Myin vuonna 2011 firmani osakkeet ja pankissa täytettiin kaikki paperit vastuiden javelvoitteiden vapautumisesta jne.
Nyt olin hakemassa kesälomaa varten lyhennysvapaata kk:ta asuntolainastani. En saanut, koska olen joutunut uudelleen tämän minun edellisen firman takaajaksi ja jopa asuntoni on kiinnitetty nyt tähän firmaan (tätä en ole itse asettanut vakuudeksi edes silloin kun ko firma oli minun). Alkaa olla konstit lopussa, et mitä tämän asian kanssa tekisin.
Takaajaksi tietämättään.
7
411
Vastaukset
- 36
Kysypä pankista tarkemmin, heillähän on arkistoituna kaikki paperit vuosia taaksepäin. Vaadi ne nähtäväksi.
- ex yrittäjä
Ei onnistu, koska minut on vapautettu vastuista ja velvollisuuksista. Menee pankkisalaisuuden piikkiin, etteivät voi näyttää minulle toisen firman salassapidettäviä asioita.
- 36
ex yrittäjä kirjoitti:
Ei onnistu, koska minut on vapautettu vastuista ja velvollisuuksista. Menee pankkisalaisuuden piikkiin, etteivät voi näyttää minulle toisen firman salassapidettäviä asioita.
Takaajallakin on tietyt oikeudet saada tietoa omasta takauksestaan. Ketjun otsikosta, etkö todellakaan tiedä miten olet takaajaksi joutunut? Tuon ainakin luulisi selviävän. Kannattaisiko palkata oma lakimies selvittämään.
- Wurg.
ex yrittäjä kirjoitti:
Onko tämä jokin trolli, kyllä takaajalla on oikeus saada selvitys takauksestaan. Jos sinulla on takaus, niin silloinhan sinua ei ole vapautettu vastuista ja velvollisuuksista.
Hommaa lakimies selvittämään.
- maksumies
Olis kiva tietää mikä aloittajan pankki on.
Olen nimittäin joutunut myös "takaajaksi" vaikka en ole yhteenkään lainapaperiin laittanut nimeäni. Tosin mun tapauksessa sain selvitettyä miten olen joutunut moiseen liemeen. Sain maksettua lainan pois, mutta vielä tänä päivänäkin olen sitä mieltä, ettei mun olis kuulunut toisten lainaa maksaa kun en ole takaajaksi suostunut. - ex yrittäjä
Tähän vähän lisää. Pankki on n****a. En vieläkään ole saanut tähän asiaan mitään tietoa. Eri paikkakunnan pankista sain jotain, yhdentekevää tietoa (takaajana voin saada tietoa maksuhäiriöistä, jos niitä on. ei pankin mukaan ollut) mutta en vieläkään sitä että miten olen takaajaksi päätynyt. Oman paikkakunnan pankissa yrityspuolen henkilöt ja pankinjohtaja eivät koskaan ole paikalla kun kysyn aikaa. Olen yrittänyt vaihtaa jo pankkiakin, mutta en saa vaihdettua, koska olen takaajana ja on kiinnityksiä asunnossa (siis juuri niitä kiinnityksiä joita ei ole koskaan tehtykään)???? Olen nyt ollut yhteydessä viranomaisiin, mutta asia ei kuulu heille, kun on sopimus asia eikä rikos.
- 17
Velvoitteet ei lopu ennen kuin on rekisterissä uudet nimet. Eli papereiden täytöstä asian rekisteröimiseen menee jonkun aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2375133Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194171- 583803
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513540
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413275Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72704Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232426
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377