Hesaarista poimittua:
"Selvä enemmistö, 77 prosenttia suhtautuu kuitenkin myönteisesti rokotteisiin ja kansalliseen rokotusohjelmaan sinänsä."
"Vain kolmannes olisi itse valmis osallistumaan uusien rokotteiden testaamiseen."
Menisitkö itse rokotetutkimukseen tai edes lääketutkimukseen? Jos et, niin miten mielestäsi pitäisi tutkia ja kenen niihin osallistua. Täysin rokotekielteisiä kun suomalaisistakin on vain marginaalinen 3% ja jotenkinhan rokotteetkin pitäisi voida tutkia.
Minä voisin mennä.
"Oulun yliopiston geriatrian professorin Timo Strandbergin mielestä esimerkiksi rokotteiden haittoja ei pidä vähätellä, mutta hän toivoo, ettei niitä paisutellakaan liikaa.
"Jos rokotusten ottaminen vähenee kohujen takia, on paljon enemmän kuolemantapauksia ja sairaalahoitoja tulevaisuudessa", sanoo Strandberg."
http://www.hs.fi/msn/kotimaa/Suomalaiset luottavat rokotteisiin mutta eiv%C3%A4t rokotetutkimuksiin/a1305571819532
Menisitkö tutkimukseen?
40
88
Vastaukset
- fdvsdfgsdgbs
Joo haluaisin tutkia tosiaan vähän tarkemmin niitä liemiä, maailman tarkimmalla MIKROSKOOPILLA. Ei mua muun lainen tutkiminen kiinnosta
- Skooppiko?
Ei sellaisia mikroskoopilla tutkita. Mitä ihmettä luulet saavasi tietoon edes maailman parhailla mikroskoopeilla.
Oletko koskaan kuullut DNA skevensseistä tai massaspektrometreistä?
Tutkimuksen suhteen taidat olla melkoisen pihalla. Oliko ikää vielä edes 14 vuotta?
- asdvsdfvbgsd
Miks tuosta tarttee kenenkään stressiä kantaa.? Onko tavatonta ettei joitain kiinnosta ottaa omalla vastuullaan kehoonsa lientä jonka joku toinen on tehnyt eikä tekijä itse sitä kuitenkaan tohi testata? En ees käytä rokotteita enää, maistelkoon sellaiset jotka on niin maan persoja joka piikille
- lhljhbcgh
Jos on kyllin paha tauti tai jopa hengenlähtö lähellä, niin ne lääkkeet varmaan kelpaa sinullekin. Haluaisitko käyttää silloin huonosti testattuja lääkkeitä, vai oletatko, että rohkeammat ja vastuuntuntoisemmat ottavat riskit sinunkin puolesta.
Pelkuri.
- asdfgesg
Voisin mennä sitten ku mulla ei enää oo mitään menetettävää, eli oon saattohoidossa ollessani. Eikai noi nohin terveenä kannata osallistua. Kun nuo ei tietenkään oo pakollisia niin piikin valmistaja tai antaja tai tarjoaja ei vastaa mahollisista ongelmallisista seurauksista, sen tekee vapaaehtoisesti suostunut kokeilija. Omalla rahalla tai hengellä. Tai molemmilla.
Tuskin häntä piikin valmistaja kuitenkaan hoitaisi ilamiseksi tai vaikka rahaa antaisikin lääkkesiiin niin paljonkos ketään kuitenkaan vapaaehtoisesti hankitun rokotevaurion omahoito ilahduttaisi.- oluyhguoyfot
Lääkkeet kelpaavat tosipaikassa kuitenkin kai sinullekin. Kenen ne pitäisi puolestasi testata?
- asdvsdfv
oluyhguoyfot kirjoitti:
Lääkkeet kelpaavat tosipaikassa kuitenkin kai sinullekin. Kenen ne pitäisi puolestasi testata?
Ei kenenkään minun takia tarvi rokotteilla vaarantaa henkiänsä tai terveyttänsä. Kai on turvallisempiakin lääkkeitä ku rokotteet...
- ljhvjbvlv
asdvsdfv kirjoitti:
Ei kenenkään minun takia tarvi rokotteilla vaarantaa henkiänsä tai terveyttänsä. Kai on turvallisempiakin lääkkeitä ku rokotteet...
Ei rokote ole lääke. Rokotteet ennaltaehkäisevät tauteja, joista monet ovat pahimmillaan tappavia ja joihin (virusperäiset) lääkettä ei ole.
- rokotepoikotti
Heti kun kaikki narkolepsatut lapset on hoidettu terveiksi THL:n lahjusrahoilla, niin sitten vasta taatusti menen osallistumaan, en ennen sitä
- lhfufouf
Laaja rokoteboikotti aiheuttaisi kuolemantapausten ja sairastavuuden jyrkkää kasvua, kuten asiantuntija artikkelissa totesi. Sitäkö sinä raukka haluat?
- sadfsdfgd
lhfufouf kirjoitti:
Laaja rokoteboikotti aiheuttaisi kuolemantapausten ja sairastavuuden jyrkkää kasvua, kuten asiantuntija artikkelissa totesi. Sitäkö sinä raukka haluat?
Olet nopea kirjoittaja: neljässä minuutissa tuli vastineet kolmeen eri vuodatukseen. Ne vuodatukset oli muuten yhen ja saman henkilön näppiksestä, niinku kai arvasitkin.
- asdfsfs
Katson ettei minulla ole oikeutta käyttää rokotteita koska en ole niitä koskaan testannutkaan. Jos käyttäisin vain valmiita niin tulisi sellainen myrkynmaistattajan olo siitä sitten. TOISAALTA en halua kokeilla puolivalmisteitakaan koska en halua olla itekkään myrkynmaistajana. Ja koska en uskalla kokeilla valmiita niin kuinka sitten puolivalmiita.
- könnö
Uskallan harkita testaamista heti kun valmistaja on todistetusti itekkin eka testannu ja katellu 20 vuotta tuleeko ongelmia.
- En menisi.
Arvostan tutkijoita, jotka itse testaavat lääkkeensä. Brittilääkäri, patologi, bakteriologi, kukkaterapian kehittäjä tohtori Edward Bach oli tällainen. Hän ei riskeerannut potilaitaan vaan itsensä.
En osallistuisi mihinkään lääketesteihin. Marttyyriksi ei mielestäni ihmisen pidä itse hakeutua. Lapset pitäisin kaukana heistä, jotka oman kunniansa tähden hyväksikäyttävät muita.
Myös eläimet varjelisin tunnottomilta uraohjuksilta. Tämäkin julmuus koskettaa laajemmin. Vaikeneminen merkitsee hyväksymistä, joten jokainen on vastuussa siitä, mitä tapahtuu.
Ef. 5:6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
Ef. 5:7 älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
1Tess. 5:18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
Siis joka tilassa. Myös niinä päivinä, jolloin rokotteet vaurioittavat, sillä se on Jumalan tahto meihin nähden.- syntisiä ootte
Jos se kerran on Jumalan tahto, että vaurioidumme rokotuksista, hänhän on silloin juuri pyytänyt niitä ottamaan, että tahto täten toteutuisi syntiemme tähden. Uskoisin kuitenkin, että ne ovat epäjumalia, jotka tuollaisia testaamattomia litkuja vaativat kokeilemaan. Ei pidä mennä Herran tahdon yläpuolelle, koska se on suurta syntiä.
- sdcsad
Niin no parempiha se on kuulemma mennä silmä- tai jalkapuolena taivaaseen ko terveenä helvettiin. Ei muuta ko kaikki vaan hankkimaanpaha rokotevaurio niin taivas on auki...vai onko...
- ljhvljvlj
"Arvostan tutkijoita, jotka itse testaavat lääkkeensä."
Ja minkä arvoisena pidät yhden tai kymmenenkään tutkijan itseensä tekemää testiä? Lääkkeiden haittavaikutusten testaamisen viimeinen osio on ihmisille tehtävät testit ja jotta saataisiin riittävästi näyttöä, tarvitaan tuhansia testejä. Ehdottamasi menetelmä, että tutkijat testaisivat itseensä, ei nykyään kerta kaikkiaan toimi.
Uskonnollinen paatos ei ole vastaus tieteelliseen ongelmaan.
Kun et osallistuisi mihinkään lääketesteihin, et varmaankaan ole myöskään valmis käyttämään lääkkeitä. Jos Jumalasi antaa sinulle keuhkokuumeen tai vakavan verenmyrkytyksen, niin kai silloin hänen tahtonsa on, että kuolet pois. - Tarkoitit, mitä?
syntisiä ootte kirjoitti:
Jos se kerran on Jumalan tahto, että vaurioidumme rokotuksista, hänhän on silloin juuri pyytänyt niitä ottamaan, että tahto täten toteutuisi syntiemme tähden. Uskoisin kuitenkin, että ne ovat epäjumalia, jotka tuollaisia testaamattomia litkuja vaativat kokeilemaan. Ei pidä mennä Herran tahdon yläpuolelle, koska se on suurta syntiä.
1 Tess. 5:18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan t a h t o teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
Psalmi 115:3
Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän t a h t o o, sen hän tekee.
Psalmi 135:6
Kaiken, mitä herra t a h t o o, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;
Miksi onnettomuuksista pitäisi vielä kiitellä, kyselevät monet.
Jumala ilmoittaa Raamatussa, että kaikki, mitä hän t a h t o o, tulee ennemmin tai myöhemmin toteutumaan. Myöskin ihmisen nöyrtyminen kiitokseen vaikeuksien kohdatessa. Koska sattumia ei ole, ihmistä tulevat kohtaamaan ainoastaan täsmäonnet ja täsmäonnettomuudet. Sydämestä lähtevällä kiitoksella on ylimaallinen voima onnettomuudessa, koska näin ihminen uskoutuu paremmansa huomaan. Se on vapaaehtoista asettautumista Jumalan tahdon alle.
Jumala, jota myös rakkaudeksi kutsutaan, ei ole käskenyt meitä vaurioittamaan enempää toisiamme kuin muutakaan luomakuntaa. Mitä täällä kylvetään, sitä myöskin niitetään. Silti ihmisen ei mielestäni pitäisi mennä jakelemaan minkäänlaisia tuomioita sairastumisen syistä synteinä. Sanoihan itse Jeesuskin kyselijöille sokeana syntyneestä, ettei syypäitä ole, vaan näin kävi, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki. Ja toisaalta taas parannettuaan sairaan Jeesus: "Katso sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi" (Joh. 5:14).
Mitä mahdoit tarkoittaa Herran tahdon yläpuolelle menemisellä, ei valjennut. Pidän ihmisen ajatuskuvioita äärettömän kaukana luomakunnan luojan aivoituksista.
Jesaja 55:11
niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee; ei se minun luokseni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Kanssasi samaa mieltä, että tarkoin on harkittava, minkäkaltaiselle jumaluudelle itsensä altistaa. - Reagointisi?
sdcsad kirjoitti:
Niin no parempiha se on kuulemma mennä silmä- tai jalkapuolena taivaaseen ko terveenä helvettiin. Ei muuta ko kaikki vaan hankkimaanpaha rokotevaurio niin taivas on auki...vai onko...
Syy reagointiisi? En ymmärrä. Allerginen Raamatulle? Sorry.
Olen nähnyt monta maanpäällistä helvettiä rokotteista johtuen.
Joka kerta sitä toivoo, että tämä kenties nyt, olisi ollut se viimeinen.
Mutta ei, ei ole ollut, sillä mittansa toki on saatava täytenä, minunkin. - Tunne tilasi
Reagointisi? kirjoitti:
Syy reagointiisi? En ymmärrä. Allerginen Raamatulle? Sorry.
Olen nähnyt monta maanpäällistä helvettiä rokotteista johtuen.
Joka kerta sitä toivoo, että tämä kenties nyt, olisi ollut se viimeinen.
Mutta ei, ei ole ollut, sillä mittansa toki on saatava täytenä, minunkin."Olen nähnyt monta maanpäällistä helvettiä rokotteista johtuen."
Olen sitä mieltä, että valehtelet tai uskot pakkomielteisesti kaikkien harmien johtuvan rokotteista. Tällä sivustolla kirjoittaa henkilö, jolle rokote on kaiken pahan alku ja juuri. Sellainen suhtautuminen on ihan aikuisten oikeasti merkki mentaalisesta sairaudesta.
Liittyvätkö harhat uskonnollisuuteen vai johtuuko uskonnollisuuskin harhoista, sitä en ala arvelemaan. Pahasti on kuitenkin asiat sekaisin, jos rokotetutkimusten tarpeellisuuteen vastataan raamatunlauseilla. - ergergtre
Tarkoitit, mitä? kirjoitti:
1 Tess. 5:18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan t a h t o teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
Psalmi 115:3
Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän t a h t o o, sen hän tekee.
Psalmi 135:6
Kaiken, mitä herra t a h t o o, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;
Miksi onnettomuuksista pitäisi vielä kiitellä, kyselevät monet.
Jumala ilmoittaa Raamatussa, että kaikki, mitä hän t a h t o o, tulee ennemmin tai myöhemmin toteutumaan. Myöskin ihmisen nöyrtyminen kiitokseen vaikeuksien kohdatessa. Koska sattumia ei ole, ihmistä tulevat kohtaamaan ainoastaan täsmäonnet ja täsmäonnettomuudet. Sydämestä lähtevällä kiitoksella on ylimaallinen voima onnettomuudessa, koska näin ihminen uskoutuu paremmansa huomaan. Se on vapaaehtoista asettautumista Jumalan tahdon alle.
Jumala, jota myös rakkaudeksi kutsutaan, ei ole käskenyt meitä vaurioittamaan enempää toisiamme kuin muutakaan luomakuntaa. Mitä täällä kylvetään, sitä myöskin niitetään. Silti ihmisen ei mielestäni pitäisi mennä jakelemaan minkäänlaisia tuomioita sairastumisen syistä synteinä. Sanoihan itse Jeesuskin kyselijöille sokeana syntyneestä, ettei syypäitä ole, vaan näin kävi, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki. Ja toisaalta taas parannettuaan sairaan Jeesus: "Katso sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi" (Joh. 5:14).
Mitä mahdoit tarkoittaa Herran tahdon yläpuolelle menemisellä, ei valjennut. Pidän ihmisen ajatuskuvioita äärettömän kaukana luomakunnan luojan aivoituksista.
Jesaja 55:11
niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee; ei se minun luokseni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Kanssasi samaa mieltä, että tarkoin on harkittava, minkäkaltaiselle jumaluudelle itsensä altistaa.niin aatella että lottvoitot tai muutkaan rahapelivoitot ei oo sokeita sattumia vaan Jumala on tarkottanu ne juuri niille joille ne tulee ja Jumalaa kiinnostaa se miten ihminen nuo ( tavallaan epärehellisesti haalitut) rahat käyttää
- Kenen orja?
ljhvljvlj kirjoitti:
"Arvostan tutkijoita, jotka itse testaavat lääkkeensä."
Ja minkä arvoisena pidät yhden tai kymmenenkään tutkijan itseensä tekemää testiä? Lääkkeiden haittavaikutusten testaamisen viimeinen osio on ihmisille tehtävät testit ja jotta saataisiin riittävästi näyttöä, tarvitaan tuhansia testejä. Ehdottamasi menetelmä, että tutkijat testaisivat itseensä, ei nykyään kerta kaikkiaan toimi.
Uskonnollinen paatos ei ole vastaus tieteelliseen ongelmaan.
Kun et osallistuisi mihinkään lääketesteihin, et varmaankaan ole myöskään valmis käyttämään lääkkeitä. Jos Jumalasi antaa sinulle keuhkokuumeen tai vakavan verenmyrkytyksen, niin kai silloin hänen tahtonsa on, että kuolet pois.Tri Bach lääkärinä oli hyvin selvillä lääkeaineiden haittavaikutuksista ja lääketieteessä käytettyjen tutkimusten julmuudesta. Tällaisten menetelmien kautta "saavutetuista eduista" ihmiselle ei lopultakaan koidu hyvää. Lääketieteessä ja terveydenhoidossa painiskellaan vaikeiden eettisten ongelmien kanssa ja rokotteiden kohdalla erityisesti.
"Paatos" on tapasi käsitellä asiaa. Orjiahan täällä kaikki ollaan. Jos ei yhden, niin toisen suunnan. Siinäpä sitä valinnanvapautta kerrakseen. Kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Lääketeollisuus tahtoo pelastaa, rokotteilla on tahdottu pelastaa ja Jumalakin tahtoo samaa: "tahtoo, että k a i k k i ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Paitsi, että "paatos" Raamatussa kertoo lisäksi "mitä ikinä hän t a h t o o, sen hän
t e k e e".
Tieteellinen uskon paatosko olisi vastaus Raamatulliseen ongelmaan? Orjako valitsee? Vai pannaanko hänet valitsemaan. Raamatun Jumala hallitsee kaikkea ja mitä ikinä hän tahtoo, sen kertoo varmuudella toteuttavansa. Millainen varmuus rokoteorjalla on mikrobien vastaisessa sodankäynnissä? Yritystä ainakaan ei ole puuttunut, kun on saneltu, mikä taho ihmiset saa pysymään hengissä. Kun vastassa ovat mikrobien kaltaiset väsymättömät vastapelurit, usko joutuu väistämättä koetukselle. Silloin keinot inhimilliset, yllytys, panettelu, pelottelu ja uhkailu käyvät hyvin korvikkeeksi pitämään epäuskoisia aisoissa.
Vaikeasti sairastuneelle ehdottelet todellista valinnanvapautta kuoleman ja nykaikaisen lääkityksen välillä? Uskonsa tähden lääketeollisuuden testiorja olisi tietenkin etuoikeutettu? Tätä samaahan THL:kin viestii rokotteista. Eikö muka kelpaa, no pysynet poissa hoidoistakin. Osa tuntuukin pysyvän, pakenee Sveitsiin päättämään päivänsä. - Totuus vapauttaa
Tunne tilasi kirjoitti:
"Olen nähnyt monta maanpäällistä helvettiä rokotteista johtuen."
Olen sitä mieltä, että valehtelet tai uskot pakkomielteisesti kaikkien harmien johtuvan rokotteista. Tällä sivustolla kirjoittaa henkilö, jolle rokote on kaiken pahan alku ja juuri. Sellainen suhtautuminen on ihan aikuisten oikeasti merkki mentaalisesta sairaudesta.
Liittyvätkö harhat uskonnollisuuteen vai johtuuko uskonnollisuuskin harhoista, sitä en ala arvelemaan. Pahasti on kuitenkin asiat sekaisin, jos rokotetutkimusten tarpeellisuuteen vastataan raamatunlauseilla.Panostaisit itsetuntemukseen. Miten on oma laitasi. Minut näytätkin jo tuntevan.
Raamattu on oiva valinta eettisten kysymysten pohdiskeluihin myös rokotetutkimusten parissa. Erityisesti tieteelle ominainen sisäänlämpiävyys kaipaa ulkopuolisia, kanssakäymistä heidän kanssaan. Yliherkkyys on mielestäni hämärtänyt monien ihmisten suhteellisuudentajua ja ajanut poteroihin säälimään itseä. Eristäytyminen on johtanut jatkuviin syyttelyihin ja kasvanut välimatka toisiin ei ole suinkaan vähentänyt eripuraa.
Arvostelijoista huolimatta, takkia on oltava valmis kääntämään, niin monta kertaa kuin tarvis vaatii, totuuden tuntoon pääsemiseksi. Totuus vapauttaa, tosin vasta sitten, kun olemme valmiita hyväksymään sen. - Onni onnettomuudessa
ergergtre kirjoitti:
niin aatella että lottvoitot tai muutkaan rahapelivoitot ei oo sokeita sattumia vaan Jumala on tarkottanu ne juuri niille joille ne tulee ja Jumalaa kiinnostaa se miten ihminen nuo ( tavallaan epärehellisesti haalitut) rahat käyttää
Muutama vuosi sitten lotossa oli järjetön potti. En ollut lotonnut vuosikymmeniin. Itselle tuntemattomasta syystä hain ärrältä lottokupongin ja aloin pohtimaan numeroita. Kaikki seitsemän piirtyivät täysin selvinä mieleeni. Aloin epäröidä. Mitä h-l -e-t-ä niillä miljoonilla oikein tekisin. Pienemmätkin summat kun tuottavat jo vaikeuksia miettiä oikeita kohteita ja entäs se stressi, sidonnaisuus rahojen myötä. Miten kestäisin.
Merkkasin neljä ensimmäistä mielessäni ollutta numeroa ja lopun kolmen vastuun siirsin perheenjäseneni harteille. Yksi ainoa sarake.
Tulosten ilmitultua saatoin helpotuksekseni todeta, että ilman perheenjäseni avustusta olisin nyt miljonääri. Palasin ärrälle ja nostin 11 euron potin neljän ensimmäisen numeron osuman perusteella.
Usko pois, 11 euroa ei ollut sattumaa.
- xfdbvdgbdfg
En halua olla mukana rohkaisemassa ihmisiä lisäämään rokotteidenkäyttöään, joten jätän tutkimukset väliin. Ihan hyvä ettei aina olla vetämässä päätä täyteen ja rokotekänniin vaipumassa. Täytyy sitä selvitäkin välillä ja antaa kehon puhistua kaikesta kemikaalikuonasta
- Sekoboltsiko?
Rokotteila ei ole päätä sekoittavaa vaikutusta. Oma pääsi taitaa olla ennestään pahasti sekaisin, kun tuollaisia väität.
- jkhgfd
Sekoboltsiko? kirjoitti:
Rokotteila ei ole päätä sekoittavaa vaikutusta. Oma pääsi taitaa olla ennestään pahasti sekaisin, kun tuollaisia väität.
Pandemrixin päänalueen vaikutuksia, tässä muutamia:
vastentahtoista nukahtelua, raivokohtauksia, hallusinaatioita, pelkotiloja - Vai ei?
jkhgfd kirjoitti:
Pandemrixin päänalueen vaikutuksia, tässä muutamia:
vastentahtoista nukahtelua, raivokohtauksia, hallusinaatioita, pelkotiloja"han hyvä ettei aina olla vetämässä päätä täyteen ..."
Miten ihmeessä kommenttisi liittyy tässä lainaamaani? Lisäksi narkolepsia oli yhden rokoteen erittäin poikkeuksellien, joskin vakava haittavaikutus. Mielestäni sidä demonisoit kaikkia rokotteita. Onko järkee?
- dsdasva
Tuokin uutinen oli lääkeyhtiön kysely. Olipa yllätys, että 77 % suhtautuu myönteisesti. Oli vielä saatu lehteen oikein prohvessoori pelottelemaan lukijoita. Kyseinen professori varmaan mielellään todistaa julkisesti, että on ottanut kaikki rokotteet, joita hän vaatii muita ottamaan.
Kun Raamatusta oli puhe niin tässä vähän pohdittavaa:
For by thy sorceries were all nations deceived. And in her was found the blood of prophets, and of saints, and of all that were slain upon the earth". (Rev. 18:23,24)
The Bible (King James Version)
Sanan sorceries juuret ovat kreikankielisessä sanassa pharmakon. Tämä tarkoittaa lääkettä, lääkkeiden tekijää ja myrkkyä.- sdfvdfgbdfg
No se oli toki vain syyllistämisyritys Timo S:tä. Se tehonnee lähinnä niihin jotka ei oo vielä saaneet tarpeekseen rokotteista. Sellaisilla ihmisillä turvataan rokotemenekki
- hvbljvhljvh
Siis uskontosi kieltää lääkkeet? Niinkö tosiaan on?
- Ja paranoidi leijona
Musta on ollu vain hauskaa koekaniinina yliopistollisessa sairaalassa.
Mutta ainahan joukkoon mahtuu lampaitaki jotka ei uskii
Suomalainen on rohkea hän ei pelkää kokeilla ja keksiä vaikka molotovin koktailii
suomi tunnetaa rohkeuvesta- sdfsdfsd
Tottelevaisuus ei vaadi rohkeutta
- tgcfyitdididr6
sdfsdfsd kirjoitti:
Tottelevaisuus ei vaadi rohkeutta
Ei testausohjelmiin ketään käsketä. Tosin lääkkeet on testattu jo koe-eläimillä sen verran perusteellisesti, että riski haitallisista vaikutuksista on melkoisen pieni.
Itse menisin testeihin jos pyydettäisiin. Harva palstalla kirjoittavista tuntuisi menevän, vaikka kuitenkin vaahdotaan, ettei lääkkeitä ole riittävästi testattu. Mielestäni asenne on vähän ristiriitainen. - asfg
tgcfyitdididr6 kirjoitti:
Ei testausohjelmiin ketään käsketä. Tosin lääkkeet on testattu jo koe-eläimillä sen verran perusteellisesti, että riski haitallisista vaikutuksista on melkoisen pieni.
Itse menisin testeihin jos pyydettäisiin. Harva palstalla kirjoittavista tuntuisi menevän, vaikka kuitenkin vaahdotaan, ettei lääkkeitä ole riittävästi testattu. Mielestäni asenne on vähän ristiriitainen.Mistä päättelit että vähäisestä testauksesta vaahtoavat juuri lääkkeiden ja rokotteiden suurkuluttajat? Jos ei uskalla testata niin uskaltaako sillon ees käyttää?
- lghggjgg
asfg kirjoitti:
Mistä päättelit että vähäisestä testauksesta vaahtoavat juuri lääkkeiden ja rokotteiden suurkuluttajat? Jos ei uskalla testata niin uskaltaako sillon ees käyttää?
Luulen, että kun tilanne on tarpeeksi vakava, miltei jokainen käyttää lääkkeitä.
Kuka on rokotteiden suurkuluttaja? Riskiryhmään kuuluva vanhusko, joka ottaa jokasyksyisen influensarokotteen?
Kuinka moni palstalaisista kieltäytyy lääkityksestä kaikissa olosuhteissa. Pirstaleinen säären avomurtuma on esimerkiksi sellainen, että kovakin kaveri huutaa kipupiikkiä. Entä kelpaako nitro, kun vakava sydänkohtaus iskee?
Joku nekin lääkkeet on testannut.
Mielestäni osa kirjoittajista on kaksinaismoralisteja.
- saerfsfgsdf
Veikkaan että ainakin mitä tulee rokotteiden käyttöön, niin suurkuluttajalle/ongelmakäyttäjälle kelpaa mikä vaan, vaikka keskeneränenki, kuhan saa jotain vaan piikin kautta. Vähän samaan henkeenku rappiospurkulle maittaa vaikka polttoöljy, käsidesi ja tinneri.
Tuosta ryhmästä ei ainakaan löytyne niitä jokka marisee siitä ettei ole testattu. Lienevät ensimmäiosinä testijonossa, koska ilmaseksi saa niin pakkohan sitä on maistiaiset ottaa.
Toinen ääripää ovat kuiville päässeet tai synnynnäiset apsolutistit. Nekään eivät oletettavasti valita testaaamattomuudesta, koska siitä ei tietystikään ole heille mitään haittaa. Jos he eivät uskalla tai halua ottaa valmiita, niin kuinka sitten puolivalmiitakaan?
Valittajat lienevät siis kohtuukäyttäjiä, jotka uskaltavat ottaa piikin vaikka vain ehkä luulevat että se on testattu. He olettavat että kun joku on eka maistanut jotain uutuutta, niin vasta sitten se on muuttunut terveelliseksi- Ihanhölmöä
Ap(?)solutistin jutut ovat ihan pimeitä. Eivät rokotteet mitään riippuvuutta aiheuta idiootti. Voiko joku olla ihan oikeasti noin typerä?
- asdvsdfbsd
No aiheutti riippuvuutta tai ei niin pia 9 vuotta on hyvin pärjätty ilamn. Ja mitä siitä vaikka joku käyttäjä mua suojelis, en oo vaatinu ketään käyttämään sen vuoksi että saisin ite olla käyttämättä, enkä minkään muunkaan syyn tähen.
- itsensä herra
Toisiaan, on ihan jokaisen omassa harkinnassa , ottaako riskin ja kokeilee testaamatonta tuotetta. Aivan samoinhan kirppikseltä on mahdollisuus saada halvalla testaamattomia vehkeitä, mutta ei niillä yleensä ole käyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475285Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141355
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41240No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26121981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877