Voinko olla juutalainen ilman srk; hyväksyntää?

Aloitteleva juutalai

Ja jos en voi niin miksi?
Onko srk,lle tärkeää se verojen maksu ja asettavatko he itsensä Jumalan edelle valitsaessaan jäsenensä?

Mihin tarvitse seurakuntaa juutalaisena?

25

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aito israelson

Suurin osa maailman juutalaisista ei ole minkään seurakunnan jäseniä , mutta seurakunnat auttavat jäseniä monissa asioissa.

Jotta seurakunnat voivat toimia niiden on kannettava jäsenmaksu. Kullakin seurakunnalla on omat kriteerit sille keitä ottavat seurakuntaan jäseniksi , seurakunnat ovat ihmisten perustamia ja jäsenet itse valitsevat seurakunnan muodon ,rabbin jne .

Helsingin seurakunnan jäseneksi pääsee jokainen joka on juutalainen.

• Aloittelava juutalai

Ok mutta voinko pitää itseäni juutalaisena vaikka en kuulu srk,n minkäänlaiseen.
        Voinko jonkun kysyessä kertoa olevani juutalainen, onhan se sitä mihin uskon?!

• vastaus sisälsi:
        Aloittelava juutalai kirjoitti:

Ok mutta voinko pitää itseäni juutalaisena vaikka en kuulu srk,n minkäänlaiseen.

ihmiset itse määrittelevät seurakuntansa. Ihminen itse määrittelee itsensä. Missä laissa on kielletty itseään määrittelemästä juutalaiseksi näin tahtoessaan itse tehdä. Tietyissä elinkeinoharjoituksissa on rikoslaissa petokset tehty. Eihän itsensä kanssa tule ristiriitaa itseään määritellessään, toivottavasti, mutta Raamatun ilmoituksen ja toisten ihmisten näkökulmasta voi tietysti itsekin pohtia mitä juutalaisuus on ja kuka on juutalainen. Hyvä tietysti kysyä tätä juutalaisilta itseltään, ihan niiltä ketä tahtoo uskoa.

Jollekin voi itsessään riittää oma ilmoitus "olen juutalainen".

Tässähän tulee juuri tämä asioista keskusteltaessa määrityksen tärkeys ymmärtää, mitä tietyllä sanalla kuten "juutalaisuus" tarkoitetaan hengellisesti ja sielullisesti ja eri lähtökohdista käsin määriteltyinä.

Kristillisyydessähän tämä on vielä paljon monisyisempää, koska näilläkin palstoilla toiset kristityiksi itsensä määrittelevät tahtovat kieltää toisten kristillisyyden. Samoin juutalaiset voivat ajatella että katollisen kirkon paavi on kaikkien kristittyjen arvojohtaja, koska heille enemmän hajaantumattomana joukkona asia näin syntyy mielikuvaksi.

Onko Jeesus sitten kaikkien kristittyjen Päänä vaikka Paavali opettaa selvästi että Jeesus on kaikkien juutalaisten Päänä, tietysti hengellisesti, sillä kaikista kansoista liitetään uudestisyntyneet Jeesusken opetuslapset nimenomaan Juutalaisten Kuningas Jeesukseen, eikä paaviin eikä kirkkoon eikä erinäisiin seurakuntiin, tietysti liitetään myös Uuden Jerusalemin eli taivaallisen Siionin eli Jumalan valtakunnan seurakuntaan, kun Jeesus on kirjoittanut nimensä elämänkirjaan.

Mikä merkitys on sitten näillä ihmisten seurakunnilla juutalaisuudessa ja kristinuskossa? Tämä onkin jo erittäin olennainen ja tärkeä kysymys jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle, sillä jos Jeesus ei ole seurakunnan Päänä, niin eihän Herra sitä seurakuntaa voi johdattaakkaan. Tämä korostuu entisestään kun maailmalla vallitsee luopumus ja laittomuus ja pyrkii hapatuksien vaikutukset myös ihmisten seurakuntiin sisään ihmisten valheisiin rakastuneiden sydämien ajatusten ja käsitysten kautta.

Missä kulkee raja keskinäisen yhteyden ja rakkauden Jeesusta ja lähimmäisiä seurakunnassa ja maailmassa, kun pahaa ei saa seurata ja Jumala tahtoo täydellisyyttä, mutta samoin yksimielisyyttä seurakunnassa ja toisen itseään parempana pitämistä ja keskinäistä nöyryyttä, mutta Iisebelin valheopetuksia eikä Bileamin ja Nikolaiittain opetuksia tulisi vihata eikä sietää lainkaan. Tässä onkin tasapainoilemista, kun seurakunnassa ei tahdota lainkaan noudattaa edes ihan selviä Paavalin antamia opetuksia seurakunnille.

Jokainen joutuu itse suhteensa Jeesukseen määrittelemään ja kuuntelemaan hyvän paimenen ääntä ja tulee myös sydäntään varjella yli kaiken sillä sieltä lähtee elämä.

• Mensch
        Aloittelava juutalai kirjoitti:

Kaipa sitä hiljaa omassa mielessään voisi, mutta tosiaan jos olet muiden juutalaisten kanssa yhteydessä asia paljastuu jossain vaiheessa ja reaktio voi olla uskoakseni aika negatiivinen. Tulisihan kenelle tahansa vähän huijattu olo jos esim joku väittäisi olevansa jotain mitä ei ole... Toisaalta ymmärrän hyvin kuinka turhauttavaa on että pelkän uskon nojalla ihmistä ei juutalaisekso hyväksytä. Tärkeää on kuitenkin että päätös om harkittu koska käsittääkseni - korjatkaa jos olen väärässä - moshiah ei tule ennen kuin kaikki juutalaiset elävät tooran mukaista elämää? Näim olen käsittänyt että ainakin ortodoksit uskovat.

Eli tietysti jos käännytetään ihmisiä jotka eivät elä tooran mukaisesti voidaan ajatella että se pitkittää/estää moshian saapumisen. Eli tämän vuoksi uskoon ei voida kaikkia hyväksyä heti. Meniköhän tää vähän muihin juttuihin nyt... Kuitenkin olen itse ajatellut samalla tavalla kuin sinä mutta nyttemmin yrittänyt ymmärtää "miksi ei". Ai niin, olen myös ymmärtänyt että yhteisöllisyys on ihan avaintekijä juutalaisuudessa ja saanut sellaisen käsityksen että ei oikeen ole järkeä olla juutalainen yksin mielessään. Onko tähän kommentteja? Näin olen ymmärtänyt

• messias tulee
        Mensch kirjoitti:

Kaipa sitä hiljaa omassa mielessään voisi, mutta tosiaan jos olet muiden juutalaisten kanssa yhteydessä asia paljastuu jossain vaiheessa ja reaktio voi olla uskoakseni aika negatiivinen. Tulisihan kenelle tahansa vähän huijattu olo jos esim joku väittäisi olevansa jotain mitä ei ole... Toisaalta ymmärrän hyvin kuinka turhauttavaa on että pelkän uskon nojalla ihmistä ei juutalaisekso hyväksytä. Tärkeää on kuitenkin että päätös om harkittu koska käsittääkseni - korjatkaa jos olen väärässä - moshiah ei tule ennen kuin kaikki juutalaiset elävät tooran mukaista elämää? Näim olen käsittänyt että ainakin ortodoksit uskovat.

Eli tietysti jos käännytetään ihmisiä jotka eivät elä tooran mukaisesti voidaan ajatella että se pitkittää/estää moshian saapumisen. Eli tämän vuoksi uskoon ei voida kaikkia hyväksyä heti. Meniköhän tää vähän muihin juttuihin nyt... Kuitenkin olen itse ajatellut samalla tavalla kuin sinä mutta nyttemmin yrittänyt ymmärtää "miksi ei". Ai niin, olen myös ymmärtänyt että yhteisöllisyys on ihan avaintekijä juutalaisuudessa ja saanut sellaisen käsityksen että ei oikeen ole järkeä olla juutalainen yksin mielessään. Onko tähän kommentteja? Näin olen ymmärtänyt

"Kaipa sitä hiljaa omassa mielessään voisi (olla juutalainen), mutta tosiaan jos olet muiden juutalaisten kanssa yhteydessä asia paljastuu jossain vaiheessa ja reaktio voi olla uskoakseni aika negatiivinen. Tulisihan kenelle tahansa vähän huijattu olo jos esim joku väittäisi olevansa jotain mitä ei ole..."

Voi käydä niinkin, että tämä sydämeltään juutalainen onkin "oikea israelilainen" ja nämä "muut juutalaiset" uskostaan luopuneita, joille jopa oma uskonnonharjoitus on jäänyt vieraaksi. Sehän on selvää, että suomalainen olisi ns. käännynnäinen, jos/kun ei ole biologisesti juutalaista syntyperää.
        En näe syytä huijatuksi tulemiseen. Seurakunnassa käyminen ja käymättömyys on jokaisen oma asia, se ei uskoa tuo eikä vie.

• NoJewLover

Juutalaisuus on nurkkakuntainen, ei-avoin lahko. Itse harjoitettua rodunjalostusta jonka tulokset ovat kammottavat.

• NoJewLover
        vastaus sisälsi: kirjoitti:

ihmiset itse määrittelevät seurakuntansa. Ihminen itse määrittelee itsensä. Missä laissa on kielletty itseään määrittelemästä juutalaiseksi näin tahtoessaan itse tehdä. Tietyissä elinkeinoharjoituksissa on rikoslaissa petokset tehty. Eihän itsensä kanssa tule ristiriitaa itseään määritellessään, toivottavasti, mutta Raamatun ilmoituksen ja toisten ihmisten näkökulmasta voi tietysti itsekin pohtia mitä juutalaisuus on ja kuka on juutalainen. Hyvä tietysti kysyä tätä juutalaisilta itseltään, ihan niiltä ketä tahtoo uskoa.

Jollekin voi itsessään riittää oma ilmoitus "olen juutalainen".

Tässähän tulee juuri tämä asioista keskusteltaessa määrityksen tärkeys ymmärtää, mitä tietyllä sanalla kuten "juutalaisuus" tarkoitetaan hengellisesti ja sielullisesti ja eri lähtökohdista käsin määriteltyinä.

Kristillisyydessähän tämä on vielä paljon monisyisempää, koska näilläkin palstoilla toiset kristityiksi itsensä määrittelevät tahtovat kieltää toisten kristillisyyden. Samoin juutalaiset voivat ajatella että katollisen kirkon paavi on kaikkien kristittyjen arvojohtaja, koska heille enemmän hajaantumattomana joukkona asia näin syntyy mielikuvaksi.

Onko Jeesus sitten kaikkien kristittyjen Päänä vaikka Paavali opettaa selvästi että Jeesus on kaikkien juutalaisten Päänä, tietysti hengellisesti, sillä kaikista kansoista liitetään uudestisyntyneet Jeesusken opetuslapset nimenomaan Juutalaisten Kuningas Jeesukseen, eikä paaviin eikä kirkkoon eikä erinäisiin seurakuntiin, tietysti liitetään myös Uuden Jerusalemin eli taivaallisen Siionin eli Jumalan valtakunnan seurakuntaan, kun Jeesus on kirjoittanut nimensä elämänkirjaan.

Mikä merkitys on sitten näillä ihmisten seurakunnilla juutalaisuudessa ja kristinuskossa? Tämä onkin jo erittäin olennainen ja tärkeä kysymys jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle, sillä jos Jeesus ei ole seurakunnan Päänä, niin eihän Herra sitä seurakuntaa voi johdattaakkaan. Tämä korostuu entisestään kun maailmalla vallitsee luopumus ja laittomuus ja pyrkii hapatuksien vaikutukset myös ihmisten seurakuntiin sisään ihmisten valheisiin rakastuneiden sydämien ajatusten ja käsitysten kautta.

Missä kulkee raja keskinäisen yhteyden ja rakkauden Jeesusta ja lähimmäisiä seurakunnassa ja maailmassa, kun pahaa ei saa seurata ja Jumala tahtoo täydellisyyttä, mutta samoin yksimielisyyttä seurakunnassa ja toisen itseään parempana pitämistä ja keskinäistä nöyryyttä, mutta Iisebelin valheopetuksia eikä Bileamin ja Nikolaiittain opetuksia tulisi vihata eikä sietää lainkaan. Tässä onkin tasapainoilemista, kun seurakunnassa ei tahdota lainkaan noudattaa edes ihan selviä Paavalin antamia opetuksia seurakunnille.

Jokainen joutuu itse suhteensa Jeesukseen määrittelemään ja kuuntelemaan hyvän paimenen ääntä ja tulee myös sydäntään varjella yli kaiken sillä sieltä lähtee elämä.

Martin Luther on mielenkiintoisesti nostanut esiin, että kun juutalaiset huomasivat etteivät he saaneetkaan heidän varallisuuttaan ja valtaansa kasvattavaa kuningasta, he sepittivät itselleen toisen ja ajatuksiinsa sopivamman.

• NoJewLover
        Mensch kirjoitti:

Niin tämä yhteisöllisyyshän sallii muun muassa koronkiskonnan ulkopuolisilta, mutta ei juutalaisilta. Juutalaisuus perustuu kaksinaismoraaliin.

• aito israelson

kukaan ei ole juutalainen siksi että kuuluu jonkin seurakuntaan eikä juutalaiseksi voi itse julistautua .Juutalaisuus on etninen uskonto, juutalaiseksi joko synnytään tai tietyin menoin käännytään.

• Voiko juutalainen

uskoa Jeesuksen olevan Juutalaisten Kuningas?
        Voiko juutalainen julkisesti tunnustaa tämän uskonsa?
        Saako juutalainen salaa uskoa Jeesukseen Juutalaisten Kuninkaana?
        Saako juutalainen uskoa jotakin ihmistä Messiaana?
        Uskotko että juutalaisten Messias tulee rakentamaan temppelin Jerusalemiin?
        Miksi Jeesus on niin kielletty Juutalaisten Kuninkaana?

• NoJewLover

Juutalaisuus on suljettu ja primitiivinen lahko silpomisine kaikkineen.

• aito israelson
        NoJewLover kirjoitti:

Juutalaisuus on suljettu ja primitiivinen lahko silpomisine kaikkineen.

teidän jumalannekin "silvottiin" .Maailman ainoa ympärileikattiu jumala on kristinuskolla , niin ja apostolit ,voi raukkoja kaikki heidätkin oli lapsina silvottu. .

• aito israelson kirjoitti:

teidän jumalannekin "silvottiin" .Maailman ainoa ympärileikattiu jumala on kristinuskolla , niin ja apostolit ,voi raukkoja kaikki heidätkin oli lapsina silvottu. .

Adonai Yeshuaa ei ainoastaan 'silvottu'!

Profeetta Jesajan profetian mukaan "sillä niin runneltu, ei enää ihmisen kaltainen oli Hänen muotonsa, Hänen hahmonsa ei ollut ihmislapsen hahmo, sillä Hän oli runnellumpi kuin kukaan muu ihminen".

Viisas kysyy miksi Messiasta kohdeltiin noin alentavasti?
        Vastauksen läydämme Jesajalta:
        (Jes. 53:3-12)

3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,

5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.

8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.

9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

"YHWH Elohim oli Pojassaan Yeshuassa ja sovitti maailman itsensä kanssa!"

• aito israelson

jos uskoo kristinuskon Jumalaan ja oppiin ,on kristitty, ei juutalainen.

Saako kristitty salaa uskoa Krishnaan tai tunnustaa Muhammedin Allahin lähettlilääksi ?

Messiaaseen ei uskota vaan siihen että joku tulee olemaan voideltu, messias, ja tekee työnsä ja aikanaan kuolee.

Miksi Vishnu on kielletty kristittyjen jumalana ?

Jeesus ei ollut kenenkään kuningas, mutta jos kristinusko silti opettaa että Jeesus on Kiinan keisari, se on yksin teidän asianne .

• tuo mitä toit

esille juutalaisuudesta ei nimenomaan ole Jumalan ja Jeesuksen ilmoituksen mukaan Raamatussa noin kuin kirjoitit ja tässähän se ongelma onkin ihmisten keskuudessa, ettei eletä totuudessa vaan valheita tahdotaan uskoa eikä Jeesukseen, joka yksin on totuus. Tietysti juutalaisuus lihassa on eri asia kuin sydämen ympärileikkaus eikä tietenkään ympärileikkaus lihassa estä sitä sydämen ympärilaikkausta eli hengellistä juutalaisuutta. Kuitenkin se hengellinen juutalaisuus on tärkeämpää kuin ympärileikkaus lihassa, eikös muslimitkin ympärileikkaa poikalapsensa ja uskovat Muhamediin eikä Israelin Pyhään Herraan ja Kuninkaaseen.

Totuudellisesti Jumalan, huom! ei ihmisen, ilmoituksen mukaan ja voi sitä ihmistä, joka alkaa sotimaan Jumala vastaan! Tämähän on kaiken juutalaisuuden lähtökohta ettei pidetä epäjumalia Israelin Herran ja Juutalaisten Kuninkaan ja Jumalan rinnalla!

Mitään muuta niin pyhää ja totuudellista kirjoitusta ei ole kuin koko Raamattu ja sisältää Uuden Liiton kirjoitukset myös. Tietysti ihmiset voivat nousta vastustamaan ajatusta, että Jumala olisi voinut ihmisten kautta mitään antaa meille missään kirjoituksissa, mutta ei pidä se väite paikkaansa, vaan nimenomaan omien pyhien palvelijoittensa kautta on pyhät kirjoitukset annettu että tuntisimme ja tekisimme Jumalan tahdon ja opetuksen mukaan. Näin tietysti!

Ihan turha sekottaa epäjumalia tähän, sillä Nasaretilainen Jeesus on Juutalaisten Kuningas ja Israelin Herran ja koko maailman Vapahtaja eikä koskaan ole toista ollut eikä tullut Immanuelina. Ei eksytä harhaan mielettömiä esittämällä ja koskee sekä juutalaisia että kaikkia ihmisiä ja tulee olla myös selvää tämän kaikille ihmisille.

Onhan näitä Uuden Liiton kirjoitustenkin jälkeen tullut koraania ja muuta kirjallisuutta, mutta ei ole Jumalasta, jos ei Jeesus on Herra, sillä on luomisesta lähtien ollut vain Jeesus totuudellisena Mestarina ja Immanuelina kaikkiin ihmisiin nähden, totisesti. Totuus on Jumalasta ja valheet on Saa-tanasta! Ei eksytä!

• Kuten ylempänäkin mainitaan, juutalaisuuteen käännytään. Toki voit valehdella asiasta ja joku voi uskoakin sinua, mutta et kuitenkaan juutalaisten lakien mukaan ole juutalainen. Itse ajattelen kääntymistä, mutta en pidä itseäni juutalaisena, vaikkakin mielipiteeni ja arvoni ovat samankaltaisia/samoja, koska en ole syntynyt juutalaisesta äidistä/kääntynyt, joten en siis ole juutalainen.

Miksi haluat olla juutalainen, jos uskot esim. Jeesukseen. Ei kukaan Jeesukseenkaan uskova kristitty voi samalla uskoa Allahiin Jumalana, koska se käsittäisi hänen uskonsa mukaan kaksi Jumalaa, jotka ovat kiellettyjä kristinuskossa. Kyllä monet juutalaiset uskovat Jeesukseen, eivät vaan profeettana tai messiaana.

Tutki näitä asioita enemmän, älä tee tyhmyyksiä. On myös oikeamielisiä ihmisiä (righteous gentiles on sana mistä tämän vapaasti käänsin) ja myös kannattaa tutustua nooalaisuuteen. Tutustu toki kristinuskoonkin, jos Jeesus noin kovasti kiinnostaa. Huom. En ole ketään käännyttämässä mihinkään näistä, mainitsin vain postiesi pohjalta.

Aito Israelson vastasi hyvin kysymyksiisi jo, kunhan laitoin vaan oman postaukseni lisäksi :)

• Kun Jeesus on

Juutalaisten Kuningas, niin tuo mitä esität on valheellista.

Ei juutalaisten mielipide ratkaise lainkaan sitä mikä on totuus tässä Jumalan edessä vaikka tietysti on juutalaisten itsensä vallitseva mielipide.

Jumala ei ole ihminen että muuttaisi totuutta sen mukaan kuin ihmisen hyväksyy tai hylkää sen hengellisen totuuden. Voi ihmisiä jotka ajattelee että joukkovoimamme tai määrämme on se, joka sitten Jumalan ilmoituksen ja totuuden toiseksi vääntää, näinhän syntyy nimenomaan luopumus sillä Jumala edellyttää että ihmiset muuttuu mieleltään ja hylkää valheet ja uskoo totuuden eli Jeesuksen Juutalaisten Kuninkaana tässä asiassa.

Uskokaa Jumalaa ja tulkaa tuntemaan totuus ja se teistä vapaita kaikista valheista ja laittomuudesta ilman Israelin Pyhää Herraa ja Juutalaisten Kuningasta. Tietysti Jumala sallii ihmisten vaeltaa myös luopumuksessa mutta tuottaa ihmisille kadotuksen eikä vie Jumalan valtakuntaan ketää, kuten on kirjoitettu "ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa!" Jumala ei ole ihminen, hän voi tehdä ihan uudet miten tahtoo ja nykyiset korvata niillä, jotka totuutta rakastavat valheiden sijaan.

Nöyryys on Jumalan uskomista ja ylpeys on valheisiin turvautumista ja niissä pysymistä! Ollaan niinkuin viisaat eikä niinkuin tyhmät!

• I``

Täsmälleen näin,jokseenkin. Juutalainen on henkilö,jonka äiti on sitä JA / tai se,joka on hyväksyttävästi juutalaisuuteen kääntynyt,muut eivät,sanoivatpa mitä tahansa. Tämä on fakta.

• Aloitteleva juutalai
        I`` kirjoitti:

Täsmälleen näin,jokseenkin. Juutalainen on henkilö,jonka äiti on sitä JA / tai se,joka on hyväksyttävästi juutalaisuuteen kääntynyt,muut eivät,sanoivatpa mitä tahansa. Tämä on fakta.

Ymmärrän ja noin olen sen aina olettanutkin olevan.
        Mutta Iaraelissakin on otettu mm korkeaarvoisten politiikkojen ehdottamaan asiana esille sellainen kuin sekulääri kääntyminen.

Hullultahan tuo kuulostaa mutta hulluahan sekin on että kerran juutalaisuuteen kääntynyt on aina juutalainen vaikkei uskoisi ,olisi ateisti.

• 7+1=8

Siis minähän tulin tälle foorumille mahdollisesti kääntyäkseni juutalaiseen uskontoon, johon minulla on juuria. Olenko nyt sitten saanut täällä oikeanlaista tietoa tästä uskonnosta? Onneksi tiedän tästä jotain ihan omien elämänkokemustenikin kautta.

Suurin hankaluus ja ikäänkuin poikkipuola tässä asiassa on henkilö nimeltä Jeesus Kristus. Sattumoisin uskon Häneen. Jos en uskoisi, olisi kääntymys helppoa. Muutoin olen hyvin juutalaismielinen, enkä aio valehdella juutalaisille, sellainen olisi todellisuudessa halveksittavaa toimintaa, niin Jeesuksen, kristinuskon, juutalaisuuden, kuin yleensäkin rehellisyyden kannalta. En voisi allekirjoittaa paperia, jossa kiellän Jeesuksen, sillä mikään "salainen" usko Jeesukseen ei tässä päde. "Sen minkä kirjoitit, sen kirjoitit". Monet kieltävät Jeesuksen saadakseen hyödyn juutalaisuudesta, mutta muka "salaa uskovat", Jeesus itse omien sanojensa mukaan ei kuitenkaan tunnusta heitä Isän edessä. He saivat Israelin, mutta menettivät Taivaan.

Ei kukaan, joka todella uskoo Jeesukseen, kiellä Häntä missään olosuhteissa. Ei sellainen henkilö ole edes kristitty, vaan yksinkertaisesti huijari. Hän voi esiintyä muka uskovaisena, mutta ei sitä ole. Jeesuksen opetuslapsista 10 kuoli marttyyrina, Juudas tappoi itsensä, vain Johannes kuoli luonnollisesti. Tällaisia ovat Kristuksen opetuslapset.

Juutalaisuskontoisia itseään ei tietenkään mitata tällä mitalla, ei sellainen ole petturi, joka ei usko. Juudakset ovat niitä, jotka ensin uskoivat ja tunnustivat Kristusta, mutta sitten kielsivät. "Parempi olisi heille, etteivät koskaan olisi syntyneetkään" (Jeesuksen sanat). He lähtevät "omien" joukosta.

Mitä voin tehdä? Olen juutalainen tällaisenani, tunnustan Kristusta, Messiastani, enkä Häntä kiellä. Tällä kirjoituksella ei kyllä hankita Israelin kansalaisuutta, ellei sitten Tulevassa Maailmassa. Tod.näköisesti saan hautani pakanamaassa, kaukaisessa pohjolassa, mutta katse kohti itää.

• katse kohti

Jerusalemia sillä sinne Jeesus Juutalaisten Kuninkaana saapuu. Herran Jeesuksen Henki vuodatetaan Israelin ylle kun sen aika koittaa ja vaimo turvapaikkaan johdatetaan, eikä kaikki ole Israel vaan elävän Jumalan lupauksen lapset ovat taivaallinen Israeli ja Siion ja Uuden Jerusalemin perilliset.

• Moorian vuorelta

ja Hinnomin laaksosta on katse itään.

• Aloittelevajuutalain

Itse olen eri tiellä, en nimittäin usko Jeesukseen ja voin häne kieltää. Hänellä ei ole mitään merkitystä minulle.

• 12+19=31
        Aloittelevajuutalain kirjoitti:

Itse olen eri tiellä, en nimittäin usko Jeesukseen ja voin häne kieltää. Hänellä ei ole mitään merkitystä minulle.

Vinkki: Jeesus on itse Jumalan Poika, juutalaisten Kuningas ja Messias, vaikkeivät juutalaiset sitä vielä oikein usko. Hänellä pitäisi olla merkitystä!

Ota selvää Jeesuksesta. Älä kiellä itse juutalaisuuden Päähenkilöä. Sillä sen minkä kiellät, sen kiellät. Jeesuksen omien sanojen mukaan ei voi samaan aikaan palvella kahta herraa. On aina toiseen liittyvä ja toisen kieltävä. Monet luulevat "salassa palvelevansa Jeesusta", mutta Jeesus itse kieltää heidät, sillä he, maallisen hyödyn saadakseen, kielsivät Hänet ihmisten (juutalaistenkin) edessä.

Toisaalta, koska et edes usko Häneen, ei kieltosi ole sama, kuin sellaisen, joka on tuntenut Jeesuksen ja siinä tilassa kieltänyt Hänet, kuten Juudas. Ehkä sitten myöhemmin, juutalaisuuden kautta, opit itse tuntemaan Hänet...

• Jani.
        12+19=31 kirjoitti:

Vinkki: Jeesus on itse Jumalan Poika, juutalaisten Kuningas ja Messias, vaikkeivät juutalaiset sitä vielä oikein usko. Hänellä pitäisi olla merkitystä!

Ota selvää Jeesuksesta. Älä kiellä itse juutalaisuuden Päähenkilöä. Sillä sen minkä kiellät, sen kiellät. Jeesuksen omien sanojen mukaan ei voi samaan aikaan palvella kahta herraa. On aina toiseen liittyvä ja toisen kieltävä. Monet luulevat "salassa palvelevansa Jeesusta", mutta Jeesus itse kieltää heidät, sillä he, maallisen hyödyn saadakseen, kielsivät Hänet ihmisten (juutalaistenkin) edessä.

Toisaalta, koska et edes usko Häneen, ei kieltosi ole sama, kuin sellaisen, joka on tuntenut Jeesuksen ja siinä tilassa kieltänyt Hänet, kuten Juudas. Ehkä sitten myöhemmin, juutalaisuuden kautta, opit itse tuntemaan Hänet...

Ei kiinnosta jeesus, en edes usko hänen olemassaoloonsa.
        Puppua koko juttu.

ps tulipa hyvä olo;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2041
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    Aihe