"Päivi Räsänen Radio Deille: Suomi tarvitsee hengellistä heräämistä
Sisäministeri Päivi Räsänen (kd) uskoo, että hengellisellä heräämisellä olisi iso merkitys suomalaisten hyvinvoinnille.
Päivi Räsänen kertoi näkemyksestään liittyen viimeaikaisiin ampumistapauksiin ja perhesurmiin Radio Dein torstaina esitettävässä haastattelussa. Seurakuntalainen.fi julkaisi jutun haastattelusta jo keskiviikkona.
Räsänen uskoo, että kun ihminen kokee olevansa vastuussa teoistaan ihmisten lisäksi myös Jumalalle, on sillä suuri merkitys yhteiskunnalle. Vastuu näkyy Räsäsen mielestä arjen valinnoissa.
- Siinä, että millä tavalla lähimmäisiin suhtaudutaan; onko se käyttäytyminen tuhoavaa vai rakentavaa, Räsänen sanoo Radio Deille.
Räsänen ei usko, että laeilla tai palveluilla pystyttäisiin poistamaan kaikkea pahuuden ilmenemistä ihmisistä.
- Kristittynä ajattelen, että kyllä me tarvitaan tässä yhteiskunnassa paljon rukousta esivallan puolesta, tämän yhteiskunnan puolesta, toinen toistemme puolesta, Räsänen sanoo.
Sisäministerin mielestä yhteiskunta tarvitseekin nyt hengellistä heräämistä.
Räsänen näkee tragedioissa ja ihmisten lohdun etsimisessä myös mahdollisuuden kristinuskon sanoman levittämiselle. Hänen mukaansa seurakunnille ja kristityille tarjoutuu samalla erinomaisia tilaisuuksia pitää esillä evankeliumin sanomaa ja tuoda lohdutusta."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012053015646991_uu.shtml
Käsittämättömän törkeää touhua Räsäseltä! Eikö tuo nainen ikinä opi virheistään? Taas hän väittää, että uskonnottomat ovat moraalittomia.
Räsänen taas äänessä
80
270
Vastaukset
On kyse elämästä ja kuolemasta, joten vakavaksi vetää sisämininisterinkin kansamme nykyinen tilanne. Evankeliumi, Jumalan elävä sana, on paras lääke koko kansalle ja jokaiselle apua tarvitsevalle kansalaiselle. Siunausta sisämisterille vaativaan työhön tässä ajassa!
- ...
Olen siis sinunkin mielestäsi moraaliton ja paha ihminen koska olen ateisti?
Minun mielestäni ihminen joka uskoo näkymättömiin jumalolentoihin ei ole pätevä toimimaan ministerinä. Ja se, että hän lausunnoillaan loukkaa suurta osaa kansasta on törkeää. ... kirjoitti:
Olen siis sinunkin mielestäsi moraaliton ja paha ihminen koska olen ateisti?
Minun mielestäni ihminen joka uskoo näkymättömiin jumalolentoihin ei ole pätevä toimimaan ministerinä. Ja se, että hän lausunnoillaan loukkaa suurta osaa kansasta on törkeää.En tunne sinua, mutta puhun hänestä, jonka tunnen, Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta. Hän on ainut täydellinen ja synnitön ihminen, joka on koskaan elänyt täällä maan päällä. Hän on ainut, jolla on moitteeton moraali ja läpeensä hyvä, koska hän on Jumala. Hän vei ristille koko maailman synnin, myös minun, menneet, nykyiset ja tulevat, jotta meillä olisi iankaikkinen yhteys hänen kanssaan, joka on rakkaus, kaiken elämän lähde.
Jos tämä puhe loukkaa sinua, niin olen pahoillani. Jumalan hyvyys vetää ihmisiä hänen puoleensa, joten sitä hyvää toivon sinulle kaikesta sydämestäni. Jo joutui armas aika...!- ...
purje kirjoitti:
En tunne sinua, mutta puhun hänestä, jonka tunnen, Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta. Hän on ainut täydellinen ja synnitön ihminen, joka on koskaan elänyt täällä maan päällä. Hän on ainut, jolla on moitteeton moraali ja läpeensä hyvä, koska hän on Jumala. Hän vei ristille koko maailman synnin, myös minun, menneet, nykyiset ja tulevat, jotta meillä olisi iankaikkinen yhteys hänen kanssaan, joka on rakkaus, kaiken elämän lähde.
Jos tämä puhe loukkaa sinua, niin olen pahoillani. Jumalan hyvyys vetää ihmisiä hänen puoleensa, joten sitä hyvää toivon sinulle kaikesta sydämestäni. Jo joutui armas aika...!Höpö höpö. Lue raamattusi uudelleen ja varsinkin jeesuksen puheet. Ai niin, mutta eihän siellä sellaisia edes ole. Ne ovat pelkkiä tarinoita.
... kirjoitti:
Höpö höpö. Lue raamattusi uudelleen ja varsinkin jeesuksen puheet. Ai niin, mutta eihän siellä sellaisia edes ole. Ne ovat pelkkiä tarinoita.
Koko Raamatun punainen lanka on opetus Jeesuksen Kristuksen sovituksesta ihmisen ja Jumalan välillä. "Se on täytetty" ja nyt kuka tahansa ihminen voi koska tahansa päästä sovintoon Jumalan kanssa, Jeesuksen ansioon turvautuen.
- ...
purje kirjoitti:
Koko Raamatun punainen lanka on opetus Jeesuksen Kristuksen sovituksesta ihmisen ja Jumalan välillä. "Se on täytetty" ja nyt kuka tahansa ihminen voi koska tahansa päästä sovintoon Jumalan kanssa, Jeesuksen ansioon turvautuen.
Sinulta nyt hukkui se punainen lanka. Räsäsen mielestä me ateistit olemme pahoja. Siinä oli Räsäsen väite.
- tässä opetusta
purje kirjoitti:
Ei toisia tappamalla mitään soviteta. Ja sitä paitsi Jumalahan oli tapattavinaan kolmanneksen itsestään tyynnyttääkseen ainoastaan omaa, täysin aiheetonta vihaansa. Jumala pitää siis eutanatisoida, koska hän ei narsistina hallitse omia oikkujaan.
- Uskon himmeys
purje kirjoitti:
Eli kun kaikkivaltias, joka oli itse oma isänsä, näennäisuhrasi itsensä itselleen eikä siis edes kuollut, tietenkään, koska eihän kaikkivaltias voi kuolla, niin sitten tämä näennäiskuollut epäuhri, joka annettiin itse itselle, saikin kaikkivaltiaan tekemään itse uusia päätöksiä asioista, jotka oli kaikki ihan itse pääättänyt ja joista kaikista tekee aina kaikki päätökset vain ja ainoastaan ihan itse, oli sitten jotain näennäiskuolleita epäuhreja tai ei ja joita näennäisuhreja ei mihinkään tarvita.
Minun on hyvin vaikeaa edes kuvitella, kuinka pohjattoman tyhmä täytyykään olla sellaisen ihmisen, joka ottaa noin ala-arvoisen luokatonta sontaa ihan tosissaan.
Se lentävien porojen vetämä rekikin tuntuu paljon uskottavammalta. - epikuros,eikirj.
Ihmiskunta on harjoitellut kristinuskoa yli kaksi tuhatta vuotta ja Koraanikin on ollut kirjana yli 1400 v.
Onko siis oppikirja (t) olleet täysin vääränlaisia ja didaktiikka ja pedagogiikka täysin "hanurista" kun ihmiset ja kansat eivät ole mitään oppineet ???? - 234tr5ghn
purje kirjoitti:
Mikä helevetin "sovitus"? Pistää itsensä pariksi päiväksi notkumaan ristillä, jotta saisi "sovitettua" itse keksimänsä tyeprän ja ylimitoitetun rangaistuksen? Mitä tuo nyt on? Hevonpaskaa se on.
- ...
Eroaisinkin, jos en olisi sitä tehnyt jo aikaisemmin.
- wh
... kirjoitti:
Minä eroaisin uudestaankin, jos se ei olisi mahdotonta.
Tarvittaisiin joku lakimuutos, jotta voisi erota kirkosta joka kerta Räsäsen avattua suunsa, tarvitsematta liittyä kirkkoon uudestaan ennen eroamista. Mahdotonta? Jos kristityt todella uskoo siihen, että kolme on yksi ja yksi on kolme, niin lakimuutos, joka sallii uskontoon kuulumattoman eroamisen siitä on pientä Raamatun sisäisten logiikkavirheiden rinnalla.
__
Ja todellakaan ei ollut Räsäsen ensimmäinen kerta syyttää ateisteja kollektiivisesti moraalittomiksi. Suoranaisesti ei toki muodossa "ateistit ovat hirviöitä", mutta kyllä se rivien välissä on, jos hokemat ovat, että yhteiskunta tarvitsee hengellistä herätystä Jeesuksessa tai että maallistunut ja uskonnonvapaa yhteiskunta on ahdistunut liiasta vapaudestansa. - zyrt
wh kirjoitti:
Minä eroaisin uudestaankin, jos se ei olisi mahdotonta.
Tarvittaisiin joku lakimuutos, jotta voisi erota kirkosta joka kerta Räsäsen avattua suunsa, tarvitsematta liittyä kirkkoon uudestaan ennen eroamista. Mahdotonta? Jos kristityt todella uskoo siihen, että kolme on yksi ja yksi on kolme, niin lakimuutos, joka sallii uskontoon kuulumattoman eroamisen siitä on pientä Raamatun sisäisten logiikkavirheiden rinnalla.
__
Ja todellakaan ei ollut Räsäsen ensimmäinen kerta syyttää ateisteja kollektiivisesti moraalittomiksi. Suoranaisesti ei toki muodossa "ateistit ovat hirviöitä", mutta kyllä se rivien välissä on, jos hokemat ovat, että yhteiskunta tarvitsee hengellistä herätystä Jeesuksessa tai että maallistunut ja uskonnonvapaa yhteiskunta on ahdistunut liiasta vapaudestansa.Ei ollut ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään kerta.
"Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat. Tarvitsemme yhteisöllisyyden vahvistamista, mutta tarvitsemme myös kansallista heräämistä siihen ihmisrakkauden sanomaan, jota kristillinen usko on synnyttänyt kautta vuosisatojen."
http://paivirasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/4001-kansalliset-ihmisrakkauden-talkoot - Räsäseltä jakoon!
... kirjoitti:
Maksaisiko kirkko minulle kirkollisveroa, jos eroaisin toisenkin kerran? Mikäli ei maksa, tämä asia pitäisi pikimmiten saada lakialoitteeksi eduskuntaan!
- Kuvottavaa
zyrt kirjoitti:
Ei ollut ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään kerta.
"Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat. Tarvitsemme yhteisöllisyyden vahvistamista, mutta tarvitsemme myös kansallista heräämistä siihen ihmisrakkauden sanomaan, jota kristillinen usko on synnyttänyt kautta vuosisatojen."
http://paivirasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/4001-kansalliset-ihmisrakkauden-talkootMinusta on erittäin irvokasta, että ihminen joka vihaa ateisteja ja homoja ja kaikkien muiden uskontojen edustajia puhuu julkisesti lähimmäisenrakkaudesta ja vihasta. Kun itse on tulenpalavan ihmisvihan kävelevä esimerkki. Ihmisvihan jonka jäljet ovat synkät ja pelottavat kaikkialla maailmassa kautta vuosituhansien historian.
- zyrt
Kuvottavaa kirjoitti:
Minusta on erittäin irvokasta, että ihminen joka vihaa ateisteja ja homoja ja kaikkien muiden uskontojen edustajia puhuu julkisesti lähimmäisenrakkaudesta ja vihasta. Kun itse on tulenpalavan ihmisvihan kävelevä esimerkki. Ihmisvihan jonka jäljet ovat synkät ja pelottavat kaikkialla maailmassa kautta vuosituhansien historian.
Räsänen "rakastaa" vain ihmisiä jotka uskovat samaan jumalaan kuin hän itsekin ja jotka hänen laillaan haluavat estää esimerkiksi tasavertaista avioliittolainsäädäntöä ja eutanasiaa toteutumasta.
Tässä ohjelmassa näkyy mielestäni jälleen kerran Räsäsen kylmyys.
http://www.youtube.com/watch?v=ogCsERk9joo
Korppikotkat jo liitelevät, vaikka ammuttu poliisi vielä taistelee hengestään.
- Päiviä taas
Räsänen on lääketieteen lisensiaatti jonks mukaan nainen on saanut alkunsa miehen kylkiluunsa. Olisi hänen aika Päivittää tietonsa tai luopua lääkärin statuksesta.
- zyrt
Päiviä taas kirjoitti:
Räsänen on lääketieteen lisensiaatti jonks mukaan nainen on saanut alkunsa miehen kylkiluunsa. Olisi hänen aika Päivittää tietonsa tai luopua lääkärin statuksesta.
Milloin lienee viimeksi hoitanut lääkärintointaan? Miksi hän muuten ylipäätään luki lääkäriksi, vaikka hänen sanojensa mukaan se on jumala joka päättää ihmisen syntymästä ja kuolemasta?
- Kalapagos (ei kirj.)
zyrt kirjoitti:
Milloin lienee viimeksi hoitanut lääkärintointaan? Miksi hän muuten ylipäätään luki lääkäriksi, vaikka hänen sanojensa mukaan se on jumala joka päättää ihmisen syntymästä ja kuolemasta?
Nimenomaan, mikä on hän päättämään ihmisten elämistä. Miten nainen voi ylipäätään olla opettamassa miehiä? Eikö hän tunne Raamattua vai eikö vain väliä? Hän on joko tietämätön tai ei vain kunnioita Jumalan sanaa.
Kaikki lääkintähän keinotekoisesti lisää ihmisten elämää. Tällöin leikitään Jumalaa ja sellainen ei sovi ihmiselle.
Tuo siis sarkasmia - Räsäseltä tunnetusti, kun puuttuu johdonmukaisuus. Suu puhuu toista ja kädet tekevät toista. - .
zyrt kirjoitti:
Räsänen on ollut politiikassa vuodesta 93- lähtien.
Hänen lääkäriuransa on kyllä aika minimaalinen ja vanhojen/kuolevien/kärsivien potilaiden kanssa tuskin viettänyt mitään aikaa.
"1984, ja hän on työskennellyt Riihimäen aluesairaalan sisätautien osaston lääkärinä vuosina 1985–1988, yksityislääkärinä 1988–1992 sekä valtion työterveyslääkärinä 1992–1995"
Lähde:wikipedia
- zyrt
Räsäsen mukaan Suomi tarvitsee hengellistä heräämistä. Eli jos kaikki kääntyvät hurmoksessa vaikka muslimeiksi, niin maa on pelastettu?
- Rivien välistä.
"Räsänen näkee tragedioissa ja ihmisten lohdun etsimisessä myös mahdollisuuden kristinuskon sanoman levittämiselle. Hänen mukaansa seurakunnille ja kristityille tarjoutuu samalla erinomaisia tilaisuuksia pitää esillä evankeliumin sanomaa ja tuoda lohdutusta."
Toisin sanoen: Hurraa! hurraa! Tästä me saamme erinomaisia tilaisuuksia levittää uskoamme! Mahtavaa, että tämmöisiä ampumistapauksia on, päsemme paremmin käännyttämään, ihmiset on surun takia herkällä mielellä ja kääntyvät helposti! Jesss!- zyrt
Ei edes rivien välistä, vaan ihan suoraan.
- herätys lääke
Olen ihan samaa mieltä sisäministeri Räsäsen kanssa.
- SamiA
”Räsänen uskoo, että kun ihminen kokee olevansa vastuussa teoistaan ihmisten lisäksi myös Jumalalle”
Räsänen on oikeassa.
Se, että ihminen kokee olevansa vastuussa Jumalalle, lisää moraalia ja vaatii meitä kunnioittamaan ja rakastamaan lähimmäistä. Jumalan luomalla ihmisellä on mittaamaton ihmisarvo, koska Luoja on tämän tehnyt. Ateistien ihmisarvo ei riitä, koska kastemato ja ihminen ovat naturalistisesti katsottuna yhtä arvokkaita ja kuolema ja elämä katsotaan samanarvoisiksi asioiksi.
Ne, jotka ovat vastuussa vain itselleen, kynnys ampua katolta madaltuu. Jos ampuja uskoisi joutuvansa vastaamaan teoistaan Jumalalle, estäisi se monia ampumasta. Jumalan pois sulkeminen ihmisyydestä johtaa moraalin rappeutumiseen.- zyrt
Pidä kiinni uskostasi, jos se siitä on kiinni ettet ala ihmisiä tappamaan.
- SamiA
zyrt kirjoitti:
Pidä kiinni uskostasi, jos se siitä on kiinni ettet ala ihmisiä tappamaan.
”Pidä kiinni uskostasi, jos se siitä on kiinni ettet ala ihmisiä tappamaan.”
Ihmettelenkin, että miksi se en ollut minä. - Muistatko?
SamiA kirjoitti:
Ihmettelenkin, että miksi se en ollut minä.Datanomin tosiaan on parempi pitää kaksin käsin kiinni mielikuvitusystävänsä pelosta, mutta syytä olisi samalla muistaa, että kaikki eivät ole kaltaisiasi hirviöitä. Onneksi.
- !!!
SamiA kirjoitti:
Ihmettelenkin, että miksi se en ollut minä.>Ihmettelenkin, että miksi se en ollut minä.
Sitä minäkin ihmettelen. Sinullahan on lähes Breivikin aatemaailma, itse olet sanonut, että hänen ajatuksensa olivat hyviä. Olet myös esittänyt verhotun uhkauksen lisäampumisista, jos sukupuolineutraali avioliittolaki tulee.
Minä en yhtään ihmettele, jos joskus tulevaisuudessa vastaavassa ampumisjutussa on syytettyjen penkillä tutunnäköinen tyyppi. (Jos tuo profiilikuva on aito) - SamiA
!!! kirjoitti:
>Ihmettelenkin, että miksi se en ollut minä.
Sitä minäkin ihmettelen. Sinullahan on lähes Breivikin aatemaailma, itse olet sanonut, että hänen ajatuksensa olivat hyviä. Olet myös esittänyt verhotun uhkauksen lisäampumisista, jos sukupuolineutraali avioliittolaki tulee.
Minä en yhtään ihmettele, jos joskus tulevaisuudessa vastaavassa ampumisjutussa on syytettyjen penkillä tutunnäköinen tyyppi. (Jos tuo profiilikuva on aito)”Sitä minäkin ihmettelen. Sinullahan on lähes Breivikin aatemaailma”
Voisi kääntää kysymyksen toisinpäin: eli miksi se et ollut sinä?
Millä tavalla sinä olet erilainen kuin Hyvinkään ampuja?
Mitä Breivikkiin manifestiin tulee, niin ei siinä mitään vikaa ollut, jos oli niin mitä? Keinoissa, joiden avulla Breivik pyrki manifestinsa toteuttamiseen sen sijaan oli vikaa. Välivallan avulla maailma ei muutu paremmaksi paikaksi asua niin kuin esim. Aleksanteri Stubb, Breivik, muslimit ja vihervasemmistolaiset uskovat.
Kristittynä tiedän, että maailma muuttuu koko ajan huonommaksi.
Loppua kohden ihmisten pahuus lisääntyy. - !!!
SamiA kirjoitti:
”Sitä minäkin ihmettelen. Sinullahan on lähes Breivikin aatemaailma”
Mitä Breivikkiin manifestiin tulee, niin ei siinä mitään vikaa ollut, jos oli niin mitä? Keinoissa, joiden avulla Breivik pyrki manifestinsa toteuttamiseen sen sijaan oli vikaa. Välivallan avulla maailma ei muutu paremmaksi paikaksi asua niin kuin esim. Aleksanteri Stubb, Breivik, muslimit ja vihervasemmistolaiset uskovat.
Loppua kohden ihmisten pahuus lisääntyy.>Millä tavalla sinä olet erilainen kuin Hyvinkään ampuja?
Niin monilla tavoilla etten niitä viitsi sinunlaiselle kiihkoilijalle ja Breivikin aateitten ihailijalle edes alkaa luettelemaan. Ainut yhteinen asia on että ollaan molemmat ihmisiä.
>Välivallan avulla maailma ei muutu paremmaksi paikaksi asua niin kuin esim. Aleksanteri Stubb, Breivik, muslimit ja vihervasemmistolaiset uskovat.
Hourit taas. Missä muka Stubb tai vihervasemmistolaiksi haukkumasi tyypit on ihannoineet väkivaltaa? Eivät tasan tarkkaan ole. Aateveljesi Breivik on ja OSA muslimeista, ei kaikki. Kyllä olet sekaisin kiihkossasi.
>Kristittynä tiedän, että maailma muuttuu koko ajan huonommaksi.
Loppua kohden ihmisten pahuus lisääntyy.
Tämänkin "tiesit" pieleen. Kaikkien tilastojen mukaan väkivalta on vähenemään päin. Pahuus ei lisäänny muualla kuin kiihkohihhulin lopunajankuvitteluissa. SamiA kirjoitti:
”Sitä minäkin ihmettelen. Sinullahan on lähes Breivikin aatemaailma”
Loppua kohden ihmisten pahuus lisääntyy.Jos nyt vaikka lähdettäisiin siitä, että hyvinkään ampujalla oli mielenterveysongelmia siinä määrin, että hän oli joutunut käymään terapiassa niiden takia puolen vuoden ajan. Tämä erottelee jo suuren osan ihmisistä kyseisestä ampujasta.
Lisäksi voidaan kyseenalaistaa tämän ampujan kyky empatiaan, joka kuuluu ihmisen perusominaisuuksiin. En tiedä, oliko teon taustalla joitain erityisiä motiiveja, mutta silti voidaan sanoa, että empatiaan kykenevä ihminen ei tällaisia tekoja pystyisi tekemään.
Eiköhän nämä kaksi seikkaa tee jo aika suuren eron tavallisen ihmisen ja murhaajan välillä. Joskus tietysti saattaa olla, että ihminen, jolla on empatiakykyä ja jolla ei ole mielenterveydellisiä ongelmia silti tekee tällaisia tekoja, jollain eroja on vaikeampi etsiä. Lopulta kysymykseen tulee kuitenkin itsehillintä, jonka avulla suurikin viha ja suuttumus saadaan kanavoitua ei-väkivaltaisiin keinoihin, jolloin tällaisilta tragedioilta yleensä onneksi vältytään.
Eiköhän historia ole jo osoittanut, että kristityt tekevät pahoja tekoja siinä missä ateistitkin tekevät niitä. Ihminen on luonteeltaan järkiolennon lisäksi luonnonolento, mikä tarkoittaa, että ihminen on moraalin ja luonnollisten halujen ristipaineessa. Onneksi yleensä moraali voittaa tässä tilanteessa, riippumatta siitä, uskooko henkilö Jahveen, Allahiin, Zeukseen tai ei mihinkään jumaliin.- SamiA
grammarnazi kirjoitti:
Jos nyt vaikka lähdettäisiin siitä, että hyvinkään ampujalla oli mielenterveysongelmia siinä määrin, että hän oli joutunut käymään terapiassa niiden takia puolen vuoden ajan. Tämä erottelee jo suuren osan ihmisistä kyseisestä ampujasta.
Lisäksi voidaan kyseenalaistaa tämän ampujan kyky empatiaan, joka kuuluu ihmisen perusominaisuuksiin. En tiedä, oliko teon taustalla joitain erityisiä motiiveja, mutta silti voidaan sanoa, että empatiaan kykenevä ihminen ei tällaisia tekoja pystyisi tekemään.
Eiköhän nämä kaksi seikkaa tee jo aika suuren eron tavallisen ihmisen ja murhaajan välillä. Joskus tietysti saattaa olla, että ihminen, jolla on empatiakykyä ja jolla ei ole mielenterveydellisiä ongelmia silti tekee tällaisia tekoja, jollain eroja on vaikeampi etsiä. Lopulta kysymykseen tulee kuitenkin itsehillintä, jonka avulla suurikin viha ja suuttumus saadaan kanavoitua ei-väkivaltaisiin keinoihin, jolloin tällaisilta tragedioilta yleensä onneksi vältytään.
Eiköhän historia ole jo osoittanut, että kristityt tekevät pahoja tekoja siinä missä ateistitkin tekevät niitä. Ihminen on luonteeltaan järkiolennon lisäksi luonnonolento, mikä tarkoittaa, että ihminen on moraalin ja luonnollisten halujen ristipaineessa. Onneksi yleensä moraali voittaa tässä tilanteessa, riippumatta siitä, uskooko henkilö Jahveen, Allahiin, Zeukseen tai ei mihinkään jumaliin.”hyvinkään ampujalla oli mielenterveysongelmia”
Kaikkien ihmisten mieli on sairas. Kaikkien ihmisten mieli on taistelukenttä. Mieli pitää valjastaa lain alle.
”Lisäksi voidaan kyseenalaistaa tämän ampujan kyky empatiaan, joka kuuluu ihmisen perusominaisuuksiin.”
Enneminkin rakkaudettomuus ja välinpitämättömyys ovat ihmiselle ominaisia asioita. Kaikki julistavat pursuavansa rakkautta, mutta ovatkin narsisteja tai ryhmänsä etua tavoittelevia. Valitettavasti rakkaudesta on tullut eduntavoittelun synonyymi.
”empatiaan kykenevä ihminen ei tällaisia tekoja pystyisi tekemään.”
Ihan tavalliset luonnolliset ihmiset harrastavat ihmisten murhaamista. Näin on aina ollut ja loppuun asti tulee olemaan niin. Empatiaa tai rakkautta ihminen tuntee korkeintaan samaan tapaan ajattelevia ja läheisiään kohtaan. Vieraita ihminen rakastaa vain mielessään. Maailman rakastaminen on arveluttava agenda.
”Eiköhän nämä kaksi seikkaa tee jo aika suuren eron tavallisen ihmisen ja murhaajan välillä.”
Mitään konsensusta murhaajan motiiveista ja murhaan johtaneista syistä ei ole. Viranomaiset, lakimiehet ja psykiatrit ovat kovasti erimieltä ampumiseen johtaneista syistä. Vaikuttaa siltä, että tällaiset tapaukset tulevat aina yllätyksenä järjestelmän pohdittavaksi, jonka jälkeen ammattiosaajat ryhtyvät laukomaan kaiken kukkaisia mielipiteitään ampumisen syistä. Itse veikkasin heti uutisen kuultuani, että diagnoosi on skitsofrenia.
”Eiköhän historia ole jo osoittanut, että kristityt tekevät pahoja tekoja siinä missä ateistitkin tekevät niitä.”
Lähihistoria on verinen marxististen tasa-arvokokeilujen vuoksi.
Sekulaareja tasa-arvojärjestelmiä on jo kokeiltu ja aina ne ovat johtaneet etnisiin puhdistuksiin. Uusateistit ja vihervasemmistolaiset eivät ole siis keksineet mitään uutta, jota ei olisi ennen keksitty. Nykyajan marxilaisuus menee vain pintaa syvemmälle – eli perheen hajottamisen ytimeen: Sukupuolisuuden ja sukulaisuuden häivyttämiseen. Ydinperheen rippeet pitää tuhota, jotta järjestelmä vahvistuisi. - SamiA
!!! kirjoitti:
>Millä tavalla sinä olet erilainen kuin Hyvinkään ampuja?
Niin monilla tavoilla etten niitä viitsi sinunlaiselle kiihkoilijalle ja Breivikin aateitten ihailijalle edes alkaa luettelemaan. Ainut yhteinen asia on että ollaan molemmat ihmisiä.
>Välivallan avulla maailma ei muutu paremmaksi paikaksi asua niin kuin esim. Aleksanteri Stubb, Breivik, muslimit ja vihervasemmistolaiset uskovat.
Hourit taas. Missä muka Stubb tai vihervasemmistolaiksi haukkumasi tyypit on ihannoineet väkivaltaa? Eivät tasan tarkkaan ole. Aateveljesi Breivik on ja OSA muslimeista, ei kaikki. Kyllä olet sekaisin kiihkossasi.
>Kristittynä tiedän, että maailma muuttuu koko ajan huonommaksi.
Loppua kohden ihmisten pahuus lisääntyy.
Tämänkin "tiesit" pieleen. Kaikkien tilastojen mukaan väkivalta on vähenemään päin. Pahuus ei lisäänny muualla kuin kiihkohihhulin lopunajankuvitteluissa.””Millä tavalla sinä olet erilainen kuin Hyvinkään ampuja?””
”Niin monilla tavoilla etten niitä viitsi sinunlaiselle kiihkoilijalle ja Breivikin aateitten ihailijalle edes alkaa luettelemaan.”
Mikä menetys!
Sinun pitäisi vastuullisena kansalaisena ilmoittautua viranomaisille ja paljastaa erinomaisuutesi ihmisenä. Sen jälkeen viranomaiset osaisivat ennaltaehkäistä ampumistapauksia ja psykologit kartoittaa ampumiseen johtavia syitä.
Riittää, kun yhteiskunnan yksilöitä ryhdytään kasvattamaan sinun kaltaiseksi. Kaikki ampuminen ja murhaaminen loppuisi kuin seinään. Voisi jopa puhua pysyvästä maailmarauhasta – kunhan ihmiset olisivat yhtä erinomaisia kuin sinä.
Älä turhaan panttaa erinomaisuuttasi – kipin kapin ilmoittautumaan viranomaisille. - -
SamiA kirjoitti:
””Millä tavalla sinä olet erilainen kuin Hyvinkään ampuja?””
”Niin monilla tavoilla etten niitä viitsi sinunlaiselle kiihkoilijalle ja Breivikin aateitten ihailijalle edes alkaa luettelemaan.”
Mikä menetys!
Sinun pitäisi vastuullisena kansalaisena ilmoittautua viranomaisille ja paljastaa erinomaisuutesi ihmisenä. Sen jälkeen viranomaiset osaisivat ennaltaehkäistä ampumistapauksia ja psykologit kartoittaa ampumiseen johtavia syitä.
Riittää, kun yhteiskunnan yksilöitä ryhdytään kasvattamaan sinun kaltaiseksi. Kaikki ampuminen ja murhaaminen loppuisi kuin seinään. Voisi jopa puhua pysyvästä maailmarauhasta – kunhan ihmiset olisivat yhtä erinomaisia kuin sinä.
Älä turhaan panttaa erinomaisuuttasi – kipin kapin ilmoittautumaan viranomaisille.Meistä toinen todennäköisesti on jo viranomaisten seurannassa ja se en ole minä.
SamiA kirjoitti:
”hyvinkään ampujalla oli mielenterveysongelmia”
Kaikkien ihmisten mieli on sairas. Kaikkien ihmisten mieli on taistelukenttä. Mieli pitää valjastaa lain alle.
”Lisäksi voidaan kyseenalaistaa tämän ampujan kyky empatiaan, joka kuuluu ihmisen perusominaisuuksiin.”
Enneminkin rakkaudettomuus ja välinpitämättömyys ovat ihmiselle ominaisia asioita. Kaikki julistavat pursuavansa rakkautta, mutta ovatkin narsisteja tai ryhmänsä etua tavoittelevia. Valitettavasti rakkaudesta on tullut eduntavoittelun synonyymi.
Ihan tavalliset luonnolliset ihmiset harrastavat ihmisten murhaamista. Näin on aina ollut ja loppuun asti tulee olemaan niin. Empatiaa tai rakkautta ihminen tuntee korkeintaan samaan tapaan ajattelevia ja läheisiään kohtaan. Vieraita ihminen rakastaa vain mielessään. Maailman rakastaminen on arveluttava agenda.
”Eiköhän nämä kaksi seikkaa tee jo aika suuren eron tavallisen ihmisen ja murhaajan välillä.”
Mitään konsensusta murhaajan motiiveista ja murhaan johtaneista syistä ei ole. Viranomaiset, lakimiehet ja psykiatrit ovat kovasti erimieltä ampumiseen johtaneista syistä. Vaikuttaa siltä, että tällaiset tapaukset tulevat aina yllätyksenä järjestelmän pohdittavaksi, jonka jälkeen ammattiosaajat ryhtyvät laukomaan kaiken kukkaisia mielipiteitään ampumisen syistä. Itse veikkasin heti uutisen kuultuani, että diagnoosi on skitsofrenia.
”Eiköhän historia ole jo osoittanut, että kristityt tekevät pahoja tekoja siinä missä ateistitkin tekevät niitä.”
Sekulaareja tasa-arvojärjestelmiä on jo kokeiltu ja aina ne ovat johtaneet etnisiin puhdistuksiin. Uusateistit ja vihervasemmistolaiset eivät ole siis keksineet mitään uutta, jota ei olisi ennen keksitty. Nykyajan marxilaisuus menee vain pintaa syvemmälle – eli perheen hajottamisen ytimeen: Sukupuolisuuden ja sukulaisuuden häivyttämiseen. Ydinperheen rippeet pitää tuhota, jotta järjestelmä vahvistuisi."Vaikuttaa siltä, että tällaiset tapaukset tulevat aina yllätyksenä järjestelmän pohdittavaksi, jonka jälkeen ammattiosaajat ryhtyvät laukomaan kaiken kukkaisia mielipiteitään ampumisen syistä. Itse veikkasin heti uutisen kuultuani, että diagnoosi on skitsofrenia. "
Voisitko antaa esimerkin ammattiosaajasta, joka on antanut diagnoosiksi skitsofrenian vai perustuuko juttusi jälleen kerran pelkkään mielikuvitukseesi ja vainoharhoihisi, kuten esim. alla oleva:
"Sekulaareja tasa-arvojärjestelmiä on jo kokeiltu ja aina ne ovat johtaneet etnisiin puhdistuksiin. Uusateistit ja vihervasemmistolaiset eivät ole siis keksineet mitään uutta, jota ei olisi ennen keksitty. Nykyajan marxilaisuus menee vain pintaa syvemmälle – eli perheen hajottamisen ytimeen: Sukupuolisuuden ja sukulaisuuden häivyttämiseen. Ydinperheen rippeet pitää tuhota, jotta järjestelmä vahvistuisi. "- 23qewfd
SamiA kirjoitti:
Sekulaareja tasa-arvojärjestelmiä on jo kokeiltu ja aina ne ovat johtaneet etnisiin puhdistuksiin. Uusateistit ja vihervasemmistolaiset eivät ole siis keksineet mitään uutta, jota ei olisi ennen keksitty. Nykyajan marxilaisuus menee vain pintaa syvemmälle – eli perheen hajottamisen ytimeen: Sukupuolisuuden ja sukulaisuuden häivyttämiseen. Ydinperheen rippeet pitää tuhota, jotta järjestelmä vahvistuisi.Homot hallitsevat maailmaa, niinhän?
- zyrt
SamiA kirjoitti:
Sekulaareja tasa-arvojärjestelmiä on jo kokeiltu ja aina ne ovat johtaneet etnisiin puhdistuksiin. Uusateistit ja vihervasemmistolaiset eivät ole siis keksineet mitään uutta, jota ei olisi ennen keksitty. Nykyajan marxilaisuus menee vain pintaa syvemmälle – eli perheen hajottamisen ytimeen: Sukupuolisuuden ja sukulaisuuden häivyttämiseen. Ydinperheen rippeet pitää tuhota, jotta järjestelmä vahvistuisi.sami a
Juttusi tulevat aina vaan hullummiksi. Mistä sinä nuo noukit, vai ihan itsekö keksit?
En tuota juttuasi osa osalta ala purkamaan, mutta sen vaan sanon, että minä rakastan vailla oman edun tavoittelua. Rakkaus on kivaa, kokeilisit joskus. - sgfdtg
- kirjoitti:
Meistä toinen todennäköisesti on jo viranomaisten seurannassa ja se en ole minä.
Tiedän sun IP-osoitteen.
- !!!
SamiA kirjoitti:
””Millä tavalla sinä olet erilainen kuin Hyvinkään ampuja?””
Mikä menetys!
Älä turhaan panttaa erinomaisuuttasi – kipin kapin ilmoittautumaan viranomaisille.Minähän olenkin erittäin hyvä, ellen täydellinen;-)
http://www.youtube.com/watch?v=Z2q7JczNsVE - SamiA
zyrt kirjoitti:
sami a
Juttusi tulevat aina vaan hullummiksi. Mistä sinä nuo noukit, vai ihan itsekö keksit?
En tuota juttuasi osa osalta ala purkamaan, mutta sen vaan sanon, että minä rakastan vailla oman edun tavoittelua. Rakkaus on kivaa, kokeilisit joskus.”En tuota juttuasi osa osalta ala purkamaan, mutta sen vaan sanon, että minä rakastan vailla oman edun tavoittelua. Rakkaus on kivaa, kokeilisit joskus.”
Kiva kun sinulla on rakkausasiat kunnossa.
Itse en juurikaan ole tullut osalliseksi ihmisten rakkaudesta, joten olen kateellinen. En myöskään kykene rakastamaan itsessäni niin kuin sinä..
En ole koskaan tavannut ihmistä, joka olisi rakkauden tappiomies. Itse olen, enkä häpeä sitä myöntää. Ihmiset kuuluvat pursuavan rakkautta, mutta minun on pakko olla hiljaa.
Elän Jumalan armosta. Jumala rakastaa minua, se riittää. - Nasse.
SamiA kirjoitti:
”En tuota juttuasi osa osalta ala purkamaan, mutta sen vaan sanon, että minä rakastan vailla oman edun tavoittelua. Rakkaus on kivaa, kokeilisit joskus.”
Itse en juurikaan ole tullut osalliseksi ihmisten rakkaudesta, joten olen kateellinen. En myöskään kykene rakastamaan itsessäni niin kuin sinä..
En ole koskaan tavannut ihmistä, joka olisi rakkauden tappiomies. Itse olen, enkä häpeä sitä myöntää. Ihmiset kuuluvat pursuavan rakkautta, mutta minun on pakko olla hiljaa.
Elän Jumalan armosta. Jumala rakastaa minua, se riittää.Sami, olet sairas. Hanki apua itsellesi. Ihan oikeasti.
- 21
SamiA kirjoitti:
”En tuota juttuasi osa osalta ala purkamaan, mutta sen vaan sanon, että minä rakastan vailla oman edun tavoittelua. Rakkaus on kivaa, kokeilisit joskus.”
Elän Jumalan armosta. Jumala rakastaa minua, se riittää.Raamatussa sanotaan, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja sitähän sinä teet.
- zyrt
SamiA kirjoitti:
Elän Jumalan armosta. Jumala rakastaa minua, se riittää.SamiA
Minulla on rakkausasiat kunnossa, ikävää ettei sinulla ole. Ei sinun silti kadehtia pidä.
Pidän itseäni melko mukavana tyyppinä. Onko se sitten itserakkautta, en osaa sanoa. - -
sgfdtg kirjoitti:
Tiedän sun IP-osoitteen.
Ai no kiva. Ja ikää oli 13?
- Rapanhapakko
Kyllähän te tiedätte, että tuo Räsäsen ajatus että tuo kristillinen arvomaailma, jossa ihminen ei ole vastuussa vain toisille ihmisille, vaan myös Jumalalle on parempi..ei toimi väärinkäytösten estäjänä.
Muistakaa katolisten ja lestadiolaisten pedofilia. Kuuluisien kin helluntailaisten talousrikokset. Markku Koivistokin se teeveen uskontoillassa kyseli, että mistä se moraali sitten tulee, jos ei Jumalalta... ja mehän tiedämme mitä Koivisto samaan aikaan puuhaili.
Nyt sanotte ehkä, että nuo yllä luettelemani eivät ole oikeassa uskossa tai oikeasti uskossa. Luulenpa että kuitenkin kaikki nuo ovat kasvaneet sisään kulttuuriin, jossa uskovat olevansa vastuussa enemmän Jumalalle kuin ihmiselle, uskovat niin tosissaan... ja se ei heidän törkeilyjään haittaa. Päinvastoin koettu anteeksiantamus Jumalalta helpottaa saman menon jatkamista.
lmeisesti ei tajuta että moraalin ei tarvitse perustua mihinkään oppiin tai uskonkappaleisiin? Kuvitellaan ylimaallinen auktoritteetti, rötöstellään kun silmä välttää ja sitten pyydetään anteeksi ei ihmisiltä, vaan kuvitteelliselta auktoriteetilta. Henkistä masturbointia.
Siten jos kerrankin katsoisitte maailmanselityksenne valheellisuutta ja rumuutta. Ei ole tervettä, että haluatte maailmaa hallitsevan Raamatun Jumalan (joka oli massamurhaaja) ja että haluatte maailmaa jossa kaikki muut kuin teidänlaisessanne Jeesususkossa kuolleet joutuvat ikuiseen kidutukseen. Ja loppuun asti suljette silmänne muulta tiedolta ja valehtelettekin tuon puolesta.
Se siitä "rehellisyydestäkin" johon Räsänen väittää uskovaisuuden johtavan.
Ja nyt moni teistä vastaa valehdellen, koska naútite pahuudesta, Tiedätte sen itsekin, ette vain välitä. Sitä se on uskovaisuuden silkka pahuus. - dbdss
Mitä ne ateistit täällä itkee? Suomessa on uskonnonvapaus, ja ministerilläkin on oikeus mielipiteisiin.
Vai haluatteko Suomesta maan, jossa ei ole uskonnon- eikä mielipiteen vapautta?
Ihme itkijöitä.Kaipa ateistikin saa esittää huolestuneisuutensa siitä, että sisäministerillä on mielikuvituskavereita, jotka kertovat mitä saa ja mitä ei saa tehdä sekä käskevät kertoa niillekin, joilla ei mielikuvituskavereita ole.
Luottaisinko edes taksikuskiin, joka kuulee päässään ääniä, jotka kertovat miten pitää toimia?- fsdzvfsdb
Kollimaattori kirjoitti:
Kaipa ateistikin saa esittää huolestuneisuutensa siitä, että sisäministerillä on mielikuvituskavereita, jotka kertovat mitä saa ja mitä ei saa tehdä sekä käskevät kertoa niillekin, joilla ei mielikuvituskavereita ole.
Luottaisinko edes taksikuskiin, joka kuulee päässään ääniä, jotka kertovat miten pitää toimia?Turha siinä mitään huolestumeisuutta esittää. Koko homma johtuu vain ja ainoastaan siitä, että sinun laillasi ajattelevat ovat epäonnistuneet poliittisesti. Suomi on demokratia. Jos haluttaa saada mieleisiään ministereitä, on syytä yrittää saada samanmielisten äänet kanavoitua mieleiselleen puolueelle, tai jos mieleistä puoluetta ei ole, sellainen pitää perustaa, tai jos nykyinen puoluekentä on liian pirstoutunut, siihen pitää yrittää jollain tavalla vaikuttaa. Tollanen itkeminen on sen sijaan naurettavaa.
"Mitä ne ateistit täällä itkee? Suomessa on uskonnonvapaus, ja ministerilläkin on oikeus mielipiteisiin.
Vai haluatteko Suomesta maan, jossa ei ole uskonnon- eikä mielipiteen vapautta?"
Ei täällä ole kukaan väittänyt, että ministerillä ei olisi oikeutta mielipiteisiin tai että hänellä ei olisi uskonvapautta. Vaikka hän saakin esittää mielipiteensä vapaasti, ei se tee hänen mielipiteistään vähemmän idioottimisia.
Ei ja ei.
"Ihme itkijöitä. "
Sanoo henkilö, joka kitiseee täysin aiheen vierestä.fsdzvfsdb kirjoitti:
Turha siinä mitään huolestumeisuutta esittää. Koko homma johtuu vain ja ainoastaan siitä, että sinun laillasi ajattelevat ovat epäonnistuneet poliittisesti. Suomi on demokratia. Jos haluttaa saada mieleisiään ministereitä, on syytä yrittää saada samanmielisten äänet kanavoitua mieleiselleen puolueelle, tai jos mieleistä puoluetta ei ole, sellainen pitää perustaa, tai jos nykyinen puoluekentä on liian pirstoutunut, siihen pitää yrittää jollain tavalla vaikuttaa. Tollanen itkeminen on sen sijaan naurettavaa.
"Tollanen itkeminen on sen sijaan naurettavaa. "
Sanoo henkilö, joka vollottaa.- dbdss
ertert kirjoitti:
"Mitä ne ateistit täällä itkee? Suomessa on uskonnonvapaus, ja ministerilläkin on oikeus mielipiteisiin.
Vai haluatteko Suomesta maan, jossa ei ole uskonnon- eikä mielipiteen vapautta?"
Ei täällä ole kukaan väittänyt, että ministerillä ei olisi oikeutta mielipiteisiin tai että hänellä ei olisi uskonvapautta. Vaikka hän saakin esittää mielipiteensä vapaasti, ei se tee hänen mielipiteistään vähemmän idioottimisia.
Ei ja ei.
"Ihme itkijöitä. "
Sanoo henkilö, joka kitiseee täysin aiheen vierestä.Mitä sinäkin aikuinen ukko roikut täällä palstalla päivät ja yöt. Mene hyvä ihminen töihin ja lopeta marina.
- fsdzvfsdb
ertert kirjoitti:
"Tollanen itkeminen on sen sijaan naurettavaa. "
Sanoo henkilö, joka vollottaa.Tässä viestissä on ihan selkeästi argumentointivirhe.
- -
fsdzvfsdb kirjoitti:
Tässä viestissä on ihan selkeästi argumentointivirhe.
Niin on. Miksi siitä huomimatta kirjoitit sen?
- fsdzvfsdb
- kirjoitti:
Niin on. Miksi siitä huomimatta kirjoitit sen?
No ehkä minä en huominnut sitä.
- chris_hitchens
Räsäskä on kyllä käsittämättömän ajattelematon tyyppi. Kaikista törkeintä minusta oli kuitenkin se, että tämän tragedian varjolla hän päätti aloittaa oman ideologiansa korostamista. Etova akka!!
- zyrt
Etova akka, niin minunkin mielestäni. Räsänen ei ole koskaan puheissaan osoittanut lähimmäisenrakkautta, jossa hän kuitenkin väittää kristinuskon perustan olevan.
Räsäsen mielestä homot saavat olla olemassa kunhan heillä ei ole samoja laillisia oikeuksia kuin Päivillä ja Niilolla. Hän on sitä mieltä että kuolemaisillaan olevan kärsivän ihmisen ei pidä saada kuolinapua sitä halutessaan, koska elämä on jumalan lahja. Räsäsen mielestä siis jumala aiheuttaa kärsimyksiä, jotka ihmisen on vaan kestettävä. - dbdss
Mitä ne ateistit täällä itkee ja mäkättää? Ottaa varmaan päähän, kun olette niin pahasti epäonnistuneet poliittisesti.
Kyllä meillä on hyvä sisäministeri. Asiallinen akka tuo Räsänen. dbdss kirjoitti:
Mitä ne ateistit täällä itkee ja mäkättää? Ottaa varmaan päähän, kun olette niin pahasti epäonnistuneet poliittisesti.
Kyllä meillä on hyvä sisäministeri. Asiallinen akka tuo Räsänen."Ottaa varmaan päähän, kun olette niin pahasti epäonnistuneet poliittisesti."
Räsäsen kritisointi ei tarkoita epäonnistumista poliittisesti.
"Asiallinen akka tuo Räsänen. "
Populisti noita-akka.- dbdss
ertert kirjoitti:
"Ottaa varmaan päähän, kun olette niin pahasti epäonnistuneet poliittisesti."
Räsäsen kritisointi ei tarkoita epäonnistumista poliittisesti.
"Asiallinen akka tuo Räsänen. "
Populisti noita-akka.Mitä sinäkin aina täällä mariset ja mäkätät päivät ja yöt. Mene hyvä ihminen töihin.
Ateistit ovat totaalisesti epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät keskitä ääniään eikä heillä ole päämäärää. Nyt sitten itketään ja marmatetaan netissä kuin neidit.
Mutta kylläpä meillä on hyvä sisäministeri, asiallinen akka tuo Räsänen. dbdss kirjoitti:
Mitä sinäkin aina täällä mariset ja mäkätät päivät ja yöt. Mene hyvä ihminen töihin.
Ateistit ovat totaalisesti epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät keskitä ääniään eikä heillä ole päämäärää. Nyt sitten itketään ja marmatetaan netissä kuin neidit.
Mutta kylläpä meillä on hyvä sisäministeri, asiallinen akka tuo Räsänen."Mitä sinäkin aina täällä mariset ja mäkätät päivät ja yöt. Mene hyvä ihminen töihin."
Sanoo multinikkitrolli.
"Ateistit ovat totaalisesti epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät keskitä ääniään eikä heillä ole päämäärää."
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia asioista. Ateistit ei ole mikään poliittinen puolue eikä ateismi ole ideologia.
"Mutta kylläpä meillä on hyvä sisäministeri, asiallinen akka tuo Räsänen. "
Populisti noita-akka.- dbdss
ertert kirjoitti:
"Mitä sinäkin aina täällä mariset ja mäkätät päivät ja yöt. Mene hyvä ihminen töihin."
Sanoo multinikkitrolli.
"Ateistit ovat totaalisesti epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät keskitä ääniään eikä heillä ole päämäärää."
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia asioista. Ateistit ei ole mikään poliittinen puolue eikä ateismi ole ideologia.
"Mutta kylläpä meillä on hyvä sisäministeri, asiallinen akka tuo Räsänen. "
Populisti noita-akka."Onko sinulla vaikeuksia, onko sinulla vaikeuksia..." Täytyy kyllä sanoa, että ihme mäkättämistä tollanen. Aikuinen ihminen täällä jaksaa inistä ja marista.
Mitä väliä sillä on, onko ateismi ideologia? He ovat epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät ole keskitäneet ääniään. Ei siihen mitän ideologiaa tarvita. Itkeviä epäonnistujia. dbdss kirjoitti:
"Onko sinulla vaikeuksia, onko sinulla vaikeuksia..." Täytyy kyllä sanoa, että ihme mäkättämistä tollanen. Aikuinen ihminen täällä jaksaa inistä ja marista.
Mitä väliä sillä on, onko ateismi ideologia? He ovat epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät ole keskitäneet ääniään. Ei siihen mitän ideologiaa tarvita. Itkeviä epäonnistujia."Mitä väliä sillä on, onko ateismi ideologia? He ovat epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät ole keskitäneet ääniään."
Sillä on se oleellinen merkitys, että sinä et pysty arvioimaan ovatko he onnistuneet vai eivät, koska heillä ei ole mitään yhteistä päämäärää.
"Itkeviä epäonnistujia. "
Sanoo multinikkitrolli.- dbdss
ertert kirjoitti:
"Mitä väliä sillä on, onko ateismi ideologia? He ovat epäonnistuneet poliittisesti, koska he eivät ole keskitäneet ääniään."
Sillä on se oleellinen merkitys, että sinä et pysty arvioimaan ovatko he onnistuneet vai eivät, koska heillä ei ole mitään yhteistä päämäärää.
"Itkeviä epäonnistujia. "
Sanoo multinikkitrolli.He ova t selvästi epäonnistuneet. Sen houmaa siitä, että Räsänen on sisäministerinä, ja ateistit marisevat netissä kuin hinttarit.
dbdss kirjoitti:
He ova t selvästi epäonnistuneet. Sen houmaa siitä, että Räsänen on sisäministerinä, ja ateistit marisevat netissä kuin hinttarit.
"He ova t selvästi epäonnistuneet. Sen houmaa siitä, että Räsänen on sisäministerinä, ja ateistit marisevat netissä kuin hinttarit. "
Räsäsen kritisointi ei tarkoita epäonnistumista poliittisesti. Ad hominem ei toimi argumenttina.- dbdss
ertert kirjoitti:
"He ova t selvästi epäonnistuneet. Sen houmaa siitä, että Räsänen on sisäministerinä, ja ateistit marisevat netissä kuin hinttarit. "
Räsäsen kritisointi ei tarkoita epäonnistumista poliittisesti. Ad hominem ei toimi argumenttina.Epäonnistumisen huomaa siitä, että Räsänen ylipäätään on sisäministerinä. Ateistit nyt kertakaikkiaan ovat epäonnistuneet, ja sitten itketään ja märistään jossain kuppasella suomi24-palstalla. Säälittävää sakkia.
- .
dbdss kirjoitti:
Epäonnistumisen huomaa siitä, että Räsänen ylipäätään on sisäministerinä. Ateistit nyt kertakaikkiaan ovat epäonnistuneet, ja sitten itketään ja märistään jossain kuppasella suomi24-palstalla. Säälittävää sakkia.
Sanoo multinikki joka vinkuu,valittaa ja asuu suomi24ateismi palstalla.
heh heh...
Jatka vaan Päävälin palvomista, Pääväli kuitenkin edesauttaa ateismia ja uskosta luopumisia.
Onneksi Räsänen ei käyttänyt seuraavaa lausetta:
"herra antoi, herra otti , ylistetty olkoon herra".
Siinä olisi ollut todellinen pohjakoskeus uskonnon syövereihin.
Esko Valtaoja ottaa kantaa PR:n lausumaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012053115654126_uu.shtml- Kalapagos (ei kirj.)
Hieno mies tuo Valtaoja ja onneksi Suomessakin on tuollainen julkinen ja älykäs ateisti, joka laittaa jauhot suuhun Räsäsköiltä.
Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:
Hieno mies tuo Valtaoja ja onneksi Suomessakin on tuollainen julkinen ja älykäs ateisti, joka laittaa jauhot suuhun Räsäsköiltä.
"Todellinen Eskon puumerkki" positiivisessa mielessä.
Ja saanut jopa "kirkon palkinnon" yhdessä piispa juha Pihkalan kanssa.
Kirjoittanut mielenkiintoisia kirjoja "arkikielellä".
Toivottavasti tullee uusia kirjoja lisää.- ...
epikuros kirjoitti:
"Todellinen Eskon puumerkki" positiivisessa mielessä.
Ja saanut jopa "kirkon palkinnon" yhdessä piispa juha Pihkalan kanssa.
Kirjoittanut mielenkiintoisia kirjoja "arkikielellä".
Toivottavasti tullee uusia kirjoja lisää.Valtaoja on saanut myös Väinö Voipio-palkinnon. Olin mukana tilaisuudessa, jossa se hänelle annettiin.
- safgsag
Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:
Etova ukko tuo Valtaoja. Suhtautuu niin ärsyttävän tunteellisesti kaikkeen. Ihme marisija.
- safgsag
safgsag kirjoitti:
Etova ukko tuo Valtaoja. Suhtautuu niin ärsyttävän tunteellisesti kaikkeen. Ihme marisija.
Voi kyynel. Mikä se noin itkettää?
- vain hengell auttaa
Kyllä tarvitaan ihmisyyden ja moraaliarvojen kohentamista. Jos ampumaaseet laitetaan lukkojen taakse tai kielletään: pommeja on helppo tunaroida amatööritasolla ja sitten kirveet ja puukot pääsevät arvoon arvaamattomaan.
- 234trg
Joo. Jeesusta ja aseita kaikille. Hallelujaa.
- zvsfzsvf
Kyllä on etova ukko tuo Valtaoja. Oikein oksennus meinaa lentää, aina kun näkee äijän pärstän. Ihme marisija. Itkee ja mäkättää joka asiasta.
- ...
On siinä kanssa, eikö parempaa tekemistä ole kuin marista netissä?
mitä minä kuulen aina kun joku sanoo tuollaista:
"ainoa syy, miksi en ole murhaava, varasteleva ja valehteleva hirviö, on se, että pelkään suututtavani mielikuvitusystäväni"
eli kukakohan tässä on moraalisesti heikolla pohjalla, ihminen joka tekee hyvää sen itsensä vuoksi, vai ihminen joka tekee hyvää vain saadakseen henkilkohtaista etua joltain jormalta taivaassa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815