Keskustakaksion myynti itse vai välittäjä?

Myyjä

Heippa,

Mie mietiskelen myisinkö Lappeenrannan keskustassa sijaitsevan kaksion itse vai käyttäisinkö välittäjää. Asunto on remontoitu, vanhassa arvostetussa hyvinhoidetussa taloyhtiössä, jossa kaikki suuretkin remontit (putket,hissi yms. on jo tehty. Miulla on sellainen käsitys, ettei tätä tarvitsisi kauaa kaupitella, joten siksi 5 000 euron välityspalkkion maksaminen kauhistuttaa.

Kertokaahan mitä mieltä olette, kannattaisiko kokeilla myydä itse? Uskaltautuvatko ihmiset ottamaan yhteyttä, kun asunnon myyjänä on yksityinen? Kiitos vastauksista!

11

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rohkeesti vaan

Kiinteistövälityfirmat ovat nykyisin pelkkää rahan haaskausta. Voit laittaa ilmoituksen (muistaakseni) pientä korvausta vastaan esim. etuovi, oikotie yms.
      Aivan varmasti tulee yhteydenottoja. Ammattilaisen, eli tässä tapauksessa lakimiehen apua tarvitset ainoastaan sopimustekstin tekemiseen. Tulet selviämään melkein murto-osalla tuohon 5000€ verrattuna.

• lulu8o

Missä ja millainen? :)

• Myyjä

Parisataa metriä Galleriaan, 60 m2 ja hinta-arvio 140 000 euron kieppeillä.

• kunhan kyselen

Vaikuttaisi kyllä näin äkkiseltään aavistuksen yläkanttiin olevan. Onko talo milloin rakennettu? Löytyykö huoneistosta sauna?

• 2+16

Mihin tuo arviosi perustuu?

• Myyjä

Kahden välittäjän arvioon.

• bobthebuider

jos myyt itse miksi et arvioinut itse. Te kaikkihan teette varmasti töitä ilmaiseksi. Minäkin tykkään siitä, että kun olen rakentaja, niin kaikki kysyy talkoisiin. Aina on kiva lähteä.

• raksainssi

Niinpä. Tuolla 5000 teettää asuntoon keittiökalusteremontin, jolla taasen nostaa asunnonarvoa about 8000. Pelimies laittaa välittäjälle budjetoidun rahan tuottamaan asunnon myynnissä jättämällä välittäjän pois kuvioista.
      Vuona 1994 olin oman rivarin myyntitilanteessa välittäjän kanssa liikenteessä, sellainen 5-kymppinen "äiti-ihminen" tupeerattuine hiuksineen, jos hammaslääkärit olisivat saman oloisia tietämyksensä suhteen myytävään tuotteeseen...niin hampaat jäisivät monelta kadun tallaajalta paikkaamatta.

• ei euroja kaivoon

Myy vaan itse suoraan, säästät rutkasti rahaa.
      Kauppakirjan saat tulostettua netistä, ja pankki, joko ostajan tai myyjän hoitaa nämä muut asiaan liittyvät parerit kuntoon. Näin mekin menettelimme.
      Keskustasta yksiö tai kaksio on todella helppo myytävä. Miksi ei myöskin isommat asunnot, mutta nuo pienemmät menevät kuin kuumille kiville.
      Kiinteistönvälittäjillä on yleensä jo odottavia asiakkaita jonossa, joten myyntiponnisteluja ei tarvitse edes suorittaa, vaan yksi puhelinsoitto.
      Ja siitä myyjä maksaisi sitten tuon 5000.-. Kallis puhelu, huh.
      Onnea matkaan.

• kajsanen2000

Hinta kuullostaa korkealta mutta toki jos on täysin rempattu ja todella laadukas.

Vertaan esimerkiksi Mutkakadulle valmistuvaan Wilhelmiinankulmaan jossa uuden, vasta valmistuvan kaksion saa 150 tuhannella.

Ja luulisin, että ostajaehdokkaat olettavat hinnan olevan "välittäjäpalkintoa" vähemmän kun tietävät varmasti paljon ne on...

• Myyjä

Wilhelmiinankulma on aika huono vertauskohta, kun siinä neliöhinnat ovat päälle 3600 euroa. Tässä tapauksessa liikutaan 2300 euron neliöhinnoissa.

Lähistöllä on myynnissä 80-luvun kaksio, jossa neliöhinta 2500! Ja minun asuntoni on ihan helmi verrattuna tuohon. Tässä on tehty kylpyhuoneremontti, lattiassa uusi parketti, keittiöremontti uusine kodinkoneineen. Taloyhtiö on erinomaisesti hoidettu eikä ole tulossa mitään suuria remontteja. Minua alkaa jo epäilyttämään tuo 140 000 euron hinta, kun muuta tarjontaa katsoo!

Mutta siitä olen varma, että 5000 euroa välityspalkkiosta on liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4650
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      179
      3655
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      68
      2096
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1288
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1094
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1000
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe