Laksatiivien aktiivinen käyttö = bulimiaa?

imn

En itse vielä ota kantaa, haluaisin vain kuulla mielipiteitä.

Lisäksi pohdin, että kuinkahan suuren osan ruuasta esim. laxoberon auttaa ulos heti ruokailun jälkeen otettuna? Kuinka suuri osuus pääsee imeytymään kroppaan? Arvioita?

Thänks.

7

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öoiagj

      Laksatiivit tyhjentää vain suolen, ei mahalaukkua. Kaikki kalorit on jo kerenny imeytyä.

    • aaaaaaaaaaaaaaaaargh

      Eijeijeijei näin! Herranjestas se lääke on ummetukseen eikä sillä ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa :D ja se pitää ottaa illalla ennen nukumaanmenoa, muuten kärsit kohta vesiripulista.

    • 19+2=21

      Se vasta kivaa onkin, kun noiden käytön vaikutuksesta suoli lakkaa toimimasta ilman niitä. Sitten se on tuurista kiinni toimiiko suoli sen jälkeen enää ikinä kunnolla. Laihduttavaa vaikutustahan laksatiiveillä ei ole, koska ne tosiaan vaikuttaa paksusuoleen ja ruuastahan imeytyy kaikki jo viimeistään ohutsuolessa. Laksatiivit saattaa hetkellisesti laskea painoa, koska ne tosiaan tyhjentää suolen ja poistaa nesteitä, mutta mitään oikeaa laihduttavaa vaikutusta niillä ei ole. Että kyllä se kaikki ruoka minkä syö imeytyy kehoon, vaikka kuinka paljon vetelis laksoja. Ei kannata siis, kun ei niillä saa kun suoliston paskaksi.

    • tyhjentäjä

      Moi! Itse sairastanut bulimiaa, tällä hetkellä rajoitan syömistäni. Koen että bulimia hellittänyt, en vaan uskalla syödä normaalisti ettei "repee". Koska oloni on aina turvonnut koska elimistö ei tottunut normaaliin ruokavalioon, olen jäänyt koukkuun "suolentyhjentäjiin"... tiedän ettei se laihuta vaan tyhjentää suolen, mutta pakkomielteenhän siitäkin sitten rakensin, koko syömishistoriani on täynnä pakkomielteisiä ajatuksia, kuten jokainen itse kokenut varmaan allekirjoittaa...

      Itse olen pohtinut, mitkä lopulliset haittavaikutukset toiminnastani on, koska peräruiskeita olen jo kohta puolisen vuotta käyttänyt melkeinpä päivittäin??

      • terveyenhoitaja

        Hei tyhjentäjä.

        Perräruiskeiden aktiivinen käyttö hidastaa suolen omaa toimintaa joka johaa ummetukseen, suolen tukkeutumisiin, mahdollisesti haavaiseen paksusuolen tulehduksen, joka aiheuttaa voimakkaita kipuja ja ripulia/ ilmavaivoja. Lisäksi suolistossa imeytyy mm k-vitamiini joka ei välttämättä ehdi imeytyä laksatiivien vuoksi. Lisäksi mekaaniset suolentyhjentäjät haittaavat kehon nestetasapainoa jatkuvasti käytettynä. Suosittelen ottamaan lääkäriin yhteyttä ja tarkistaman labra-arvot. Bulimia aiheuttaa myös muita ongelmia elimistössä kuten mahdollisesti kolesteroleissa, nestetasapainossa, sokeriaineenvaihdunnassa..

        T: http://rakastaitseas.blogspot.fi/


    • hjgftdn

      tyhjentäjä: haittoja on useammanlaisia aina suolen normaalin toiminnan lakkaamisesta paksusuolen syöpään.

      • 20+5

        Tyhjentäjä, sun suoli voi vielä palata ihan normaaliin päivärytmiin jos et ole vielä täysin vaurioittanut sitä. Turvonnut olo tulee laksatiivien lopettamisen jälkeen varmasti, mutta jos kestät sitä muutaman päivän niin helpottaa. Juo paljon vettä ja syö kuituja (kasviksia, hedelmiä, ruisleipää, leseitä) vähitellen lisäten ja kävele tai tee vatsalihaksia päivittäin. Ruoan jälkeen rauhassa vessaan. Opeta suoli takaisn normaali elämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe