Miltä kuulostaisi iltasoitto

Nittaminax

oman kaupunkisi keskuksessa? Espoo aloittaa tänään klo 20 kyseisen soittamisen, joka kestää jonnekkin elokuun loppuun asti. En ole kuullut koesoittoa jonka jotkut ovat jo kuulleet ja sanovat sen olevan hieno, mutta rupeaako sellainen rasittamaan pitemmän päälle siellä asuvia ihmisiä, tiedä tuota. Itse iltasoitto kestää noin pari minuuttia.

Ajatus on varmaan hieno, mutta ensin tuli mieleen että kohta ruvetaan kutsumaan väkeä rukoushetkiinkin samalla tyylillä. En viitsi tässä mainita mistä kansanryhmästä olisi kyse, sen saa jokainen päätellä. Jos yhdet saa niin miksi ei toisetkin.

13

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tase pappa

Mukavaltahan tuo on kuulostanut jo vuosikymmenet Naantalin Kirkon tornista soitettuna.

Sitä keräännytään puistoon kuuntelemaan, jos on aikaa ja pitelee ilmoja. Turisti-kansakin pysähtyy hetkeksi kuuntelemaan, vaikka olisikin kuinka kiire hotellin riemuihin.

• Siellä niinkin pitkään se perinne ollut. Yritin juutupesta etsiä millanen soitto teillä se olisi, mutta ei ollu kukaan sitä sinne laittanut.

• uidessa kuunnellut
        Nittaminax kirjoitti:

Siellä niinkin pitkään se perinne ollut. Yritin juutupesta etsiä millanen soitto teillä se olisi, mutta ei ollu kukaan sitä sinne laittanut.

eri päivinä eri virrenpätkiä , luulisin

• karvaskinttu
      • No tämä espoon iltasoitto on jonkun vantaalaisen oma sävellys.

• dingelidongeli

Kommeetahan se olisi. Minulle kyllä riittää kesäisin kerran viikossa kuuluva jätskiauton ääni.

• Mikä ettei, käyhän se tuokin. :)

• Lorena*
      • Kävin aloitukseni jälkeen vasta juutupessa ja olihan siellä monellakin kaupungilla iltasoittoja, ettei tämä espoon sitten mikään ainutlaatuinen asia ole. Kummasti sitä vaan hehkutettiin hesarissa. Höh.......

• maahinen

Iltasoitto jossain puistossa tai veden äärellä,kuulostais kivalta näin kesäisin.
      Olis hanurin soittaja,yhteislaulua yms.

Kesäkonsertit jossain puistossa myös meille vanhemmalle väelle,60-70 luvun musaa eikä aina nuorille.

• Älä muuta sano. Harmi vaan kun ei ole edes tuttavapiirissä minkäänlaisia muusikoita, niin ei edes itse voi spontaanisti sellasta järjestää.

• Tuli mieleeni Egyptissä oli hienoa kuunnella niitä rukouskutsuja.
      Eikä ne siellä häirinneet pätkääkään.
      Toki en tänne sitä haluaisi, niitä oli sentään monta kertaa vuorokaudessa.

Kyllä nuo iltasoitot on siitä hyviä että jos on hektinen elämä voi hiljentyä edes hetken.
      Pysähtyä paikoilleen.

• Minulle sopii, vaikka en maalla asukaan, vaan Stadissa.
      Mutta, mutta, vain keskustassa, kesälomien aikaan.
      Silloin on liikenne muutenkin sekaisin, Kun tulevat maalaiset Korkeasaareen, Kiasmaan tai Heurekaan. Hehän eksyvät aina ja kaikissa tapauksissa Rautatieaseman nurkille.

Iltasoittoahan soitetaan myöskin sotilaana kaatuneen muistotilaisuudessa, kokeilin Intissä totisen torvensoittajan instrumettia, jolloin hän totesi että EI.
      Sinä herätät kuolleet, siihen on vain yhdellä jumalalla oikeus.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      383
      8426
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2790
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1122
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      988
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      893
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      886
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      863
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      806
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      782
    Aihe