Hei, olen jo aikaisemmin kirjoittanut samasta asiasta eli pitäisi saada kaksi lainaa yhdistettyä ettei toinen velkä mene mihinkään ulosottoon ja asiat saisi hoidettua kuntoon. Olen vakituisessa työssä ja noususuhdanne niin aseman kuin palkankin suhteen. Elämässä kävi notkahdus (uupumus) noin kaksi vuotta sitten ja sinä aikana tuli merkintä noin 500 euron suuruinen, jonka silloin kuitenkin heti hoidin pois. Menin pankkiin ja kerroin rehellisesti niinkuin asiat on ja minulla oli kaksi takaajaa, joilla vakituinen työ ja tulot. Tänään ilmoittivat, että pitäisi olla vielä omistusasunnot, että voisivat myöntää lainan. Tein kaikki, miten minua oli neuvottu ja tässä tulos. Nyt pitäisi sitten ilmeisesti jäädä työttömäksi ja rahattomaksi niin kukaan ei saa mitään. No, tuota ei voi tehdä, kun on halu maksaa velkansa ja mennä elämässä eteenpäin eikä saada elinikäistä merkintää. Merkintä kuulemma poistuu, kun hommaan kuitin maksetusta saatavasta. Sekin onnistuu, mutta merkintä ei lähde niin pian kuin lainaa tarvitsisin. Pankki laski, että minulla on hyvin maksukykyä ja näki, että kaikki olin hoitanut ja tällä hetkellä kaikki asiat hoidossa, mutta lainaa ei tipu. Huom, kuukausitulot 3000,- ja nousee vielä syksyllä ja asemakin muuttuu. Mikä avuksi? Oisko oikeita neuvoja?
Lainantarve 12000,-
3
337
Vastaukset
- Cyker
Mikä onkaan ongelma?
Maksat velat pois, joko suoraan tai ulosoton kautta. Jos velat on 12000 ja tulot 3000 euroa (ilmeisesti brutto) niin ei se kauhean pitkään kestä. Mitä horiset elinikäisestä merkinnästä?
Sitten kun saat velat pis ja maksutodistuksella häiriiömerkinnän pois niin haet lainaa.
Rakennat elämäsi tuolle aikataululle. - pankin vaihto
Pankeissa on eroa. Toinen pankki vaatii takaajilta vakituisen työn ja tulot sekä omistusasunnon ja toisiin pankkeihin riittää vakituinen työ ja vakituiset tulot. Ottavat huomioon kokonaistilanteen. Minulla kaksi "peintä" merkintää, jotka on suoritettu aikaisemmin heti pois, kun siihen sai rahat (viikon myöhässä ulosottokirjeen päiväyksestä) summallisesti yhteensä noin 500 €. Toinen pankki katsoi kokonaistilanteen ja sanoi ettei se ole este, kun oli maksusuunnitelma ja takaajat. Osuuspankille ei käynyt vaikka kuitit maksetusta (yllämainitusta) velasta. Heille oli sama vaikka joutuisi tuon takia ahdinkoon, kun yhdellä lainalla maksaisi kaksi velkaa pois. Minulla siis vakituinen työ ja tulot (hyvät tulot). Aikaisemmin ei mitään häiriöitä ja tuon jälkeen hoitanut kaikki ajallaan. Onko muilla kokemuksia samasta asiasta.
- dittidii74
Osuuspankki syynää luotonottajat tavallista tarkemmin, koska OP-Pohjolan oma luottoluokitus on laskenut. Itse olen ollut op:n asiakas vaippaiästä asti, mutta vaihdoin pankkia, koska heidän mielestään palkasta perusmenojen jälkeen jäävästä 1100 eurosta ei olisi riittänyt riittävästi lainanhoitokuluihin autolainaa sieltä kysellessäni. Samalla lähti sitten vakuutuksetkin Pohjolasta ja siirtyi toiseen yhtiöön.... Josta sitten sain sen tarvitsemani autolainankin mukisematta ja sen maksaminen ei tee tiukkaakaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376