Hevoselle tarjottavasta leivästä...?

Hevoselle leipää?

Sen tiedän,että hevoselle annettavan leivän tulee olla kuivattua.Useinmiten olen nähnyt annettavan ruisleipää.Voiko hevoselle antaa kuivattua vehnä-tai sekaleipää?Entäs jos jätän leivän kaukaloon, niin paloittelenko sen valmiiksi?Minkä kokoinen palanen on sopiva?

7

10085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve :)

hevoselle saa tottakai antaa vaaleaakin leipää. (tai minä olen jo pikkutytöstä asti ruokkinut kaikki naarurin hevoset kaikilla leivillä ;) ) kunhan kuivattanut ne ensin ja yksikään ei ole siihen vielä ainakaan kuollut) leivän pitää olla pieniksi paloiteltua, niin että hevonen saa sen helposti pureskeltua, samoin kuten porkkanat ja omenat, annoit sen sitten kädestä tai kaukalosta!

• Anonyymi

”yksikään ei ole siihen vielä ainakaan kuollut”

Oletko ihan varma? ;/

Muistakaa kysyä lupa syöttöön. Leipä on lähes pelkkää sokeria (hiilihydraattia). Suurin osa sietää suht hyvin, mutta se voi olla hengenvaarallista joillekin hevosille.

Meillä syötti naapurit jatkuvasti salaa, poni sai useita sairaskohtauksia ja jouduttiin lopettamaan.

Jos on omistajan lupa, saa tietysti syöttää ja omistaja neuvoo varmasti myös miten kannattaa antaa.

• hepo

huoletta syöttää hevoselle minkälaista leipää vaan sillä ei ole mitään väliä onko vaaleta vai tummaa. Mutta muista että leivässä EI saa olla hometta!! Paloittelu onkin sitten taas makuasia. Itse en paloittele leipiä paitsi jos laitan ruoan sekaan, mutta jokainen taplaa tyylillään.

• Anonyymi

Saako hevoselle antaa homeessa olevaa leipää.

• Anonyymi

Saa vain ihmiselle, että laulunääni paranee. Vanhat sanoi ainatämän viisauden.

• Anonyymi

Ei tarvitse palotella.

• Anonyymi

Minulla on hyvin kuivattuja leivänpalasia. Ei yhtään hometta.
      On ruisleipää ja paahtoleipää. Olisi paikkakunnalla paljon noita hevostalleja. Kun nyt keksisin mihin laittaisi ilmoituksesta, antavani leipiä.
      Ehkä tuohon pieneen kahvilaan tieto. Jos vaikka sieltä tietoa, kuka haluaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3416
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2401
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      115
      1204
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      9
      993
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      48
      947
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      874
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      870
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      37
      726
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      198
      674
    Aihe