Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

No voi, voi, kun tuli näin viileätä

huolestunut.

Että rupesin tässä miettimään, kun laitoin parvekkeelle pari ruukkua ja ajattelin vielä pari lisää hankkia, että miten ne kestävät yöt ja nämä viileät päivät. Hallahan on maanrajassa, eikös vaan? Että kaitpa nuo selviävät ja toisaalta,eikö se ole hyväkin, että ovat nyt viileämmässä, niin pääsevät tottumaan siihen istutusastiaan ja ehkä jo juurtumaankin hieman. Ja sitten kun säät lämpiävät niin lähtevät paremmin kasvuun? Mitä sanotte, tietäväisemmät, kannattaako tässä vielä ne pari ruukkua nyt 10 - 15 asteen päivälämpötiloihin ja viiden asteen yölämpötiloihin hankkia - ei kai siellä viittä enempää ole yöllä. Tosin nythän sanoivat, että yöt lämpiävät kun tulee sateita....

Ja toinen juttu: Ennen mulla on ollut suojaruukuissa eli siis sellaisissa punotuissa ruukuissa savi- tai muoviruukussa kasvi, nyt laitoin suoraan siihen punottuun ruukkuun multaa, ja rupesin nyt sitäkin miettimään, että olikohan ihan vikatikki. Kun kuitenkin tuossa parvekkeella muualla kuin suoraan kaiteen alla aurinko lämmittää kylkiä ruukussa, niin taitaa käydä huonosti! Nyt sitten ajattelin ne pari laittaa lasittamattomaan saviruukkuun ja ilman mitään suojaruukkuja - meneeköhän taimiostokset hukkaan sitten. Nooo, toisaalta ajattelin että jos oikein pahalta alkaa näyttää, niin onhan mulla tuolla jämäkankaita, niin ompelen sitten jonkinlaisen säkin ruukkujen ympärille varjostamaan.... Auttaneeko sekään.

Mä en ala, kun tulee taas näitä ongelmia kukkien kanssa!

5

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitään ongelmia oo..

      Pikkusen vaikee vastata, kun et kerro, mitä niihin ruukkuihin istutit? Eri kasvit kestää erilaisia oloja, jotkut ei välitä pikku pakkasistakaan mitään ja toiset tykkää kyttyrää siitä viidestä lämpöasteesta.

      Istutusastialla ei niin ole väliä, kunhan siellä pysyy multa ja vesi ja pohjassa on reikä liikakastelun varalta. Kasvateltu on ämpäreissä ja muovipusseissa, hyvin toimii:)

      • harmi harmi.

        Vähän vaikuttaa siltä, että nukenkaulus ei ainakaan tykkää viikon oleilua kylmässä ja märässä mullassa. Mutta ehkä siihen sitten voi laittaa lämpimimmillä säillä jotain muuta :( Harmi vaan kun mun lempikasveihin kuuluva menee nyt piloille. Laiska tietysti olen, sillä sisäänhän niitä ruukkuja kasveineen voisi yöksi ottaa....


      • kattos tarkempaa, sa
        harmi harmi. kirjoitti:

        Vähän vaikuttaa siltä, että nukenkaulus ei ainakaan tykkää viikon oleilua kylmässä ja märässä mullassa. Mutta ehkä siihen sitten voi laittaa lämpimimmillä säillä jotain muuta :( Harmi vaan kun mun lempikasveihin kuuluva menee nyt piloille. Laiska tietysti olen, sillä sisäänhän niitä ruukkuja kasveineen voisi yöksi ottaa....

        Lähempi tarkastelu osoitti, että oli kyllä jo kasvin ympäriltä aika kuiva, eli nukenkaulus kun ei kuivamista siedä, niin saattoi hiukka ränsistyneempi ulkomuoto johtua siitäkin. Runsaasti vettä vaan...


      • netti pois multa.
        kattos tarkempaa, sa kirjoitti:

        Lähempi tarkastelu osoitti, että oli kyllä jo kasvin ympäriltä aika kuiva, eli nukenkaulus kun ei kuivamista siedä, niin saattoi hiukka ränsistyneempi ulkomuoto johtua siitäkin. Runsaasti vettä vaan...

        Tämä nettiaika on kamalaa: Kun katselee netistä sivuja ja siemenvalikoimia ja hienoja valokuvia ja tekstejä niin alkaa itsenkin tehdä mieli kaikenlaista. Nytkin kun kävin krassin siemeniä hakemassa, niin meinasin ottaa pientä auringonkukkaakin - mutta jäi sentään, kun ajattelin, että en viitsi useaan "ämpäriin" multaa hankkia.... Hehhhehheeee.

        Vai pitäskö yöaikaan mennä käymään ojanpenkalta hakemassa mutaa ja savee :))))))

        Krasseihin vois kaapia mettästä vähän kuivempaakin maata - joo, mä tiedän maanomistajan luvalla...


    • vai mitä tarkoitit

      Kyllä RUUKUT selviää talvestakin , samoin suojaruukut :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe