Minulla on jo pitkän aikaa ollu sosiaalista ahdistuneisuutta, masentuneisuutta tai alakuloa ym. Lisäksi itsetunto on aina ollut huono. Nykyään huomaan yhä selkeämmin sen, että etsin joistakin aikuisista, mukavista ihmisistä (joilta olen saanut hieman huomiota ja kannustusta) itsetunnon kohotusta. Kaipaan heiltä kauheasti huomiota ja sitten kun sitä saan, kaipaan sitä vain vielä enemmän, joten negatiivinen kierre vain jatkaa kulkuaan. Mitä tälle voisi tehdä ja mistä tämä oikeastaan voisi johtua? Tuntuu välillä että tämä menee sairauden puolelle, kun usein suunnittelen asioita, miten saisin huomiota joiltain henkilöiltä. Niin ja tähän loppuun että minulla on jo keskusteluapua, että sitä ei tarvitse ehdottaa :)
Huomionhalu vaivaa
6
97
Vastaukset
- Voieimitäpaskaa
Mulla on nuo samat hommat.
Oon 22v ja oon siihen päättyny ettei tässä maailmassa kukaan muu mun itsetuntoa parannna ku minä itte.
Joten päätin että aivan sama mitä muut ajattelee ja ite mietin mitkä asiat tekee musta paremman ihmisen ja mitkä asiat kannustaa mua esim tutustumaan/juttelemaan muille ihmisille.
Joskus 17-vuotiaana olin aika helvetin huonosti sosiaalistunut tai silleen mutta jotenki vaan lopetin sen ruikuttamisen ja päätin että jutellaan ja naureskellaa kaikelle paskalle mitä itelle tapahtuu ja siitä seon sitte lähteny että oon aika sosiaalinen olento nykyään.
En tiiä mikä sun kohdalla toimii mutta sun pitää tietää että ei tässä maailmassa löydy toista semmosta ihmistä niinku sun äitis tai isäs (jos ne oli hyviä vanhempia) jotka pitäis susta huolta. Vaan sun pitää itse olla "omas onnes seppä" Eli päättää että nyt tämä masentuneena oleminen loppuu ja katot ittiäs peilistä ja sanot että oot helvetin kova jätkä / tai mimmi ja teet joka päivä jotain uutta juttua.
Elämää tää vaan on ei mitään sen kummempaa ei niin vakavaa että pitäs murjottaa tai kuluttaa aikaa semmoseen.
Juttelin myös joskus psykologille ku oli "rankkaa", Kyllähän ne osaa sut piristymään saada mut oma-aloitteisuus oikeesti on kaikkein tärkein asia. Se että sä ite päätät mitä sä oot ja mitä sä et halua olla.
Tsemppiä ja kyllä se siittä. - spy games
Jotkut meistä taas on kyllästyneet siihen, kun eivät taida näistä kyttääjistä enää
koskaan eroon päästä. Ja miksiköhän näiden kohteeksi alun alkaenkin joutuivat? - J K
VAI NIIN
- itse huomaan
nyt aivan saman. Olin nuorena äärimmäisen, totaalisen yksin pitkiä aikoja. Asuin toki vanhempien kanssa saman katon alla, juttelin muodollisesti, kävin koulussa, en useina päivinä puhunut kellekään eikä kukaan minulle, monesti vierähti viikkoja ja jopa kuukausia näin. Kotona isäni oli/on lähinnä psykopaatti luonteenlaadultaan (ei siis omaa minkäänlaista empatiaa ketään kohtaan) ja äitini on aina ollut niin hermoheikko itsekin, ettei häntä oikein ole voinut rasittaa. On vain pitänyt olla mahdollisimman kiltti ja mukava kummallekin, että he voisivat paremmin ja jättäisivät minut rauhaan syytöksiltä.
Nykyisin taas kerron muutamille sydänystäville (joita ensimmäistä kertaa elämässäni olen aikuisiällä onnistunut hankkimaan, saavutus sekin!) vähän liiankin usein elämästäni. Huomaan siitä, että he eivät ainakaan toistaiseksi ole kyllästyneet, mutta...rasitan heitä omilla asioillani ja aiheutan hetkellistä mielipahaa. Tuntuu vain, että olen liian kauan ollut vaiennettu, enkä ole saanut puretuksi kenellekään, elämän aikana ehtii kertyä kaikenlaista.
Oletko sinäkin jäänyt lapsuudessa ja nuoruudessa vaille minkäänlaisia "todellisia" tunnepitoisia, vastavuoroisia ihmissuhteita ja otat sitä nyt oikein kunnolla takaisin?- jos johtuu
tuosta, niin varmasti olet myös ansainnut sen, että ihmiset kuuntelevat sinua, vihdoinkin. Kunhan muistat osoittaa myös sen, kuinka paljon arvostat heidän apuaan ja olet myös valmis vastavuoroisuuteen, jos muillakin on jaettavaa.
- ap.
Kiitos vastauksista! Olen kyllä ollut aina yksinäinen ja se voi näkyä tässä iässä niinkin että nyt varsinkin on kauhea kaipuu tulla hyväksytyksi ja muodostaa tunnepitoisia ja aitoja ihmissuhteita... En siltikään tiedä miten oikein lopettaisin tämän liiallisen huomionhaluisuuden, tuntuu että sille asialle menee aivan liikaa energiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575825Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773123Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella232320No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402045- 191938
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61589Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83121281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191201Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah791057