää rahat. En ikinä enään mene tuonne ja lapsena kävin monta vuotta, silloin oli Virranhaara kukoistuksessa...mutta nyt. EI. Samat ponitkin vielä tuntikäytössä kuin 23 vuotta sitten, kaviot vuolematta, kengittämättä, hokittamatta. Onko sielä pihattoja kunnollisia? Kaikkia ei tuoda talliin edes talvella yöksi. Todella paskaa touhua, mikseivät samalla sulje koko paikkaa, mitä järkeä pitää tälläistä paikkaa pystyssä? Rahkeita olisi ja tiloja, mutta kunnon hevoset ja vetäjä puuttuu. Satumaahan siis kannan roposeni.

• Järkeilijä

Olisko tässä satumaan paikka pistää maneesi pystyyn ja talli laajennusta ja ottaa vieraitten heppoja lisää jos kerran markkinoita heppa touhuissa Parkanossa olis ?? Silloin kannattais takoa kun on rauta kuumaa ;) ja ottaa tallihommat haltuunsa

• MDa

mäki tykkäisin käydä satumaas.. mutta kaikilla poneilla on omat hoitajat/kisaajat ja jos vieraspuolinen menee ratsastamaan niin hoitaja tulee kyylään ja ohjeistamaan kentän laidalle vaikka Satu vetäisi tuntia.. hyvä paikka mutta itseensätäynnä olevaa porukkaa..

• Hevosten ehdoilla

Kyllä minun käsitykseni mukaan Satumaassa voi kisata myös muutkin kuin viralliset "kisaajat", ja tunneillahan ne asiat lähinnä opitaan eikä kisoissa. Ja mikäli hoitajista tms on ongelmaa, kannattaa puhua tallinpitäjän kanssa, hänkään ei varmasti halua että hänen tallillaan on huono ilmapiiri. On hyvin outoa että ihmiset tukevat hevosten huonoa kohtelua ennemmin kuin veisivät rahansa paikkaan jossa hevosista huolehditaan hyvin ja annetaan oikeasti opetusta, toisin kuin keskustan tallilla.

• Böö

Ei ketään 4. Esteleirille ole tulossa sattumalta..?

• Siinä meillä talli

Kuka näitä leirejä sielä vetää kun ei sielä ole ketään opetustaitoista töissä? Älkää nyt hyvät ihmiset sinne kantako ropojanne. Hevoset on käyttämättömiä melkolailla koko talven ja sitten aletaan leirittämään kesän tullen, millä kunnolla?? Ihme jos ei taas kuole hepoja kesän aikana kun aletaan kunnon rääkkiin ilman pohjakuntoa (tämäkin on omin silmin tullu nähtyä). Hävettää KOKO LAITOKSEN OMISTAJIEN PUOLESTA.

• Jesuuu

ponit eivät ole talvia käyttämättä. leirit vetää ellu ja tuskin kovin montaa kertaa olet paikassa käynyt..

• Ratsaille

Kummasta tallista tässä nyt puhutaan?

• siinä meillä talli

Jesuu, olen ihan riittävästi käyny nähdäkseni mikä meininki sielä on. Puolestapuhujat taitavat itse olla niitä jotka eivät taas ole käyneet ns. kunnollisilla talleilla. Miksiköhän muuten Virranhaara ei kuulu Parkanon ratsastajien yhteistyö talleihin?

• eieieihyvä

Minä en varmasti menisi ikinä koko tallin pihaan! tiedän että siellä kidutetaan poneja ja lapsia jotka siellä käy. kumma kyllä että eivät ole laittaneet poneista kuvia nettisivuilleen. kun yleensä on jotakin kuvia hevosista/poneista. taidan soittaa jonnekki eläinsuojelu yhdistykseen että käyvät tsekkaa tilanteen. että varokaa vaan!
      tommonen touhu on pakko saada loppumaan!

• Samu9888

Mitä siellä sitten tapahtuu? Kovin hiljaisen näköistä siellä mielestäni näyttää olevan. Onko vielä leirejä?

• harranviiraus

Tein myös ilmoituksen, ilmeisesti vanhimpia teilattiin joko ennen tai jälkeen käynnin, näin kuulin. Kuullut olen myös, eei tallilla saa kuvta mitn. Ja siis kakaroita halutaan ratsimaan ei aikuisia. Ja syy taitaa olla melko selvä jos yhtään perillä tallista.

• SUNNYDAY83

Minkä vuoksi hevosia pidetään

• 00??

Mitkä ponit vielä elossa tällä hetkellä? Onko sääsuojaa ulkona olevilla?

• kjduun

Kateellisten panettelua koko ketju, paljoks kilpailija teil maksaa tost p*kanjauhannasta?

• tillintalli

Ei oo turhasta rupateltu tälläkään palstalla joko sitten valtakunnan tasolla ei hääviä palautetta kyseisestä tillintallista

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe