Onko marevaanille tullut uutta korvaavaa lääkettä, joka olisi turvallisempi ja poistaisi turhat kontrollikäynnit kk-sittain. Ja onko uusia hyviä lääkkeitä tullut rytmihäiriöiden hoitoon..esim. tambocorin korvaajia ?
Samalla lukisin myös kokemuksia uusista hoidoista, muljuiluihin, lisälyönteihin ja väliin jääviin lyönteihin. Eli tuntemuksia siitä, että muljuilut kääntyvät flimmeriksi ?
Kiitos..:)
Marevanin korvaaja ...?
9
1623
Vastaukset
- inksu
Mä jouduin luopumaan marevanista kun se sai maksa arvot sekaisin.
Ensin jouduin piikittämään fragminia ainakin vuoden päivät, mutta nyt on käytössä asasantin retard. Ei ole kontrollikäyntejä :) - Karpaatti66
Minä olen käyttäny marevania vuodesta -07. Kontrolleja yleensä viikon välein ja joskus kakski kertaa viikossa. Että eipä se suuri rasite ole jos kerran kuukaudessa kontrolloidaan. Sairaalassa sain napapiikkejä ja marevania. Nyt kotona primaspani ja marevan ohentaa verta.
- takaisin Bisoprolol
Itse söin kesäkuusta 2010 maaliskuun 2011 Marevania ja lopetin sen ja syksyllä kaikki muutkin verenpainelääkkeet. Nyt olen ollut sairaana jonkun allergian takia kolme viikkoa aluksi viikon vatsataudissa, mutta minulla oli pari viikkoa voimakas huimaus, hengenahdistusta, jalat turpoivat ja väsymys niin voimakas, että nukuin melkein koko ajan. Ei muu auttanut,kuin soitin eilen omalääkärin sairaanhoitajalle ja sain sähköisen reseptin Bisoprololilla 2.5 mg 1 tablettia päivässä, jota käytin aikaisemmin kolme neljä vuotta. Ostin myös Multitabs Familyä. Ottanut molempia eilen ja tänään ja turvotus laski jaloista, huimaus loppui ja hengenahdistus. Marevania en käytä lainkaaan. Äänen käheyteen ja vinkumiseen ostin myös Nasacort-nenäsuihketta, jota käytän myös.
- takaisin Bisoprolol
Tänään olen taas normaali. Minulla oli ilmeisesti voimakas flunssa, joka kesti kolme viikkoa. Lopetin tänään Bisoprolol tabletin käytön ja otan sitä tarvittaessa, kun minulla esiintyy jostakin syystä rytmihäiriöitä. Jos alan käyttää nyt sitä uudelleen vakituisesti, kun olen melkein vuoden ollut ottamatta sitä, niin siitä on vaikea päästä eroon. Lääke väsyttää paljon ja minun on helpompi olla ilman sitä. Multitabsia otan vielä ja nenäsuihkeen jätin pois.
- Hande50
Pradaxa-lääke on vastaava kuin Marevan, mutta ei tarvi rampata verikokeissa. Muutenkin tutkimusten perusteella parempia tuloksia, ei esim. sisäisiä verenvuotoja. Hinta on vaan paljonkin Marevania kalliimpi.
- Rintarytinä
Onkos tuo Paradaxa sellainen että sille ei ole vastalääkettä, jos saa verenvuodon? Minä tunnen olevani kuin liekassa ja valvonnan alaisena, kun käytän Marevania. Kaksi-kolme kertaa viikossa pitää uhrata aikaansa terveyskeskuksessa käynteihin ja vielä pitää iltapäivällä muistaa soittaa sinne annostuksesta. Eikö aikuinen ihminen osaa annnostella tuloksen saatuaan itse Marevania? Olen kyllä niin kiukkuinen kuin p.. ammuttu karhu. Ahdistaa niin kamalasti tämä valvonta.
Lisälyöntejä on makuulla ollessa niin paljon, että koko keho rytisee. Ylävatsaa painostaa. Ärsyttää koko sairaus, kesä pilalla ja mahdollisesti koko loppuelämä.
INR-mittaria olen harkinnut, mutta kun senkin kanssa on silti tk:n kanssa narussa, tulokset pitää ilmoittaa ja lääkärin pitää arvioida annostus.- Coagucheck yes yes
Pyytäkää hyvät ihmiset koulutus itse-annosteluun ja ostakaa koti-mittari ja pyytäkää lab tulokset suoraan puhelimee niin ei tarvii soitella vastauksista perään. Näin itse teen ja helppoa on. Rec uusinnan voi pyytää apteekin kautta kun on eReseptikin nyt käytössä.
- Läpänheittoa
Coagucheck yes yes kirjoitti:
Pyytäkää hyvät ihmiset koulutus itse-annosteluun ja ostakaa koti-mittari ja pyytäkää lab tulokset suoraan puhelimee niin ei tarvii soitella vastauksista perään. Näin itse teen ja helppoa on. Rec uusinnan voi pyytää apteekin kautta kun on eReseptikin nyt käytössä.
Täällä ei tarvitse soitella kenenkän perään vaan ne soittaa minulle. Itse olen myös tuota mittaria harkinnut, mutta sellaiset 600 euroa plus kalliit liuskat, vs. ilmaiset mittaukset ja soitot terveyskeskuksen kautta, en ole vielä nähnyt tarpeelliseksi sijoittaa rahaa tuohon.
- antikoagulantti
Uudenlaisia antikoagulantteja mm. Pradaxa ja Xarelto, jotka eivät tarvitse kontrollilabroja. Mutta kuten aikaisemmin jo mainittiin, vuodon sattuessa vastalääkettä ei ole... Tulevaisuus näyttää, paljonko uusista lääkkeistä tulee haittaa esim. verenvuotoon menehtyneitten onnettomuuspotilaitten muodossa. Marevan on siitä hyvä, että se saadaan kumottua lähes välittömästi, kokonaan. Jo esim. Plavix, joka on sepelvaltimotoimenpiteiden jälkeen paljon käytetty lääke, aiheuttaa haasteita äkillisissä tilanteessa, koska sitäkään ei saa kumottua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862