Vuokralaisen elämää ja haaveilua omasta

Haaveet kaatuu

Palataanpas taas vaihteeksi maanpinnalle kaiken haaveilun ja leijumisen lomassa

otteita tosielämästä:

"säästämistä jarruttaa myös nykyiset vuokrat ja niiden tuntuvat korotukset, jotka meidän tapauksessa jo pelkisteen söi yleisindeksikorotuksen omasta palkastani"

"nykyisen 1150€ vuokran kanssa, jolla kyllä jo lyhentelis ihan hyvän kokoista lainaa"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10677765

Jaa mitenkö liittyy asuntojen hintoihin? No tottakai liittyy. Lopettakaa haaveilu ja tunnustakaa tosiasiat, rommausta odottamalla oma siirtyy kuukausi kuukaudelta jokaisen vuokranmaksun verran kauemmaksi. Ensiasunto täytyy ostaa siitä hintaluokasta ja siltä alueelta jolle rahkeet riittävät. Ja ennen kaikkea, A.J.O.I.S.S.A eli heti kun siihen on mahdollisuus!

12

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

Äläpä aja toisia k.useen.

Ei missään tapauksessa pidä ostaa ainakaan ok-taloa jos ei ole kauppa mies.

Niistä kyllä lähtee nyt jo pois kun ostaa yksityiseltä 20-40%.

Sama tuskin onnistuu huoneistoilla vielä.

ok talot ovat nyt suuria hinnan pudottajia kun kukaan ei osta enään.

• -100%

Niin että saa 40% alennusta mutta ei vaan kannata ostaa? Odotatko vielä sitä 100% alennusta

• Niinp ä niin

"Niistä kyllä lähtee nyt jo pois kun ostaa yksityiseltä 20-40%."

Ninhän sinä olet jos 3 vuotta putkeen sössöttänyt. Miksi nämä alennukset eivät näy tilastoissa vaikka ne tehdään toteutunein hinnoin?

• oma koti talo

Oletko sinä Luki kauppa mies?
        Entäs paljonko lähtee pois, jos ostaa julkiselta?

• Luki.

Tarkoitatko välittäjien mainostamia kohteita,ei niistä varmaan paljoo lähde yleisesti.

Itse en ostaisi välittäjän kautta,enkä hiero kauppaa heidän myyntikohteista.

Koska se on toivotonta,aina kun kysyy jotain,he eivät tiedä,sitten se menee siihen täytyy ottaa selvää,eli se kaatuu jo siihen,en minä ainakaan jää odottelemaan,ne on todella puutteeliset välittäjien tiedot verrattuna itse omistajaan.

Toinen on se hinta sama jallitus,eli suoraan omistajalta ilman välikäsiä.

En ole kauppamies,ostan jos sattuu sopiva kohdalle ja myyn jos sattuu sopiva ostaja,viime elokuussa möin viimeksi arvoasunnon,osto suoraan myyjältä,hinta neuvottelu -40% pyynnöstä.

Myynti hiukan yli vuoden omistus kolminkertainen voitto.

Siis kohde täytyy nähdä millä saa ja mitä saa,no nyt jos möisin samaa kohdetta niin ei saisi enään,tuolloin oli jo niitä jotka himoitsi kohdetta mutta entinen oli myymättä.Kyseinen välittäjäkin yritti myydä omaa huoneistoaan samaan aikaan myymättä jäi ja oli pakko laittaa vuokralle.

Itse siis pääsääntöisesti käytän välittäjää myymiseen riippuu alueesta onko hyvää välittäjää lähellä,¨.Tällöin ostajalta saa valtavan hinnan ja kyseessä on lähes aina lainarahalla ostaja joka maksaa ilmaa.

Nyt ajelin eilen siis saavuin,suomen kamaralla lähes 3000km ja kartoitin laajalti missä mennään asuntokaupoissa siis käytännössä.

Voin sanoa lukuunottamatta eteläsuomea ,kauppa on ihan jumissa ok-talojen kohdalla.

Huoneistoista ei ole käytännön kokemusta vain kiinteistöistä.

En siis pääse käytännössä kauppoihin välittäjän kautta,mutta myynnissä toki käytän.Olen kyllä myynyt itsekkin joskus.

• Lössiperustus

Ehtiväinen kaveri tämä Luki, kun ajelee pitkin Suomea 3000 kilometriä ja samalla kirjoittaa joka tunti pari juttua tännekin. Kyllä tällaista supermiestä kannattaa kuunnella.

• tolpalla on aikaa
        Lössiperustus kirjoitti:

Ehtiväinen kaveri tämä Luki, kun ajelee pitkin Suomea 3000 kilometriä ja samalla kirjoittaa joka tunti pari juttua tännekin. Kyllä tällaista supermiestä kannattaa kuunnella.

Tolppa-apina yrittää perse ruvella raapia omarahoitusosuutta kasaan, mutta se on vähän samanlaista touhua kuin sateenkaaren pään metsästys.

Siksi pitää yrittää helpottaa hommaa puhumalla hintoja alas. Viestejähän saa kirjoiteltua vaikka kyytiä odotellessa. Ei tulla takamailla niitä taida ylenpalttisesti olla, joten tilintekosuunnitelma vähän kusee.

• Et tiedä mitään

Vaikka välittäjä olisikin välissä, voi kaupan ja kaiken muunkin yhteydenoton tehdä suoraan omistajan kanssa, mikään ei sitä estä. Ja myyjähän sen myyntihinnan päättää, ei välittäjä. Välittäjä voi vain valittaa, jos myyjä päättää myydä -60%, mitään hän ei sille voi.

Lisäksi on aika järjetöntä kuvitella, että noin paljon saa tiputettua jos ostaa suoraan myyjältä. Yksityiset myyjät myyvät asuntoa itse juuri sen takia, että saavat maksimoitua itselleen tulevan rahan, eli säästävät välittäjän palkkion, ei heillä ole aikomustakaan myydä halvemmalla. Jos ero välittäjän myymään asuntoon olisi noin suuri, olisi järjetöntä myydä asuntoa itse tai ainakin myyjä olisi täysi idiootti. Jos tilanne olisi kuvaamasi, tuskin kukaan myisi asuntoa ilman välittäjää.

• Luki.

Ehdottomasti miksikäs ei.

• Luki.

Niin et lukenut tarkkaan,mainitsin lähes 3000km ja kannettavia on mukana aina autoissakin.
      Se on pakko olla mieli katsoa kohteita ,todellisuudessa en kovinkaan paljon ole viimeisen viikon aikana ollut palstalla päivisin huom päivisin.

Mutta hahmotus on selvä,kaikkialla on laskua meneillään,ei siinä auta muulien rimpuilla.

Näin tehdään myös vaalien alla,kentälle on mentävä otetattava luotettavat todisteet missä mennään.

• 77899999999999999999

Läppäri on minullakin aina mukana. Tässä uuden asunnon lattioita olen vahaillut ja laitellut kattoon koukkukiinnityksiä valoillle. '
        Kellariautotallipaikasta menen tänään notaarille kaupat tekemään. Sain autotallipaikan aivan kellarivarastoni vierestä. Voin vaikka vuokrata niitä molempia joskus myöhemmin jos ei itselle tarvetta. Keskustassa on sellaisille aina tarvetta. Kaukosäätöovilla ensin portin kautta sisäpihalle ja siitä kellariautotalliin päääsee jatkamaan kaukosäätöoven kautta. Varastokoppi on käyttövarasto ja siihen voi työntää vaikka moottoripyörän 2,4m kertaa 2m ja lekasoraharkkoseinäinen, valot sisällä ja lukollinen ovi niinkuin asuntoonkin. Niin itse asunto kuin varastokoppi kuin autopaikkakin ovat kaikki erillisiä kiinteistöyksikköjä.

• OK-OMALUPA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      315
      3694
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2038
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      45
      1664
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      92
      1584
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      101
      1344
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      145
      1205
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1084
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      100
      1080
    9. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      87
      814
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      787
    Aihe