Navi elinikäisillä karttapäivityksillä? Järkeä?

navinuvinavi

Moi. Alkaa tympiä tuo keskellä peltoa ajaminen, mutta karttapäivitys maksaa ennemmän kuin uusi laite.
Siispä, onko mitään mieltä ostaa navi elinikäisillä karttapäivityksillä? Näyttää aika monelta valmistajalta saavan alta 200 euron malleja, joihin luvataan elinikäiset päivitykset, mutta mikä on elinikäinen päivitys? Onko siellä jokin pienellä präntäytty pykälä, että navin elinikä on vain 5 vuotta tai jotain sinne päin?

12

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nokia Maps

      Ilmaiset ja toimivat päivitykset. Tänä vuona tullut jo kaksi karttapäivitystä plus itse sovellus päivittyy. Täysin ylivoimainen ilmainen Navi, joka pesee jopa monta maksullista.

    • navinuvinavi

      Lumia vai mikä? Onko siitä navin korvaajaksi? Siis lähinnä ulkomaan matkalla, jossa ei dataliikennettä raaski käyttää

      • Offline tilassa

      • navinuvinavi
        Offline tilassa kirjoitti:

        Lumiaan saa kartat ladattua etukäteen ja navigointi sujuu Offline tilassa, eli ei käytä nettiä.

        http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/tuote/nokia-drive-2-0/

        (Lumian hinnalla ostat kyllä parikin tavallista Navia)

        Ok. Sellainen kysymys vielä, mistä löytäisi tietoja offline karttojen koosta, mahtuuko halvemman Lumian muistiin koko euroopan kartat?


      • Pahan heitit
        navinuvinavi kirjoitti:

        Ok. Sellainen kysymys vielä, mistä löytäisi tietoja offline karttojen koosta, mahtuuko halvemman Lumian muistiin koko euroopan kartat?

        Itselläni on ladattuna Pohjoismaat, Saksa ja Viro. Tilaa vie luokkaa 1 Gt. . Karttoja voi siis ladata maakohtaisesti, tai kaikki. Eli jos et ny Valkovenäjällä meinaa käydä, niin ehkä turha ladatakkaan.


    • Garmin-12

      Mainittakoon nyt vain, että Nuukian, Omenavirman ym. yleiset puhelinnavit eivät toimi monessakaan maassa ihan johtuen näiden firmojen tekemien ao. maiden hallituksien kanssa ns. "hygeniasopimuksien" mukaisesti. Otetaan nyt vaikkapa esimerkkinä Kuuba ja sieltä Havanna tai Santiago de Cuba, ei toimi puhelingepsit ei niin ei!

      Mutta, jos onnistut maahan tullessa salakuljettamaan pure jenkkigepsin tyyliin Magellan tai Garmin, niin johan toimii (kunhan latasit sopivat kartat etukäteen). Tosin ne viedään tullissa vikkelään ja tulee vielä päälle mojovat seuraamukset kuulusteluineen. - Kokemusta on!!!

      • sd334x

        Kun jo kotona lataa tarvittavat kartat, ei minkään maan hallitus pysty torjumaan laitteen toimivuutta, ei edes Kuuban tai P-Korean. Näin ainakin Nokia puhelimissa.


    • Habanassa useinkin

      No, P-Koreassa matkapuhelimet, navit ym. elektroniset vempaimet otetaan jo maahantulotarkastuksessa talteen ja ne saa takaisin vasta maasta poistuttaessa takaisin Pekingiin.

      Kuubassa puolestaan ainakin Nokian ja Applen puhelimien GPS-vastaanotin heti kohta sulkee itsensä sen jälkeen kun sen on laittanut päälle. Tämä ei koske Garminin ja Magellanin vehkeitä, mutta ne takavarikoidaankin jo maahan tultaessa!

      Tuossa ei siis auta vaikka kuinka olisi niitä karttoja etukäteen puhelimeensa kotomaassa lataillut!

    • vaikea elämä

      On se nykyään ihmeellistä ettei osata päättää mitä hankkii jos ei kysy neuvoa esim. Suolesta.
      Mene ihmeessä kauppaan ja kysy myyjältä mitä tuo päivitystakuu tarkoitta oikeasti jos epäilet asiaa. Luuletko saavasi varmasti oikean vastauksen täältä laatu ja asia palstalta?

    • navinuvinavi

      Jepjep. Kävin ostamassa Nokia Lumian (710). Offline navigointi toimii täydellisesti, kunhan ensin kävi päivittämässä softan uusimpaan versioon ja latasi offline kartat. On muuten ihan loista navi, nopea ja helppo käyttää.

      Itse puhelin on myös ihan kelpo kapistus. Windows-käyttiksessä huonoa on vain sen nimi. Kaikki toimii loogisesti, käytettävyys on ihan huippu, nopeus on vähintäänkin riittävä kun viivettä ei juuri missään tunnu, näyttö ja ulkoasu hieno, mutta kamera on omaan makuun aika vaatimaton.

    • Oukei

      Suosittelin sitä Nokiaa, joten toivottavasti oot tyytyväinen jatkossakin ;) Kannattaa tosiaan päivitellä, hyvin noita päivityksiä on tullut. Jopa omaan vanhaan Symppari C7-00 malliin.

      Vihjeenä: Rekisteröidy Nokialle ja voit käyttää Nokian omaa karttaa reittisuunitteluun ja siirtää ja synkronoida reittejä ja suosikkeja puhelimeen

      http://maps.nokia.com/50.07908,14.4332199,4,0,0,normal.day

      • P.S toinen

        Vihje, jos ei ole datapakettia niin kannattaa hankkia. Navista saa 50 prossaa lisää irti, jos sen päästää täällä Suomessa nettiin. Ulkomailla kannattaa tietysti pitää Offline tilassa. Datapaketit erittäin halpoja nykyään, eikä Navi vie paljoakaan per reissu dataa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe