Hevoselle tarjottavasta leivästä...?

Hevoselle leipää?

Sen tiedän,että hevoselle annettavan leivän tulee olla kuivattua.Useinmiten olen nähnyt annettavan ruisleipää.Voiko hevoselle antaa kuivattua vehnä-tai sekaleipää?Entäs jos jätän leivän kaukaloon, niin paloittelenko sen valmiiksi?Minkä kokoinen palanen on sopiva?

8

10591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve :)

hevoselle saa tottakai antaa vaaleaakin leipää. (tai minä olen jo pikkutytöstä asti ruokkinut kaikki naarurin hevoset kaikilla leivillä ;) ) kunhan kuivattanut ne ensin ja yksikään ei ole siihen vielä ainakaan kuollut) leivän pitää olla pieniksi paloiteltua, niin että hevonen saa sen helposti pureskeltua, samoin kuten porkkanat ja omenat, annoit sen sitten kädestä tai kaukalosta!

• Anonyymi

”yksikään ei ole siihen vielä ainakaan kuollut”

Oletko ihan varma? ;/

Muistakaa kysyä lupa syöttöön. Leipä on lähes pelkkää sokeria (hiilihydraattia). Suurin osa sietää suht hyvin, mutta se voi olla hengenvaarallista joillekin hevosille.

Meillä syötti naapurit jatkuvasti salaa, poni sai useita sairaskohtauksia ja jouduttiin lopettamaan.

Jos on omistajan lupa, saa tietysti syöttää ja omistaja neuvoo varmasti myös miten kannattaa antaa.

• hepo

huoletta syöttää hevoselle minkälaista leipää vaan sillä ei ole mitään väliä onko vaaleta vai tummaa. Mutta muista että leivässä EI saa olla hometta!! Paloittelu onkin sitten taas makuasia. Itse en paloittele leipiä paitsi jos laitan ruoan sekaan, mutta jokainen taplaa tyylillään.

• Anonyymi

Saako hevoselle antaa homeessa olevaa leipää.

• Anonyymi

Saa vain ihmiselle, että laulunääni paranee. Vanhat sanoi ainatämän viisauden.

• Anonyymi

Ei tarvitse palotella.

• Anonyymi

Minulla on hyvin kuivattuja leivänpalasia. Ei yhtään hometta.
      On ruisleipää ja paahtoleipää. Olisi paikkakunnalla paljon noita hevostalleja. Kun nyt keksisin mihin laittaisi ilmoituksesta, antavani leipiä.
      Ehkä tuohon pieneen kahvilaan tieto. Jos vaikka sieltä tietoa, kuka haluaisi.

• Anonyymi00008

Kuivattelin itse ylimääräisiä leipiä mitä jaettiin työttömille, niitä ei kaikki ottaneet ja sanoivat vievänsä " eläimille" sitten loput. Siis säästin hyvää ruokaa. söimme korppuina niitä, mutta sittemmin ne jäi vaan pussitettuina varastoon.

Nyt löysin siivotessani niistä pieniä öttiäisiä, ja saimme netistä selville ,että saattavat olla rohmu-tai leipäkuoriaisia. Noh, vein ne ulos pakkaseen, että ne kuolisi, mutta eihän niitä ihminen enää voi syödä. Niin sitä kysyisin, että tietääkö kukaan voiko niitä antaa HEVOSELLE ? Jos joku talli ottaisi, nyt kun ne örkit kuolee ja ne vois vaan ravistaa pois? Vai onko ne toukat tehneet niihin pahaa hajua tms mikä ois ehkä haitallista eläimelle? Oisko kellään kokemusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2242
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      218
      2119
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1428
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1183
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      84
      930
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe